Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford GT: Bude stát 8,5 milionu korun?

Michal Fokt
Diskuze (24)
Že bude nový Ford GT drahý, se tušilo a nyní je to už také potvrzeno. Modrý ovál bude chtít za šestiválcové GT podobnou sumu, jako Lamborghini za Aventador!

Na lednovém detroitském autosalonu Ford GT, ukázaný následně i v Ženevě, vyvolal velkou pozornost. Další reinkarnace americké sportovní legendy vsadila na poněkud expresivní tvary a downsizing - 3,5litrový V6 se dvěma turby má být naladěn na výkon 600 koní.

Prostě další konkurent Ferrari 488 GTB a McLarenu 650S, říkáte si? Ale vůbec ne, gétéčko má mnohem vyšší ambice. Chce být konkurentem - a teď se podržte - autům jako je Lamborghini Aventador. A tomu bude odpovídat také cenovka, právě Aventador má být totiž podle šéfa Ford Performance Davea Pericaka ukazatelem toho, na kolik si bude automobilka cenit Ford GT.

Aventador v Evropě stojí 255 tisíc euro bez daně, což je při současném pekelném kurzu koruny a připočtení DPH strašidelných 8,5 milionu korun. Možná namítnete - proč ne, Aventador rozhodně není nedostižná modla, jenže za tyhle peníze nabízí dvojnásobný počet válců, dvojnásobný objem, o sto koní více a image italského výrobce superaut. A to by mohlo naznačovat. že Ford trošku přestřelil, patrně ovlivněn tím, že minulá generace Fordu GT se dnes prodává za mnohem více peněz, než činila prodejní cena.

Tak se nechme překvapit, jak to nakonec s tou cenou dopadne, popřípadě jestli Ford alespoň dorovná výkon...

Michal Fokt
Diskuze (24)
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2015 22:32
Re: :-D
:yes: >:-[]
9. 3. 2015 10:27
Re: Nad čím autor žasne?
1000 ks je stále s přehledem limitka.. (viz. tebou zmiňovaná carrera GT - 1270 ks anebo třeba F40 - 1311 ks atd.). Veyron měl možná trochu těžkopádný prodej a VW na něm zřejmě prodělal pořádný ranec, ale netřeba pochybovat o tom, že tohle auto si svoji hodnotu s přehledem udrží, takže z hlediska kupujícího slušná investice. Carrera GT není žádný tragický případ (mrkni na wiki ;-) ), plán 1500 ks prodáno 1270 ks, pokud si dobře vzpomínám, tak původní cena EUR 400k, dnes se pod EUR 1M nedostaneš, nehledě na to, že tohle auto téměř nejde sehnat.
Rozdělil bych záležitost limitovaných sérií ze 2 úhlů pohledu:
- výrobce - limitovaná edice s cílem vydělat anebo demonstrovat technologickou vyspělost (v tomto případě je zisk vítané přilepšení, nikoliv nutnost)
- kupující - troufám si tvrdit, že cokoliv do zhruba 1500 ks (neplatí pro všechny automobilky) lze považovat za dobrou investici (svou roli hraje pochopitelně i množství jiných faktorů)
Avatar - Pekelná Micinka
9. 3. 2015 02:25
Re: :-D
Aby po 20 letech pochopil, že u Jaguaru to už tenkrát dělali správně. ;-)
Avatar - fOE
9. 3. 2015 00:33
Re: Nad čím autor žasne?
No, to je jedna moznost. Druha je ze dopadne podobne jako sveho casu porsche s carrerou GT kde plany byli vetsi nez finalni zajem a vyrobilo se prave jen tech cca 1000 kusu. Podobny pribeh u veyronu. Ono proti limitkam nic nemam a co pises ty i Ham pravdou jest, ale nejsem si zrovna jisty jestli limitka o cca 1000 kusech uz neni trosku prehnana. Precijen ty limitky ktere opravdu miznou, casto jeste pred zahajenim prodeje, maji obycejne kusu mene (nekdy i o rad mene).
Inu ukaze az cas, jestli se ten predikovany zajem na US trhu objevi i pri teto cene (minuly ford GT byl za 140tis USD).
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 23:59
Re: Nad čím autor žasne?
No vono to bylo bez daně :-)
Málokterý auto se mi i po letech takhle líbí. XJ220 se fakt poved :yes: