Nikto nehovorí o závodoch na semafóroch. Hovorím o premávke ako takej. Už klasická manuálna prevodovka pri normálnej jazde a hlavne pri pohýnaní na semaforoch nestíha na automat, sám som to mnohokrát porovnával. Pri dodržaní stejných otáčok motora je manuál skrátka pomalší. Automat radí oveľa rýchlejšie. Bol som na slovensku mnohokrát a autá, hlavne dízle sa v meste pohýnajú neskutočne pomaly, je problém prejsť svetelnú križovatku ak ste ako desiaty v poradí. Ak si k tomu pridáme 100 a menej koňové motory, zápchy sú na svete raz dva. Nedokážem si predstaviť, že by sa takto jazdilo vo veľkomestách v USA, kde sa dokáže na prímestskej dialnici urobiť zápcha aj o druhej hodine v noci. Superb by šancu určite mal, ale ako neznáma značka by musel začínať s nízkou cenou a to by asi nemalo zmysel. Značka sa etabluje minimálne 15 rokov a takému VW sa to poriadne nepodarilo dodnes.
Nějakou dobu jsem v USA žil, garantuji ti , že 99,9% neví co to je česko , Československo , TAKŽE SPOLÉHAT na dobrý zvuk naší země je sci fi. BMW a Meďák se v USA prodává , takže teorie , že skopčáky tam nemusí není pravda. Jen v jedné věci máš pravdu -záleželo by na cenách+ výbava .. , která musí být lepší než konkurence. Takhle tam na trh přišlo Japonsko a později Korejci
Problém je, že BMW a MB amíci kupují, jen VW ne. Takže problém bude spší v tom, co VW produkuje a v jaké kvalitě že, neb VW je pravidelně na chvostu v anketách JD Power o spokojenosti zákazníků a o problémech na značku. Pravda, ted převzal poslední místo Fiat no, to je těžká konkurence >:D
Kvůli jednomu modelu v jedné karosářské verzi (kombíky v USA nikdo nekupuje) nebudou přeci závádět novou značku na trh. To by se jim nikdy nemohlo zaplatit.
VW je německý..a němce amíci od války moc nemusejí!!
Addidas se tam taky prodává proti Nike a Reebok málo.
ŠKODA je česká , a Československo má v USA moc dobrý zvuk.
Asi by se prodej dal zkusit , záleželo by na cenách!
Já tedy v USA jezdil , konkrétně se SUBARU , a žádné závody na semaforech tam např. v D.C. , New Yorku , Bostonu i Buffalo neexistují!!
Superb by šanci uspět měl.
Prodej v rámci showroomů VW ...BY BYL LOGICKÝ.
Další modely asi nemají moc šancí..jedině nové velké SUV.
To je článek, jako bych spadl z měsíce.
Koncern VW Škodu nikdy nepustí do USA, protože by to byla konkurence Passatu, Audi a i finančně. USA je náročný trh, ale lidé mnoha věcem až tak nerozumí.
Když jem byl před 4 lety v Kanadě, kde Škoda prodávala naposled své 120 a Rapidy do roku 1990 a viděl jsem tam na ulici Passat, tak to bylo esteticky vizuálně nejškaredší auto.
Za to můj osobní názor je, že Superb II před faceliftem v sedanu by se tam velmi dobře prodával. Designově libivé auto a sedan! Škoda, že Škoda se tam nesnaží, vyklidila pozice. Ale nyní už je výhodnější trh Číny a Indie, kde nové Škodovky vypadjí jako hybridy VW a Audi, viz nový designový směr Kabaněho. Škoda...
Pokud je schváleno pro provoz a má zapsané vyjimky tak je to OK, pokud někdo uplatila vše, tak je toofší, ale pokud to i tak někdo přijme do pojištění a pojistí to, tak by měl plnit. A těch Raptorů tu jezdí vcelku dost.
Tak je pravda, že jsem o dovozu uvazoval v roce 2006, ale 30 let ee. Pravda vyhrala rodina a Tacoma nebyla, ale co už. Když už to řešíme, například souseda varoval soused pojišťovák, že sice fajn, že krouží kolem raptora v off verzi(a ze bych mu ho kua záviděl), ale že by mohl být problém s pro eu nehomologovanym pevnostnim naraznikem, který tam montují dealeři jako ofiko příslušenství. Nevíš jak to je, když je auto schvaleno, dostane vtp, tak jak je a pak by se s tim nekde opřel?
Zjevně podceňuješ jejich schopnost vyndat přední sesle a dát to jako Hightower ;-) . Pravda v tomhle obsazení se Fabie mění na one seat car, ale o to je to víc gangsta..
Snad poprvé, co musím souhlasit s tvým příspěvkem. Taková recenze o sametovém a kultivovaném chodu litrového motoru někde na americké highway, nebo někde v emirátech. To by byla bomba >:D
Ale co, není špatný produkt. Vše se jen musí umět prodat >:D
Kromě výše zmíněných postřehů v diskuzi, zvláště pak od Barichella, bych přidal ještě svůj, ohledně chování američanů. Cizí američan vám málokdy řekne něco negativního.
I když mu předchozí noc nasadila žena parohy, vyhodily ho z práce, nebo prohrál jeho oblíbený basseballový team, na otázku " How are you?" Se na vás s klidem zazubí a řekne vesele, " Yeah, i´m fine! "
To není jak tady v česku, kdy si musíte vybírat lidi, kterým můžete říct, že se máte dobře.
Fiat 500 je v Americe dost neuspesne auto. Jako jediny model znacky to neni zadna vyhra, prodeje jsou hluboko pod ocekavanimi a stagnuji pres snahy rozsirovat portfolio o dalsi a dalsi variace na toto tema.
V Rusku zadny "obrovsky nenasyceny trh neni", velikosti je to trh mensi maximalne stredni velikosti a do budoucna je perspektiva nevalna, protoze Rusove nemaji a nebudou mit penize a kolabujici rubl jim jakekoliv dovozy fakticky znemozni. Tamni vyroba je dost nakladna, protoze Rusove maji zoufalou produktivitu prace a dovozy dilu pro montaze jsou opet drahe. Vymenou za prodane vozy dostane prodejce bezcenny rubl. Zlata Amerika.
Tak koncern neni v USA uplne neuspesny. Audi zaziva posledni dekadu primo fenomenalni uspech a VW jako takove je sice mensinova zalezitost, ale urcite prodeje tam maji. Takova Jetta je skoro standardnim autem americke mladeze. Samozrejme nejde to srovnavat s Toyotou, ale celkove v plusu asi budou.
Zijete v roce 1990 kuci. Nechci vam do toho kecat, ale takovy 300c ma uplne stejnou prevodovku v us verzi i eu, plne stejnej chladic a predni xenony, jen na tech pro eu je vyrazeny e v krouzku a maj ostrikovace. To samy cadillac co mam ted. Jinej je jen tachec, rj, pruziny a par pitomosti.
Chce to nezit v bludu s 30 let starejma info. Neznam nikoho, kdo by na novou ameriku pres indiv. Dovoz daval pridavnej chladic almary, to se delalo v dobe 4st. Prevodovek
Nepis pitomosti, galon stoji 2,5 dolaru. Naftu krom pikapu a dodavek nikdo nekupuje a trivalec by si dali leda do zahradniho trakturku. A Vw mel loni pokles pordeju 10% oproti roku 2013.
VW fabriky nejsou v USA zrovna vytizene, takze by se tam misto pro Skodu asi naslo. Mozna se najde i dost amiku, co nechteji nemecke auto z principu, takze ciste teoreticky by Skoda nejakou sanci mela, ale podle automobilky s timto trhem nepocita ani do budoucna (duvody samozrejme nerekla), takze nema cenu se o tom dohadovat...
Pri individuálním to není problém, ale masovka už jo. Některé vozy mají treba ty chladiče prevodovky v dodatečné výbavě. Záleží na vkusu každého souha ;-) . Evropský mercedes měl trosku problém s importem ze států, tak pred tim varovali své dealery :-)
Nikto by po nafte neskočil a predaj škody v USA môže byť akurát tak zbožným prianím. Dovoz hotových áut by cenu predražil a postavenie fabriky nemá momentálne zmysel. Čo sa motorov týka, škodovka naozaj nemá čo ponúknuť, okrem V6 a možno dvojlitru s turbom. Nedávno testovaný Golf 1,8T bol čo sa týka zrýchlenia tiež označený ako priemerný a nikto z redaktorov nad ním nejásal. V USA sú nižšie rýchlosti na diaľniciach, no premávka v mestách je dosť dynamická a tam by motory so zrýchlením z nula na sto nad 9 sekúnd zúfalo nestíhali. Naftové motory sa do veľkomiest nehodia pre potrebu regenerácie filtra a majitelia tých pár dízlov po kúpe rýchlo z nafty vytriezveli. Pri súčastných cenách benzínu je v USA nafta ekonomická samovražda. Nafta bola, je a bude vždy drahšia ako benzín a návratnosť investície je naozaj dlhodobá.
Třeba C4 Grand Picasso, rozhodně zajímavé auto, sice trochu polarizuje názory, ale podle mne by Američanům spadla čelist, kdyby to viděli. Podobně i malé Alfy.
Kdyby ho tam prodávali, tak určitě ne za evropské ceny. A VelociRaptor 600 stojí asi 1,9 milionu bez DPH (clo nepočítaje), ne zrovna sféra, ve které by se pohyboval Superb.
A nenapadlo někoho, že Škoda do USA nedováží, protože nemá továrnu v USA.
Ono import evropských aut do USA je zatížen obrovských dovozním clem. Evropská značka mající továrnu v US nemá vysokým clem zatížené své výrobky, protože dala vydělat místním zaměstnancům. BMW, Mercedes, VW, Audi, Porsche mají fabriku v Americe to stejné japonské a korejské značky. Opačně export amerických aut je pro Evropu vcelku výhodný, ale kolik US aut se v Evropě prodá když objemem motoru nejdou pod 3 litry?
Jako není vůbec špatná idea vsugerovat gangsta rapíkum s konfekcí vyplněnou ve SB, že je děsně in přijet do Aspenu ve Fabii na 15kach hlinach, se soundem deroucim se ze sportovní koncovky nadupanýho trivalce. Pravda joyride ze stresniho okna by byla trochu complicated, ale zase by to byla challenge ;-)
co jsem byl v USA, tak tam pár bláznů jezdilo v Golfu, občas Jetta, ale Superb LaK se tu prodává v ceně, za kterou si v USA koupí Ford F-150 VelociRaptor od Hennessey s 600HP... viz poslední TopGear, tak který blázen by si tam kupoval Superba? >:D
Zaklad je poradnej marketing. Napr. akce, ktera americanum vysvetli, ze fabia combi 1.0 je perfektni nacini pro lyzovacku v aspenu, by vystrelila prodeje na mesic. Jinak to video neni pocin mistni redakce a chapu, ze jej proste nelze nechat bez povsimnuti.
Možná na jihu, ale kdokoliv, kdo se tam snaží být trochu in, by po naftě skočil. A i ten tříválec by možná zkousli, kdyby jen trochu jel. Už i pro ně benzín zdražuje a najezdí toho třikrát tolik, co my.
Měl jsem tam dieselovou dodávku a co chvíli se mě někdo na ni ptal.
Spíše je to takové zpestření a odreagování. Chtěl bych vidět, jak by se Američané dívali třeba na DS5 nebo na Cactus, protože u nich většinou jezdí nudné sedany, VAN krabice a občas nějaká ta obluda z Asie ve stylu Nissan Cube. Pořád si stojím za tím, že evropský design je ten nejlepší, ale samozřejmě neříkám , že všechna auta odjinud nejsou hezká.
Že by v Americe nechtěli nejlepší značku na světě??? Divny, přitom kdyby se svezli v pořadnym modelu třeba 1.2TSI tak by se z toho posadili na pr..l. :-!
Úryvek z jednoho článku, proč je těžké konkurovat v USA:
"Takovou konkurenci, jako v USA, nikde jinde na světě neuvidíte. Ráj pro spotřebitele, peklo pro prodejce. V USA zkrachovaly se svojí expanzí na americký trh v minulosti i takové automobilky jakými jsou třeba Renault nebo FIAT. Představa, že Škoda Auto odejde z Ruska (i když Škoda tam má vlastní továrnu, ale nevyrábí tam všechny modely, které na ruském trhu Škoda ve skutečnosti prodává) a bude prodávat svá auta v USA, je fantasmagorická. Když se podíváte, jak předraženou cenotvorbu má Škoda v Evropě, tak v USA neprodá ani jeden vůz. Čili je velký rozdíl prodávat auta Rusům a Američanům.
Platí to i pro potraviny, oblečení, spotřební zboží všeho druhu, strojírenství. Zetor v USA v konkurenci s John Deer? Proboha, však Zetor nedokáže konkurovat John Deeru ani v Česku, natož u nich na domácím trhu. Zkrátka, nenechte se prosím od svých politiků opít rohlíkem. Ztráta ruského trhu nebude nahrazena ziskem trhu amerického, to ani náhodou.
Rusko je obrovský nenasycený trh. Amerika je obrovský nasycený trh. Otázka pro studenta 1. ročníku ekonomické školy: Ve které zemi se bude produkt X lépe prodávat? Další otázka: Který producent je schopný v konkurenčním prostředí lépe obstát? Ten, který má produkci uzpůsobenou konkurenčnímu prostředí anebo ten, který vyrábí sice kvalitní ale současně předražené zboží? Odpověď je jasná. České podniky v konkurenci na trhu v USA obstojí jen velmi obtížně.
"
Reakce na Ruské embargo, a náš vývoz (v budoucnu) nahradit Čínským zbožím, jelikož není už moc věcí, co dokážeme vyrobit jen v EU. Reality je krutá..
Tohle tvrzení "...vedeni, které Skodu proste budou na ukor VW utlačovat." je přehnané. Z pohledu koncernu je za tím jistě racionální uvažování. Především by se jednalo o kanibalizaci mezi modely vlastní firmy a potom ty náklady jak dostat značku do povědomí. Superb není ani oproti Passatu nijak levný a když si v Americe nepotrpí na značku Škoda jako v Čechách (nekupovali by Škodovy srdcem), logicky koncern očekává, že volba zákazníků by byla stejná jako ve většině ostatního světa a sáhli by po modelu od pro ně známé značky VW. V Americe znají německá auta, ale například francouzská (PSA, Renault) nebo italská tam také nejsou ještě zavedená. Lze očekávat, že toto ve Wolfsburgu vědí a berou to v úvahu při rozhodování. Také v Americe jsou auta levnější než v Evropě a tedy na nich není taková marže. Tím by se na ten launch značky Škoda vydělávalo ještě hůř.
Wow... Superb... Oh.... Šít jako ve smyslu šít s nití, tedy Superb fakt nebude. Jako jarni joke redakce a takový roztomilý škodovácký happening tenhle článek beru, ale reálné šance škodovky na us trhu jsou asi jako sněhové koule v tavící peci. Asi nebudu připomínat, jak dopadá VW se svými modely tam a že se jim tam nikdo na zadek neposadí. V Evropě špičkový model je tam "Middle class". Takže Škoda ať je ráda, že se ji v Evropě skvěle daří. Ono hodit tam špičkové řady Superbu s FSI V6, s tou cenoz, co tady, tak Američan je zažaluje za to, ze si z něj dělají srandu. Nebo bude hledat v kufru bonus v podobě nekolika zlatých cihlicek.
Jo až bude superb stát ve vrcholné verzi s max option included max 25k toho zeleného obeziva co tiskne Fed, tak možná... Jinak do té doby to beru jako opožděný apríl...
Superb ve Washingtonu a celý Washington se v němém úžasu zastavil. Co dím Washington, celá Amerika a zítra to bude celý svět. Soudruzi redaktoři, jděte s tím už tam, kam slunce svítí jen zřídka. Děkuji.
Neblázni, kdyby tam začaly prodávat Oktávky, celej US automobilovej průmysl by šel do pr..... >:D Pak bys v americkejch filmech viděl hispánce a černochy, jak dělaj dragrace v tédéí na 20" kolech >:D
Protože Hyundai je tam už zaběhlej a Škoda by neměla nejmenší šanci ... Navíc kdyby se tam vyráběla přímo v nějakým městě, Hyundai by jistě přišel s jednou reklamou o sousedovi třeba z Detroitu >:D
no, zůstaňme při zemi, možná, že pár neznalých dam ocení místo vzadu, pravej "jenkí" však jen zežmoulá tabák, odplivne vedle do trávy a osedlá třeba nejprodávanější auto v americeee s poctivou v8 [odkaz] :-)
Ja se ti nedivim. Clovek si precte srovnavacky na ceskych webech a musi nabyt dojmu, ze jediny duvod proc neni skodovka nejprodavanejsi automobilka na svete vubec je nedostatecna vyrobni kapacita, resp. nezastoupeni na nejakem dulezitem trhu, pripadne zly zly volkswagen ktery ji to nedovoli. Jinak by si samozrejme americani ze skodovek okamzite sedli na zadek. Co naplat, ze (za me pohlednejsi a jeste kvalitnejsi) VW na US trhu jen paberkuje, Skoda se stejnou (nebo horsi) technikou by proste byla trefa do cerneho. :yes:
v US je celkem bezne ze na jednom miste najdes hned několik znacek u jednoho prodejce, takze prodej prez AUDI/VW by problém opravdu bejt nemel, stejne jako servis, problém by to ale byl pro koncern a jeho vedeni, které Skodu proste budou na ukor VW utlačovat
servisne to problém take není, sak je to to same co VW, proste tohle je zazdene jen a jen koncernovou politikou
a nemyslim si ze by nebyli v US popularni i další modely, i mala auta velikosti Fabie by tam uspeli, a prave na ne bych tam i sazel nejvíce, Fabka, Octa, Yeti, Superb by jiste rocne aspoň 100 tisíc kusu v US udali, a verim ze by Amici byli i spokojeni, tak jako jsou se Skodou spokojeni třeba v UK :-)
většina reklam na Skodu se toci v USA a také se tam spousta Skodovek testuje, a zpet se nevozej, ja v SF potkal Octavku 2 generace a na ceste z LA do LV jsem mijel cerneho Superba 1 generace na odpornych cernych plechacich >:D pritelka ale zrovna fotila nablejskane kamiony v protismeru, takze Superb zvecnen nebyl
Spíš Superb a Yeti, ale ani jeden nenabízí adekvátní motory. Použitelné by byly max benzinový dvoulitr jako základ a 3,6 V6. Krom toho by byly obrovitánské investice do založení servisní a prodejní sítě, u VW by to opravdu nešlo z následujícího důvodu. Škoda se tam nikdy neprodávala a pro američany je to neznámá značka. Astronomické částky by se musely vložit do marketingu, aby se dostala do povědomí a právě proto by musela mít svou vlastní dealerskou a servisní síť, jinak by se ze stínu Volkswagenu nevymanila. A kvůli dvěma pro USA myslitelným modelům s velmi omezeným výběrem motorů se to fakt nevyplatí. Ale nikdo neříká, že se v budoucnu nezmění situace a nepůjde to. Ale musí nejprve dojít k velmi masivnímu rozšíření modelové řady, a především už při vývoji se musí myslet na to, že USA je specifický trh, nejen v rámci motorů, ale také výbavy a homologací. Světla, nárazníky, zrcátka a mnoho dalších věcí musí být jiná, než v Evropě, či Asii
Nechápu, proč Volkswagen už dávno do Ameriky Škodovky nevozí. Pořád se píše, jak se mu tam moc nedaří a tohle by myslím byla trefa do černého - velké auta za ne úplně velké peníze. Teda Superb a Octavie, ostatní by asi neuspěly.