Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dacia Sandero Stepway – Stylovka za pár kaček

Vozy rumunské značky Dacia jsou hlavně o nízké ceně. Sandero ve verzi Stepway k ní přidává také atraktivní vzhled.
Zpět na článek
10. 3. 2015 08:28
10. 3. 2015 08:50
10. 3. 2015 09:13
10. 3. 2015 09:28
10. 3. 2015 09:35
10. 3. 2015 10:02
10. 3. 2015 11:36
10. 3. 2015 22:42
11. 3. 2015 07:04
11. 3. 2015 21:40
10. 3. 2015 22:41
11. 3. 2015 19:35
10. 3. 2015 10:02
10. 3. 2015 11:38
12. 3. 2015 07:07
10. 3. 2015 11:40
11. 3. 2015 21:44
10. 3. 2015 09:15
10. 3. 2015 09:35
10. 3. 2015 10:04
10. 3. 2015 10:20
10. 3. 2015 09:10
10. 3. 2015 09:59
10. 3. 2015 10:05
10. 3. 2015 10:09
10. 3. 2015 10:18
10. 3. 2015 10:26
10. 3. 2015 10:36
10. 3. 2015 19:59
10. 3. 2015 16:47
10. 3. 2015 16:52
10. 3. 2015 17:35
10. 3. 2015 19:43
10. 3. 2015 20:33
10. 3. 2015 15:36
10. 3. 2015 09:55
10. 3. 2015 08:30
10. 3. 2015 08:34
10. 3. 2015 08:59
10. 3. 2015 09:16
10. 3. 2015 09:28
10. 3. 2015 09:22
10. 3. 2015 10:03
10. 3. 2015 09:20
10. 3. 2015 09:50
10. 3. 2015 10:01
10. 3. 2015 17:31
11. 3. 2015 20:08
10. 3. 2015 09:59
10. 3. 2015 10:00
10. 3. 2015 10:07
10. 3. 2015 10:09
10. 3. 2015 10:19
10. 3. 2015 10:27
10. 3. 2015 10:35
10. 3. 2015 10:42
10. 3. 2015 10:48
10. 3. 2015 10:48
10. 3. 2015 10:55
10. 3. 2015 11:09
13. 3. 2015 07:13
10. 3. 2015 15:58
10. 3. 2015 16:14
11. 3. 2015 20:51
10. 3. 2015 08:50
10. 3. 2015 09:28
10. 3. 2015 09:49
10. 3. 2015 11:51
10. 3. 2015 11:58
10. 3. 2015 12:57
11. 3. 2015 20:20
10. 3. 2015 16:58
11. 3. 2015 10:57
13. 3. 2015 13:10
10. 3. 2015 08:28
Šetření?
Dovětkem to pan redaktor rozsekl...to je doporučení! Kdo chce šetřit nekoupí Stepway, kdo chce šetřit ještě víc, koupí ojetinu a kdo chce šetřit nejvíc koupí si lítačku na MHD?

Přijde mi to irelevantní...zásadní resumé by mělo znít, zda Sandero stojí, či nestojí za daný peníze. Samozřejmě v rovině uvažování o novým autě. Vše ostatní je zbytečným vypisováním.
Rozbalit vlákno
66
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 08:50
Re: Šetření?
Mne to za ty peníze taky moc smysl nedává. Kolem 250 tisíc jsi ve vodách Fabie a pokud hledá někdo malé auto a vzhledem k P.R řečem o statečném MPI 1.0, si těch pár tisíc děda veme od "huby" a připlatí za tu výbavu, co opravdu ptořebuje. Sandero dává smysl kolem 200 tisíc, protože tam opravdu konkurují leda ojetiny :-)

Je zajímavé, jak z tohoto srovnání vychází jako totálně nejdražší volba i20, naopak Corsa je hodně zajímavá alternativa :-)
10. 3. 2015 08:58
Re: Šetření?
Mít čtvrt míče za auto, asi bych to řešil i podle přístupu servisu. Koupit auto umí každej moula, vybrat si servisní společnost s kvalitním zázemím i přístupem je už trochu bolístka.
Popravdě nevím jak fungují aftersales služby u Dacie, ale zato naprosto dobře vím, jak (ne)fungují někteří zmínění konkurenti. A žádná sláva to není.
10. 3. 2015 09:08
Re: Šetření?
myslím, že takto to sanderáci neriešia. Kúpim a potom už nejako bude, kamoš mi to odservisuje. Ty na to ideš moc strategicky.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 09:13
Re: Šetření?
No kámoš ti asi neodservisuje nové auto, leda by dělal v autorizáku. Nevím jak kdo, ale já bydlím u Prahy a všechny servisy mám dostupné (od každé značky), chápu, že někdo někde na kraji světa, kde v nejbližším městě je akorát Škodovka asi nekoupí třeba Opel, aby nemusel jezdit 100km do servisu. Takže tohle bych neřešil já konkrétně :-)
Avatar - Barrichello
10. 3. 2015 09:18
Re: Šetření?
Odservisovat se dá vše,stačí znát správný lidi. Znam hodně lidíco v ofiko servisu nikdy nebyli.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 09:28
Re: Šetření?
A s jakými vozy? Myslíš, že kupec nového Sandera/Fabie na první garančku nepojede do autorizaku?
Avatar - Barrichello
10. 3. 2015 09:33
Re: Šetření?
s různými. Vč. Fabie. Kámošovi to servisuje kluk co dělal 15 let v ofiko servisu škodovky. Takže ví a zná, akorát nemá všechny věc doma, ale ono ne ke všemu jsou potřeba přípravy a diagnostika.

A to samý to bude s Dacií.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 09:35
Re: Šetření?
Kámoš koupil novou Fabii a na první garančku nejel do ofiko servisu, ale k někomu do garáže? :-) To jako vážně? :-)
10. 3. 2015 09:39
Re: Šetření?
ale tu sa nebavíme o prvej garančke, na tú sa asi každý doplazí, ale potom je to už v rukách božích
Avatar - Barrichello
10. 3. 2015 09:54
Re: Šetření?
Na to je zdarma od prodejce jede každý, ale dál už ne.....
Za 400 na hodinu totiž nikdo v ofiko nedělá >:D >:D
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:02
Re: Šetření?
Ale o tom nemluvím, to je snad jasné, že dost lidí v ČR po uplynutí záruky do autorizáku nejede, hlavně s takovými auty jako je B segment. Jak psal Nonsens, na několik let starém autě už nepotřebuje original drahy servis, ja taky na olej nejedu do autorizaku.

Když si vybere auto, tak stejně v době záruky pojede do autorizaku, 99% lidí to tak udělá, proto se ptám, jestli znáš někoho, kdo jel k někomu do garáže a nikdy nebyl v autorizáku... mluvíme o novém autě! :-)
10. 3. 2015 11:36
Re: Šetření?
Třeba já to tak asi příště udělám. Po 15 000 jsem byl u prodejce a jediné co dělal, byla výměna necelých 4l oleje za bratru 4200 (ještěže jsem měl plno v nádobce na ostřikovače, tam mechoš dolil "štamprlu" směsi za 80 :-) ). I když to byl 5W-30, opravdu jsem čekal, že se výrazně přes 3000 nedostanu a ejhle :-)
Avatar - JDM
10. 3. 2015 22:42
Re: Šetření?
to je zlodějna ...
11. 3. 2015 07:04
Re: Šetření?
To prodejce dneska živí. Marže mají nízké, když navíc vyjednáš nějakou slevu, tak téměř žádné a zahojit se musí pak na servisu.
Avatar - ladsla
11. 3. 2015 21:40
Re: Šetření?
chlapci a vy neřešíte tzv. blokovou výjimku = nemusím do značkového servisu , stačí no name který dodržuje stanovené postupy a používá schválené materiály ?
Nebyl jsem s fleetovým S Maxem ve Fordu ani jednou a funguje mi záruka i evropská mobilita bez potíží - vyzkoušeno letos v zimě v Itálii.
Auto bylo funglovka.
Nebo jsem jediný s touto praxí ?
Avatar - JDM
10. 3. 2015 22:41
Re: Šetření?
můj kolega se citigem nebyl ani na jediný garančce. Proč? protože nechce platit za předraženou údržbu .
Avatar - pumpkin
11. 3. 2015 08:55
Re: Šetření?
A považuješ to za rozumný prístup?
Avatar - JDM
11. 3. 2015 19:35
Re: Šetření?
u tohohle auta to chápu . Na tom autě není co by se mělo rozbít , brzdy , oleje si vymění sám za třetinu ceny .
10. 3. 2015 09:36
Re: Šetření?
dnes sa to už hodne zmenilo. Aj ja som voľakedy chodil len do autorizovaného, ale kde sú tie časy. Voľakedy mali monopol, strašili, nebol dostatok náhradných, dnes nie je problém nechodiť do autorizovaného, bez toho, aby auto trpelo (často je to naopak, v autorizákoch sa robili niekedy kraviny. Prišiel som do autorizovaného, že pozrite na ten nárazník a oni že 20 tis., tak som to dal známemu, že 4., ja nepotrebujem na 6 ročnom aute nový nárazník).
Samozrejme hovorím o bežných autách, nie o funglpasate za mega, kde je človek opatrnejší.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:02
Re: Šetření?
viz můj příspěvek výše..... kdo s novým autem v záruce nepojede do autorizáku?
10. 3. 2015 10:55
Re: Šetření?
Poznám 2, boli na prvej garančnej (len pre istotu), odvtedy nie (octa tour, clio). Nemá to vplyv ani na záruku, ani na kvalitu. Mnohí určite chodia. Vlákno sa rozvinulo na tému, že aj pri výbere je dôležitý výber servisnej siete a služieb a ja myslím, že pri lowkoste to až také dôležité nie je. Potom sa už chytalo za slovíčka (aj oprávnene) a mantinelovalo.
Zhrniem: väčšina asi chodí počas záruky pre istotu do autorizovaných, ale čím ďalej viac ľudí tam už nechodí ani počas záruky. Keď padne záruka, pomer sa obráti.
10. 3. 2015 11:38
Re: Šetření?
Navíc záruku máš od výrobce, ne od prodejce. Ten by samozřejmě rád, abys chodil utrácet k němu, ale vyhrožováním o padnutí záruky mne zrovna nenaláká (ne, že by to zkoušel :-) ).
Avatar - petrumr
11. 3. 2015 19:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 3. 2015 07:07
Re: Šetření?
To děláš moc dobře :-!
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 09:30
Re: Šetření?
Spíš právě naopak, kupci takových aut to řeší hodně, protože obvykle auto kupují na více, než tři roky. Takže dokud je záruka, jezdí prohlídky poctivě. Ten tvůj princip spíš funguje u "zánovních ojetinářů"...
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 09:46
Re: Šetření?
A proč by ti to měl servisovat kámoš ? Dacia není Hyundai, ceny servisních prohlídek jsou tam výrazně levnější...
10. 3. 2015 10:12
Re: Šetření?
neprotestujem, len som chcel povedať, že títo lowkosťáci majú vždy širokú sieť alternatívnych dodávateľov a riešení, takže servis až tak neriešia pri kúpe auta.
10. 3. 2015 09:45
Re: Šetření?
U nekterych vyrobcu, je v manualu k vozidlu uvedeno, ze neni nutne jezdit kvuli zaruce do znackoveho servisu.
10. 3. 2015 11:40
Re: Šetření?
To slyším poprvé, že by to bylo takhle explicitně napsáno v manuálu. Nevzpomeneš si na pár výrobců (modelů), kde tomu tak bylo?
Avatar - petrumr
11. 3. 2015 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ladsla
11. 3. 2015 21:44
Re: Šetření?
jistě, je na to evropská norma. Ne všechno co EU vymyslí je na draka.

Nikdo nemusí nutně jezdit do značkového servisu, pokud dodržuje servisní plán. Jen je potřeba u konkrétní značky dát si tu práci a zjistit si, co vlastně tato věta znamená.

U Fordu kde to mám vyzkoušené v praxi, to je jednoduché. Díly i oleje Motorcraft nutno použít vždy.

Kdo má prodlouženou záruku přikoupenou , jen provede 1x servisní prohlídku ( ne výměny náplní atd: ) a vesele jede dál.
10. 3. 2015 09:06
Re: Šetření?
tak corsa alebo iné autá sa tam dostali cenou už od, čiže bez klima/radio a pod. Ak chceš kompletku sandero nemá konkurenciu.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 09:15
Re: Šetření?
287 tisíc stojí stejně vybavená Corsa, což těch 30 tisíc pro někoho může být dost, ale zase už možná stojí za to připlatit si za něco, co neni Lowend. Když se podíváš na příplatky, tak 25tisíc za rádio bych asi nedal a radši koupil neoriginal, u malého městského vozítka je to zanedbatelné.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 09:32
Re: Šetření?
Výhoda originálního rádia je ovládání na/pod volantem. Ve městě neocenitelná věc.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 09:35
Re: Šetření?
To taky ale neplatí u všech vozů a nejsem si jist, že v základní výbavě s rádiem obdržíš i multifunkční volant :-) Hlavně v této třídě, vždyť to nemá třeba ani Octavia :-)
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 09:57
Re: Šetření?
U Francouzů (i Dacie tím pádem) to je standard. Je to vidět i na fotkách v testu, ovladač vykukuje zpoza volantu. Nevím, jak je to s ovládáním bluetooth, pokud ho rádio má, ale to by mělo sedět taky pod volantem.
U Škody mě to nepřekvapuje, ti dají za příplatek všechno.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:04
Re: Šetření?
Ano, a jak je na tom ta Corsa o které jsem mluvil ? Francouzi to měli už delší dobu, že s rádiem ti dali páčku pod volantem (super věc), ale u ostatních výrobců to vždy neplatí a tam se pak v nejnižších specifikacích, kdy chces ušetřit, to origo rádio moc nevyplatí :-)
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 10:17
Re: Šetření?
Corsa má základní rádio bez možnosti ovládání bez příplatku (ale taky to nic neumí, ani CD). Jak chci ale ovládání pod volantem, tak dvanáct tisíc i k základu...
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:20
Re: Šetření?
Tak to už ale je tvuj problem, že chceš ovládání pod volantem, jestli mne chápeš, tak rádio postačí obyč, bavíme-li se o nejnutnějších příplatcích a nejnižších konfigurací lidí, kteří mají omezeny rozpočet :-)
Avatar - JGucci
10. 3. 2015 09:10
Re: Šetření?
Presne tak! Sandero dava smysl tak do 200 tis. Za cenu Stepway bych radeji koupil Fabii Combi. Clovek se sice musi spokojit za tuto cenu s mensi vybavou, ale radeji budu vozit rodinu v 5* bezpecnem aute, nez "stylovkou" Sandero ;-)
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 09:37
Re: Šetření?
200 je nesmysl. Můžeme se bavit o Arctice 1.2 s metlou a 5 letou zárukou za nějakých 220. Pak to vypadá solidně a cenově k tomu nemáš mezi novými auty konkurenci. Stepway ovšem vypadá dost dobře a důkazem toho, že na to zákazníci slyší, je rozšíření i na jiné modely (Dokker, Lodgy).
10. 3. 2015 09:44
Re: Šetření?
šak o tom to je, niekto radšej holú fabiu, niekto radšej sandero s klimou. Vyber si.
Avatar - Emel
10. 3. 2015 09:59
Re: Šetření?
Nemyslím že se Fabie bez klimy nějak moc prodávají... klima je za 5.000Kč i pro Active a to tam podle mě hodí každý, nakonec třeba i s podpůrným argumentem prodeje ojetiny za pár let.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:05
Re: Šetření?
Přesně tak, jakž takž použitelná Fabie nebude o tolik dražší, než to Sandero z testu.
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:09
Re: Šetření?
Blbý je, že základ je 44kW 1.0 a interiér v Active vypadá fakt dost chudě. S lištou a rádiem a 1.0 55kW v Ambition Plus jsi už na 270.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:18
Re: Šetření?
To je ale 20 tisíc od toho Sandera a je to opravdu o tolik více? Já myslim, že se to ještě dá. Active jsou hrúzy, to je pravda, když jsem viděl Octavii v této výbavě, nevěřil jsem svým očím....
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:26
Re: Šetření?
Octavii to opticky tolik nevadí, tam spíš naštve zaslepená schránka na brýle a absence loketní opěrky. Volant i bez kůže a ovládání rádia vypadá v rámci možností celkem dobře, ta gumová řadička bez dekoru je trošku lowend... ale Fabie je podle mě v základu horší.

Arctica je někde kolem 230t s tím TCe. Fabia za 270 je pořád 1.0 na plecháčích v základní modré... ten rozdíl je dost velký, vem si to v procentech z celkové ceny auta, třeba po nějaké slevičce...
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:36
Re: Šetření?
To je to, jestli je 0.9TCe o tolik lepším motorem, ale takhle už ten cenový rozdíl je celkem propastný. Je to asi o preferencích kupujícího, já spíš myslel, že tento testovaný kousek je celkem drahý na to, že je to "jen" Dacie :-)
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2015 19:44
Re: Šetření?
dá se? Já tvrdím, že to je rozdíl mnohem víc než +20, navíc je Fabia pořád o půl třídy menším vozem...

Pokud nebudu trvat na vyšším podvozku verze Stepway, tak můžu vzít Arcticu a z +20 je šmahem +50, což je TÉMĚŘ 1/4 CENY...

Pokud budu Stepway chtít kvůli vyššímu podvozku, tak Fabia není alternativou a jsme na začátku. Stepway za 250 je krutě dobrá nabídka. A že tu ještě nepadla řeč o motoru... Zkrátka držím ochrannou ruku nad Fabií >:D
Avatar - Emel
10. 3. 2015 19:59
Re: Šetření?
Je to trošku podobná story jako ta slavná Octavia proti BMW 3 ;-) . Auto z nižší kategorie nabízí víc prostoru, za méně peněz se koupí lepší výbava i motor... v konečném důsledku si ale ta auta přímo nekonkurují.
10. 3. 2015 20:05
Re: Šetření?
Ou, zrovna jsem to stejné psal také :-)
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2015 21:35
Re: Šetření?
ale však já je nikde přímo nestavím do lajny. Jen reaguji na pisálky, podle kterých je Stepway předražená plechovka s cenou mainstreamu velikosti Fabie ;-)
10. 3. 2015 20:03
Re: Šetření?
Přesně tak, Stepway je konkurence spíš Fabii Scout nebo něco takového. Musíme brát v potaz kromě výbavy vyšší podvozek, střežní ližiny, metalízu, 16 kola a nevím co ještě, ceníková Fabie v základní barvě s 1.0 mpi není vůbec konkurence. Mně zrovna Sandero Stepway kromě standardní Arcticy přijde jako nejvýhodnější Dacia. Má výbavu, která je vůči příplatkům k Arctice levnější + věci co obyč Sandero samozřejmě nemá. Je to klasická debata cenového pomezí tříd, např. plně vybavená Octavia vs Superb v základu. Superb ve výbavě a motorem nebo 5er v základu...
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2015 21:37
Re: Šetření?
no úplně výhodně bych tu Stepway neviděl, protože tě nutí jít i do 0,9 TCe, taková Arctica s 1.2 mi přijde jako mnohem výhodnější. ALE ... není to už Stepway.

Ale jestli bych já dal za Sandero Stepway 250 ? No jsem přesvědčený, že dal.
10. 3. 2016 22:15
Re: Šetření?
Za malý příplatek může mít vyšší podvozek i Fabia, paket pro špatné cesty.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 11:29
Re: Šetření?
No jo, ale jakž takž použitelná... a dorovnej třeba motor a blížíš se u Fabie ke třem stům, což už dělá poměrně dost velký skok. Nemluvě o tom, že bych chtěl i doplnit takové prvky jako tempomat a navigaci, atakuju mnohem vyšší hladinu. Tempík třeba vůbec nejde pro Active.
10. 3. 2015 16:47
Re: Šetření?
A přesto se v Evropě prodá víc Sander než Fábií nebo i20. Čím to asi bude?
Avatar - Emel
10. 3. 2015 16:52
Re: Šetření?
Krom evidentního důvodu (cena) také tím, že i20 i Fabia procházejí generační obměnou. 2013 byla Fabia před Sanderem, 2015... uvidíme.
10. 3. 2015 17:35
Re: Šetření?
Není to jen o nějaké nízké ceně. Nejvíce se prodává nejdražší verze Stepway.
Avatar - Emel
10. 3. 2015 19:43
Re: Šetření?
Ta statistika by mě zajímala.. Ale na věci nic nemění, ekvivalent od Fabie je pořád o hodně dražší. A jak říkám, Fabia i i20 začínají letos novou generaci, která je u obou minimálně po stránce designu velký krok vpřed, takže pokud nechceš srovnávat s minulou generací, je potřeba počkat na náběh nové generace, u Fabie vč kombi.
10. 3. 2015 20:33
Re: Šetření?
V Evropě dělá verze Stepway 70% a třeba v Africe je to 90%.
Avatar - petrumr
11. 3. 2015 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 3. 2015 15:36
Re: Šetření?
Je zajímavé, že většina prodaných SANDER v Evropě je ve verzi Stepway. Mimo Evropu jsou pak skoro všechna Sandera ve ve verzi Stepway. Tobě to smysl nedává, reálným zákazníkům naopak ano.
Avatar - Emel
10. 3. 2015 09:55
Re: Šetření?
Máš pravdu, u toho Stepway je ale pokud si vzpomínám jeden háček na pozadí - Stepway myslím nekoupíš s atmosférou. A to může cílové skupině vadit.
Avatar - petrumr
11. 3. 2015 20:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 08:30
Světla
Mohu se zeptat, jak jste byli spokojeni s výkonem, respektive dosahem světel? Při jízdě Loganem jsem měl pocit, že dosvit potkávaček je neskutečně malý. Bál bych se s tím jet v noci povolených devadesát, protože jsem neviděl dost daleko.
Stepway mi nedává vcelku smysl, to už líp působí Blackstorm u Dusteru. V aktuálním ceníku bych spíš sáhl po Celebration, která nabízí v podstatě plnou výbavu za sice na pohled mírně vyšší cenu, ale obsahuje třeba MediaNav 2, který v základu ani nejde (ač netuším, zda je v něčem reálně lepší).
Ojetina je dost velká loterie, za mne asi ne...
Rozbalit vlákno
32
10. 3. 2015 08:34
Re: Světla
Ojetina asi jen jako referenční vůz, ale ty bude pravděpodobně Dacia nabízet taky. Jinak se světly souhlas. Novou generací Dacií jsem ještě nejel, ale u starýho Logana MCV byl výkon světel na hranici bezpečnýho používání...nebo jsme tak zhýčkaní z xenonů a full LED.
Avatar - Barrichello
10. 3. 2015 08:58
Re: Světla
to jste nejeli amerikou z 90. let s úzkými světly. Tam lidi co to ještě maj jezdí běžně na dálkový a nkdo na ně netroubí, ono to toiž na dálkový svítí asi jako lepší auto na potkávačky >:D >:D

A kdo je prasátko a má ty světla zažloutlý, tak nevidí skoro nic. Je fak, že jsou lidi co v noci skoro nejezdí.
10. 3. 2015 08:59
Re: Světla
To není jen výsada amerik, úzký světla dokázala zatopit nejednomu uživateli Calibry, Mazdy 626, X-Typeu apod. ;-)
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 09:16
Re: Světla
No zrovna starou 626 znám velmi dobře a její světla jsou opravdu nic moc i když je auto ve výborném stavu, dobrá rarita jsou žluté mlhovky ;)
Avatar - Barrichello
10. 3. 2015 09:23
Re: Světla
žlutý mlhovky měli nějvíc francouzský káry, občas ještě nějakou tkaovou vídám
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 09:28
Re: Světla
No, staří Renaluti a Citroni :-)
Avatar - Barrichello
10. 3. 2015 09:16
Re: Světla
Jo to máš pravdu :yes: Má to i pár dalších aut, hlavně japonci no
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:03
Re: Světla
Pekelně na to trpí MB-E, ta první verze s kulatými světly.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 09:20
Re: Světla
Nemám u Clia ani xenony, ani LED a přesto jsem prostě u Loganu dost neviděl... Logan měl opravdu ostré ohraničení světelného pásu, takže vyloženě nejspíš konstrukcí světlometu (otázkou je, zda byl do auta správně namontovaný a seřízený)...
Avatar - Emel
10. 3. 2015 09:50
Re: Světla
Zhejčkaný jsme, ale na kosočtverci mám trošku lepší žárovky (Osram NightBreaker) a svítí to velmi slušně i bez xenonů...
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 09:52
Re: Světla
Ale je pravda, že když střídáš auta a na jednom jsou bixenony s natáčením, tak z druhýho pak v noci vystupuješ a jdeš se podívat, jestli je tam vůbec nějaká žárovka. :-)
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:01
Re: Světla
To každopádně... a to natáčení je super, to úplně pohladí na duši :-)
10. 3. 2015 17:31
Re: Světla
Zdravim, kdyby nekdo chtel zkusit alternativu LED sadu, mohu se podelit o zkusenosti. Ted cekam na model s Led cipama Philips s patici H4. Kdyztak kontakt na me: 6u94343@gmail.com
Avatar - petrumr
11. 3. 2015 20:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 09:59
Re: Světla
Jak dlouho ti ty Osramy vydrží? Taky o nich uvažuju, vyšší svítivost se vždycky hodí (dokud člověk denně nemusí jezdit do práce, neocení), ale nechtěl bych to na úkor toho, že je budu měnit čtyřikrát ročně.
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:00
Re: Světla
S tím autem zase tak moc nejezdím... ale už tam jsou určitě víc než dva roky a určitě přes 20.000km.

Ono je těch edic NB víc, musel bych se podívat co konkrétně tam je, ale každopádně jsem spokojený, v rámci aut bez xenonů to svítí fakt dobře.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:07
Re: Světla
A jaký je to kosočtverec? Já tam se světly moc velký problém neměl na klasických H1 z benzinky >:D
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:09
Re: Světla
Laguna Grandtour II.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:19
Re: Světla
Ty jí ještě máš? :-) Já myslel že si ji už prodal.... tak to gratuluji, nejkrásnější Renault >:-[]
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:27
Re: Světla
Ne, ono nemá velký smysl to prodávat, jako auto na popojíždění po městě a okolí to sice není ideální motorizace, ale než to za pár šupů prodávat a shánět něco jiného...

Na titul nejkrásnější Renault bych měl i jiné adepty, v čele se starou Alpinou... ale to je jiná diskuse ;-)
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:35
Re: Světla
No, Laguna jde prodat velmi těžko, respektive prodat za nějakou adekvátní cenu , vím o tom své >:D A slouží dobře? Napiš co to je za motorizaci a kolik má najeto, prosím :-) Díky :-)
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:42
Re: Světla
2.2dCi, 330tkm... a slouží přiměřeně, má své mouchy, ale protože se v poslední době šetří na servisu, tak to beru jak to je. Ono třeba podsvětlení displeje klimy je normálně oprava za 30t snad, protože tu jednotku měněj celou...
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 10:47
Re: Světla
Hmmm, tak to toho "po městě a okolí" nalítáš docela dost. >:-[]
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:48
Re: Světla
Nový auto nemám tak dlouho... a to víc než dva roky je myšleno jako že třeba tři nebo čtyři... prostě výdrž NB absolutně bez problému, ale ono je to asi trošku i náhoda.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 10:48
Re: Světla
No jo, když má pán digiklimu >:-[] Já s manuální neměl problém, když jsem Lagunu vybíral, tak to byla priorita, je to dost slavná nemoc dvojkových Lagun >:D Někde jsem četl, že se to dá ale opravit velmi levně neofiko, jenže chápu, že v tvém případě, kdy neslouží jako primární auto, to je asi zbytečnost. Docela by mne zajímalo, jak ta 2.2 jede, přiznám se, že jsem si chvíli řikal, že je škoda, že jsem měl jen 1.9, ale dle různých testů a rad psali, že ta 2.2 není znatelně lepší. :-)
Avatar - Emel
10. 3. 2015 10:55
Re: Světla
2.2 jede pěkně, má i celkem zajímavý zvuk (na naftu)... krom toho má větší brzdy. Rozdíl v dynamice podle mě vcelku odpovídá papíru... tj. cca. těch +25% tam je cítit. Přišlo mi to podobné, jako 2.0TDCi vs. 2.2TDCi v Mondeu MKIII. Výrazně pod 7 na nádrž jsem se ale nedostával ani v běžném rodinném mixu (o aktuální příměstské spotřebě nemá smysl mluvit).
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 11:09
Re: Světla
No, tak tady ti řeknu já (víš jak to mám zrovna já s těma spotřebama:D), že já jezdil Praha/dálnice a auto nešetřil kolem 6.5-6.7 litru, na delší trase pod 6 a jednou jsem to dal i za 4.3 :-) Přes 7 jsem se dostal leda s kolama na střeše a ne uplně šetrnou jízdou.

MK III sem nikdy neřídil, navíc ty Fordí motory mají uplně jiný průběh a víc "nakopávají". Ten zvuk se mi líbil ale i u té 1.9, je tam hodně hlasitě slyšet syčení turba namísto naftového klapání, což je zajímavější, než třeba dobové TDI ;)
Avatar - sendador
13. 3. 2015 07:13
Re: Světla
Mam je na Phedre, ktera taky sviti mizerne. S NB je to o dost lepsi, ale menim zarovku co pul roku ;-\
10. 3. 2015 15:58
Re: Světla
mam rocne 1,2 MCV - ohladne svetiel - tie z vyroby nie su vobec nastavene, resp. u mna boli spustene, ze svietili tak mozno 20m pred auto a co viem, tak je to u vacsiny majitelov sandero/mcv, cize som si ich musel pridvyhnut
Avatar - Emel
10. 3. 2015 16:14
Re: Světla
Pokud to má takhle primitivní řešení... hm, tak je to diletantství, tohle by si měla automobilka ohlídat, protože bohužel mám takové tušení, že 90% majitelů na to ani nesáhne. Pro ty co se zajímají ale asi žádný problém...
11. 3. 2015 20:51
Re: Světla
blue.sun: postačilo na STK nastaviť svetlá. Štandartný postup majitelov Dacii II. :-) Duster som do mesta nechcel.
10. 3. 2015 08:46
Raději za 269k ix20,
to je totiž opravdový konkurent !
Rozbalit vlákno
4
10. 3. 2015 14:09
Re: Raději za 269k ix20,
JIste, ale taky je to mnohem vic, nez jen kombi >:D
11. 3. 2015 09:27
Re: Raději za 269k ix20,
Máš určitě pravdu, ale také lepší než Dacia, stačí si do těch aut sednout (do Dacie hodně opatrně, aby něco neupadlo) :-!
12. 3. 2015 11:54
Re: Raději za 269k ix20,
V dacii jsem parkrat sedel a neupadlo nic, a navic to tam nesmrdelo jak na zachode. Pokud bych si mel vybrat, tak radeji Dacii, nez Hyundai.
12. 3. 2015 11:54
Re: Raději za 269k ix20,
V Dacii jsem parkrat sedel a neupadlo nic, a navic to tam nesmrdelo jak na zachode. Pokud bych si mel vybrat, tak radeji Dacii, nez Hyundai.
10. 3. 2015 08:50
3200?
3200 otáčok diaľnica je veľa? 5prevodovky majú bežne viac. Nemalo to byť 4200 ako slávna konkurentka?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2015 09:28
Re: 3200?
Zase je to turbína, ne atmosféra a ty obvykle mívají nižší otáčky...
10. 3. 2015 09:49
Re: 3200?
na 5/130 poznám len jedno auto (mazda 2), čo má nižšie otáčky ako 3200 turboneturbo. Možno sú aj iné, ja o nich ale neviem.
Avatar - AUDIRS6
10. 3. 2015 11:51
Re: 3200?
Audi A6, A8, 4.2 quattro, 5°AT >:D >:D >:D >:D
10. 3. 2015 11:58
Re: 3200?
Otec má předešlou benzinovou RAV4 ještě s HDM a při 130 taky točí kolem 3000. 4°AT >:D
10. 3. 2015 12:57
Re: 3200?
Nebo 12 válcové Mercedesy. >:-[] Dnes už mají sedmistupňovou převodovku, ale ještě nedávno měly pětikvalt.
11. 3. 2015 20:20
Re: 3200?
Taky jsem si hned klepal na čelo. Třeba Fabka s o dost výkonějším dvoulitrem točí na dálnici zhruba 3500 otáček, takže těch 3200 otáček u Sandera mi přijde málo, kór u té zvžšené verze, která bude mít horší aerodynamiku.
10. 3. 2015 09:18
Lepší než VWC
Faktem je, že VW Concern tak dlouho schovává lacinou výrobu (a velké zisky) za pojmy jako Clever, cool, nadčasová alegence, jednoduchost, že teď Dacia vypadá lépe. A můžu Vás ujistit, že plasty ve Škodovkách vypadají taky sakra levně a na dotek jsou hnusné. Dacia je aspoň levná i pro zákazníka.
Rozbalit vlákno
1
10. 3. 2015 09:33
Re: Lepší než VWC
Já ti nevím, když jsme si do toho sedl, doufám že to bylo přesně tohle od Dacie tak jedním slovem katastrofa interier, stačilo si sáhnout na volant nebo na řadící páku, tlačítka jak z nějaké staré dodávky a rychle z toho pryč... Tohle ani za ty peníze...
Avatar - Auto CZ
10. 3. 2015 10:23
Skoda Favorit 1987
a tak sme sa vrátili do čias večerníčkov, aktualít a normalizácie. Len Škoda Favorit v 87 bolo najlepsie socialisticke auto, Sandero je dnes najhoršie pod slnkom.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Barrichello
10. 3. 2015 10:28
Re: Skoda Favorit 1987
Ani v jednom nemáš pravdu.

lepší než favorit byla v řadě ohledů Lada Samara, přečti si nedávný retro test SvětaMotorů......
a Sandero určitě není nejhorší.
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2015 19:36
Re: Skoda Favorit 1987
tehdy byl SM ještě bolševicky objektivní >:D >:D
Avatar - Barrichello
10. 3. 2015 20:49
Re: Skoda Favorit 1987
Nepochopil. Současný SM v rámci retro okénka testoval někdy loni Samaru, a konstatoval, že byla v řadě parametrů lepší jak Favorit. škoda, že sem si ten test neofotil tehdá...
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2015 21:31
Re: Skoda Favorit 1987
tak to jsem opravdu nemohl pochopit. Pamatoval jsem si z SM jen "okénko ohlédnutí", kde čas od času byly zveřejněny staré (původní) testy.
16. 11. 2016 00:34
Re: Skoda Favorit 1987
Samara se mi nikdy nelíbila, zvláště ta její extrémní světlá výška a zobákovitá maska chladiče. Brr... :-!
15. 3. 2015 16:50
Re: Skoda Favorit 1987
Tak to prr, jediné, v čem byla Samara oproti Fávu lepší byly motory 1.1/1.3/1.5 OHC, jinak po stránce jízdních vlastností i designu byla Samara jasně horší!
10. 3. 2015 11:11
Re: Skoda Favorit 1987
Co si novýho, stejně prostornýho a podobně vybavenýho koupíš za 250k nebo míň? Základ je pořád stejnej a znám pár lidí, co do firmy nakoupili Dacie...jezdí a jezdí.
Nenáročný, levný, robustní...to je slušnej recept.
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 11:16
Re: Skoda Favorit 1987
Souhlas. Pro podnikání je to super. Zkoušel jsem i "placky", ale dospěl jsem k názoru, že důležitější než samotná rychlost odjezdu je nezůstat ležet na místě, když se u tý placky praštíš při náskoku do auta o střechu. >:D
[odkaz]
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 11:21
Re: Skoda Favorit 1987
Trochu offtopic Woody, ale když už tu máme Fiaska, jak ti odpověděla redakce? Tomu jak tak čtu asi nebude žádné auto dost dobré >:-[]
10. 3. 2015 11:26
Re: Skoda Favorit 1987
To je takovej VW Maros >:D
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 11:39
Re: Skoda Favorit 1987
No, já nevím, jak jsi obeznámen, ale nalítl na MACZ a vybodoval spousty aut 3x1 a ještě se v komentářích vysmíval, že to všem osladí či tak nějak >:-[] Bezdůvodně a bez ohledu na značku.
10. 3. 2015 11:45
Re: Skoda Favorit 1987
Takže trouba :-)
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 11:27
Re: Skoda Favorit 1987
Zatím nijak. Pštrosí politika.
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 11:38
Re: Skoda Favorit 1987
:/ škoda...a tim nemyslim Škoda >:D
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 11:47
Re: Skoda Favorit 1987
No kdyby to byla Škoda, tak by to redakce vyřídila v cuku letu. >:D
Avatar - Ozzman
10. 3. 2015 12:40
Re: Skoda Favorit 1987
Na komoru ! >:-[]
10. 3. 2015 11:24
Re: Skoda Favorit 1987
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
10. 3. 2015 11:44
Nemůžu si pomoct...
...ale Sandero (zvlášť v té modré metle), Logan MCV a Duster se mi opravdu líbí a za tu cenu dvojnásob :yes:

Změním si nick na Daciaworld >:D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 11:52
Re: Nemůžu si pomoct...
Áááá, už je vybráno. Sandero R.S. >:-[]

No ale střízlivě řečeno je novodobá Dacia prostě úspěch. Ano, je to bez "emoción", ale zase se u toho nerozsvítí kontrolka motoru. Možná tam ani žádná není. >:D
10. 3. 2015 14:01
Re: Nemůžu si pomoct...
Nemusíš už nic psát, jedu pro ni (nebo pro něj?), bez tý kontrolky je to moje jasná volba >:D
10. 3. 2015 15:12
Re: Nemůžu si pomoct...
Woody kedy bude na moje auto to bráchove alebo to bolo švagrove Dokker Stepway???
Avatar - woody-alien
10. 3. 2015 18:31
Re: Nemůžu si pomoct...
Měl by být do konce března. Na Dacii jsou čekačky pomalu jak na GTI. >:-[] Viz. SZ
10. 3. 2015 18:41
Re: Nemůžu si pomoct...
Pěkný přirovnání, jen to asi nebude tak rychlý jako GTI >:D
10. 3. 2015 19:13
Re: Nemůžu si pomoct...
Kdyby to bylo tak rychlý, tak nemusíš tak dlouho čekat.
Avatar - Flai
10. 3. 2015 16:58
MCV Stepway
Škoda,že jste do testu nezískali MCV Stepway. Sandero Stepway není moc novinka. Na To MCV Stepway se moc těším :-)
Jinak loni v červnu jsem sháněl auto okolo 250 tis.,kombi... Fabia combi 1,4 se už nedala zadat do výroby. Nakonec jsme se rozhodli pro MCV 1.2 LPG a vyšla nás skoro na 300 tis. ! Má prakticky všechny příplatky akorát bez litých kol.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
11. 3. 2015 09:02
Re: MCV Stepway
To bude ten pravý Scout. :-)
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2015 19:30
Volba chytré horákyně
Prostorností získávám vůz nad prostorností auta velikosti Fabie, průchodností získávám alternativu k SUV, oplastovaným vzhledem získávám rumunského Scouta...

To vše mám za cenu, za kterou jinde sotva začnu s vozem B-segmentu. Vyplatí či nevyplatí se takováto volba?

To je podle mě úplě špatná otázka. Koupě nového vozu se totiž nikdy nemůže vyplatit a peníze vyhozené za auto jsou ty nejhůře investované peníze..

Může ale být Stepway dobrou volbou? Za mě říkám že jednoznačně může. Nové auto bez rizika a starostí, se zárukou. U Stepwaye navíc se schopnostmi kdejakého SUV (kde beztak každé druhé je pouhé 4x2). Nikdo vám jej nebude závidět, nikoho ale zároveň neurazíte...

Koupil bych si Sandero Stepway za jeho cenu? Proč by ne, je to ojedinělá nabídka.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - KubikCv
10. 3. 2015 21:40
Re: Volba chytré horákyně
možná bych se bál koroze...ale když vidím jak jarně kvetl pětiletej kamarádův Ceed,tak bych to u auta za 200 tyček asi neřešil >:D
Avatar - Emel
10. 3. 2015 21:47
Re: Volba chytré horákyně
Další téma je samozřejmě bezpečnost...
Avatar - KubikCv
10. 3. 2015 21:57
Re: Volba chytré horákyně
za 150 se dala koupit rakev jménem Seicento >:D
Ale já jsem živoucí důkaz,že i s autem s nejhorším crashtestem (Cinquecento) se dá přežít cca v 60ti do Mondea...jen se musí člověk umět trefit >:D
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2015 23:17
Re: Volba chytré horákyně
nemyslím, že by aktuálně představovala koroze problém. Ano, u prvních sérií Loganu to bylo dost zásadní.

Nicméně dnes se stačí podívat na Dacie na cestách - je jich dost a že by rezly? Hůř než Felicie bez pozinku na tom nebudou a ty začaly hnít po 10 letech. I kdyby DAcia začala hnít po těch 10, 15 letech, myslím, že vzhledem k ceně je to přiměřený kompromis.
Avatar - KubikCv
11. 3. 2015 21:47
Re: Volba chytré horákyně
co vím,tak u Dacií byl problém,že to rezlo kolem svárů a to nemusí být jen lemy,prahy atd. Cenofka je fajn,ale leasing nicmoc
Avatar - pumpkin
11. 3. 2015 09:23
Re: Volba chytré horákyně
Dobré uvažovanie. :yes: Ja sa domnievam, že potenciálny zákazník Sandera asi nebude rozmýšľať nad Polom. A či sa Stepway alebo CrossPolo oplatí je irelevantné. V kontexte typického českého/slovenského zákazníka sa neoplatí, tam je ideál možno Fabia Combi síce v základnej výbave, ale je to Škoda plus možno nejaká predstava o vyššej hodnoty pri predaji. Neviem ako u vás, ale tu hraje Dacii do karát aj počet krádeží koncernových áut. Sesternica si pred dvoma rokmi kúpila Fabiu combi v strednej výbave a ani vo sne jej nenapadlo, že jej skúsia auto 3x ukradnúť. 8-s
11. 3. 2015 20:25
Re: Volba chytré horákyně
Tak Sandero si své zákazníky jistě najde. Jen si myslí, že nikoliv ta testovaná verze, ale spíše ta obyčejná verze se zážehovou dvanáctistovkou. To mi přijde jako ideový nástupce Felicie.
Avatar - KubikCv
12. 3. 2015 19:41
Re: Volba chytré horákyně
ono i Sandero v základní bílý barvě vypadá hezky...Stepway je povedená kombinace stylu a výbavy..to auto se aspoň naoko zdá hodnotnější
13. 3. 2015 12:56
Re: Volba chytré horákyně
tiez to tak vidim, ze dacia (hlavne mcv) je nastupcom felicie a kupujucimi su hlavne ludia, co chodili na feliciach (aj ja), kedze nova predrazena fabia s 1,0 trojvalcom urcite nie je jej nasledovnik
11. 3. 2015 10:57
Pokrok
Dacia dělá pokroky..Co udělat něco jako Navaru s technikou Nissanu v plášti Dacie za 350000 :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
13. 3. 2015 13:10
Re: Pokrok
A nejseš ty nějakej moc koumavej... >:-[] ;-)
Avatar - Twingo
12. 3. 2015 22:29
co lidi vlastně chtějí
Dacia je bezpochyby skvělá.
Ale lidem by se líbilo něco co je mercedes benz ale vyrábí se v česku a stojí pod 300000.
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2015 17:32
Dacia Sandero Stepway – Stylovka za pár kaček
kdo by to pred par lety rekl, ze najde test Dacie s takovym nadpisem-spojeni slov DACIA a STYLOVKA

Vypada skvele, jezdi jeste lepe a stoji mene nez Fabie v zakladu
0,9 TCE (3 valec s turbem) jede jako 2,0 bez turba. Spotreba v pohode 5-6 litrů. Fabia HTP (3 valec bez turba) je opravdu uplne jina, prahistoricka technika.
NEBOJTE SE 0,9 TCE-NOVE I S LPG Z VYROBY
0,9TCE naleznete taky v novem Renault Clio a Captur !
Renault a Dacia-do 5 ti let lidry trhu v Evrope a CR !
Rozbalit vlákno
0