Dovětkem to pan redaktor rozsekl...to je doporučení! Kdo chce šetřit nekoupí Stepway, kdo chce šetřit ještě víc, koupí ojetinu a kdo chce šetřit nejvíc koupí si lítačku na MHD?
Přijde mi to irelevantní...zásadní resumé by mělo znít, zda Sandero stojí, či nestojí za daný peníze. Samozřejmě v rovině uvažování o novým autě. Vše ostatní je zbytečným vypisováním.
Mne to za ty peníze taky moc smysl nedává. Kolem 250 tisíc jsi ve vodách Fabie a pokud hledá někdo malé auto a vzhledem k P.R řečem o statečném MPI 1.0, si těch pár tisíc děda veme od "huby" a připlatí za tu výbavu, co opravdu ptořebuje. Sandero dává smysl kolem 200 tisíc, protože tam opravdu konkurují leda ojetiny :-)
Je zajímavé, jak z tohoto srovnání vychází jako totálně nejdražší volba i20, naopak Corsa je hodně zajímavá alternativa :-)
Mít čtvrt míče za auto, asi bych to řešil i podle přístupu servisu. Koupit auto umí každej moula, vybrat si servisní společnost s kvalitním zázemím i přístupem je už trochu bolístka.
Popravdě nevím jak fungují aftersales služby u Dacie, ale zato naprosto dobře vím, jak (ne)fungují někteří zmínění konkurenti. A žádná sláva to není.
No kámoš ti asi neodservisuje nové auto, leda by dělal v autorizáku. Nevím jak kdo, ale já bydlím u Prahy a všechny servisy mám dostupné (od každé značky), chápu, že někdo někde na kraji světa, kde v nejbližším městě je akorát Škodovka asi nekoupí třeba Opel, aby nemusel jezdit 100km do servisu. Takže tohle bych neřešil já konkrétně :-)
s různými. Vč. Fabie. Kámošovi to servisuje kluk co dělal 15 let v ofiko servisu škodovky. Takže ví a zná, akorát nemá všechny věc doma, ale ono ne ke všemu jsou potřeba přípravy a diagnostika.
Ale o tom nemluvím, to je snad jasné, že dost lidí v ČR po uplynutí záruky do autorizáku nejede, hlavně s takovými auty jako je B segment. Jak psal Nonsens, na několik let starém autě už nepotřebuje original drahy servis, ja taky na olej nejedu do autorizaku.
Když si vybere auto, tak stejně v době záruky pojede do autorizaku, 99% lidí to tak udělá, proto se ptám, jestli znáš někoho, kdo jel k někomu do garáže a nikdy nebyl v autorizáku... mluvíme o novém autě! :-)
Třeba já to tak asi příště udělám. Po 15 000 jsem byl u prodejce a jediné co dělal, byla výměna necelých 4l oleje za bratru 4200 (ještěže jsem měl plno v nádobce na ostřikovače, tam mechoš dolil "štamprlu" směsi za 80 :-) ). I když to byl 5W-30, opravdu jsem čekal, že se výrazně přes 3000 nedostanu a ejhle :-)
chlapci a vy neřešíte tzv. blokovou výjimku = nemusím do značkového servisu , stačí no name který dodržuje stanovené postupy a používá schválené materiály ?
Nebyl jsem s fleetovým S Maxem ve Fordu ani jednou a funguje mi záruka i evropská mobilita bez potíží - vyzkoušeno letos v zimě v Itálii.
Auto bylo funglovka.
Nebo jsem jediný s touto praxí ?
dnes sa to už hodne zmenilo. Aj ja som voľakedy chodil len do autorizovaného, ale kde sú tie časy. Voľakedy mali monopol, strašili, nebol dostatok náhradných, dnes nie je problém nechodiť do autorizovaného, bez toho, aby auto trpelo (často je to naopak, v autorizákoch sa robili niekedy kraviny. Prišiel som do autorizovaného, že pozrite na ten nárazník a oni že 20 tis., tak som to dal známemu, že 4., ja nepotrebujem na 6 ročnom aute nový nárazník).
Samozrejme hovorím o bežných autách, nie o funglpasate za mega, kde je človek opatrnejší.
Poznám 2, boli na prvej garančnej (len pre istotu), odvtedy nie (octa tour, clio). Nemá to vplyv ani na záruku, ani na kvalitu. Mnohí určite chodia. Vlákno sa rozvinulo na tému, že aj pri výbere je dôležitý výber servisnej siete a služieb a ja myslím, že pri lowkoste to až také dôležité nie je. Potom sa už chytalo za slovíčka (aj oprávnene) a mantinelovalo.
Zhrniem: väčšina asi chodí počas záruky pre istotu do autorizovaných, ale čím ďalej viac ľudí tam už nechodí ani počas záruky. Keď padne záruka, pomer sa obráti.
Navíc záruku máš od výrobce, ne od prodejce. Ten by samozřejmě rád, abys chodil utrácet k němu, ale vyhrožováním o padnutí záruky mne zrovna nenaláká (ne, že by to zkoušel :-) ).
Spíš právě naopak, kupci takových aut to řeší hodně, protože obvykle auto kupují na více, než tři roky. Takže dokud je záruka, jezdí prohlídky poctivě. Ten tvůj princip spíš funguje u "zánovních ojetinářů"...
neprotestujem, len som chcel povedať, že títo lowkosťáci majú vždy širokú sieť alternatívnych dodávateľov a riešení, takže servis až tak neriešia pri kúpe auta.
jistě, je na to evropská norma. Ne všechno co EU vymyslí je na draka.
Nikdo nemusí nutně jezdit do značkového servisu, pokud dodržuje servisní plán. Jen je potřeba u konkrétní značky dát si tu práci a zjistit si, co vlastně tato věta znamená.
U Fordu kde to mám vyzkoušené v praxi, to je jednoduché. Díly i oleje Motorcraft nutno použít vždy.
Kdo má prodlouženou záruku přikoupenou , jen provede 1x servisní prohlídku ( ne výměny náplní atd: ) a vesele jede dál.
287 tisíc stojí stejně vybavená Corsa, což těch 30 tisíc pro někoho může být dost, ale zase už možná stojí za to připlatit si za něco, co neni Lowend. Když se podíváš na příplatky, tak 25tisíc za rádio bych asi nedal a radši koupil neoriginal, u malého městského vozítka je to zanedbatelné.
To taky ale neplatí u všech vozů a nejsem si jist, že v základní výbavě s rádiem obdržíš i multifunkční volant :-) Hlavně v této třídě, vždyť to nemá třeba ani Octavia :-)
U Francouzů (i Dacie tím pádem) to je standard. Je to vidět i na fotkách v testu, ovladač vykukuje zpoza volantu. Nevím, jak je to s ovládáním bluetooth, pokud ho rádio má, ale to by mělo sedět taky pod volantem.
U Škody mě to nepřekvapuje, ti dají za příplatek všechno.
Ano, a jak je na tom ta Corsa o které jsem mluvil ? Francouzi to měli už delší dobu, že s rádiem ti dali páčku pod volantem (super věc), ale u ostatních výrobců to vždy neplatí a tam se pak v nejnižších specifikacích, kdy chces ušetřit, to origo rádio moc nevyplatí :-)
Corsa má základní rádio bez možnosti ovládání bez příplatku (ale taky to nic neumí, ani CD). Jak chci ale ovládání pod volantem, tak dvanáct tisíc i k základu...
Tak to už ale je tvuj problem, že chceš ovládání pod volantem, jestli mne chápeš, tak rádio postačí obyč, bavíme-li se o nejnutnějších příplatcích a nejnižších konfigurací lidí, kteří mají omezeny rozpočet :-)
Presne tak! Sandero dava smysl tak do 200 tis. Za cenu Stepway bych radeji koupil Fabii Combi. Clovek se sice musi spokojit za tuto cenu s mensi vybavou, ale radeji budu vozit rodinu v 5* bezpecnem aute, nez "stylovkou" Sandero ;-)
200 je nesmysl. Můžeme se bavit o Arctice 1.2 s metlou a 5 letou zárukou za nějakých 220. Pak to vypadá solidně a cenově k tomu nemáš mezi novými auty konkurenci. Stepway ovšem vypadá dost dobře a důkazem toho, že na to zákazníci slyší, je rozšíření i na jiné modely (Dokker, Lodgy).
Nemyslím že se Fabie bez klimy nějak moc prodávají... klima je za 5.000Kč i pro Active a to tam podle mě hodí každý, nakonec třeba i s podpůrným argumentem prodeje ojetiny za pár let.
To je ale 20 tisíc od toho Sandera a je to opravdu o tolik více? Já myslim, že se to ještě dá. Active jsou hrúzy, to je pravda, když jsem viděl Octavii v této výbavě, nevěřil jsem svým očím....
Octavii to opticky tolik nevadí, tam spíš naštve zaslepená schránka na brýle a absence loketní opěrky. Volant i bez kůže a ovládání rádia vypadá v rámci možností celkem dobře, ta gumová řadička bez dekoru je trošku lowend... ale Fabie je podle mě v základu horší.
Arctica je někde kolem 230t s tím TCe. Fabia za 270 je pořád 1.0 na plecháčích v základní modré... ten rozdíl je dost velký, vem si to v procentech z celkové ceny auta, třeba po nějaké slevičce...
To je to, jestli je 0.9TCe o tolik lepším motorem, ale takhle už ten cenový rozdíl je celkem propastný. Je to asi o preferencích kupujícího, já spíš myslel, že tento testovaný kousek je celkem drahý na to, že je to "jen" Dacie :-)
dá se? Já tvrdím, že to je rozdíl mnohem víc než +20, navíc je Fabia pořád o půl třídy menším vozem...
Pokud nebudu trvat na vyšším podvozku verze Stepway, tak můžu vzít Arcticu a z +20 je šmahem +50, což je TÉMĚŘ 1/4 CENY...
Pokud budu Stepway chtít kvůli vyššímu podvozku, tak Fabia není alternativou a jsme na začátku. Stepway za 250 je krutě dobrá nabídka. A že tu ještě nepadla řeč o motoru... Zkrátka držím ochrannou ruku nad Fabií >:D
Je to trošku podobná story jako ta slavná Octavia proti BMW 3 ;-) . Auto z nižší kategorie nabízí víc prostoru, za méně peněz se koupí lepší výbava i motor... v konečném důsledku si ale ta auta přímo nekonkurují.
ale však já je nikde přímo nestavím do lajny. Jen reaguji na pisálky, podle kterých je Stepway předražená plechovka s cenou mainstreamu velikosti Fabie ;-)
Přesně tak, Stepway je konkurence spíš Fabii Scout nebo něco takového. Musíme brát v potaz kromě výbavy vyšší podvozek, střežní ližiny, metalízu, 16 kola a nevím co ještě, ceníková Fabie v základní barvě s 1.0 mpi není vůbec konkurence. Mně zrovna Sandero Stepway kromě standardní Arcticy přijde jako nejvýhodnější Dacia. Má výbavu, která je vůči příplatkům k Arctice levnější + věci co obyč Sandero samozřejmě nemá. Je to klasická debata cenového pomezí tříd, např. plně vybavená Octavia vs Superb v základu. Superb ve výbavě a motorem nebo 5er v základu...
no úplně výhodně bych tu Stepway neviděl, protože tě nutí jít i do 0,9 TCe, taková Arctica s 1.2 mi přijde jako mnohem výhodnější. ALE ... není to už Stepway.
Ale jestli bych já dal za Sandero Stepway 250 ? No jsem přesvědčený, že dal.
No jo, ale jakž takž použitelná... a dorovnej třeba motor a blížíš se u Fabie ke třem stům, což už dělá poměrně dost velký skok. Nemluvě o tom, že bych chtěl i doplnit takové prvky jako tempomat a navigaci, atakuju mnohem vyšší hladinu. Tempík třeba vůbec nejde pro Active.
Ta statistika by mě zajímala.. Ale na věci nic nemění, ekvivalent od Fabie je pořád o hodně dražší. A jak říkám, Fabia i i20 začínají letos novou generaci, která je u obou minimálně po stránce designu velký krok vpřed, takže pokud nechceš srovnávat s minulou generací, je potřeba počkat na náběh nové generace, u Fabie vč kombi.
Je zajímavé, že většina prodaných SANDER v Evropě je ve verzi Stepway. Mimo Evropu jsou pak skoro všechna Sandera ve ve verzi Stepway. Tobě to smysl nedává, reálným zákazníkům naopak ano.
Mohu se zeptat, jak jste byli spokojeni s výkonem, respektive dosahem světel? Při jízdě Loganem jsem měl pocit, že dosvit potkávaček je neskutečně malý. Bál bych se s tím jet v noci povolených devadesát, protože jsem neviděl dost daleko.
Stepway mi nedává vcelku smysl, to už líp působí Blackstorm u Dusteru. V aktuálním ceníku bych spíš sáhl po Celebration, která nabízí v podstatě plnou výbavu za sice na pohled mírně vyšší cenu, ale obsahuje třeba MediaNav 2, který v základu ani nejde (ač netuším, zda je v něčem reálně lepší).
Ojetina je dost velká loterie, za mne asi ne...
Ojetina asi jen jako referenční vůz, ale ty bude pravděpodobně Dacia nabízet taky. Jinak se světly souhlas. Novou generací Dacií jsem ještě nejel, ale u starýho Logana MCV byl výkon světel na hranici bezpečnýho používání...nebo jsme tak zhýčkaní z xenonů a full LED.
to jste nejeli amerikou z 90. let s úzkými světly. Tam lidi co to ještě maj jezdí běžně na dálkový a nkdo na ně netroubí, ono to toiž na dálkový svítí asi jako lepší auto na potkávačky >:D >:D
A kdo je prasátko a má ty světla zažloutlý, tak nevidí skoro nic. Je fak, že jsou lidi co v noci skoro nejezdí.
Nemám u Clia ani xenony, ani LED a přesto jsem prostě u Loganu dost neviděl... Logan měl opravdu ostré ohraničení světelného pásu, takže vyloženě nejspíš konstrukcí světlometu (otázkou je, zda byl do auta správně namontovaný a seřízený)...
Ale je pravda, že když střídáš auta a na jednom jsou bixenony s natáčením, tak z druhýho pak v noci vystupuješ a jdeš se podívat, jestli je tam vůbec nějaká žárovka. :-)
Zdravim, kdyby nekdo chtel zkusit alternativu LED sadu, mohu se podelit o zkusenosti. Ted cekam na model s Led cipama Philips s patici H4. Kdyztak kontakt na me: 6u94343@gmail.com
Jak dlouho ti ty Osramy vydrží? Taky o nich uvažuju, vyšší svítivost se vždycky hodí (dokud člověk denně nemusí jezdit do práce, neocení), ale nechtěl bych to na úkor toho, že je budu měnit čtyřikrát ročně.
Ne, ono nemá velký smysl to prodávat, jako auto na popojíždění po městě a okolí to sice není ideální motorizace, ale než to za pár šupů prodávat a shánět něco jiného...
Na titul nejkrásnější Renault bych měl i jiné adepty, v čele se starou Alpinou... ale to je jiná diskuse ;-)
No, Laguna jde prodat velmi těžko, respektive prodat za nějakou adekvátní cenu , vím o tom své >:D A slouží dobře? Napiš co to je za motorizaci a kolik má najeto, prosím :-) Díky :-)
2.2dCi, 330tkm... a slouží přiměřeně, má své mouchy, ale protože se v poslední době šetří na servisu, tak to beru jak to je. Ono třeba podsvětlení displeje klimy je normálně oprava za 30t snad, protože tu jednotku měněj celou...
Nový auto nemám tak dlouho... a to víc než dva roky je myšleno jako že třeba tři nebo čtyři... prostě výdrž NB absolutně bez problému, ale ono je to asi trošku i náhoda.
No jo, když má pán digiklimu >:-[] Já s manuální neměl problém, když jsem Lagunu vybíral, tak to byla priorita, je to dost slavná nemoc dvojkových Lagun >:D Někde jsem četl, že se to dá ale opravit velmi levně neofiko, jenže chápu, že v tvém případě, kdy neslouží jako primární auto, to je asi zbytečnost. Docela by mne zajímalo, jak ta 2.2 jede, přiznám se, že jsem si chvíli řikal, že je škoda, že jsem měl jen 1.9, ale dle různých testů a rad psali, že ta 2.2 není znatelně lepší. :-)
2.2 jede pěkně, má i celkem zajímavý zvuk (na naftu)... krom toho má větší brzdy. Rozdíl v dynamice podle mě vcelku odpovídá papíru... tj. cca. těch +25% tam je cítit. Přišlo mi to podobné, jako 2.0TDCi vs. 2.2TDCi v Mondeu MKIII. Výrazně pod 7 na nádrž jsem se ale nedostával ani v běžném rodinném mixu (o aktuální příměstské spotřebě nemá smysl mluvit).
No, tak tady ti řeknu já (víš jak to mám zrovna já s těma spotřebama:D), že já jezdil Praha/dálnice a auto nešetřil kolem 6.5-6.7 litru, na delší trase pod 6 a jednou jsem to dal i za 4.3 :-) Přes 7 jsem se dostal leda s kolama na střeše a ne uplně šetrnou jízdou.
MK III sem nikdy neřídil, navíc ty Fordí motory mají uplně jiný průběh a víc "nakopávají". Ten zvuk se mi líbil ale i u té 1.9, je tam hodně hlasitě slyšet syčení turba namísto naftového klapání, což je zajímavější, než třeba dobové TDI ;)
mam rocne 1,2 MCV - ohladne svetiel - tie z vyroby nie su vobec nastavene, resp. u mna boli spustene, ze svietili tak mozno 20m pred auto a co viem, tak je to u vacsiny majitelov sandero/mcv, cize som si ich musel pridvyhnut
Pokud to má takhle primitivní řešení... hm, tak je to diletantství, tohle by si měla automobilka ohlídat, protože bohužel mám takové tušení, že 90% majitelů na to ani nesáhne. Pro ty co se zajímají ale asi žádný problém...
Taky jsem si hned klepal na čelo. Třeba Fabka s o dost výkonějším dvoulitrem točí na dálnici zhruba 3500 otáček, takže těch 3200 otáček u Sandera mi přijde málo, kór u té zvžšené verze, která bude mít horší aerodynamiku.
Faktem je, že VW Concern tak dlouho schovává lacinou výrobu (a velké zisky) za pojmy jako Clever, cool, nadčasová alegence, jednoduchost, že teď Dacia vypadá lépe. A můžu Vás ujistit, že plasty ve Škodovkách vypadají taky sakra levně a na dotek jsou hnusné. Dacia je aspoň levná i pro zákazníka.
Já ti nevím, když jsme si do toho sedl, doufám že to bylo přesně tohle od Dacie tak jedním slovem katastrofa interier, stačilo si sáhnout na volant nebo na řadící páku, tlačítka jak z nějaké staré dodávky a rychle z toho pryč... Tohle ani za ty peníze...
a tak sme sa vrátili do čias večerníčkov, aktualít a normalizácie. Len Škoda Favorit v 87 bolo najlepsie socialisticke auto, Sandero je dnes najhoršie pod slnkom.
Nepochopil. Současný SM v rámci retro okénka testoval někdy loni Samaru, a konstatoval, že byla v řadě parametrů lepší jak Favorit. škoda, že sem si ten test neofotil tehdá...
Tak to prr, jediné, v čem byla Samara oproti Fávu lepší byly motory 1.1/1.3/1.5 OHC, jinak po stránce jízdních vlastností i designu byla Samara jasně horší!
Co si novýho, stejně prostornýho a podobně vybavenýho koupíš za 250k nebo míň? Základ je pořád stejnej a znám pár lidí, co do firmy nakoupili Dacie...jezdí a jezdí.
Nenáročný, levný, robustní...to je slušnej recept.
Souhlas. Pro podnikání je to super. Zkoušel jsem i "placky", ale dospěl jsem k názoru, že důležitější než samotná rychlost odjezdu je nezůstat ležet na místě, když se u tý placky praštíš při náskoku do auta o střechu. >:D
[odkaz]
No, já nevím, jak jsi obeznámen, ale nalítl na MACZ a vybodoval spousty aut 3x1 a ještě se v komentářích vysmíval, že to všem osladí či tak nějak >:-[] Bezdůvodně a bez ohledu na značku.
No ale střízlivě řečeno je novodobá Dacia prostě úspěch. Ano, je to bez "emoción", ale zase se u toho nerozsvítí kontrolka motoru. Možná tam ani žádná není. >:D
Škoda,že jste do testu nezískali MCV Stepway. Sandero Stepway není moc novinka. Na To MCV Stepway se moc těším :-)
Jinak loni v červnu jsem sháněl auto okolo 250 tis.,kombi... Fabia combi 1,4 se už nedala zadat do výroby. Nakonec jsme se rozhodli pro MCV 1.2 LPG a vyšla nás skoro na 300 tis. ! Má prakticky všechny příplatky akorát bez litých kol.
Prostorností získávám vůz nad prostorností auta velikosti Fabie, průchodností získávám alternativu k SUV, oplastovaným vzhledem získávám rumunského Scouta...
To vše mám za cenu, za kterou jinde sotva začnu s vozem B-segmentu. Vyplatí či nevyplatí se takováto volba?
To je podle mě úplě špatná otázka. Koupě nového vozu se totiž nikdy nemůže vyplatit a peníze vyhozené za auto jsou ty nejhůře investované peníze..
Může ale být Stepway dobrou volbou? Za mě říkám že jednoznačně může. Nové auto bez rizika a starostí, se zárukou. U Stepwaye navíc se schopnostmi kdejakého SUV (kde beztak každé druhé je pouhé 4x2). Nikdo vám jej nebude závidět, nikoho ale zároveň neurazíte...
Koupil bych si Sandero Stepway za jeho cenu? Proč by ne, je to ojedinělá nabídka.
za 150 se dala koupit rakev jménem Seicento >:D
Ale já jsem živoucí důkaz,že i s autem s nejhorším crashtestem (Cinquecento) se dá přežít cca v 60ti do Mondea...jen se musí člověk umět trefit >:D
nemyslím, že by aktuálně představovala koroze problém. Ano, u prvních sérií Loganu to bylo dost zásadní.
Nicméně dnes se stačí podívat na Dacie na cestách - je jich dost a že by rezly? Hůř než Felicie bez pozinku na tom nebudou a ty začaly hnít po 10 letech. I kdyby DAcia začala hnít po těch 10, 15 letech, myslím, že vzhledem k ceně je to přiměřený kompromis.
Dobré uvažovanie. :yes: Ja sa domnievam, že potenciálny zákazník Sandera asi nebude rozmýšľať nad Polom. A či sa Stepway alebo CrossPolo oplatí je irelevantné. V kontexte typického českého/slovenského zákazníka sa neoplatí, tam je ideál možno Fabia Combi síce v základnej výbave, ale je to Škoda plus možno nejaká predstava o vyššej hodnoty pri predaji. Neviem ako u vás, ale tu hraje Dacii do karát aj počet krádeží koncernových áut. Sesternica si pred dvoma rokmi kúpila Fabiu combi v strednej výbave a ani vo sne jej nenapadlo, že jej skúsia auto 3x ukradnúť. 8-s
Tak Sandero si své zákazníky jistě najde. Jen si myslí, že nikoliv ta testovaná verze, ale spíše ta obyčejná verze se zážehovou dvanáctistovkou. To mi přijde jako ideový nástupce Felicie.
tiez to tak vidim, ze dacia (hlavne mcv) je nastupcom felicie a kupujucimi su hlavne ludia, co chodili na feliciach (aj ja), kedze nova predrazena fabia s 1,0 trojvalcom urcite nie je jej nasledovnik
kdo by to pred par lety rekl, ze najde test Dacie s takovym nadpisem-spojeni slov DACIA a STYLOVKA
Vypada skvele, jezdi jeste lepe a stoji mene nez Fabie v zakladu
0,9 TCE (3 valec s turbem) jede jako 2,0 bez turba. Spotreba v pohode 5-6 litrů. Fabia HTP (3 valec bez turba) je opravdu uplne jina, prahistoricka technika.
NEBOJTE SE 0,9 TCE-NOVE I S LPG Z VYROBY
0,9TCE naleznete taky v novem Renault Clio a Captur !
Renault a Dacia-do 5 ti let lidry trhu v Evrope a CR !