Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Blue Sun
Mohu se zeptat, jak jste byli spokojeni s výkonem, respektive dosahem světel? Při jízdě Loganem jsem měl pocit, že dosvit potkávaček je neskutečně malý. Bál bych se s tím jet v noci povolených devadesát, protože jsem neviděl dost daleko.
Stepway mi nedává vcelku smysl, to už líp působí Blackstorm u Dusteru. V aktuálním ceníku bych spíš sáhl po Celebration, která nabízí v podstatě plnou výbavu za sice na pohled mírně vyšší cenu, ale obsahuje třeba MediaNav 2, který v základu ani nejde (ač netuším, zda je v něčem reálně lepší).
Ojetina je dost velká loterie, za mne asi ne...
Stepway mi nedává vcelku smysl, to už líp působí Blackstorm u Dusteru. V aktuálním ceníku bych spíš sáhl po Celebration, která nabízí v podstatě plnou výbavu za sice na pohled mírně vyšší cenu, ale obsahuje třeba MediaNav 2, který v základu ani nejde (ač netuším, zda je v něčem reálně lepší).
Ojetina je dost velká loterie, za mne asi ne...
Ojetina asi jen jako referenční vůz, ale ty bude pravděpodobně Dacia nabízet taky. Jinak se světly souhlas. Novou generací Dacií jsem ještě nejel, ale u starýho Logana MCV byl výkon světel na hranici bezpečnýho používání...nebo jsme tak zhýčkaní z xenonů a full LED.
to jste nejeli amerikou z 90. let s úzkými světly. Tam lidi co to ještě maj jezdí běžně na dálkový a nkdo na ně netroubí, ono to toiž na dálkový svítí asi jako lepší auto na potkávačky >😁 >😁
A kdo je prasátko a má ty světla zažloutlý, tak nevidí skoro nic. Je fak, že jsou lidi co v noci skoro nejezdí.
A kdo je prasátko a má ty světla zažloutlý, tak nevidí skoro nic. Je fak, že jsou lidi co v noci skoro nejezdí.
To není jen výsada amerik, úzký světla dokázala zatopit nejednomu uživateli Calibry, Mazdy 626, X-Typeu apod. 😉
No zrovna starou 626 znám velmi dobře a její světla jsou opravdu nic moc i když je auto ve výborném stavu, dobrá rarita jsou žluté mlhovky 😉
Nemám u Clia ani xenony, ani LED a přesto jsem prostě u Loganu dost neviděl... Logan měl opravdu ostré ohraničení světelného pásu, takže vyloženě nejspíš konstrukcí světlometu (otázkou je, zda byl do auta správně namontovaný a seřízený)...
Zhejčkaný jsme, ale na kosočtverci mám trošku lepší žárovky (Osram NightBreaker) a svítí to velmi slušně i bez xenonů...
Ale je pravda, že když střídáš auta a na jednom jsou bixenony s natáčením, tak z druhýho pak v noci vystupuješ a jdeš se podívat, jestli je tam vůbec nějaká žárovka. 😄
To každopádně... a to natáčení je super, to úplně pohladí na duši 😄
Zdravim, kdyby nekdo chtel zkusit alternativu LED sadu, mohu se podelit o zkusenosti. Ted cekam na model s Led cipama Philips s patici H4. Kdyztak kontakt na me: 6u94343@gmail.com
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jak dlouho ti ty Osramy vydrží? Taky o nich uvažuju, vyšší svítivost se vždycky hodí (dokud člověk denně nemusí jezdit do práce, neocení), ale nechtěl bych to na úkor toho, že je budu měnit čtyřikrát ročně.
S tím autem zase tak moc nejezdím... ale už tam jsou určitě víc než dva roky a určitě přes 20.000km.
Ono je těch edic NB víc, musel bych se podívat co konkrétně tam je, ale každopádně jsem spokojený, v rámci aut bez xenonů to svítí fakt dobře.
Ono je těch edic NB víc, musel bych se podívat co konkrétně tam je, ale každopádně jsem spokojený, v rámci aut bez xenonů to svítí fakt dobře.
A jaký je to kosočtverec? Já tam se světly moc velký problém neměl na klasických H1 z benzinky >😁
Laguna Grandtour II.
Ty jí ještě máš? 😄 Já myslel že si ji už prodal.... tak to gratuluji, nejkrásnější Renault >😒]
Ne, ono nemá velký smysl to prodávat, jako auto na popojíždění po městě a okolí to sice není ideální motorizace, ale než to za pár šupů prodávat a shánět něco jiného...
Na titul nejkrásnější Renault bych měl i jiné adepty, v čele se starou Alpinou... ale to je jiná diskuse 😉
Na titul nejkrásnější Renault bych měl i jiné adepty, v čele se starou Alpinou... ale to je jiná diskuse 😉
No, Laguna jde prodat velmi těžko, respektive prodat za nějakou adekvátní cenu , vím o tom své >😁 A slouží dobře? Napiš co to je za motorizaci a kolik má najeto, prosím 😄 Díky 😄
2.2dCi, 330tkm... a slouží přiměřeně, má své mouchy, ale protože se v poslední době šetří na servisu, tak to beru jak to je. Ono třeba podsvětlení displeje klimy je normálně oprava za 30t snad, protože tu jednotku měněj celou...
Hmmm, tak to toho "po městě a okolí" nalítáš docela dost. >😒]
Nový auto nemám tak dlouho... a to víc než dva roky je myšleno jako že třeba tři nebo čtyři... prostě výdrž NB absolutně bez problému, ale ono je to asi trošku i náhoda.
No jo, když má pán digiklimu >😒] Já s manuální neměl problém, když jsem Lagunu vybíral, tak to byla priorita, je to dost slavná nemoc dvojkových Lagun >😁 Někde jsem četl, že se to dá ale opravit velmi levně neofiko, jenže chápu, že v tvém případě, kdy neslouží jako primární auto, to je asi zbytečnost. Docela by mne zajímalo, jak ta 2.2 jede, přiznám se, že jsem si chvíli řikal, že je škoda, že jsem měl jen 1.9, ale dle různých testů a rad psali, že ta 2.2 není znatelně lepší. 😄
2.2 jede pěkně, má i celkem zajímavý zvuk (na naftu)... krom toho má větší brzdy. Rozdíl v dynamice podle mě vcelku odpovídá papíru... tj. cca. těch +25% tam je cítit. Přišlo mi to podobné, jako 2.0TDCi vs. 2.2TDCi v Mondeu MKIII. Výrazně pod 7 na nádrž jsem se ale nedostával ani v běžném rodinném mixu (o aktuální příměstské spotřebě nemá smysl mluvit).
No, tak tady ti řeknu já (víš jak to mám zrovna já s těma spotřebama😁), že já jezdil Praha/dálnice a auto nešetřil kolem 6.5-6.7 litru, na delší trase pod 6 a jednou jsem to dal i za 4.3 😄 Přes 7 jsem se dostal leda s kolama na střeše a ne uplně šetrnou jízdou.
MK III sem nikdy neřídil, navíc ty Fordí motory mají uplně jiný průběh a víc "nakopávají". Ten zvuk se mi líbil ale i u té 1.9, je tam hodně hlasitě slyšet syčení turba namísto naftového klapání, což je zajímavější, než třeba dobové TDI 😉
MK III sem nikdy neřídil, navíc ty Fordí motory mají uplně jiný průběh a víc "nakopávají". Ten zvuk se mi líbil ale i u té 1.9, je tam hodně hlasitě slyšet syčení turba namísto naftového klapání, což je zajímavější, než třeba dobové TDI 😉
Mam je na Phedre, ktera taky sviti mizerne. S NB je to o dost lepsi, ale menim zarovku co pul roku ;-\
mam rocne 1,2 MCV - ohladne svetiel - tie z vyroby nie su vobec nastavene, resp. u mna boli spustene, ze svietili tak mozno 20m pred auto a co viem, tak je to u vacsiny majitelov sander👋mcv, cize som si ich musel pridvyhnut
Pokud to má takhle primitivní řešení... hm, tak je to diletantství, tohle by si měla automobilka ohlídat, protože bohužel mám takové tušení, že 90% majitelů na to ani nesáhne. Pro ty co se zajímají ale asi žádný problém...
blue.sun: postačilo na STK nastaviť svetlá. Štandartný postup majitelov Dacii II. 😄 Duster som do mesta nechcel.
swifter
to je totiž opravdový konkurent !
JIste, ale taky je to mnohem vic, nez jen kombi >😁
Máš určitě pravdu, ale také lepší než Dacia, stačí si do těch aut sednout (do Dacie hodně opatrně, aby něco neupadlo) :-!
V dacii jsem parkrat sedel a neupadlo nic, a navic to tam nesmrdelo jak na zachode. Pokud bych si mel vybrat, tak radeji Dacii, nez Hyundai.
V Dacii jsem parkrat sedel a neupadlo nic, a navic to tam nesmrdelo jak na zachode. Pokud bych si mel vybrat, tak radeji Dacii, nez Hyundai.
Nonsens
3200 otáčok diaľnica je veľa? 5prevodovky majú bežne viac. Nemalo to byť 4200 ako slávna konkurentka?
Zase je to turbína, ne atmosféra a ty obvykle mívají nižší otáčky...
na 5/130 poznám len jedno auto (mazda 2), čo má nižšie otáčky ako 3200 turboneturbo. Možno sú aj iné, ja o nich ale neviem.
Taky jsem si hned klepal na čelo. Třeba Fabka s o dost výkonějším dvoulitrem točí na dálnici zhruba 3500 otáček, takže těch 3200 otáček u Sandera mi přijde málo, kór u té zvžšené verze, která bude mít horší aerodynamiku.
Martin789
Faktem je, že VW Concern tak dlouho schovává lacinou výrobu (a velké zisky) za pojmy jako Clever, cool, nadčasová alegence, jednoduchost, že teď Dacia vypadá lépe. A můžu Vás ujistit, že plasty ve Škodovkách vypadají taky sakra levně a na dotek jsou hnusné. Dacia je aspoň levná i pro zákazníka.
Já ti nevím, když jsme si do toho sedl, doufám že to bylo přesně tohle od Dacie tak jedním slovem katastrofa interier, stačilo si sáhnout na volant nebo na řadící páku, tlačítka jak z nějaké staré dodávky a rychle z toho pryč... Tohle ani za ty peníze...
Auto CZ
a tak sme sa vrátili do čias večerníčkov, aktualít a normalizácie. Len Škoda Favorit v 87 bolo najlepsie socialisticke auto, Sandero je dnes najhoršie pod slnkom.
Ani v jednom nemáš pravdu.
lepší než favorit byla v řadě ohledů Lada Samara, přečti si nedávný retro test SvětaMotorů......
a Sandero určitě není nejhorší.
lepší než favorit byla v řadě ohledů Lada Samara, přečti si nedávný retro test SvětaMotorů......
a Sandero určitě není nejhorší.
tehdy byl SM ještě bolševicky objektivní >😁 >😁
Nepochopil. Současný SM v rámci retro okénka testoval někdy loni Samaru, a konstatoval, že byla v řadě parametrů lepší jak Favorit. škoda, že sem si ten test neofotil tehdá...
Tak to prr, jediné, v čem byla Samara oproti Fávu lepší byly motory 1.1/1.3/1.5 OHC, jinak po stránce jízdních vlastností i designu byla Samara jasně horší!
Co si novýho, stejně prostornýho a podobně vybavenýho koupíš za 250k nebo míň? Základ je pořád stejnej a znám pár lidí, co do firmy nakoupili Dacie...jezdí a jezdí.
Nenáročný, levný, robustní...to je slušnej recept.
Nenáročný, levný, robustní...to je slušnej recept.
Souhlas. Pro podnikání je to super. Zkoušel jsem i "placky", ale dospěl jsem k názoru, že důležitější než samotná rychlost odjezdu je nezůstat ležet na místě, když se u tý placky praštíš při náskoku do auta o střechu. >😁
[odkaz]
[odkaz]
Trochu offtopic Woody, ale když už tu máme Fiaska, jak ti odpověděla redakce? Tomu jak tak čtu asi nebude žádné auto dost dobré >😒]
To je takovej VW Maros >😁
MariAchi
...ale Sandero (zvlášť v té modré metle), Logan MCV a Duster se mi opravdu líbí a za tu cenu dvojnásob :yes😒br />
Změním si nick na Daciaworld >😁
Změním si nick na Daciaworld >😁
Áááá, už je vybráno. Sandero R.S. >😒]
No ale střízlivě řečeno je novodobá Dacia prostě úspěch. Ano, je to bez "emoción", ale zase se u toho nerozsvítí kontrolka motoru. Možná tam ani žádná není. >😁
No ale střízlivě řečeno je novodobá Dacia prostě úspěch. Ano, je to bez "emoción", ale zase se u toho nerozsvítí kontrolka motoru. Možná tam ani žádná není. >😁
Nemusíš už nic psát, jedu pro ni (nebo pro něj?), bez tý kontrolky je to moje jasná volba >😁
Woody kedy bude na moje auto to bráchove alebo to bolo švagrove Dokker Stepway???
Flai
Škoda,že jste do testu nezískali MCV Stepway. Sandero Stepway není moc novinka. Na To MCV Stepway se moc těším 😄
Jinak loni v červnu jsem sháněl auto okolo 250 tis.,kombi... Fabia combi 1,4 se už nedala zadat do výroby. Nakonec jsme se rozhodli pro MCV 1.2 LPG a vyšla nás skoro na 300 tis. ! Má prakticky všechny příplatky akorát bez litých kol.
Jinak loni v červnu jsem sháněl auto okolo 250 tis.,kombi... Fabia combi 1,4 se už nedala zadat do výroby. Nakonec jsme se rozhodli pro MCV 1.2 LPG a vyšla nás skoro na 300 tis. ! Má prakticky všechny příplatky akorát bez litých kol.
rohYpnol
Prostorností získávám vůz nad prostorností auta velikosti Fabie, průchodností získávám alternativu k SUV, oplastovaným vzhledem získávám rumunského Scouta...
To vše mám za cenu, za kterou jinde sotva začnu s vozem B-segmentu. Vyplatí či nevyplatí se takováto volba?
To je podle mě úplě špatná otázka. Koupě nového vozu se totiž nikdy nemůže vyplatit a peníze vyhozené za auto jsou ty nejhůře investované peníze..
Může ale být Stepway dobrou volbou? Za mě říkám že jednoznačně může. Nové auto bez rizika a starostí, se zárukou. U Stepwaye navíc se schopnostmi kdejakého SUV (kde beztak každé druhé je pouhé 4x2). Nikdo vám jej nebude závidět, nikoho ale zároveň neurazíte...
Koupil bych si Sandero Stepway za jeho cenu? Proč by ne, je to ojedinělá nabídka.
To vše mám za cenu, za kterou jinde sotva začnu s vozem B-segmentu. Vyplatí či nevyplatí se takováto volba?
To je podle mě úplě špatná otázka. Koupě nového vozu se totiž nikdy nemůže vyplatit a peníze vyhozené za auto jsou ty nejhůře investované peníze..
Může ale být Stepway dobrou volbou? Za mě říkám že jednoznačně může. Nové auto bez rizika a starostí, se zárukou. U Stepwaye navíc se schopnostmi kdejakého SUV (kde beztak každé druhé je pouhé 4x2). Nikdo vám jej nebude závidět, nikoho ale zároveň neurazíte...
Koupil bych si Sandero Stepway za jeho cenu? Proč by ne, je to ojedinělá nabídka.
možná bych se bál koroze...ale když vidím jak jarně kvetl pětiletej kamarádův Ceed,tak bych to u auta za 200 tyček asi neřešil >😁
Další téma je samozřejmě bezpečnost...
za 150 se dala koupit rakev jménem Seicento >😁
Ale já jsem živoucí důkaz,že i s autem s nejhorším crashtestem (Cinquecento) se dá přežít cca v 60ti do Mondea...jen se musí člověk umět trefit >😁
Ale já jsem živoucí důkaz,že i s autem s nejhorším crashtestem (Cinquecento) se dá přežít cca v 60ti do Mondea...jen se musí člověk umět trefit >😁
nemyslím, že by aktuálně představovala koroze problém. Ano, u prvních sérií Loganu to bylo dost zásadní.
Nicméně dnes se stačí podívat na Dacie na cestách - je jich dost a že by rezly? Hůř než Felicie bez pozinku na tom nebudou a ty začaly hnít po 10 letech. I kdyby DAcia začala hnít po těch 10, 15 letech, myslím, že vzhledem k ceně je to přiměřený kompromis.
Nicméně dnes se stačí podívat na Dacie na cestách - je jich dost a že by rezly? Hůř než Felicie bez pozinku na tom nebudou a ty začaly hnít po 10 letech. I kdyby DAcia začala hnít po těch 10, 15 letech, myslím, že vzhledem k ceně je to přiměřený kompromis.
co vím,tak u Dacií byl problém,že to rezlo kolem svárů a to nemusí být jen lemy,prahy atd. Cenofka je fajn,ale leasing nicmoc
Dobré uvažovanie. :yes: Ja sa domnievam, že potenciálny zákazník Sandera asi nebude rozmýšľať nad Polom. A či sa Stepway alebo CrossPolo oplatí je irelevantné. V kontexte typického českéh👋slovenského zákazníka sa neoplatí, tam je ideál možno Fabia Combi síce v základnej výbave, ale je to Škoda plus možno nejaká predstava o vyššej hodnoty pri predaji. Neviem ako u vás, ale tu hraje Dacii do karát aj počet krádeží koncernových áut. Sesternica si pred dvoma rokmi kúpila Fabiu combi v strednej výbave a ani vo sne jej nenapadlo, že jej skúsia auto 3x ukradnúť. 8-s
Tak Sandero si své zákazníky jistě najde. Jen si myslí, že nikoliv ta testovaná verze, ale spíše ta obyčejná verze se zážehovou dvanáctistovkou. To mi přijde jako ideový nástupce Felicie.
ono i Sandero v základní bílý barvě vypadá hezky...Stepway je povedená kombinace stylu a výbavy..to auto se aspoň naoko zdá hodnotnější
tiez to tak vidim, ze dacia (hlavne mcv) je nastupcom felicie a kupujucimi su hlavne ludia, co chodili na feliciach (aj ja), kedze nova predrazena fabia s 1,0 trojvalcom urcite nie je jej nasledovnik
koumavej
Dacia dělá pokroky..Co udělat něco jako Navaru s technikou Nissanu v plášti Dacie za 350000 😄
Twingo
Dacia je bezpochyby skvělá.
Ale lidem by se líbilo něco co je mercedes benz ale vyrábí se v česku a stojí pod 300000.
Ale lidem by se líbilo něco co je mercedes benz ale vyrábí se v česku a stojí pod 300000.
mirekb
kdo by to pred par lety rekl, ze najde test Dacie s takovym nadpisem-spojeni slov DACIA a STYLOVKA
Vypada skvele, jezdi jeste lepe a stoji mene nez Fabie v zakladu
0,9 TCE (3 valec s turbem) jede jako 2,0 bez turba. Spotreba v pohode 5-6 litrů. Fabia HTP (3 valec bez turba) je opravdu uplne jina, prahistoricka technika.
NEBOJTE SE 0,9 TCE-NOVE I S LPG Z VYROBY
0,9TCE naleznete taky v novem Renault Clio a Captur !
Renault a Dacia-do 5 ti let lidry trhu v Evrope a CR !
Vypada skvele, jezdi jeste lepe a stoji mene nez Fabie v zakladu
0,9 TCE (3 valec s turbem) jede jako 2,0 bez turba. Spotreba v pohode 5-6 litrů. Fabia HTP (3 valec bez turba) je opravdu uplne jina, prahistoricka technika.
NEBOJTE SE 0,9 TCE-NOVE I S LPG Z VYROBY
0,9TCE naleznete taky v novem Renault Clio a Captur !
Renault a Dacia-do 5 ti let lidry trhu v Evrope a CR !
Přijde mi to irelevantní...zásadní resumé by mělo znít, zda Sandero stojí, či nestojí za daný peníze. Samozřejmě v rovině uvažování o novým autě. Vše ostatní je zbytečným vypisováním.
Je zajímavé, jak z tohoto srovnání vychází jako totálně nejdražší volba i20, naopak Corsa je hodně zajímavá alternativa 😄
Popravdě nevím jak fungují aftersales služby u Dacie, ale zato naprosto dobře vím, jak (ne)fungují někteří zmínění konkurenti. A žádná sláva to není.
A to samý to bude s Dacií.
Za 400 na hodinu totiž nikdo v ofiko nedělá >😁 >😁
Když si vybere auto, tak stejně v době záruky pojede do autorizaku, 99% lidí to tak udělá, proto se ptám, jestli znáš někoho, kdo jel k někomu do garáže a nikdy nebyl v autorizáku... mluvíme o novém autě! 😄
Nebyl jsem s fleetovým S Maxem ve Fordu ani jednou a funguje mi záruka i evropská mobilita bez potíží - vyzkoušeno letos v zimě v Itálii.
Auto bylo funglovka.
Nebo jsem jediný s touto praxí ?
Samozrejme hovorím o bežných autách, nie o funglpasate za mega, kde je človek opatrnejší.
Zhrniem: väčšina asi chodí počas záruky pre istotu do autorizovaných, ale čím ďalej viac ľudí tam už nechodí ani počas záruky. Keď padne záruka, pomer sa obráti.
Nikdo nemusí nutně jezdit do značkového servisu, pokud dodržuje servisní plán. Jen je potřeba u konkrétní značky dát si tu práci a zjistit si, co vlastně tato věta znamená.
U Fordu kde to mám vyzkoušené v praxi, to je jednoduché. Díly i oleje Motorcraft nutno použít vždy.
Kdo má prodlouženou záruku přikoupenou , jen provede 1x servisní prohlídku ( ne výměny náplní at😜 ) a vesele jede dál.
U Škody mě to nepřekvapuje, ti dají za příplatek všechno.
Arctica je někde kolem 230t s tím TCe. Fabia za 270 je pořád 1.0 na plecháčích v základní modré... ten rozdíl je dost velký, vem si to v procentech z celkové ceny auta, třeba po nějaké slevičce...
Pokud nebudu trvat na vyšším podvozku verze Stepway, tak můžu vzít Arcticu a z +20 je šmahem +50, což je TÉMĚŘ 1/4 CENY...
Pokud budu Stepway chtít kvůli vyššímu podvozku, tak Fabia není alternativou a jsme na začátku. Stepway za 250 je krutě dobrá nabídka. A že tu ještě nepadla řeč o motoru... Zkrátka držím ochrannou ruku nad Fabií >😁
Ale jestli bych já dal za Sandero Stepway 250 ? No jsem přesvědčený, že dal.