Ekonomika
1.6 TDI je velmi slušný motor mám ho v nové OIII, ceny velmi slušné, nový Superb se mi moc líbí jen doufám, že to se Superbem III, nedopadne jak s OIII , co se kvality zpracování týče. Mám OIII vyrobenou v dubnu 2013 najeto 56tis. km, a je to bohužel v poměru cena/výkon kromě motoru katastrofa.
Ta jednašestka se ti líbí? Já ji nejel, ale všichni ji označují za to nejhorší ve třídě, teda skoro nejhorší.
fakt s tím nemám problém, kupodivu i spotřeba je v pohodě jezdím do 5,5l a to jezdím, pokud člověk jede jak ostatní tak se musí dostat do 4.5l 😄
otázka je , co ten motor vydrží, ne vždy si vzpomenu hned vypnout start-stop
otázka je , co ten motor vydrží, ne vždy si vzpomenu hned vypnout start-stop
Spotřeba asi vysoka ani nemuže být, pokud nejsi čuně >😁 Já s předchůdcem 1.9 77kw TDI v OII jedu tak 5,8-6, ale nesnažim se.
Ja ji mel z pujcovny asi 2 mesice...motor ok..ikdyz byl podladeny dle technicaku na 66 kw (!?) samozrejme zadne vykony od toho clovek necekal.....zato jizdne katastrofa....tedy rizeni des....tlumeni ok...pocity z interieru jak z dodavky 😄 nic moc...a z venku je to auto extremne osklive 😄 (bavim se soc verzi)
V Octavke mozno. Ale nie je 1.6TDI/88kW trochu malo na Superba? Podla mna slusny zaklad pre taketo velke a tazke auto je niekde okolo 100-110kW. Treba ratat s tym, ze Superb v nafte by mal logicky castejsie chodit po dialnici, kde ten vykon moze chybat...
Jedničkový superb jezdil běžně s 1.9 77kw či 96kw a ta auta nebyla těžší, než ten nový a určitě nedostatkem síly netrpěl. Myslím, že jako služebák to postačí, pokud chceš trochu reprezentovat a jezdí v tom jeden/dva lidé.
Dvojkový Superb měl jako základ 1,9TDI 77kW (než ho nahradila 1,6tka). To bylo na to auto opravdu málo. Ne že by to vůbec nejelo, to ne, ale prostě na to auto to skutečně málo bylo. Jestliže je současný superb lehčí než předchůdce a má 1,6 88kW, pak si myslím, že to jako základ bude určitě lepší než u předchozího. Mimo jiné to má maximálku 206 a i solidní zrychlení. Myslím si, že ostudu to neudělá.
myslím, že to bude stačit, v OIII je 77kW a valí to ke 200km/h, do 160km výkonově stačí 😄
200 dá i 1.2TSI >😒]
Pre základne potreby ten motor bude stačiť, ale náročnejší zákazník určite bude voliť minimálne 2,0TDI.
bohuzial ale aj maximalne... :-!
Otázka je, či by bol trh pre Superb s 3,0 V6 TDI, obávam sa, že to by tu boli reakcie typu: za tú cenu mám Audi a nik by tak drahú Škodovku nekupoval. V mainstreamovej strednej považujem štvorvalcovú naftu za postačujúcu (aj keď by možno bol priestor pre tú najsilnejšiu verziu).
Reagoval som zrovna na to Delfinovo "minimalne" - kedze ono je to uz zaroven aj maximalne :-! Predpokladam, ze aj ty predpokladas, ze ja viem, ze do MQB-cka sa ziadna klasicka V6-ka nezmesti, a ze teda je nejake to fnukanie bezpredmetne... ;-\
Moznost ( aj ked zatial len teoreticka ) na R4 BiTDi tu sice je, ale zrovna na zaklade neviem koho odkazu v inej diskusii a porovnanie s Passatu B8 a C-klasy 250 CDi, tak ten motor mi ide cim dalej tym viac proti srsti 8-s Pritom oproti "nasim" V6 TDi nema navyse nic, a horsie skoro vsetko. 8-s Jedine jeho plus je kompatibilita s MQB, vdaka comu sa raz teoreticky moze podivat aj pod kapotu Škody. :-!
Moznost ( aj ked zatial len teoreticka ) na R4 BiTDi tu sice je, ale zrovna na zaklade neviem koho odkazu v inej diskusii a porovnanie s Passatu B8 a C-klasy 250 CDi, tak ten motor mi ide cim dalej tym viac proti srsti 8-s Pritom oproti "nasim" V6 TDi nema navyse nic, a horsie skoro vsetko. 8-s Jedine jeho plus je kompatibilita s MQB, vdaka comu sa raz teoreticky moze podivat aj pod kapotu Škody. :-!
Viem, že vieš. 😉 Principiálne nepopieram, že podladená V6 je lepšia voľba, ako ultravýkonný dvojturbový R4 a najlepšie to ukazujú prémiové značky, ktoré downsizujú častokrát nie veľmi úspešne (teda menšie motory majú rovnakú či dokonca vyššiu spotrebu, ako väčšie motory, ktoré nahrádzajú).
Na druhej strane Sup mal už V6 TDI a moc dobré meno nemal.
Každopádne mne je nafta ukradnutá a v benzíne má Superb fantastický rozsah motorizácií/výkonov. 😄
Na druhej strane Sup mal už V6 TDI a moc dobré meno nemal.
Každopádne mne je nafta ukradnutá a v benzíne má Superb fantastický rozsah motorizácií/výkonov. 😄
Cožpak o to motor je to slušný, ale. Zatím každý, koho znám, kdo si do toho sedl z výkonově stejné starší 1,9TDI tak na to nadává že to nejede. A to jde povětšinou o Octavie
Môžem potvrdiť. Kamarát dostal vo firme na výber: 1,6TDI s maximálnou výbavou, alebo dvojliter bez nejakého luxusu. Po zvezení jednoznačne bral horšie vybavený dvojliter s argumentom, že tá 1,6ka nejde.
Ty jo a vidíš já jsem ji jednou pěkně protáhl po dálnici na služebce (byla v OII) a když mi na tachometru ručička zarovnávala 230 km/h, tak jsem kolegu požádal, ať nahodí navigaci a porovná to, protože tohle je naprosto neuvěřitelná hodnota... Naměřil 215 km/h podle GPS. Tak jak tak jsme čuměli... Bylo to teda mírně z kopce na dálnici mezi Mnichovem a Norimberkem... No a ještě nás při té příležitosti předjel vlak... Konstatovali jsme, že tohle je bordel a že v ČR by se nám nic tak potupného nestalo >😒]
počítá se i s možností 4x4?
Rozhodně. Nejsilnější benzín je 4x4 vždy, dá se připlatit i k naftě... v minulém článku byl přehled co lze a co ne.
Ale teda "kompletní ceník" není moc kompletní 😄
[odkaz]
Super(b) :yes😒br />
Jako obvykle - Ambition Plus zlatá střední cesta...
Docela překvápko je navi - Amudsen můžeš mít jen v L&K (zdarma), ostatní jen Columbus, ale cenovka 30k je ok.
Jako obvykle - Ambition Plus zlatá střední cesta...
Docela překvápko je navi - Amudsen můžeš mít jen v L&K (zdarma), ostatní jen Columbus, ale cenovka 30k je ok.
Chlape ja ťa mám rád celý deň sa snažím k tomuto cenniku dopracovať.
Hm myslím si že O3 tým pádom stráca význam - kedže drahšie verzie napr. 4x4 tdi v Elegance resp na sr vo výbave Bussiness je enormne predražená a SuperB je predsa len niekde " inde ".
Pár bláznivých autosalónov na tipcars predávaju dokonca RS v tdi dsg za 850 tis + .
Ak SuperB možem mať za tú cenu ....?
Hm myslím si že O3 tým pádom stráca význam - kedže drahšie verzie napr. 4x4 tdi v Elegance resp na sr vo výbave Bussiness je enormne predražená a SuperB je predsa len niekde " inde ".
Pár bláznivých autosalónov na tipcars predávaju dokonca RS v tdi dsg za 850 tis + .
Ak SuperB možem mať za tú cenu ....?
Kdysi jsem nové Skody Laurin & Klement (oct i Superb) do Německé firmy kupoval, po max. třech letech výměna, celkem +-10ks.
Tady se vše dost analyzuje, nepříjemné u Skody byli vyhozené peníze za servis už po roce navíc (protože je nemůžeme dál investovat do rozvoje, ale vyhodili se za opravy spotřebičů-aut). Nejméně nás stál servis starých Octavii L&K 1,9TDi 81kw, nejhorší byli Superby 2,0TDi. Náklady na servis ze Superby bohužel výrazně stoupali, kvalita a životnost výrazně klesala.
Měli a ještě máme obyčejné Toyoty Avensis 2,0TD 93kw a novější 91kw. Nemají prakticky žádné závady, žádné náklady navíc (postupně jsme měnili filozofii, oblíbili jsme si Priusy které díky nulovým nákladům, žádným závadám a úžasné spotřebě vytěsnili všechny Skody)
Místo vzadu nebylo podstatné... Když se kolem sebe podívám, kdo vlastně v Superbu sedí? Chudý ředitel, který nemá na lepší auto, člověk z paneláku, majitelé příměstských satelitů na hypotéku co má Superb na leasing, jednotlivci kteří nechtějí dát za Passat, BMW, MB, nebo nemají. Možná taxi, hotely prostor vzadu v levném autě nižší středí třídy uvítají, ale jako spotřebič.
Google😒br /> Toyota Avensis Geneva 2015
[odkaz]
Tady se vše dost analyzuje, nepříjemné u Skody byli vyhozené peníze za servis už po roce navíc (protože je nemůžeme dál investovat do rozvoje, ale vyhodili se za opravy spotřebičů-aut). Nejméně nás stál servis starých Octavii L&K 1,9TDi 81kw, nejhorší byli Superby 2,0TDi. Náklady na servis ze Superby bohužel výrazně stoupali, kvalita a životnost výrazně klesala.
Měli a ještě máme obyčejné Toyoty Avensis 2,0TD 93kw a novější 91kw. Nemají prakticky žádné závady, žádné náklady navíc (postupně jsme měnili filozofii, oblíbili jsme si Priusy které díky nulovým nákladům, žádným závadám a úžasné spotřebě vytěsnili všechny Skody)
Místo vzadu nebylo podstatné... Když se kolem sebe podívám, kdo vlastně v Superbu sedí? Chudý ředitel, který nemá na lepší auto, člověk z paneláku, majitelé příměstských satelitů na hypotéku co má Superb na leasing, jednotlivci kteří nechtějí dát za Passat, BMW, MB, nebo nemají. Možná taxi, hotely prostor vzadu v levném autě nižší středí třídy uvítají, ale jako spotřebič.
Google😒br /> Toyota Avensis Geneva 2015
[odkaz]
S tím "kdo v Superbu sedí" jsi podle mě úplně mimo. Nevím sice kdo je to ten majitel satelitu, ale Superb je typické "lepší firemní auto", pro obchoďáky a manažery, nejen v ČR. Je to střední třída, ne nižší střední.
Aktuální Avensis bych nechal v klidu dožít, ten je na evropském trhu už jen do počtu.
Aktuální Avensis bych nechal v klidu dožít, ten je na evropském trhu už jen do počtu.
"Superb je typické "lepší firemní auto", pro obchoďáky a manažery"
Suhlas. A preto tam z principu nepotrebujes vzadu tolko miesta a z principu nepotrebujes umelo nafuknuty kufor.
Co su, zhodou okolnosti, JEDINE vlastnosti, ktorymi Superb dokaze porazit konkurenciu.
MGRR hovoril presne o tom - v Superbe sedia ludia, ktori jeho pridanu hodnotu nikdy nevyuzije.
A please, nezacni hovorit o prestizi vacsieho auta. Za hranicami JRD/JZD uz Superb prestizny nie je.
Suhlas. A preto tam z principu nepotrebujes vzadu tolko miesta a z principu nepotrebujes umelo nafuknuty kufor.
Co su, zhodou okolnosti, JEDINE vlastnosti, ktorymi Superb dokaze porazit konkurenciu.
MGRR hovoril presne o tom - v Superbe sedia ludia, ktori jeho pridanu hodnotu nikdy nevyuzije.
A please, nezacni hovorit o prestizi vacsieho auta. Za hranicami JRD/JZD uz Superb prestizny nie je.
Hele, asi nemám sílu na další svatou válku. Superb je za loňský rok třetí nejprodávanější auto ve třídě - v minulé generaci. Nějaké zbraně asi mít bude.
Ja nespochybnujem predaje.
Pozri, Kylie Minoque urcite predava viac singlov ako Rush.
Ale hadam sa nebudeme bavit o tom, na ktorej strane je v tomto pripade kvalita.
Pozri, Kylie Minoque urcite predava viac singlov ako Rush.
Ale hadam sa nebudeme bavit o tom, na ktorej strane je v tomto pripade kvalita.
Obchoďáci a manažeři auto samozřejmě využijou pro svoje rodiny. Jsou to nejtypičtější otcové s malými dětmi. Ti mají kufr o víkendech nejplnější.
Měl by jste se někdy podívat na středí třídu.
Zkuste se někdy svézt průměrnou třídou od BMW, Lexusu, Infiniti, Jaguár... nějak mi ten Supreb přijde proti nim nedodělaný, ale možná se pletu.
Superb nikdy není a nebude středí třída, to tvrdí jen místní novináři.
--------------------------------------… />Teď nechci psát o vyšší, či nižší...
třeba Phaeton - i když je to jízdně a pohodově vážně úžasné auto, bohužel "nikdy nebude dosahovat toho co přesahuje", díky logu na kapotě. Skoda je jen Skoda... a může být pozlacená, nebo vypadat jako Mercedes S... je to jen skoda.
Zkuste se někdy svézt průměrnou třídou od BMW, Lexusu, Infiniti, Jaguár... nějak mi ten Supreb přijde proti nim nedodělaný, ale možná se pletu.
Superb nikdy není a nebude středí třída, to tvrdí jen místní novináři.
--------------------------------------… />Teď nechci psát o vyšší, či nižší...
třeba Phaeton - i když je to jízdně a pohodově vážně úžasné auto, bohužel "nikdy nebude dosahovat toho co přesahuje", díky logu na kapotě. Skoda je jen Skoda... a může být pozlacená, nebo vypadat jako Mercedes S... je to jen skoda.
to MGRR: No a až si doděláš základní školu a zjistíš, že náklady stoupaly a ne stoupali tak ta analýza zákaznické základny Superba teprv dostane švunk.
Nic proti Toyotě, ale dělám ve firmě, která vyrábí několik různých dílů jak pro nový Superb, tak i pro Toyotu Avensis a další modely. Materiály, která požaduje Škodovka, jsou vyšší kvality, než co po nás chce Toyota. Toyota je schopná vyhodit peníze za nesmysly, ale nezaplatí za lepší materiál. Čistě rámcově z pohledu naší firmy - pokud porovnám totožné produkty, které jim dodáváme, tak Superb je daleko lepší volba než Avensis. Vím, že to není zcela korektní srovnání, ale dávám to sem jen pro zajímavost. Nečekal jsem, že požadavky Škodovky jsou dnes na daleko vyšší úrovni než Toyota, která si tak zakládá na kvalitě.
Tu svou sociodemografickou pseudoanalýzu jsi vycucal z čeho? Svým "hodnocením" ostatních jsi ohodnotil hlavně sebe. ;-\ Pro jistotu napíšu, že nepatřím do žádné ze zmiňovaných skupin, ale "chudý ředitel" mne dostal 😄
porovnejme co za podobné peníze lze koupit za louží, jen pro info, 0 - 100 za 4sec, 485 koníků, automat 8stupnů od zf apod..
[odkaz]
[odkaz]
Tak ale ceny v US sú ceny v US, to nie je relevantné porovnanie. Skús si ten Dodge priviezť sem a budeš niekde úplne inde. A i tam treba prirátať k uvedeným cenám sales tax, ktorá saq líši od štátu k štátu.
Tiež som práve pozeral v US webshopoch, čo by vyšiel foťák, po ktorom pokukujem. Je to 500 USD vs. 650 eur u nás, ale po pripočítaní poštovného, dane a cla som na 700 eurách (btw. nemáte niekto cestu do USA? 😉 ) . Takže pozerať US ceny je fajn, ale iba ak sa chceš zbytočne vyhecovať. 😉
Tiež som práve pozeral v US webshopoch, čo by vyšiel foťák, po ktorom pokukujem. Je to 500 USD vs. 650 eur u nás, ale po pripočítaní poštovného, dane a cla som na 700 eurách (btw. nemáte niekto cestu do USA? 😉 ) . Takže pozerať US ceny je fajn, ale iba ak sa chceš zbytočne vyhecovať. 😉
spíš mě šlo o to, co je za podobnej peníz k mání jinde, no na slzu to už trochu je 😄 dovoz auta se může vyplatit, pokud to řeší člověk sám a má na to čas
Tak ono si stačí vzít tuhle nabídku Denkeru a odpočíst si 150 tis, pokud by sis dovoz zařídil sám. [odkaz]
Nebo skladovka Chargeru od Simixu.[odkaz]
A ted je otázka, jestli je lepší Superb R4 2,0 za mega nebo za stejnou cenu Charger V8 nebo 300C 5,7 V8 za 1,1 mega.
Ale to si musí každej rozhodnout sám na základě vlastních priorit.
Anebo jestli je lepší novej Superba za 600 nebo 3 roky stará kára za tu stejnou cenu [odkaz]
Nebo skladovka Chargeru od Simixu.[odkaz]
A ted je otázka, jestli je lepší Superb R4 2,0 za mega nebo za stejnou cenu Charger V8 nebo 300C 5,7 V8 za 1,1 mega.
Ale to si musí každej rozhodnout sám na základě vlastních priorit.
Anebo jestli je lepší novej Superba za 600 nebo 3 roky stará kára za tu stejnou cenu [odkaz]
furt to mají docela drahý,ale jestli tohle nebo superba tak je to jasný..
Pořád dokola stejná písnička.... srovnávat ojetinu s novym autem >😁 A co je lepší? 3 roky starej Chrysler za cenu nového Superba, nebo 3 roky starej Superb za polovičku? >😁
Má tam srovnání i nových aut. Osmiválec v plné palbě za 1,1 mega vs 4válec Super v plné palbě za 1 mega. nevím, jak komu, mě z toho vychází vítězně ten V8, jehož jediná nevýhoda je spotřeba, ale ta lze řešit LPG a jezdit tak za krásných 225 kč na 100 km vs 240 kč v 4válcovém 2,0 turbobenzínu popř 180-200 v naftě.
Ale jak říkám - každýho boj.
Ale jak říkám - každýho boj.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Řekl bych, že superb půjde jak housky na krámě. 😉
Tiež myslím. Dokonca sa nazdávam, že tie lacnejšie verzie ukroja nie úplne zanedbateľne z predajných čísel Octavie.
Za mňa optimum 1,8TSI Ambition plus: 132 kW, bixenóny, 17ky, parkovačky, vyhrievané sedadlá... stačí dokúpiť metlu a je vymaľované.
Za mňa optimum 1,8TSI Ambition plus: 132 kW, bixenóny, 17ky, parkovačky, vyhrievané sedadlá... stačí dokúpiť metlu a je vymaľované.
Tipnul bych, že ti co koupili/kupují octavii v tuto dobu, budou za pár měsíců docela smutnit, počítám, že s novým modelovým rokem škodovka octaviím přidá výbavu nebo upraví ceny směrem dolů.
Každopádně, víc než pro octavii není ceník superbu dobrou správou pro konkurenci ve střední. 😉
Jo, 1,8tsi je optimum, akorát to omezení krouťáku u dsg je na pytel, a střední třída s kvedlačkou mi přijde už out.
Každopádně, víc než pro octavii není ceník superbu dobrou správou pro konkurenci ve střední. 😉
Jo, 1,8tsi je optimum, akorát to omezení krouťáku u dsg je na pytel, a střední třída s kvedlačkou mi přijde už out.
A ja zase budem rád kvedlať, plus u toho 1,8 je to jasná voľba aj kvôli krútiaku vyššiemu o citeľných 70 Nm.
V automatu bych holt zkusil najít těch 50t na 2.0TSI...
Súhlas, ak chcem nutne benzín s DSG, potom rovno dvojliter. 1,8TSI s automatom tým obmedzením stráca zmysel (resp. sa znižuje na úroveň 1,4ky).
S tou Octavií... nevím nevím, zatím Škodovka spíš zdražovala, nemyslím si že se dá čekat zlevňování. RS TSI DSG je za 700, ekvivalentní Superb v Ambition je za 827 - což je mimochodem odpověď na to omezení krouťáku... když DSG, tak holt dvoulitr, beztak se šestistupňové DSG považuje za lepší...
Cenovka je nastavená dobře, ale uvědom si že za ceníkovou cenu se prodávalo 0 superbů. Škodovky se prodávají převážně do firem se slevou cca 18%.
Jak to bude u nového? Bude sleva na stejné výši? Podle mě ne..
Jak to bude u nového? Bude sleva na stejné výši? Podle mě ne..
Sice je to nerelevantne - ale zrychluje rovnako ako Cupra....ako to dosiahli? Hadam Cupra nevazi toklko ako Superb? Ci hej?
Motor rovnaky, prevodovka...ale auto vacsie. je to pravdivy udaj?
Motor rovnaky, prevodovka...ale auto vacsie. je to pravdivy udaj?
Jenže Sup je 4x4, Cupra půl výkonu v malých rychlostech spálí hrabáním předních kol, proto se tomu také říká "předohrab". Dnes už tedy "nespálí", protože elektronika v předohrabu omezí výkon a do cca 50km/h se to rozjíždí s daleko menším výkonem než je maximální, kdežto Sup houkne napevno zadek a od nuly přenese skoro plný výkon. 😄
je zajímavý, že to není tak moc dávno (jen pár let) co měly verze 4x4 horší zrychlení jak třeba verze s RWD >😁
U malého výkonu může být RWD lepší než AWD kvůli nižší hmotnosti a pořád slušné trakci RWD. Ale nevím proč sem motáš RWD, když se I-n podivoval na Cuprou, což je FWD a to je ta nejhorší kombinace z hlediska trakce a 206kW už je na FWD jednoznačně moc a nedokáže tento výkon v nižších rychlostech přenést na silnici.
300 HP je malý výkon?
Jinak takový FWD Cadillac Seville STS měl 300 koní a se 4 stupnovým automatem dělal 100ku za 6,7s.
Za kolikpak by to zvládl s DSG či 8st.?
Za 5,9 resp 5,6s?
15 let stará kára.
Jinak takový FWD Cadillac Seville STS měl 300 koní a se 4 stupnovým automatem dělal 100ku za 6,7s.
Za kolikpak by to zvládl s DSG či 8st.?
Za 5,9 resp 5,6s?
15 let stará kára.
Nechápu na co reaguješ, řeč je o porovnání zrychlení Cupry FWD vs Supa AWD se stejným výkonem 206 kW.
Na to, že amerika je lepší >😁 Ostatně jako vždy ve všem >😁
Reaguju na to, proč mají některé RWD modely třeba z let 2008-2011 lepší zrychlení jak AWD se stejným motorem.
Že jaksi s tím přenosem sílem to tak špatné nebude.
No a v reakci na to, že přenést velký výkon na přední kolka je problém písu, že už více jak před 15ti lety měla 300konová Sevilla přední náhon a za kolik dělala 100ku se 4st. převodovkou. Že to tudíž takz není tak horké....
Že jaksi s tím přenosem sílem to tak špatné nebude.
No a v reakci na to, že přenést velký výkon na přední kolka je problém písu, že už více jak před 15ti lety měla 300konová Sevilla přední náhon a za kolik dělala 100ku se 4st. převodovkou. Že to tudíž takz není tak horké....
No zase takové porno to není a pokud nemá člověk místo nohy cihlu tak se to dá 😄 samozřejmě nepopírám v určitých momentech výhodu 4x4, ale čekal jsem to horší...ono se v těch nižších rychlostech jak už se jednou rozjedeš moc nepohybuješ 😉
Ale diskuze je o 0-100 a to je disciplína, kde se 4x4 jednoznačně projeví, protože rozjezd s 4x4 i s tímto výkonem může být s plynem na podlaze, naopak citlivá noha u FWD neznamená nic jiného než omezení výkonu (ono tu těžkou nohu lze použít bez problémů také, protože elektronika si výkon stejně zreguluje směrem dolů) a tudíž o zhoršení času zrychlení. Prostě to co Sup ztratí v disciplíně 0-100 proti Cupře díky vyšší hmotnosti, tak bez problémů dožene lepší trakcí.
Superb se mi líbí, ale obávám se, že cenová politika koncernu opět udělá své. Ono je to pěkný, nízká cena základu. To Octavie taky začíná na cca 350 tis., ale pak tam dáte lepší kola, barvu, navigaci, el. stahování, zadní stěrač atd. (tedy standart výbavy) a jste na 500 tis. bez mrknutí oka. Lépe vybavený Superb vidím na nějakých 800 tis. Za 750tis. máte M6 2,5 v super výbavě.
M6 2.5 je za 850, ne 750. Za stejnou cenu můžu mít Superb Ambition Plus s 2.0TSI DSG... hůř vybavený, ale silnější. Výhoda Superbu je pokud chci manuál... proti 1.8TSI MT Mazda nemá moc co postavit.
Ale co, stejně si všichni koupí 2.0TDI 😄
Ale co, stejně si všichni koupí 2.0TDI 😄
Jasný, že Mazda má omezený výběr. No, k té ceně. U nás jsem v salonu viděl Mazdu6 2,5, automat, bílá kůže, plná výbava za 750 tis. Byla tam už sleva, to jo. A hlavně, kdo preferuje koncern, tak o Mazdě většinou neuvažuje.
Nemůžeš srovnávat cenu skladovky po slevě s ceníkovou cenou. Myslím, že na Škodovku dostaneš v průměru větší slevu než na Mazdu.
Já měl Mazdu 6 a Octavii RS jako dva nejžhavější kandidáty na nové auto... a samozřejmě k Superbu je ta 6ka přirozenější konkurent.
Já měl Mazdu 6 a Octavii RS jako dva nejžhavější kandidáty na nové auto... a samozřejmě k Superbu je ta 6ka přirozenější konkurent.
To je jasný, počkám si až bude Superb v salonu a schválně se podívám. Přesto zastávám názor, že i přes nesporné nevýhody (malý výběr, malé slevy) je na tom Mazda ve střední a vyšší výbavě cenově lépe. I přesto, že to máš daný od výrobce, a nic na tom nemůžeš měnit.
caspene
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
65000 Kč bych teda za cukavé podtáčivé DSG nedal. Měl jsem ho kdysi dávno v Octavii (1.4 TSI 90kW r.v.2009), kde vyšlo na 40000,- (včetně DPH a před slevou) a už to bylo až až....
Zatim jsem necetl diskuze zde ale jinde jsem cetl uz o superbu a muzu napsat ze ikdyz jeste neni v prodeji tak vetsina to auto uz ridila osahala si ho a kdyz jsem se zeptal kde tak kazdej popisuje obrazky. zeptam se jak se jezdi s obrazkem? pozna nekdo rozdil v KW? a jestli benzin nebo nafta? Jen se ptam, ja to neumim a jen doufam ze zde nejsou taci co s ni uz maj najeto 50tis.km. a vse vrze a plasty hruza a motor a ta prevodovka no hruza. Snad az bude opravdu v prodeji tak recenze budou pravdive a ne smyšlené. Pujdu se na nej taky podivat a svezu se. tento rok chcem koupit auto ale asi uz nejake SUV.
základ je až 1.8 TSI s manuálem ("dvouválec" 1.4 beru jako vtip, asi jako 1.0 MPI ve Fabii), což je velice slušný základ, pokud zapracovali na kvalitě motoru, která byla v minulé generaci tragická
kdo chce automat, nemá jinou možnost než 2.0 TSI (1.8 TSI s DSG 7° s uměle omezeným točivým momentem a extrémně předraženou převodovkou nevalné pověsti je blamáž)
kdo chce 4x4, pak leda vrcholnou motorizaci. Holt každá legrace něco stojí.
O dieselu už snad v dnešní době slušný člověk neuvažuje...
kdo chce automat, nemá jinou možnost než 2.0 TSI (1.8 TSI s DSG 7° s uměle omezeným točivým momentem a extrémně předraženou převodovkou nevalné pověsti je blamáž)
kdo chce 4x4, pak leda vrcholnou motorizaci. Holt každá legrace něco stojí.
O dieselu už snad v dnešní době slušný člověk neuvažuje...
...aneb když se chce, plivnout se dá na cokoli. :no😒br />
Chceš slabý benzín? Silnější benzín? V manuálu? V automatu? Ve čtyřkolce? Nebo naftu? Automat, čtyřkolka? Všechno jde. Tahle flexibilita je výsadou nemnohých.
Chceš slabý benzín? Silnější benzín? V manuálu? V automatu? Ve čtyřkolce? Nebo naftu? Automat, čtyřkolka? Všechno jde. Tahle flexibilita je výsadou nemnohých.
na nic neplivu a ani jsem to nemyslel jako kritiku. Jen holé konstatování, že jsou v podstatě jen 3 relevantní alternativy. TSI jsou už takto nespolehlivé a ACT to rozhodně nevylepší (zdrojem poruch bude jak samotný mechanismus, tak nerovnoměrné mechanické i teplotní namáhání motoru). 7° DSG za 65tis je ekonomický nesmysl, navíc tato převodovka v mnoha režimech nefunguje dobře). Smradlácké diesely jsou kapitola sama pro sebe, to snad ani nemá smysl komentovat.
Zbývá 1.8 TSI manuál, 2.0 TSI DSG 6° a 2.0 TSI DSG 6° 4x4. Nic víc, nic míň.
Zbývá 1.8 TSI manuál, 2.0 TSI DSG 6° a 2.0 TSI DSG 6° 4x4. Nic víc, nic míň.
"Jen" tři v benzínu? No to jsi mě docela pobavil... není to tak dávno co Peugeot nabízel jen naftu a na benzín se dočasně vykašlal úplně.
Tvé zdůvodnění u 1.4TSI jsou čiré spekulace, pro Superb to bude podle mě důstojná motorizace dynamicky na úrovni 2.0TDI, což je de facto standard třídy.
Naftu sice můžeš ignorovat, ale ignoruješ tím realitu... nafta je v dané třídě logicky drtivá většina prodejů.
Tvé zdůvodnění u 1.4TSI jsou čiré spekulace, pro Superb to bude podle mě důstojná motorizace dynamicky na úrovni 2.0TDI, což je de facto standard třídy.
Naftu sice můžeš ignorovat, ale ignoruješ tím realitu... nafta je v dané třídě logicky drtivá většina prodejů.
Hmmm..., co take strasne zle ti motor 1.8 TSi urobil ? 😲
Ten motor je praveze jeden z najmenej problemovych a v tejto generacii uz ma aj popustenu uzdu a dosahuje parametre ako sa na neho slusi a patri - teda 320 Nm v rozsahu s naftou neporovnatelnom, tichy, hladky benzinovy chod a pri rozumnom zaobchadzani aj rozumnu spotrebu. Vykon sa tiez zdvihol z donedavnych 170 PS ( Audi ) na aktualne s prehladom dostacujucich 180 PS. Celkovo je to prepracovana verzia, ktoru pouziva aktualne strasne vela modelov a zatial je tych staznosti menej ako safranu.
1.4 TSi s COD - je 4 valec. Pokial si lenivy si po starte zmacknut 1 tlacitko na deaktivovanie tejto funkcie - tvoja vec. Motor ale tiez vydareny, uz v X-ej generacii.
No a toto: "O dieselu už snad v dnešní době slušný člověk neuvažuje..." - nepotrebuje komentar... :-! :no:
Ten motor je praveze jeden z najmenej problemovych a v tejto generacii uz ma aj popustenu uzdu a dosahuje parametre ako sa na neho slusi a patri - teda 320 Nm v rozsahu s naftou neporovnatelnom, tichy, hladky benzinovy chod a pri rozumnom zaobchadzani aj rozumnu spotrebu. Vykon sa tiez zdvihol z donedavnych 170 PS ( Audi ) na aktualne s prehladom dostacujucich 180 PS. Celkovo je to prepracovana verzia, ktoru pouziva aktualne strasne vela modelov a zatial je tych staznosti menej ako safranu.
1.4 TSi s COD - je 4 valec. Pokial si lenivy si po starte zmacknut 1 tlacitko na deaktivovanie tejto funkcie - tvoja vec. Motor ale tiez vydareny, uz v X-ej generacii.
No a toto: "O dieselu už snad v dnešní době slušný člověk neuvažuje..." - nepotrebuje komentar... :-! :no:
pochybuju, že tam to vypínací tlačítko bude. Předpokládám, že se to bude muset vypnou trvale nějakým neautorizovaným servisním zásahem...
Myslím si, že "dvouválec" 1,4 TSI 110 kW je pohodová základní motorizace. Myslím, že zrychlení 0-100 pod devět sekund a maximálka 220 km/h, jsou zcela dospělé hodnoty... Jaká bude životnost a spolehlivost tohoto motoru, to je zase úplně jiná otázka.
No a diesel je diesel... Když máš jako limit výběru emise CO2 a benzíny se Ti tam nevejdou, tak holt musíš sáhnout po dieselu, co se dá dělat...
No a diesel je diesel... Když máš jako limit výběru emise CO2 a benzíny se Ti tam nevejdou, tak holt musíš sáhnout po dieselu, co se dá dělat...
dopělé hodnoty to jsou, zrychlení za 10s je super.
Má to ovšem dvě podmínky - musí to být auto y roku 1999 a musí mít 4st. automat.
V opačném případě je to výsměch
Má to ovšem dvě podmínky - musí to být auto y roku 1999 a musí mít 4st. automat.
V opačném případě je to výsměch
Není to za 10, ale za 8.6s, resp. 9s v automatu. Pro ilustraci, Mondeo 1.5EB má 9.2s, 2.0EB 149kW má 8.7s.
Ty jo, 9 sekund, mmm to je pokrok.
Moje 15 let starý Alero o stejným výkonu to dělá za 10,5, vyhodit z něj 4st. automat a dát tam DSG, udělá to za 9,2 šacuju.
To je pokrok, za 15 let, LOL
Moje 15 let starý Alero o stejným výkonu to dělá za 10,5, vyhodit z něj 4st. automat a dát tam DSG, udělá to za 9,2 šacuju.
To je pokrok, za 15 let, LOL
A pointa je kde? Nový auto nemůže mít stejnej výkon, jako auto pred 15 lety?
Pointa je v tom, jak moc si po stránce výkonových parametrů polepšíte novým autem. Jediný pokrok v převodovkách a nižší spotřebě dané tím, že místo 2,4ky atmosféry budete mít vyhoněný verk 1,4 s turbem.
Opravdu pokrok, at se jde celej Brusel vycpat.
Opravdu pokrok, at se jde celej Brusel vycpat.
A uvědomuješ si, že je řeč o základní motorizaci? To je ten pokrok, dnešní základ za 600 dává kilo za 8.6... pecka, ne?
Ta 2,4 byla taky základ >😁
600 je super cena, ale je nutný se ptát, kde všude a JAK MOC to soudruzi z AZNP OKRADLI, nebot ještě před pár lety stála Fabie 450 v lepší výbavě a meztim šla cena práce i materiálu výrazně nahoru.
A kouzelníci to opravdu nejsou.
Takže by to stálo za menší rozborku, kde zas klucí ušetřili na místech, co nejsou na prvním místě moc vidět. A jestli těch míst náhodou není zas o 500 víc než v předchozí generaci >😁 >😁
600 je super cena, ale je nutný se ptát, kde všude a JAK MOC to soudruzi z AZNP OKRADLI, nebot ještě před pár lety stála Fabie 450 v lepší výbavě a meztim šla cena práce i materiálu výrazně nahoru.
A kouzelníci to opravdu nejsou.
Takže by to stálo za menší rozborku, kde zas klucí ušetřili na místech, co nejsou na prvním místě moc vidět. A jestli těch míst náhodou není zas o 500 víc než v předchozí generaci >😁 >😁
Clovece hned ma napadla ta porevolucna reklama na Favorit pod taktovkou VW. 500 vlajociek vylepseni ...
Link
[odkaz]
Link
[odkaz]
Nojo... prostě když to stálo hodně tak to bylo předražené, když to stojí málo tak je to jistě ošizené...
Dnešní 1.4 naloží tehdejší 2.4 2s v 0-100... a to je taky pokrok.
Dnešní 1.4 naloží tehdejší 2.4 2s v 0-100... a to je taky pokrok.
Tak si musíte ujasnit priority no.
Budto to bylo kdysi předražené a ted je to Ok anebo to předražené nebylo, ale v tom případě to je ted okradené.
Třetí varianta není >😁
Budto to bylo kdysi předražené a ted je to Ok anebo to předražené nebylo, ale v tom případě to je ted okradené.
Třetí varianta není >😁
Ale jo, je... třeba se zefektivnily výrobní postupy, nebo se zvýšila míra sdílení technologií, zjednodušil se návrh díky počítačovému modelování, některé patenty jsou zaplacené... a samozřejmě to může být od každého trochu - trochu nadsazené ceny dřív, trošku šetření dnes, systémové úspory ve výrobě...
Prijde mi to ako marny boj s veternymi mlynmi... :-!
A to si mu este pri tych jeho starych motoroch zabudol argumentovat tym, ze ake boli vtedy emisne normy a ake su dnes - ako su dnes tie motory dopriskrcovane cez el. skrtiacu klapku a podobne eko-nezmysly... :-!
ale Barik zije asi na druhej strane velkej mlaky a je spokojny s nejakym 30 rocnym bigblockom s karbecmi. >😒]
A to si mu este pri tych jeho starych motoroch zabudol argumentovat tym, ze ake boli vtedy emisne normy a ake su dnes - ako su dnes tie motory dopriskrcovane cez el. skrtiacu klapku a podobne eko-nezmysly... :-!
ale Barik zije asi na druhej strane velkej mlaky a je spokojny s nejakym 30 rocnym bigblockom s karbecmi. >😒]
Tj, ale to je celoevropskej trend, ne jenom skodovky ... a 150koni jako zakladni motorizace je dost dobry, to ze to je z 1.4 je dany dobou ... a mimochodem, myslim ez to neni zas tak davna doba, kdy tebou milovany americky automobilky "dolovaly" z 5l V8ček zavratnejch 190 koni ...
Jo, ale to by ti musel něco říkat pojem ropná krize.
Vyhod z toho pětilitru z roku 1978 vačku a pár drobností, dej tam jiný a rázem je ze 160 HP 300 HP.
Ten okleštěnej výkon byl z důvodu, aby to žralo co nejméně.
Takže zatímco v roce já nevím 1968 dával V8 šestilitr 350 Hp, ale jezdil v průměru za 17 v us podmínkách, tak 5litr o 10 let později dával 160 Hp, ale jezdil za 11 v US podmínkách....
Jenže problém je ten,že dnes žádná ropná krize není a ropy sou přebytky......
A papírová spotřeba věcí jako 1,4 turbo apod. je podvod, v reálu to žere o půl litr až litr na strovku víc.
A další litr udělá převodovka.
Takže zjistíme, že to auto ze záračným údajem na papíře 5,6 litru žere ve skutečnosti tak 6,2 a s převodovkou co měly starý káry by žralo tak 7-7,5.
A to umí 1,6 atmoséfra taky, jezdit kolem 8 litrů v průměru.
Takhle to pokračuje dál, dvoulitr s užasnými 6,5-7 na sto v reálu 7,5-8 a dejs tarou almaru a si přes 9 atd. atd.
Vyhod z toho pětilitru z roku 1978 vačku a pár drobností, dej tam jiný a rázem je ze 160 HP 300 HP.
Ten okleštěnej výkon byl z důvodu, aby to žralo co nejméně.
Takže zatímco v roce já nevím 1968 dával V8 šestilitr 350 Hp, ale jezdil v průměru za 17 v us podmínkách, tak 5litr o 10 let později dával 160 Hp, ale jezdil za 11 v US podmínkách....
Jenže problém je ten,že dnes žádná ropná krize není a ropy sou přebytky......
A papírová spotřeba věcí jako 1,4 turbo apod. je podvod, v reálu to žere o půl litr až litr na strovku víc.
A další litr udělá převodovka.
Takže zjistíme, že to auto ze záračným údajem na papíře 5,6 litru žere ve skutečnosti tak 6,2 a s převodovkou co měly starý káry by žralo tak 7-7,5.
A to umí 1,6 atmoséfra taky, jezdit kolem 8 litrů v průměru.
Takhle to pokračuje dál, dvoulitr s užasnými 6,5-7 na sto v reálu 7,5-8 a dejs tarou almaru a si přes 9 atd. atd.
A kde je verze 4 motion variant s přizvednutým podvozkem? Jediný typ, který má smysl pro běžného spotřebitele. 8-s
to bude extra špica akcia začiatkom budúceho roka.
hral som sa s konfiguráciou suberb 3, 2.0, 4x4 Style vs. to isté od passatu v sedane.
pri oboch som bral xenony resp. jednoduché LED, navi, parkovacie senzory, alarm, metalíza. naozaj bez extra silného luxusu, skôr štandard pre strednú triedu. žiaľ, aby porovnanie bolo čo najspravoidlivejšie, musel som ešte doobjednávať prvky, aké má už passat v cene (asistenčné prvky, alcantra sedačky... nevedel som však nahradiť LED svetlá.
Suberb vyšiel na - cca 928.000Kč, Passat 912.000Kč
Inak napísané, rovnako vybavený Passat a Superb výjdu narovnako, resp. môže sa stať, že Superb dokonca drahšie.
V prospech Superba hovorí, že díler má väčšiu možnosť poskytnutia zliav (až do 10😖, auto má prim v priestoroch. Dôležitým plus je ale dlhšia záruka (čo sa potichu ale prejavuje v cene). Passat má zas výhodu lepšej výbavy už v cene auta a technologickejších opcií. Ťažko povedať, či pri odpredaji sa dostane vyššia suma pri VW ako pri Škode.
hral som sa s konfiguráciou suberb 3, 2.0, 4x4 Style vs. to isté od passatu v sedane.
pri oboch som bral xenony resp. jednoduché LED, navi, parkovacie senzory, alarm, metalíza. naozaj bez extra silného luxusu, skôr štandard pre strednú triedu. žiaľ, aby porovnanie bolo čo najspravoidlivejšie, musel som ešte doobjednávať prvky, aké má už passat v cene (asistenčné prvky, alcantra sedačky... nevedel som však nahradiť LED svetlá.
Suberb vyšiel na - cca 928.000Kč, Passat 912.000Kč
Inak napísané, rovnako vybavený Passat a Superb výjdu narovnako, resp. môže sa stať, že Superb dokonca drahšie.
V prospech Superba hovorí, že díler má väčšiu možnosť poskytnutia zliav (až do 10😖, auto má prim v priestoroch. Dôležitým plus je ale dlhšia záruka (čo sa potichu ale prejavuje v cene). Passat má zas výhodu lepšej výbavy už v cene auta a technologickejších opcií. Ťažko povedať, či pri odpredaji sa dostane vyššia suma pri VW ako pri Škode.
Neboj, prijde ti kombik, 4x4 si priplatit mozes a ak bude k dispozicii aj priplatok "paket pre zle cesty" - t.j. zvyseny podvozok o nejakych 10-15mm, tak hadam aj taky narocny zakaznik ako ty bude uspokojeny 😉
...a mozno prijde aj Scout ... 😄
...a mozno prijde aj Scout ... 😄
Podvozek zvednutý o 10-15 mm nemá smysl, když oproti předchozím modelům byl podvozek snížen. Přizvednutí by muselo být min o 30mm. Scout je nesmysl, oplastované auto přizvednuté jen tím, že má větší kola? To určitě ne!
Kritéria jsou jasná:
- světlá výška min 160mm
- min. 2.0 TDI, 4x4
- manuální převodovka
- ruční brzda
- po složení zadních sedadel musí vzniknout zcela rovná ložná plocha
- čísla na tachometru a otáčkoměru musí být v normální (svislé) poloze
- xenony, vyhřívaná sedadla, šíbr, tažné zařízení, automatická klimatizace
Kritéria jsou jasná:
- světlá výška min 160mm
- min. 2.0 TDI, 4x4
- manuální převodovka
- ruční brzda
- po složení zadních sedadel musí vzniknout zcela rovná ložná plocha
- čísla na tachometru a otáčkoměru musí být v normální (svislé) poloze
- xenony, vyhřívaná sedadla, šíbr, tažné zařízení, automatická klimatizace
Ked sa stanem sefom Audi, tak ti urobim takeho A6 Allroada. OK? 😉
Len dufam, ze mi neohrnies nos nad 3.0 V6 TDi s 1 e-laderom, a 1 klasickym turbom. 😉
Len dufam, ze mi neohrnies nos nad 3.0 V6 TDi s 1 e-laderom, a 1 klasickym turbom. 😉
Naprosto normální a smysluplné požadavky!
Kromě tažného to vidím stejně.
4*4 , šíbr , a zvýšený podvozek , na chatu ideální. 😉
Kromě tažného to vidím stejně.
4*4 , šíbr , a zvýšený podvozek , na chatu ideální. 😉
čistě teoreticky: když je podvozek pořádně zakrytovaný, tak se nemusí světlá výška zvedat (nebo alespoň ne moc), protože to má na silnici jen samé nevýhody...
Konečne mi odpísali zo skoda auto sk.
"Dobrý deň,
Dovoľte mi, aby som Vám poďakoval za záujem o automobily značky ŠKODA. Nový Superb bude na showroomoch od začiatku júna.
Prajem pekný zvyšok dňa.
S pozdravom
Ing. Vladimír Stančík | Produktový manažment"
;-\ ;-\ ;-\
Dúfam, že mysleli rok 2015.
"Dobrý deň,
Dovoľte mi, aby som Vám poďakoval za záujem o automobily značky ŠKODA. Nový Superb bude na showroomoch od začiatku júna.
Prajem pekný zvyšok dňa.
S pozdravom
Ing. Vladimír Stančík | Produktový manažment"
;-\ ;-\ ;-\
Dúfam, že mysleli rok 2015.
Tady se chytá z těch nejnovějších konkurentů lehce akorát Mondeo za 651 za dvoulitr a na tu jednašestku už nemá (624 1.6TDCi)
Passáti jsou už jinde, Opel s faceliftovanou Insignií také, stejně tak i MA6.... 😄
Bravo Škodofka! Docela by se mi líbil test základních výbav a motorizací ve střední třídě, taková auta reálně mohou konkurovat nižší střední 😄
Je to takovy cesky klenot, na nez se v Evrope divaji jinak nez nasinci.
edit: Tak to mne rozesmálo, když jsem se podíval do ceníku, že se dá S80, limuzína !! koupit i s 85kw 1.6 naftou (když tipnu, že je to stejny motor, co se dává do Mondea a Focusu asi daleko od pravdy nejsem co?) 😁😁 A stojí bez 5 tisíc 1Mega, 😁 Tak to sem nečekal 😁
Ono, jestli to nechápeš, tak existuje členění i jakostní - lowend/mainstream/prémie a Škodovka s VW patří do toho mainstreamu, kdežto Volvo už si pohrává s prémií. Taky se podívej, kolik stojí základní S80 a kolik základní Superb, je tam rozdíl 400 tisíc kč!!!, Za to máš skoro dva Superby >😁
Superb je velmi dobrý zástupce střední třídy, nic víc, nic míň a jen testy ukážou, jestli tak i jezdí.
Kolega ho má po výměně 4 dny, tak doufá že zase pár měsíců vydrží 😄 - ale spíš ho prodá - 2x motor, 3x DSG... Koupen jako nový, najeto cca 70.000km
Tomu se říká KVALITA 😄
Ono "dobře vybavené Octavie" jsou často RS nebo Scout. Mně prostorově vyhovuje spíš ta Octavie, Superb už je trošku marnotratné řešení, ale čekám velký rozdíl v komfortu (s DCC)... pro sebe bych si uměl tu 1.8TSI MT představit.
Osobně se mi Golf ve Variantu moc nelíbí, ale vzhledem k víceprvku vzadu pro danou motorizaci to taky může být zajímavá alternativa.
Mondea už docela dost jezdí, víc než Passati B8, ale zatím jsem neviděl Trend, na Supa si musím počkat.
Jsem na to zvědav, tady trochu věřím Fordu, že to bude v Trendu méně "osekane", než Škodovka, ale ani jedno nemohu soudit.
Chromové lišty nevím, na to já si osobně úplně nepotrpím.
Zákazníka přeci musí v první řadě přesvědčit, že to stojí za ty prachy. Slevu dát až když už to nejde.
Stejně v prvotním výběru, každý vybírá podle ceníkových cen. Sleva je třešnička na dortu.
A ak si aj rozhodnutý pre dané auto, stále riešiš, u ktorého predajcu ho kúpiš a tam vedia byť tiež rozdiely: jeden predajca Ti dá 5% a viac s ním nehneš, druhý Ti dá bez debaty 8.
Zľava teda nie je všetko, ale ako faktor pri reálnej kúpe robí veľa.
Setkal jsem se i s tím že nedali slevu z ceny auta ale poskytli garanční prohlídky po určitou dobu zdarma a slevu na servisní práce po dobu životnosti auta. "Čo si vyberiem?"
Neřeším jen nákupní cenu, ale i to co bude stát servis, jaké mám zkušenosti s danou značkou atd. Protože pak mohu zjistit, že mi sice dali 40.000 slevu, ale vybrali si to zpátky během jednoho roku.
Slevy dává proto, aby o ten podíl nepřišla... a proto, že to lidi chtějí... a proto, že pak má zákazník pocit, jak dobře nakoupil.
Pokud by to byla plichta, pak se mi víc líbí Superb, navíc liftback je pro mě bonus. Ale musel bych to projet samozřejmě.
za taku cenu som nevidel ani predvadzacku...
GT so zaskrtanou vsetkou vybavou + optiway servis 880tis s dph
Skoda te za tuhle cenu okrade tak jeste o male Citigo 😉 Realne tedy ani nahodou >😒]