Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW dělá na dotykové obrazovce, ovladače iDrive se však nevzdá

48 komentářů

Avatar - Hittman
Hittman
mne někdy za jízdy dělá problém se proklikávat i MMI či si nastavovat klimošku přes rozhraní, raději upřednostňuji "tlačítkovou" metodu, kdy jeden stisk a mám to nastavený...ale to je i tím, že nějak nejdu s "dobou"..
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Řekl bych, že tohle je normální vlastnost člověka s alespoň průměrnou inteligencí a sociální inteligencí...
Avatar - Hittman
Hittman
Beru to jako útěchu 😄
Kharl.ANTIDIESEL
jj
CHTĚLO BY TO UPGRADE SOUDRUZI Z MNICHOVA [odkaz] [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
kesumb
Zrovna ten display, co je v Tesle a nebo v nový XC 90 by byl jeden z hlavních důvodů koupit si něco jinýho. Já se v autě orientuju po hmatu a to u dotykáče nejde. A vlastně vůbec nechápu snahu automobilek zvětšovat v autě zobrazovací plochy. Na navigaci přeci nepotřebuju 12palcovej display. Na film za jízdy nekoukám a k poslechu hudby to potřeba není. A na zobrazovaná palubní data kašlu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kesumb
Tohle tesat do kamene, mám teď auto s dotykovým displayem jako první a asi za 8 tis. km si na to pořád nemůžu zvyknout😞
Naštěstí je alespoň klimatizace klasická tlačítková.
A docela mě rozčílil test na autosalonu, kde si u njěkaýho auta moderátor stěžoval, že se mu lépe ovládá klimatizace než multimediální systém. A to já zrovna vůbec nechápu, zvuk a jednotlivý mp3 mám na volantu a na obrazovku se snažím nešahat. Zato s klimatizaci si hraju snad každej kilometr.
pargi
A proč? Navolíš teplotu, zmáčkneš AUTO a nazdar, nemusíš na to pak šahat, co je rok dlouhý 😄
webpaja
Tak nějak to řeším i já 😄
pargi
Chápu třeba, že chceš urychlit vychlazení interiéru nebo odmlžení okna, pak nějaký čudl zmáčknout musíš, ale hrabat na to každý kilometr, to nechápu. Což mi připomíná, jak jsem se kdysi pokoušel o nejúspornější (a zároveň komfortní) jízdu s tehdá ještě manuální klimou a zapínal kompresor jenom z kopce 😄 přínos jsem však nezměřil, protože jsem na to po 3. údolí a zapomněl a chladil se i do kopce 😄
webpaja
Já měl před 10-ti lety pár týdnů Fabii 1,9SDi jako company car...a věř, že při snahách o předjetí jsem klimu vypínal. Bylo to celkem patrný, že autu se o trochu víc chce. 😉 .

Jinak pokud je potřeba ofuk okna, je to jedno tlačítko, když je odmlženo, další tlačítko s nápisem "auto". Víc do toho nehrabu.
Navi zadám před cestou nebo hlasově, muziku včetně přepínání mezi zdroji řeším tlačítky na volantu. Nevidím v tom žádnej problém.
_MT_
:yes: Nejlepší je, když ti dají fyzický panel klimatizace, ale vyhřívání a odvětrávání sedaček, tedy to, co skutečně člověk používá, ti dají jen přes palubní systém. 8-s
pargi
Jo, tohle je zvážení mozku 8-s
_MT_
Asi se jim nechce řešit, že to nemá každé auto, neboj já nevím. Tohle plus vyhřívání oken jsou u mne ty nejpoužívanější funkce kolem klimatizace (automatické, samozřejmě).

Uvidíme, jestli někdo přijde s virtuálním panelem k manuální klimatizaci. >😒] To bude teprve chuťovka. Zajímavý byl CF-Net Mazdy, kdy sis mohl nastavit i klimatizaci z volantu.
webpaja
Já vyhřívání a odvětrávání sitzen přes dotyk mám a je to opruz. Hlavně nelogicky prvním stiskem dáváš největší intenzitu, takže hmatáš jak blázen. Na druhou stranu je fakt, že se dá z hlediska tlačítek eliminovat jejich množství v případě možnosti větrat nebo topit jen sedák, případně jen opěradlo (byť to využívám minimálně).
_MT_
I u mechanických to jde odshora dolu. Myšlenka asi je, že začneš na vyšší intenzitě a postupně ubíráš. Ano, je snadnější ti dát víc možností, ale jde udělat kompromis - tlačítko poslouží jako rychlá volba a přes systém si to můžeš nastavit. Jde o to, že bych spíš obětoval jiná tlačítka z panelu klimatizace než zrovna vyhřívání a odvětrávání, mít na výběr.
Avatar - boost.
boost.
:yes:
webpaja
Ano, souhlasím. Připomínkoval jsem, ale nevím nakolik se tím budou v Coventry zabývat >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Já mam v Cadillacu dotykovku, ale klima se kompplet ovládá tlačítky, každá strna má vlastní displej pro teplotu, ukazatele stupně vyhřívaní sedaček či ventilace. Prostě značka ideál. Na vyhřívaní oken a zrcátek taky dvě zvláštní tlačíkta, ještě tlačítko na vyhřívání nádobky ostřikovačů, prostě ideál.

No a na dotykovce se ovládá jen navi, rádio, cd, hdd, mp3 dvd a tv. A není tím problém. Adresár si navolím před jízdou, navi taky a když potřebuju zásadní změnu, zastavím, udělám cvak cvak cvak a mam to, lepší jak 150x točit kolečkem a proklikávat se do 5ti menu.
webpaja
To není...sorry, ale zrovna multimediální display v Caddym mi byl takovou záhadou, že mě znechutil a radši jsem si ani nevychutnával příplatkovou aparaturu.
Proboxovat se tam v něčem pro mě bylo nezvyklý.
Nevím jak v CTS, ale v ATS mi vadily rádoby dotykový tlačítka s vibrací.

Novější iDrive jsou špičkový, stejně jako MMI nebo Commandy.
Avatar - Anonym
Anonym
Tady v té předchozí generaci CTS ještě žádný dotykový či vibrační tlačítka nejsou. Sou tu klasický. CUE má až součsný model.

Klasikcý tlačítka + dotyková obrazovka. Co zmáčkneš, to máš.
Ondris
Ford to má kolečkem, od nuly postupně až po pětku.
Přijde mi to fajn.
_MT_
Kolečko mají i starší Infiniti. Nevýhoda je, že je vyhřívání a odvětrávání na jednom kolečku, takže nemůžeš mít oboje najednou. Q50 to už však má stejně hloupě jako Jaguary a Range Rovery.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - fOE
fOE
Kdoze to ma takto "chytre" vyreseno? 8-s
_MT_
Jaguar Land Rover.
Avatar - boost.
boost.
Mám ji v autě už několik let, ale nepoužívám ji. Radši si to nastavím sám. >😁
pargi
Tvoje volba 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kesumb
No, pro mě prostě automatická klimatizace není no, hraju si s ní stejně jako s manuální.

Vlezu do auta, nastavím výhřev sedaček a dám topení na třeba 25. Ujedu pár metrů a začne mi bejt vedro, snížím výhřev, ujedu první kilometr a začne mi bejt vedro, snížím topení. Sundám si bundu a je mi zima, tak to zase pozapínám. Pak zjistím, že je zas vedro.. No a tak to jde pořád. Vím, že někdo nastaví 22 stupňů při koupi a už na to nešahá, ale není to můj případ.
😁D
pargi
Ale jo, s teplotou si taky hraju, někdy je mi pocitově zima při 24 a jindy zase teplo při 21, pak v parném létě se snažím udržovat teplotu max. o 5 stupňů nižší než venku, ale to je asi vše. Podstatně víc se vrtám v dotykové obrazovce 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Johnnn
Za mě tlačítka. Třeba Opel nebo Volvo měly supr tlačítkové ovládání. Sice na to trapně poukazovali v recenzích, jenže po týdnu si na to člověk zvykne a ovládání je mnohem rychlejší než ťápání po displeji.
_MT_
Multifunkční rozhraní mají ze své podstaty nevýhodu v počtu potřebných kroků. To není o tom, jestli jdeš s dobou, nebo ne. Tak to bylo a bude.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Za jízdy je lepší ovládač, ale jindy je dotykáč mnohem rychlejší. Než natočíš jedno písmeno, tak dotykáčem máš celé slovo.
Avatar - Hittman
Hittman
Možná, ale nevím, jak vůbec ať tím či tím píšeš slovo např. na dálnici při 130 km/hod....nebo na to jak jsou displaye na vrchu palubky a ty se k nim natahuješ jak k navigaci připíchlé na skle, nepřipadá mi to 2x bezpečný...
webpaja
Na dálnici ťukáš jména? Když už jedu, můžu použít voice control, ale obvykle navi navolím před startem.
_MT_
Nikdo ani neříká, že je dobrý nápad si s tím hrát za jízdy. 😉 Za jízdy je nejlepší volbou hlasové ovládání. Když to nejde hlasem, druhou nejlepší volbou je zastavit.
webpaja
...zastavit u tří Áček, prodat a mačkat během jízdy mastnou tyč 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Johnnn
No jasný, nějaký dotykový displej na navigaci se hodí, ale to je tak asi všechno co by se přes to mělo ovládat. Na všechno ostatní jsou ideální tlačítka a kolečka a nebo otočný joystick.
_MT_
Při jakémkoli zadávání dat je obyčejné kolečko na prd. Ať už jde o telefonní číslo, nebo třeba jméno hudebníka. Proto má dnes D3 touchpady.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Joooo, nemozem sa dockat otestovania MMI-all in touch v Q7 😄 :yes:
Hendly
A proč dáváš na začátku topení na 25? To za tebe přece děla aut. klima sama ze nejdřív jde topení na max.
kesumb
Jenže když se teplota nastavená blíží tý reálný, tak to pak přestane foukat do obličeje ale na nohy a na střed. A ten teplej vzduch je mi prostě příjemnej. Takže když to ze začátku dám na 25, tak než se zahřeje voda to stejnak netopí a pak to dýl fouká do obličeje. Sice by to šlo nastavit "natvrdo" v manuálním režimu, ale to pak zase fouká i za studena.
webpaja
Zkus 2xtýdně saunu 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.