Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
Pro redakci: jen drobný detail, to auto bylo Oltcit, podle řeky Olt která tam teče... a Cit je zřejmě zkratka pro Citroen, ze kterého je Oltcit odvozený.
Dobrý den. Tu řeku jsem nevěděl, Citroën je jasný. Na západních trzích se to jmenovalo Citroeën Axel. Pak taky od nějaké doby, tuším 1994 se to přejmenovalo na Oltena, ale to sem asi ani nepatří. Jen mě to zaujalo vzhledem k tomu město Craiova.
Já jen že v článku chybí to první "t"...
V Oltu jsem se jako správný autonadšenec koupal... voda byla studená :-)
V Oltu jsem se jako správný autonadšenec koupal... voda byla studená :-)
Již opraveno, díky. Vidíte a já tomu celý život říkám blbě. A to jsem v tom i jezdil. :-( Faktem je, že to nebylo moje.
TomasPT
Pobavila mě zmínka o tom, že volkswagen nemá benzínovou verzi Passatu. Děkuju, ušetřili jste mi návštěvu dealera, kam bych šel s otázkou, jestli je možná testovací jízda v TSI Passatu.
Nechápu trochu tu módu, že všechno musí být v dieselu. Ano, pokud jezdím jen dlouhé trasy, tak se diesel asi vyplatí, ale pokud si chci s menším nájezdem užívat komfort střední třídy, tak musím kupovat zajíce v pytli? Protože benzínové verze prostě nikde nejsou?
Zrovna 1.8TSI v Passatu vypadá dost lákavě, ale jaké je to auto doopravdy, to asi jen tak nezjistíme.
Pro redaktora - zkuste si ty benzínové Passaty na test nějak "vynutit" ;-)
Nechápu trochu tu módu, že všechno musí být v dieselu. Ano, pokud jezdím jen dlouhé trasy, tak se diesel asi vyplatí, ale pokud si chci s menším nájezdem užívat komfort střední třídy, tak musím kupovat zajíce v pytli? Protože benzínové verze prostě nikde nejsou?
Zrovna 1.8TSI v Passatu vypadá dost lákavě, ale jaké je to auto doopravdy, to asi jen tak nezjistíme.
Pro redaktora - zkuste si ty benzínové Passaty na test nějak "vynutit" ;-)
U dealera TSI určitě seženete. Novináři mají holt smůlu.
Teraz par dni dozadu robili test Passatu combi na Youtube kanali Carbuyer a tam sa vyjadrili, akoze Variant sa v benzine robit ani nebude. Holt si to trh asi dostatocne nepyta.
Never vsetkemu na YT. :-!
Ak je to Anglicky program, tak to mohlo byt myslene tak, ze sa u nich ani predavat nebude. Briti su totiz na naftaky este viac vysadeni, nez my tu. Octavia tam tiez vraj v benzine skoro ani v cennikoch nefiguruje - aspon takto to tu nedavno niekto pisal...
To ale neznamena, ze sa nebude u nas benzinovy predavat.
Ak je to Anglicky program, tak to mohlo byt myslene tak, ze sa u nich ani predavat nebude. Briti su totiz na naftaky este viac vysadeni, nez my tu. Octavia tam tiez vraj v benzine skoro ani v cennikoch nefiguruje - aspon takto to tu nedavno niekto pisal...
To ale neznamena, ze sa nebude u nas benzinovy predavat.
No ved ja nevravim, ze to je plosne rozhodnutie pre celu Europu, ale aj u nas/v CR bude podiel benzinovych Passatov Variant (rovnako tak Fordov Mondeo combi) v benzine uplne smiesny. Ak chce niekto auto pre vodica-labuznika, dvojlitrovy benzin pre kombi ho tazko uspokoji a drviva vacsina zakaznikov v tychto vodach bude ja tak Fleet.
este raz: napisal si:
Teraz par dni dozadu robili test Passatu combi na Youtube kanali Carbuyer a tam sa vyjadrili, akoze Variant sa v benzine robit ani nebude. Holt si to trh asi dostatocne nepyta.
ja na to - never vsetkym tliachaniciam.
Takze kasli na to, ako sa kto vyjadril tam, ber realitu nasho trhu, pozri si cennik na EU trhoch, a ak tam na niektorom nenajdes benzinoveho Passata, potom mozes zvonit na poplach. :-!
Struktura zakaznikov je dobre znama, takisto aj preferencia naft. motorizacii.
Stale je este ale nejaka ta nezanedbatelna cast, ktora benzin vyzaduje, takze sa proste neboj, ak budes mat zaujem, radi ti ho predaju. :-)
Teraz par dni dozadu robili test Passatu combi na Youtube kanali Carbuyer a tam sa vyjadrili, akoze Variant sa v benzine robit ani nebude. Holt si to trh asi dostatocne nepyta.
ja na to - never vsetkym tliachaniciam.
Takze kasli na to, ako sa kto vyjadril tam, ber realitu nasho trhu, pozri si cennik na EU trhoch, a ak tam na niektorom nenajdes benzinoveho Passata, potom mozes zvonit na poplach. :-!
Struktura zakaznikov je dobre znama, takisto aj preferencia naft. motorizacii.
Stale je este ale nejaka ta nezanedbatelna cast, ktora benzin vyzaduje, takze sa proste neboj, ak budes mat zaujem, radi ti ho predaju. :-)
Este si najprv nejaky cas pojazdim v naftovom Galaxy >:D Osobne smerujem inam, nove Galaxy trebars :-) Rovnaky podvozok a keby sa konecne vo velkom aute tohto typu objavil nejaky benzinovy sympatak...ale to je tiez skor taka zbozna predstava. Posledni mohykani (trebars of Forda) boli tie 5-valcove turbobenziny v S-maxe a Mondeu.
joooo, noooo...5valec uz mozes mat dnes len "od nas" :-) ( RS3, RSQ3, neskor aj nove TT-RS )
A je to cumlik brutalny :yes: Z toho zvuku ide husia koža, a ked si ten zvuk uzivas, tak potom si aj kamarat s pumparmi >:D Holt, v Galaxy / S-Maxe - ak sa teda rozhodnu pre nejaku sportovu verziu - bude asi maximum klasicky Eccoboost 2.0, v najlepsiom pripade 2.3 z Focusu RS. - ale to by museli chciet urobit S-Max RS, a to asi tazko. ;-\
A je to cumlik brutalny :yes: Z toho zvuku ide husia koža, a ked si ten zvuk uzivas, tak potom si aj kamarat s pumparmi >:D Holt, v Galaxy / S-Maxe - ak sa teda rozhodnu pre nejaku sportovu verziu - bude asi maximum klasicky Eccoboost 2.0, v najlepsiom pripade 2.3 z Focusu RS. - ale to by museli chciet urobit S-Max RS, a to asi tazko. ;-\
Takym autam nepraje doba, EU, limity ani samotni zakaznici. Vsetko dnes fukane stvorvalce bez charakteru. Hlavne, ze maju dokonale plochy moment a co najdlhsiu prevodovku. Velke rodinne auto so "smadnym" benzinom dnes asi tazko.
Este mas sancu za "velkou mlakou" :-) Alebo - zda sa mi ze aj Fiat Freemont - ale to je tiez defakto viac amik, nez europan... ;-\ a neviem, ci by ta dokazal oslovit, ked si doteraz uviedol auta, ktore boli doslova site na mieru europanov :-!
Hej, mam europske preferencie. No ale nastastie este stale ostava kombinacia "nudneho" velkeho auta a niecoho sikovneho na srandovanie, idealne nejaky sikovny hothatch. Tam uz potom nevadi ani dvojlitrove turbo. A takych je nastastie v Europe stale dost.
hele, tak si kup sharrana. muzes tam mit dvoulitrovy benzin (samozrejme turbo) a je to o nekolik svetelnych let hezci auto nez jakykoliv ford.:-)... a je to take na f :-)))...
Pro rodinné auto je nějaké 2.0TSI fajnová motorizace.
Mondeo je na tom za loňský rok 296 benzín : 544 nafta, to není tak jednoznačné. Lepší poměr má Mazda (278:311), jinak je benzín spíš na okraji zájmu.
Mondeo je na tom za loňský rok 296 benzín : 544 nafta, to není tak jednoznačné. Lepší poměr má Mazda (278:311), jinak je benzín spíš na okraji zájmu.
Tak je pravda, že tohle jsou primárně Fleetová auta, nebo auta, která si pořídí někdo na dojíždění do práce a ten nájezd na diesel má.
Ovšem když člověk nemá ten nájezd a jezdí krátké trasy, tak....trápit tím diesel? To bych nechtěl.
Ovšem když člověk nemá ten nájezd a jezdí krátké trasy, tak....trápit tím diesel? To bych nechtěl.
Atlis
Zaujimavy test - vsetko je na h...o, 4 hviezdy. :-O
Par blbosti z testu:
Oltcit nie olcit. (mimochodom, Rumunsko ci CR, aky je v tom rozdiel?)
Passat nie je tak velky ako Mondeo, je 10 cm kratsi.
Mimochodom kto okrem auto.cz glorifikuje Passat? :no:
Za mna - velmi slusny zaklad, neviem jak v CR, ale v PL su zlavy dost vyrazne, takze auto v podobnej vybave sa da kupit za nieco vyse 600tis CZK v prepocte.
Par blbosti z testu:
Oltcit nie olcit. (mimochodom, Rumunsko ci CR, aky je v tom rozdiel?)
Passat nie je tak velky ako Mondeo, je 10 cm kratsi.
Mimochodom kto okrem auto.cz glorifikuje Passat? :no:
Za mna - velmi slusny zaklad, neviem jak v CR, ale v PL su zlavy dost vyrazne, takze auto v podobnej vybave sa da kupit za nieco vyse 600tis CZK v prepocte.
Již opraveno. Díky. Moje historická neznalost. Člověk se pořád učí. Ke glorifikaci Passatu. Vycházím z ankety Auto roku 2015 v ČR. Ale i jiní kolegové Passat staví nad Mondeo. Snad každý s kým jsem se o tom bavil, vyjma pár jedinců (a bylo těch kolegů dost, protože mě to samotného zajímá).
Děkuji za test. Podle mě je to kvalitní test. Jak bylo napsáno mohl by být ještě trochu rozsáhlejší.
Jinak si myslím, že to, co nové Mondeo nabízí je přesně to, co má mít střední třída - velmi pohodlný podvozek na dlouhé cesty a zároveň jistý. Zdá se, že marketingové NVH není jen prádný pojem. A snad všechny testy v ČR, UK, atd. se shodují, že nové Mondeo vyniká schopnosti žehlit i velké díry bez rázu od nápravy a v tomto je Passat evidetně ten, kdo hraje druhé housle....
Jinak si myslím, že to, co nové Mondeo nabízí je přesně to, co má mít střední třída - velmi pohodlný podvozek na dlouhé cesty a zároveň jistý. Zdá se, že marketingové NVH není jen prádný pojem. A snad všechny testy v ČR, UK, atd. se shodují, že nové Mondeo vyniká schopnosti žehlit i velké díry bez rázu od nápravy a v tomto je Passat evidetně ten, kdo hraje druhé housle....
No dobre, ale v cem konkretne je novy Passat lepsi ? Nebo je to jen o lepsim pocitu ?
Konkrétně se zatím z testů i technických dat zdá, že Mondeo zaostává v jízdní dynamice, možná kvůli nadváze.
Druhá bolístka Mondea je, že zřejmě i přes nárůst rozměrů došlo spíš ke zmenšení vnitřního prostoru... ne že by to nutně muselo někoho trápit, pro čtyři dospělé a bagáž je místa pořád dost.
Druhá bolístka Mondea je, že zřejmě i přes nárůst rozměrů došlo spíš ke zmenšení vnitřního prostoru... ne že by to nutně muselo někoho trápit, pro čtyři dospělé a bagáž je místa pořád dost.
Presne tak. Dynamika objektívne (podľa papierových údajov) nezodpovedá výkonom motorov (najmä to vynikne pri dvojlitrových EB) a i subjektívne sa to v testoch potvrdzuje.
Rovnako ten priestor: medzigeneračne sa logicky očakáva progres, zvlášť pri ďalšom náraste vonkajších rozmerov. Ale ako písal už paja v blogu, priestor vzadu sa dokonca medzigeneračne zmenšil. To objektívne nemusí znamenať tragédiu, keďže Mondeo patrilo k najpriestrannejším autám v triede, každopádne trend to je zlý, notabene v kontexte nového Passatu, ktorý sa naopak medzigeneračne zlepšil.
Rovnako ten priestor: medzigeneračne sa logicky očakáva progres, zvlášť pri ďalšom náraste vonkajších rozmerov. Ale ako písal už paja v blogu, priestor vzadu sa dokonca medzigeneračne zmenšil. To objektívne nemusí znamenať tragédiu, keďže Mondeo patrilo k najpriestrannejším autám v triede, každopádne trend to je zlý, notabene v kontexte nového Passatu, ktorý sa naopak medzigeneračne zlepšil.
Podla testu autoweb.cz je to presne naopak - 2.0EB bola 0-100 rychlejsia ako udava vyrobca. Takze jedna vec je pocitove zrychlenie a realne cisla druha.
No ale naměřených 7,64s na výkon 176kW pořád není žádná hitparáda, Superb 2.0TSI 162kW DSG má papírových 7,0, při výkonu menším o 14kW.
Ti hovorim, ze papier znesie vsetko. :-) Superb 2.0TDI 140k 4x4 papierowo robi 0-100 za 10.1s a realne je to ~10.8s. Mondeo 2.0TDCi 150k 4x2 by to mal zvladnut za 9.3s, ale so surovym motorom to v teste spravil za rovnych 10s.
Pokial 2.0EB robi 0-100 za menej ako udava vyrobca, je to len dobre. Za kolko to da Superb by som si pockal na testy.
Pokial 2.0EB robi 0-100 za menej ako udava vyrobca, je to len dobre. Za kolko to da Superb by som si pockal na testy.
Máš k tomu i nějaké podklady, nebo jsou to jen "kyselé hrozny"? Tabulka s reálným srovnáním Passatu 110kW vs. Mondeo 132kW už tu dnes proběhla...
Ale samozrejme, nech sa paci: :-)
https://www.youtube.com/playlist?…… />
PLk8nX41C7fdirEk7F3ZFxUI2_jHiF43uT
https://www.youtube.com/playlist?…… />
PLk8nX41C7fdirEk7F3ZFxUI2_jHiF43uT
Zkus jen http
Jinými slovy, v tom tvém jednom případu zaostalo Mondeo za papírem o 0.7s, zatímco Superb o 0.7s ;-)
Reálná měření dělají v tom Autozeitung a žádných problémů typu papír vs. real si nejsem vědom.
Jinými slovy, v tom tvém jednom případu zaostalo Mondeo za papírem o 0.7s, zatímco Superb o 0.7s ;-)
Reálná měření dělají v tom Autozeitung a žádných problémů typu papír vs. real si nejsem vědom.
Nedokážeš dať dokopy blbý link na YT? ;-) Hore máš polovicu, bez bodiek, dole zvyšok.
To je tak isto jeden príklad ako ten z článku. Superb mal 7,5tis km a Mondeo menej ako tisíc. Čo vplyv na dynamiku mať bude. Aj keby nie, to, že škodovka píše, že 0-100 spraví 2.0TSI za 7.0s neznamená, že to tak skutočne je. Nič viac som tým povedať nechcel.
Osobne mi je fakt jedno či auto papierovo robí stovku za 0.5s rýchlejšie alebo nie. Rozdiel je to minimálny a v 99.99% aj tak takým tempom nikdy naštartuješ. Internetový onanista samozrejme žerie každú desatinu.
Ad ten nemecký časopis - báchorky. Nevieš kto testy robil, či boli robené jedným vodičom, v rovnakých podmienkach. Testy z môjho linku aspoň robí jeden človek.
To je tak isto jeden príklad ako ten z článku. Superb mal 7,5tis km a Mondeo menej ako tisíc. Čo vplyv na dynamiku mať bude. Aj keby nie, to, že škodovka píše, že 0-100 spraví 2.0TSI za 7.0s neznamená, že to tak skutočne je. Nič viac som tým povedať nechcel.
Osobne mi je fakt jedno či auto papierovo robí stovku za 0.5s rýchlejšie alebo nie. Rozdiel je to minimálny a v 99.99% aj tak takým tempom nikdy naštartuješ. Internetový onanista samozrejme žerie každú desatinu.
Ad ten nemecký časopis - báchorky. Nevieš kto testy robil, či boli robené jedným vodičom, v rovnakých podmienkach. Testy z môjho linku aspoň robí jeden človek.
Anebo ještě jinak: když někdo zkritizuje něco na Fordu, pokaždé se ozvu a označím to nesmysl. A když to přestane fungovat, řeknu, že by mi ta chyba stejně nevadila. ;-)
Škoda švindluje, protože v jednom testu jí naměřili o 0.7s víc než bylo na papíře. Fordu teda taky, ale ten... nebyl zajetý? Test z Německa, ten je jistě zfalšovaný. A dynamika nakonec není důležitá, proto si taky rád připlatím za silný motor a ještě ho načipuju ;-)
Tohle tu ale dělají všichni obhájci značek, nejvíce Hondaklub, pak koncern a pár hrdých Fordáků se tu taky najde >:D Já si myslim, že Mondeo je tučné, ale dynamiku má adekvátní motorizaci. Rozuměj tak, že jako uživateli by mi nechyběl výkon, ale je jasné, že to někdo může umět/umí lépe :-) P.s. Já se dostal pod papírovou 0-100, ale měl s podstatně lépe zajetým motor, takže Škodovka určitě taky měří Superby kolem 200 tisíc km, jinak si ty sprinty neumím vysvětlit >:-[]
Souhlas, nepopírám, že taky Mazdaclub atd, asi bez vyjímek.
Jinak- vcelku ano, zrovná já až tak nepláču po výkonech, ale je divný, když výkonově shodný motorizace mají dost rozdílný parametry.
Jinak- vcelku ano, zrovná já až tak nepláču po výkonech, ale je divný, když výkonově shodný motorizace mají dost rozdílný parametry.
No bude to v technice a váze :-) Podívej třeba na Hyundaie, kde v adekvátních autech má i silnější motorizace horší parametry, než slabší u konkurence :-)
Ale, ale. Prekrucate moje slova. Hovorim, ze bez testov realne nevieme, ci Superb jazdi za tolko, za kolko udava vyrobca.
Mondeo vieme, ze s 2.0EB dokaze drzat vyrobcom udavane parametre, 2.0TDCi surovy nie a Superb 2.0TDI nie. Nechvalim Mondeo, je to podla mna zbytocne tazke auto. Ale aj tak jazdi slusne.
A ze mi desatinky nevadia je fakt.
Mondeo vieme, ze s 2.0EB dokaze drzat vyrobcom udavane parametre, 2.0TDCi surovy nie a Superb 2.0TDI nie. Nechvalim Mondeo, je to podla mna zbytocne tazke auto. Ale aj tak jazdi slusne.
A ze mi desatinky nevadia je fakt.
Trošku moc zobecňuješ jednotlivá měření, a to jen ta, která se ti hodí... měření z AutoZeitung jsou pro mě osobně hodnověrnější než ten jůtůb.
Ale prdlajs. :-) Citaj co pisem a nevymyslaj si. :-)
Moja reakcia sa tyka vylucne tohto co si napisal ty:
"Konkrétně se zatím z testů i technických dat zdá, že Mondeo zaostává v jízdní dynamice, možná kvůli nadváze."
a co napisal Ozzman:
"Presne tak. Dynamika objektívne (podľa papierových údajov) nezodpovedá výkonom motorov (najmä to vynikne pri dvojlitrových EB) a i subjektívne sa to v testoch potvrdzuje."
Moja odpoved bola jednoznacna:
"Podla testu autoweb.cz je to presne naopak - 2.0EB bola 0-100 rychlejsia ako udava vyrobca. Takze jedna vec je pocitove zrychlenie a realne cisla druha."
Kym Superb realne nedokaze, ze dokaze spravit 0-100km/h za 7 sekund, dalsia diskusia nema zmysel.
Moja reakcia sa tyka vylucne tohto co si napisal ty:
"Konkrétně se zatím z testů i technických dat zdá, že Mondeo zaostává v jízdní dynamice, možná kvůli nadváze."
a co napisal Ozzman:
"Presne tak. Dynamika objektívne (podľa papierových údajov) nezodpovedá výkonom motorov (najmä to vynikne pri dvojlitrových EB) a i subjektívne sa to v testoch potvrdzuje."
Moja odpoved bola jednoznacna:
"Podla testu autoweb.cz je to presne naopak - 2.0EB bola 0-100 rychlejsia ako udava vyrobca. Takze jedna vec je pocitove zrychlenie a realne cisla druha."
Kym Superb realne nedokaze, ze dokaze spravit 0-100km/h za 7 sekund, dalsia diskusia nema zmysel.
No ale to už jsi na "špatné stopě". Já nemluvím o nesouladu mezi údaji výrobce a realitou, ale o tom, že dynamika neodpovídá výkonu. 7.9 je pro 176kW motor nic moc a 7.64 je pořád nic moc.
Že to Superb nezvládne za 7 (s tím slabším dvoulitrem) je jen tvé přání ;-) .
Že to Superb nezvládne za 7 (s tím slabším dvoulitrem) je jen tvé přání ;-) .
S naftovým dvoulitrem to jede velmi dobře. Já vidím mínus v tom prostoru, tam Passat v kufru vede, ale ani jedno auto nemá malý kufr. Naopak Mondeo opravdu jede konkurenceschopně prémii, né sprotovné prémii jako je BMW, ale spíše MB či Audi, je to tiché ( i v TDCI) velmi pohodlne a přitom dost jisté auto. Rozdíl proti MK IV se trochu koná, to bylo více řidičské, ale ta V. generace si hravě poradí se všim stejně dobře, jen u toho nemáte takový požitek. Možná je to ale jen tim, že než sem ho sedlal, tak jsem si tyto názory vsugeroval. :-) Je to kus auta a tak se taky chová.
Jede velmi dobře, ale konkurence jede líp. Například 2.0TDCi 110kW 0-100 9.3s, Superb 2.0TDI 110kW 8.8s, Mondeo 2.0TDCi 132kW 8.4.
A v automatu: Mondeo 132kW 8.6s, Superb 110kW 8.9s, Superb 140kW 7.7s (asi 4x4).
Fajn, tohle je jen papír, ale testy Mondea říkají to samé - dynamika je spíše rozpačitá (a ještě víc v benzínu, třeba u toho 2.0EB).
A v automatu: Mondeo 132kW 8.6s, Superb 110kW 8.9s, Superb 140kW 7.7s (asi 4x4).
Fajn, tohle je jen papír, ale testy Mondea říkají to samé - dynamika je spíše rozpačitá (a ještě víc v benzínu, třeba u toho 2.0EB).
Papier znesie vsetko. Realne to az take terno u konkurencie nie je.
Proč myslíš? U Mondea se ten pocit, že auto moc nejede, vyskytuje snad v každém testu s libovolnou motorizací co jsem četl.
Dost lidí ho srovnává s MK IV, které zase vypada ze jede >:D Třeba i to moje 85kw občas dost statečně letí vpřed, ale souhlasím s tebou, že to klidne muže být pravda, možna je to i tim, jak je v autě takový klid, vše v pohodě, nic neslysis, plynule plaveš krajinou.... jel si to Mondeo? Schvalne ho vyzkoušej, jsem zvedav, co na nej reknes :-)
V ramci ceskych rychlostnich limitu je 132 kW verze Mondea stejne rychla (pomala) jako 110 kW Passat pri o litr vyssi spotrebe. [odkaz]
Navic znacna cast zakazniku lovici v teto kategorii vyzaduje automat a v takovem pripade by srovnani pro Mondeo vyznelo jeste pochmurneji.
Navic znacna cast zakazniku lovici v teto kategorii vyzaduje automat a v takovem pripade by srovnani pro Mondeo vyznelo jeste pochmurneji.
Proč "v rámci rychlostních limitů"? Ta tabulka vypadá tak, že Mondeo má se silnějším motorem nepatrně lepší dynamiku, ale ten rozdíl nijak nenarůstá. Ok, je tam 0.6s v 0-140 a 1.0s v 0-160, ale to klidně může být i o řazení. Maximálka 220 vs. 218 je pořád o ten chlup.
PS: jen tak mimochodem, Passat je i se slabším motorem o chlup rychlejší (slalom, handling - na stejných kolech, opět zřejmě díky hmotnosti).
PS: jen tak mimochodem, Passat je i se slabším motorem o chlup rychlejší (slalom, handling - na stejných kolech, opět zřejmě díky hmotnosti).
To Mondeo je proste tazka svina. Sak pozri na realnu vahu alebo znamy fakt:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Zaujímavé. Skrátka 132 kW Mondeo je o chlp dynamickejšie, ako 110 kW Passat, ale ten rozdiel je zanedbateľný (zrýchlenie, maximálka, pružnosť). A aj tam je vidieť pravdepodobná príčina, prečo napriek 30 k náskoku ten Passat nenechá ďaleko za sebou: hmotnosť. Rozdiel v udávanej hmotnosti je 98 kg (samé osebe dosť veľa), ale rozdiel v nameranej je až 185 kg a to je sakra veľa. 8-s
No passatu pri vazeni taky nasli skoro o 130kg vic nez kolik mel v papirech, tak bych byl s resenim cehokoliv z tabulek a papiru (koncern VW nevyjimaje) velice opatrny a jednoduse se svezl a soudil jen podle toho. ;-)
V tom odkazu ale jsou reálně naměřené hodnoty. Svézt se v případě zájmu o auto samozřejmě musíš, test beru ze všeho nejvíc jako inspiraci, na co se má člověk zaměřit.
Ja nepíšem, o koľko namerali viac oproti papierovým údajom, píšem, aký je reálne nameraný rozdiel medzi obomi autami; a ten je obrovský (185 kg, to je zhruba štvorčlenná rodina s dvomi malými deťmi).
Koukám, že Mondeo už hmotností dohnalo Insignii, pak se není co divit tak mizerné dynamice v přímce i v zatáčce.
Jo, ja se nehádám, že ostatní nejedou lépe (bohužel s Passatem sem jel s BiTDI, takze by bylo nefér srovnávat:D), ale když to vemeš jako velkej rodinnej kombik, tak se stydet nemá za co :-) tohle by mne moc netrápilo, protože ten motor uveze co má, auto i náklad a posádku :-) není to jako znouzectnost 1.0MPI ve Fabii :-)
Jen je třeba rozlišovat dynamiku naměřenou a pocitovou. Některá auta umí hodně dobře klamat tělem. A udávané zrychlení nelze zrovna brát za bernou minci.
Pokud bych auto kupoval, jistě bych se na to víc zaměřil. Takhle jsou to jen indicie... ale zatím všechny indicie (testy, názory diskusních kolegů, technické údaje) naznačují, že dynamika není nejsilnější zbraní nového Mondea. Zejména u silnějšího 2.0EB, které se kvůli té dynamice kupuje... ale více či méně se to zřejmě projevuje všude.
u 2.0EB je podle me největší nepritel automaticka převodovka.
Jinak jel sem predvadecku s 1.5EB, ticho od podvozku me opravdu prekvapilo, ve 130km/h to točilo 2900ot/m a motor uz sem slysel. A ceho bych se bal, ze cim to bude starsi, tim to bude hlasitejsi.
A pak me prekvapila docela velka prodleva mezi seslapnutim plynového pedalu a reakci motoru. Mozna to bylo jen tim, ze mel najeto 900km, presto to bylo dost divny.
Jinak jel sem predvadecku s 1.5EB, ticho od podvozku me opravdu prekvapilo, ve 130km/h to točilo 2900ot/m a motor uz sem slysel. A ceho bych se bal, ze cim to bude starsi, tim to bude hlasitejsi.
A pak me prekvapila docela velka prodleva mezi seslapnutim plynového pedalu a reakci motoru. Mozna to bylo jen tim, ze mel najeto 900km, presto to bylo dost divny.
Jasné, HDM AT dynamike nepomôže. Najväčšia chyba ale nie je to, že nepoužili dvojspojku Powershift, ale že tam je ten automat povinne, bez možnosti manuálu. Ak chcem silný benzín, chcem ho (aj) pre to, aby som mal trochu radosti z jazdy a k tomu si chcem radiť sám.
Možno z hľadiska amerického trhu tá kombinácia s HDM AT logiku má (vraj Amíkom sa moc nepozdávala rýchla, ale nie tak kultivovaná dvojspojka), ale pre nás Európanov nie je povinne montovaný klasický automat prijateľný.
Možno z hľadiska amerického trhu tá kombinácia s HDM AT logiku má (vraj Amíkom sa moc nepozdávala rýchla, ale nie tak kultivovaná dvojspojka), ale pre nás Európanov nie je povinne montovaný klasický automat prijateľný.
p. Dusil test výborný, výstižný a mne toľko textu vyhovuje. Mám len jednu otázku. Podľa Vás je 3000 ot. pri 130 km/h málo a privítali by ste viac, vedľa niektorý z Vašich kolegov zase horekuje u Sandera Stepway, že točí pri 130 neuveriteľných 3200 otáčok. Mne ani jedna hodnota u relatívne malého benzínového motora (vzhľadom k veľkosti auta samotného) nepríde nejak mimo. Vedeli by ste sa k tomuto očividnému rozporu nejako vyjadriť?
pargi
[odkaz] od áčkových sloupků dál jak z "erkového" mercedesu 8-s (ne, že by na něm bylo něco ošklivé, ale když tomu člověk přidá předek z fiesty...). Čistě zadní i čelní pohled je naprosto v pořádku, celkově se mi to auto ale vůbec nelíbí (včetně interiéru).
V tomhle musím souhlasit. Poprvé jsem v reálném provozu viděl bílý liftback ve výbavě trend a normálně jsem se oklepal. To auto je takové divně oteklé. Když připočtu, že dynamiku a jízdní projev zabíjí obludná hmotnost a zákazníky nechal Ford čekat až do příchodu konkurence, téměř mě překvapí, že se jich v ČR během února prodalo 67 ks.
fOE
Dobry, lec na muj vkus opet zbytecne kratky test. Chci se zeptat jak je na tom mondeo s hlukem ve vyssich rychlostech ve srovnani s nepremiovou i premiovou konkurenci?
V testu se tato vlastnost chvali, tak se zeptam primo a zajima me jestli si stoji lip nez passat (pripadne jine auto nepremie) a jak na tom je ve srovnani napriklad i s 3er a MB C?
Zajima me hluk vseho druhu (aerodynamicky, od kol, od motoru, od nerovnosti...).
Predem diky.
V testu se tato vlastnost chvali, tak se zeptam primo a zajima me jestli si stoji lip nez passat (pripadne jine auto nepremie) a jak na tom je ve srovnani napriklad i s 3er a MB C?
Zajima me hluk vseho druhu (aerodynamicky, od kol, od motoru, od nerovnosti...).
Predem diky.
Nemám hlukoměr, takže s přesnými čísly nemohu sloužit. Tedy čistě subjektivně se mi Mondeo zdálo tišší, než Passat, minimálně od podvozku. Motor srovnávat nelze, neboť Passat jak píši v testu, měl diesel. Prostě mi to přišlo hrozně tiché. Bohužel nové C-Klasse jsem neřídil a BMW řady 3 jen krátce kdysi dávno.
Jak zmiňujete ty nerovnosti, tak ty to tlumí velmi dobře. Passat zezadu podle mě trochu duní. To Mondeo nedělá. Však má také konstrukčně odlišnou zadní nápravu. Ale může to být způsobeno i něčím jiným.
Test je kratší. To souhlasím.
Jak zmiňujete ty nerovnosti, tak ty to tlumí velmi dobře. Passat zezadu podle mě trochu duní. To Mondeo nedělá. Však má také konstrukčně odlišnou zadní nápravu. Ale může to být způsobeno i něčím jiným.
Test je kratší. To souhlasím.
Za mě dobrý...test je sice kratší, ale zase tak nějak odpovídá mým dojmům z Mondea. Jezdím 2,0 Ecoboost a umím se podepsat téměř pod všechno.
Jen nerozumím tomu s tím sjednocením a rozdělením zón klimatizace...rozdělit se snad dají změnou teploty u spolujezdce (tlačítkem pro nastavovaní teploty) a sjednotit se dají 3 se***vým podržením tlačítka AUTO jako u všech Fordů s automatickou klimou. Dále v mainstreamu nevím o voze, který má několika stupňové ovládání výhřevu volantu, ale možná se pletu (každopádně jsem osobně rád, že se to zapíná přes display - zbytečně by se objevovala další a další tlačítka a toto člověk využije jen pár měsíců v roce).
Hlučnost Mondea je skutečně obdivuhodná, navíc při skutečnosti, že slícování některých dílů není hodné 2015, ale snad je to dáno začátkem výroby a tohle Ford odladí.
Jinak za test palec nahoru...konečně po dlouhé době někdo normální, kdo nepíše, že se Mondeo zhoršilo a stojí za ho*no apod. Vůbec, je to pořád skvělé Mondeo, které se holt přiblížilo potřebám dnešní doby (více komfortu na úkor řidičské zábavy).
Jen nerozumím tomu s tím sjednocením a rozdělením zón klimatizace...rozdělit se snad dají změnou teploty u spolujezdce (tlačítkem pro nastavovaní teploty) a sjednotit se dají 3 se***vým podržením tlačítka AUTO jako u všech Fordů s automatickou klimou. Dále v mainstreamu nevím o voze, který má několika stupňové ovládání výhřevu volantu, ale možná se pletu (každopádně jsem osobně rád, že se to zapíná přes display - zbytečně by se objevovala další a další tlačítka a toto člověk využije jen pár měsíců v roce).
Hlučnost Mondea je skutečně obdivuhodná, navíc při skutečnosti, že slícování některých dílů není hodné 2015, ale snad je to dáno začátkem výroby a tohle Ford odladí.
Jinak za test palec nahoru...konečně po dlouhé době někdo normální, kdo nepíše, že se Mondeo zhoršilo a stojí za ho*no apod. Vůbec, je to pořád skvělé Mondeo, které se holt přiblížilo potřebám dnešní doby (více komfortu na úkor řidičské zábavy).
Presne tak, triezvy a objektívne pôsobiaci test, žiadne preberanie klišé o tragickom zhoršení jazdných vlastností a agility oproti takmer superšportovému predchodcovi (ostatne ja dodnes nerozumiem, kde vzniklo klišé o športovosti predošlého Mondea, je to tiež predovšetkým komfortné auto, aj keď vie zatáčať agilnejšie, ako priami konkurenti).
Tak jistého sportovní ducha přece jen předchozí Mondeo přinášelo, to ne že ne. Obzvlášť když si ho měl šikovně odstavit, sestavit a umístit trojúhelník a ještě dosprintovat na nejbližší nádraží. >:D ;-)
[odkaz]
Poznámka pro zhrzené Forďáky: Jen vtipkuju, moje Mondeo jezdilo bez jediné chybičky či zaváhání, ale "trefovat se" i do vlastních řad (a zvláště pak zažitých klišé) mi nečiní problém. ;-)
[odkaz]
Poznámka pro zhrzené Forďáky: Jen vtipkuju, moje Mondeo jezdilo bez jediné chybičky či zaváhání, ale "trefovat se" i do vlastních řad (a zvláště pak zažitých klišé) mi nečiní problém. ;-)
Ale iste, ono minulé Mondeo bolo na pomery triedy dosť agilné, ale jednoducho pri daných rozmeroch sa nedajú čakať jazdné vlastnosti dvojkového Focusu. Ak priamo porovnám minulý Focus a minulé Mondeo, tak u Focusu sám potvrdzujem tú tézu o najlepšie jazdiacom aute v danej triede (s výnimkou zadokolky 1er), kde tá orientácia na dynamickú jazdu bola jednoznačná, možno i za cenu ústupkov komfortu. Kdežto Mondeo síce tiež predstavovalo v triede asi najlepší kompromis medzi agilitou a komfortom, ale tam už išlo práve o to skĺbenie oboch a prirodzene auto tejto veľkosti a určenia už nebolo a nemohlo byť orientované jednostranne na jazdnú dynamiku a zábavu; tú tam skrátka hľadať netreba. A práve toto je rozšírené vnímanie, že Mondeo bolo niečo ako Focus o triedu vyššie, čo nie je tak.
A to už sem se chtěl zeptat, jestli si nezapoměl třeba natankovat >:-[] >:-[] Ale mne narozdíl od tebe opravdu ve štychu nechalo ........ teda možná sem spíš nechal ve štychu já Mondeo... když sem 2 roky ignoroval ukazatel "low battery" >:D
Díky za pochvalu. Opravdu to jezdí nebývale komfortně.
Aj ja sa pripajam k pochvale testu ! :yes:
Sice kratsi, ale znovu a znovu ma Vase canky presviedcaju, ze takto treba pisat:
Vysvetlit, ze nie vzdy je dovod tliachat o rozlicne tazkych motoroch a z toho vyplyvajucej roznej agilite riadenia na prednej naprave, plus este okorenene vyvazenim sposobenym roznym mnozstvom paliva v nadrzi ! >:-[] :yes:
Z tohoto by si fakt mali zobrat ponaucenie viaceri !
Uz len trosku tej dlzky chyba - ja by som ocenil viac aj o interieri a taktiez, ako som uz milion krat uvadzal, bolo by dobre to auto zobrat na vahu, nech je mozne aj logicky odovodnit danu slabsiu dynamiku tymi nadbytocnymi kilogramami, ktore az po strechu nalozeny voz vo vybave mal.
Toto by tym padom este viac utlmilo negativne ohlasy na slabsiu dynamiku a vacsiu spotrebu, zase je pravda, ze by prisla kritika na ten "konstrukcny pokrok", ktory sa nedostavil v pozadovanom smere... ;-\
V kazdom ripade dakujem, len tak dalej ! :yes:
Sice kratsi, ale znovu a znovu ma Vase canky presviedcaju, ze takto treba pisat:
Vysvetlit, ze nie vzdy je dovod tliachat o rozlicne tazkych motoroch a z toho vyplyvajucej roznej agilite riadenia na prednej naprave, plus este okorenene vyvazenim sposobenym roznym mnozstvom paliva v nadrzi ! >:-[] :yes:
Z tohoto by si fakt mali zobrat ponaucenie viaceri !
Uz len trosku tej dlzky chyba - ja by som ocenil viac aj o interieri a taktiez, ako som uz milion krat uvadzal, bolo by dobre to auto zobrat na vahu, nech je mozne aj logicky odovodnit danu slabsiu dynamiku tymi nadbytocnymi kilogramami, ktore az po strechu nalozeny voz vo vybave mal.
Toto by tym padom este viac utlmilo negativne ohlasy na slabsiu dynamiku a vacsiu spotrebu, zase je pravda, ze by prisla kritika na ten "konstrukcny pokrok", ktory sa nedostavil v pozadovanom smere... ;-\
V kazdom ripade dakujem, len tak dalej ! :yes:
Zrovna na ovládání výhřevu volantu a sedaček bych spíš uvítal vlastní čudl, v podstatě jsou to věci, které nastavuješ u každé jízdy, na rozdíl třeba od klimatizace, na kterou v auto režimu nemusíš šahat vůbec.
Hlukomer môžte mať.Stačí si tiahnúť aplikáciu do smartphonu.Asi nebude certifikovaná,no na pomerové merania by to mohlo stačiť. ;-)
kosmonaut
Tady je to nějaký optický klam, nebo je to lakování tak otřesné? Nárazník jiný odstín než bok, bok jiný odstín než zadní dveře, zadní dveře jiný odstín než přední dveře, ...
[odkaz]
[odkaz]
Řekl bych je použit stejný lak, akorát díly jsou z jiných materiálů, proto ten rozdíl v odstínu, vyskytuje se to u všech výrobců.
Presne tak, to je jednoducho dané tým, že nárazník je z plastu a blatník plechový, teda farba chytá inak na rôznych materiáloch, je to úplne bežné.
Ale jo, to vím, mi především překvapil rozdíl mezi předními a zadními dveřmi, což dohromady s "jiným" nárazníkem vypadá hodně kolotočářsky.
Hittman
z 1,5 třílitr neuděláš, i když papírově vypadá hezky, realita je jinde. Navíc pohledově mne přijde u interiéru již delší doba na trhu, čas na fejs, taková Mazda to poopravovala dva roky od uvedení na trh?, ale pro mne ten interiér (i u ostatních F) je tak za 3minus. Prostě to nějak neodpovídá třídě, nehledě na to, že z toho chtějí uvělat luxusní "Vignale"...
Mimo toho plastu kolem středového panlu je uvnitř vše srovnatelné s Passatem, a ten umí v nižší výbavě zase nabídnout "krásnou" stříbřenku >:D Vyber si... >:D
Dizajn je vec druha, ale materialově je to hodne dobré.
Dizajn je vec druha, ale materialově je to hodne dobré.
WL psal, že se ptal, jestli by mu nedali stříbřenku i do Golfu Highline místo toho černého lesku. :-) U Passatu je na rozdíl od Golfu výběr dekorů a Comfortline může mít černý lesklý plast, pokud člověk chce, ale Highline z továrny mít stříbřenku nemůže (možná by se dalo něco vymyslet v rámci Exclusive programu).
>:D Jo, doufam, že Mondeu ten středový panel také půjde volitelně změnit, myslím, že ty verze Vignale to nemají, ale bojím se klavírního laku >:D
Tak urcite. Staci se podivat na provedeni veskerych tlacitek, ktera vypadaji jako by je amici navrhovali behem pauzy na obed, kdy cekali, az jim na stole pristane nejake to fast foodove menicko. Panel klimatizace je jak po strance esteticke, tak i ergnomicke naprosto mimo. Ano, dekor pouzity v CL nevypada prilis vkusne, ale za priplatek si muzes vybrat ze tri, ktere pusobi vcelku hodnotne (MB nebo Audi to stale neni, ale lepsi nez u takove 3er). U Mondea muzes priplacet jak chces, porad ale dostanes laciny kus plastu.
S tou ergonomii pozor, někomu to může připadat zase špatně ve VW, pokud jezdíš vozy více koncernů, tak nemužeš říct, že dobře je to jen u jednoho. Mne nejvíce vadí Fordí tempomaty, hlavně to dělaj pokaždé jinak. Ostatní věci jsou dle mne ok. Tempomat má lépe vyřešené VW.
Nicco
Hned jsem mel pocit, ze to neni jen takovy obycejny test. Prijemne mne prekvapilo mnostvi technickych detailu jako nariklad misto vyroby, 1.5 pro Cinu, prevodova skrin B5, odpojitelna vodni pumpa, Sigma a Duratec-HE, zdvih, vrtani, prevod 0,69 nebo Integral Link. Tak jsem se podival kdo to napsal a pana znam z Autoojetin, pokud se nepletu. Je videt, ze se vyzna minimalne ve Fordech. Jet tak dal. :yes:
Verny_2013
V Mondeu jsem zatím jenom seděl a byl jsem z něj tak trochu rozpačitý. Na testovací jízdu nedošlo, nebyl při uvedení na trh žádný vůz k dispozici. Ale po této recenzi to ještě jednou zkusím. Ale co mi naprosto nevyhovovalo tak to byly sedadla sice široké sedáky ale krátké, odhaduju tak 47-48 cm. To u auta za 750 Tis je prostě nepřípustné. Kvalitní posaz s ergonomickými sedadly mají ti největšá konkurenti - Pasat i Insignia, a dokonce i modely o třídu níž. Sedadla Mondea vypadají sice na první pohled pekně ale svou funkci plní dost bídně.
Ono ale ani ta delka sedaku neni vzdy vse. Ted jsem sedel v novem superbu L&K a zadni sedadla ac na prvni pohled docela hezky tvarovana s delsim a na konci zvednutym podsedakem jsou k nicemu kdyz si pak nemuzu dat nohy pod sedadlo ridice a tudiz je musim mit blizko sedadlu a nemam je oprene o podsedak. Pak i tech 30cm pred koleny je na nic.
Uživatel_5340709
v testovacích autech, když je testuje Tomáš DUSIL, ještě že už máme ty turba a TDíčka, která táhnou wocpoda, takže to nějak přežijou. :-)
Ozzman
Podvozkově >:-[] Jedině s DCC, jak psal autor testu. Měl jsem tu čest proovnat oba vozy.
Passat - působí subtilnějším dojmem, uvnitř vše perfektní, velký kufr, sterilní, horší podvozek, aby dotáhl Mondeo, potřebuje DCC. Myslím, že právoplatné auto roku, ale ja bych zvolil:
Mondeo - Uvnitř opravdu dobře udelane, take pusobí dojmem kusu auta. Menší kufr (díky nové nápravě prý a zástavbě 4x4), je nižší oproti MK IV. Uvnitř mi přijde MK IV vzdušnější, hlavně vzadu, ale pohodlně odveze 4 lidi. Sedí se výše, než v MK IV. Vepředu naopak vás auto krásně obklopí, vše je po ruce a funkční.
Jízda - MK IV působí lehčím dojmem, ale MK V je přirozenou evolucí, jel jsem TDCI a hluk minimální (ono i MK IV bylo na tom velmi dobře oproti řvoucím TDI). Klid na palubě, naprostý komfort, ale i potřebná tuhost. Auto je velké a nejde s nim blbnout ,jako s malym Focusem, ale rychlou jízdu ani nepoznáte, prujezdy zatáček ( má stejnou vymoženost toho elektronickeho "diferencialu", jako FoFo) jsou precizní, hlavně třeba na špatném povrchu díky podvozku můžete jet rychleji, kde jiná auta odskakují, včetně Pašíka bez DCC.
Passat - působí subtilnějším dojmem, uvnitř vše perfektní, velký kufr, sterilní, horší podvozek, aby dotáhl Mondeo, potřebuje DCC. Myslím, že právoplatné auto roku, ale ja bych zvolil:
Mondeo - Uvnitř opravdu dobře udelane, take pusobí dojmem kusu auta. Menší kufr (díky nové nápravě prý a zástavbě 4x4), je nižší oproti MK IV. Uvnitř mi přijde MK IV vzdušnější, hlavně vzadu, ale pohodlně odveze 4 lidi. Sedí se výše, než v MK IV. Vepředu naopak vás auto krásně obklopí, vše je po ruce a funkční.
Jízda - MK IV působí lehčím dojmem, ale MK V je přirozenou evolucí, jel jsem TDCI a hluk minimální (ono i MK IV bylo na tom velmi dobře oproti řvoucím TDI). Klid na palubě, naprostý komfort, ale i potřebná tuhost. Auto je velké a nejde s nim blbnout ,jako s malym Focusem, ale rychlou jízdu ani nepoznáte, prujezdy zatáček ( má stejnou vymoženost toho elektronickeho "diferencialu", jako FoFo) jsou precizní, hlavně třeba na špatném povrchu díky podvozku můžete jet rychleji, kde jiná auta odskakují, včetně Pašíka bez DCC.
Passat ma jednu obrovskou vyhodu a ta se jmenuje DSG. Kvedlani ve stredni tride je out a Ford nema zadnou pouzitelnou automatickou prevodovku.
Mondeo má ako dvojspojku, tak klasický HDM automat, takže zrovna na toto u Mondea nadávať nemôžeš (skôr je problém v kombináciách, totiž dvojspojka je len k dízlom a k benzínom zase len HDM AT).
Tak či tak ja zase nevidím dôvod do bežného auta tejto triedy dávať dvojspojku. Ani DSG ako najvydarenejšie bežné dvojspojky nie sú tak hladké, ako HDM a ich hlavnú výhodu (rýchlosť radenia) pri rodinnom/menežérskom sedane/kombi strednej triedy moc nevyužiješ.
Tak či tak ja zase nevidím dôvod do bežného auta tejto triedy dávať dvojspojku. Ani DSG ako najvydarenejšie bežné dvojspojky nie sú tak hladké, ako HDM a ich hlavnú výhodu (rýchlosť radenia) pri rodinnom/menežérskom sedane/kombi strednej triedy moc nevyužiješ.
tento testovaný model je pro tebe hádám ideální kandidát,vraj :-)
V podstate máš pravdu, keďže preferujem výhradne benzín a manuál, ani inú možnosť u Mondea nemám. Reálne by som ale už chcel niečo výkonnejšie, takže sa budem musieť poobhliadnuť po konkurencii. Škoda, pretože ten slabší dvojliter s manuálom mohla byť dobrá voľba.
a máš nějakýho favorita, silnější benzín většinou bývá s automatem..
Tak možnosť voľby ponúka Passat a Superb, kde je 1,8TSI s manuálom. Silnejší benzín s manuálom má ešte Insignia, ale tá ako model neprichádza do úvahy. Inak máš pravdu, pri silnejších benzínoch výrobcovia už poväčšine vnucujú automat.
Jenze HDM automat je jenom k benzinum a ty jsou irelevantni. K dieselu ma pouze dvojspojku Powershift, coz je zoufala prevodovka, takze proti automatickym Passatum fakticky nic nema.
no vidis a my s kolegy v praci jsme momentalne svorne shodili dsgcko ze stolu. hlavni duvod je ten, ze se oproti klasickym automatum s hydrodynamickym menicem blbe rozjizdi (pri jemnem manevrovani na parkovisti stoji za to hnede smradlave) a v ostatnich jizdnich rezimech je to uplne fuk (to rychle razeni nahoru je k cemu??). takze jsme si vsichni tri nakonec vzali manual.
hele, ne, ze bych si myslel, ze je passat lepsi nez mondeo, ale ten korejsky vzhled toho mondea jak zvnejsu, tak zevnitr, se mi proste nelibi. neni prostr podle meho vkusu.
BubbleX
Včera jsem potkal černý kombi na obchvatu Mnichova, na šestnáctkách, dokonce bez poklic, a celkem tuctovka :-O
Ale ono teda základní Passat taky nic moc >:D
A ten interiér za mě teda :no:
Ale ono teda základní Passat taky nic moc >:D
A ten interiér za mě teda :no:
Včera jsem potkal nového Pašíka, zezadu jsem myslel, že je to Jetta kombi, prostě Golf to nebyl a na novinku to vypadalo příliš obyčejně a staře. Vepředu to byla teprve podívaná alá thalia tunning, stříbrná izolepa na hraně kapoty.
Tak 16ky nesvedčia žiadnemu súčasnému autu strednej triedy, je ale pravda, že zvlášť u Mondea sú 16" tragédia: [odkaz] 8-s
mě by tyhle kola nevadily,jak je tam hodně gumy a vyplní to hezky blatník nemám s tím problém..
"Je tam hodně gumy" - práve to je problém, pôsobí to už veľmi balónovo.
Ja rozhodne nie som zástancom nízkoprofiláčov na rodinnom aute, akým Mondeo kombi je (19" považujem na takomto aute za zvrhlosť), ale aspoň trochu by to vyzerať malo. Minimum z hľadiska výzoru sú 17" (a 18" zase maximum z hľadiska komfortu pruženia/tlmenia i nákladov).
Ja rozhodne nie som zástancom nízkoprofiláčov na rodinnom aute, akým Mondeo kombi je (19" považujem na takomto aute za zvrhlosť), ale aspoň trochu by to vyzerať malo. Minimum z hľadiska výzoru sú 17" (a 18" zase maximum z hľadiska komfortu pruženia/tlmenia i nákladov).
mě se pár let dozadu taky líbily pořádny kola, ideální byla impreza sti apod., ale ted nějak tíhnu k "hodně gumy", třeba vidím sklasse nebo a8 se 17kama a říkám si, jojo, tady dostal komfort přednost, ale proti gustu nic :-)
přidám pár co se mi líbily,ta impreza je snad 16?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
přidám pár co se mi líbily,ta impreza je snad 16?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Problémy jsou ovšem - středový tunel u mnoha aut....prodejce VW mi to zdůvodňoval možností zástavby pohonu všech kol - proto má Touran rovnou podlahu, neb ta možnost tam není
Loketní opěrka vzadu - někdy bývá minimálně polstrovaná a je tak zbytečně tvrdá
Krajní sedadadla jsou křesla a prostřední je jen takové sedlo ......
Problém je, najít nějaké rozumné auto, aby to nebylo MPV, ale zároveň se ten pátý člověk kvůli nepohodlí nemusel věčně ptát "Už tam budem?" :-)
Pět lidí se odveze i ve čtyřmístné Kia Picanto, když to budeme brát takhle.
MK V - kufr k roletce je nízký, ale půdorys rozhodně malý není, včetně tradiční schopnosti nulové nakládací hrany a ložné plochy po sklopení sedaček
MK IV - tady je kufrové království (jo, hájím vlastní garáž, ale je to fakt:D), velký půdorys a dost místa k roletce, všechny otázky variability jsou zde samozřejmostí >:D
Oktávka - celkem velký, ale musíš koupit tu tvou dvojitou podlahu >:D
Jezdíval jem s ním kdysi i na delší štreky s nákladem - míchačka,kolečko, velká bedna s nářadím, velká cestovní taška. To bych dnes nikam nedal.