Před několika dny se představil kompletní český ceník třetí generace vozu Škoda Superb včetně jednotlivých motorů a výbav. Jak si novinka vede ve srovnání s konkurencí?
Je hezky vidět, jak se nám mainstreamová střední smrskla fakticky na šest aut. Jasně, je tu ještě kompars v podobě Laguny, Avensisu, C5... možná se ještě prodává i Kizashi nebo Accord.
Chybí tu H&K, ale z mého pohledu oprávněně... (nejen) nabídkou motorizací jsou konkurencí spíš pro Octavii než pro Superb.
O jaké spodní úrovni mluvíš? I40 má motory sotva na úrovni průměrného kompaktu.
Accord končí, proto jsem to napsal tak jak jsem to napsal... Ale slušné auto je to pořád. Kdybych si měl vybrat jedno auto z toho kompasu, byl by to právě Accord.
udělal vylučovací metodou:
Vyřaďte všechno podle písmene "F", takže francouz a ford ven, ;-) , potom vyhoďte toho německého technicko-designového adjunkta ;-\ jménem opel. Zbude vám trojice, ze které už vyberete podle vkusu "každého soudruha" /to dodávám pro malého rusáčka jménem googlit 8-s /, a neuděláte ani v jednom případě větší chybu! :yes::-!
Myslel jsem, že tyhle "ftipy" s autama na F (co takhle F30 ? ;-) ) a zkazky o Fordech a vlacích apod. už nemůže brát nikdo vážně. Leda tak Franta na Fejsbúku.
Jak se říká, jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.
Obecně platí, že pokud někdo na případné slovní urážky reaguje stejně neslušně, dostává se na stejnou úroveň. Navíc logicky budí dojem, že je pro něj podobná forma komunikace normální/běžná a nemá s ní v podstatě vážnější problém.
:yes::yes::yes: konečně jsi napsal něco, co dává hlavu a patu. Dále, velmi uctivě, oceňuji sebereflexi.... Jen tak dál Gugu, možná budeš první, kterému ten parfém nebo kašmír pomůže... nicméně vím, že jsi tu pro naše /moje/ pobavení a děláš to dobře. :yes: pošli mi číslo účtu nebo adresu a pošlu ti pět korun českých. ... vyděržaj maladěc!!! ;-)
Pan redaktor, nemam ti to za zlé. Tu nik nemal páru, že škoda sa oplati najviac. Dobre ze sa to napisalo. Aspoň viem, co mam kupovat, aby bol chlebodarca auto.cz spokojny. Z dovolením, nikdy viac si skodasrot nekupim (v minulosti som kupil a uz tu chybu nezopakyjem). A brutalne k tomu prispievaju tieto PR články. Ak by som isiel do nemožného absurda, tak potom ten Passat. Inak, kedy budete reagovat na dopyty citatelov ohladom klamstiev v reexportoch, ktoré su podprahovo resp. zavadzajuco v prospech koncernu?
Keď si na dome vyvesim plagat koniec potratom, keď budem mať na aute nápis stop fasizmu, keď budem mať na sieti like pre slobodu slova, tak bez ohladu či som alebo nie som tvorca sloganu či statistiky je zrejme, že stojím za tým, co mojim postojom prezentujem a davam cez vlastny priestor na vedomie. Preto sice chapem Vaše pohnutky a priznavam Vám spravodlivu otázku, ale ja pranierujem masáž verejnej mienky, manipulaciu s postojom, ovplynovanie národa, protezovanie idei, ktoré skrz auto.cz nasilne (s zároveň podprahovo) tlačí toto pronemecke medium.
minulou sobotu jsem se nato byl primo ptat v autosalonu Skodovky, zda jiz maji katalog a kdy se zacne Superb dat objednat a kdy pak bude k dodani, odpovedi bylo ze 6.6.2015 a ten den zacnou objednavky, protoze ten den dostane kazde dealerstvi 1-2 exponaty
to ze je venku cenik jeste neznamena ze se da auto objednat
No a včera v Autosalonu vysílaném z Ženevy řekl přímo nějaký potentát ze Škody, že objednávat půjde už někdy teď.
A mimochodem, poprvé jsem tam viděl Vošickýho, taky mluvil, proboha to je dílo !!!
Pravý škoda-fan objednává už jen podle oslavných recenzí. Na co katalogy a předváděčky, pche, vždyť je to přeci nejlepší auto na světě, nový Superb ! A hlavně, když nezaváhá...bude ho mít jako úplně první ve městě >:D >:D >:D >:D
Mazda má s naftovou 2,2 veľký problém, sused si ju vzal v 4/2014, robí obchoďáka, kedysi jazdil veľa, teraz jazdí vlakom. Má už tretie turbo, plus furt nejaká elektronika. Auto je viac v servise ako vonku. Raz mu odišlo turbo v Piešťanoch, išiel na odťahovke do Žilinskej Mazdy a bola to v ten deň druhá Mazda 6 2,2d ktorú tam v ten deň doniesli na odťahovke s odídeným turbom. Na súčiastky sa čaká dlho, servisy, aspoň na SK sú poddimenzované, trvá im tri dni kým sa na auto vôbec pozrú.
Ta věc s ředěním oleje se řešila v Australii na CX-5 v roce 2012. Tento problém se může vyskytnout na všech vozech s diesely a s PDF filtrem, které se používají většinou jen na krátké jízdy. Netýká se to vozů, které používají systém AdBlue.
No, docela by me zajimalo, co ho jako obchodaka vedlo k tomu vybrat si prave Mazdu. Podle me si horsi auto ve stredni tride pro dany ucel (predpokladam takrka vylucny dalnicni provoz) snad vybrat nemohl.
1. Mazda 6
2. VW Passat
3. Škoda Superb
4. Opel Insignia
5. Ford Mondeo
6. Peugeot 508
Pořadí 2-5 je silně měnitelné, s Euro Mondeem jsem ještě nejel (pouze US Fusion), Superba jsem viděl jen z fotek, takže očekávám cca rozdíl jako mezi B7 a S2.
To je prosté. Nikdy neříkej nikdy. ;-)
Je fakt, že už je to někdy únavné. Počítám, že takoví týpci nesnášejí přírodopisné pořady jenom kvůli tomu, že se tam občas objeví sup. >:-[]
Ondro, "srovnání" nezní špatně, nepodezírám vás z nadržování, občas by takovéto, ale reálné, bylo skvělé.
Jen se moc přimlouvám:
za pořízení kostiček 20x10x5cm, jsem ochoten i přispět ;-)
za měření spotřeby na pravidelné trase v rámci možností pravidelným tempem, na dotankování.
za pravidelné ježdění na váhu !
Nic z toho Vás nezruinuje a před koupí si tohle člověk u všech vybíraných aut těžko sám zjistí. :-)
Srovnávací test šesti aut střední třídy by byl jistě fajn, ale tohle je prostě něco jiného... hodit auta na papíře vedle sebe a podívat se, jak ten konkrétní tržní segment vypadá... proč ne.
Můj prvotní příspěvek rozhodně nebyl o tom, že to tu nemá co dělat.
Ale když už o tom píšeš- trvám na absolutní zbytečnosti. Pravidelní návštěvníci tohoto webu ví, kdo jsou konkurenti, a najít si papírový údaje k několika autům není práce na víc, než hodinu- ať nežeru.
A stejně tak bude spousta kupců váhat třeba i mezi třídami - Sup nebo Octa?
Ale znovu opakuju, nebrečím, že to vyšlo, i tak jsem si to přečetl.
Papirove srovnani je neco, co podstoupi vetsina zajemcu o auto a na jeho zaklade vybere kandidaty pro srovnani skutecne. Takze kdyz auto.cz pomuze a usetri trochu casu, tak proc ne.
Plus vazenie aut.
No a aby si teda stiahli do nejakeho smartphonu aplikaciu na meranie hluku a pripadne G-senzor. Aby nam mohli aj napisat o hluku a o bocnych pretazeniach, ktore to konkretne auto zvlada pocas jazdy na limite. Toto pisu aj niektori nemci a je to dost zaujimavy udaj halvne pri sportovo orientovanych modeloch. ;-)
Podle mě jsou tyhle auta/třída aut už tak nějak zbytečně nabobtnalá pro normální soukromé použití. Za chvíli tomu budou muset začít dávat aktivní podvozky a různé další vymoženosti, aby se s tím dalo normálně jezdit. Jako nafasovaný služebák dobrý ;-)
Marketing dělá vše pro to, aby se udržel zájem kupujících. Nic jiného v tom nehledej. Na naše silnice a parkovací místa jsou opravdu zbytečně nabobtnalá. S tím souhlas! :-!
Nic v tom nehledám ;-) Ty auta jsou zvenku fakt velká, ale vevnitř to nějak není poznat, ono to teda asi ani není potřeba .... Vadí mi jejich "ukňouranost" , pořád někde něco svítí, upozorňuje tě na něco, hlásí nějaký pitominky. Taky mi třeba připadá, že je zbytečné obouvat na "dříve normální" třídu aut 18 palcová kola s 3 centimetrovou výškou pláště, protože pak asi fakt musí výrobce s tím podvozkem kouzlit, aby tě to občas někde neutlouklo ...
Taktak. Je to jako s mobily. Samá serepatička, většinou nepotřebné funkce, ale běda kdyby měl kolega o světýlko víc. Bohužel s auty je to dnes to samé. Módní trendy jsou neúprosné. Auta je třeba prodávat. Marketing musí v zákaznících vyvolat touhu po vlastnictví toho co je právě in. Musíš uznat, že se jim to docela daří. :-!
Tak touhy samozřejmě žijí .... Jak se daří prodejům mohu posoudit pouze ze svého bydliště a okolí (Brandýs nad Labem/Stará Boleslav). Určitě je tady znát velká obliba nové Octávie, ale ostatní nové modely jsou tady vidět jen po pár kouscích.... Na to jak pořád čtu jak se prodávají tisíce nových aut, tak tady to teda moc vidět není .....
i jako nafasovaný služebák otravně a zbytečně velký... fakt. ;-)
Jezdím Passatem - a už se těším, až se ho zbavím.
Třikrát projedu ulici, kde bych normálně auto zaparkoval 6x... ale Passata nikam nedostanu.
A tohle není chyba auta, ale prostě velikosti... on má dost svých vlastních chyb.
Parkování nabobtnalých aut. Je zajímavé, že tento problém autority neřeší. Normy pro velikost parkovacího místa nedrží krok s trendem pro stále větší auta. To samé se týká i šířky vozovky a šířky podélného parkování.
můj postoj je, že k tomu "autoritu" prostě nepotřebuju!
Budu co nevidět kupovat auto svojí hlavou... a koupím si takové, abych se v něm sice cítil bezpečně vešel se do něj... ale abych se vešel taky na silnici a na parkovací místo.
A primárním požadavkem je spolehlivost, zrychlení z nuly na sto mě fat moc nezajímá... stjně většinou jedeme všichni stejnou rychlostí po dálnici... občas společně stojíme na dálnici. ;-)
Já mám několik Fiatů za sebou... jednoho před barákem - a světe div se, měnil jsem na něm jen výfuk a ložiska v předních kolech... navíc jak důsledek "nestandartního používání", kde se horké auto propadlo předníma kolama ledovou krusto a zůstalo ležet tím výfukem opřený o led... a ty přední kola si máčelo asi hodinu ve vodě, než se podařilo sehnat traktor a vytáhnout ho... 5 let a 140tis km...
Součet všech servisních nákladů se rovná asi tak každé jedné servisní návštěvě služebního Passata.
Ten má asi 80 tisíc... a odcházejí mu dsg spojky - prý to bude asi tak + 30tis za servis na 90tis....
Mit Fiat automat tak to je na hypoteku. Kdyby si měl několik Fiatu tak bys moc dobře věděl jake to jsou nespolehlive s.rače kde navic spotřebak odchazi jak na běžicim pase. Pokud nemaš možnost si to ověřit z okoli tak se koukni alespoň na tabulky spolehlivosti.
Já opravdu dost... a k tomu i několikrát Alfu Romeo - a světe div se - i ta 164 z roku 1995 mi pořád slluží, až má najeto už přes 600tis km... i když dneska už jen pro potěšení, na denní dojíždění do práce ji nehoním.
Už má odslouženo. ;-)
Schválně zkusím zavzpomínat - jen Fiaty:
127 byla moje první auto... 1979. Pak 128, 131 - ta jediná měla problém na cestě... zadřelo se í ložisko předního kola. Ritmo i Regata, Ritmo 2x - jednou nenzín a jednou diesel... benzín byl lepší.
Chvíli jsem měl i X1/9, ale s tou jsem moc nenajel... a popravdě mi ani moc k srdci nepřirostla.
Jednou jsem měl Cromu... turbobenzin...
Takže se asi odvážím hovořit o Fiatech z vlastní zkušenosti...
Ja žadneho a když vidim co dnes Fiat produkuje tak v dohledne době ani mit žadneho nebudu. Ale znam dost lidi kteři vlastni auta ruznych značek a co se tyče poruchovosti tak ti co maji nebo měli Fiaty jednim slovem hruza. A jak jsem psal nejde jen o zavady ale o to jak často jim odchazi spotřebak což je vysada lowendovych značek.
Píšeš o počítačích, kde jiná volba není. Nezamyslel jsi se náhodou nad důvodem, proč tomu asi tak je? Myslíš, že co se týče světových anket kvality a spolehlivosti, kde se na předních příčkách umísťují již léta japonská auta, je jen náhoda?
500X aj na mňa urobil dojem. :yes: Tiež by som bral turbobenzín s pohonom prednej nápravy.Auto do mesta s parádnym dizajnom.Daj vedieť po týždenej skúške,ako to vidíš.Ja mám ešte vyše roka pokoj.No je to jedná z možnosti. ;-)
Tam Superb vypadá dobře, já sem včera projížděl inzerce dealerů a Mondeo kombi Titanium s 2.0TDci 110kw se dá koupit za 700 tisíc.... nepřemýšlel bych, srovnatelný Passat je o 50 tisíc dražší :-) O ostatních bych neuvažoval. Toohle by se ale mohlo zmenit u konkrétního kusu. Za mne tito dva vedou.
Tohle je má volba, Insignia je malá uvnitř, P508 není špatné, ale za ty peníze možná i psychyciká volba je, že Passat/Mondeo jsou takové sázky na jistotu, 508 je prostě Peugeot. Mazda 6 se mi v kombiku tolik nelíbí, pokud by to měl být sedan, tak je ale Mazda6 jasnou volbou. Superb sem ani nejel, ani neviděl a asi bych Škodovku nechtěl, protože jich je všude moc (neřikam, že Mondeí a Passatu ne:D, ale přeci jen je jich mene:D).
Trochu jo, Superby vedou >:D Já bych si asi Škodovku nekoupil, to by musela být nejvýhodnější, což není, protože je to ať chcem nebo ne jen "osekanej" Passat i když dle prozatimních fotek moc hezkej Passat :-)
V Praze si za peníze daňových poplatníků (nás) vozí zádel stovky různých "nátěstků" a "slečen" co dřou jako koně a proto je tam těch Superbů asi víc... ;-\
Prave kvuli tomu, ze je rozdil pouze cca 50 tisic, nevidim zadny duvod jit do Mondea. Passat bude v dane motorizaci rychlejsi se soucasne minimalne stejnymi TCO (tradicne rychly propad hodnoty u Mondea).
TCO u Mondea je dlouhodobě výrazně výhodnější než u Pašíka. propad hodnoty není směrodatný bo jde o jednu z mnoha hodnot a ne tu nejvýraznější.
Souhlasím s Ozzmanem, až se koncern naučí dělat podvozky - a to i v porovnání aktuálních generací - bude se o čem bavit. desetinka ve zrychlení na tom nic nezmění.......
Když si má člověk vybrat z těch nejnudnějších aut, tak je to těžké. V tom ohledu Škoda, vyjma VRS Okvávky, opravdu kraluje. Co Accord? Avensis? Legacy? Optima? i40?
Nee, Avensis je auto nudné jako většina Toyot, ale pořád zábavnější, než průměrnost škodovek a zároveň spolehlivější, než cokoliv od VAGu. Jen škoda totální omezenosti v motorizacích. Legacy vídám dost často, Optimy/Magentise jsem přestal vnímat po faceliftu první generace a Accord semtam taky potkám. Hlavně nevím, proč by měl podíl na trhu být rozhodující faktor. Díly z druhé ruky?
Mezi levnými midsize auty (rodinné vozy, jak so tomu tady říká) se těžko vybírá něco vzrušujícího, že...
Ja jsem jsem rad, ze nepotkavam dalsi Avensis na kazdem rohu.
Fakt je skoda, ze japonci na Evropu kaslou. Nevyplati se jim. Pak si tady muzeme vsichni placat po ramenou jaci jsme kabrnaci, kteri vyrabeji nejlepsi auta na svete. Nevadi, ze se skoro jinde nez v Evrope neprodavaji. Ale jsou to preci nejvetsi vykriky moderni techniky (dieselove) s nejlepsim designem. Cely svet je banda krupanu, co tomu nerozumi. Diky skvelym predpisum o CO2 u os. aut, ktere za cely den vyprodukuji v cele Evrope mozna tolik splodin jako letedla startujici jedno dopoledne z Franfurtu tu mame nabidku EU only aut. A to EU only se jaksi redukuje skoro jen na DE auta. Hmm ze by nahoda? Takze tu jezdime v chrochtajicich dieselech omracovani papirovou spotrebou, ktera je od realne na hony vzdalena, auta jsou mala a po 3r se skoro rozpadnou. Ty zabedneni americane si jezdi ve V8 za par susnu. Ale voni maji prece tvrdy plasty, voe. No nic, my mame nejlepsi auta takze si za chvilku budeme moci koupit neco od VW, VW nebo VW. A pro ty co se budou chtit rozsoupnout BMW nebo MB. Ale budeme mit supertruper CO2. No mozna by chtelo jeste domluvit kravam na pastve, aby * pres nejaky filtrik. Aby byly dost eko...
Japonci na evropu kašlou, protože jim EU neustále háže klacky pod nohy v podobě nařízení a směrnic ohledně produkce CO2, spotřebě, obsahu a povinného vybavení - třeba start stop apod. Také se třeba nechtějí účastnit fízlování v podobě povinného emergency callu a černé skříňky. Co to způsobí v praxi ? Výčet o čem vím a je jen u subaru.
-subaru sem nedostane 2.0 dit, který má 300 koní 400nm a spotřebu 8l/100 km
-subaru nebude vyvíjet H6 diesel
-subaru nemůže prodávat auta jinak, než v danných nastaveních a výbavách - často s jen s aut. převodovkou, která vykazuje lepší spotřebu a hodnoty CO2 ( nový outback )
-subaru některé modely ani neuvažuje na evropský trh uvést ( atmo impreza, impreza kombi ( exiga ), justy, trezia, XV hybrid, impreza sport/wrx )
Subaru bylo vždycky relativně okrajová značka a na ostatní se to zobecnit nedá.
Mazdě se daří a její nabídka až na absenci kompaktního kombi odpovídá evropskému vkusu. Honda zřejmě pro Evropu přišla s Tourerem v malé naftě, bohužel to na rozdíl od Mazdy úplně netrefila s designem. Toyotě se v kompaktech daří taky dobře, až překvapivě. Nissan zasekl dráp s Kvaškou a pomalu si troufá na další.
Z někdejších velkých hráčů to fakticky zabalilo jen Mitsubishi.
subaru byla vždy jen okrajová značka. . Ale prodává po celým světě , nabízí od malých aut až po SUV . Možná nedrtí konkurenci v číslech a nepatří mezi TOP 10 ale daří se jí . Kolik podobně velkých automobilek tohle o sobě může říct?
S tím malým autem u nás si nejsem úplně jistý, pamatuju si Justy jako klon Suzuki, ale to už je pár let zpátky. Jinak ale jasně, nic proti, Subaru si jede to svoje a takový Forester jako auto do nepohody si umím představit (pokud bych takové auto potřeboval). Nové Legacy se mi úplně do vkusu netrefilo, ale co už.
Presne tak.. Ale na okruh ti moc lidi auto nepujci :-) a z vlastni zkusenosti vim proc. Ale svest se treba v bele pod bezdezem nebo v pisku a na slovakiaringu se kazdej rok subaristi schazi :-)
Avensis by neměl být vzrušující, ale hlavně spolehlivý. Navíc jako už skoro výběhový model má vychytány všechny "mouchy". Benzín 1.8 může být dobrá volba, s dieselem je to horší,
Fordov Fusion sa tam preda okolo 25 000 mesacne, ovela lepsi Superb by mohol dosahovat mesacne predaje minimalne 30 000. Pre Skodu je nejakych 360 000 predanych vozidiel rocne nezaujimavych? Samozrejme este je tu moznost ze v USA necitaju auto.cz a teda nevedia ze Sup je lepsi ako Fusion.
VW ma co robit, aby sa mu predaval v US ten US Passat, ktory je len tak mimochodom velky asi ako Superb. Samozrejme za inu cenu a v inych vybavach - rozumej tak, ze su to riadne nalozene auta za vcelku velmi pekne $ ceny ;-)
Sup by tam mal minimalnu sancu, pokial by sa nevyrabal priamo tam.
K tomu si zober problemy so zavedenim nejakeho toho povedomia o znacke - teda masivna reklamna kampan, US crash-testy, ich legislativa, emisne limity - proste hafo problemov, ktore aktualne VW v US nepotrebuje.
Asi mas pravdu, ale porad je tu ten obrovsky a bohaty trh, ktery by bylo mozne servisovat ze spolecnych servisu a vyuzivat shodnych ND (VW, Skoda, Seat) ... cela ta hispanska mensina by byla treba z Leona FR nadsena :-)
To asi ťažko. Leon je pre nich maličké auto. Tam sa hrá na veľkosť. Modla je taký Dodge Ram a podobné Pickupy, ktoré by si toho Leona nahodili na korbu. >:D
zavazia sympatie k tej ktorej znacke... a tak asi tazko clovek ktory tuzi po mazde 6 pojde do superbu len preto ze ma vacsi kufor....
z mojho pohladu by som tuto 6stku kandidatov rozdelil hierarchicky na 3 dvojice ....... podla krasy, sympatii a akejsi charizmy to radim takto:
prva mne najblizsia a najkrajsia dvojica: passat - mazda 6
druha uz pre mna menej atraktivna ponuka: mondeo - superb
tretia pre mna najmenej lakava ponuka z tejto 6tky: insignia - peugeot 508
osobne by som sa rozhodoval teda medzi passatom a mazdou 6.... obe auta ma zaujali svojim dizajnom, imidzom a celkovym vyzarovanim... samozrejme svoje zohrava aj kvalita.... a charizma .... pre mazdu hraje fakt ze nie je moc tuctova a jej dizajn je skutocne noblesny... passat je zase etalon triedy ktory koencne dostal atraktivny kabat a dynamicke proporcie.... kufor osobne neriesim... vsetko co ma nad 400-450 litrov je uz pre mna stahovak... ( priznajme si... ani superluxusny Rolls neponuka viac v kufri ) .... takze superb ma tu s tymto neohuri..... peugeot je po facelifte ozaj zaujimavy ale nemozem sa zbavit pocitu ze M6 je voci nemu charizmou a dizajnom v uplne v inom svete... ale popravde 508 ma uz svoje vek... rovnako aj insignia takze maju pravo tieto auta na iste poklesy v mojom rebricku...
passat 110kw 1,4 tsi sedan... v tmavomodrej farbe v strednom stupni vybavy .... hadam mam aj vybrate ;-)
Papierové údaje nevypovedajú o vlastnostiach daných produktov. Rovnaké je to u áut. Robiť porovnanie teda na základe papiera považujem za zbytočné. Okrem Passatu a Superba som sedel mal možnosť naživo skúsiť všetky ostatné. Mondeo mi prišlo také divné. Nebolo to zlé, ale nesadlo mi jednoducho. Peugeot vyzeral ok, najmä v interiéri som sa cítil naozaj fajn, ale mám tak nejak psychický blok - predsudky a 30 litrov by som za Peugeot nedal. Insigniu považujem za krásne auto a výborne sa v ňom cítim. Interiér na mňa posôbí o triedu luxusnejším dojmom ako u ostatných. Dokonca mi vyhovovalo aj to, že ma interiér obklopil - cítil som sa bezoečne. Fámy o množstve tlačítok sú hlúposti. Práve naopak, v tom aute sa všetko veľmi dobre ovládalo. Každé tlačítko malo svoju jasne určenú funkciu, logiku a v pohode som si dokázal všetko nastavovať hmatom bez toho aby som dal zrak preč z cesty - veľké plus. Ale jazda je taká ťažkopádna, čo je asi váhou auta. Takže druhé miesto. Na prvom mieste u mňa Mazda. 2,5 litrový benzín je radosť sama. Krásne sa pýta do otáčok, má príjemný zvuk. Na bežné jazdenie by určite stačila aj 165 koňová dvojlitrová verzia. Ale to je môj názor. Čo bolo ale hlavným prekvapením pre mňa bol samotný pocit z auta. V interiéry som sa cítil výborne. Volant presne do ruky. Odozva ovládania je skvelá. A ten podvozok! Po zadokolkách od BMW považujem Mazdu za druhé najzábavnejšie autá. Bez debát. Takže u mňa jasný víťaz.
PS: nového passata ani superba som nemal možnosť jazdiť. Passata by som nechcel, lebo ho budú jazdiť zas mraky a nikdy ma vw nevedel nadchnúť interiérom. Vždy som sa tam cítil prázdno. Žiadna emócia a to ja rád. Ale nepopieram, nový passat je prvý vw, ktorý je naozaj pekný. Superb vyzerá tiež veľmi pekne, ale zas ho budú mraky. Možno zmením názor ak budem mať možnosť sa niekedy zviesť. Zatiaľ nebudem hodnotiť niečo, čo som videl len na fotke...
PS2: veľmi mi tu chýba Hyundai i40. Nikdy som tomu autu pôvodne neprikladal žiadnu pozornosť. Bol to omyl. Nedávno som mal možnosť. To auto je úžasné. Naživo nielen vyzerá krásne ale pôsobí veľmi kvalitne. Do detailov spracovaný interiér. A cítil som sa v tom fakt veľmi príjemne. Pre mňa obrovské prekvapenie a určite by som ho zahrnul do výberu. Je to poctivý kus auta, ktorý si zaslúži väčšiu pozornosť. Kórejci sú totiž už úplne niekde inde ako pred 5-timi rokmi. A keď taký progress stihli za tak krátku dobu, čo od nich uvidíme o povedzme 10 rokov? Ja sa na to osobne teším...
suhlas... vzdy bude v konecnom dosledku rozhodovat to ako sa v aute citis a ako sa ti to ktore auto paci a ktoru ( znacku ) preferujes .. aj medzi clovekom a autom musi byt ista chemia, sympatie, charizma... su to sice nemeratelne pojmy ( na rozdiel od kufra ) ale v praxi prave tieto veci najviac rozhoduju.... ano papierove udaje su ok.. a su fajn... clovek vybera samozrejme aj podla nich ...... ale ak sa lepsie citis v mazde a aj sa ti viac paci tak asi pojdes skor do mazdy ako do superbu alebo mondea..... je to presne o tom....... ano poznam to.... sedel som v predoslej hranatej astre a tiez mi to auto ako sa vravi nesadlo.... doslova som mal po tyzdni ( nahradne auto ) na neho uz averziu... velmi dobre poznam ten pocit ked jazdis niecim co ti istym sposobom niecim nesedi...... naopak este v starsom golfe 4 sa citim aj dnes prijemne a lespie ako v novsej astre ...... mne napriklad novy superb vobec nic nehovori.... chapem ze je to kvalitne auto.... ale chemia tu v mojom pripade nejak nefunguje .. aj ked to bude dozaista kvalitativna spicka a solidne auto ..... vsetko je teda aj o sympatiach a pocitoch ...co sa tyka i40 ta by tu mohla byt.... mne sa pozdava a ponuka Gdi benzin ktory by vykonom medzi tychto konkurentov v pohode zapadal... velmi som uz zvedavy aj na novu optimu.... ( pre mna asi najvacsi favorit v tejto triede ak by som vyberal aj ked passat a mazda 6 su vazne velmi pekne a prijemne na mna posobia, maju v sebe to co chcem....- cize vedel by som v nich jazdit urcite s radostou ) .....
ano na papieri ma najvacsi kufor superb... ovsem na mna zo superbu vyzaruje najmensia aura z celej tejto 6tky kandidatov.... a aj interier je tu hadam najmenej zaujimavy aj ked rozhodne vsetko bude kvalitne.... chyba tu aj accord ale bohuzial jeho predaj v eu uz zaciatkom roka 2015 skoncil......
Pane redaktore, cituji -"Počkejme si, až budeme vědět, jak Superb působí při jízdě, zatím si někteří z kolegů vyzkoušeli akorát předsériové prototypy" - všichni dobře víme, včetně Vás, že Superb bude samozřejmě ten nejlepší z nejlepších, protože škodofka utekla veškeré konkurenci mílovými kroky - alespoň v české kotlině a u českých novinářů, tak na co tyhle "trapnosti" - už tady chybí pouze Herr VWaverka. >:D >:D >:D:-!
asi bych si vybral Smarta ten na Prahu uplne staci da se parkovat snad vsude a projede taky vsude. A dalky? tak to uz bych bral treba Leo expres nebo Regio jet posedim si nedrnca to a za 4h. jsem v Ostrave a bez drncani a popojizdeni po neopravovane dalnici je to na vetsine stejny takze nekonkretizuju. co mi chyby? nic. nadavat na to ze jede nekdo 100 a jedne v levem pruhu a nechce uhnout, nebo ze bez blinkru vjede tesne pred auto a jeste nadava. Tak ty prachy utratim za neco lepsiho. Stejne se da jet max 130km/H. kdyz nekdo jede rychleji hned ma za zadkem passaty nebo ridice co radi bonzují tak je to prast uhod. vlastne jedno a to same. >:-[] >:-[] >:-[]
Jasně, ale má to jeden malej háček. Je to to samý, jako kdybys na serveru o jídle a vaření napsal, že nejlepší je nežrat a když už, tak ti přece stačí bageta z benzinky. ;-)
Jasně, třeba Praha - Berlín je vlakem naprosto ideální. Letecky pravidelný přímý spoj myslím není, musel bys přes Vídeň/ Mnichov/ Frankfurt. Nemluvě o tom, že ne vždy jedeš do velkého města, takže pak musíš řešit lokálku/ příměstskou HD/ taxi, nebo si auto půjčit. Vlaky mám rád, ale situace v ČR je k pláči.
Praha - Olomouc je relativně fajn, třeba Regio Business stojí pár korun a standard slušný, navíc je to v rámci možností i docela flexibilní, můžeš si rezervovat vlak každou druhou hodinu a pak zrušit co nepotřebuješ.
V minulosti už přímý spoj byl, jen si nepamatuji, kdo to létal. Letadlem je to chvilka, ale když si připočtu všechno to čekání a (ne)pohodlí, radši pojedu autem. Rychlovlak by byl zajímavou alternativou, kdyby byl.
Přimlouval bych se za komplexnější tabulku - někteří zajímaví soupeři tam chybí.
např. teď jsem skouknul ceník C5: Collection 2,0 hdi 120kw (mimochodem - konstrukčně velice oceňovaný a spolehlivý motor)
17 litá kola
dvouzonová klima
navigace
bixenony
víceprvkové zavěšení vpředu
hydropneumatické pružení (dámy a pánové, kdo z vás to má ;-)
cena 599,900
Kia Optima by se hodila taky.
Tak snad tu nemluvime o prvni generaci z roku 2001,ale o aktualni.Je sice na trhu sestym rokem,ale je to konstrukcne poctive auto stredni tridy,ktere v nekterych ohledech (komfort,tlumeni podvozku,akusticka pohoda) prekonava nove konkurenty - i ty nejnovejsi drazsi o 150 tis.
Nevim proc by tam na srovnani nemohla byt.
A Optima? Shodou okolnosti jsem jednu videl ve ctvrtek. Ano,je to spise exot.ale proc. Treba proto ze kazdy srovnava jen superb.passat a mondeo. A diky tomuto omezenemu stadovitemu mysleni se lide jen napodobuji a na silnicich vladne nuda a uniformita.
I kdyz - jak uz nekdo napsal - Passat/Superb se nekupuje,ale fasuje.
Takže popořádku, 508 má podivný design, podprůměrný podvozek, odtažité řízení...nebrat. Insignia je stará a těžká...nebrat. Mondeo je drahé, sází na pohodlí a ustoupilo ze své sportovnosti, vyklidilo pole Passatu. Ten je ale ošklivý a bude stát na každém rohu. Superb by mohla být lepší volba, ale zatím ho nikdo neotestoval. Ale pochybuju, že co do jízdních vlastností a sportovnosti překoná Mazdu, to je pro mě královna střední třídy.