Když se firmě víc daří, víc vydělávám, nedaří, nevydělávám. Jaká by byla motivace zaměstnanců pro lepší výsledky firmy, když by stejně nakonec dostali stejně peněz a jenom koukali na větší zisk firmy ?
Nic proti tomu nemám, sám mám plat silně vázaný na úspěch firmy (můj). Akorát si myslím, že platy (nejen) dělníků (montážníků) jsou hodně vysoké...v porovnání s lidmi (kvalifikovanějšími), kteří pracují u dodavatelských firem, a které Škoda dokonale ždíme.
Proč by měl dělník jedné z nejziskovějších automobilek na světě pracovat za 650 € měsíčně? Jsi se zbláznil? Holt Škoda auto už je jednou nohou tam, kde bychom v budoucnu rádi viděli celou českou ekonomiku. Že v jiných firmách jsou v Česku pořád ještě platy "silně východoevropské" není nic, čím by se ty firmy měly chlubit. Sám jsem zaměstnavatel, ale styděl bych se provozovat firmu, která je tak zoufale neproduktivní, že tam lidi dělají za almužnu (byť někdo řekne - lepší almužna než nezaměstnanost).
Za prvé by ses měl naučit číst, když už prý zaměstnáváš lidi. Nikde jsem nepsal, že mají brát 650E. A reálně berou 1260E. Jinde o tom můžou tak snít. Ale ty jako zaměstnavatel určitě stanovuješ výši mzdy jedině podle svého aktuálního zisku, i kdyby byla dvojnásobná, než v okolních firmách, že?
Tak to majú nadpriemernu mzdu. Pre koho su tu vlastne testy aut za 50 100 tis. E? Opat to hovorim, pre jednu tisícinu promile populácie. Robotnik teda bude zarábať na milionový superb viac ako 20 rokov. Mzdou prostredie na testy Fabie junior, testy vsak ako v Nemecku pre vyššiu strednu triedu.
test auta za 50tis € už jsem třeba na tomto serveru dlouho neviděl. Takovou hodnotu má Superb v nej nej výbavě a to zas není auto pro normálního dělníka. To je drahé i pro většinu němců.
11.3. 2015, 6.3. 2015, 2.3.2015, 23.2.2015, 6.2.2015. 30.1.2015, 21.1.2015, 20.1.2015, 19.1.2015 to je len poslednych par a niektore auta idu k 100 000 EURO.
Tak to nečtěte když Vás to irituje. Každopádně čtenáři jsou jistě i ze skupiny lidí kteří si to mohou dovolit, takže proč by jim to sem nedali.
Situace je jednoduchá robotník si nejspíš nekoupí novej superb v plné palbě, člověk z druhého konce si nejspíš nekoupí fabii junior (i když znám jednoho bohatšího co s fabií jezdí po městě). Ale oba si o tom snad mohou přečíst na stejném serveru a když nemaj předsudky tak si i mohou popovídat o autech.
Irituje? Z nicoho nevyvoditelny zaver. Ponukol som Vám zoznam testov za posledný mesiac na margo toho, že tu dlho neboli testy drahých aut, a je ich pritom skoro 40%.
Škoda je u nás tak dominantní firma, že jakýkoliv srovnání s jinou firmou je zcela mimo realitu. Osobně bych nechtěl dojednávat zakázky se Škodovkou z pozice dodavatele a poslouchat kydy že jsme drahý, a že nás můžou kdykolv vyměnit, a pak číst tady tyto články. Dělat ekon. manažera ve Škodě není zas tak těžký byznys.
Poslední oficiální info co jsem četl už je dva roky staré... v tomhle článku je jen přibližné číslo
Průměrná mzda zaměstnanců bez představenstva dosáhla loni 40 190 Kč. Dělníci brali v průměru 32 467 korun.
Zdroj: [odkaz]
Za druhé... průměru na lince do 20 nevěřím, tolik mistrů tam zase není aby vytáhli průměr na 34. Podle mě musí mít na lince třeba něco lehce pod 30 hrubého.
Bavím se o tom co jim přijde na účet. Bez hypotéky alimentů a já nevím čeho.. Nevím jak ty, ale dělám ve Škoda auto deset let, ne tedy na lince, ale trochu vím jaké tam jsou poměry a zhruba kdo si co vydělá.
To je taká dvojsečná zbraň. Dobrá firma sa vie postarať jednak o svojich zamestnancov a jednak udrťiava dobré (rozumej obojstranne výhodné) vzťahy s dodávateľmi a konieckoncov aj odberateľmi. Jedno bez druhého a bez tretieho nemôže dlhodobo fungovať.
Samozřejmě že vztahy s dodavateli jsou oboustranně výhodné... ale zájemců o dodávky je mnoho a obecně vysoké standardy (ve smyslu spolehlivosti a plánování, just-in-time apod.) se přenášejí z automobilky na dodavatele.
Stejně jako konkurence na trhu aut nutí výrobce hledat úspory, tak stejně tak konkurence na trhu dodavatelů nutí subdodavatele hledat úspory na své straně. Slabí padnou, silní si i tak dokážou vytvořit slušný zisk a pak se mohou postarat i o své lidi.
To už ale není zodpovědnost automobilky, pokud by ze soucitu nakupovala dráž než musí, pak by jí to ta její konkurence dala sežrat.
Na základe vlastných skúseností s ďaleko menšími a ďaleko menej významnými spoločnosťami ako je Škoda Auto veľmi neverím, že vyjednávania o spolupráci budú veľmi korektné a výhodné pre obe strany. To sa proste v našej kotline nenosí. Čiže defakto tieto veľké firmy prenášajú cenový tlak na subdodávateľov a tí to poriešia systémom - minimálne mzdy, agentúrni pracovníci (polootroci) a my sa potom čudujeme prečo je kvalita áut (všeobecne) tam kde je.
Za to co dělají bych jim ještě přidal, na lince je to mazec. Na všechny je jsou tam kladeny velké nároky. Vše se trestá, stres... Kolik si myslíte ty dělníci berou 17-18-19 tisíc čistého max a to jedou šest dní v týdnu... Nevěřte nějakým průměrům v hrubé mzdě.
Se divim, ze uz k nam nepresunuli fabriku vw z nemecka, kdyz jsou tam tak vysoky platy a silny odbory ;-) Tipuju ze Skoda ma na aute stejne tridy vetsi zisk nez vw.
Kdyz je to u nas takova hruza, tak proc rozsiruji fabriku ve Vrchlabi?
Přeji zaměstnancům ty nejlepší možné podmínky, ale kdo chce moc, nemá nic.
Doufám, že když by náhodou byla škoda v mínusu, rádi by si o těch 6,5% nechali plat zase snížit.
Zase dokazuješ, jak důležitá je výchova, která ti zřejmě byla v mládí odpírána. V tvém případě bych doporučil nějakou resocializaci, ve společnosti by sis možná byl schopen osvojit pár základů slušného chování. ;-)
Gilgite, věnuj se prosím své zdejší anal lytické práci a netituluj bezdůvodně ostatní čtenáře opakovaně „výkal“ apod. Mno, snad si na tebe ta zmatená paní Churá z PRka nebude stěžovat, děkuji.
Což ovšem nijak nesouvisí se skutečností, že francouzská pracovní síla je drahá a automobilkám se vyplatí zavírat domácí výrobu a přesouvat ji do zemí jako je Turecko, Maroko nebo Čína.
To si tady už děláte z lidí srandu nebo co ? Vyhazování, převod lidí do jiných firem, stávky a odborářský lobing. A vy tady děláte, jako kdyby se škodovka sama rozhodla, že hodným zaměstnancům přidá >:D To co jste tady vyblili je srovnatelné s tím, jako kdyby jste tvrdili, že se v roce 1945 hitler rozhodl stáhnout z celé evropy a nakonec se dobrovolně zastřelil v teple domova.
Mě šlo o to, že z článku to vyzní jakoby škodovka dala ty výhody lidem sama od sebe. Jaksi ignorují fakt, že o to museli odbory bojovat apod. Což samosebou odsuzuju, ale napsat to mohli. Alespoň zmínku ... třeba škoda po nátlaku odborů dala tolik a tolik.
Nikdo nemá zájem na nějakém velkém hrocení situace... je to trošku taková hra, která se automobilce sice asi dvakrát nezamlouvá, ale dokud se jí ekonomicky daří, tak nakonec asi klidně trošku peněz mezi lidi rozdělí.
Najdi si moj prispevok o par riadkov nizsie a klikni na linky - Skodovka bola k tomuto dotlacena odbormi, pretoze v plane boli veci ako nahradenie zamestnancov agenturnymi nadennikmi atd.
No ano, z mého pohledu mají odbory větší moc než by měly mít... protože tlačí na pilu v situaci, kdy už aktuální mzdy jsou výrazně nadstandardní. Já v tomhle duelu straním zaměstnavateli... nejen Škodě auto, úplně obecně... a je mi líto třeba francouzských automobilek, které vlastně nemohou efektivně řídit vlastní firmu - nemohou ve špatných časech ani propouštět, ani snižovat platy.
Vedení škodovky jistě chce rozumně vyjít s odboráři. Na druhou stranu se určitě nenechá dotlačit k nějakým krokům, které nechce/nemůže udělat, protože má vždy možnost zabalit krám v Bolce a odstěhovat výrobu kamkoliv jinam, Bratislavou počínaje a Šanghají konče. Bylo by to náročné, stálo by to vícenáklady, ale pokud by cena pracovní síly nepřijatelně stoupla, tak to vedení Škodovky potažmo VW prostě udělá. Proto také vedení dává jednorázové bonusy, které vyplácí v případě dobrých ekonomických výsledků a nenechá se dotlačit odboráři k nějakému vysokému zvedání tarifních mezd, které by je mohlo zahubit v době, kdy se nedaří, protože tarifní mzda je něco co se musí i když se nedaří, bonus je něco, co se může. Takže výroky o tom, jak odboráři něco "vybojovali" nejsou na místě, především firma Škoda auto jako celek dokázala slušně obstát v konkurenci a může si dovolit zásobit své akcionáře vysokými dividendami a zároveň dát něco navíc svým zaměstnancům.
Na tom, že odbory prosazují vyšší platy není nic zlého, stejně jako není nic zlého na tom, že vedení firmy tento zájem odborářů akceptuje částečně nebo někdy vůbec. Prostě je to zcela běžné vyjednávání. Stavět to do roviny "boje" je poněkud komunistický přístup už použitím toho slova, když jdu kupovat nové auto, tak jdu také vyjednávat (o ceně) a nenazývám to "bojem". A odboráři dělají to samé co dělá dealer když s ním vyjednávám, prostě se snaží to své (práci) prodat za co nejvyšší cenu stejně jako dealer své auto, no a vedení Škody podobně jako zákazníci u dealera nabízenou cenu buď akceptují nebo řeknou strč si to za klobouk, já jdu jinam, ano jít s výrobou jinam je daleko složitější než jít od jednoho dealera ke druhému, ale princip je pořád stejný.
Jak říkám, mě je celkem jedno jak to probíhalo nebo probíhá ve škodovce, jen mi jde o to jako to napsalo auto.cz .Přijde m, že je to PR článek oslavující tu naši hodnou a rozdavačnou škodověnku.
Můj názor je ten, že by se měli odbory u nejlepšího dělnického zaměstnavatele v zemi celkem klidnit, protože se stane přesně to co popisuješ. I když jde o celkem logisticky nereálnou věc, protože je to původní fabrika s mnoha dalšími institucemi apod.
Auto.cz nic nenapsalo, opsalo tiskovou zprávu ČTK. A tisková zpráva podle mě uvádí fakta, kolik je bonus, kolik byl vloni, kolik byl zisk. Co je na tom špatně nebo nepravdivě?
Zřejmě nechápeš psaný text, nikde jsem žádné nadšení nad prací auto.cz neprojevil. Evidentně oba patříte ke stádu, co má potřebu kopnout si do auto.cz i v případě, že opíše zprávu ČTK.
Ono to není jen o zavření celé fabriky, bojuje se o každý model, viz třeba nové SUV SEAT... i méně evidentní věci jako třeba převodovky. Co asi říkají španělské odbory na to, že se SEATy dělají v ČR?
Ano, je to o výrobě modelů, jednotlivých komponent a nakonec i o těch subdodavatelích, kteří mohou být v ČR nebo se poroučet i se Škodovkou do levnějších zemí.
60 tisíc odměny každému zaměstnanci za výrobu 1,037 milionu aut, dělá cca 1370,- Kč z každého auta - to už je číslo na pováženou. Odbory by měly brzdit, nebo za chvíli už nebudou mít za koho vyjednávat. Češi budou doma na podpoře a škodovky budeme objednávat v Číně...
Jo, jistě, jenom mám pocit, jestli to odbory už malinko nepřehánějí. Víme, kam to dotáhl VW, na jejich platy a odměny makají dělníci z celého světa. Kdo bude pak makat na české platy? České platy nebudou, makat budou Číňani a penízky půjdou do Německa, k vlastníkům značky...
Mám taký pocit, že automobilky samotné tých náhradných dielov veľa nevyrobia, ak vôbec nejaké. Väčšina aj tak pochádza od rôznorodých dodávateľov. Oni zarobia hlavne na tom, že do skladu to napr. príde ako blatník v kataforéze za 250 KČ a zo skladu s puncom originálneho náhr. dielu odíde za 2500 KČ. Sumy a diel samozrejme len ako príklad. >:D
Měl jsi na mysli PRODEJ náhradních dílů servisům... Právě tohle je ZLATÝ DŮL automobilek. Výroba předního světla 11Eur, prodej servisu 100Eur. Výroba hliníkového disku 35Eur, prodej servisu 120Eur...atd.
25.000Kč je asi přiměřený bonus s ohledem na úspěch na trhu a přidanou hodnotu výrobku - škoda jen že z úspěchu Škody dopadnou subdodavatelům často jen drobky - což může být pro znalce rozdílů prostředí Škoda (takový pořád ještě socialistický moloch) vs. subdodavatel smutné.
60.000Kč ukazuje jak velké má Škoda "rezervy"... Mno, snad nedopadne jak Řecko.
No takto nejako som to myslel. Kedysi zopár mojich kamarátov makali v sklade náhr. dielov v Škode. A keď sme preberali za koľko príde nejaký diel k nim na sklad a za aké peniaze ho vyskladňujú na autorizované servisy, dospeli sme k názoru že toto je biznis ako remeň. >:D Možno ešte lepší ako samotná kompletizácia automobilov. >:D A verím tomu, že u všetkých ostatných automobiliek to funguje rovnako.
na to je jednoduchý recept- konečně postavit EU na nohy a zamezit vlevné výrobě mimo EU a draze dovážet..to platí i u ostatních produktů...ale tahle debata sem asi nepatří
Zaměstnancům to přeji, jestli to není nějaké smyšlené PR. Oni si ty peníze nenechají, ale utratí je - čím pomohou ekonomice. :yes:
Kdo závidí, ať se snaží, nebo ať jde do Škodovky dělat, vždyť pořád nabírá.
Klasicke PR - info o pomerne brutalnych vyjednavaniach je spomenute v druhej polovici clanku.
Pocas vyjednavani nepriniesol tento skodovacky server ani jeden clanok - a ked bolo vedenie Skody prinutene urobit ustupok a dat ludom bonus (po dobrych financnych vysledkoch), tak to auto.cz napise v style "Skoda Auto zo samej dobroy srdca dava bonusy".
Pani, toto nie je zurnalistika :-)
Nieco z historie vyjednavani:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Pokud berou měsíčně 2 500 - 4 000 euro,je to hezké gesto...pokud ne,měli platy dorovnat k německým mzdám německých dělníků..
Toto má vláda řešit...Chceš podnikat v čr? tak dělníky pořádně zaplatíš,zaplatíš jistinu do ČNB pro případ sporu,likvidace ekologických následků,zaplatíš za vypouštěné *** a zálohu na daň...vše v eurech...pak se nebude špekulovat s kurzem euro/czk..
Muzeme byt radi, ze tu ty fabriky stoji. Kdyby meli mit delnici stejny platy jak v materskych zemich, tak tu nebude stat jedina a vsechno bude dal na vychod.
Výborný nápad.
Má jenom jednu chybu, jakmile takové podmínky někdo zavede, tak všechny podniky zavřou krám v ČR a odstěhují výrobu do Turecka, Rumunska, Indie nebo Číny. A místo dorovnání mezd na úroveň německých dělníků tady budou jenom hordy nezaměstnaných, které nebude mít kdo živit, protože schopní jednotlivci si odejdou vydělávat také za kopečky.
Přesně tak. ČR má fajn výchozí pozici, je tu relativně technicky vzdělaná populace, jsme ve středu Evropy, je tu vyhovující infrastruktura a mzdy nejsou tak vysoké jako v západních zemích. Zároveň je tu ale složitá a nestabilní legislativa, nemáme Euro a existuje spousta zemí, kde jsou schopní pracovat za polovinu.
To co jsem psal o odborech se dá vztáhnout na celou ČR - je potřeba to nepřepísknout a spíš s pokorou pracovat na tom co máme než propadnout pocitu, že beze mě to nepůjde.
To je krásný bonus :-! I kdyby realita byla očesanější, pořád je i samotný bonus více, než kolik vidí normálně na pásce "veeelcí sousedé s nadauty" >:D >:D >:D
>:D aa potrefená husa, tak jak bylo v Ženevě Gilčo, co cesta dobrý? A kdepak jste spali? >:D Hele nezáviď Škodovákům, to je ošklivá vlastnost >:D ... A proč bych měl chtít do panoptika? 8-s Normální člověk by se do o hodně horšího nehlásil, brrr, to jen ty :-) Já jsem ti spokojený tam kde jsem ;-)