To nikoho ešte nenapadlo, aby všetky značky sveta stavali svoje autá na jednej či dvoch univerzálnych a spoločných platformách? Len potom by to boli úspory... >:D
"Platforma je vyvíjena ve spolupráci s mateřskou automobilkou Geely" To by me zajimalo, cim (krome penez) tihle kopirovaci mohli prispet. A je stejne zvlastni, ze geely bude sdilet platformu s volvem.
automobilky ako ich cele dlhe desatrocia pozname sa v buducnosti podla mna uplne zmenia.... trend je jasny... vzajomne setrenie nakladov.. zjednodusenie vyroby.... zrychlenie vyroby.. pruznejsie reakcie na trhove zmeny . ..nebude uz ziadnych 35-40 vyrobcov a ziadnych 30 roznych druhov podvozkov ..... ale ostane len par megakoncernov par korporacii a par podvozkov na ktorych bude fungovat drviva vacsina vzniknutych aut ... vsetky technologie a know how budu spolocne previazane medzi sebou .... nikto nic neskryje.. do popredia sa dostava transparentnost a snaha ponuknut vsetko najmodernejsie uz uplne kazdemu ( od miniauta az po luxusne masiny ) .....nikto uz nebude vytrcat ani zaostavat ( a jedno ci to bude dacia alebo bmw... facebook bude vsade aj navigacia ci dalsie chutovky ).... globalizacia uz zacala... nie je to vymysel ... premiovky uz davno stratili svoje caro a auru neporazitelnosti kedze ich ( kedysi nedostizna ) technika je dnes pouzita uz aj v malych beznych autach ... uz aj maly yaris dnes ponukne el. systemy a navigacny displej na urovni premie... nastava doba zjednocovania je to fakt ... netreba sa bat si to priznat
fandim volvu a zelam si len jedine.. aby rychlym vyvojom neutrpela kvalita a aby volvo ostalo volvom aj dizajnom aj hodnotami ake dlhe roky zakaznikom prinasalo .... drzim palce :yes:
Já už nyní čínskému Volvu nefandím..
Kdysi kvalitní švédské vozy jsou minulostí...auta made in China? >:-[]
Za prémiovou cenu si nyní koupí Volvo jen šílený fanda nebo blázen.
Ale na rozdíl od Saabu alespon čínské peníze zajistili přežití..
Ža je to na úkor kvality , je nepochybné.
to nic nemění na tom, že kvalita Volvo stále více a více upadá. Stačí se podívat na podvozky. Koukni na podvozek 15leté ojetiny a koukni na podvozek 5leté. Na té 15leté nebude skoro smítka rzi (sem tam nějaký šroub, držák atp.). Ta 5 letá ojetina bude mí puchýřky i na nápravnici. Mimochodem - dříve byl rám pod motorem relativně masivní hliníkový výlisek. Teď podělaný plech, který se kroutí a rezne. Dokonce je to cítit na řízení u motorů s vyšším kroutícím momentem - auto táhne ke straně i když je nové.
Koukni na elektroniku, resp. provedení kabeláže. U starších modelů je všechno v různých chráničkách, opletech, úchytkách atp. U nových modelů? Sem tam narazíš na volně plandající kabely - viz XC60 a občasně nefungující senzor na klikách dveří. Ten plandá tak dlouho, až to poškodí izolaci, do kabelu nateče voda se solemi ... a ende šlus.
Resp. možná neupadá. Možná je to chtěný trend. Trend vyrábění aut s výdrží 5 maximálně 8 let.
Volva se pořá vyrábějí ve Švédsku a co se tyče Číňanů tak je jenom dobře, že Volvo koupili. Je vidět, ze si v nejnovějších Volvech nikdy neseděl, natož aby si s nima jel. :-!