Správne :-), ešte ale nebola možnosť na jazdu pretože prvé vozidlá prídu začiatkom mája. Základnú 1,6 dCi mám ale dobre odbehanú v Grand Scenicu a ten je hmotnostne zrovnateľný s novým Espacom. A je viac ako dostatočná. S dCi 160 to bude zase o niečom inom.
3 liter 6 valec by bol fajn, jeho emisie a spotreba by tiez nemuseli byt "nehorazne", lenze:
na to ma toto auto nevhodny znak na kapote a sice ten priplatok si trochu prestrelil, ale holt, aj tych dajmetomu 200-300k navyse by sa tu tazko obhajovalo :-!
V A6-ke ma napriklad 3.0 TDi spotrebu mensiu ( EU-papierovu) nez cerstvo uvedeny Passat 2.0 BiTDi. Takze pokial by sa pochlapili, hadam by aj v Renaulte vedeli dobry V6 Dci urobit, oni si ale zvolili inu cestu a cas a zakaznici ukazu, ci sa rozhodli spravne...
Tak v centre väčšieho mesta máš dnes poväčšinou problém zaparkovať všetko od auta veľkosti Fábie (krátkej) vyššie. A myslím si že podobné auto na motkanie sa po meste predsa nekupuješ nie?
tak to ja len na margo tých nárekov vyššie, že malý motor a bla bla bla, že S-Max či Sharan majú to či ono. Jasne možnosť voľby je síce fajn vec, ale trh ukazuje že aj pre takéto veľké autá motory týchto kubatúr a výkonov úplne postačujú a zákazník ich preferuje skôr ako výkonnejšie a drahšie možnosti.
Já to srovnával jak těsně po sobě, protože jsem mezi těmi dvěmi auty vybíral v konečném rozstřelu a taky jsem ta auta srovnával vedle sebe v táhlém dlouhém. A Scénic je o hodně vyšší a těžší než Megane nebo Octavia. Rozdíl je 7 kW, 320 Nm ají oba, 1,6 dCi je točivější a má Nm dostupně v širším spektru otáček, resp. i výše. Mluvím o Octavii II, pravda, Octavii III jsem s 2,0 TDI nezkoušel, jen s tragédii jménem 1,6 TDI, teda, to není tragédie, ale nejede to.
Taký štandard pre mňa, okná v elektrike, automat. klima, tempomat, žiadne xenony alebo LED, žiadna koža, žiadni asistenti čo nemá každý jeden. Stredný stupeň výbavy bez príplatkov, tuším Comfortline. O nejakej dodatočnej zľave reč nebola, zrejme ak by som trošku pritlačil niečo by spustili. Ale ak hovoríme o ofiko cenníku ... mne to prišlo dosť.
Úryvek z toho, jak se v rodině kupovalo auto (viz moje.auto.cz):
Tým, že pracujem ako predajca v Renaulte bola značka vozidla jasná. Okruh adeptov vyzeral asi takto: Megane 3, Clio Grandtour, Grand Modus, Dacia Sandero.
V ČR je základ 828t, to je něco mírně přes 30t€. Takže záleží na té "nič extra" výbavě. Osobně bych čekal obligátní slevu alespoň 10%. Ale slovenské ceny neznám...
Nedávno mi spravili ponuku na Sharana 2,0 TDI 140 k, 5 miestna verzia s manuálom a v podstate nič extra výbava a vyšlo im to na cca 32 tis EUR. Dohodiť pár vecí a som razom na 35 tis. EUR. Veľa - málo?
Niekde som zahliadol čosi, že u S-Maxu sa najviac predalo 1,8 TDCi, výkon niekde okolo 115 koní pokiaľ sa nepletiem. Táto Renaulťácka 1,6 by mohla byť z tohto pohľadu v pohode.
tak to ti mozem zodpovedne povedat, ze ani oktavke2 2,0tdi 103kw s 1,6dci nebudes stihat a novej lahsej a 110kw uz vobec nie. Oktavku 103kw jazdim v praci a taha teda ooooooovela viac ako scenic 1,9dci, dokonca lepsie ako pezot 407 120kw.
Někdo většinu, někdo prakticky všechno, že jo. Ale nic si z toho nedělejte, žádný učený z nebe nespadl. Už možná jen pár let, a ten průměr nějak dorovnáte. Držím Vám palce. ;-)
na 1,4t by mi strasne vadili prilis kratke prevody a z toho vyplivajuca vyssia spotreba a hluk. na dialnici to toci 3600rpm.
Ked uz, tak radsej 1,2tce, alebo 1,9dci, ci 1,6dci.
Pamatuju se na nějakej přenos z WRC, kde se Gronholma ptali, jak došlo k jeho nehodě, načež jim asi minutu cosi líčil směsicí finštiny a angličtiny. Překladatel se na chvíli odmlčel a pak řekl "no... já jsem jel strašně rychle..." >:-[]
>:-[] Jo, to jsem mohl zkusit. Ale bylo to s prázdným a po rovině. Předjížděcí manévr mi brutálně zaktivoval potní žlázy. >:D Naložený a do kopečka si to neumím představit.
Doma v Německu, v 80-90th lítali po dálnicích Fiat Uno Turbo (1,0??).
Já měl nějaké staré pětiválcové 2,3 Audi 100 (typ 43, ještě před doutníkem).
Zažil jsem na dálnici 2x, že ve 160-180 se přiřítil do zpětného zrcátka nový bzučák UNO a bliknul (tehdy to bylo moderní a in auto asi jako John Works Cooper). Chvíli předjížděl, koukal jsem na něj-chvíli trvalo, než předjel.
Svíral křečovitě volant, byl takový celý v křeči při té rychlosti... ale dokázal to... předjel :-) Pak přišel kopec a jak mu chyběli kubíky, měl jsem jej opět "před předním nárazníkem" a musel jsem ubrat. Chvíli jsem to tak pozoroval, pak jsem na to šlápnul, abych tu vosu odehnal a u dvou těch UNO Turbo jsem viděl bouchnout motor, nebo turbo. Jen vyletělo trochu dýmu a zajížděl ke krajnici... To pětiválcové Audi myslím žralo tak dvacku, ale jezdí možná ještě dodnes :-)
Doba se mění, auta jsou už spotřebiče, přestalo mne bavit trávit čas v servisu a ještě jim za to platit.
Navíc všude v Německu jsou strašně radary. V zaparkovaných Caddy, nebo poldi s foťákem mezi auty, za rohem dálničního mostu, nebo si kldně lehne do příkopu jak to bylo v CZ za Komunistů. Do tří dnů Vám přijde pokuta a zkuste jí nezaplatit a jít k soudu :)
S věkem jsem přešel na klidnější Priusy a na všechny ty mé EX V83,6, A8V8, S62,2Turbo, XM, 605, BMW, A6 3,0Q si vzpomenu jen při tankování 40L nádrže a spotřebě 4-5L při Německém dálničním tempu, kdy mne tehdy předjížděli UNA :) Zůstala mi v garáži stará Monza 3,0GSE, tak jsem jí nechal opravit a nastříkat. Občas si užívám přidání plynu lankem, zadní náhon, brzdy na prachu bez ABS :) a spotřebu možná 25L :) Pak si zase rád sednu do Priusu
Jak jsem psal vyse, mam S-Max 1.6 EB 118kW a stacila mi projizdka kj tomu, baxh ho objednal. Jezdim tedy vice kratsi trasy, dalnice jen pokud jedeme na vylet nebo dovolenou, ale ani s nalozenym autem nema motor problem. Ano je to zakladni motor, ale jede sakra dobre - samozrejme, ze 2.0 EB jede lip, to je bez debat.
Ono je to opravdu jnen o pocitu. Mam SMaxe se zakladni 1.6 EB 118kW a kupodivu i s nalozenym autem neni problem. Dluzno dodat, ze s timto motorem vazi o 100 Kg mene nez s naftovym.
Ty už seš jak to výběrové řízení >:D 2.2 a 200 koní, to smrdí korejcem ( že by sorento?:D) Včera sem ho viděl a musim uznat, že se povedlo, ale BMW je BMW >:-[]
4x4 opravdu nepovazuji za hlavni prednost MPV. A uz vubec ne z pohledu uzitnych vlastnosti. U MPV jde hlavne o vnitrni prostor, je vyuziti a modularitu. Tim samozrejme netvrdim, ze 4x4 nema u MPV vyuziti.
Ano prodeje ted v podstate stoji - ovsem kvuli prechodu na novou generaci.
Problém není ani tak v motoru samotném, jako spíš v nesoudnosti nebo přehnaném optimismu výrobců. Zatímco ten tvůj motor roku je fajnovej ve Fiestě a dobrej ve Focusu, vyzkoušej si ho v Tourneu Connect. Možná znáš nějakou kouzelnou formuli, která to Tourneo s 1.0EB rozpohybuje, já na ni nepřišel. A na základě této zkušenosti se obávám, že v Mondeu je takovej motor dobrej tak maximálně na pohon stěračů.
Pokud nebude diesel 2.0 tak se toho auta moc neprodá!
Dopadne jako Nissan X-Trail.. :no:
Moc se neprodává.
Taky tam nacpali 1,6 diesel , ale to co funguje v Kaškaji , je na větší auto málo!
Jel jsem je oba a X-Trail ve 4 lidech , moc svižný tedy nebyl..a to nebyl naložený zavazadly!!
Espace je navíc nyní šíleně dlouhý! 8-s
Skoro 5 m je OK v U.S.A. , zaparkovat takový parník ve městě?
Jinak design crossoveru je fajn , bez 4*4 tam ale smysl nevidím.
..a ta panorama střecha se snad dá otevřít????
Jinak je to faul na MPV.
Já teda problém nemám skoro nikde, možná mě dnes trochu nemile překvapil prodejce Toyoty, který kritizoval konkurenci hlava nehlava, ale to se ještě dalo.
RohYpnole, hele, pokud vím, tak jsi nekupoval a nevlastníš ani jednoho Renaulta, co tě tedy opravňuje k těmto hodnocením?
Můj prodejce je naopak docela skromný týpek, ani sako a kravatu při prodeji nemá, nemá problém kritizovat to, co prodává a když jsem přišel poprvé, tak byl velmi ochotný a upřímný... pohoda. Když jsem potřeboval něco reklamovat a neměli zrovna diagnostika, tak mě odeslali ke konkurenci, tam jsem dojel a ti řekli, že v pohodě... takže já teda z aktuálně pomalu dvouleté zkušenosti tady v kraji mám dobré zkušenosti.
to je tak trochu nepřesné. Malý motor... malá 1,3 Turbo ve své době byla v Unu a byl to neskutečně vražedný stroj... nebo já třeba mám 1,6 a musím říct, že směle stíhám dvoulitrům, např. Octavia combi 2,0 TDI mi neujede v táhlém dlouhém, přitom celkově má v průměru větší spotřebu... tak proč ne... asi bych spíše apeloval na přítomnost výkonnějších verzí než nutně větších objemů, ale to si už bude žádat ony větší objemy.
s tými narážkami na motorizácie. Tuším neviete prekusnúť, že niekto vie spraviť lepší motor ako konkurencia. 1,0 Ecoboost je tri roky po sebe absolútnym víťazom v ankete motor roka tak o čom sa tu bavíme. Majiteľ nového Espace bude vysmiaty a vy mu môžete len ticho závidieť.
Tak. :yes: Thesis bol myslím podobný prípad ako C6. Chceli prísť s niečim avantgardným a nadviazať na úspechy Themy, lenže už Kappa bol prepadák. Mám pocit, že z vyššie spomenutých áut to asi najlepšie ustála 607-ka. Boj Francúzov a Talianov (heh, kombík Croma) o miesto na zemi v prémiovom segmente po 80. rokoch je smutný ale veľmi zaujímavý príbeh. :yes:
Simplino, urob si niekedy hodinku casu, chod pekne poprosit predajcu Audi o predvadzaciu jazdu na dajme tomu aspon A3-ke...a potom skus znovu nieco duchaplne napisat... :-!
Takto mi to pripada, ze tebe sa zmensuje len ten povodne planovany obsah mozgu v dutine lebecnej a zvacsuje sa ti len dučala zakazdym, ako napises nejaky drist proti Audi >:-[]8-s:-!
To házíš do jednoho pytle auta, která podle mě do jednoho pytle nepatří.
XM bylo auto vyšší střední se vším co k tomu patřilo, se špičkovou technikou včetně benzínových šestiválců a hydraulického podvozku. Jinými slovy, jeho jedinou předností nebylo to že je divné.
C6 už byla jen stínem XM, v době, kdy doba mainstreamové vyšší střední už končila.
DS5 je z mého pohledu nejhorší z těch tří, pouze navoněná bída.
Phaeton mířil ještě o třídu výš a fakticky tak vyšší střední přeskočil, což samo o sobě nebylo šťastné... ve vyšší střední by to podle mě VW prošlo.
Avantime byla zajímavá designová kreace, ale prostě se minula s trhem... MPV kupé by možná prošlo Audi... ale spíš ne.
Thesis neznám, nikdy jsem s ní nejel, tak se nebudu vyjadřovat.
ad bod 1 a 2 - to je docela zajímavé, podobnou zkušenost naznačil mariachi v blogu o Ma2. No, já na to nenarazil. Spíše naopak, a to nemluvím o jediném prodejci, řekněme tak o pěti, šesti. To možná u VW jsem měl takovej dojem, ale zase pouze lokálně.
Je fakt, že z pohledu prodejů je Espace mnohem exkluzivnější vůz než 911 ;-)
On to každý vnímá trošku jinak... někdo třeba považuje za praktický prvek šoupačky... dost lidí zase preferuje 4x4... záleží co těmi užitnými vlastnostmi myslíš.
S aroganci mam take zkusenosti spis u zdejsi nejrozsirenejsi znacky. Ale je to uz par let, tak nechci soudit soucasnou situaci. Skodovkou uz nastesti dlouho jezdit nemusim. ;-)
Škoda že nechceš vsadit něco jiného, byl bych do toho šel... :-)
Nálepka krále MPV už je značně zaprášená. Naposledy v roce 2007 prodal Renault solidních 40t Espaců, pak to krize řízla na půlku... ale ani tehdy to na korunu zdaleka nestačilo.
také auto a v základnej výbave (aj ked slušná) asi nepôjde moc na odbyt,každý si tam niečo prihodí + nejaká tá zľava.
Holé , bosé autá sa kupujú možno pre tých najnižších obchodákov + nejaký dôchodca, ja osobne idem po tzv. "plnke" >:D
ty, prosím ťa ja som kúpil Scenic aj kvôli predajcovi, tak ochotného a schopného predajcu človek len tak nestretne a so servisom (údržba) tiež spokojnosť.
S aroganciou a neochotu som sa stretal hlavne u najpredávanejších značiek.
Myslím, že nechá všechny v naprostém klidu, jen pokud je jaký je běžný Espace, Avantime který jistě už nikdy nevyrobí, by byl možná trochu vzducholodí.
Když se podívám na sedmimístné VW a pod. opičárny... všechno stejné, nebo nechutně drahé.
Ja nemluvim o CR - viz muj prvni prispevek v tomto vlakne ;-)
Tady proste panuje vuci Renaultu nepochopitelna averze. Bez slepice ve znaku si u nas moc neskrtnou. A pritom soucasny design je velice povedeny a kvalitou renualt strci do kapsy vetsinu evropske produkce.
Zase suhlasim, ale zase iba s prizmurenymi oboma ocami. Ako hovoria zidia, či máš 10 Euro (cm) alebo nemáš 10 Euro (cm), to je spolu 20 Euro (cm). Megane a GS nemaju rovnaku cenu, servis, zakaznikov, výbavu, princip, ciel, ergonomiu, dizajn, komfort, motory, ale iba podvozkovy a konstrukcny základ. To je samozrejme vela (technologicky a konstrukcne), ale zároveň malo (pohlad zákazníka). Ako hovorim, s prizmurenymi ocami.
Ešteže nie je Česká republika kľúčovým trhom. Netrúfam si odhadnúť úspech Espacu v Európe, no na viedenskom aj ženevskom autosalóne bol oň slušný záujem (viac ako o Kadjar). Možno to bolo len tou tesloidnou obrazovkou (nemyslím televízory Tesla...) s ktorou sa všetci hrajkali. Ja som sa zatiaľ hral so sklápaním sedadiel z kufra a podarilo sa mi tak trochu pripučiť jedno decko na sedadle, ktoré zozadu nebolo vidieť...
Ešte tak na porovnanie: interiér S-maxu a Espacu, čo by ste volili?
[odkaz]
[odkaz]
Teraz bez srandy a vtipkovania, neviem. To že si tam ja neviem predstavit baterky to neznamena, že tam aj nemozu byť. Tipujem, že ten tunel je tak dizajnovy prvok, ako aj z titulu prevodovky, ale nic o tom neviem, pockajme na test vo FR, či Nemecku. Tu to (asi) nikto nebude vediet, Vaverkovi bolo zatazko identifikovat ovladanie tempomatu. Nakolko jeho nenávistný proti renaultovsky duch tu v redakcii ostal, bude tunel každému vadit iba z principu, tak objektivne samozrejme. Ved škoda to nemá, teda je to zlé u tohorrenaultu.
Keď som bol nedávno v Renaulte, tak som mal fajn pokec s predajcom, ktorý nám pred 12. rokmi predal Kangoo a vravel, že ak by teraz prišiel Avantime, tak sa ľudia o to pobijú. Jasné, je to názor Renault fanúšika, ktorý tento skvost vo fialovej metalíze sám zháňa, ale celkom by som bol zvedavý. Podľa mňa ak by prišiel Avantime až teraz a nie pred 15. rokmi, tak asi k tomu budú pristupovať ľudia rovnako. Ak by ale prišiel teraz v druhej generácii, tak ktovie...
grand scénic je stále scénic, tedy velikostně Mégane...
Renault u nás se sám odepsal tím, jak poslední dlooouhou dobu táhl prodeje na Daciích a Thaliích, tedy na naprostém automobilovém dnu. Logicky pak sotva kdo bude ochotný platit za vůz takovéto značky... Festiny si taky nikdo nepůjde koupit do lidlu...
Ja se o uspech nebojim. SUV jsou porad v kurzu a tim ze Renault riznul MPV trochou SUV, vsadim kalhoty na to, ze prilaka jeste vic zakazniku. Designove je to pecka. Na MPV schopnosti si pockam do osobniho setkani. Ano, skutr dozadu asi nalozit nepujde - do soucasne generace to slo. Ale vyndavani a nandavani sedacek po case omrzi...
no to právě ani zdaleka. Renault místo jistoty v podobě čistého MPV kvůli poklesu segmentu zariskoval a i když výsledek stojí za to, tak může silně narazit. Pravověrný empívíčkář zřejmě bude skřípat zubama.
Z druhé strany Rnault může těžit z toho, že taková C8 a další bývalí konkurenti jsou úplně ze hry.
Renault riskuje a obvykle mu tyhle tahy nevychází. Stačí zmínit Vel Satis, Avantime a další...
Souhlas, pro uspechna ceskem trhu mu chybi pouze jiny znak na kapote. Nastesti je vdrtive vetsine evropskych zemi se o uspech starchovat nemusi.
Renaultu se povedlo skvele navazat na predchozi generaci tridniho krale.
myslím, že dát na tohle okřídlený šíp a pojmenovat to Škoda Madagascarb, tak pokud by se doplnila kogentní škrabka, tak to nestíhají vyrábět ani Číňani >:-[]
Dlho som váhal či palec dole alebo hore, nechal som to tak. Na Slovensku to nie je ako pises, Renault je mainstream, určitě žiaden looser. Poznám viacerych zaujemcov o Espace, napr. bankar a pod. To že by som ho nechcel ja, neznamená ani najmenej, že mu neverim, som proste japonec pozitiv. Ale nedávno som sa vyjadril a stojím si za slovom, že s nastupcom koleosu (možno nakoniec kadjar) nebudem mat problem a prave s 1.6 tce. Za mna renault rovná sa kvalita (s stále rastie), presny opak audi (pokles spolahlivosti s každou generaciou).
Prostě průměr? Jestli je něco průměr, tak 14,5 let stáří vozového parku. Před 15 lety by tyhle výkony stačili pomalu na Octavii RS první generace. To nehovořím o tom, že modelové složení je někde v úrovni Fabia, Felicia, Octavia...
Myslíš, že se střelenou slepicí by se tenhle design prodával líp? Vždyť místní slepičáři tak vyzdvihují konzervativní tvary a tohle je protiproud... co protiproud, to je přímo gejzír extravagance...
Sorento bych bral jako konkurenci jen tak napůl, já po Espacu koukám hlavně protože má ve druhý řadě tři plnohodnotný sedadla. Jako nejbližší konkurenci bych viděl S-max. Rozměrově sedí, prostorem pro posádku i zavazadla jsou nastejno. S-max má zatím výhodu v ceně a na motorech mají slabiny i silné stránky oba. Espace má určitě výhodu v neotřelém designu, s-max současný i budoucí nijak zvlášť asi za srdce nechytnou...
Jinak manuál v této třídě a zaměření je přežitek, naopak je škoda, že není automat i ke slabší naftě, podle mě by časem být mohl
Bohužel mám tušení, že zákazníci opět iniciativu Renaultu nepochopí. Jako rodinný autobus je nový Espace "příliš málo MPV", z druhé strany z módní vlny SUV si neodnesl naprosto nic co se vzhledu týká...
Několik set kusů zůstane zbožným přáním a realita uvízne na pár desítkách kusů... Vždyť kdo vůbec bude ochotný vysolit nějakých 0,8 M za Renault v ČR??
Nemažme si med kolem pusy, Renault u nás má nálepku looser-car, navíc dojíždí často na neschopné a nekompetentní rozhodnutí importéra a koncesionářů...
Jestli se mi nový Espace líbí? Na sto péro! Ale vysázel bych za něj ty peníze? Upřímně jen pokud bych cenu neřešil.
Je to zkrátka takřka dokonalé auto, jen mu schází malá drobnost pro český trh - šíp ve znaku :-!:-!
skoda ze nie je zakladna vybava a manual k dispozicii aj pre ten silnejsi dizel.. lebo to mohlo vyjst v tejto kombinacii kludne do 800 000 ..... tych 920 000 je uz predsa len kus moc za tych 118kw .... ( a ja napriklad ani netuzim po automate ) ... skoda .... takisto nerozumiem preco nie je v ponuke este nejaky silnejsi dizel aspon okolo 200 koni..... auto si ho rozmermi a svojim pouzitim a poslanim doslova pyta.... premia by v tomto segmente s autom s podobnymi rozmermi pod 130kw -140kw urcite nesla to sa vsadim... takisto benzin... preco tiez nema manual neviem... ja by som prave vyberal kombinacia benzin a manual.... nie sme v rollse.... manual tu povazujem za stale pouzitelny a ziadany... samozrejme najjednoduchsie je ho tam nedat a potom to odovodnit slovami ze ho aj tak nik nechce... no samozrejme ze ho nik nechce ked ho ani nemoze mat.... skoda....
auto sa mi exterierom dizajnovo paci... ale interier je uz trosku mimo mna... freemont je v tomto krajsi ... vlastne ani neviem kto je najblizsi konkurent espacu.... freemont? sorento? sharan? .. francuzske weby povazuju za najnebezpecnejsieho supera pre novy espace prave sorento... vid google ( kia sorento renault espace )
Na normální rodinné ježdění je 118kw na 1700kg hmotnosti prostě průměr. Je to 9,9s na 100km/h.
147kw u benzínu je už trochu něco lepšího. 8,6s na 100km/h.
Nezapomeňte že to auto má naložené 2,5 tuny. :-!
Přecejen za 900k + by to chtělo alespoň 2l motor. Malý motory u takhle velkého auta moc nepotáhnou. Je to kupa peněz a ten kdo je má, si to sakra rozmyslí, jestli je utratí u Renaultu nebo u 2l konkurence ;-)
Jo to je přesný, za 1.6dCi koupíš v autě do 600k. Nicméně jakmile dáš za auto milion, tak chceš aby technika odpovídala, tedy s objemem 2l a více a odpovídajícím výkonem ;-)
Budu citovat Karla Plíhala z jeho povídky Jaro:
"Jako každý rok i letos na jaře se určitě zamiluji. Ať je do léta nějaká zábava. V nejhorším případě do podzimu.... ..... ..... života" >:D
Přesto - zůstává tady podobný pocit, jako kdyby ti do kompaktu nenabídli nic většího/silnějšího než 1.2 turbo. Espace je "kráva", absenci dvoulitru nemůžu akceptovat prostě už z principu.
Taky má ten 1.6 EB jen 160k oproti 200k 1.6 TCe. U nafty je na tom S-Max podobně - 140 a 163k 2.0 TDci. Motorizace u Espace a S-maxu jsou tedy hodně podobné. Espace má silnější benzín a S-Max.o něco silnější základní naftu.
U jakýhokoliv auta který kupuju, ať už do firmy nebo domů je jeden ze základních požadavků bezpečný běžný předjetí...pokud to Espace dokáže, není důvod to hrotit.
zajmave ze tu stale neni hybrid, cekal bych ze Frantici co z center pomalu vyhanej diesely se budou snazit do novinek rovnou cpat hybridy, a zrovna u tohohle auta by hybrid daval celkem smysl :-)
No původně tam měla být ta Octavie, ale pak jsem si vzpomněl na Focusa a zapomněl to smazat. hele, chlapi, buďte tolerantní, je jaro! >:-[] a já si ho jdu užívat, tak zdar! >:-[]:-!
tak,tak nikto este nejazdil ale vsetci uz vedia,ze to je slabe a pri tom kazdemu staci 1.0l s 3 hrncami.Rad si aj ja zajzdim rychlo,ale pri tejto premavke to uz nejde.
Je to trošku takový začarovaný kruh. MPV - ok, nafta automat proč ne. Ta silnější 1.6dCi vypadá přiměřeně schopně. Jenže pak mrkneš na cenu a vypadá to, že se horko těžko vejdeš do milionu... a když máš dát za auto mega, tak se optika toho "stačí" trošku posouvá.
No, netuším, kdo si dnes v takové cenové relaci kupuje manuál...? Opravdu jen pár lidí ze starší školy. Neříkám, že manuál je špatně, sám si rád zakvedlám, ale tady bych volil jeho.
Ano, řešíme to tu pocitově. I za mě skoro pětimetrovej crossover s max 1,6 ve mě nevzbuzuje nadšení. V lehkým Mégane proč ne, tady si nejsem jistej.
A to ještě říkám, že automat pomůže vykrýt mrtvý výkonový místa.
Z druhé strany, 2,0 dCi byl velmi spolehlivý, kultivovaný a dynamický motor, bohužel proti 1,6 dCi o hodně žravější, takže do jisté míry chápu jeho absenci, ale zase, proč neudělat nový dvoulitr...? Někde se psalo, že by dojít měl.
Přesně tak, ale ty pocity často prodávájí. Renault docela bystře neprodává Espace s 1,6 dCi a 1,6 TCe, ale jen s TCE 200 a dCi 130 a 160k. Jestli to pomůže, těžko říct.
Mna to auto na zivo celkom dostalo,a zacinam a zacinam nad nim uvazovat,este by to chcelo skusobnu jazdu. Tiez si myslim ze 118kW a 380Nm nemusi byt az tak chciple, a 4x4 mi k zivotu nechyba.
Když už jsme zdrbli motory, je potřeba spravedlivě zkritizovat i kombinovatelnost motor / převodovka. Benzín pouze v automatu, silnější nafta taky, slabší pouze v manuálu... no, tak snad ještě není všem dnům konec.
Málokdo se tady přizná, že nemá ani na ten základ. Ale třeba Je nový Espace zajímá jako bazarovka po 10 letech. V tom případě chápu jejich zájem o 200k naftu s výdrži 500 000 km.
Věřím tomu, že Espace s těmito motory pojede velmi slušně. Nakonec hodnoty výkonu a krouťáku jsou dostatečné. Jde spíš asi o divný pocit, že takové velké auto jede "jenom" na jedna-šestkách.
Já vím na co to je...na p.i.č.u. pro všechny..lidem totiž dojde,kam směřují evropské automobilky,ale směřuje tam i celá evropa...sam buzik u kormidla,z chlapů se stávají kundy a pro ně se ty auta takto przní...sice je ten mikrolak na kastli překrásný,ale vydrží jednu myčku,,sice to žere z kopce málo,ale něco rychle odejde..prostě není nad pořádné auto s pořádným motorem...Toyota Hilux,Landcruiser, Tundra ,Nissan Patrol 3,5 V6...
Skvělý národ, tihle Češi...
Žádný v autě ještě nejel, ale každý už ví s naprostou jistotou že 118 kw a 380 Nm v autě rodinného zaměření prostě nemůže stačit a životnost motoru bude určitě stát za prd...
Já neznám nikoho v okolí,kdo má tři a více dětí...A pokud ano,není jeho povinnost kupovat Espace za mio,že?
Na trhu je více aut,navíc s normálníma motorama a o dost levnější....
paradoxom vsetkeho je to ze techniku mame ovela vyspelejsiu ako pred 10-15 rokmi ale nove auta aj tak vydrzia menej - mozno dve tretiny alebo len polovicu toho co auta pred 10-15 rokmi.... ked uz nic ineho tak rozhodne je to aspon na zamyslenie kam to vsetko smeruje ..... za vsetkym vidim peniaze, biznis.. obchod.... kvantitu... zmenilo sa chapanie aut... uz ani vyrobcom nie je vyhodne aby ich auta cim dlhsie zakaznikovi vydrzali .... cielom nie je dnes co najdlhsia zivotnost bohuzial... tak ako si ja auta este spred 15-20 rokov pamatam tak tak uz to nikdy nebude... docela ma to mrzi a priznam sa ze este pred par rokmi by som nepovedal ze sa to takto zacne sypat a mrvit..... este zaciatky milenia boli vcelku priaznivo naklonene aj objemom vykonom aj emisiam... a jednoduchosti a zivotnosti... ale poslednych 5-7 rokov je ako zly sen.... co sa to vo svete aut deje ma netesi ;-\ a k tomu vsetkemu este tie nerentabilne elektromobily do toho ... co bude dal? auta bez ridice? auta bez ludi? iste hranice uz by sme prekracovat nemali... ;-\ v zaujme zachovania ludstva
Jenže když jsem se byl dívat po salonech na auta - Transporter,Vito,Tranzit,Trafic,zjistil jsem,že Renaulty ty 1,6 narvali všude a nikdo je teď nekupuje..prodejce byl doost smutný..Prý tam jiné motory už dávat nebudou a navíc v crash testech jen 3 hvězdy,,takže Trafic ups.. :no:
Ty motory jsou neštěstí....Renault vyrobí 7 místné auto,které bylo primárně určeno pro dálniční přesuny a jebne tam motor ze sekačky doplněn o 2 turba..nevěřím,že to ten motor v pohodě utáhne a už vůbec nevěřím ve spolehlivost a výdrž 400 - 500 tkm..
je mi smutno z té zdegenerované evropy..Japonci tady přestávají prodávat auta,protože naše legislativa,spolu s rozežraností kupujících dosáhla svého.. :no:
skoda ze prave silnejsia verzia dizla nie je tiez aj v zakladnej vybave..... ale nuti uz zakaznika priplacat dalsiu nenormalnu ciastku kvoli vybave ktoru mozno uz ani nechces len aby si mal par konikov navyse ...... predajom to teda ucite nepomoze ;-\ ... navyse silnejsi dizel nema uz ani manual v ponuke... co znamena dalsiu palku pre zakaznika.... ak chce silnejsi dizlovy motor
Náhodou, chvíli počkat až ceny opadnou (a vychytají největší závady) a reálná kupní cena za benzín v Zenu bude pod 800...
V současnosti dává docela smysl Scénic s 1,4T a přestavět na LPG - ceny ojetin jsou nízké a provoz taky. ;-)
nejaky 2,2 litrovy dizel s vykonom okolo 200 koni ako ma povedzme MB Cecko, koncern PSA alebo sorento ... nemozem sa zbavit dojmu ze ta vytunena 1,6tka bude na tak velky a tazky kolos proste mat co robit.... a zivotnost tomuto autu asi tiez nezvysi ... 118kw nie je sice malo ale v tomto pripade nejde o ziadneho drobca..... auto ma dlzku takmer 4,9metra... relativne vysoku karoseriu a dozaista aj solidny odpor vzduchu a siroke pneu..... a predpoklada sa u neho aj zvysena prenasana zataz ... nejakych 140-150 kw by podla mna bodlo a nebolo vobec na skodu.... nic v zlom...
auto sa mi zvonku paci ( pripomina mi avantime ) ... interier ale uz moc nie, stredova konzola je mimo mojho gusta.... tu mam radsej klasiku ako napriklad v sorente alebo v outlanderi... ci povedzme fiate freemont....
uvidime ako to bude s uspechom/neuspechom na europskom trhu ale mam obavy ze tentokrat to az take vesele ako v pripade capturu nebude.... auto je v lepsej vybave uz podla mna aj relativne dost drahe... a to nejde o ziadneho trhaca asfaltu ani 4kolku, chcel by som byt pozitivne naladeny ale na rozdiel od capturu a kadjara tu uz mam iste predajne obavy.... tak uvidime
podobný názor na konferenci také zazněl a pan Zdeňek Grunt, ředitel českého Renaultu, odkázal na velmi dobré zkušenosti zákazníků s šestnáctistovkami u Trafficu. Auto navíc na kouli utáhne 2 tuny, takže to možná až tak zlé nebude.
předváděčky budou v půli května, už jsem se rezervoval tak jsem zvědavý. Základ je podle mě cenově OK, ale příplatek za silnější naftu je trochu mimo, +100k za automat a 30 koní navrch mi přijde moc. Rád bych se svezl benzínem, ale nepředpokládám, že ho někde budou mít ;-\