Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Česku uvedl nový Espace, vůz si již můžete objednat

Jan Mička Jan Mička 18. 3. 2015 • 03:52
15
227
Zobrazit náhledy (15)
Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace
Renault na český trh uvedl novou generaci modelu Espace. K tiskové předpremiéře si vybral pražskou galerii Mánes.

Jméno Espace se nese automobilovou historií již od roku 1984 a model jako takový lze právoplatně považovat za jednoho ze zakladatelů segmentu MPV. Pro exempláře čtyř dosavadních generací se rozhodlo více než 1,3 milionu zákazníků, přičemž největší část koláče zaujímá ta předchozí, vyráběná v letech 2002 - 2013 v Sandouville (předchozí tři generace vyráběla francouzská společnost Matra).

Renault si pro českou novinářskou předpremiéru (první jízdy absolvujeme již příští týden ve Francii) páté generace Espacu nevybral pražskou galerii Mánes náhodou. Stejně jako ona se prý i model samotný vyvíjí a podstupuje změny v souladu s aktuálními trendy. Řeč je přitom hlavně o změně strategie francouzské značky – vůz už totiž není ryzí MPV, ale zapojuje také praktičnost crossoveru. Kvůli slabšímu prodejnímu potenciálu nečekejme pohon všech kol, o zajímavá technická řešení však přesto nepřijdeme. Mezi největší body zájmu jednoznačně patří systém natáčení zadních kol 4Control, adaptivní podvozek, variabilní interiér a široké možnosti personalizace.

Podle zástupců Renaultu by měl systém natáčení zadních kol (v závislosti na rychlosti buď po, nebo proti smyslu natáčení předních kol jako u Laguny) zajišťovat manévrovatelnost podobnou Renaultu Clio a větší stabilitu ve vyšších rychlostech, což se ostatně u Laguny naplno potvrdilo. Na rozdíl od ní si však řidič bude moci nastavit, jak „akční“ celý proces bude. K tomu se váže také zmíněný adaptivní podvozek, možnost měnit účinek posilovače řízení, upravovat reakce dvouspojkové převodovky (u motorů Energy dCi 160 a Energy TCe 200) nebo si prostřednictvím infotainmentu R-Link druhé generace softwarově měnit zvuk motoru jako u zmíněného Clia.

Renault Espace – mezigenerační srovnání rozměrů
GeneraceV. (2015-)IV. (2002-2013)III. (1996-2002)II. (1991-1996)I. (1984-1991)
Délka [mm]48574661451744294250
Šířka [mm]18881860181017951777
Výška [mm]16771728169216931600
Rozvor [mm]28842803270225802580

Očekávejme tedy maximální míru „digitalizace“, což je ostatně patrné z obrázků masivní středové konzole s minimálním množstvím klasických tlačítek. Dokonce ani pro sklopení sedadel v zadních dvou řadách (řazení 3+2) nebudete muset „ohnout hřbet“ – standardně dodávaný systém One Touch udělá vše za vás buď prostřednictvím systému R-Link 2 s 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, nebo tlačítky v zavazadlovém prostoru. Inu, máme se nač těšit.

Renault Espace bude na našem trhu dostupný s výbavami Life, Zen a Initiale Paris. Jak jsme uvedli již dříve, začínají ceny na 769.000 Kč za vůz se známým turbodieselem Energy dCi 130 a manuální šestistupňovou převodovkou. Ani v základu přitom nebudete ochuzeni o plně diodové přední světlomety Pure Led Vision, šest airbagů, multimediální systém R-Link 2 s kapacitním dotykovým displejem a navigací, tempomat s omezovačem rychlosti, litá 17“ kola nebo panoramatickou střechu. Paket 4Control, ke kterému se váže také proaktivně pracující adaptivní podvozek a litá 19“ kola, pořídíte k prostřední linii Zen za 50.000 Kč a vrcholná verze Initiale Paris jej má dokonce ve standardu.

Renault se na tiskové konferenci blíže nevyjadřoval k prodejnímu plánu nového crossoveru, očekává však odbyt v řádu několika set kusů ročně. Počínaje dnešním dnem již můžete vůz objednávat, přičemž první exempláře do Česka dorazí z kraje května.

Renault Espace - technická data a české ceny
MotorEnergy dCi 130Energy dCi 160Energy TCe 200
Zdvihový objem [cm3]159815981618
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/4000118/4000147/5750
Točivý moment [N.m/min]320/1750380/1750260/2500
Převodovka6M6A7A
Maximální rychlost [km/h]191202211
Zrychlení 0-100 km/h [s]10.79.98.6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4.54.76.2
Pohotovostní hmotnost [kg]162216591609
Cena Life [Kč]769.000--
Cena Zen [Kč]819.900919.900869.000
Cena Initiale Paris [Kč]-1.059.9001.009.900

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Už ste trápni
| 20. 3. 2015
Správne :-), ešte ale nebola možnosť na jazdu pretože prvé vozidlá prídu začiatkom mája. Základnú 1,6 dCi mám ale dobre odbehanú v Grand Scenicu a ten je hmotnostne zrovnateľný s novým Espacom. A je viac ako dostatočná. S dCi 160 to bude zase o niečom inom.
Avatar - Emel
Motory
| 20. 3. 2015
Mezi dvojkou a trojkou je dost rozdíl, který přetavený v papírové údaje dělá 1,1s v 0-100 (9.6 vs. 8.5).
Avatar - AUDIRS6
Motory
| 20. 3. 2015
3 liter 6 valec by bol fajn, jeho emisie a spotreba by tiez nemuseli byt "nehorazne", lenze:
na to ma toto auto nevhodny znak na kapote a sice ten priplatok si trochu prestrelil, ale holt, aj tych dajmetomu 200-300k navyse by sa tu tazko obhajovalo :-!
V A6-ke ma napriklad 3.0 TDi spotrebu mensiu ( EU-papierovu) nez cerstvo uvedeny Passat 2.0 BiTDi. Takze pokial by sa pochlapili, hadam by aj v Renaulte vedeli dobry V6 Dci urobit, oni si ale zvolili inu cestu a cas a zakaznici ukazu, ci sa rozhodli spravne...
Avatar - wakantanka
tomuto gigantickemu auticku by slusal
| 20. 3. 2015
Tak v centre väčšieho mesta máš dnes poväčšinou problém zaparkovať všetko od auta veľkosti Fábie (krátkej) vyššie. A myslím si že podobné auto na motkanie sa po meste predsa nekupuješ nie?
Avatar - wakantanka
Motory
| 20. 3. 2015
Trojliter šesťvalec by bol fajnový, len by stál ešte o pol milióna viac, vo výsledku by to kúpilo mizivé percento zákazníkov. Nehovoriac o emisiách.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku