Opel se stahuje z ruského trhu. General Motors si ve velké zemi ponechá pouze značky Chevrolet a Cadillac. Paletu prvního jmenovaného ještě navíc zredukuje.
Dnes ještě nebyl žádný článek s nadpisem Rusko nebo Putin na iDnes, takže dorazej na 100%. Pod článkem s názvem Rusko …. je jich vždy víc než když bude, že důchod bude v 80 letech.
Tentokrát ti musím dát za pravdu, stáhnout by se měli manažeři GM, lepší nějaký ten rok dotovat ty špatné prodeje a nevypustit tak velký trh na kterém se prodá 3 mil. aut. Za jejich výsledky může špatná strategie a malá přizpůsobivost. Rusko se stane odrazovým můstkem čínských automobilek. Nicméně palec nahoru ode mne nečekej, spíš opak :D
Nevím, proč se rozčiluješ :-) Že FSB po celé západní a střední Evropě od uloupení Krymu Ukrajině organizuje celé sítě placených "diskutérů" na všech možných diskusních webech je všeobecně známý fakt. Informační válku totiž Rusáci považují ve své "maskyrovce" za velice důležitou součást svojí strategie. No a když si tady člověk každou chvíli čte tvé extrémně proruské postoje, samozřejmě ho nemůže nenapadnout, zda-li nejsi jeden z účastníků této hry... :-!
To, co zde uvádíš o Krymu mi je samozřejmě známo. To ovšem nic nemění na tom, že šlo o flagrantní porušení mezinárodního práva a první anexe území cizím státem v Evropě od konce II. světové války. Navíc Rusko porušilo čtystrannou dohodu, kterou spolupodepsalo a která Ukrajině garantovala její územní celistvost za to, že se vzdala jaderných zbraní. Rusko prostě nemá žádné právo diktovat sousednímu státu, jakou politickou cestou se smí nesmí vidat! To jsme u nás zažívali 42 leta tato doba se už v Evropě nikdy nesmí vrátit. :-!
je sice v momentalnom utlme a poklese ale do buducna tu vidim velke moznosti.... je to velky trh, pestry trh.... korejcom sa tu slusne dari a aj znacky ako renault ci mitsubishi tu maju zaujimavu poziciu .... samozrejme nemoze byt tu kazdy uspesny a situacia aka je na trhu momentalne nenahrava ani relativne uspesnym korejcom ..... kriza ale raz skonci .... lada chysta pekne nove modely vesta a X ray.... tak hadam aj ona sa pozdvihne... lebo zhodou okolnosti najviac pada prave domaca lada .... ktora mala v minulosti ovela ovela silnejsiu poziciu ako dnes... ovsem odchod seatu ci povedzme oplu je skutocne podla mna dost kratkozrake riesenie .... uz o 5-6 rokov sa totiz moze stat ze tam trh bude opat rast a mnohe znacky tam predaju desattisice aut... aby to potom v seate a opli nelutovali... navrat uz do rozbehnuteho ruskeho vlaku bude tazsi ako ked naskocia teraz do spomalujuceho vlaku .....
rusky trh ma do buducna velke moznosti a je pre mna cim dalej zaujimavejsi ... drzim palce :yes:
Cela vyhoda a nevyhoda ruskeho trhu je v tom, ze Rusom sa nevyplati setrit peniaze v bankach - historicky sa uz u tom niekolkokrat presvedcili a najnovsie to tam maju znovu. Takze peniaze vrazaju do spotreby, co je idelane pre automobilky. Problem nastava, ked im dojdu vsetky peniaze a to je prave teraz a ak hovoris o buducnoti, tu maju iba dovtedy, kym nevycerpaju vsetko nerastne bohatsvo, co este nejaky ten piatok asi potrva alebo kym American nevymysli, ako dostat titan z Marsu na Zem alebo 100kVh do auta za 2 minuty.
Podivej se v cem Rusi jezdi od 89teho, kdo tam ma nejake penize, kupuje auto nebo jine veci - dovolene, elektro,... samozrejme jeste se to ted umocnilo a napriklad elektro prodejny brali utokem nekteri kupvovali i 3 televize a 2 pracky najednou.
Kdo má víc penže to určo nemá v rublech, ale v eurech či dolarech anebo zlato a diamanty. A ta už slabá střední třída ještě víc mizí a chudí ty žijou měsíc od měsíce
Je to velmi zajímavá ukázka extrémní přetvářky a rusácké licoměrnosti. Rusáci hrozně nenávidí a proklínají "prohnilý" Západ, ale všichni bohatší obyvatelé Ruska mají úspory v dolarech, nakupují nemovitosti v západní Evropě a své děti posílají do západních škol... >:-[] >:-[] >:-[]
Chtělo by znát trošku historii a o ruské ekonomice aspoň něco vědět, než začneš poučovat.
Situace, která nastala v Rusku koncem roku se už předtím několikrát opakovala...Proto každej Rus, který má peníze v rublech, tak okamžitě nakupoval.
Rusko (a např. Venezuela) mají svou ekonomiku postavenou na vývozu nerostných surovin (hlavně ropa).
Když je cena ropy pod 100 USD za barel, tak jim teče do bot, ale nejsou to prachy. Ted si vem, v jakem objemu Rusko se surovinama denne obchoduje a např. prodava barel za 50 USD, tzn. přichazi o miliardy každý den...
Ve Venezuele jsou uplne v p.edeli. Tam se normalnim lidem nedostava ani * papir, natoz zakladni potraviny...
Ona sice ceny ropy je +/- kolem 50 USD za barel, jnžne dolar stoupá vůči většině měn, takže když rus dostane zaplaceno za barel v dolarech 50 USD, je to stejný, jako kdyby třeba stála ropa 65 ale dolar byl za trochu jiný prachy.
Kdybysme byli rusko my, tak počítej - 50x25,90 = 1295 Kč za barel vs 68x 19 = 1292 Kč
Tedy pokud bysme ropu vyváželi my dnes, dostane za ní při současném kurzu dolaru vůči koruně stejně, jako kdyby stál dolar 19 kč a ropa byla za 68.
Takže ono to rusko zas tolik nekrvácí, on ten barel pod 100 ku byl už i v minulosti...
Ono mnohem víc krvácí na zákazu dovozu technologií a úbytku investorů atd.
je jenom otázka kolik jich bude a za jak dlouho dojdou ke stejnému rozhodnutí.
ekonomika ruska padá šíleným tempem, bohužel a prodeje aut klesají taky. Hlavně střední třída se v rusku zmenšuje, chudší na auta typu Opel nemaj a pro bohaté to není dost prestižní.
to mas aj u nas... stredna vrstva mizne.... bohati su este bohatsi a chudobni este chudobnejsi.... stredna vrstva ktora ma tahat ekonomiku bohuzial zanika .... obyvatelstvo starne... cely vychod slovenska je mimo velkych miest ludoprazdny a bez roboty ( na spisi je nezamestnanost 25 percent ) ... skapal tu pes....a neviem co bude za 10 let... ale nevyzera to ruzovo ... takato vazna situacia v minulosti nikdy nebola....
cely system je podla mna nejaky zvlastny.. chybaju nam podniky .... stredne firmy... ludom chyba stabilna praca... 3 byvalych spoluziakov zo skoly mam uz u vas v CR kvoli praci a ti sa na slovensko uz nikdy nevratia... a par dalsich je mimo CR a SR .... ludia su u nas uz znechuteni .... takto to nemoze ist dalej
Máš pravdu, třeba oblast Karvinska, chtěl jsem ti dát odkaz na zajímavý dokument Requiem for Detroit, která vysílala ČT, ale bohužel ho z webu stáhli z důvodu autorských práv. Kdybys měl čas, tak si ho najdi, krásně mapuje nejen historii automobilismu v Detroitu, ale i společenských změn. Jako fanouška Cadillacu by tě to určo zajímalo.
Jojo, Detroit dopadl taky bledě, ale už to tam jde pomalinku nahoru.
Problém je, že prostě řada firem přesídlila jinam aspon část výroby a zbytek už nevyrábí ten objem co víc, navíc s použitím nových robotů a technoligí už tolik zaměstatnců nepotřebuješ.
Průměrný plat v Rusku (v přepočtu na kč) je cca 13000,-
průměrný starobní důchod cca 6000,-, ceny srovnatelné s cenami u nás (včetně bydlení a nemovitostí - tržní ceny). Moc velký prostor pro obchodní expanzi tam nevidím..zvlášť když se dnes klade největší důraz na zbrojení - Rusko zavádí nejvíce nových zbraňových systému na světě - a to něco stojí.
možná ví o něco víc než my (jisté vazby na US government tam vždy byly), takže možná překvapivé rozhodnutí, ale spíše bych řekl, že dobře vědí která bije.
Do Ruska (i na Ukrajinu) šla v 90 letech řada západních firem (obecně, nejen v automotive) s výhledem, že Rusko je sice nebezpečný, ale zajímavý trh, který se bude postupně přibližovat standardům EU nebo US. Během doby řada firem zjistila, že to s tím přibližováním není moc slavné a nyní zjišťují, že to bude přesně naopak. Instituce v které pracuji právě prchá z Ruska (Ukrajinu naštěstí prodala už před 2 roky a prodělala celkem nevýznamnou částku) i za cenu poměrně masivní ztráty a v situaci, kdy tam investovala nejen peníze, ale i mnohaleté značné úsilí nejvyššího managementu. Takže rozhodnutí nelehké, přesto pravděpodobně správné, protože z obou zemí se stala válečná zóna, možná ne ve smyslu vojenském, ale ve smyslu hospodářském zcela určitě. Inflace, právní nejistota, kriminalita, korupce, to všechno v obou zemích nekleslo, ale v poslední době stouplo na úroveň, kterou řada firem hodnotí jako už neakceptovatelné riziko. Nevidím do automotive, ale finanční sektor se z obou zemí stáhl nebo se chystá stáhnout masivně, takže si myslím, že další odvětví podnikání budou následovat.
Optimální v dnešní situaci není ani odejít (odpis velké části toho, co firmy dosud investovaly) ani zůstat (nést obrovské ztráty), prostě je to výběr ze dvou zel.
Co se týče motocyklů BMW se sajdou - typ R71 na kterých jel Wehrmacht ke Stalingradu a jeho podobnost s motocykly Dněpr a Ural, tak se (možná kupodivu) nejedná o krádež, ale legální výrobu. Rusko koupilo licenci ještě před napadením Německem. Existují údajně i BMW vyrobené v Rusku, které jsou nyní velmi sběratelsky ceněné.
Sám jsem si chtěl takový motocykl se sajdou kupovat, ale zachovalé originální BMW je dost drahá záležitost. Dněpr stojí zlomek toho. Z koupě nakonec bohužel sešlo. Stroj, na který jsem se jel podívat byl sice pěkně renovován, ale papíry neseděly typově s motorkou, čísla vybroušena a přeražena... No děs.
Hlavně ty Děnpry už se nedělaj, dělá se jen Ural, a ten je výrazně modernizován, motory jiné se vstřikováním, spousta konstrukčních změn na celé motorce.
Od září do konce roku platilo v rusku šrotovné. Tím se v druhé polovině loňského roku podařilo zastavit propad. V lednu se ale propad o více než třetinu vrátil. hranice 3 mil vozů ročně je pouze iluze. Letos budou rádi když to bude 2 mil. V takové situaci je logické, že automobilky z menším podílem na trhu se ztahují. Vrátit se mohou vždy a bude to levnější než roky pobočky dotovat. Každé firmě jde o peníze a mají to jistě dobře spočítané. Rusko logicky doplácí na politiku Putina, kterému nejde o Rusko, ale pouze o vlastní moc.