Ekonomika
je sice v momentalnom utlme a poklese ale do buducna tu vidim velke moznosti.... je to velky trh, pestry trh.... korejcom sa tu slusne dari a aj znacky ako renault ci mitsubishi tu maju zaujimavu poziciu .... samozrejme nemoze byt tu kazdy uspesny a situacia aka je na trhu momentalne nenahrava ani relativne uspesnym korejcom ..... kriza ale raz skonci .... lada chysta pekne nove modely vesta a X ray.... tak hadam aj ona sa pozdvihne... lebo zhodou okolnosti najviac pada prave domaca lada .... ktora mala v minulosti ovela ovela silnejsiu poziciu ako dnes... ovsem odchod seatu ci povedzme oplu je skutocne podla mna dost kratkozrake riesenie .... uz o 5-6 rokov sa totiz moze stat ze tam trh bude opat rast a mnohe znacky tam predaju desattisice aut... aby to potom v seate a opli nelutovali... navrat uz do rozbehnuteho ruskeho vlaku bude tazsi ako ked naskocia teraz do spomalujuceho vlaku .....
rusky trh ma do buducna velke moznosti a je pre mna cim dalej zaujimavejsi ... drzim palce :yes:
rusky trh ma do buducna velke moznosti a je pre mna cim dalej zaujimavejsi ... drzim palce :yes:
Cela vyhoda a nevyhoda ruskeho trhu je v tom, ze Rusom sa nevyplati setrit peniaze v bankach - historicky sa uz u tom niekolkokrat presvedcili a najnovsie to tam maju znovu. Takze peniaze vrazaju do spotreby, co je idelane pre automobilky. Problem nastava, ked im dojdu vsetky peniaze a to je prave teraz a ak hovoris o buducnoti, tu maju iba dovtedy, kym nevycerpaju vsetko nerastne bohatsvo, co este nejaky ten piatok asi potrva alebo kym American nevymysli, ako dostat titan z Marsu na Zem alebo 100kVh do auta za 2 minuty.
Gilgit
Ten popis ruského trhu není moc pravdivý. Ruský trh funguje podobne jako mnoho jiných trhu. K situaci ze lidé se rozhodli vrazit peníze do spotreby doslo v posledních týdnech lonského roku v dobe prudce klesajícího rublu.
Podivej se v cem Rusi jezdi od 89teho, kdo tam ma nejake penize, kupuje auto nebo jine veci - dovolene, elektro,... samozrejme jeste se to ted umocnilo a napriklad elektro prodejny brali utokem nekteri kupvovali i 3 televize a 2 pracky najednou.
Kdo má víc penže to určo nemá v rublech, ale v eurech či dolarech anebo zlato a diamanty. A ta už slabá střední třída ještě víc mizí a chudí ty žijou měsíc od měsíce
Gilgit
Promin, ale první plovina tvého príspevku ... "Podivej se v cem Rusi jezdi od 89teho, kdo tam ma nejake penize, kupuje auto nebo jine veci - dovolene, elektro,... " je nesmysl. Presne stejná slova se dají napsat o Cesích a jiných národech.
To ze koncem roku pri silném pádu rublu masove nakupovali je pravda, sám jsem to napsal, ale to není typická situace ruského trhu.
To ze koncem roku pri silném pádu rublu masove nakupovali je pravda, sám jsem to napsal, ale to není typická situace ruského trhu.
Ty se asi nedivas na ruske onboard videa ze jo?
Gilgit
Ja toho vím o Rusku trochu víc nez ty znás z ruských onboard videí.
Chtělo by znát trošku historii a o ruské ekonomice aspoň něco vědět, než začneš poučovat.
Situace, která nastala v Rusku koncem roku se už předtím několikrát opakovala...Proto každej Rus, který má peníze v rublech, tak okamžitě nakupoval.
Rusko (a např. Venezuela) mají svou ekonomiku postavenou na vývozu nerostných surovin (hlavně ropa).
Když je cena ropy pod 100 USD za barel, tak jim teče do bot, ale nejsou to prachy. Ted si vem, v jakem objemu Rusko se surovinama denne obchoduje a např. prodava barel za 50 USD, tzn. přichazi o miliardy každý den...
Ve Venezuele jsou uplne v p.edeli. Tam se normalnim lidem nedostava ani * papir, natoz zakladni potraviny...
Situace, která nastala v Rusku koncem roku se už předtím několikrát opakovala...Proto každej Rus, který má peníze v rublech, tak okamžitě nakupoval.
Rusko (a např. Venezuela) mají svou ekonomiku postavenou na vývozu nerostných surovin (hlavně ropa).
Když je cena ropy pod 100 USD za barel, tak jim teče do bot, ale nejsou to prachy. Ted si vem, v jakem objemu Rusko se surovinama denne obchoduje a např. prodava barel za 50 USD, tzn. přichazi o miliardy každý den...
Ve Venezuele jsou uplne v p.edeli. Tam se normalnim lidem nedostava ani * papir, natoz zakladni potraviny...
Gilgit
Historii znám a o ruské ekonomice neco vím. Nenapsal jsem nic co by bylo v rozporu s tím co píses ty. Takze si nejdrív precti to na co reagujes, ve druhé fázi se to pokus pochopit a ve tretí fázi pokud to chápes tak teprve pis.
Ona sice ceny ropy je +/- kolem 50 USD za barel, jnžne dolar stoupá vůči většině měn, takže když rus dostane zaplaceno za barel v dolarech 50 USD, je to stejný, jako kdyby třeba stála ropa 65 ale dolar byl za trochu jiný prachy.
Kdybysme byli rusko my, tak počítej - 50x25,90 = 1295 Kč za barel vs 68x 19 = 1292 Kč
Tedy pokud bysme ropu vyváželi my dnes, dostane za ní při současném kurzu dolaru vůči koruně stejně, jako kdyby stál dolar 19 kč a ropa byla za 68.
Takže ono to rusko zas tolik nekrvácí, on ten barel pod 100 ku byl už i v minulosti...
Ono mnohem víc krvácí na zákazu dovozu technologií a úbytku investorů atd.
Kdybysme byli rusko my, tak počítej - 50x25,90 = 1295 Kč za barel vs 68x 19 = 1292 Kč
Tedy pokud bysme ropu vyváželi my dnes, dostane za ní při současném kurzu dolaru vůči koruně stejně, jako kdyby stál dolar 19 kč a ropa byla za 68.
Takže ono to rusko zas tolik nekrvácí, on ten barel pod 100 ku byl už i v minulosti...
Ono mnohem víc krvácí na zákazu dovozu technologií a úbytku investorů atd.
je jenom otázka kolik jich bude a za jak dlouho dojdou ke stejnému rozhodnutí.
ekonomika ruska padá šíleným tempem, bohužel a prodeje aut klesají taky. Hlavně střední třída se v rusku zmenšuje, chudší na auta typu Opel nemaj a pro bohaté to není dost prestižní.
ekonomika ruska padá šíleným tempem, bohužel a prodeje aut klesají taky. Hlavně střední třída se v rusku zmenšuje, chudší na auta typu Opel nemaj a pro bohaté to není dost prestižní.
to mas aj u nas... stredna vrstva mizne.... bohati su este bohatsi a chudobni este chudobnejsi.... stredna vrstva ktora ma tahat ekonomiku bohuzial zanika .... obyvatelstvo starne... cely vychod slovenska je mimo velkych miest ludoprazdny a bez roboty ( na spisi je nezamestnanost 25 percent ) ... skapal tu pes....a neviem co bude za 10 let... ale nevyzera to ruzovo ... takato vazna situacia v minulosti nikdy nebola....
cely system je podla mna nejaky zvlastny.. chybaju nam podniky .... stredne firmy... ludom chyba stabilna praca... 3 byvalych spoluziakov zo skoly mam uz u vas v CR kvoli praci a ti sa na slovensko uz nikdy nevratia... a par dalsich je mimo CR a SR .... ludia su u nas uz znechuteni .... takto to nemoze ist dalej
cely system je podla mna nejaky zvlastny.. chybaju nam podniky .... stredne firmy... ludom chyba stabilna praca... 3 byvalych spoluziakov zo skoly mam uz u vas v CR kvoli praci a ti sa na slovensko uz nikdy nevratia... a par dalsich je mimo CR a SR .... ludia su u nas uz znechuteni .... takto to nemoze ist dalej
NJn, vesnice jsou na tom špatně i v čr, zvlášt nkěkteré kraje. Taky tam spousta lidí utekla a co zbylo sou důchodci a nezaměstnaní
Máš pravdu, třeba oblast Karvinska, chtěl jsem ti dát odkaz na zajímavý dokument Requiem for Detroit, která vysílala ČT, ale bohužel ho z webu stáhli z důvodu autorských práv. Kdybys měl čas, tak si ho najdi, krásně mapuje nejen historii automobilismu v Detroitu, ale i společenských změn. Jako fanouška Cadillacu by tě to určo zajímalo.
průměrný starobní důchod cca 6000,-, ceny srovnatelné s cenami u nás (včetně bydlení a nemovitostí - tržní ceny). Moc velký prostor pro obchodní e😜anzi tam nevidím..zvlášť když se dnes klade největší důraz na zbrojení - Rusko zavádí nejvíce nových zbraňových systému na světě - a to něco stojí.
Nejvíce zbraňových systémů... po dvaceti letech spánku, slušelo by se dodati. Navíc zdaleka ne nejdražších systémů, ač v dobré kvalitě.
Gilgit
:yes:
Gilgit
Tebou popisované platové pomery byly v Rusku i drív a presto tam výrobci automobilu e😜andovali.
Náročná ruka ruského trhu ukázala jednoznačně. Opel ven, nechcem pověstnou Opel nekvalitu :yes:
Gilgit
Problémy GM v Rusku mají jiné duvody nez spatnou kvalitu.
A co na to Jirka Zhovadilů, Putinův nejvěrnější fanoušek (mimo Rusko)? Už imperialisty odsoudil?
Gilgit
Dalsí rusofob.
Tak asi tak,)
Optimisté se učí anglicky,pesimisté rusky a realisté se učí střílet :-!
Optimisté se učí anglicky,pesimisté rusky a realisté se učí střílet :-!
možná ví o něco víc než my (jisté vazby na US government tam vždy byly), takže možná překvapivé rozhodnutí, ale spíše bych řekl, že dobře vědí která bije.
Gilgit
To je docela otázka. Jistý politický aspekt není vyloucen ale spís to vypadá na neschopnost GM. Firma General Motors si sice svého casu v Rusku velice optimisticky vykrocila - vlastní továrna v Petrohrade, spolecný podnik s AvtoVAZem pro výrobu Chevroletu Niva v Togliatti, kontraktní montáz CKD Chevroletu Aveo v továrne GAZ v Nizním Novgorodu, kontraktní montáz SKD rady modelu ve firme Avtotor v Kaliningradu - ale potom to moc nezvládala. Problémy s lokalizací v Rusku mel General Motors dávno pred zacátkem soucasných politických a ekonomických problému.
Do Ruska (i na Ukrajinu) šla v 90 letech řada západních firem (obecně, nejen v automotive) s výhledem, že Rusko je sice nebezpečný, ale zajímavý trh, který se bude postupně přibližovat standardům EU nebo US. Během doby řada firem zjistila, že to s tím přibližováním není moc slavné a nyní zjišťují, že to bude přesně naopak. Instituce v které pracuji právě prchá z Ruska (Ukrajinu naštěstí prodala už před 2 roky a prodělala celkem nevýznamnou částku) i za cenu poměrně masivní ztráty a v situaci, kdy tam investovala nejen peníze, ale i mnohaleté značné úsilí nejvyššího managementu. Takže rozhodnutí nelehké, přesto pravděpodobně správné, protože z obou zemí se stala válečná zóna, možná ne ve smyslu vojenském, ale ve smyslu hospodářském zcela určitě. Inflace, právní nejistota, kriminalita, korupce, to všechno v obou zemích nekleslo, ale v poslední době stouplo na úroveň, kterou řada firem hodnotí jako už neakceptovatelné riziko. Nevidím do automotive, ale finanční sektor se z obou zemí stáhl nebo se chystá stáhnout masivně, takže si myslím, že další odvětví podnikání budou následovat.
Gilgit
V tom co píses je hodne pravdy, ale to není duvod pro masového výrobce automobilu aby opoustel velký i kdyz momentálne problematický trh. GM sice ten masový trh tak úplne neopoustí - zatím se bude dál vyrábet Chevrolet Niva (i kdyz s nejistou budoucností) a, coz zde vubec není receno, bude samozrejme pokracovat prodej vozu znacky Daewoo vyrábených v továrne GM Uzbekistan - ale presto je to neobvyklý krok.
Inflace, právní nejistota, kriminalita a korupce nejsou duvody pro které by GM a jiní výrobci automobilu odmítali prodávat vozy v nejaké zemi. Existují zeme ve kterých je situace mnohem horsí nez v Rusku nebo na Ukrajine a GM tam vesele prodává, ostatne ani z Ruska neodchází úplne.
Fakt je, jak jsem jiz napsal, ze GM i pres rozvinuté výrobní aktivity a dobré prodeje havne znacky Chevrolet zanedbal lokalizaci výroby komponentu coz je v dobe padajícího rublu brutální problém.
V minulých letech také nebyla jasná koncepce rízení ruského trhu. Puvodne mel Rusko na starost zcela logicky GM Europe, potom se rozhodli dát Rusko pod GM International s centrálou v Shanghaji a za pár let zodpovednost za Rusko (vcetne Cadillacu a Chevroletu) zase presunuli na Opel v Rüsselsheimu.
Je také zajímavé, ze pokud se podívás na 35 nejprodávanéjsích znacek na ruském trhu, tak Opel za první 2 mesíce tohoto roku zaznamenal nejvetsí pokles prodeje, druhý nejvetsí pokles mel Ford a tretí Chevrolet.
Momentálne mají v Rusku problémy vsichni, ale reakce GM se nezdá být optimální. Doopravdy se to ale ukáze az za nekolik let.
Inflace, právní nejistota, kriminalita a korupce nejsou duvody pro které by GM a jiní výrobci automobilu odmítali prodávat vozy v nejaké zemi. Existují zeme ve kterých je situace mnohem horsí nez v Rusku nebo na Ukrajine a GM tam vesele prodává, ostatne ani z Ruska neodchází úplne.
Fakt je, jak jsem jiz napsal, ze GM i pres rozvinuté výrobní aktivity a dobré prodeje havne znacky Chevrolet zanedbal lokalizaci výroby komponentu coz je v dobe padajícího rublu brutální problém.
V minulých letech také nebyla jasná koncepce rízení ruského trhu. Puvodne mel Rusko na starost zcela logicky GM Europe, potom se rozhodli dát Rusko pod GM International s centrálou v Shanghaji a za pár let zodpovednost za Rusko (vcetne Cadillacu a Chevroletu) zase presunuli na Opel v Rüsselsheimu.
Je také zajímavé, ze pokud se podívás na 35 nejprodávanéjsích znacek na ruském trhu, tak Opel za první 2 mesíce tohoto roku zaznamenal nejvetsí pokles prodeje, druhý nejvetsí pokles mel Ford a tretí Chevrolet.
Momentálne mají v Rusku problémy vsichni, ale reakce GM se nezdá být optimální. Doopravdy se to ale ukáze az za nekolik let.
petrumr
GM nemá v rusku vůbec mět ani šroubek a Obama by je měl nějak upozornit, že oplem to nekončí. At si komunisti jezdí volhou, pakáž jedna :-! Ukradla plány bmw motorkám, jestěže jsou nefachmačenci a trochu usnuli po vodce, nebot ten jejich ural stojí za smích, leda tak do prvomájovýho průvodu a jakeša posadit do lodičky.
Gilgit
Vítej psychopate a obdivovateli nacismu. >😁 >😁 >😁
Co se týče motocyklů BMW se sajdou - typ R71 na kterých jel Wehrmacht ke Stalingradu a jeho podobnost s motocykly Dněpr a Ural, tak se (možná kupodivu) nejedná o krádež, ale legální výrobu. Rusko koupilo licenci ještě před napadením Německem. Existují údajně i BMW vyrobené v Rusku, které jsou nyní velmi sběratelsky ceněné.
Sám jsem si chtěl takový motocykl se sajdou kupovat, ale zachovalé originální BMW je dost drahá záležitost. Dněpr stojí zlomek toho. Z koupě nakonec bohužel sešlo. Stroj, na který jsem se jel podívat byl sice pěkně renovován, ale papíry neseděly typově s motorkou, čísla vybroušena a přeražena... No děs.
Sám jsem si chtěl takový motocykl se sajdou kupovat, ale zachovalé originální BMW je dost drahá záležitost. Dněpr stojí zlomek toho. Z koupě nakonec bohužel sešlo. Stroj, na který jsem se jel podívat byl sice pěkně renovován, ale papíry neseděly typově s motorkou, čísla vybroušena a přeražena... No děs.
Od září do konce roku platilo v rusku šrotovné. Tím se v druhé polovině loňského roku podařilo zastavit propad. V lednu se ale propad o více než třetinu vrátil. hranice 3 mil vozů ročně je pouze iluze. Letos budou rádi když to bude 2 mil. V takové situaci je logické, že automobilky z menším podílem na trhu se ztahují. Vrátit se mohou vždy a bude to levnější než roky pobočky dotovat. Každé firmě jde o peníze a mají to jistě dobře spočítané. Rusko logicky doplácí na politiku Putina, kterému nejde o Rusko, ale pouze o vlastní moc.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Gilgit
To je práve otázka jestli je to racionální rozhodnutí. Data ruského trhu dobre znám. Kazdý ví ze letos bude velký pokles prodeje. To ze byl obrovský pokles prodeje v lednu a únoru je zcela normální vzhledem na to co se delo v posledních týdnech roku 2014 a vsichni vedeli ze to tak bude.
"V takové situaci je logické, že automobilky z menším podílem na trhu se ztahují" - do urcité míry ano. Ale proc mají ten mensí podíl na trhu? Chevrolet patril pred nekolika lety mezi neprodávanejsí znacky ruského trhu a Opel byl ve statistice prodeju také o mnoho pozic výs nez nyní. Kdo muze za to ze obe znacky tak upadly - ted nemluvím o poctech ale o trzním podílu, Doufám ze ne Putin? >😁 >😁 >😁
"Vrátit se mohou vždy a bude to levnější než roky pobočky dotovat" - vís to tak presne? Opustení trhu a zavrení továren také neco stojí a v prípade automobilu návrat na trh není tak jednoduchý.
"Každé firmě jde o peníze a mají to jistě dobře spočítané" - kdyby vsechny firmy mely vzdy vsechno dobre spocítsné tak by se nemohly dostávat do problému.
"V takové situaci je logické, že automobilky z menším podílem na trhu se ztahují" - do urcité míry ano. Ale proc mají ten mensí podíl na trhu? Chevrolet patril pred nekolika lety mezi neprodávanejsí znacky ruského trhu a Opel byl ve statistice prodeju také o mnoho pozic výs nez nyní. Kdo muze za to ze obe znacky tak upadly - ted nemluvím o poctech ale o trzním podílu, Doufám ze ne Putin? >😁 >😁 >😁
"Vrátit se mohou vždy a bude to levnější než roky pobočky dotovat" - vís to tak presne? Opustení trhu a zavrení továren také neco stojí a v prípade automobilu návrat na trh není tak jednoduchý.
"Každé firmě jde o peníze a mají to jistě dobře spočítané" - kdyby vsechny firmy mely vzdy vsechno dobre spocítsné tak by se nemohly dostávat do problému.
Koncern General Motors mel v Rusku problémy jiz pred krizí, hspodárská krize ty problémy jen zvetsila.
Jinak se jiz tesím na komentáre nekterých místních "e😜ertu".
Jinak palce nahoru nebo dolu me moc nevzrusují, jen dávají informace o svých autorech.
/mimojiné sám palcuješ o 106/
Más neco k veci nebo jen obvyklé slinty?
Dobre mínené rady do zivota od místních slintalu si muzes strcit za klobouk.
Jinak ten príspevek na který reagujes se týká GM v Rusku. Dokázes na toto téma napsat neco co má smysl.
Na druhé strane tento konkrétní príklad u kazuje ze konkrétne ty za placeného diskutéra klidne oznacís cloveka který má proste jiný názor. A tak tomu bude v prípade mnoha takzvaných "placených diskutéru".
Jinak me tady zase jiné polomozky oznacují za placeného diskutera firmy Hyundai. Pro hlupáka je to nejjednodussi oznacit cloveka se kterými nesouhlasí za placeného diskutéra.
Moje postoje nejsou "extrémne proruské", jsou jen jiné nez postoje stádního mainstreamu. Na Rusku se toho dá kritizovat dost. Ja ovsem preferuji vecnou diskusi lidí kterí mají dost informací, a ne slinty stáda ovlivnovaného mainstreamovými médii.
Jinak pro tvoji informaci Rusko Krym Ukrajine neuloupilo ale vzalo si ho zpátky. Krym byl priklepnut Ukrajine rozmarem komunistického diktátora Chruscova v 50. letech a ukrajinská vláda pri rozpadu SSSR zamezila navrácení Krymu Rusku, zamezila tehdy referendu o této otázce i pozdejsím snahám tento prípad resit. Pokud v té predchozí vete co jsem napsal je neco co není pravda tak se rád nechám poucit.