Ekonomika
donedávna bola kórejská produkcia automobilov považovaná za šmejdy...časy sa menia a Kórejci zaznamenávajú, čo sa pokroku týka, jeden z najväčších rastov...zase si povieme, že zo spodu, či dokonca z nuly, sa rastie najlepšie, čo je síce pravda, ale pravda je aj to, že nie každému sa to podarí...pravdou je však i to, že Kórejci v posledných rokoch dohnali technický náskok európskych producentov a dnes sa v mnohých parametroch môžu európskym autám rovnať, v základnej výbave ich dokážu prevalcovať pri rovnakej alebo dokonca nižšej cene...teraz, v časoch proklamovanej finančnej krízy prichádzajú s cenou, ktorá je pod úrovňou o triedu nižších áut...ak by sme chceli porovnávať autá s podobnými motorizáciami, tak tu máme aktuálne príklady: Seat Ibiza 1.4 16V s výkonom 63 kW začína na cene 294.900 CZK, Ford Fiesta 1,4 16V s výkonom 71 kW s cenou 311.900 CZK, Hyundai dokáže svoju i30 s 1.4 16V s 80 kW postaviť pred zákazníka za 279.900 CZK...s klímou za 304.900 CZK, s lepšou cenou (a pritom i lepšou výbavou v základe) teraz prišiel snáď len Renault s novým Meganom, no v globále by sa mali európske automobilky začať nad sebou viac zamýšľať, pretože reči o drahom vývoji v tomto porovnaní neobstoja a vysokými cenami si pod sebou kopú malými krokmi vlastný hrob...ich jediným šťastím je zatiaľ to, že európsky zákazník je dosť veľkým patriotom a je náročný v oblasti dizajnu, ale tam Kórejci už tiež mažú hranice a stávajú sa európskymi autami po všetkých stránkach, čím ďalej, tým viac...
no, tak hlavne nic jinyho, nez se vetrit do prizne nizkou cenou, jim nezbyva....
Co to znamená "proklamovaná krize"???Jako že není?Aha, zajímavý názor, to i Topolének v říjnu tvrdil... Mno,aby jim zase ňákého šéfika nezavřeli na 50 let a celá cenové anomálie nešla do kytek.Ámen :-! Protože dlouhodobě se pod výr. náklady prodávat nedá,vývoj těch aut, navíc převážně v Němcecku byl nenulový náklad.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
asi viem o čom hovoríš, aspoň sprostredkovane z rozprávania jednej osoby (ženy) pracujúcej pre Samsung na Slovensku...na obed majú klasickú polhodinovú pauzu a jedáleň vždy preplnenú tak, že stihnúť sa naobedovať do polhodiny je problém. Tak samozrejme s nedoplnenými zásobami sa vrátila na pracovisko s keksom v ruke, čo veľmi prekážalo jej nadriadenej - Kórejke, a keďže Slovenka na vyzvanie, aby na pracovisku nejedla, ale pracovala nereagovala (veď komu z nás by sa chcelo pracovať s prázdnym žalúdkom), tak od "milej" Kórejky vyfasovala facku, ktorú jej samozrejme bez váhania vrátila, nenechá sa predsa biť od nejakej učupenej ženskej z Kórey, samozrejme dostala na fleku výpoveď...Aziati sú riadny zdierači, tak práve preto "bijem na poplach", aby nás tu neovládli prižmúrené oči, pánboh nás ochraňuj, aby sme tu museli vyrábať iba ich produkty, či už autá alebo čokoľvek iné...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jenže kdyby nebyli tvrdí (nejen na zhýčkané Evropany, ale i na sebe), těžko by mohli takhle zatápět konkurenci a překotně se zlepšovat... Jasně, že z pohledu řadového zaměstnance to nevypadá hezky, ale mrkni, kam politika rozmazlování zaměstnanců dospěla v USA...
Můžeš,prosím, osvětlit pojem zhýčkaný Evropan? Tj. majitel má Cayenne+Ferrari, manželka X5, děti nějakou C klasse aBMW 5 či 7.čkové řady,pak nějaké kabrio,domeček s pozlacenou střechou, 50. věžičkama, služebnictvem...no a zaměstnanci 10 hrubých? Já bych za to ani nevstal.Tak nemel blbosti.Dnes jsem si dal dobrovolně-velím si sám - 14h a kolem 21.hod u jednoho fir. počítače mi už bylo docela zle,jsem rád,že jsem doma,vím, že udělat se to muselo dnes,ale zítra to bude dost vlažné.Melete někteří jakési debilní poučky z nějakých debilních managérsých kurzů MBA. No - asi takhle: nikdo ti nebrání dělat zadara,bez dovče, ale tyhle dmentní názory nevbucuj(te) jiným. Píše se ro 2009, nikoliv 1848...např.Je to jasné sdělení?Asi ne...mám ten pocit
Tak v historii evropané,žádnou zem nedobývali,nepustošily...doporučuji si přečíst něco z historie.Vždy to bylo tak,že silnější nebo inteligentnější zvítězil.To mu se říká EVOLUCE,proto je určitá dávka agresivity vrozená.
Jo když někdo v prácí chodí stále kouřit,kafíčka a podobně co pak očekávat.Obdivujeme "německou preciznost,pořádek a disciplínu",ale jakmile máme dodržovat pravidla,tak je to špatné.Je to vidět vlastně i na silnicích. :-!
Jo když někdo v prácí chodí stále kouřit,kafíčka a podobně co pak očekávat.Obdivujeme "německou preciznost,pořádek a disciplínu",ale jakmile máme dodržovat pravidla,tak je to špatné.Je to vidět vlastně i na silnicích. :-!
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Evropané nepustošili..."ti" evropané, tj. třeba začneme českou gramatikou,když už poučujeme...no a z historie se mrkneme na období po roce 1492 v Severní Americe. To bylo co? Myslím vyvraždění Inindiánů.To bylo v režii CCCP nebo ČLR nebo koho?Nebo španělské kolonie, britské...šíření pravdy a lásky,že jo? :-! :no:
Sice mě mrzí, pokud se asijští výrobci ošklivě chovají k dělníkům na pásu, ale auto si koupím podle svojí peněženky.
A to i s ohledem na to, abych s autem jezdil kam chci a ne do servisu.
Takže sice vím, že v základu bych koupil levněji nějakého fiátka nebo frantíka, možná i fordíka se slabším motorem, ale budu zvažovat i místo na zadních sedačkách, sílu a žíznivost motoru, spolehlivost, délku záruky (např. 5 let bez omezení km mi připadá slušná nabídka) atd... dle libosti. Samozřejmě přihlédnu i k vlastnostem podvozku nebo k vizáži... Jde o moje peníze, můj vkus a moje auto. A možností na výběr je naštěstí dostatek.
A to i s ohledem na to, abych s autem jezdil kam chci a ne do servisu.
Takže sice vím, že v základu bych koupil levněji nějakého fiátka nebo frantíka, možná i fordíka se slabším motorem, ale budu zvažovat i místo na zadních sedačkách, sílu a žíznivost motoru, spolehlivost, délku záruky (např. 5 let bez omezení km mi připadá slušná nabídka) atd... dle libosti. Samozřejmě přihlédnu i k vlastnostem podvozku nebo k vizáži... Jde o moje peníze, můj vkus a moje auto. A možností na výběr je naštěstí dostatek.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Komu sa uz len moze takyto korejsky hnus pacit. Japoncikov beriem, ale Korea? Nikdy!!!
A mech mi nikto nehovori, ze toto je moderny dizajn :no: :no: :no:
A mech mi nikto nehovori, ze toto je moderny dizajn :no: :no: :no:
Korejské? Sakumprásk vyvinuto v Německu, vyrobeno v Česku. Korejský je pouze majitel fabriky 😉
No a k těm cenám: nic moc. Nový Megan zatím nepřekonán.
No a k těm cenám: nic moc. Nový Megan zatím nepřekonán.
hjundaj... moze byt vyrobeny a vyvinuty aj na Marse, v tom citit Koreu aj mimo nasu sustavu aj ked robia pokroky ( ten karcinogenny smrad v interieri z pred par rokov sa stratil- asi zamestnali par pracovnikov cize v meritku sikmookych priblizne tisicku, aby ocuchavali dielce tesne pred montazou >😁 )
Ano? Postav si vedla seba Auris, a i30: ktory z nich je viac "korejskejsi"? Bral by si toho japoncika? No to dost vypoveda o tvojom (ne)vkuse...
oki, Toyoty majú ťažšie stráviteľný dizajn z japoncov, ale zase dizajn interiéru sa mi jednoznačne viac páči v Aurise ako v i30, ale to je tiež len vecou vkusu 😉 rozhodne už novší kórejci nepatria medzi škaredé káčatká
V Aurise som sa viedol, a je to teda humus zvonku aj zvnutra. Len co sa do Aurisu clovek posadi, tie lacne materialy okamzite udru do oci. Ani ta cudesna stredova konzola to nezachrani, najma ked vrzga a skripe. Otrasne...
Zlata Corolla! Kolega ma z nej poslednu generaciu, a ten rozdiel je ocividny: Auris je jednoznacne krok smerom k znizeniu nakladov, vsade to vidno, a Toyota sa tym vlastne ani netaji...
Zlata Corolla! Kolega ma z nej poslednu generaciu, a ten rozdiel je ocividny: Auris je jednoznacne krok smerom k znizeniu nakladov, vsade to vidno, a Toyota sa tym vlastne ani netaji...
Nj, rozmazlení obyvatelé kapitalistické ciziny.Já zase neměl moc pocit, že např. Corolla sedan je nějaké drama, líp se řídila než Auris, jinak nastejno.Asi dáno věkem a kvalifikací.Se mi líbí, jak v zemích, kde se za rok prodá míň aut než v jednom západním velkoměstě jsou všichni najednou extra nároční, docela zábavné...jsem to moh i jinak sdělit... :-! abyste se všici neposr@li :yes:
k Aurisu môžem napísať len toľko, že moje skúsenosti s ním sa nezhodujú s Tvojimi, netvrdím, že nie sú autá s lepšími plastami, ale ako tu niekto píše, že Fabka má najsamfasa plasty, tak sa idem popukať >😒] no pritom plasty v aute pre mňa nie sú to najdôležitejšie, i keď zase nehovorím, že nemajú byť kvalitné a dobre zlícované...
Tá 1,4 nie je síce zlá, ale pre Ceed/i30 je predsa len trochu slabá - hlavne pri záťaži. Najvýknnejší dvojliter má skôr vyššiu spotrebu ako výkon.
1,6 CVVT je ideálny - mám ho v Ceede a čo stretávam majiteľov 1,4 CVVT tak ľutujú, že nekúpili tento silnejší motor.
1,6 CVVT je ideálny - mám ho v Ceede a čo stretávam majiteľov 1,4 CVVT tak ľutujú, že nekúpili tento silnejší motor.
No ak ti 1.4CVVT/80kW pripada na Cee'd/i30 slaby, tak co potom 1.4MPI/59kW v Octavii? To bude asi riadne "zihadlo"...
A mimochodom, ta 1.4-ka podla mna ma vyznam pre tych, ktori chcu nizsiu sadzbu na povinnom zakonnom poisteni.
A mimochodom, ta 1.4-ka podla mna ma vyznam pre tych, ktori chcu nizsiu sadzbu na povinnom zakonnom poisteni.
Mne sa zdá trochu smiešne tak sledovať cenu povinného poistenia, lebo z pohľadu nákladov na nový automobil je to takmer zanedbateľná položka.
Tyseš typickéj maník,co při každé příležitosti vytasí ňákou šáde.A co třeba litrové motory od tojoty/C1/P107,ňáké opely,,malý motůrek do F500/Káčka?To sou nabušené trhače asfaltu, bo čo také? >😁 :no:
i30 v skutočnosti nepredstavuje nič extra. Ani sa nečudujem, že ho zlacnili. Ušľachtilý kórejský dizajn, na dnešnú dobu priam trápne plasty v interiéry, technika priemerná, podzvok priemerný. No proste, viem, že tento i30 je nepochybne lepšia voľba než Škoda Fabia. Alebo žeby naozaj? Úprimne, takú ŠKODA FABIU COMBI by som aj bral radšej. Inteiér je len o niečo menší a ten kufor. A tá technika. :yes:
A ešte slovo k dizajnu. Zvládli to! Tí Kórejci to zvládli. HYUNDAI GETZ. Ak by tam dali znak európskeho výrobcu, tak ešte aj zarytí Európan poviem, aký typický europoský dizajn. Možno len zadné svetlá, ale inak, no proste paráda. A teraz sa vracaú späť ku kórejskemu dizajnu? Prečo? Prečo?? PREČO??? PREČO??!!
Ten dizajn predných svetiel, ach. Neskutočne submisívny úsmev a k tomu tvar jak zvädnutá mandrínka. Škoda. Mali na to a zas sa kazia. A i10 len potvrdzuje, že nejde o čudný výstreľ.
A ešte slovo k dizajnu. Zvládli to! Tí Kórejci to zvládli. HYUNDAI GETZ. Ak by tam dali znak európskeho výrobcu, tak ešte aj zarytí Európan poviem, aký typický europoský dizajn. Možno len zadné svetlá, ale inak, no proste paráda. A teraz sa vracaú späť ku kórejskemu dizajnu? Prečo? Prečo?? PREČO??? PREČO??!!
Ten dizajn predných svetiel, ach. Neskutočne submisívny úsmev a k tomu tvar jak zvädnutá mandrínka. Škoda. Mali na to a zas sa kazia. A i10 len potvrdzuje, že nejde o čudný výstreľ.
Aspoň si do toho auta sedni,než budeš něco kritizovat.A GTIho styl stejně nenapodobíš,ať mu polezeš do pr..le sebevíc.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hele, 507, a viděl jsi plasty v nové Fabce? Ty jako jsou měkčené? A co se ceny týká, zlevňují všichni.
Proč ne Fabku? Je tedy pravda, že už se nelekám, když ji uvidím - zvykl jsem si, že je hnusná, zvykl jsem si na ten pohled a už mě to neděsí. Ale proč ji srovnáváte s autem o třídu větším? Že stojí v podobné motorizaci podobné peníze?
Jenže do tohohle se vejdu s rodinou, do Fabky ne.
Ještě tak ten zmíněný Getz je podobně velký jako Fabka, akorát oproti té nové má normálnější proporce.
Proč ne Fabku? Je tedy pravda, že už se nelekám, když ji uvidím - zvykl jsem si, že je hnusná, zvykl jsem si na ten pohled a už mě to neděsí. Ale proč ji srovnáváte s autem o třídu větším? Že stojí v podobné motorizaci podobné peníze?
Jenže do tohohle se vejdu s rodinou, do Fabky ne.
Ještě tak ten zmíněný Getz je podobně velký jako Fabka, akorát oproti té nové má normálnější proporce.
Ja viem ze to asi nie je nic nove, ale dnes som sa dozvedel, ze urcite sa bude v Bratislave vyrabat VW UP! a to uz od maja tohoto roku (05.2009).
Prave preto nam zrusili exurziu z vysokej skoly do zavodu VW, musia tam nastavit nove linky na vyrobu a chcu to trochu utajit 😄
Prave preto nam zrusili exurziu z vysokej skoly do zavodu VW, musia tam nastavit nove linky na vyrobu a chcu to trochu utajit 😄
Ty k#k#t,tak pustit si zločinný vw do blavy,na území zvrchovaného SK,to bych jako národovec nikdy nedopustil.Hnát je necky až za Ural, teda k atlantiku..pardon...ale toto?To teda ne,na koho se pak bude nadávat?Na pšonky,že zase doj€b@li ňákej motor do tojoty,jako např. 1,8 v avensisu?Tak, trošku ovalitka ujela,ale jinak dobrý...
Ale toho si skoro nikdo nevšimnul. Všichni byli totiž na větvi z toho, že zmínil ve stejném interview přezdívku nějakého Schickelgrubera... 😉