První generace vozu Škoda Fabia patří k velmi oblíbeným ojetinám, na trhu lze stále najít opravdu hezké a kvalitní auto. Skoro všechny opravy se přitom dají řešit velmi levně.
Dobrý článek, slušně vystihnuty všechny neduhy.
Motor jednoznačně brát 1.4 16V v kterékoli verzi, pokud se dá pozor na olej, akceptují se drahé rozvody a pravidelně se kontrolují cívky a lambda, není žádný problém až do cca 280 tkm.
Ve městě je to příjemné svezení, spotřeba cca 7,5, mimo město okolo 5,5, na dálnici udrží 160 kopec nekopec.
Nebrat 1,9 TDI, jsou už dojeté a hlavně pak odchází přední náprava. Navíc je to co se týče jízdních vlastností už opravdu na hraně.
Naopak 2.0 MPI je z mého pohledu fajnová motorizace spíše na delší vzdálenosti. Měli jsme jednu zplynovanou a jezdilo se s tím opravdu příjemně.
Pozor na rez (okolo čelního skla, zadní víko, prahy vpředu), pozor na zatékání přes zadní dveře. Pravidelně kontrolovat odtok pod torpédem, zanáší se to a pak teče dovnitř.
Odchází vlnovce.
Pozor na hadičku ostřikovače zadního skla, v motorovém prostoru se rozpojuje a pak to stříká přímo na ŘJ. Pokud se rozhodnete montovat něco v motoru, připravte si náhradní plastové díly a uchycení, všechno to bude zpuchřelé.
Hlídat žárovky, auto jim dává dost zabrat.
Celkově super auto, najít dobrej kousek, beru ho všema deseti do města. :-)
Možná to tak v době uvedení a hojného rozšíření málokdo vnímal, ale tohle auto i na dnešní poměry velmi mile překvapí, hlavně interiérem:
Nevím, jakou Fabií autor jezdil, protože měkčená palubka, respektive její celá horní část je snad vyjma Juniora (ten už jsem hodně dlouho neviděl, tak si nepamatuju) měkčená. Obšité výplně dveří látkou a vše bytelné, na místech exponovaných je našitý koberec(třeba na držáku bezpečnostních pásů, to jsem zažil až po dlouhé době teď u Mondea a Focusu nejnovější generace).... VW fans prominou, ale kam se hrabe nová Fabie III, tohle je prostě pořád jiná liga. Sedačky nejsou špatné i v nižších výbavách, auto hlavně v kombiku se dá jakžtakž jet i v zadu (pro vyšší postavy), zkrátka dle mne ve svých letech výroby toto nemělo konkurenci, ani u VW, či Seatu.
Jízda : Tady je to horší, jízdní vlastnosti odpovídají době a dobovým Oktávkám, hlavně s těžkým TDI to v zatáčkách žádná sláva není. Nemohu však souhlasit s doporučenými motorizacemi. HTP - s ním po městě a okolí naprosto dostatečná pohonná jednotka, bacha na původ. MPI 1.4 - 59kw (náhda, včera sem ji jel v kombiku:D), do města dle mne moc nevhodná, je líná na vystřelení ze semaforu a HTP se vytáčí lépe (hlavně silnější), naopak ta stokoňová 1.4 s autem hýbe solidně.
Mne nejvíce baví 1.9 TDI 74Kw. Bohužel v zatáčkách totální propadák, hlučný, ale sílu dodá Fabii dostatečnou a někdy se dost majitelů silnějších vozů dost diví. Na dálnici také letí, ale auto na rychlosti nad 150km/h prostě není stavěné a není to už žádná sranda, vjet třeba do díry či podobně... holt B segment no :-)
Pokud si chce někdo trochu jízdu užít, tam doporučím z jeho sesterských modelů spíše Ibizu/Cordobu, které mají sice tvrdý, ale příjemě tuhý podvozek a v zatáčkách se jim líbí více :-)
Suma sumárum, tohle se Škodovce povedlo..... kdo zná, zamáčkne u nové FIII slzu i přes její veškerou krásu....
P.s. u toho 59kw 1.4 jsem si vzpoměl na ty věčné nespokojence s turbomotory a řečmi o tom, jak vám chybí atmosféra a že by do města stačila.... No, TSI i to nejslabší ho strčí do kapsy na 2x! :-)
Ty odpichy z křižovatek jsou dost "kus od kusu" - můj 55 kW kombík na 14" kolech byl OK po úpravě i co se týče reakce na plyn (stačilo přizvednout volnoběh hehe) a kolegův kousek s 59 kW motorem a 15" koly byl úplně chcíplej. Ve firmě nám jich ještě pár s tímhle motorem zbylo a jakkoli jsou některé za trest, jiné bych si rád hned odkoupil.
A upřímně, IGEN s TSI bych chtěl moc.
No, já včera právě jel s kamarádem tu 59kw a opravdu slabota.... jezdil sem ještě novější evoluci toho 1.4 s 63kw v ibize a taky docela lenoch... s TSI se to nedá srovnávat.
Tak to si asi nejel konkurenci, s těžkým dízlem to je dost neohrabané v zatáčkách. S benzínem jsem toho moc nenajel, ale na tu dobu spíše průměr, třeba ten Seat byl lepší.
S jakou konkurencí? Diesel byl snad vždycky neohrabaný, ale to je úhlu pocitu, všeobecně myšleno.Ten podvozek na tu dobu byl excelentní.... a kterého Seata máš na mysli? Vždyť fabie měl tuším jako první, novou platformu od koncernu.Dokonce Combi předčil svým způsobem kraťase.
Poslední generace co byla Cordoba. V zatáčkách byl znatelne lepší.Odzkouseno s htp a 1,4 VS stejné Fabie. Možná na rozbíte okrsce je Fabie trochu komfortnější ale Seat v zatáčkách vede.
No když si člověk přečte tenhle článek, tak mu musí být hned jasný proč je stáří aut v ČR 14 let. Spousta lidí není zvědavých na to, že si koupí novou Fabku a začne řešit problémy s TSI motorem, tak radši jezdí dál ve spolehlivý, starší, ale neustále dostatečný technice. Na co měnit něco co funguje.
Re: je to na nic , protože by mi to stejně ukradli
No každý nepotřebuje zrychlovat na 100 za 5sec. A i těch 13,4 v běžném provozu není brzdou.
A místo? Je to malé auto tak tam není prostoru nazbyt, odpovídá to své třídě.
Naopak 1,4 16V 74 kW byl vynikající motor, který s Fabkou neskutečně cvičil. A jinak Ádo, normální řidič točí motor tak jak je potřeba, když potřebuje výkon tak šlápne na plyn, když ne tak to šolíchá na 2000 rpm. Tenhle motor co tu nad ním ohrnuješ nos měl krásnou výkonovu špičku a na 4000 rpm nádherně ožíval a krásně táhnul až někam k 7000. Používal jsem ho jako služební auto radši než O2 TDI ;-)
Houby s octem. Řidič šlape na plyn, když potřebuje, aby to jelo. Bez ohledu na to, jaké otáčky právě má. Když jsem šlápnul na plyn u 1,9SDI, auto citelně táhlo. Když jsem u 1,4 16V šlápnul na plyn, tak se nedělo vůbec nic. Neskutečně chcíplý motor! Nechci domyslet, jak by se s tím třeba při 2000 RPM předjížděl kamion. >:D
A že ožíval v oblasti otáček nad 4000? Kdo by motor tak trápil? Auto není vysavač!
Panebože. Ty seš teda materiál. 1,9 SDI nejelo vůbec, ale ani trochu, ať si s tím motorem dělal co chtěl. Koukám, že seš řidič na baterky takže ti nedochází, že je potřeba zakvedlat s tím klackem co máš mezi sedačkama. Na 2000 ot začít předjíždět kamion může jenom magor. Co magor, takovýmu člověku bych ani nedal řidičák, protože je nebezpečný sobě i okolí. Vytáčení 16 ventilovýho motoru nad 4000 není vůbec žádný trápení. Představ si že motory v motorkách točej bez problémů i 15000 ot a vůbec jim to nevadí. Ten motor je na takový otáčky prostě konstruovanej. Stejně jako tenhle ve Fabce je konstruovanej na to, aby se s ním jezdilo, pokud potřebuješ výkon, na 5-6 tisících. Pak totiž předvádí velice solidní výkony a jízda s ním je radost. Naopak pokud se ploužíš po městě, tak umí jet i podtočenej na těch 2000 ot, ale nemůžeš pak od něj očekávat dynamiku závodního speciálu.
to sice jede, ale 2x víc žere >:D navíc u SDI je celkem jedno jaká tam je rychlost, jede to pořád stejně i když se podřadí xD a taky to jezdí snad i na chcíplé ptáky
Soused ji má v Octavii. Jel jsem párkrát za ním, a musím říct, že až pak jsem pochopil, jak vypadá opravdová brzda provozu. Ale spotřebou se umí pochválit, s permanentně podtočeným motorem 4,6.
Na Octavii byl atmosférický SDI nedostatečný. Stejně tak na dlouhou Fabii. V krátké Fabii (jen řidič a spolujezdec) byl SDI perfektní motorizací. Mimo město do 4 litrů, v Praze okolo 5 litrů řepkové nafty na 100km. :-!
Co z toho vyplyva? Ze pri maximalnom krutiacom momente mal SDI nizsi vykon, ako MPI. A prave vykon je to, co je rozhodujuce. Krutiaci moment sa totiz sprevodovanim NEZACHOVAVA. Staci upravit staly prevod, a na kolesach je hned ina hodnota...
Adolf, nezabudni sa aj dnes skontrolovat, či si chlap. Ak je tvojim kriteriom chlapa norma, či niekto jazdi alebo nie TDI, je to pre mna komedia, pre teba drama a pre spoločnosť tragedia. Bijes v predstavach tzv. babovky, alebo si trufas iba na babičky na prechode?
ada zas neví co mele právě 1.4 MPI (OHV) má maximum točivého momentu už ve 2500 ot/min (120NM) takže ten motor nepotřebuje vůbec vytáčet zrovna tuhle fabii s tímhle motorem mám doma a na budíkách to píše 310 tkm ,prostě nesmrtelný motor .SDI je sice taky nesmrtelný ale dynamika se rovna Nule
Ale vím dobře. 1,4 MPI je průměrný motor. O tom nemluvím. Je to takové embéčko. Prostě OHV. Totální zdechlina je 1,4 16V OHC o které Škodovka tvrdila, že má 74kW, ale jezdila jako když bába s hromničkama jede na pohřeb :no: Kapišto?
Srovnávám Fabii 1,4 OHC 16V s Fabií s běžným motorem 1,9 TDI 74kW :-!
A konstatuji, že 1,4 16V byl tou nejhorší zdechlinou, kterou do toho auta mohli namontovat!
záleží, jak to kdo zajel...jeslti si dobře zajel 1,2 jela opravdu nádherně...1.4 55 Kw se hodne povedl, celkem pružný motor na tak malé auto 1.4 74 Kw tovární tuning totálně na houby, nejdee to žere to, nejen benzin ale i olej....2,0 celkem o pohode, až snad na tu vysokou pojistku....Souhlas 1.9 SDI nesmrtelný motor při nádherné spotřebe
To co jsem se tu dočetl o 1.4 TDI 3 válci,, jeden výmysl za 2....mám zkušenost 1.4 55 Kw a troufám si trvdit že ten motor si s tím autem jen hraje, a zas tak hlučný to neni...na 1 nádrž mám rekord 930 km při rychlosti 140 km/h ve 3 lidech, což si myslím že je celkem slušný...
Kdepak. Představ si modelovou situaci: jedeš na pětku, motor normálně někde v oblasti okolo 2000RPM a najednou potřebuješ akcelerovat. U 1,4 16V dáš plný plyn a NIC! U 1,9TDI dáš plný plyn a auto vystřelí jak raketa. Chápeš ten rozdíl? >:D >:D >:D
Jó, to je u 16-ventilu atmosféry opravdové překvapení...
Ano, rozdíl je dramatický, jenže ten rozdíl je mezi pedály a volantem :-!
Kdo by to byl řekl, že při potřebě zdychlit existuje možnost podřadit na čtyřku, nedej bože dokonce na trojku, že >:D >:-[]8-s
1.4 16V byl nejlepší motor do Fabie, a to naprosto bezvýhradně. Bohužel jich je velmi málo a řidič nesmí být lama a bát se motor vytočit a podřadit si. U tohoto motoru si totiž řidič musí po výkonu "sáhnout".
U atmo benzinu nesmis slapat plny plyn v nizkych otackach. Auto se zacne dusit, nebo ridici jednotka prida plyn velice pozvolna. Kdybys zmackl treba do pulky, tak by vystrelila i 1.4ka.
Predstav si modelovu situaciu. Podradis o dva stupne, slapnes na plyn a predstav si, ono sa to celkom solidne rozhybe...a to vsetko bez vibracii a permanentneho dunenia >:-[]
Adolf: Představ si modelovou situaci: jedeš na pětku, motor normálně někde v oblasti okolo 2000RPM a najednou potřebuješ akcelerovat. U 1,4 16V dáš plný plyn a NIC! U 1,9TDI dáš plný plyn a auto vystřelí jak raketa. Chápeš ten rozdíl?********
Adolfe prostě neumíš řídit a nepatříš za volant, jen u traktoru bych ti dal vyjímku na pole.
No Ádo. Řeknu ti tajemství, když chceš prudce akcelerovat MUSÍŠ si podřadit. Pokoušet se o to na podtočenou 5ku je nesmysl. V obou případech bych šel zrovna na trojku. A to ti říkám jako majitel TDI oktávky. Už nic dalšího prosím tě nepiš, protože každým dalším příspěvkem jen poukazuješ na fakt, že seš jen podprůměrný řidič na baterky.
Se spolehlivostí to tak slavné není- porpálené těsnění pod hlavou válců, prasklé vlnovce, vadné lambda-sondy (jsou dvě), problémy se zapalovacím modulem...
Vše jsou sice položky v řádu max. pár tisíc, nicméně vše je pravidlem a jen otázkou času, kdy problém nastane... Spolehlivost si představuji úplně jinak :-!
Mno tohle auto, bylo mé první služební. Průměrná spotřeba 12l/100 km >:D Potom jsem přesvědčil vedení firmy, že budu jezdit svým vlastním autem.
Subaru outback 2.5L a průměrná spotřeba +/- 10L/100km při stejné zátěži.
Tento motor je vhodný maximálně na nějaké dojíždění do práce nebo pro nějakého důchodce, ale pro dálniční lítání, štreky po světě a ostřejší jízdu se moc nehodí. Pokud totiž chcete, aby to trochu jelo, žere to jako tank. V tomhle je lepší TDI, které i při hodně ostré jízdě bralo pořád okolo 8l.
v podstate vychadza este z motora 1,3 z feldy..... ktory v mojom pripade po necelych 14 rokoch stale bezchybne funguje... a to ho dost trapim aj po meste na kratke trasy viackrat za den ... sice nezerie 4 litre, nemam fejsbuk ani panormaaticku strechu ale aspon sa nemusim bat ci niekde dojdem a ci mi nieco neodide.... raz darmo... este nam bude za touto jednoduchou spolahlivou technikou smutno .... diely su na prve fabie a feldy za babku... menil som len pred par rokmi alternator za 60 eur... co je vzhladom na vek auta uplne normalne .... inak v pohode...... tieto mpi motory su dnes na nezaplatenie.. v case 0,9tce a inych podobnych motorovych omylov su to v podstate zlate a nesmrtelne motory ... pouzitelne kdekolvek kedykolvek a je uplne jedno ci je vonku minus 20 alebo plus 40 alebo ci idete na 300km vylet alebo len na rohliky do lidla 2km...... zlata era 90tych rokov sa uz ale nevrati.... :-( ... a verim tomu ze dnesne malicke smiesne turba uz 14-15-20 rokov nevydrzia... a mozno nevydrziaani 6 - 7 rokov.... co uz .. spotrebna doba
Omyl. 1,4MPI je konstrukčně blízký příbuzný motor ze Škody Popular typ 912 z roku 1937. Typickým rysem je jen 3x uložená kliková hřídel a rozvod OHV. Motor byl pochopitelně průběžně modernizován. V roce 1964 (Škoda 1000MB) dostal blok odlitý z hliníku. Byl několikrát převrtán (s tím souvisely určité změny na bloku motoru), nejprve na obsah 1100, potom 1300 a nakonec ve Fabii na 1400ccm. V poslední verzi Formana (když se už Favorit nevyráběl), dostal vstřikování a lambda sondu. Ve Felicii bylo potom vstřikování upgradováno na vícebodové vstřikování (MPI). Nicméně stále to byl de facto konstrukčně stejný motor. Naprosto vychytaný - ostatně vyráběl se přes 70 let! Poctivá práce českých rukou! :yes:
Ovšem motor TDI tyhle atmosférické benzíny provždy jednoznačně převálcoval. To je zákonitost vývoje. Vracet se dnes k sice vychytaným, ale překonaným benzínovým atmosférickým motorům je už nemožné. Stejně, jako prokopávat slepé uličky konstrukce rychloběžných podčtvercových zážehových motorů. Takové motory pro své specifické nectnosti (nízká energetická účinnost, nízký krouticí moment v nižších otáčkách a krátká doba života) dnes patří jen do motorových pil, sekaček na trávu a podobných aplikací, kde je důležitá minimalizace hmotnosti. :-!
Ty seš omyl, ado... Jen proto, že ma Popular i MBčko OHV neznamena, že je to stejný motor. To bys pak mohl tvrdit, že motor v Mustangu je stejný, protože má OHV...
Motor pro MBčko byl vyvíjen zcela nově. To, že nedostal OHC a 5x uloženou kliku bylo dané tím, že soudruzi nebyli schopni vyřešit problémy s mazáním, na které je tato koncepce citlivější. Tak se drželi ossvědčeného způsobu.
Nemluvě o tom, že za více jak třicet let výroby bylo na motoru provedeno tolik modifikací, že už ten ve Fabii s MBčkem nemá společného téměř nic. Už ve Favoritu byl výrazně modifikovaný, nebýt toho, nepřežil by tak dlouho.
Jinak ty motory byly hodně přiškrcené vačkou a výfukem. Je otázka, na kolik to bylo kvůli emisím (poslední verze zvládaly Euro 4) a nakolik tím, aby nekanibalizovaly konkuranční 16V od VW
Fábia je dobre urobené, nie veľke ale ani malé auto.
Za mínusy Fábie osobne považujem hlave vyššiu bazarovú cenovku a chudobnú výbavu. Faktom je, že ak chcete aspoň bočné airbagy či klimatizáciu , budete musieť hľadať dlhšie a siahnuť hlbšie do peňaženky. Netreba zabúdať, že je Fábia ešte stále obľúbená u autičkárov, takže treba zvážiť pri kúpe aj zabezpečenie vozidla.
Fábia určite nie je dobrou voľbou pre individualistu, s Fábiou by bol len ďalšou kvapkou v mori plnom týchto áut.
Já bych řek´, že Fabie I není vůbec dobrá volba. Opravdu široký a překážející A-sloupek, věčně prasklé žárovky, hranatá řadička tlačící do dlaně, roh středového panelu bijící se o místo s pravým kolenem řidiče, úzký interiér a riziko ohluchnutí při pootevření kteréhokoliv okna za jízdy, to jsou víc jak dostatečně silné důvody, abych se poohlédnul radši někde jinde.
Středový panel zavazí jen někomu (záleží na pozici za volantem)
Riziko ohluchnutí - to myslíš vážně? Otevřené okno ve Fabii obtěžuje úplně stejně jako v kterémkoliv jiném voze... A jinak existují ofuky skel, které stojí pětikilo...
Střílíte krapet mimo. Píšu o vlastní zkušenosti. A-sloupek je opravdu široký a má polohu a sklon dost podstatně překážející ve výhledu. Cyklista na křižovatce za ním zmizí jako nic. V porovnání třeba s Octavií je ten výhled šikmo vpřed opravdu špatný.
Středový panel mě osobně překáží. Asi mám příliš dlohé nohy, já nevím, ale pozice za volantem pro mne příliš příjemná není.
A ty okna - ne každý hned sahá ke klimatizaci, třeba na podzim a nebo na jaře je příjemné větrat okny - ne však ve Fabii. Už slabě nad šedesát je hluk v autě, který dělá vzduch proudící přes i slabě spuštěné sklo, enormně nepříjemný. Nevím, o jakých ofukech skel píšete, ale jestli jde o deflektory, tak ty zamezují především průvanu přes auto, ale hluk, zejména nad hranicí mestských rychlostí obvykle ještě zvyšují. Skuste si třeba Peugeot 206, 207, Clio, Fiestu nebo C3 - jsou v tomto směru mnohem příjemnějšími společníky. Takže za mě Fabie I opravdu radši ne. U ojetého auta člověk musí dělat kompromisy, jelikož více peněz nemá, nebo nechce dát - ale v tomto případě by bylo těch kompromisů až moc, a právě tam, kde je dělat nechci.
Vzhledem ke konkurentům z té doby je Fabia bezkonkurenčně nejprostornější, má velmi tuhou karoserii, je kvalitně sestavena a se správnou motorizací je i provozně levná.
P206? Prostorností kabiny a spolehlivostí je totálně pod úrovní Fabie, Clio je krutě malé, C3 obdobně... Fiesta je vše jen ne spolehlivá.
Fabia má obrovské klady. Že za cenu Fabie je ale pro někoho lepší volbou např. Focus (třeba pro mě), o tom nepochybuji.
Prostor vzadu je pro mě druhořadý, v prostoru za volantem nad Fabií P206 jednoznačně vede, C3 taky. Fabia je na šířku stísněná, nebýt ve dveřích tak tvrdé výplně, tak v nich zachvíli loktem protlačím díru. Tuhost karoserie je opravdu nadprůměrná, to se musí nechat, na druhou stranu je to i její nevýhoda. Myslím, že to na ACZ před delší dobou už někdo psal, ale je hodně špatně odvětraná - tím pádem uvnitř kabiny vzniká mírný přetlak a hluk vznikající třeba při přejíždění nerovností, a taky při pootevření oken, má nízkou frekvenci a hodně duní - citlivěším osobám, třeba i mně, od toho zaléhá v uších a od toho je k bolesti hlavy už jenom krůček. S Fabií jsem pár tisíc km odjezdil, a z pohledu komfortu opravdu příjemné vzpomínky nemám.
Fabia I je vsázkou na jistotu a je pravda, že v rámci třídy je to jedna z nejlepších bazarových koupí. Bohužel už ne tak cenových.
Problémy Fabie:
1) Hezká Fabia si drží cenu - a za cenu Fabia tak často seženete mnohem větší a pohodlnější vozy
2) Výbava - většina, resp. úplně naprostá většina Fabií jsou krutě nevybavení žebráci v Classicu. Sehnat hezkou Fabii není zas taková věda. Sehnat ale hezkou Fabii S KLIMATIZACÍ? Máte velký problém...
3) Koroze - ano, obecně nemá problém, zato u předního podběhu je to takřka sázka na jistotu a pokud koupíte víc než 10-letou Fabii, buďte si takřka jistí, že na tom spoji bude hnít...
4) Zatékání a plesnivění - předně to není problém jen zadních dveří, protože problém je v těsnění nosiče výbavy dveří, druhak to není problém Fabie, ale celého koncernu z té doby...
5) Nebyly zmíněny "padající elektrické stahovačky" - takřka jistota, jen otázkou kdy se to stane
6) motor - 55 kW byla i v krátké Fabii, pokud mám dobrou paměť, a nevím, kde byli na tom, že ne
7) OHV 50 kW je určitě dobrou volbou, ale ne až tak svojí spolehlivostí, spíše laciností oprav
8) podvozek - citlivý na výmoly, není zkrátka nijak bytelný, ona taky ta Fabia vážila prakticky totéž co jedničková Octavia... Jenže zatímco na jedničkové Octavii vám podvozek vydrží, na Fabii ani omylem
9) problémy s elektroinstalací jsou - viz na jedno světlo osleplé Fabie. Fabia totiž měla jako jedna z prvních elektrohydraulický posilovač
10) jsou známy i problémy s řízením, kdy pokud dostane auto ránu do řízení, tak se vám může vysypat a oprava není vůbec levná
11) Palubka byla měkčená!
12) Mladší Fabie tiše podléhaly čím dál víc a víc "snižování výrobních nákladů", a tak se třeba potichu vytratila regulace jasu podsvětlené přístrojů atp... A také přibývalo elektroniky (a tím se snižovala spolehlivost)
13) ABS u prvních Fabií je takřka životu nebezpečné - na tzv. roletách nebo kostkách totiž systém vyhodnotí prokluz kol a na takovémto povrchu Fabia přestává brzdit... Kdo to neví, může být nehezky překvapen.
Koupit či nekoupit? Toť otázka. Za danou cenu určitě seženete větší a pohodlnější vozy. Z druhé strany je Fabia I opravdu poctivě vyrobené auto, na kterém se kromě pozdějších fází výrobního cyklu opravdu nešetřilo a které má naději s minimálními náklady sloužit bez problémů dalších 10, 15 let. A takových ojetin už značně ubývá.
Velkým kladem je, že se na rozdíl od Octavií tolik nekradou.
Z druhé strany - jako auto pro rodinu je prostě malá a vhodná leda tak na krátké trasy... Sám bych asi v dané cenové hladině hledal raději Focus I 1.6 benzin. Za stejné peníze o mnoho více muziky (ale bohužel i starostí s korozí).
Dobrý rozpis, pane.
11. Ano, palubka byla měkčená, ale nevím na co. Kde s ní mohly kolena řidiče přijít do styku, byla tvrdá jako kámen. Měkčení v horní části je absolutně k ničemu.
Zapoměl jste na praskající žarovky v předních světlech, co jednooký vůz na cestě, to téměř s jistotou Škoda.
Ano, měkčení bylo k ničemu asi stejně jako u kteréhokoliv jiného vozu... Měkčení bych neřešil, podstatné je, že plasty uvnitř Fabie byly kvalitní a docela dobře oděruvzdorné. Tedy přesný opak dnešní Fabie III
Plasty byly kvalitní, i když ve většiné vozů pouze matně černé, a zasloužily by si i jemnější tvarování - i na svou dobu byl design velmi strohý a jednoduchý. Mékčení, protože nemá praktický význam, nepočítám mezi klady - a samozřejmě ani mezi zápory, prostě zbytečnost, která nepřekáží. Ve Fabii III jsem neseděl, tak nevím posoudit.
Ergonomicky nebyl bez chyby, překážející středový panel je jasným ergonomickým nedostatkem, i když nepřekáží všem postavám. Hranatou řadičkou, která nesedne do ruky a její hrany tlačí do dlaně jsem už vzopměl. Já se taky moc nestotožnil s páčkou směrovek, vůči většině vozů, se kterými jsem měl tu čest, byly její dráhy o chlup delší, jež bych čekal - a taky jsou páčka u volantu dost dlouhý, masivnější sloupek a kratší páčky by jistě neurazily - ale to už jsem trochu hnidopich. Fabia I byla po Felicii prvním moderním hatchbackem, a tak je třeba jí i něco odpustit. Spíš je smutné, že její nástupce se nikam neposunul, alespoň ne kladným směrem.
ergonomie = rozmístění ovládacích prvků, ne? Že středový panel při určitém konkrétním nastavení dokázal překážet, na věci nic nezmění...
Páčky směrovek snad byly jako u kteréhokoliv koncernového vozu, tedy nevidím problém.
Řadičku nemá smysl řešit už vůbec, pokud by snad její tvar někomu vadil, může si tam dát libovolnou jinou z koncernu. Takže si tam typicky dali řadičku z Octavie v kůži...
Ne. Konstatuji, že máte o ergonomii hodně omezenou představu. Doporučuji dostudovat. Překážejíci panel na věci mění dost.
Kde byly nebo nebyly stejné páčky nevím, a je mi to jedno, já bych si prostě představoval o chlup lepší. Ale jak jsem už napsal, páčky nejsou nepřekousnutelný problém.
Měnit řadičku z jiného koncernového auta, když mi originál nevyhovuje? S odpuštěním, to je totálně idiotský argument.
6) Motor 55 kW v hatchbacku byl, ale v článku se mluví o modernizované 59 kW verzi, která přišla až v poslední roce výroby. Pozná se podle toho, že má filtrobox vedle motoru a nikoliv na motoru.
BTW všiml jsem si, že při koncern při představení nových motorů často dává filtrbox na motor (aby ušetřil výrobní náklady) a při modernizacích ho osamostatní (aby zvýšil výkon a snížil spotřebu). Jsem zvědavý, jak to bude u současných TSI s řemenem, ty taky mají filtrbox na motoru.
13) Já mám Fabii po faceliftu a když se mi poprvé na sněhu/ledu spustilo ABS, byl jsem také nepříjemně překvapen, jak to prodlužuje brzdnou dráhu ...naštěstí jsem tehdy chtěl jen odbočit z hlavní silnice na vedlejší, takže jsem křižovatku projel a nic se netsalo.
No ... když se u HTPéčka přesunul filtrbox z motoru mimo motor, stoupl výkon z 40 na 44 kw a z 47 na 51 kw. U motoru 1.4 16V došlo k posunu z 55 na 59 kW. Je to dáno tím, že filtbox na motoru ohřívá vzduch, což snižuje jeho hustotu a tím pádem i výkon.
Musím souhlasit jen bod 7) 1.4 ohv je právě spolehlivá jediné co se na ní opravdu kazilo a mohlo ohrozit motor je že občas selhávalo těsnění pod hlavou ,ale díky tomu že se nemusely rozebírat rozvody jako u (D)OHC motorů nešlo o nákladnou opravu :-)
Abych příspěvek zkrátil, tak řeknu jen to, s čím nesouhlasím nebo co nebylo v článku zmíněno.
V interiéru bych Fabii vytkl přední sedačky - jsou malé, nepohodlné a ani v nejvyšší výbavě nelze nastavit bederní opěrku (otázkou je, jaké jsou sportovní sedačky, v těch jsem nikdy neseděl). Ve dvojkové fabii se sedí lépe. Dále aerodynamický hluk od přednch sloupků.
Co se týče kvality, ano, auto jako celek je robustní, ale najde se několik slabých míst a tu a tam se něco pokazí. Koroze karoserie sice nehrozí, ale sposuta dílů vystavených účinkům soli rezne jako liška - zrovna teď jsem musel nechat dělat repasi zadních třmenů, protože pístek prostě zrezivěl.
Zásadně nesouhlasím s hodnocením dvoulitru. Pokud mu lze něco vytknout, tak menší kultivovanost, hučení ve vyšších otáčkách a zoufale málo místa v motorovém prostoru. Poměr spotřeba/dynamika výborný, nevím, kde autor článku přišel na opak. Pokud vezmu data na spritmonitoru, tak dvoulitr 85 kW má průměr 7,7, zatímco 1.4 50 kW má 7,5. Než jsem auto přestavěl na plyn, tak jsem byl v průměru pod 7 litry, více to žralo jenom na krátkých popojíždkách nebo při opravdu svižné jízdě.
Neseděl. Ale Punto nebo 206 nikdy neskrývaly, že jsou to auta určená především do města a cílená spíše na ženy. Fabky s dvoulitrem nebo 1.9 TDI mají potenciál plnit i roli auta na dlouhé jízdy. Hodně asi bude záležet na tvarování sedaček - ve Fabce jsou pečlivé vytvarované, ale na člověka o 20 cm menšího (který si je pravděpodobně bude velmi pochvalovat), takže tam, kde bych potřeboval prohlubeň, je spíše naopak výstupek. Někteří lidé to řešili tak, že do sedadel vmontovali nastavitelnou bederní opěrku z Octavie. Na internetu jde viděl i nabídka na domontování sportovních sedaček z dvojkové Fabie.
Sedadla Fabie I byly vše jen ne dobře tvarované. Ale ano, byly to první sedadla Škody, které nekončily kdesi u lopatek a měly opravdu správný rozměr.
Rozdíl mezi interiérem Fabie a ostatními nekonernovými konkurenty se nebojím co do prostornosti nazvat rozdílem třídy, tak dalece Fabia převýšila ostatní modely jako Clio nebo P206... Snad jedině Corsa se chytala.
S 1.4 50 kW pojedeš za 7,5 snad jedině s cihlou na podlaze, když to budeš na dálnici ždímat na 160 kmh >:D
Clio nebo P206 jsou, jak už jsem říkal, vyloženě cílené jako auta do města. Fabia svou délkou a s dědictvím prostorných Favoritů a Felicií prostě přinesla prostorové zklamání. Ano, je to daň za bezpečnost. Ale Fiat v té době uměl udělat stejně prostorné a bezpečné auto při menších vnějších rozměrech (Punto II).
Fabia I. generace je nejlepší Škodovka od dob, kdy se přestal vyrábět Favorit.
Toto prohlášení je kontroverzní, ale je to tak. Favorit byl pro Škodovku zlom, nijak dobré auto, ale pořád dostatečně dobré na to, aby se dalo vylepšit a pomohlo přežít přechod na volný trh.
Octavia I sice byla fajn, ale nic jiného než Golf III s batohem.
Fabia I byl produkt, který měl ukázat světu, že Škodovka dělá kvalitní auta a dobrá auta, nešetřilo se na ní a dodnes to jde vidět, předběhla v té době konkurenci. Xenony, navigace, perfektní podvozek, přesné řazení, bytelný interiér, velké sedačky... mimochodem, kdo má v mainstreamu v této třídě dnes Xenony... asi nikdo.
Pravda, chyběly pořádné motory a ačkoliv je 1,4 MPI opěvovaný motor, pořád to byl jen vylepšený motor z Favoritu a bylo to znát... hlavně na spotřebě. Až 1,2 HTP 12V se 47 kW jej nahradil.
Nebudu s tebou souhlasit. Nejlepší novodobou Škodovkou je podle mě Octavia I po FL. Ne náhodou se vyráběla enormně dlouho a vydržela souběžně s dvojkovou Octavií.
Octavia I nebyla jen Golf s batohem, Octavia I byla vozem, který stanovil formát Škodovek na další desetiletí a ano, Škoda dodnes těží z Octavie I. Další modely jako Octavia II, Octavia III a navrch ještě Rapid jen zopakovali to, s čím přišla Škoda v 96-tém...
Tehdy touto koncepcí - malý vůz - velký prostor - obrovská užitná hodnota - dobývala východní Evropu. Dnes se stejným formátem dobývá Evropu celou.
Fabia I byla vozem, který sice předběhl konkurenty své doby a Škoda s ní nepochybně zazářila, nicméně nic převratného v ní nevidím. Naopak jako nástupce Felicie přinesla mnohé kompromisy - zmizela jednoduchost, zmizela prostornost. A Polo nebo Ibiza byly s Fabií zcela na jedné rovině, Fabie je ničím nepřevýšila, snad jen varianta Combi a sedan...
Se spotřebou 1.4 MPI pravdu nemáš, pokud byl dobře zajetý, tak 1.4 MPI byl velice úsporný motor, navíc zcela nenáročný na údržbu a až na pár konstrukčních nedokonalostí je to prakticky nezničitelný kousek. Tedy nejen velmi úsporný, ale úsporný ve všech režimech. Spotřeba se vlezla mezi 6-6,5/100 bez nějakého omezování. Za tohle dnes nezvládne jezdit ani Fabia III s litrem :-!:-!
Prukopnikem tohoto formatu (tedy liftback na malem podvozku) bylo pro koncern VW toledo (coz udajne mela byt puvodne octavie, jenze Klausovi se zdala moc italska). Jinak octavia nestala na podvozku golfa 3, ale jako prvni auto z koncernu pouzila novou platformu pro 4. generaci.
A jaký byl rozdíl mezi Golfem III a IV v podvozku? Minimální. Až Golf V měl multilink a ten skok byl výrazný. Proto měl taky Golf IV stejně jako Octavia vzadu málo místa.
Ne, nespletl. Samozřejmě, že vím, že sdílí podvozek s GIII, ale ptám se tě, co objetivně je jinak mezi GIII a GIV. Je to asi jako rozdíl mezi podvozkem Meganu II a III, taky minimální, v podstatě ještě menší. Jsou tam jen větší kola, nebojím se říci tedy, že z Golfu III. Však taky nebyl ve své době Golf IV nijak vynikající auto ve své třídě, objektivně hodnoceno jízdně, prostorností... jen ten interiér byl hezký.
Ale notak... Minimalne oznaceni platformy bylo A4 PQ34, zatimco stara se oznacovala A3. Dale to jsou rozmery (zejmena rozvor), vyse nekdo zminil moznost zastavby 4x4 atd. To rovnou muzes napsat, ze vlastne stala na podvozku golfa jednicky, protoze ten mel vzadu taky torzku. Hlavni duvod, proc jsem to psal, byl ten, ze skodovka dostala novou platformu spolu s Audi, tj. rok a neco pred golfem, coz je, navic s prihlednutim k faktu, ze puvodne dost mozna mohla vyjet, jako toledo, na podvozku dvojky, docela pozoruhodne.
Rozdíl byl v tom, že Golf III s kratším rozvorem měl uvnitř více místa než Golf IV s delším rozvorem. Proto je v Jettě nebo Toledu více místa než v Oktávce.
Samozřejmě Golf IV měl lepší bezpečnost, možnost pohonu 4x4 atd.
Octavia první generace, že nabídla hodně prostoru? Kde? Jen v kufru, jinak vzadu tam bylo místa jak ve Felicii, tedy po faceliftu, když trochu více vykrojili přední sedadla, před faceliftem si mohli s Fabii podat ruce.
A to, že o třídu větší auto má být prostornější, je prosím logické. Nejde mi o srovnání, že Superb je největší a nejsilnější, ale co v kterém segmentu dané auto předvedlo a v tom svém byla Fabia opravdová špička, zatímco Octavia I krom kufru nic nenabídla.
Co je v jednoduchosti přelomového? Hlavně když chci ukázat technologickou vyspělost? Čím by pak Fabia zařila? Prostornost v rámci třídy byla v normě, malý vůz. Felicie byla de facto o třídu výše, protože už Favorit byl koncipován jako obdoba Golfu a měl sloužit celému národu i jako rodinné auto, tu roli pak převzala Oktavia, proč by měla Fabia? Seděl jsi někde v Ibize z té doby? Fabia je z těch tří nejstarší, přišla první a možná tak Polo bylo schopno konkurovat a to bych si ani nevsadil, že umělo Xenony.
Fabia HTP se 47 kW byl uživatelsky přívětivější motor než 1,4 MPI, větší točivý moment v nízkých otáčkách a o litr menší spotřeba při stejném zatížení. Já jsem něco najezdil s oběma motory a teda i když jsem si to nechtěl dříve přiznat, tak bych volil rozhodně HTP a ani jeden motor, kdybych chtěl jezdit dálniční trasy.
Jestli něčím Fabia předběhla dobu, tak to byla právě ta prostornost, mírně vyvýšená pozice sezení, bytelnost, elektrohydraulický posilovač, kvalitní šasi.
Motorově to naopak byl sotva průměr, třeba taková 1.2 16V od Renaultu byla úplně jiná liga...
Octavia přinesla do Škody celkové pojetí a to se dodnes nezměnilo a dodnes s ní slaví Škoda úspěch. V druhé generaci pouze odstranila největší bolest první Octavie - (ne)prostornost vzadu a Octava III to ještě povýšila díky modularitě na druhou.
Octavia, Octavia II, Octavia III i Rapid a dnes vlastně i Superb není ale nic jiného než variace na původní Octavii I. A tohle dodnes nikdo jiný nemá.
Fabia I byla naprosto rovnocenná Ibize i Polu, naopak takové Polo mělo hodnotnější interiér a bylo celkově pohodlnější. Fabia pouze přišla s danou platformou jako první. To byl celý její přínos.
P.S. myslíš si, že kdyby Škoda chtěla vyjádřit technologickou vyspělost, tak do Fabie I dá motor 1.4 z doby C.K. ??
HTP vs. MPI - HTP je bezesporu pro město lepší volbou. Kdekoliv jinde je lae HTP hotová tragedie, s MPI se dá s trochou rozumu přežít i dálnice.
Úplně stejně ti můžu namítnout, co jiného by mělo být s odstupem času hodnoceno jako nejlepší novodobá Škoda než to, co se stalo rodinným snem Čecha na dlouhé desetiletí, než to, co vydrželo ve výrobě takřka 15!! let.
Octavia I nebyla paradoxně nijak dramaticky ošizena vůči Golfu vedle dotaženost idetailů v interiéru a vrcholných motorizací. A že měla být laciným Golfem s kufrem pro východní trhy? Vidíš, a přesto nasfavila formát vozu, který dnes dobývá Evropu křížem krážem. Asi na tom tedy něco bude :-!
Třeba 1.0 MPi (neplést s 1.0 MPi v Lupu,to bylo eMBéčko) co se dával do Pola a Ibizy poface byl fajn motor. Celkem ochotně upaloval a spotřeba se držela do 6l .
Od Fabie 1 skodovka nepostavila rovnako dobru Fabiu
Tak Fabia 1 bolo velmi solidne auto hlavne s motorizaciou 1,4 16V. Toto tvrdim ako majitel prave spominaneho auta napriek tomu, ze mam aj Leon 3 TSI.
Ten motor na svoju dobu bol usporny a spolahlivy, stacilo menit rozvody a bol pokoj. Mam motor 1,4 16V AUA a olej nezerie. Samotny automobil bol kvalitny, kultivovany motor a detail ako vyskovo nastavitelny pas, zadny podbeh mal koberec tlmenie odletujucich kamienkov a vody, odolne plasty, presna prevodovka MQ 200.
Ked to porovnam s F3, ktoru som bol vozit sice s 1,2 TSI 81kW. Ano pruzny motor, dotykova obrazovka na radiu ( rozne cacky ), ktore su fajn. Ale, jedno velke ALE. Ak porovnam kvalitu vozidiel (latka na sedadlach, detail dojazdy okien - F3 o nich ani nechyruje, celkove prevedenie vozidiel, hrubka plechariny a pod. tak F3 nemoze F1 ani konkurovat. V tomot ohlade je F1 o triedu az 1,5 triedy lepsia.
Stat pred otazkou mam F 1 combi 1,4 16V 59kW 2008 od nova, bez problemov, spolahlivu a chciet ju vymenit za F3 lebo nova, urcite by som to nemenil a nechal si F1 kym bude dobre sluzit.
Re: Od Fabie 1 skodovka nepostavila rovnako dobru Fabiu
Jenže je taky potřeba porovnat jednu zásadní věc - dostupnost. Auto třídy Fabie se za tu dobu stalo z pomalu nedostupného vozítka spotřebním zbožím a z tohoto pohledu je k tomu třeba přistupovat.
Když zapátrám v místním archivu, tak kombík s tragickým 1.2HTP 12 47kW začínal před 12 lety v social edition výbavě na 332tKč ([odkaz] To v té době znamenalo stálo vcelku nezanedbatelných 22 průměrných výplat.
Dnes kombík s vrcholným (!!!) 81kW motorem, který je výbavou i jízdně proti HTP o dvě třídy jinde, začíná na 307 tKč, tzn. na současných 12 průměrných výplatách. Obdobný "social edition" jako tehdejší HTP seženu dnes za zhruba 10 výplat. A když budu srovnávat motor 1.4 16V, tak to dopadne cenově jěště hůře.
Takže dnes mám za 40-50% tehdejší reálné ceny FI minimálně srovnatelnou FIII. A co tam pak chcete řešit? Je to spotřebák ...
Re: Od Fabie 1 skodovka nepostavila rovnako dobru Fabiu
tohle je na úplně jinou debatu a vůbec to sem nepatří. Jedna věc je totiž průměrný plat, druhou je, kolik lidí na ten průměrný plat vůbec dosáhne. A to podstatnější - jaká je reálná koupěschopnost (tj. kolik peněz lidem vlastně zbyde na koupi toho auta při obvyklých životních nákladech...).
Pak bys nejspíš zjistil, že nová Fabia je i za nižší cenu dostupná pro mnohem míň lidí než dřív, i když dřív stála víc :-!:-!
Re: Od Fabie 1 skodovka nepostavila rovnako dobru Fabiu
>:D Je bohužel národním zvykem neustále brečet nad tím, jak se máme blbě. Pokud si myslíš, že před 10-15 lety ses měl líp a tehdy byla Fabia obecně dostupnější, nebudu ti to brát.
Já osobně ji dnes beru jako malé spotřební auto a reálně je dostupné několikanásobně větší skupině lidí, než před lety. A pokud social edition začíná někde na 220t.,tak je jasné, jak je takové auto vybavené, kvalitní atd. A také to, jk na něj velká část zákazníků kouká - už ne jako na nedostižný sen rodinného vozu, ale jako malé a často druhé auto do rodiny, které má prostě jako obdobná auta této kategorie splnit určitou pragmatickou funkci.
Re: Od Fabie 1 skodovka nepostavila rovnako dobru Fabiu
Pokud tvrdíš, že Fabia je dnes dostupnější než kdy dříve, měl bys to mít něčím podložené.
Jak auto bereš ty, je jedna věc, realita ale může být úplně jiná... :-!:-!
Dám ti klidně příklad. Srovnej si např. podle tabulek pro státní zaměstnance, jak se jim zvedly platy dnes vs. před 10, 15 lety. Že prakticky nezvedly? Jaké překvapení... A vem si, kolik tehdy stály energie, kolik bydlení, jestli jsi musel platit za školku, kolik jsi utratil za dopravu...
Podstatná je totiž reálná koupěschopnost, a ta jde dolů :-!
Re: Od Fabie 1 skodovka nepostavila rovnako dobru Fabiu
mám jinou zkušenost. U nás na firmě když se vyřazovala fabia I - většinou 3 roky a cca 100 - 150tis km tak na prohlídce bylo dost dílů, na podvozku i jinde v podstatě na odpis nebo prostě opotřebovaných. U fabie II takový problémy nebyly. ověřeno na desítkách kusech. takže pokud bych vybíral mezi těmito dvěma tak bych bral rozhodně FII.
s tymto motorom nebol problem so zratim oleja ani pri 130tis km, zrejme stastny kus. Dalej jeho zivot nepoznam.
Vykon niekto kritizuje, no neda sa na to velmi stazovat, ak sa spravne pracuje s tyckou na stredovom tuneli.
4 ludia, zapnuta klima, 4.kvalt a 50kmh tomu motoru rozhodne nesvedci, plyn na podlahu sa velmi nelisil od udrziavania rychlosti, no 3kvalt a 1000ot. viac uz auto zacinalo rozumne rozpohybovat.
Rychla jazda znamenala zhruba 4000-6500ot. a vtedy to bolo, da sa povedat, zihadlo. Nad 4200 motor citelne zabral, nasiel druhy dych.
Pri vytoceni cez 5500ot. mal pekny zvuk, pomaly ako formula 1 >:D
Na vytocenu 1 a 2. sa dalo sikovne natiahnut az na 95kmh za zhruba 11sek.
Znacne na tom citit akekolvek zatazenie bazotinou/personami, najma v nizkych otackach.
Podvozok - dobry pre pokojneho vodica, velmi slusne filtruje cestu, plavny, razy od podvozka nie su hlucne. Je vsak velmi makky a auto pri rychlej jazde plnej zakrut sposobuje spolujazdcom morsku nemoc, velmi sa hupe. Taktiez nie je jednoduche odhadnut, kedy predne kolesa stratia prilnavost a ustrelia von nedotacavym smykom. Tomu pomahaju len spravne piskajuce pneumatiky, ktore na to upozornuju.
Brzdy - intenzitou zhruba priemer, slusne davkovanie vdaka dlhsiemu chodu pedalu. Problem so zadnymi kotucmi, casto hrdzaveli, aj ked sa lepsie stlacalo na pedal.
Stalo sa vsak, ze pri dlhom brzdeni zdialnice a z kopca na zjazd mimo bahn, pedal pri brzdeni zrazu poklesol, co je dost neprijemne.
Riadenie - vcelku vlazne, lahko ovladatelne, s miernou volou v strede; s linearnym chodom.
Prevodovka - rozumne sprevodovanie, aj ked na dialnicu uz nie, lebo toci okolo 4000ot. Paka ma tuhe dorazy a velmi lahky, vcelku presny chod bez voli. Obcas sa vsak podari zaradit iny prevod, ako bol zelany. Radenie spiatocky tlacenim dole je des.
Spotreba - priemer okolo 6.2-6.5 podla rychlosti jazdy, mesto + plnsie okresky to dokazali zrazit na 5.6, takze ziadna tragedia. Najvyssia dosiahnuta mimo mesto zhruba 7.5L (vsetko PP, realne asi +0.2L) pri avg.v= 102kmh.
Interier - lahko udrziavatelny, strohy; sedacky dobre len na kratke cesty, inak z nich boleli krize. Usporiadanie celkom fajn, akurat packy smeroviek a ovladanie stieracov su blizko volantu, obcas som ich nechtiac tukol. Priestorovo je interier lepsi ako vo Fabii2, najma na koleno vodica a spol.
Vnutorny hluk je ok do cca 70kmh, potom treba postupne pridavat hlasitost radia, ci vlastnu. Pri 130-140kmh tacho sa mi uz nechcelo s nikym rozpravat, lebo bolo nutne dost zvysit hlas.
Klima priemerna, dokazala vsak obstojne chladit aj v lete pri 35C.
Do zhruba 45L nadrze, ktoru to ma, je mozne natankovat az cca 58L :-) vtedy rucicka palivomera vyzera ako pokazena, lebo sa ani po 240km neodlepi od maxima. Dojazd bol nonstop 740km >:D
Samotnemu spracovaniu auta sa neda vela vytknut, v principe si nepamatam nejaky pruser.
Z poruch bola najvyraznejsia snad spinava skrtiaca klapka, ktora sposobovala, ze motor zdochol pri jazde na neutral, napr. pri vyradeni v 100kmh. Vcelku neprijemne.
no - asi jo... ale i tak - jako auto své třídy potřebovala hlavně solidní malý benzinový motory.
A ty "koncern" neuměl - a dost možná dodnes neumí - jaký jsou ty nový motory se bude dát říct tak za dva roky. ;-)
Takže já asi nemám z principu problém ani s poslední verzí 1.2 htp... ale až ta úplně poslední už je aspoň průměrná, a ta se s Fabií I nepotkala.
Přijde mi komické to přísné oddělování FI a FII. Je to vlastně stejný auto. Facelift. Jiný světla a tak... líbit se to nemusí - al jezdí prakticky stejně.
Tím chi jen říct, že pro "malý ježdění" mi FII s poslední 1.2 přijde OK.
Obecně - já jsem na Fiaty a nemám důvod, zejména v této "třídě", měnit názor.
Vida, překvapivě se víceméně shodneme. Benzínové motorizace Fabií se obecně ke špičce třídy zrovna neřadily, což je škoda.
1.2 HTP ve druhé Fabii je již v pohodě s výjimkou šestiventilu, který také brzy skončil.
No, stejný auto je docela přehnané - stejný byl zpočátku podvozek (i tam pak došlo ke změnám) a víceméně motorizace, jinak jde o nově vyvinutý vůz se vším všudy.
Fiaty na tom zase bývaly tragicky spíše v naftových motorizacích, i když uznávám, že to v této třídě nebyl takový problém.
Co já vím tak 1.9 D se trpěla na fatální závady a 1.9 ani 1.3 JTD spolehlivostí á la TDI zpočátku také neoplývaly. Dříve jsem o nich hodně uvažoval - válí se po bazarech za pár korun...
Mas nejake zle informacie, lebo 1.9 ani 1.3 Multijet netrpia ziadnymi konstrukcnymi chybami, jedine uzivatelskymi. Spolahlivostou su na urovni TDI PD 1.9.
1.3 měla časem ztrácet kompresní tlak, odcházela předčasně turba a také rozvody byly poddimenzované. Problémy se prý projevovaly hlavně ve větších modelech. Svůj vliv na to, pravda, měly nesmyslné servisní intervaly (u Opelu naprosto šílených 50 tisíc km pro olej!).
U 1.9 JTD si již na konkrétní potíže nevzpomenu, ale vím, že snad ve všech článcích a recenzích, které jsem při výběru auta četl, byl nedoporučován co by nerentabilní a servisně náročný.
Tie prupovidky su zrejme prave z pouzitia v Oploch, ktore im dali 50tis. km servisku ako pre nakladak. Samozrejme, ze je to nezmysel a maloktory motor maleho objemu a s malou olejovou naplnou by to prezil. Mat to 6-7L oleja ako dodavka, tak by to snad bolo zvladalo aj 50tis.
1.9JTD je celkom casty motor, ale staznosti na to som si nejak nevsimol. Ohrial sa skor vo vacsich modeloch, v Punte len asi 3roky, neskor nabehla 1.6JTD.
Kdysi hooodne davno ( cca 2000 - 2001 ) jsem chvilku jezdil s combikem 1,9 TDI PD - myslim, ze mela 74kw a 250Nm. Vybava comfort, tedy ABS, EBD pokud vim, 4 vaky, radio a klimatizace. Nic vic v tom snad ani nebylo. Cena pul mega!!! Kazdopadne motor s fabii cvicil hodne slusne. Klidne si predek prohrabl i na dvojice ( kdyz se jela cocka ). 100kmh to davalo jak HTP 50kmh. 150kmh tam bylo v podstate taky hned. Vytahnout to na tachometrovych 200 nebyl ani pro nalozeny auto problem. PD byly vybusne motory. Umely pekne zatahnout. A i kdyz se jelo opravdu ostre, spotreba sla max na 7l/100km. Je pravda, ze fabie s timto motorem byla dost tezka na predek a nedotacivost, pokud uz prisla, byla velka. Ale co se tyce podvozku a jizdnich vlastnosti byla to ve sve dobe spicka. Auto komunikovalo s ridicem. Clovek vzdy vedel co se s kolama deje. Jestli maji prilnavost nebo ji uz ztraci. Naopak Octavie 1. gen se nemohla jizdnimi vlastnostmi fabii rovnat. Mel jsem moznost jezdit i v ni ve stejny cas jako s fabii. Octavie byla proti fabii tezkopadna, nekomunikativni a nudna almara. Na fabii tdi vzpominam vzdy s laskou... Kdyby se vyrabela do dnes, sel bych misto 3. generace radeji do ni...
v zásadě souhlas. Jenže z druhé strany podvozek Octavie toho snesl o hodně víc co do životnosti a byl mnohem bytelnější. Navíc byla Octavia citelně pohodlnější. A to i tak od některých sklízela kritiku za svoji prkennost...
Vždy jsem se snažil rozlousknout, jestli byla lepší Fabia I nebo Octavia I a nikdy jsem se nedokáal rozhodnout. Každý model měl pozitiva jinde a ani jeden nebyl ani zdaleka ideál
To mas pravdu. Octavie je taky o tridu vys. To pohodli bylo hlavne na delsich cestach mnohem lepsi samozrejme u Octavie. I kdyz asi jen pro cestujici v predu. Protoze prostorem na zadnich sedadlech byla O1. tragicka... Dost jsem najezdil i v 4×4 combi Octavii prvni generace. Mela sice je 1,9 tdi 66kw, ale jezdilo se s ni krasne. Pohodlne auticko. A kdyz nasnezilo, no stress. Pokud si nelehla na bricho, projela naprosto vsim...
Jenže 4x4 měla pokud se nepletu nezávislé zavěšení vzadu...
Pokud někdo napíše, že Octavia I byla vzadu tragická, pak se sluší v porovnání s Fabií dodat, že co do prostornosti pro kolena vzadu na tom byla Fabia i Octavia zcela rovnocenně. Takže pokud na tom byla tragicky Octavia, zcela stejně tragicky na tom byla i ta Fabia :-!
Vsak tak jsem to i myslel. Jenze F a O jsou v jinych tridach. F1 byla na danou tridu kus auta. Zatimco O1 byla vzadu na danou tridu tragicka. Takovy Megane v temze roce byl uplne nekde jinde...
Souhlasím! Výrazný posun vpřed byla až Octavia I 4x4 1,9 TDI s multilinkem. Když se ten motor přečipoval, bylo to krásné svezení. Najezdil jsem s ní cca 170tis km a přestože jsem po ní měl dražší, větší a výkonnější vozy, tak tahle Octávka byla moje nej. :yes:
Ja jsem s O1 4×4 najezdil asi jen tretinu co ty. Mel jsem ji jen rok, ale taky na ni rad vzpominam. Hlavne v zime :). Vzadu ten multilink byl znat. Skoda, ze tech 66kw bylo na ni malo. Ona totiz O1 4×4 byla celkem macata. Ale spotreba krasna, motor klidny, relativne tichy. V te dobe kolem toho roku 2003, 4 byly strasne debaty o tom jak francouzska dci ( common-rail ) jsou kultivovana, ticha a vubec TDI ( PD ) nekultivovana, traktorova... Ve firme jsme meli i renaulty - megany, laguny... A hlavne megane 1,9dci 88kw byl teda otresnej. Rval jak silenej, hrubej, vybrace. Na volnobeh ho elektronika ani nenechala vyturovat! Proste to neslo. Laguna uz byla kultivovanejsi. Kazdopadne na stare dobre 66kw tdi v O1 nemeli... A jeste neco. Pokud jsme si mohli ve firme zvolit kdo s cim pojede. O Octavku se vzdy strhl lity boj! To taky o necem svedci...
Ideál je 1.4 MPi fplynu..dělník jak vyšitej a celohliníkovej motor tolik nezatěžuje nápravu.Nehledě na rozvodovej řetěz. Málokdo ví,že 1.4 MPi byl uměle přiškrcenej aby nekanibalizoval 16V 55kW...čip a úprava motoru od Cimbu dostane z motoru tuším něco přes 60kW při zachování spolehlivosti.
A SDi je taky fajn volba. Pobere bionaftu i MEŘO, naklape milion kilometrů a dá se s ní jet i za 3.7 (vlastní zkušenost)
ale notak. Některý trpí na vložky válců,ale jsou kusy který na LPG dali přes 300.
Nehledě na to,že životnost menších benzínovejch motorů VW tý doby byla 150-200 tisíc.
MPi bylo ideální na každodenní zápřah.
HTP je dobrá volba,ale s jasnou historií. Špatně zajetá HTP nejede a žere. Kamarád má 44kW HTP ve dvojkový a zajel si ji ideálně...po městě jezdí 6, do 90 za 4.7, při 110 za 6.2 a ve 130ti něco kolem 7.5...
To takhle nejde srovnat, Škodovka ty motory postupně zlepšovala, takže čím novější, tím lépe jede a méně žere (plus větší spolehlivost). Několik posledních ročníků 44 kW verze má dokonce čtyřventilovou techniku. Jen pro info, dvoulitr z první generace žere při 110 a 130 úplně stejně (ve městě samozřejmě víc).
Mě před časem zaujala 1.4 16V 55 kW, což mi přijde jako ideální kompromis do Fabie. Asi nebude tak levná na servis jako MPI ani úsporná jako některé konkurenční motorizace, ale jde o takovou všestrannou volbu.
Silnější 74 kW bych nechtěl - je to známý olejožrout s výkonem až ve vysokých otáčkách a kratšími převody než slabší varianta, aby jel.
1.4 MPI je možná relativně nenáročná, ale taky pěkně rozežraná a nijak dynamická. Na popojíždění po městě dobré, ale jako rodinný kombík... ;-\ Tuším, že lepší volbou má být 44kW verze, ale už si nevzpomenu proč. :-)
1.2 HTP když už, tak určitě v silnější verzi - nejen kvůli výkonu, ale hlavně spolehlivosti. 12V na tom byl vždy výrazně lépe.
S 1.9 SDI občas jedu v Oktávce v kombíku a...taky to jede. >:D Pro nenáročné a klidné řidiče, kteří chtějí nesmrtelný diesel div ne vracející naftu do nádrže, proč ne. Rozhodně bych jej nezatracoval tak jako jiní.
Schválně jsem se díval na spritmonitor a přijde mi docela zvláštní, že staré OHV Škodovýcké motory mají velmi rovnoměrné rozložení spotřeby. Takže zatímco někteří jsou s ní evidentně schopni jezdit za 6,5 na 100, jiní jezdí evidentně o dva litry výš...
Přitom 55 kW koncernová 1.4 jezdí evidentně někde mezi 6,5 až 7 litry... Zvláštní. Možná u stařičkého škodováckého opravdu silně záleží, jak kdo vůz zajel...
Divím se,že auto.cz opomělo aféru se zámky >:D >:D
Moje kolegyně měla Fabii mk1...vínová metla,HTP... Zaparkovala v Praze na velkým parkovišti,vrátila se k autu,odemkla,nastartovala a po pár sekundách motor zhasnul. Zkusila to asi 4x a pak zavolala manželovi aby přijel. Manžel přijel a zjistil,že sedí v jiným autě >:D >:D Totožná barva,provedení...zámek dveří šel odemknout,ale zafungoval imobilizér. Tak nenápadně zamknuli auto a šli hledat to svoje >:D