Jubilejním vozem číslo 5.000.000, který má ve svých útrobách motor EcoBoost, se stal Ford Focus 1.0 EcoBoost vyrobený v továrně Michigan Assembly Plant v americkém městě Wayne.
nie som moc velky fanda turbomotorov ale toto je na poklonu...... neskutocne cislo ... gratulacia... a velky respekt pred fordackym ecoboostom :yes: zrejme dnes to najlepsie co sa da v oblasti turbomotorov v beznych autach kupit :yes:
ved prave..... ale to uz aj v koncerne mas tak.... vsade uz su turbobenziny az na par vynimiek ako napriklad maly UP .... a na turba uz prechadzaju davno aj vo francii a italii.. osobne budem moc zvedavy na to co predvedu korejci .... era turbomotorov je tu.... ci sa to uz niekomu paci alebo nie na to vplyv nema....
skoda ze aspon jednu klasicku atmosferu dnes neponukaju v koncerne alebo vo forde.. nieco povedzme ako ma gdi hyundai/kia... ktorou by pokryly niekolko segmentov a clovek ktory by turbo nechcel by si jednoducho zvolil tu spominanu atmosferu....
ale inak mas pravdu..... fakticky cloveku neostava nic ine.... ak chces benzin od forda alebo benzinovy koncern.... tak sa turbu nevyhnes.... kazdopadne gratulacia fordu :yes:
tak ten 77kw 1,6 je uz na dnesne pomery docela slaby aj som na neho zabudol.... ale ten 92kw vyzera lepsie to uznavam... :yes:
bol som v tom ze vypadli z ponuky prichodom faceliftovaneho focusu.... mylil som sa ;-) .. priznam sa ze fordy moc nemusim, nesledujem ich ... nie je to moja salka kavy
tak potom dva palce hore fordu... jeden za uspech ecoboostov a druhy za atmo 1,6tku :yes:
Pořád je v nabídce i 60 koní .... Já jel teda v té předchozí (s ne Aston čumákem), ale chcíplejší auto jsem nezažil .... V Rumunsku jsem nejdřív jezdil s dieslem v automatu a ta teda lítala, to byl ještě předchozí hranatej model - mám jednu fotku u Passata 3,2 ...
Bylo to auto z půjčovny ... a nepletu se, 44kW. Jel jsem s tím Vídeň-Č.Krumlov-Vídeň. Měl jsem objednaného Smarta a dali mi upgrade :-) .... Auto fajn, ale motor chcípák ....
klaun bylo skvělé auto, i když se spoustě lidí nelíbilo. měl jsem ho V6 a nemůžu si vynachválit . Aktuálně jezdím S maxem ve výbavě titanium individual - super auto ale škopek to není >:D
S max je můj cca 10tý ford, začínal jsem Granadou. Ve firemním fleetu mám jenon modrý ovál, cca 30 kousků všeho co je v nabídce :-)
Já měl klasickou 2,0 benzín GHIA v tmavě zelené metalíze se skoro pravým dřevem a nejúžasnějšíma sedačkama, v kterých jsem kdy seděl .... S max mě zatím minul, a to jsem jel i v posledním Káčku :-) .... závodil jsem v Rakousku s paní v Aygu a dostal jsem pokutu za rychlou jízdu >:D
Tak Sierru jsem neměl :-) ... v té době jsem jezdil ojetou Omegou, taky s 2,0 l, to ještě byly zimní gumy neobvyklý luxus a zrovna v únoru 1993 napadlo hrozně sněhu .... Musel jsem furt někoho uplácet, aby mě tlačil >:D ...
Ja som zazil:
Octavia I 1.4 55Kw >:-[]
Ked som mal C´eeda 1.6 CRDi 85 Kw, zlutoval som sa nad kamaratom, ktory potreboval ist na 2 dni pobehat asi 1500km a pozical som mu ho. On mi od svojho svokra posunul hentu chciplotinu. Ze tumas - je to benzinak, tie ta vzdy viac bavili, a mne toto viac vyhovuje koli spotrebe. OK., dal som mu ho, sadol do auta: 1 - pohlo sa...2 - pohlo sa dalej, davam 3 dupem podlahu a NIC !!! >:-[]
Volam mu: zober si tu rarohu a daj mi nazad mojho cednika >:D
On: veeeeed...ved tie 2 dni to hadam prezijes... 8-s:-!
prezil som... :-!
"priznam sa ze fordy moc nemusim, nesledujem ich ... nie je to moja salka kavy" proč tedy nutně přispíváš pod článkem o nich a píšeš nesmysly. Pokud něco nemusím jde to kolem mě a nepíšu o tom jelikož o tom nic nevím.
Rád bych se zdejších gratulantů Fordu zeptal, jestli ví, jak se u těchto motorů řeší třeba problém s pístním kroužkem nebo podobný srandovní problém. Schválně, vy kdož jste zdatnější, zkuste najít odpověď a napsat ji sem.
... pístní kroužek rozhodně nevyměníte - to vám garantuji. Druhou větu máte zcela správně, ale obávám se, že nevíte jak velký je to problém. Souvisí to s jedinou správnou odpovědí na původní otázku. Byl bych ale rád, kdyby si to opravdu někdo nezávisle zjistil u Fordu a až potom napsal odpověď. Je tak absurdní, že ji sem nechci psát sám.
S Fordackymi motormi moc skusenosti nemam. Kamarat mal kedysi davno Fisetu XR2 ako zavodne auto kategorie N na rely, ale tam bol servis vraj normalny.
Ja osobne som par mesiacov mal Scorpio kombi 2.0 88Kw a s nim som nemal za tu dobu ( okrem vymeny hardi-spojky ) ziadne problemy. Z tych vela servisakov co poznam, tak o servise Fordackeho Ecoboostu som este moc nepocul - predsalen, v zmes su to auta pomerne nove a teda v zaruke...
Rad sa ale k tejto diskusii vratim a dozviem sa, akym "nestandardnym" sposobom sa riesia piestne kruzky na motore. ;-)
1.6EB mel problem s krouzkama, ale ze by nesli vymenit o tom nic nevim. Jinak videl jsem jeden 1.0EB vymenen po 100tisic km a 2 po 250tisic km, ale detaily neznam.
Pokud myslis zapecene krouzky, i ty jdou vymenit, jen to zabere vice casu a je potreba vice trpelivosti, ale i zapecene jdou vymenit. Pokud je pist v takovem stavu, ze nejdou vymenit, pak je na zahozeni cely motor, protoze bude zkroucena hlava, pravdepobnost prasklin v bloku, ale to uz se bavime o tom, ze ten motor upekl majitel.
tak bývala 1.6 ecoboost vychází z původní 1.6 16v duratec na který se podílela yamaha ,pak ho ford vylepšil o časování ventilů TI-VCT a nakonec na něj dal turbo a přímy vstřik ,co sem se tak ptal tak ty 1.6 jsou bezproblémový .u těch litrů toho moc nevím
Neco jsem zaznamenal v americe, neco je i na youtube, ale nejedna se o nejaky velky problem jak onapr. u TSi. Co mam informace, tak v EU s motory EcoBoost nejsou problemy. Muzeme se bavit o par kusech, ktre se nepovedli a byla provedna oprava v zaruce, ale to najdeme u jakehokoli motoru. Jak jsem psal, nevim o nejakem globalnim problemu.
Pokud vis o vetsim problemu, prosim o link, jinak je to vykrik do tmy.
Jeste jsem si vzpomel, ze problem muze byt i v pouzitem oleji - dokonce i nejteri dealeri v ramci usetreni lejou nevhodny olej - na jednom foru jsme se s tim setkal.
No nevím měl jsem cca 5 aut/ne ford/ a pístní kroužky jsem ještě neměnil. jenom tak brzdové desky nebo kotouče. Ale na druhou stranu je pravda, že jsem Forda ještě neměl tak nevím jak se dělá generálka motoru když je asi tak běžná.
Osobne nevim o nejakch problemech ecoboostu resp. jejich poruchoovost je v ramci normalu - ani klasickym atmosferickym se nevyhnou obcas problemy. Nektere ecoboosty maji uz pres 200 tKm a porad funguji.
Potvrzuji, že můj 1,6 EB v 81000 km odešel - zapečené a rozpadlé kroužky v jednom válci. Bylo to vyřešeno v rámci záruky výměnou motoru (polomotor, hlava a vstřikovače).
Mondeo 2011. Jel jsem z Tábora do Olomouce a bylo cítit takové poškubávání. Já to přičítal dálnici. Za Vyškovem je však už asfalt a chovalo se to stejně, navíc již byl znát slabší výkon motoru - chtělo to při akceleraci dříve podřazovat. Doma jsem zvedl kapotu a motor se třepal jak zmrzlej ratlík. Druhý den jsem zkontroloval olej a bylo ho mírně pod spodní ryskou! Týden před touto cestou byl olej mírně pod horní. Foto a další popis viz [odkaz]
chtělo by to víc informací, v Evropě nejsou známy chronické problémy mazání u ecoboostu. zkus to prosím víc popsat. zajímá mě to. provozuju ecoboosty docela dost, nejvíc je najeto 100tkm v curieru , oleje jen motorcraft a výměny max. po 15tkm = zkracuju intervaly.
Vasile, když už chceš provokovat, tak si prosím tě zajisti, aby tvoje písemné vyjádření alespoň dávalo smysl. Google translátor opravdu není optimální nástroj. Co se týká tvé obcese, tak ji toleruji, ale myslím si své... Dítě není radno poučovat o životní realitě přes míru, aby neutrpělo psychický šok. ;-)
Jinak si ale pamatuj, že auto pro opravdu dospělé chlapy má pod kapotou:
Nechtěl bych to dávat zase dohromady. >:D Na tom motoru toho není moc vidět, ale problémem je u přímovstřiků obecně karbon. Chce to jen včas měnit olej, nejezdit na vražedně nízké otáčky (však to tahá už od volnoběhu! >:-[] ) a při levnějším benzínu tam občas nalít VIF. Ford také vloni v tichosti změnil alespoň u 1,6EB co vím, specifikaci oleje z 5W20 zpět na 5W30.
Tak nevím, jak s tím olejem!? Já byl na Ford fóru peskován za to, že si v servise Ford nechám lít do motoru 5W30 a ne 5W20! Podotýkám, že oba jsou pro motor 1,6 EB schváleny. Motor proháním, neznačky benzínů netankuji, často to je Verva 100 a stejně k tomu "pádu" došlo. Spíš to byla vada materiálu.
Co jsem se bavil v servisu, kam jezdim se svym 1.6 EB, tak davaji 5W-20 a jen na prani zakaznika davaji 5W-30. Neco podobneho bylo s motory Zetec v Escortu/Mondeo. Bylo mozne tam davat 5W-40, ale hydraulicka zdvihatka meli radeji 5W-30.
rozdíl ve viskozitě oleje je citelný, proto se Ford rozhodl doporučovat a při výměnách používat ten "lepší".
nevím jak, kde je to asi i o lidech v servise - ve Zlíně na to přešli a jen nám to suše oznámili u první nejbližší prohlídky.
Chvalozpěvy trvají! Po výměně motoru auto běhá jak nové...Nebýt problémů s rychlostí vyřízení reklamace za strany Fordu...s motorem jsem začal od nuly a pokud zase vydrží těch 80 000 km, spokojenost. Stejně už ho nebudu asi mít!
Dalším problémem u přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním je předčasné vzněcování směsi. Když máš smůlu, může ti to velmi rychle odepsat motor. Další důvod, proč se zbytečně nezdržovat v nízkých otáčkách.