Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford již vyrobil 5 milionů motorů EcoBoost

64 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nie som moc velky fanda turbomotorov ale toto je na poklonu...... neskutocne cislo ... gratulacia... a velky respekt pred fordackym ecoboostom :yes: zrejme dnes to najlepsie co sa da v oblasti turbomotorov v beznych autach kupit :yes:
FOFO
když zákázníkum fordu už nic jinýho nezbývá když chtěj benzín >😁 >😁 >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved prave..... ale to uz aj v koncerne mas tak.... vsade uz su turbobenziny az na par vynimiek ako napriklad maly UP .... a na turba uz prechadzaju davno aj vo francii a italii.. osobne budem moc zvedavy na to co predvedu korejci .... era turbomotorov je tu.... ci sa to uz niekomu paci alebo nie na to vplyv nema....

skoda ze aspon jednu klasicku atmosferu dnes neponukaju v koncerne alebo vo forde.. nieco povedzme ako ma gdi hyundai/kia... ktorou by pokryly niekolko segmentov a clovek ktory by turbo nechcel by si jednoducho zvolil tu spominanu atmosferu....

ale inak mas pravdu..... fakticky cloveku neostava nic ine.... ak chces benzin od forda alebo benzinovy koncern.... tak sa turbu nevyhnes.... kazdopadne gratulacia fordu :yes:
DJB
Co tady plkáte, ve Focusu si můžeš pořád koupit 1,6 atmosféru 105 nebo 125 koní.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ten 77kw 1,6 je uz na dnesne pomery docela slaby aj som na neho zabudol.... ale ten 92kw vyzera lepsie to uznavam... :yes😒br />
bol som v tom ze vypadli z ponuky prichodom faceliftovaneho focusu.... mylil som sa 😉 .. priznam sa ze fordy moc nemusim, nesledujem ich ... nie je to moja salka kavy

tak potom dva palce hore fordu... jeden za uspech ecoboostov a druhy za atmo 1,6tku :yes:
Avatar - ladsla
ladsla
namátkou :
KA: 1,2 duratec
Fiesta : 1,25 duratec
B max : 1,6 duratec 105 PS
C max: 1,6 duratec 125PS

nejlepší fordí motor pro malé auta je ona 1,25 , jen pro doplnění.........kdo si pamatuje takovou fiestu futura atd.......

:-!
Xylo
Ten motor z Fiesty je asi dobrý, ale ne s výkonem 60 PS to je fakt slabota ....
Avatar - ladsla
ladsla
1,25 ve fiestě ale má 82 koní, starší mívaly 75 koní. 60ps měla 1,4 ne ?
Xylo
Pořád je v nabídce i 60 koní .... Já jel teda v té předchozí (s ne Aston čumákem), ale chcíplejší auto jsem nezažil .... V Rumunsku jsem nejdřív jezdil s dieslem v automatu a ta teda lítala, to byl ještě předchozí hranatej model - mám jednu fotku u Passata 3,2 ...
Avatar - ladsla
ladsla
nepleteš si třeba koně a kilowatty ? 60kW = 82PS

😉

v základu ambiente je 44kW ale to si snad soudný člověk koupit ani nemůže .....
Xylo
Bylo to auto z půjčovny ... a nepletu se, 44kW. Jel jsem s tím Vídeň-Č.Krumlov-Vídeň. Měl jsem objednaného Smarta a dali mi upgrade 😄 .... Auto fajn, ale motor chcípák ....
Avatar - ladsla
ladsla
jak říkám, 44kW si rozumný člověk nemůže koupit . v autopůjčovně to chápu.....
Xylo
Mám Fordy rád. Moje první velké auto bylo Mondeo FL, měl jsem i kulaté Scorpio a naposled Mondeo 2,0 benzín (taky hranaté), to jezdilo parádně ....
Avatar - ladsla
ladsla
klaun bylo skvělé auto, i když se spoustě lidí nelíbilo. měl jsem ho V6 a nemůžu si vynachválit . Aktuálně jezdím S maxem ve výbavě titanium individual - super auto ale škopek to není >😁

S max je můj cca 10tý ford, začínal jsem Granadou. Ve firemním fleetu mám jenon modrý ovál, cca 30 kousků všeho co je v nabídce 😄
Xylo
Já měl klasickou 2,0 benzín GHIA v tmavě zelené metalíze se skoro pravým dřevem a nejúžasnějšíma sedačkama, v kterých jsem kdy seděl .... S max mě zatím minul, a to jsem jel i v posledním Káčku 😄 .... závodil jsem v Rakousku s paní v Aygu a dostal jsem pokutu za rychlou jízdu >😁
Avatar - ladsla
ladsla
když scorpio tak jedině Ghia. naprostý souhlas.

rád vzpomínám i na Sierru rv 92 2.0 GT ( 120ps) turnier. špéra v sérii, sedačky recaro.....na svou dobu bomba.
Xylo
Tak Sierru jsem neměl 😄 ... v té době jsem jezdil ojetou Omegou, taky s 2,0 l, to ještě byly zimní gumy neobvyklý luxus a zrovna v únoru 1993 napadlo hrozně sněhu .... Musel jsem furt někoho uplácet, aby mě tlačil >😁 ...
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Ja som zazil😒br /> Octavia I 1.4 55Kw >😒]
Ked som mal C´eeda 1.6 CRDi 85 Kw, zlutoval som sa nad kamaratom, ktory potreboval ist na 2 dni pobehat asi 1500km a pozical som mu ho. On mi od svojho svokra posunul hentu chciplotinu. Ze tumas - je to benzinak, tie ta vzdy viac bavili, a mne toto viac vyhovuje koli spotrebe. OK., dal som mu ho, sadol do auta: 1 - pohlo sa...2 - pohlo sa dalej, davam 3 dupem podlahu a NIC !!! >😒]
Volam mu: zober si tu rarohu a daj mi nazad mojho cednika >😁
On: veeeeed...ved tie 2 dni to hadam prezijes... 8-s :-!
prezil som... :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je běžný pocit každého, kdo přesedne z auta s normálním motorem do auta s benzínovou chcíplotinou 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Ado, lenze u mna je bezna motorizacia V8 "bendzin" a >220 Kw a >400 Nm 😉
Avatar - ladsla
ladsla
>😁 :yes:
Petrko
"priznam sa ze fordy moc nemusim, nesledujem ich ... nie je to moja salka kavy" proč tedy nutně přispíváš pod článkem o nich a píšeš nesmysly. Pokud něco nemusím jde to kolem mě a nepíšu o tom jelikož o tom nic nevím.
Avatar - Atlis
Atlis
Europa bez Ruska: Focus / C-Max 1.6, B-Max 1.4, 1.6, Ka 1.2, Fiesta 1.0, 1.25, 1.4. 1.6, Mondeo 2.0 (hybrid)...

Stale je toho este kopec.
DJB
Litrová atmo u Fiesty?
Avatar - Atlis
Atlis
Ano samozrejme, vola sa 1.0Ti-VCT a ma vykon 80k.
DJB
Hmm, tak o tom jsem nevěděl.
Avatar - iudex
iudex
A kdeže sa ten motor predáva? O litrovom atmobenzíne s variabilným časovaním som jakživ nepočul a ani teraz som nič také nevygúglil. 8-s
Avatar - dal
dal
Nejlepší není určitě!
Jirka
Rád bych se zdejších gratulantů Fordu zeptal, jestli ví, jak se u těchto motorů řeší třeba problém s pístním kroužkem nebo podobný srandovní problém. Schválně, vy kdož jste zdatnější, zkuste najít odpověď a napsat ji sem.
Dixik2
Můžeš k tomu napsat podrobnosti ? Děkuji.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jirka
... pístní kroužek rozhodně nevyměníte - to vám garantuji. Druhou větu máte zcela správně, ale obávám se, že nevíte jak velký je to problém. Souvisí to s jedinou správnou odpovědí na původní otázku. Byl bych ale rád, kdyby si to opravdu někdo nezávisle zjistil u Fordu a až potom napsal odpověď. Je tak absurdní, že ji sem nechci psát sám.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
S Fordackymi motormi moc skusenosti nemam. Kamarat mal kedysi davno Fisetu XR2 ako zavodne auto kategorie N na rely, ale tam bol servis vraj normalny.
Ja osobne som par mesiacov mal Scorpio kombi 2.0 88Kw a s nim som nemal za tu dobu ( okrem vymeny hardi-spojky ) ziadne problemy. Z tych vela servisakov co poznam, tak o servise Fordackeho Ecoboostu som este moc nepocul - predsalen, v zmes su to auta pomerne nove a teda v zaruke...
Rad sa ale k tejto diskusii vratim a dozviem sa, akym "nestandardnym" sposobom sa riesia piestne kruzky na motore. 😉
Avatar - ladsla
ladsla
to mě zajímá. neviděl jsem ještě rozebraný ecoboost - ani R3 ani R4.

sem s tím.
Nicco
1.6EB mel problem s krouzkama, ale ze by nesli vymenit o tom nic nevim. Jinak videl jsem jeden 1.0EB vymenen po 100tisic km a 2 po 250tisic km, ale detaily neznam.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mrazik
Pokud myslis zapecene krouzky, i ty jdou vymenit, jen to zabere vice casu a je potreba vice trpelivosti, ale i zapecene jdou vymenit. Pokud je pist v takovem stavu, ze nejdou vymenit, pak je na zahozeni cely motor, protoze bude zkroucena hlava, pravdepobnost prasklin v bloku, ale to uz se bavime o tom, ze ten motor upekl majitel.
FOFO
tak bývala 1.6 ecoboost vychází z původní 1.6 16v duratec na který se podílela yamaha ,pak ho ford vylepšil o časování ventilů TI-VCT a nakonec na něj dal turbo a přímy vstřik ,co sem se tak ptal tak ty 1.6 jsou bezproblémový .u těch litrů toho moc nevím
Avatar - ladsla
ladsla
1,0 je průlomový svou konstrukcí ,motoráři VAG by se měli zamyslet jak udělat jednoduchý downsize motor .
mrazik
Neco jsem zaznamenal v americe, neco je i na youtube, ale nejedna se o nejaky velky problem jak onapr. u TSi. Co mam informace, tak v EU s motory EcoBoost nejsou problemy. Muzeme se bavit o par kusech, ktre se nepovedli a byla provedna oprava v zaruce, ale to najdeme u jakehokoli motoru. Jak jsem psal, nevim o nejakem globalnim problemu.
Pokud vis o vetsim problemu, prosim o link, jinak je to vykrik do tmy.

Jeste jsem si vzpomel, ze problem muze byt i v pouzitem oleji - dokonce i nejteri dealeri v ramci usetreni lejou nevhodny olej - na jednom foru jsme se s tim setkal.
Kasprik
No nevím měl jsem cca 5 aut/ne ford/ a pístní kroužky jsem ještě neměnil. jenom tak brzdové desky nebo kotouče. Ale na druhou stranu je pravda, že jsem Forda ještě neměl tak nevím jak se dělá generálka motoru když je asi tak běžná.
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
vyrábať. Ešte treba dopísať, koľko sád motorov má každý majiteľ pridelených v rámci záruky na výmenu ... :😉
mrazik
Osobne nevim o nejakch problemech ecoboostu resp. jejich poruchoovost je v ramci normalu - ani klasickym atmosferickym se nevyhnou obcas problemy. Nektere ecoboosty maji uz pres 200 tKm a porad funguji.
puk
Potvrzuji, že můj 1,6 EB v 81000 km odešel - zapečené a rozpadlé kroužky v jednom válci. Bylo to vyřešeno v rámci záruky výměnou motoru (polomotor, hlava a vstřikovače).
mrazik
Jak se to projevovalo a jaky rok byl ten motor ?
puk
Mondeo 2011. Jel jsem z Tábora do Olomouce a bylo cítit takové poškubávání. Já to přičítal dálnici. Za Vyškovem je však už asfalt a chovalo se to stejně, navíc již byl znát slabší výkon motoru - chtělo to při akceleraci dříve podřazovat. Doma jsem zvedl kapotu a motor se třepal jak zmrzlej ratlík. Druhý den jsem zkontroloval olej a bylo ho mírně pod spodní ryskou! Týden před touto cestou byl olej mírně pod horní. Foto a další popis viz [odkaz]
Avatar - ladsla
ladsla
chtělo by to víc informací, v Evropě nejsou známy chronické problémy mazání u ecoboostu. zkus to prosím víc popsat. zajímá mě to. provozuju ecoboosty docela dost, nejvíc je najeto 100tkm v curieru , oleje jen motorcraft a výměny max. po 15tkm = zkracuju intervaly.
sir
muj 2,0 EB z roku 2010.....jeden z prvnich v cr....mel najeto pres 210 tis kdyz jsem ho prodaval a slapal skvele 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Motor v autě pro chlapy by měl vydržet alespoň půl milionu km... :-!
-------
Tento benzínový motor v autě pro důchodce by měl vydržet 5 milion km :-!
sir
nebojim se ze by pul milionu nevydrzel...s radnym servisem a vymenou opotrebovanych dilu...tak jako u kazdeho motoru 😉
-------
Dobrý den Ada zase tady,
Pamatujte jsi, že pod kapotou na osobního vozu patří benzín :-!

PS:- Je nám líto, ze jsi parkinsonovy nemoci, takže si pravá ruka paže není zdravý.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vasile, když už chceš provokovat, tak si prosím tě zajisti, aby tvoje písemné vyjádření alespoň dávalo smysl. Google translátor opravdu není optimální nástroj. Co se týká tvé obcese, tak ji toleruji, ale myslím si své... Dítě není radno poučovat o životní realitě přes míru, aby neutrpělo psychický šok. 😉

Jinak si ale pamatuj, že auto pro opravdu dospělé chlapy má pod kapotou😒br />
samozřejmě vždy diesel!
-------
Bla bla bla, není to možné :no😒br /> Ano samozřejmě vždy diesel jsou problémy [odkaz] :-!

PS:- Takže si ale pamatujte, že auto pro opravdu dospělé muži má pod kapotou:- SAMOZŘEJMĚ VŽDY BENZÍN :-!
Avatar - Rodrigo
Rodrigo
https😐/youtu.be/0dbeTaKpdLs
DJB
Nechtěl bych to dávat zase dohromady. >😁 Na tom motoru toho není moc vidět, ale problémem je u přímovstřiků obecně karbon. Chce to jen včas měnit olej, nejezdit na vražedně nízké otáčky (však to tahá už od volnoběhu! >😒] ) a při levnějším benzínu tam občas nalít VIF. Ford také vloni v tichosti změnil alespoň u 1,6EB co vím, specifikaci oleje z 5W20 zpět na 5W30.
Dixik2
Takže u 1.5 EB 110 a 132 KW by žádný problém neměl,když se bude měnit olej po 15 tisích a bude se jezdit svižně ?
DJB
To já nemůžu vědět, navíc "svižně" je jednoduchý pojem, ale takovým problémům asi předejdeš.[odkaz]
puk
Tak nevím, jak s tím olejem!? Já byl na Ford fóru peskován za to, že si v servise Ford nechám lít do motoru 5W30 a ne 5W20! Podotýkám, že oba jsou pro motor 1,6 EB schváleny. Motor proháním, neznačky benzínů netankuji, často to je Verva 100 a stejně k tomu "pádu" došlo. Spíš to byla vada materiálu.
mrazik
Co jsem se bavil v servisu, kam jezdim se svym 1.6 EB, tak davaji 5W-20 a jen na prani zakaznika davaji 5W-30. Neco podobneho bylo s motory Zetec v Escortu/Mondeo. Bylo mozne tam davat 5W-40, ale hydraulicka zdvihatka meli radeji 5W-30.
Avatar - ladsla
ladsla
rozdíl ve viskozitě oleje je citelný, proto se Ford rozhodl doporučovat a při výměnách používat ten "lepší".
nevím jak, kde je to asi i o lidech v servise - ve Zlíně na to přešli a jen nám to suše oznámili u první nejbližší prohlídky.

jaké bylo stanovisko Fordu ?
Avatar - CommonUser
CommonUser
A kam zmizlo tvoje Mondeo z moje-auto-cz ?
Celkove chvalospevy na EB ... zalezi kto ecoboosty testuje. Nizsi merany vykon, vyssia spotreba, nudzaky tiez zname ...
puk
Chvalozpěvy trvají! Po výměně motoru auto běhá jak nové...Nebýt problémů s rychlostí vyřízení reklamace za strany Fordu...s motorem jsem začal od nuly a pokud zase vydrží těch 80 000 km, spokojenost. Stejně už ho nebudu asi mít!
_MT_
Dalším problémem u přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním je předčasné vzněcování směsi. Když máš smůlu, může ti to velmi rychle odepsat motor. Další důvod, proč se zbytečně nezdržovat v nízkých otáčkách.