Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford již vyrobil 5 milionů motorů EcoBoost

Jubilejním vozem číslo 5.000.000, který má ve svých útrobách motor EcoBoost, se stal Ford Focus 1.0 EcoBoost vyrobený v továrně Michigan Assembly Plant v americkém městě Wayne.
Zpět na článek
22. 3. 2015 13:09
22. 3. 2015 13:11
22. 3. 2015 13:38
22. 3. 2015 14:08
22. 3. 2015 14:43
22. 3. 2015 15:08
22. 3. 2015 15:14
22. 3. 2015 15:26
22. 3. 2015 15:39
22. 3. 2015 15:47
22. 3. 2015 15:50
22. 3. 2015 15:56
22. 3. 2015 16:17
22. 3. 2015 16:24
22. 3. 2015 19:01
22. 3. 2015 15:32
23. 3. 2015 00:01
23. 3. 2015 08:28
22. 3. 2015 15:01
22. 3. 2015 14:08
22. 3. 2015 14:21
22. 3. 2015 22:14
22. 3. 2015 22:29
23. 3. 2015 10:07
22. 3. 2015 15:43
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2015 13:09
gratulacia
nie som moc velky fanda turbomotorov ale toto je na poklonu...... neskutocne cislo ... gratulacia... a velky respekt pred fordackym ecoboostom :yes: zrejme dnes to najlepsie co sa da v oblasti turbomotorov v beznych autach kupit :yes:
Rozbalit vlákno
27
22. 3. 2015 13:11
Re: gratulacia
když zákázníkum fordu už nic jinýho nezbývá když chtěj benzín >:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2015 13:18
Re: gratulacia
ved prave..... ale to uz aj v koncerne mas tak.... vsade uz su turbobenziny az na par vynimiek ako napriklad maly UP .... a na turba uz prechadzaju davno aj vo francii a italii.. osobne budem moc zvedavy na to co predvedu korejci .... era turbomotorov je tu.... ci sa to uz niekomu paci alebo nie na to vplyv nema....

skoda ze aspon jednu klasicku atmosferu dnes neponukaju v koncerne alebo vo forde.. nieco povedzme ako ma gdi hyundai/kia... ktorou by pokryly niekolko segmentov a clovek ktory by turbo nechcel by si jednoducho zvolil tu spominanu atmosferu....

ale inak mas pravdu..... fakticky cloveku neostava nic ine.... ak chces benzin od forda alebo benzinovy koncern.... tak sa turbu nevyhnes.... kazdopadne gratulacia fordu :yes:
22. 3. 2015 13:38
Re: gratulacia
Co tady plkáte, ve Focusu si můžeš pořád koupit 1,6 atmosféru 105 nebo 125 koní.
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2015 13:54
Re: gratulacia
tak ten 77kw 1,6 je uz na dnesne pomery docela slaby aj som na neho zabudol.... ale ten 92kw vyzera lepsie to uznavam... :yes:

bol som v tom ze vypadli z ponuky prichodom faceliftovaneho focusu.... mylil som sa ;-) .. priznam sa ze fordy moc nemusim, nesledujem ich ... nie je to moja salka kavy

tak potom dva palce hore fordu... jeden za uspech ecoboostov a druhy za atmo 1,6tku :yes:
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 14:08
Re: gratulacia
namátkou :
KA: 1,2 duratec
Fiesta : 1,25 duratec
B max : 1,6 duratec 105 PS
C max: 1,6 duratec 125PS

nejlepší fordí motor pro malé auta je ona 1,25 , jen pro doplnění.........kdo si pamatuje takovou fiestu futura atd.......

:-!
22. 3. 2015 14:43
Re: gratulacia
Ten motor z Fiesty je asi dobrý, ale ne s výkonem 60 PS to je fakt slabota ....
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 15:08
Re: gratulacia
1,25 ve fiestě ale má 82 koní, starší mívaly 75 koní. 60ps měla 1,4 ne ?
22. 3. 2015 15:14
Re: gratulacia
Pořád je v nabídce i 60 koní .... Já jel teda v té předchozí (s ne Aston čumákem), ale chcíplejší auto jsem nezažil .... V Rumunsku jsem nejdřív jezdil s dieslem v automatu a ta teda lítala, to byl ještě předchozí hranatej model - mám jednu fotku u Passata 3,2 ...
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 15:26
Re: gratulacia
nepleteš si třeba koně a kilowatty ? 60kW = 82PS

;-)

v základu ambiente je 44kW ale to si snad soudný člověk koupit ani nemůže .....
22. 3. 2015 15:39
Re: gratulacia
Bylo to auto z půjčovny ... a nepletu se, 44kW. Jel jsem s tím Vídeň-Č.Krumlov-Vídeň. Měl jsem objednaného Smarta a dali mi upgrade :-) .... Auto fajn, ale motor chcípák ....
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 15:47
Re: gratulacia
jak říkám, 44kW si rozumný člověk nemůže koupit . v autopůjčovně to chápu.....
22. 3. 2015 15:50
Re: gratulacia
Mám Fordy rád. Moje první velké auto bylo Mondeo FL, měl jsem i kulaté Scorpio a naposled Mondeo 2,0 benzín (taky hranaté), to jezdilo parádně ....
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 15:56
Re: gratulacia
klaun bylo skvělé auto, i když se spoustě lidí nelíbilo. měl jsem ho V6 a nemůžu si vynachválit . Aktuálně jezdím S maxem ve výbavě titanium individual - super auto ale škopek to není >:D

S max je můj cca 10tý ford, začínal jsem Granadou. Ve firemním fleetu mám jenon modrý ovál, cca 30 kousků všeho co je v nabídce :-)
22. 3. 2015 16:17
Re: gratulacia
Já měl klasickou 2,0 benzín GHIA v tmavě zelené metalíze se skoro pravým dřevem a nejúžasnějšíma sedačkama, v kterých jsem kdy seděl .... S max mě zatím minul, a to jsem jel i v posledním Káčku :-) .... závodil jsem v Rakousku s paní v Aygu a dostal jsem pokutu za rychlou jízdu >:D
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 16:24
Re: gratulacia
když scorpio tak jedině Ghia. naprostý souhlas.

rád vzpomínám i na Sierru rv 92 2.0 GT ( 120ps) turnier. špéra v sérii, sedačky recaro.....na svou dobu bomba.
22. 3. 2015 19:01
Re: gratulacia
Tak Sierru jsem neměl :-) ... v té době jsem jezdil ojetou Omegou, taky s 2,0 l, to ještě byly zimní gumy neobvyklý luxus a zrovna v únoru 1993 napadlo hrozně sněhu .... Musel jsem furt někoho uplácet, aby mě tlačil >:D ...
Avatar - AUDIRS6
22. 3. 2015 15:32
Re: gratulacia
Ja som zazil:
Octavia I 1.4 55Kw >:-[]
Ked som mal C´eeda 1.6 CRDi 85 Kw, zlutoval som sa nad kamaratom, ktory potreboval ist na 2 dni pobehat asi 1500km a pozical som mu ho. On mi od svojho svokra posunul hentu chciplotinu. Ze tumas - je to benzinak, tie ta vzdy viac bavili, a mne toto viac vyhovuje koli spotrebe. OK., dal som mu ho, sadol do auta: 1 - pohlo sa...2 - pohlo sa dalej, davam 3 dupem podlahu a NIC !!! >:-[]
Volam mu: zober si tu rarohu a daj mi nazad mojho cednika >:D
On: veeeeed...ved tie 2 dni to hadam prezijes... 8-s :-!
prezil som... :-!
Avatar - Ada je zase tady
22. 3. 2015 23:57
Re: gratulacia
To je běžný pocit každého, kdo přesedne z auta s normálním motorem do auta s benzínovou chcíplotinou :-)
Avatar - AUDIRS6
23. 3. 2015 00:01
Re: gratulacia
Ado, lenze u mna je bezna motorizacia V8 "bendzin" a >220 Kw a >400 Nm ;-)
22. 3. 2015 15:01
Re: gratulacia
"priznam sa ze fordy moc nemusim, nesledujem ich ... nie je to moja salka kavy" proč tedy nutně přispíváš pod článkem o nich a píšeš nesmysly. Pokud něco nemusím jde to kolem mě a nepíšu o tom jelikož o tom nic nevím.
Avatar - Atlis
22. 3. 2015 14:08
Re: gratulacia
Europa bez Ruska: Focus / C-Max 1.6, B-Max 1.4, 1.6, Ka 1.2, Fiesta 1.0, 1.25, 1.4. 1.6, Mondeo 2.0 (hybrid)...

Stale je toho este kopec.
22. 3. 2015 14:21
Re: gratulacia
Litrová atmo u Fiesty?
Avatar - Atlis
22. 3. 2015 22:14
Re: gratulacia
Ano samozrejme, vola sa 1.0Ti-VCT a ma vykon 80k.
22. 3. 2015 22:29
Re: gratulacia
Hmm, tak o tom jsem nevěděl.
Avatar - iudex
23. 3. 2015 10:07
Re: gratulacia
A kdeže sa ten motor predáva? O litrovom atmobenzíne s variabilným časovaním som jakživ nepočul a ani teraz som nič také nevygúglil. 8-s
Avatar - dal
22. 3. 2015 15:43
Re: gratulacia
Nejlepší není určitě!
22. 3. 2015 14:38
jak probíhá servis EcoBoostu?
Rád bych se zdejších gratulantů Fordu zeptal, jestli ví, jak se u těchto motorů řeší třeba problém s pístním kroužkem nebo podobný srandovní problém. Schválně, vy kdož jste zdatnější, zkuste najít odpověď a napsat ji sem.
Rozbalit vlákno
12
22. 3. 2015 15:39
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
Můžeš k tomu napsat podrobnosti ? Děkuji.
Avatar - petrumr
22. 3. 2015 15:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 3. 2015 15:59
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
... pístní kroužek rozhodně nevyměníte - to vám garantuji. Druhou větu máte zcela správně, ale obávám se, že nevíte jak velký je to problém. Souvisí to s jedinou správnou odpovědí na původní otázku. Byl bych ale rád, kdyby si to opravdu někdo nezávisle zjistil u Fordu a až potom napsal odpověď. Je tak absurdní, že ji sem nechci psát sám.
Avatar - AUDIRS6
22. 3. 2015 16:10
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
S Fordackymi motormi moc skusenosti nemam. Kamarat mal kedysi davno Fisetu XR2 ako zavodne auto kategorie N na rely, ale tam bol servis vraj normalny.
Ja osobne som par mesiacov mal Scorpio kombi 2.0 88Kw a s nim som nemal za tu dobu ( okrem vymeny hardi-spojky ) ziadne problemy. Z tych vela servisakov co poznam, tak o servise Fordackeho Ecoboostu som este moc nepocul - predsalen, v zmes su to auta pomerne nove a teda v zaruke...
Rad sa ale k tejto diskusii vratim a dozviem sa, akym "nestandardnym" sposobom sa riesia piestne kruzky na motore. ;-)
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 16:28
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
to mě zajímá. neviděl jsem ještě rozebraný ecoboost - ani R3 ani R4.

sem s tím.
22. 3. 2015 16:52
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
1.6EB mel problem s krouzkama, ale ze by nesli vymenit o tom nic nevim. Jinak videl jsem jeden 1.0EB vymenen po 100tisic km a 2 po 250tisic km, ale detaily neznam.
Avatar - petrumr
22. 3. 2015 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 3. 2015 17:11
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
Pokud myslis zapecene krouzky, i ty jdou vymenit, jen to zabere vice casu a je potreba vice trpelivosti, ale i zapecene jdou vymenit. Pokud je pist v takovem stavu, ze nejdou vymenit, pak je na zahozeni cely motor, protoze bude zkroucena hlava, pravdepobnost prasklin v bloku, ale to uz se bavime o tom, ze ten motor upekl majitel.
22. 3. 2015 16:38
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
tak bývala 1.6 ecoboost vychází z původní 1.6 16v duratec na který se podílela yamaha ,pak ho ford vylepšil o časování ventilů TI-VCT a nakonec na něj dal turbo a přímy vstřik ,co sem se tak ptal tak ty 1.6 jsou bezproblémový .u těch litrů toho moc nevím
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 16:48
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
1,0 je průlomový svou konstrukcí ,motoráři VAG by se měli zamyslet jak udělat jednoduchý downsize motor .
22. 3. 2015 17:08
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
Neco jsem zaznamenal v americe, neco je i na youtube, ale nejedna se o nejaky velky problem jak onapr. u TSi. Co mam informace, tak v EU s motory EcoBoost nejsou problemy. Muzeme se bavit o par kusech, ktre se nepovedli a byla provedna oprava v zaruce, ale to najdeme u jakehokoli motoru. Jak jsem psal, nevim o nejakem globalnim problemu.
Pokud vis o vetsim problemu, prosim o link, jinak je to vykrik do tmy.

Jeste jsem si vzpomel, ze problem muze byt i v pouzitem oleji - dokonce i nejteri dealeri v ramci usetreni lejou nevhodny olej - na jednom foru jsme se s tim setkal.
22. 3. 2015 21:08
Re: jak probíhá servis EcoBoostu?
No nevím měl jsem cca 5 aut/ne ford/ a pístní kroužky jsem ještě neměnil. jenom tak brzdové desky nebo kotouče. Ale na druhou stranu je pravda, že jsem Forda ještě neměl tak nevím jak se dělá generálka motoru když je asi tak běžná.
Avatar - Auto CZ
22. 3. 2015 16:32
Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
vyrábať. Ešte treba dopísať, koľko sád motorov má každý majiteľ pridelených v rámci záruky na výmenu ... :*)
Rozbalit vlákno
9
22. 3. 2015 17:02
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
Osobne nevim o nejakch problemech ecoboostu resp. jejich poruchoovost je v ramci normalu - ani klasickym atmosferickym se nevyhnou obcas problemy. Nektere ecoboosty maji uz pres 200 tKm a porad funguji.
22. 3. 2015 17:10
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
Potvrzuji, že můj 1,6 EB v 81000 km odešel - zapečené a rozpadlé kroužky v jednom válci. Bylo to vyřešeno v rámci záruky výměnou motoru (polomotor, hlava a vstřikovače).
22. 3. 2015 17:14
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
Jak se to projevovalo a jaky rok byl ten motor ?
22. 3. 2015 20:32
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
Mondeo 2011. Jel jsem z Tábora do Olomouce a bylo cítit takové poškubávání. Já to přičítal dálnici. Za Vyškovem je však už asfalt a chovalo se to stejně, navíc již byl znát slabší výkon motoru - chtělo to při akceleraci dříve podřazovat. Doma jsem zvedl kapotu a motor se třepal jak zmrzlej ratlík. Druhý den jsem zkontroloval olej a bylo ho mírně pod spodní ryskou! Týden před touto cestou byl olej mírně pod horní. Foto a další popis viz [odkaz]
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 17:35
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
chtělo by to víc informací, v Evropě nejsou známy chronické problémy mazání u ecoboostu. zkus to prosím víc popsat. zajímá mě to. provozuju ecoboosty docela dost, nejvíc je najeto 100tkm v curieru , oleje jen motorcraft a výměny max. po 15tkm = zkracuju intervaly.
22. 3. 2015 20:52
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
muj 2,0 EB z roku 2010.....jeden z prvnich v cr....mel najeto pres 210 tis kdyz jsem ho prodaval a slapal skvele ;)
Avatar - Ada je zase tady
23. 3. 2015 00:24
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
Motor v autě pro chlapy by měl vydržet alespoň půl milionu km... :-!
23. 3. 2015 11:48
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
Tento benzínový motor v autě pro důchodce by měl vydržet 5 milion km :-!
23. 3. 2015 19:15
Re: Pri životnosti 80t km to nebudú stíhať..
nebojim se ze by pul milionu nevydrzel...s radnym servisem a vymenou opotrebovanych dilu...tak jako u kazdeho motoru ;)
22. 3. 2015 16:59
Správně motor.
Dobrý den Ada zase tady,
Pamatujte jsi, že pod kapotou na osobního vozu patří benzín :-!

PS:- Je nám líto, ze jsi parkinsonovy nemoci, takže si pravá ruka paže není zdravý.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
23. 3. 2015 00:14
Re: Správně motor.
Vasile, když už chceš provokovat, tak si prosím tě zajisti, aby tvoje písemné vyjádření alespoň dávalo smysl. Google translátor opravdu není optimální nástroj. Co se týká tvé obcese, tak ji toleruji, ale myslím si své... Dítě není radno poučovat o životní realitě přes míru, aby neutrpělo psychický šok. ;-)

Jinak si ale pamatuj, že auto pro opravdu dospělé chlapy má pod kapotou:

samozřejmě vždy diesel!
23. 3. 2015 11:45
Re: Správně motor.
Bla bla bla, není to možné :no:
Ano samozřejmě vždy diesel jsou problémy [odkaz] :-!

PS:- Takže si ale pamatujte, že auto pro opravdu dospělé muži má pod kapotou:- SAMOZŘEJMĚ VŽDY BENZÍN :-!
Avatar - Rodrigo
22. 3. 2015 17:57
ROZEBRANÝ ECOBOOST
https://youtu.be/0dbeTaKpdLs
Rozbalit vlákno
9
22. 3. 2015 18:28
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
Nechtěl bych to dávat zase dohromady. >:D Na tom motoru toho není moc vidět, ale problémem je u přímovstřiků obecně karbon. Chce to jen včas měnit olej, nejezdit na vražedně nízké otáčky (však to tahá už od volnoběhu! >:-[] ) a při levnějším benzínu tam občas nalít VIF. Ford také vloni v tichosti změnil alespoň u 1,6EB co vím, specifikaci oleje z 5W20 zpět na 5W30.
22. 3. 2015 18:34
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
Takže u 1.5 EB 110 a 132 KW by žádný problém neměl,když se bude měnit olej po 15 tisích a bude se jezdit svižně ?
22. 3. 2015 19:05
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
To já nemůžu vědět, navíc "svižně" je jednoduchý pojem, ale takovým problémům asi předejdeš.[odkaz]
22. 3. 2015 20:40
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
Tak nevím, jak s tím olejem!? Já byl na Ford fóru peskován za to, že si v servise Ford nechám lít do motoru 5W30 a ne 5W20! Podotýkám, že oba jsou pro motor 1,6 EB schváleny. Motor proháním, neznačky benzínů netankuji, často to je Verva 100 a stejně k tomu "pádu" došlo. Spíš to byla vada materiálu.
22. 3. 2015 20:57
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
Co jsem se bavil v servisu, kam jezdim se svym 1.6 EB, tak davaji 5W-20 a jen na prani zakaznika davaji 5W-30. Neco podobneho bylo s motory Zetec v Escortu/Mondeo. Bylo mozne tam davat 5W-40, ale hydraulicka zdvihatka meli radeji 5W-30.
Avatar - ladsla
22. 3. 2015 21:02
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
rozdíl ve viskozitě oleje je citelný, proto se Ford rozhodl doporučovat a při výměnách používat ten "lepší".
nevím jak, kde je to asi i o lidech v servise - ve Zlíně na to přešli a jen nám to suše oznámili u první nejbližší prohlídky.

jaké bylo stanovisko Fordu ?
Avatar - CommonUser
23. 3. 2015 09:24
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
A kam zmizlo tvoje Mondeo z moje-auto-cz ?
Celkove chvalospevy na EB ... zalezi kto ecoboosty testuje. Nizsi merany vykon, vyssia spotreba, nudzaky tiez zname ...
23. 3. 2015 14:07
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
Chvalozpěvy trvají! Po výměně motoru auto běhá jak nové...Nebýt problémů s rychlostí vyřízení reklamace za strany Fordu...s motorem jsem začal od nuly a pokud zase vydrží těch 80 000 km, spokojenost. Stejně už ho nebudu asi mít!
23. 3. 2015 08:05
Re: ROZEBRANÝ ECOBOOST
Dalším problémem u přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním je předčasné vzněcování směsi. Když máš smůlu, může ti to velmi rychle odepsat motor. Další důvod, proč se zbytečně nezdržovat v nízkých otáčkách.