Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Takhle vypadá motor po 135.000 km na jeden olej

Jistý majitel Audi TT přetáhl pravidelnou výměnu oleje o dost více, než 100 tisíc kilometrů. Podívejte se, jak takový motor bez nutné údržby vypadá.
Zpět na článek
25. 3. 2015 07:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 12:13
23. 3. 2015 12:16
23. 3. 2015 12:24
23. 3. 2015 13:05
23. 3. 2015 14:17
23. 3. 2015 16:57
24. 3. 2015 08:15
24. 3. 2015 09:30
24. 3. 2015 09:33
24. 3. 2015 10:46
29. 3. 2015 14:18
23. 3. 2015 13:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 14:25
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 3. 2015 17:19
23. 3. 2015 14:19
23. 3. 2015 14:37
23. 3. 2015 14:42
23. 3. 2015 15:01
23. 3. 2015 17:00
23. 3. 2015 21:54
23. 3. 2015 23:40
29. 3. 2015 14:18
23. 3. 2015 16:05
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 20:48
23. 3. 2015 12:29
23. 3. 2015 13:01
23. 3. 2015 14:16
23. 3. 2015 14:29
23. 3. 2015 13:02
23. 3. 2015 13:49
23. 3. 2015 13:55
23. 3. 2015 13:59
23. 3. 2015 15:49
23. 3. 2015 16:34
23. 3. 2015 17:39
24. 3. 2015 09:15
23. 3. 2015 13:03
23. 3. 2015 16:22
23. 3. 2015 23:49
23. 3. 2015 17:30
23. 3. 2015 17:40
23. 3. 2015 20:10
23. 3. 2015 18:01
23. 3. 2015 18:12
23. 3. 2015 20:10
23. 3. 2015 19:35
23. 3. 2015 19:39
24. 3. 2015 08:48
23. 3. 2015 13:14
23. 3. 2015 13:41
23. 3. 2015 13:59
23. 3. 2015 14:06
23. 3. 2015 21:35
23. 3. 2015 14:01
23. 3. 2015 14:49
25. 3. 2015 08:24
25. 3. 2015 10:43
23. 3. 2015 17:54
23. 3. 2015 19:48
25. 3. 2015 08:32
23. 3. 2015 20:38
23. 3. 2015 21:04
23. 3. 2015 21:23
25. 3. 2015 08:51
31. 3. 2015 16:14
31. 3. 2015 16:17
23. 3. 2015 21:24
24. 3. 2015 07:32
24. 3. 2015 10:00
23. 3. 2015 12:07
Už jen titul "majitel audi TT"
o člověku leccos prozrazuje.Někdo si možná řekne,že to je jen předsudek,ale co týče mé osoby,tak mám s majiteli TT naprosto stejné zkušenosti jako s majiteli tuzingu.Jistě se najdou i výjimky,ty však jen potvrzují pravidlo.
Rozbalit vlákno
21
23. 3. 2015 12:59
Re: Už jen titul "majitel audi TT"
O tobě leccos prozrazuje tvůj příspěvek. ;-)
Avatar - fOE
23. 3. 2015 13:05
Re: Už jen titul "majitel audi TT"
:yes:
23. 3. 2015 19:59
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
jj
JE TO VOTRAVA FURT LÍTAT DO SERVISU A BLEJT DO TOHO ROPNEJ SAJRAJT A JEŠTĚ ZA TO PŘEPAL PLATIT :-)
Zkuste jednou taky něco lepčího soudruzi ;-) [odkaz] [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
23. 3. 2015 13:09
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Jo,to máš pravdu,hochu.Tuzing a TT nesnáším,každý holt něco nemá rád.Někdo nemá rád TT,někdo zase "japonce".
Avatar - simply never
23. 3. 2015 13:16
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Audi, Audi, keď už redaktorka tak úderne používa slovo údajne, tak aj ja tu mám pár údajných. V roku 199 údajne výrobce zvolal už predané TT k bezpečnostnej úprave. Autám sa údajne odľahčoval zadok, čo mohlo byť pre menej skúsených šoférov (nehovorím o tu prítomných niektorých relly jedincích odkojených sunarom v plastovej fľaši s vodolepkou audi and baby) neriešiteľnýproblém. Všetci vieme, že tam dali spojler, ktorý údajne všetko vyriešil. Podľa Warranty Direct patrí Audi TT na samé dno spoľahlivosti. Ozaj, nevie niekto jako dopadol najnovší bariérový test s Audi TT? Údajne dostal 6 hviezdičiek, ale museli použiť 2 autá. >:-[] >:-[] >:-[]
23. 3. 2015 13:27
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Já ani nevěděl,jak je na tom TT se spolehlivostí,prostě jen konstatuji,že se mi to auto nelíbí a navíc v něm podle mých zkušeností opravdu jezdí namachrovaní hňupi.Ti však samozřejmě jezdí i v autech,které se mi líbí. >:D
Avatar - simply never
23. 3. 2015 13:49
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ano, pravda bude asi niekde uprostred. TT je skor taka skoro stredna trieda a menej sportak. Aj auto s nizkym predpokladom spolahlivosti (audi TT) moze so spravnym servisom a rozumom najazdit 400 tis. km +. Ani mne sa auto nepaci, to je samozrejme silne subjektívne.
24. 3. 2015 10:30
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Skoro střední třída. V jakém smyslu? Velikostí? Ani náhodou, je menší než už tak malá A3. Pohodlím? >:D Tak čím?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 3. 2015 07:09
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Povodne TT vychadzalo z Golfa. Malo rovnaky podvozok, motory, prevodovky ako Golf ci Octavia. Dizajnovo zaujimave, ale technika podpriemerna.

Navyse bolo nebezpecne - vyrobca pritom o problemoch vedel.
25. 3. 2015 11:47
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ty sis zjišťoval, kolik dílů je tam shodných? Že vychází z jiného auta, neznamená, že má například identický podvozek. Současná A3 a Golf ho nemají shodný. Ani všechny verze Golfu ho nemají shodný. Pak je samozřejmě otázka, jestli se díváme jen na shodu komponent (rozdíl může být tak malý jako jiný stabilizátor, nebo tak velký jako jiný pomocný rám, ramena atd.), nebo i nastavení.

Některá auta si prostě žádají respekt. Co vím, mělo mít drápky, hravý zadek. Pokud nedošlo k selhání nějaké komponenty a manuál obsahoval, co obsahovat měl, tak je vždy na vině řidič, stejně jako je vždy na vině pilot. Jak se říká: “There are old pilots and there are bold pilots, but there are no old, bold pilots.” Kdyby se v něm tenkrát nezabil rallye jezdec, předpokládám, že by se déle drželi chyby řidiče. Osobně považuji za chybu, že tam nebyl spoiler od začátku, a pokud je skutečně pravda, že tam nebyl jen kvůli designérům, protože by jim narušil čisté linie, tak to byl velký přešlap.
23. 3. 2015 20:11
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
simply never. s tym "zadkom" to bolo trosku inac. Bola zle navrhnuta zadna naprava a TT-ckam pri rychlom prejazde tiahlych zakrut odtrhlo zadok. Boli zdokumentovane stovky tazkych havarii.
V tej dobe bol na tuto temu obsiahly clanok aj v nemeckom Autobilde.
A VW muselo nasledne bleskurychle prepracovat zavesenie a kynematiku zadnej napravy!
Avatar - simply never
23. 3. 2015 21:02
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Prebral som to - necitoval som - z nemeckeho média. O tej kinematike nic neviem, nemam pamatovu stopu, kazdopadne bleskurychle zmenit zavesenie nejde. Ak si dobre spominam, TT dostal ESP seriovo a bol pridany (ťažko sa mi to píše) spojler. Kazdopadne stari majitelia uz mohli dostat iba ten spojler, ESP dorobit nešlo. Inak v zasade si nenapisal nic ine ako ja. Tu nejde o preslap audi, ved MB to zažil 2x (smart, a), jeep detto, bola snaha znemožnit Logan, avšak pod tlakom priznali, že auto absolvovalo losi test s 20% pneumatikami (podpriemernej znacky). Tu ide o to, že neglorifikujme nejaku konkretnu značku pre dokonalost, buďme triezvi - na kazdom jednom aute na svete sa dajú nájsť vacsie či mensie konstrukcne nedostatky. Však ja chcem iba objektivitu a rovnost. Každemu jednomu, ktoremu ide o objektivitu, fandím.
24. 3. 2015 08:13
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ved ani ja nemam nic proti Audi,
Teraz som si spomenul, ze islo o nevhodne dlzky a body uchytenia pozdlznych ramien zadnej napravy.
A este mam "pamatovu stopu" k MB Smart. Ten skandal s prevracanim uvedenych vozidiel, v dobe pocitacovych simulacii, bol trestuhodny
"Johann Tomforde was replaced as chief engineer by Gerhard Fritz.[18] Fritz lowered the centre of gravity, widened the track, stiffened the suspension, changed the steering, and added ballast weight to the front of the car in order to increase its stability in emergency avoidance manoeuvres (notably the Swedish "moose test")."
Toto fiasko dokonca zdokumentovali v autobild.de, kde uverejnili fotky Tomforda, ako caka s kuframi na taxi pred akymsi rezidencnym domom.
A s mercedesom A to bolo podobne! ;-)
24. 3. 2015 10:36
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
24. 3. 2015 09:46
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Co vím, problém byl v tom, že inženýři chtěli spoiler a designéři ho nechtěli. Tak nebyl. Chtěli, aby bylo temperamentnější, hravější. Jen kousalo trochu víc, než bylo milé. Měl jsem však za to, že předělání zadní nápravy (které by jim umožnilo nadále vynechat spoiler) vyloučili jako příliš nákladné - vystačili si s nalepením spoileru, který tam měl být od začátku, přidáním ESP a lehčí úpravou podvozku. Výsledkem bylo v budoucnosti použití vysouvacích spoilerů jako kompromisu mezi formou a funkcí. A utvrzení se v tom, že nedotáčivost a nově přísný dozor elektroniky je ta správná volba.

Nevím, jestli jich byly stovky, ale byly to vysokorychlostní nehody. Dostat smyk ve 200+ při prudší změně jízdního pruhu není sranda. Tenkrát se v něm zabil i šampion rallye (na zimákách ve 200+ a to snad na okresce... asi ani ve stáří neznal strach). To byl pro Audi zřejmě signál, že to tak nemůžou nechat dál.
23. 3. 2015 16:25
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
a zase generalizace : "každý holt něco nemá rád"...ty jsi mistr jednoduchých sdělení, dej se na PR :-)
23. 3. 2015 18:18
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Nejezdíš náhodou v TT?
23. 3. 2015 22:10
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
nevešel bych se tam :-)
23. 3. 2015 14:08
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Proč ti tak vadí, že si někdo chce koupit hezký sportovní kupé? Kdybych nepotřeboval vozit dítě, tak si ho klidně taky pořídím.
23. 3. 2015 15:05
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
No jestli hezký,to je velice subjektivní a že se někomu líbí,mu neberu.Že asi tak 99% majitelů TT,které potkávám na cestách, jezdí jak paka,ovšem není nic subjektivního.
Avatar - petrumr
23. 3. 2015 19:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 12:09
Kolující článek
už byl snad na všech českých automobilových a motoristických webech vč. fanklubů.

Samo, na auto.cz jako poslední, což už je tradice >:D
Rozbalit vlákno
2
23. 3. 2015 13:17
Re: Kolující článek
A k tomu je aj zle prepocitany udaj z mil na kilometre - spravne ma byt 134 107 km. A na inej ceskej stranke sa pisalo, ze motor je uz nefunkcny...
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 14:27
Re: Kolující článek
však je nefunkční, dával se tam jiný, tenhle je KO
23. 3. 2015 12:09
To nějak nechápu ....
Ono většinou nejde ani o pár tisícovek .... pokud člověku nevadí se trochu umazat, tak do litru se to dá asi skoro vždycky .... Aktuálně jezdím cca 11 tis km ročně, takže jednou za rok, ale je fakt, že používám levnější specifikaci oleje v "plné syntetice" ...
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2015 12:10
LongLife 30 tis. km
Zdravím! Máme doma Golfa IV Variant 1.6 16V BCB, najeto 310.000, r.v. 2005 a dodržujeme od začátku předepsaný long life interval (30 tis. km) a olej Castrol 5W-30. Jedzíme na servis od začátku tam, kde jsme auto koupili. Převažují delší trasy - cca. 150 km na jeden zátah. Pojížďky po městě žádné, na dálnici max. 110 km/h.
Rozbalit vlákno
7
23. 3. 2015 12:17
Re: LongLife 30 tis. km
Tak kdyz nekdo da 30tis na Longlife olej 5W30, tak 20tis nemuze byt problem pri podobnem druhu provozu u zadneho vyrobce.
23. 3. 2015 12:28
Re: LongLife 30 tis. km
Těžko povědět... Netuším, jak je to u dieselových motorů, tam je asi 30-tis. interval už asi moc, ale u našeho benzínu to zatím dělá dobrotu. Myslím ale, že záleží i na stylu jízdy - ,,důchodcovsky,, jezdíme delší trasy na jeden zátah mimo dálnice a když už po dálnici, tak kolem 110 km/h (to už motor točí něco málo pře 3500 ot/min a v autě je dost slyšet). Spíš nás zlobí podvozek, než motor...(zatím). Ale ruku na srdce, 310 tis. je už velká porce, takže čekáme doma na den, kdy se s náma motor definitivně rozloučí. Potom je ale otázka, jestli seženeme auto, který zase ujede 300 tis...
23. 3. 2015 13:52
Re: LongLife 30 tis. km
S OII 1,9TDI (rv.2006) jsem taky měnil po 30.000km dle předpisu. Motor bez problému, aktuálně najeto ca. 500.000km.
Pravda od 400.000 km trochu olej "žere", musí se dolejt tak do 1l na 30.000km. Jinak motoricky naprosto bez problému, včetně turba a spojky (jsou původní) sic už mám novou ale s dvojkouvou stále jezdí máma.
Používal jsem ji jako pracovní, cesty do německa dálnice140-150kmh tempomat, sem tam se svézt na max, cesty po ČR atd.
23. 3. 2015 12:49
Re: LongLife 30 tis. km
V 1,9tdi som menil olej do 300 000km v intervale 30 000km, výmeny v autor. servise. Ďalej mením po 15 000km a výmenu si robím sám. Trasy 70% dialanica, 30% mimomesto. Dnes mám 375 000km, zatial bez problému.

Problém nevidím v LL oleji. Problém je v sposobe užívania. Tento interval nieje pre každého.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:11
Re: LongLife 30 tis. km
Hlavně TDI je v postatě nezničitelný, to starý PD.

Udělej to u CRD, TDCI atd a uvidíme >:D
23. 3. 2015 13:23
Re: LongLife 30 tis. km
Áno, je to PD. Jazdil som aj s CRDI (EU4) aj s D5 (EU4) od volva, ale na každom len 100 000km. Z toho sa nedajú robiť žiadne závery, to je furt nový motor...
23. 3. 2015 15:08
Re: LongLife 30 tis. km
Docela mě to zaujalo, protože jsem si včera vzpomněl, že jsem nějak zanedbával rodinného sluhu, což je v tomto případě Alfa 159 1,9 JTD, a když jsem se snažil dojít k tomu, kdy se tam naposled měnil olej, tak to vypadá na cca. 40 tis. a dva roky...
Aspoň mě tohle namotivovalo k té výměně, protože daoteď to na chování motoru není nijak poznat..ale představa, že tam ta chuděra chroupá takovýhle sajrajt mě za ní úplně bolí..:-( Jsem ostuda...
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 12:13
Jinak
super článek pro milovníky longlife olejů lebedící si nad intervaly typu 30-40 000 km.

A podobné dobro dělá servisní interval 180 000 km automatickcým převodovkám, sice tam nedochází k tvorbě "bahna" jako v motoru, ale výsledek, kterým to končí je obdobný.

Jo voni amíci vědí, proč mění olej každých 6-10 tis km a v almaře každý 2 roky nebo 50 tis >:D
Taky se diví, cože to tady s tím děláme, že máme tolik závad :-)
Rozbalit vlákno
24
23. 3. 2015 12:16
Re: Jinak
No já se divím, že za termín "doživotní náplň převodovky" automobilky ještě nikdo nežaloval. Přitom by chtěl na 100 tis vyměnit, protože už je z toho kaše. A to životnost žádnýho auta není 100 tkm.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 12:24
Re: Jinak
Některých jen 160, dál už není servisní plán a výrobce to bere tak, že pak se děj vůle boží, to už nás nezajímá. Ty lepší to maj do 250 no :-)
23. 3. 2015 13:05
Re: Jinak
Za co bys je chtěl žalovat? Že je podle nich životnost auta řekněme 5 let/ 150 tisíc km? A těch 150 tisíc odkroutí, byť by bylo dobré náplň měnit po 30-50 tisících, nebo i častěji v závislosti na použití. Na kolik let/ km máš servisní plán? Kolik let se auta odepisují?
23. 3. 2015 14:17
Re: Jinak
Za to že uvádějí zákazníka v omyl. Pokud máš auto jako OSVČ nebo právnická osoba tak ho sice odepisuješ 5 let, což ovšem neznamená, že je životnost auta 5 let. Na kolik let mám servisní plán se musím podívat do servisky, ale určitě tam stojí, že se po 10 letech mají měnit airbagy a myslím, že i předepínače pásů. Z čehož je patrný, že to 5 let životnosti nebude.
23. 3. 2015 16:57
Re: Jinak
Jak ho uvádí v omyl? Ideálně by měla automobilka specifikovat životnost všech komponent. Ale nedělá se to. Když mám plán do 200 tisíc km, kdo ví, jestli by třeba ve 250 nebyla předepsaná výměna celé převodovky. Operuješ tedy pouze s tím, co je rozumné očekávat. A zatímco by neměl být problém přesvědčit soudce, že je rozumné očekávat u převodovky životnost větší než pět tisíc km, 300 tisíc podle mne už tak snadných nebude. U airbagů atp. by mě nepřekvapilo, kdyby si v první řadě kryli zadky (na prorezivění karoserie by měla být záruka delší než 10 let, ale těžko říct, v jakém stavu bude zbytek auta).

Fakt, že má převodovka "doživotní" náplň, nebo že je snýtovaná a tedy hůře servisovatelná, se určitě může projevit na vnímané hodnotě, tedy na tom, kolik jsem za dané auto ochoten zaplatit. Výrobce však má právo takový produkt nabídnout a je na lidech, jestli to budou kupovat a za kolik. Vypadá to, že kupce nových aut podobné informace moc nezajímají.
24. 3. 2015 08:15
Re: Jinak
Pokud by automobilka jasně deklarovala při koupi, že životnost auta je kupříkladu 5 let a 150 000 km tak pak může operovat s pojmem doživotní. Pokud nespecifikuje na jakou životnost je auto konstruovaný, tak pojem doživotní znamená do tý doby než se auto rozpadne shnije a skončí ve šrotu. Navíc když automobilky uvádějí v servisním plánu akce, který se mají dělat po 10 letech a deklarují korozní odolnost karoserie 12 let, tak pak nemůžou očekávat, že si bude zákazník myslet, že je životnost auta 5-7 let nebo 150 000 km.
24. 3. 2015 09:30
Re: Jinak
Pokud se bavíme o doživotní náplni převodovky, tak se doživotní bude vztahovat k životnosti převodovky. Převodovka jako taková je vyměnitelná a náplň je její součástí. Karoserie sice může být ještě vcelku po 12 letech, ale už se nic neříká o tom, kolik dílů v ní nainstalovaných bude původních, kolikátý motor a převodovku bude mít.

Vem si letadla. Můžeš mít drak s životností 20 tisíc hodin a motory s životností 1500 hodin bez možnosti generálky. Tedy každých 1500 hodin musíš koupit nové motory. Za předpokladu, že se vůbec těch 1500 hodin dožijí - je to limit, kdy je musíš/ máš vyměnit, ne záruka.
Avatar - Barrichello
24. 3. 2015 09:33
Re: Jinak
Sou suta stará 40 let a pořád maj původní motor i převodovku, já sám mam ejdno 15 let staré a taky má vše původní >:D
24. 3. 2015 10:46
Re: Jinak
Také uvažuji, že si pořídím nějakého pěkného veterána. >:-[]
Avatar - Barrichello
29. 3. 2015 14:18
Re: Jinak
No rada z nich uz levnejsi nebude, tak smele do toho
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 13:33
Re: Jinak
Amici menia olej tak casto preto, lebo prakticky bez vynimky pouzivaju mineralne oleje.

Syntetiku aby si pohladal, fora su plne debilov, ktori tvrdia, ze synteticky olej nevydrzi ani to, co mineralny, ze synteticky olej je len pre auta nad 200-tisic km, a korunu tomu vsetkemu nasadil mechanik v Lexuse v Toronte, kam prisiel na prehliadku moj adoptovany stryko, ktory vyhlasil (ten mexanik), ze pouzitie syntetickeho oleja 'will void the warranty' (bude porusenim zarucnych podmienok).
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 13:39
Re: Jinak
Že nevěří syntetikám, nebo že tam nejsou rozšířené, je jedna věc, ale ten americký přístup - horší kvalita oleje - častější výměna - se ukazuje efektivnější, než dlouhodobé honění super-olejů v jednom motoru, tak jak si evropa dost nelogicky vzala za své.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 14:25
Re: Jinak
Europa ano :-)

Inde sa, z mojich skusenosti, drzia 1 rok/20000 km.
24. 3. 2015 17:19
Re: Jinak
V USA je najbežnejším olejom minerálna klasika a ľudia menia olej spravidla po 5 až 7 tisíc km. Výmenu oleja spolu s bežnou kontrolou auta a doplnením prevádzkových kvapalín vam urobia na každom rohu sedem dní v týždni priemerne do 15 minút. Bežná cena je okolo 30 USD, čo je cena napr. 3 krabičiek cigariet. Motory sa tu bežne dožívajú minimálne 300 tisííc km, pár mojich známych už prekročilo pol milióna a kámoš pred pol rokom dal do šrotu dodávku so skoro miliónom km - motor stále v pohode fungoval ale zbytok už nemalo cenu opravovať. Rozhodne je pre motor lepšie častejšie meniť minerálny olej, než jazdiť 30 tisíc na jednej náplni, aj keď syntetiky. Svoje tu zohráva jedine ekologické hľadisko, no keď sa nájde vhodné riešenie pre využitie použitých olejov, nieje čo riešiť. V nových vozoch však mnoho ľudí používa syntetiku, tieto oleje sú dostupné všade a robia ich všetky firmy. Netreba zabúdať, že takto meniť olej naučili ľudí výrobcovia automobilov, ktorí donedávna odporúčali meniť olej každých 5 tisíc km. Práve výmena oleja bola jedinou podmienkou pre záruku na aute. V USA niesú servisné prehliadky povinné a skoro nikto ich neabsolvuje, keďže nemajú vplyv na trvanie záruky. Dnešné nové autá majú intervaly výmeny stanovené niekde medzi 10 a 15 tisíc km, s použitím minerálnych olejov samozrejme. Nikto nemôže ľudí nútit kupovať drahú syntetiku - pred pár dňami som menil olej (full synthetic) za 140USD. Rozdiel oproti minerálu teda viac než štvornásobný a pri mojom nájazde mením raz ročne. Jazdím mnoho krátkych trás po meste, preto som dal syntetiku, inak by som používal klasiku.
23. 3. 2015 14:19
Re: Jinak
Že mě tahle omezenost u amíků ani nepřekvapuje. ;-)
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 14:37
Re: Jinak
PetroCanada syntetiku dělá, Mobil 1 taky a mnozí další nebo je to plosyntetika, která bohatě stačí na těch interval 10 tis ideální věc.

Lepší měnit každejch 10tis a lejt olej co stojí 600 4 litry než to měnit po 30ti a dávat tam olej co stojí 4 litry 1300 >:D Motoru to určitě prospěje víc
23. 3. 2015 14:42
Re: Jinak
Tak zase kdyz nekdo udela 40-50 tisic za rok, tak aby menil 4x do roka olej, to by musel byt sakra srdcar.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 15:01
Re: Jinak
Kdyby za to servisy nechtěli nesmysl proč ne. S filtrem tě to vyjde na litr. 4 litry ročně kdo si udělá sám, a za práci by si nikdo neměl účtovat za ty 4 výměnu víc jak litr. Pokud to není nějaká prestižní značka.
23. 3. 2015 17:00
Re: Jinak
Hodně záleží, jak to auto používáš. Pokud bys chtěl pro dané auto přesněji určit dobrý interval výměny, musel bys posílat olej na rozbor. Jsou situace, kdy bys ho měl měnit tak často, nebo i častěji. Srdcař, nesrdcař.
23. 3. 2015 21:54
Re: Jinak
Pokud vyrobce urci nejaky interval pri pouziti urciteho oleje, tak by mel vedet co dela a melo by to byt podlozene nejakym vyzkumem.
23. 3. 2015 23:40
Re: Jinak
Neexistuje jeden interval dobrý pro všechny. A jsou celkem omezení v tom, jak může řídící jednotka hlídat stav maziva.
Avatar - Barrichello
29. 3. 2015 14:18
Re: Jinak
Ridici jednotka si ty a mas si to hlidat sam. Drivejsi vymena oleje rozhodne autu neublizi
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 16:05
Re: Jinak
Syntetiku robia, ale marketing je zamerany na predstavovanie syntetiky ako novinky a ma jednoznacny "mythbusting" edukacny podton - resp. mal ked som cca 5 rokov dozadu opustal Kanadu.

Je to podobne, ako ked v roku 2002 objavovali americania SMSky - zacinal nastup GSM sieti a sms boli v USA uzasna technologicka novinka - zatial co ja som veselo posielal sms z mobilu na ICQ v pocitaci a dostaval odpovede.
23. 3. 2015 20:48
Re: Jinak
A preto, ze vedia, co robia, kupuju filtre FRAM >:D >:D >:D a nevedkovia z americkeho zastupenia MAHLE rozoberaju olejovy filter a ukazuju, co ma byt vo vnutri.
A iny pohlad na vymeny ma niekto, kto to ma na operativny leasing, prvy majitel, ktory auto nechce mat viac, ako nejakych 100 000 km alebo do rozvodov, technika takych majitelov vacsinou nezaujima.
Avatar - Cuba66
23. 3. 2015 12:28
190.000 km, pravidelná výměna oleje...
...a minulý týden se nám podívala ojnice ven z motoru :-).
Opel Vivaro (Renault Trafic) 2.0 diesel, 84kW, pravidelná údržba v autorizovaném servisu :-)
Takže tenhle dopadnul ještě dobře :-)
Rozbalit vlákno
13
23. 3. 2015 12:36
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
A kde byla příčina? Takovou závadu vyvolá spíš skrytá materiálová vada některého nosného dílu, nejspíš ložiska.
Avatar - Cuba66
23. 3. 2015 12:51
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
No to se zatím neví, ale pro zajímavost - nový motor s vrácením starého dílu 211.310,-Kč, nový motor bez vrácení starého dílu 392.101,- Kč :-)
Takže je možný, že příčinu se nikdy nedozvíme, protože to střelíme tak jak to je a opravovat to ani nebudeme. A nový majitel si koupí motor na vrakárně...
23. 3. 2015 13:25
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
Tak to Vám opravdu není co závidět, akorát jde o poruchu, kterou lze těžko nějak paušalizovat, na jednu vysypanou ojnici můžou být tisíce bezproblémových i při horším zacházení. Ale je vidět, jak jsou vychcaní, dát takovou přirážku na nový motor pro nic-za nic. Ta cena je ale i s výměnou, jinak by ta cena byla už úplně absurdní.
23. 3. 2015 14:25
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
Tak to jsou fakt nebetyčný hovada naúčtovat si za opravu motoru 211 000. To je na kopnutí do kulí. Bych objel pár vrakáčů a nějakej funkční sehnal. Myslím, že 10-20 tis se bude dát splašit. Mrtvý auto se blbě prodává. Tvl a novej motor za 4 kila no to mám dost. 8-s
Avatar - Cuba66
23. 3. 2015 14:42
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
A to jsou ceny bez práce, jen za díl :-)
23. 3. 2015 17:13
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
Jestli to chápu dobře, to není oprava za 211, dostaneš nový motor za 390 a ten starý, nefunkční, který natočil 190 tisíc km, si od tebe vezmou za 180. :-O
24. 3. 2015 08:33
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
jo máš pravdu, ale to je v podstatě fuk. Pochybuju, že si budeš chtít nechávat doma torzo motoru.
24. 3. 2015 08:34
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
jo máš pravdu, ale to je v podstatě fuk. Pochybuju, že si budeš chtít nechávat doma torzo motoru. Takže jim ho necháš a nakulíš 211 000.
24. 3. 2015 09:03
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
Mne na tom jen dostává těch 180 (tedy skoro polovina ceny nového) za ojetý (a ne málo), z kterého vyběhla ojnice.
Avatar - Cuba66
24. 3. 2015 10:57
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
No podle toho co mi říkali, je 211.000 pravděpodobně za generálkovaný a ještě musíš vrátit ten starý s dírou (dobře jim tak :-) ) a za těch 390 je funglovka. Mimochodem, to auto stálo komplet nový po všech slevách 380 tisíc bez DPH :-) Motor je dražší než auto :-)
24. 3. 2015 19:23
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
To už dává větší smysl. Cenám náhradních dílů se člověk někdy musí smát.
Avatar - Cuba66
24. 3. 2015 10:58
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
teď jsem dal v prohlížeči "Zpět" a příspěvek se uložil znova :-) Vychytaný to tady maj...
24. 3. 2015 19:22
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
To je školácká chyba - je to jedna z prvních věcí, které by se měl člověk naučit o zpracování formulářů (POST požadavků). Dnes si bohužel říká programátor kde kdo. Na druhou stranu, kdybys používal lepší prohlížeč, zeptá se tě, jestli to chceš skutečně poslat znovu. ;-)
Avatar - white label
23. 3. 2015 12:29
longlife
"...nutnosti dát v nejhorším případě jednou ročně pár tisícovek za filtr a výrobcem doporučené mazivo..."
U longlife režimu je běžný interval dva! roky, pokud se tedy dřív nenajedou limitované km.
Takže "v nejhorším případě jednou ročně" dávno obecně neplatí.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 12:53
Re: longlife
Lepší je kašlat na longlife, a jednou ročně, nebo třeba za 10 tis. vyměnit i olej o nešpičkové kvality, než super super olej ježděný v autě 30 tis. km a víc.
Avatar - dal
23. 3. 2015 13:01
Re: longlife
Lepší je ten longlife měnit po 15 tis. určitě by jsem nedával jiný než předepsaný olej, lepší je zkrátit interval.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 13:03
Re: longlife
Nejde o to tam dávat horší kvalitu, ale i v té správné předepsané w-čkové a API kvalitě najdeš oleje různé cenové a značkové škály - někdy i dost velké.
23. 3. 2015 14:16
Re: longlife
Tak ona je otazka. Co je horsi, jestli menit po 15 tis nejaky bezny olej, kdyz motor honim v otackach a casto jezdim do prace cca 3km nebo kdyz ho menim po 20 tis, motor netocim a jezdim prevazne trasy cca 50km a delsi a kratke zadne.
Nejde asi rici jestli je lepsi 15 tis nebo 20 tis na LL, ale asi je idealni ten olej po roce vymenit ;-)
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 13:02
Re: longlife
Záleží přece na provozu. Pokud jezdíš jen dlouhý štreky na dálnici , tak ok, ale časté krátké jízdy nejsou na longlife, takže klidně můžeš správně měnit po roce.
23. 3. 2015 13:49
Re: longlife
On si ten motor (jednotka) sama řekne. Počítá studené starty a jakmile se to sejde do roka, tak tě palubák rovnou pošle do servisu na výměnu.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 13:55
Re: longlife
To je sice dobrá funkce, ale určitě ji nemají všechny auta.
Avatar - white label
23. 3. 2015 13:56
Re: longlife
Neřeším konkrétní případy, ale aktuální obecnou rovinu.
Proto ten závěr:
"Takže "v nejhorším případě jednou ročně" dávno obecně neplatí."
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 13:59
Re: longlife
Jenže "v nejhorším případě" neznamená "běžně", ale právě vyjímečné případy.
Avatar - white label
23. 3. 2015 15:14
Re: longlife
Ta snad právě proto/tím tuplem! Pokud napíšu "v nejhorším případě" myslím tím klidně až extrémní případ. A pokud je dneska běžně předepsaný (longlife) interval výměny oleje 2! roky (samozřejmě při malém nájezdu), tak napsat obecně: "v nejhorším případě jednou ročně" je prostě nesmysl. Co na tom pořád nechápeš? 8-s ;-)
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 15:49
Re: longlife
Asi mám dlouhý vedení. Vážně tě nechápu. Nemám pocit, že by nemohla nastat situace, kdy za rok najedu třeba 20tkm z většiny po městě a pak mi přijde adekvátní olej vyměnit. Ne kvůli 1 roku, ale kvůli km v zhoršených podmínkách.
A "v nejhorším případě" snad bylo myšleno "když hodně často, tak za rok".
Avatar - white label
23. 3. 2015 16:25
Re: longlife
"V nejhorším případě", v konkrétním kontextu toho příspěvku beru tak. že - i v nejhorší případě (pro motor auta) každý (normální motorista) mění olej minimálně jednou ročně, což aktuálně obecně není pravda.
Zrovna tak může nastat situace, že někdo za dva roky najede s longlife olejem třeba jen 10-15 tis., tak proč by ho v takovém případě prostě nevyměnil až po těch dvou letech.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 16:34
Re: longlife
Tak to jsme pochopili oba jinak. Já to chápu jako "v nejhorším případě pro majitelovu peněženku", což podle mě naprosto odpovídá.
Avatar - white label
23. 3. 2015 17:25
Re: longlife
Jako, že "v nejhorším případě" ve smyslu, že i když někdo najede třeba 100 tis. km ročně, tak jej vymění jednou ročně? Tak taková interpretace by zase nenapadla mě.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 17:39
Re: longlife
Na takový nejhorší případ evidentně nepomyslel.
Avatar - pelikoš
24. 3. 2015 09:15
Re: longlife
tak hlavně se již neuvádí longlife, ale variabilní interval. protože pokud někdo cuká po městě, tak na ten olej nesmí naje těch 30 tisíc nebo 2 roky, protože to je špatně.longlife interval byl navrhován pro řidiče, kteří jezdí převážně po dálnici, tzn.optimální teplota motoru,optimální otáčky a čistý vzduch. jak se jezdí kratší jízdy,tzn. více studených startů,jízda po městě, tak se olej musí měnit dříve. max.15 tisíc km.
23. 3. 2015 12:51
Ty audiny nic nevydrží
>:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 12:53
A já myslel,
že to TTéčko mazal švestkovejma povidlama. ;-)
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2015 13:03
long life
Jezdím longlife už moře let. 1. sevisní interval je proměnlivý, protože auto to hlídá podle "opotřebování" oleje samo. 2. většinou je to 27-29 tkm, ale záleží na provozu (dálnice, město, časté studené starty atp.) 3. nikdy jsem neměl žádný problém a auta rozhodně neprodávám po 50 tkm, tedy po roce a půl...
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:07
Re: long life
Hlavní je věřit čidlům a elektronice >:D >:D

Zlatá stará měrka, ovšem sou i tací, co neví že jí v autě vůbec maj, to je pak těžký :-)
23. 3. 2015 16:22
Re: long life
...pak je jasný, že blbosti jako airbagy a abs jsi ze svý káry vybrakoval... :-)
Avatar - Barrichello
29. 3. 2015 14:16
Re: long life
Co maj airbagy spilecnyho s cidlem? Pikud mi nebude fungovat airbag, nezadru motor. Trochu rozdil, ze
23. 3. 2015 17:30
Re: long life
A někdo ji v autě skutečně nemá. ;-)
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 17:40
Re: long life
To je fakt. Třeba já. Zprvu jsem tomu nechtěl věřit a šel ji shánět do servisu.
23. 3. 2015 20:10
Re: long life
To nejsi sám. Známého také špunt překvapil a sháněl se po ní.
Avatar - white label
23. 3. 2015 17:57
Re: long life
U kterých aut? Takže si hladinu motorového oleje manuálně přeměřit ani nemůže?
Já pamatuju ruční měrku i na benzín (Trabant). ;-)
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 18:01
Re: long life
Já mám v A4 elektronickou měrku.
Avatar - white label
23. 3. 2015 18:06
Re: long life
Který ročník a motorizace?
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 18:12
Re: long life
2008 1,8TFSI
Sranda je, že trubka na měrku tam je, ale místo měrky je v ní jen špunt.
Avatar - white label
23. 3. 2015 20:04
Re: long life
A jak ta elektronická funguje, přesněji, co signalizuje, jenom to, že je oleje dost, nebo naopak málo?
23. 3. 2015 20:10
Re: long life
Nevím, jaké má rozlišení, ale ukazuje stav mezi minimem a maximem jako sloupec. [odkaz] [odkaz]
Avatar - petrumr
23. 3. 2015 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 3. 2015 19:39
Re: long life
Přesně tak, máš k dispozici jen elektronický ukazatel. Přesnější seznam ti nedám, ale vím, že u Audi měrky nemají rádi a hodně jich ji mít nebude, dnes asi většina, pokud ne všechny. Vím, že S8 ji nemá. Vtipné je, že u Bentley ji chtěli (a v Continentalech skutečně je), takže motor potřebný otvor má, ale v Audi je zaslepený. >:D S5 i RS5, pokud mi paměť slouží, ji také neměly (u S5 ji měl snad první modelový rok, ale hned další ji odstranili = zaslepili). 911 také nemají měrku. M6 to samé a co vím, obecně nová BMW ji nemají. Předchozí generace S-klasse jakbysmet. Minimálně u německých aut je to velmi rozšířené. Je samozřejmě možné, že se mi povedlo někde měrku přehlédnout. ;-)
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 22:25
Re: long life
jeho problém, znam spousta lidí co dávala měřit tlaky, modlila se já nevím kam yda je motor na odpis a ono bylo jen vadný čidlo tlaku oleje nebo olejové hladiny, pokud ho daný vůz měl.

A nemotej sem airbagy, nefunkční aribag nezpůsobí zadření motoru.
24. 3. 2015 08:48
Re: long life
Důležité je, jestli selhání senzoru vyústí ve varování. Může tě to vystrašit, ale mělo by to jít diagnostikovat (některé palubní počítače by to měly rovnou napsat).

Já sem motám airbagy? Ale když už je sem motáš, asi by ti nebylo příjemné, kdyby airbag vystřelil, když například nastupuješ - věříš, že nevystřelí, když nemá.
23. 3. 2015 13:05
Můžete to mazat třeba
olejem s 24 karátovým zlatem,ale pokud se chováte tak,jak mnoho majitelů aut s turby,tz. že se řítíte po dálnici,přijedete na pumpu a auto okamžitě vypnete,tak vás nic nespasí.Tenhle nešvar pozoruju celkem pravidelně a někteří mí známí to taky tak dělají a pak se hrozně diví,že jim "tak brzo" kleklo turbo.A když jim to v hospodských diskuzích připomenu,tak mi tvrdí "že jsem nějakej moc chytrej". >:-[]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:08
Re: Můžete to mazat třeba
turbo nebrat >:D
23. 3. 2015 13:13
Re: Můžete to mazat třeba
Když nemáš na to,aby sis koupil Ferrari nebo abys mohl denně živit off-road s 18 litrovou spotřebou,tak ti nic jiného nezbývá.I když teď už je turbo vlastně ZNOVU i ve Ferrari. >:D
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:16
Re: Můžete to mazat třeba
Ale jo, atmosféry pořád ještě jsou a pokud někdo nalítá 50tis ročně, existuje LPG.
23. 3. 2015 13:32
Re: Můžete to mazat třeba
To ale zabere dost místa a já mám dva čokly a dvě sekačky.Samozřejmě že by se mi víc líbil HEMI než diesel,ale realita je krutá a tak jen výhra ve Sportce by ze mě udělala majitele poctivého amerického osmiválce.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 14:35
Re: Můžete to mazat třeba
atmosféra není jenom HEMI >:D
Jinak dvě sekačky i dva psy se do RAMky s budkou vejdou taky v pohodě nebo i do Duranga >:D >:D >:D

Ne ted vážně, jde se koupit budto starší stroj anebo atmošky dělaj ještě i korejci nebo japonci, krom američanů
Avatar - petrumr
23. 3. 2015 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 13:10
A stačí se kouknout
k výrobcům co doporučují teď a co doporučovali tak před 7mi lety. Je tu jasný odklon a návrat od různých Long-lifů 0w-....... a výměn nad 30 tis., zpět k syntetice 5w-....... a mírné zkrácení intervalů. Koncern s tím málem trhl ostudu, kdy sice jsi měl výměnu garantovanou třeba až 40 tis. /když se ti nesepnuly kontakty kvůli opotřebení dřív/, ale během těch 40ti tis. někteří dolévali 5-7 litrů. Opět se můžeme vrátit k Šimkovi a Grosmannovi - "Nechci slevu zadarmo" :-) . Nehledě na to, že když provedeš výměnu a jen nedoléváš, tak dostaneš daleko větší podíl karbonu, špíny, a špon ven.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:13
Re: A stačí se kouknout
a někteří nedolévali, jako ta paní, co jí chybělo do intervalu 2500 km ale taky jí chybělo lit a čtvrt oleje >:D >:D
Audi A4, odchytla mě tehdá na parkovišti, že jí nejde otevřít víčko na dolití oleje....a svítí jí kontrolka že ho má málo :-)
23. 3. 2015 13:47
Re: A stačí se kouknout
Přesně tak,a navíc je zasraný i filtr...kór u dieselů..ale "lidi" na to slyší...mámo,však budeme měnit olej jednou za 3 roky,protože jezdíme jen 800 km / měsíc...
23. 3. 2015 14:00
Re: A stačí se kouknout
Jooo koncern, to je motorarska velmoc >:-[]
Tem se neda verit ani slovo. To je porad 2 roky interval a k tomu dolevani jak za dob Skody 100, kdy se take dolevalo tak 1l na 10 tis nebo spise drive.
Vlastne uz pred 30 lety jsme meli ve S100 longlife, olej se nemenil a jen doleval >:-[]
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 14:32
Re: A stačí se kouknout
No vidíš, jak byla AZNP pokroková >:D
Avatar - euro89
23. 3. 2015 13:14
V ČR klasika
To mi připomnělo, jak se mi kdysi kolega v práci chlubil, že měl štěstí na super kauf a pořídil si 159 3,2 V6 za 35tis. (prý byla za 80, ale stáhnul to na 35). S lehkým úsměvem na tváři jsem se ho zeptal, v jak to auto vypadá a jestli ho náhodou nepřejel vlak. On mi na to odpověděl, že karoserie i interiér je super, ale že mu prodávající doporučil vyměnit olej, že prý ho už trochu přejíždí. Na otázka co je to trochu, mu bylo odpovězeno "něco lehce přes 100tis. km..." >:D >:D >:D Já měním olej vždy po 15tis. km nebo po roce (podle toho, co nastane dřív) a když jsem loni v létě na své Themě měnil olej (Selénii 20K), který měl za rok najeto jen cca. 1500km, tak kamarád uvažoval, že by ho ještě použil do své ypsilonky na skákání z/do práce. :-) Vždy, když vypouštím olej, tak má téměř stejnou barvu i konzistenci, jako při nalévání. A tak by to taky mělo být.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 13:21
Re: V ČR klasika
Tak na tu barvu a konzistenci u dnešních nových motorů /i benzínů/, které mají dost často dlouhodobé pracovní otáčky pod 2tis/ot. min. zapomeň!!! Dnešní velká a podstatná úlohy oleje v motoru, je taky stáhnout ten všechen všudypřítomný karbon. A podle toho ten olej za období taky vypadá.
23. 3. 2015 13:29
Re: V ČR klasika
Ano. A zkuste nový olej dva týdny po výměně mezi prsty, i když bude sebelepší, bude na prstu dřít, jako by Vám tam někdo nasypal písek.
Avatar - euro89
23. 3. 2015 20:34