Máš pravdu, Volvo bych si opravdu z těchto důvodů nekoupil. Nevím, jak s tím souvisí Indie. Je pro mě nepřijatelný způsob jakým se z Číny stala nejdůležitější ekonomika světa a mám v úmyslu to nepodporovat, jak to jen bude možné.
Koupit takovouhle značku je pro ně velmi lukrativní, vytahaj z ní know-how, stálý zákazníky a hlavně značku samotnou... Pak to můžou sekat v Číně za pakatel a prodávat za stejný peníze, jako když se vyráběly v Evropě... Prostě si zvýšej marži..
Možná vám na takovym scénáři nepřipadá nic špatnýho, ale až jednou přijdete o práci kvůli Číňanovi, kterej tu stejnou práci bude dělat za desetinu mzdy, tak si to možná uvědomíte.. :no:
Nevadí mi, pokud je zboží z jakýkoli země z Evropy. Ono totiž i u nás se dělá spoooooustu věcí i do aut, který se v ČR přímo nevyráběj, takže bych neměl problém si koupit auto ze Slovenska, Rumunska atp.. Když bych si koupil auto z Číny, tak na tom nebude českýho, potažmo Evropskýho zhola nic..
A v podstatě mi ani nevadí, že v tý továrně pracujou cizí dělníci. Jsem účetní, takže to vidim z účetního hlediska... Pokud by továrna stála v ČR tak se musí: postavit, provozovat, zásobovat, udržovat... Všechno tohle je dlooouhej řetězec dodavatelů a v každym článku je obsažená něčí zdaněná práce, nebo zisk. Pokud se taková továrna odstěhuje do Číny, tak veškerá fakturace a danění probíhá tam, sem to přivezou a jen to směšně proclí a EU na tom nevydělá zhola nic.....
Hele víš o tom, že se do Škodovky dovážejí některý díly z Indie nebo Taiwanu? Tady se pak jen namontují, ale výroba probíhá tam. Čili si podle té tvé logiky už nemůžeš koupit ani Škodovku.
Před 10 ti lety se nekvalitním čínskejm výrobkům smál každej. Jenže čínský průmysl za těch 10 let udělal obrovskej pokrok a dneska se už směje čínským výrobkům leda hlupák. Západní firmy rozprodávají Číňanům složitě vyvinutý know how a výrobní tajemství i s celejma fabrikama viz za pár šprdlíků prodaný Volvo v roce 2009. Vezmi si že se Geely koupí Volva rázem technologicky vyšvihlo na úroveň Mercedesu nebo BMW. A bez velikýho úsilí! To co by museli desítky let složitě vyvíjet si jednorázově koupili a srovnali tak krok s Evropskou špičkou. Stejný příběh teď pokračuje na poli pneumatik. Takže za chvilku budou Čínani vyrábět nejen špičkový auta, ale taky špičkový pneumatiky a nepočítej s tím, že nám je budou prodávat pořád levně.
Nesmysl. GY Eagle Asymmetric jsou vynikající pneumatiky, kombinace jízdních vlastností a komfortu dokonce po Pilot Sport nejlepší. Nesmíš si na audinu kupovat Vectory. >:-[]
Hlavne ta kvalita sla rapidne dolu, tak cudovat sa nema zmysel. P7 dve nove hned reklamovane (v podstate nevyvazitelne) - ako to vyslo zo zavodu ???
Toto je ta FORZA ITALIA ? Lancia dead, Alfa near to death, Pirelli China injection, FIAT only 500-cars, Lambo unter VW ... Mammmma mia, quattro formaggi !
No pokud bude stejná analogie jako u Volva, tak bych se o kvalitu nebál. Na výběr máš samozřejmě víc značek než ty 3 jmenované ;-) Dunlop, Nokian, Bridgestone atd...
Já používám Michelin na léto a Nokian na zimu :yes:
To bude záležet na tom, co s tím ti číňani budou chtít provést.
Ono fakticky vzato při nákupu gumárenských koncernů jde o nějaké pneumatiky až na posledním místě. Fakticky vzato každého zajímá, kolik vlastní patentů a jaký mají podíl na světových polích kaučuku. To jestli je to premiová značka nebo stlačená tma v tom nehraje takovou roli...
Pirelli v Evropě začala brutálně v posledních letech ztrácet a čím dál více ji padala prodejní čísla. Trh první výbavy to rozhodně nezachrání, když v náhradní spotřebě se plácáte hodně hluboko.
Fakticky vzato, ani pro gumárenský trh není tato doba snadná. Era koncernů je i v gumách. Pirelli měla jednu značku + CEAT, který ale svojí pozici měl tak nějak akorát doma ve španělsku a to ještě většinou pro kamiony.
Bez středního segmentu a budgetu se dnes už gumárenský koncern neobejde. A i tak je mezi nimi tak obrovský boj, že ani koncerny nemají na růžích ustláno.
Fakticky vzato je všechny drtí Continental, jednak má úspěch na domácím trhu německu a v okolních státech a jednak je uživatelsky nejzajímavější. Fakticky vzato se čeká, který koncern bude mít prvního černého petra. Zatím to vypadá na Michelin, kterému na evropském trhu hlavně náhradní spotřeby začíná být poněkud těsno. a číňané mají velký zájem. A pokud si vezmeme, že Pirelli je italská modla, tak co teprve pro francouze Michelin.
Jeho ekonomické segmenty ztrácí strašně moc a samotná značka michelin to nemůže udržet. Došlo k uzavření několika továren v Evropě, španělská továrna tuším je KO, nebo omezila výrobu jen na nákladní a maďarská už taky není myslím v provozu. Tam to myslím přebere Hankook.
Michelin vsadil na strategii podobně jako Pirelli, že měli tendence stavět továrny v Rusku, jako tzv. KPZ. ale nějak se o tom vlivem politické situace nemluví.
Co se čínského trhu, tak na tom nejvíce vydělal goodyear, ten tam totiž naexpandoval jako jeden z prvních a stálo ho to jen malá procenta svých akcií a faktem je, že se tam docela pěkně usadil. Bylo to sice trochu za cenu pár let marasmu mezi letními pneu, páč to muselo být na úkor investicí do vývoje, ale vyhrabali se z toho. A ještě se jim povedl majstrštyk zbavit se nechtěného dítěte továrny ve francii, která byla obrovsky ztrátová a nechali si jen provoz v Polsku a slovinsku, s tím, že německý provoz běží tak nějak jen pro německý, co jsem tak vypozoroval.
Bude to ještě zajímavé a v gumárenském světě nevíte dne hodiny, co se změní.
Ale pirellky je škoda. Tak oni s tím číňani nic zásadního nepokazí. Vemte si volvo. sice se to trochu projevilo, ale žijou. U gum toho zase nemají co zkazit.
V podstatě máš pravdu, jen nám tím začíná éra postupného převzetí Evropy Čínou... Začali v telekomunikaci (Huawei a ZTE vytlačující Nokii a Ericsson ze sítí), přešli přes auta a pokračují dál a dál... Otázkou pak je, kolik výroby si nechají "tady" a kolik si stáhnou "domů", což Evropu za pár let spolehlivě položí.
Ohledně telekomunikací tak jsem se onehdá u Plzně bavil s člověkem co se tím dost zabývá a říkal, že jakmile je někde vysílač Huawei či ZTE, tak všechno v okolí KO...... jak televizní signály atd... je to prej strašná ***** co kompletně odfiltruje cokoliv v okolí.... bohužel maj jednu výhodu = CENA.
Jo, Čína nás žere, a jako je vidět i tady v diskusi, lidem to už nevadí, berou to jako samozřejmost, dokonce jako něco pozitivní a žádoucí. Lidi, otevřte oči! Když to takhle půjde dál, nebude vám patřit ani spodní prádlo, co budete mít na sobě. Číňani budou páni, a budou u nás otevírat manufaktury kvůli levnější pracovní síle. Ti lepší pak půjdou do Číny za o trošku lepší mzdu.A všichni budou rádi, že můžou sehnout hřbet a makat i za tu almužnu co od žlutejch dostanou...
no většina lidí už za almužnu pracuje. Oficiálně na průměrnej plat nedosáhne 2/3 lidí. Naše nejnižší mzda je 1,5 eur v DE 8 eur. Tak to spíš budou plakat němci ne?
Pirelli je určitě škoda... co teď budu dávat na motorku, když tam nic jiného než pirelli srdce nedovolí? >:D
Jinak s tím Continentalem........ já tak nějak nevím, přijde mi, že ta značka je tak nějak nastřelená....... testy zaplacený... moje osobní zkušenost se zimákama contiwintersport contact 4x4 na ML co jsem tenkrát měl, tak oproti Dunlopu M3 byly znatelně horší, ale v testech to bylo vždy drtivé vítězství... Nyní na CLS jezdím GoodYear F1 Ass 2 a krásně tichounká guma, skvělá na mokru, ale ne příliš sportovní.... standardní z výroby Pzera byly sportovnější ale strašně hučely.
Pirelli je mi vážně líto, ale ono v zásadě hodně "neNěmeckých" firem čelí potencionálnímu take-overu z Asie či USA....
Continental má své výhody a své početné nevýhody. Ono není vyloženě žádným tajemstvím, že v koncernu Continental jsou například zimní semperity co se vlastností týče lepší jak samotné continentaly a že na nové barumce najedeš víc kilometrů než na premiumcontact 5. To je prostě continental. Ale je fakt, že ContiWinterContact 4x4 byla taková tragická guma. Na druhou stranu ji to nelze vyčítat. Vznikla v době kdy začínal být trend asymetrických pneumatik pro zimní provoz. A teď od toho prakticky všichni ustupují a vrací se k směrovým, které mají daleko lepší vlastnosti na sněhu a hlavně ten směrový běhoun tu gumu udrží při vyšších rychlostech krásně v dráze, což u asymetrických té doby býval docela problém.
Co se motorkových pneu týče, tak tam je výborný bridgestone a dunlop, ty si lidi hodně chválí, ale já zase motorkové dělám dosti okrajově, takže jen tlumočím, co lidé říkají. Ale na silniční motorky si chválí bridgky hodně.
Ohledně Dunlopu a Bridge souhlasím, jenže já jsem limitovanej jednou dost nešťastnou věcí..... mám vzadu rozměr 180/60 R17 (Ducati)... což je rozměr vyráběnej pouze Pirelli, Metzeler (což jsou vlastně Pirelli) a Dunlopem, kterej nabízí ale pouze jednu sadu a to Sportsmart II. Jinak mám smůlu... já bych ty Bridge R10 či S20 Evo strašně chtěl zkusit jenže mám smůlu. Když tam dám jinej rozměr, tak mám problémy s kontrolou trakce, která mi hází chyby a muselo by to reflashovat. Navíc na ty moje výlety po okruzích jsem rád, že jí tam mám....
my sme na japoncovi pred rokom menili povodne yokohamy za miseliny.... zatial panuje absolutna spokojnost.... jak so zimnymi tak s letnymi pneu od michelinu... bracha vie ich presny nazov... tak ked bude doma omrknem auto co su to za micheliny ;-) ... rozmer u oboch sad je 205/60 R16
co sa tyka pirelli ... kedysi platili za absolutnu spicku v pneu .. aj v sportovych vozoch.... ci to plati stale neviem..... ale drzim palce nech sa im pod cinanmi dari
ozaj a ako je to s yokohamami... moc ich nevidim .... su asi stale dost malo predavane a dost drahe ....
Pirelli vždy patřila k italskému "rodinnému stříbru", takže tato zpáva je opravdu velmi smutná a jen dokládá, v jakém stavu je v současnosti italská ekonomika... :'-(
svět se v pr*el obrací a bude hůř přátelé >:D za chvíli bude Evropan cizincem ve vlastní zemi ;-\ O pirelli mi nejde, ale ten trend je neudržitelný :-O
No moc se nesměj, tleskat tomu že Hradčany čínské, Vyšehrad čínský, povodí Vltavy ruské, Šumava indická, Beskydy korejské, Pilsner čínský .... sám tomu napomáháš, frajer jak hrom 8-s
a nakoniec cinania kupia škodovku.. to bude základna výbava bambusline, stredna pandaline, vyššie kungbaogreenline a vrchol bude ryzasepsemline, sportova verzia wokrs
Když prodali fabriku na kola BWA, který jsem zastupoval, tak jsem je zastupovat přestal.. ale chápal jsem to - rodinná firma a panu Benzonimu se zabil syn na dálnici... ale tohle?
Bennelli patri Cinskej firme... A vadi to niekomu? Zmenilo sa nieco?
Da sa len predpokladat, ze kvalita stupla - presne k tomu totiz doslo po vstupe Cinanov do Volva ci Indov do Land Roveru a Jaguaru. Kvalita londynskych taxikov tiez isla hore po kupe Cinanmi a presune vyroby do Ciny.
Skratka bolo k dispozicii viac penazi na vyvoj, nakup kvalitnych dielcov a kontrolu kvality.
Skutocne si niekot mysli, ze cinsky kapitalista kupi znacku s dobrym menom a zdevalvuje ju aby na tom prerobil?
Ak vam Cina az tak velmi vadi, tak okamzite prestante pouzivat veci made in China, alebo aspon veci vyrobene cinskymi firmami - Lenovo, Xiaomi, Huawei atd.
Věci vyrobené čínskými firmami nepoužívám, díky za radu, stejně tak si nekoupím Benelli, Volvo, Pirelli nebo BBS, zatím naštěstí je z čeho vybírat. Věci vyrobené v Číně se snažím minimalizovat.
Ale vždyť o tom od začátku píšu - tam, kde jsem schopen to nějak sledovat, se podle toho chovám. Čínské značky nekupuji z principu a pokud zvažuji produkt evropské, japonské nebo americké značky, podívám se zezadu na štítek. Takže TV mám z Taiwanu, Španělska a Koreje, foťáky z Japonska a Filipín, mobil z Japonska, hodinky z Japonska a Švýcarska, ale třeba oba NTB z Číny (v tom jednom jsem nevinně). Takže si troufám tvrdit, že jsem v tom filtrování docela úspěšný a u mě doma bys našel sakra méně made in PRC produktů, než je běžné a určitě tím nestrádám.
Že mám možná ve španělské televizi nebo filipínském foťáku švába z Číny, s tím moc nenadělám.
Podobně to praktikuji u oblečení. Protože nesnáším umělé materiály, u všeho prohlížím složení a tudíž vidím i zemi původu. Čínu prostě nevezmu, i když pár výjimek bys našel, někdo si to neuvědomím nebo se mi to prostě líbí a udělám výjimku. Ze stejného důvodu s snažím nekupovat oblečení z Itálie, víme asi všichni, jak vypadá současný italský oděvní průmysl a nejsem si jist, které ze značek si čínské fabriky zaháčkovaly.
Jinak tě můžu ujistit, že stejně, jako Čína bojkotuje japonská auta, tak japonské automobilky revanšují ignorováním čínských dílů. Čínské značky vůbec a v Číně vyrobené věci jsou minimalizované. Honda kupříkladu bere nejaponské díly převážně z Thajska.
Nevím, co se mi snažíš podsouvat. V této diskuzi jsem doposud napsal, že si Pirelli nekoupím a že "mám v úmyslu Čínu nepodporovat, jak to jen bude možné."
Nevím tedy, kdes objevil to naivní frajerství, jsem realista.
Každopádně ti budiž přán notebook Lenovo, smartphone Hujwej a highendové obutí Wanli, hlavně si nezapomeň tuhle diskuzi zaarchivovat, bude se hodit, až půjdeš na pohovor k čínskému šéfovi.