Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford odhaluje moderní techniku nového S-Maxu

Nové sedmimístné MPV bude nabízeno i s pohonem všech kol. Specialitou bude inteligentní omezovač rychlosti.
Zpět na článek
Avatar - Ham.
24. 3. 2015 16:29
Sláva Fordu
za možnost 4x4 a že odolal a nenacpal do tak velkého auta 1.0 EB nebo 1.6 TDCi a strčil tam jen solidní motorizace. Pokud se moc nezpozdí, tak s takto širokou nabídkou dá Sharanu a Alhambře asi pěkně pokouřit.
Avatar - _Karel_
24. 3. 2015 14:24
Re: Dvouspojky
Hlavně jsem asi zbytečně konzerva, ale vidím to do pár let jako potenciální problém za třeba 30tis. A když máš takových srand v autě víc....Účinný světlomety jsou super, ale přepínat dálkový rád zvládnu sám.
24. 3. 2015 16:55
Re: Sláva Fordu
S-Max byl výbornej tah, naštěstí nikdo neměl tendence strkat pracky do něčeho, co funguje. Ne vždy se to podaří.
Slušná paleta, nových Mondeí jsem moc zatím venku neviděl, S-Max podle mě naopak zaboduje.
Avatar - _Karel_
24. 3. 2015 14:05
Dvouspojky
Uměl bych si ho doma představit, ve všech směrech zajímavý auto. Jen všem úžasným serepetičkám typu neoslňující světlomety bych se vyhnul obloukem.
A co vidím jako problém- automaty. Všude možně se dá dočíst, že dvojspojky houby vydrží. Sakra- americká automobilka sem neumí poslat normální automat?
Avatar - Ja Prvni 123
24. 3. 2015 16:35
Zvenku dobry.
Trochu se bojim toho mraku elektroniky - ale takova je doba.
:-(
24. 3. 2015 15:29
Re: interiér
Tem má i FL Focus a nové Mondeo. :-)
Avatar - Verny_2013
24. 3. 2015 15:03
interiér
Tak už jsem si myslel že se od Fordu nedočkám moderního ale přitom civilizovaného interiéru. A ejhle ono se to nakonec přeci jen povedlo. Tedy aspoň na obrázku.
Avatar - ladsla
24. 3. 2015 20:51
Re: Paráda
Sharan byl spíš proti Galaxy, S max je přece jen menší stěhovadlo, v 7mi místu utrpení. Jízdně je ale S max někde úplně jinde.
24. 3. 2015 19:40
Paráda
No tak nový S-Max se povedl, zevnitř i zvenčí. Navíc dostane i 4kolku, tak to je fajn. Sharan a Alhambra konečně dostanou konkurenta a já mám o důvod navíc o něm přemýšlet. 2.0TDCi 132kW + iAWD :yes:
24. 3. 2015 19:26
Ford odhaluje moderní techniku nového S-Maxu
S max je auto které bych opravdu chtěl, jen cenově je ještě nahoře, už abych nějaký příhodný kousek zahlídl třeba v áčkách, docela rád bych obměnil vozový park :-)
Avatar - Ja Prvni 123
24. 3. 2015 17:21
Re: Zvenku dobry.
No, to jsou ale dve veci, ze jo?
Auto muze byt prostorny, bytelny, kvalitne zpracovane... muze mit dokonce e i slusnou vybavu - aniz by melo prilis mnoho elektronickych "k-urvitek".
;-)
Avatar - KANKUNEN
24. 3. 2015 14:16
Re: Dvouspojky
Asi to znáš, mi to světla přepíná spoustu krát špatně, auto za svodidly to nevidí, ale nasvícené reklamy se to bojí.
24. 3. 2015 14:07
Re: Dvouspojky
Nevím justly power shift houby vydrží, ale je příjemnější než Fordi klasickej automat ;-)
24. 3. 2015 19:56
Re: Paráda
Myslím, že Sharan i Alhambra v S-Maxu měli konkurenta vždy. Snad i prodeje výběhovýho vozu s oválem byly lepší ;-) . Čtyřkolka bude podle mě minoritní, ale jednoznačně za ní :yes:
Avatar - Bubáq
24. 3. 2015 16:32
Re: Sláva Fordu
Ano! Motorová nabídka je skvělá.
Avatar - simply never
24. 3. 2015 19:42
Re: Zvenku dobry.
No milionari, vysmievate sa tak 90% Cechom a Slovakom, ktorí poctivo pracuju a často si nemozu dovolit ani nové Lodgy.
25. 3. 2015 13:41
Re: Paráda
Mám pro tebe dobrou zprávu, nový S-Max bude mít možnost rezervy - https://www.youtube.com/watch?…… (čas kolem 26:45)
Avatar - DoubleSix
25. 3. 2015 09:46
Zklamání
Tajně jsem doufal, že Ford u S-Maxu nabídne pohon 4x4 také s benzínovým motorem 2.0 Ecoboost. Bohužel jsem se nedočkal. Takže nejžhavější kandidát na následující auto vypadl ještě před svým uvedením na trh. Ach jo.
Já chápu, že v EU takových zákazníků jako já asi moc nebude.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 08:51
Re: Sláva Fordu
:yes:
Držím palce (Fordu).
Avatar - Dinar
25. 3. 2015 08:07
Re: Sláva Fordu
Jsem docela zvědav, jak si nový s-max, jako mpv klasik povede proti espace, resp. naopak, jak s to s tím crossoverovým pojetím espace zvládne právě proti s-maxu, který evidentně posílil obě silné stránky, jak mpvitost (je větší), tak řidičskou stránku (motorizace nedegradují auto čistě na úroveň přesunovadla).
Avatar - Jaros71
25. 3. 2015 00:24
Re: Paráda
AUTO VYPADÁ ZAJÍMAVĚ , POKUD BUDE MÍT KONEČNĚ REZERVU , BUDE TO OK.
;-)
Na ceny jsem také moc zvědavý..
24. 3. 2015 21:37
Re: Zvenku dobry.
To už je potřetí v řadě, co je tu nějaký looser (což by se snad dalo vyložit jako člověk uvolněných mravů; minule jsem si dělal z Barrichella legraci a napsal jsem prostopášník, ale asi to nepochopil :-) ). Pamatuj si, loser jako tosser (nebo Dokker, když jsme u toho). ;-)
24. 3. 2015 20:36
Re: Zvenku dobry.
Nene, to bylo spíš kvůli sešupu z S-Maxu a doporučení co nejmíň Hi-tech neelektronickýho modelu. Lodgy i Logan MCV jsem řídil a je to pro mě upřímný auto. Notabene výběr auta je každýho věc a nikomu nepřísluší do toho remcat ;-)
24. 3. 2015 20:25
Re: Zvenku dobry.
>:-[] >:-[] >:-[] Dnes jsem ho viděl ;-) A Dokker vypadal velmi schopně :-! :-)
24. 3. 2015 20:14
Re: Paráda
jj myslel jsem to tak, že bude plnohodnotný konkurent, tedy včetně verze 4x4 ;-)
Avatar - Emel
24. 3. 2015 20:11
Re: Zvenku dobry.
A největší looser je woody, protože koupil dokonce Dokker >:D
24. 3. 2015 19:50
Re: Zvenku dobry.
Můžeš mi někde ukázat, že se někomu vysmívám kvůli autu?
24. 3. 2015 19:23
Re: Sláva Fordu
Pohřebák a stříbrnej Aston...viď? >:-[]
24. 3. 2015 19:01
Re: Dvouspojky
Ad stupnice: [odkaz]

Rychloměr ocejchovaný v obou jednotkách není v Severní Americe nic nového a na obrázku, který máš na mysli, může být americká verze. Dělají to myslím kvůli Kanadě (a i Mexiko používá kilometry). Tady to vypadá, že je sekundární stupnice na displayi.
24. 3. 2015 18:29
Re: Zvenku dobry.
Tak ono vse bude za priplatek >:D tak ze urcite zakladni verze...te elektroniky zas tolik mit nebude...tedy v ramci moznosti :-)
Avatar - Emel
24. 3. 2015 18:27
Re: Sláva Fordu
PS: jedna momentka bez komentáře...
[odkaz]
24. 3. 2015 18:26
Re: Dvouspojky
v DE uz jsou ceniky...tak ze objednavky budou coby dup i v cr :-)
Avatar - Verny_2013
24. 3. 2015 17:50
Re: interiér
V obou jsem seděl u focusu bych ten posun nazval mírný posun od pouťové atrakce k něčemu co se sice vzdáleně ale aspoň se blíží modernímu ergonomickému interiéru. No a mondeo to je pravda, přes všeobecnou kritiku o fádnosti a málo kvalitních materiálech bych s tím interiérem dovedl žít. Teda až na ty sedadla s krátkými sedáky. Tam se inspirovali octávií ale o 2 generace starším modelem.
24. 3. 2015 17:42
Re: Sláva Fordu
;-) Snad s novým modelovým rokem.
Avatar - Emel
24. 3. 2015 17:27
Re: Sláva Fordu
S ohledem na motorizace se úplně dere na jazyk ...narozdíl od... :-)
24. 3. 2015 17:27
Re: Zvenku dobry.
Vše je poplatný době ;-). Bohužel ne všechny věci jsou vždy k lepšímu, to souhlasím.
Avatar - Bubáq
24. 3. 2015 16:36
Re: Dvouspojky
Mám úplně stejnou zkušenost! U Insignie: 130k je mnohem pružnější, než silnější varianty, i když u Opela mají všechny stejný objem. Ale pružnost a rychlost reakce je lepši na straně "prostřední" varianty.
Avatar - Bubáq
24. 3. 2015 16:30
Airbagy
Velice chválím Ford za možnost mít boční airbagy také u zadních modulových sedadel! To zatím nikdo jiný (Yeti, Touran, Picasso...) nenabízí! Vlastně ani C-Max ne.... Ale u S-Maxe se jedná o velmi chvályhodné opatření!
24. 3. 2015 16:29
Re: Dvouspojky
Vidíš, já myslel, že Insignie má taky Getrag. nejvíc je rozdíl poznat u 2,0TDCi a 2,2TDCi...přišlo mi, že 163HP dvoulitr je obecně svižnější, reaguje líp a podstatně rychleji. Obojí jeto shodou okolností v S-Max.
Avatar - Bubáq
24. 3. 2015 16:27
Re: Dvouspojky
... já poctivě recykluji (nejen papír).
Avatar - Bubáq
24. 3. 2015 16:25
Re: Dvouspojky
Ano, Ford odebírá od Getragu, ale jen dvojspojky. HDM odebírá od ZF.
Mám v Insignii také ZF a funguje famózně, rychle, přesně v ten okamžik, co bych řadil já sám. Vše se totiž odvíjí od naprogramování, a zdá se mi, že Ford upřednostnil nízkou spotřebu více, než by bylo zdrávo (na úkor dynamiky). Nebo neumí tak dobře programovat...
Dvojspojky Getragu měly problémy s životností i s cukáním, v posledních 2 letech se tyto zprávy vypařily... Snad to bylo v softwaru, snad v kvalitě slovenské práce (Getrag vyrábí dvojspojky na Slovensku), snad to bylo v tom, že jako první přišel se suchou dvojspojkou, ale situace se zlepšila.
To s tím Slovenskem a kvalitou práce je vtip! Takové malé polechtání....
24. 3. 2015 16:00
Re: Dvouspojky
Když jsem si to jednou projel při plným rejdu a přidání plynu se občas ozvaly nepříjemný zvuky, proto jsem neriskoval, že by to mohl být právě Multitronic a šla pryč.
24. 3. 2015 15:37
Re: Dvouspojky
To je obecný problém všeho, co se permanentně nevyvíjí a hromadně nevyrábí - nejistota. Podobný problém mají elektromobily - zmeškaný vývoj a tím pádem není vše na úrovni, jakou si přejeme a taky nejsou informace o provozu, není praxe a není s čím srovnávat.
Avatar - AUDIRS6
24. 3. 2015 15:23
Re: Dvouspojky
off-topic:
uz som ti odpisal k tomu A2 ;-)
24. 3. 2015 15:13
Re: Dvouspojky
Variátor jsem měl u jedný A4 s 2,0TDI a přiznám se, že ačkoliv bez problémů, na 180kkm jsem auto radši prodal.
24. 3. 2015 15:12
Re: Dvouspojky
Postupně je to lepší a lepší, to co mám na firemních Leonech funguje perfektně a je friendly vůči ostatním, o pár let starší systém v XF byl trochu necitlivější a reagoval o zlomek vteřiny později než člověk.
Avatar - AUDIRS6
24. 3. 2015 15:11
Re: iAWD
Neskor si dam tu namahu a posnazim sa tieto informacie zistit na zahranicnych weboch.
Zatial mosem spekulovat nasledovne:
BMW kedysi, ked zacalo uvazovat o aute s pohonom prednych kolies ukazalo nakresy ich systemu pohonu na predok a to pomocou 2 nezavislych spojek v mokrej "lazni".
Defakto by to fungovalo ako medzikolesovy Haldex - ze zopne len tu spojku, na ktoru ma ist toc. moment, s tym, ze sa da pekne korigovat % momentu medzi jednotlive kolesa.
No a ked si taketo nieco predstavim na prednej naprave S-Maxu, potom v pripade rozopnutia obidvoch spojek na prednej naprave by isiel teda cely toc. moment len na zadok.
Toto riesenie ale nepredpokladam, skor sa obavam zleho prekladu textu, kedze vieme, ako podobne systemy funguju.
Haldex totiz tiez je schopny preniest 100% vykonu na 1 napravu, v pripade ze ta druha nema adheziu. To ale znamena len tolko, ze sice vykon ide do celeho systemu, len z tych 4 kolies ho pouzivaju len 2.
O to viac sa bojim, ako to Ford zvladne, ked zrovna on dost kruto obmedzuje poskytovany vykon na kolesa ( neviem ci pouzivaju poddimenzovane poloosy alebo co ) kedze vsetky aut. prevodovky co pre nich robi 1 nemenovana firma ( a potvrdil mi to clovek co pre nu robi ) su nastavene tak, ze 1., 2., ale aj 3. prevodovy stupen neprenasa max. vykon motora - ten je elektronikou priskrteny !
Preto sa uz ani nepozastavujem nad papierovymi a realnymi udajmi Fordov v ich zrychleni z 0-100. Jednak motor nepodava koli prevodovke / diferaku / poloosiam - proste niecomu z toho alebo vsetkym tym, ten vykon ktory ma v papieroch, a tkatiez ako sme tu uz mali moznost zistit, nove Fordy trpia znacnou nadpapierovou nadvahou. ;-\
Ked zistim o tomto ich systeme viac, dopisem to tu...
24. 3. 2015 15:10
Re: Dvouspojky
Jasně, 8°ZF mám v autě...není problém, ale Ford spolupracuje s Getragem a GM si myslím vyvíjí převodovky samo.
Avatar - _Karel_
24. 3. 2015 14:59
Re: Dvouspojky
Variátor v autě mám, provozně zatím spokojenost, ale životnost? Toť obecný problém. Jestli mi ještě pár let vydrží (zatím pravidelné výměny oleje po 50tkm a funguje bez chyby při 165tkm) tak budu moct chválit.
24. 3. 2015 14:40
Re: Dvouspojky
Mě se nejvíce líbí variátor, škoda, že ho po DAFu nikdo dál nevyvíjel.

Ad to šetření - šetřit třeba. A nejenom na budících. Proto taky s autem dostanete devítikilový balík návodů ve třiceti jazycích, aby ušetřili na selekci a hlavně na přebalování, když auto původně určené pro Afganistan pošlou do Prahy. Holt šetření musí být, ať to stojí co to stojí. A ekologie taky. I když kvůli ní vykácíme i poslední strom.
Avatar - _Karel_
24. 3. 2015 14:26
Re: Dvouspojky
Ale sám víš, že to je chyba konkrétní špatné převodovky, ne princip HDM. Nový ZF je všude chválený.
24. 3. 2015 14:24
Re: Dvouspojky
Bohužel jejich obstarožní HDM je možná plynulej, ale o rychlosti slyšel jen vyprávět. A propós...najeď si na videotest tuším Motortrendu s Vette s novým 8° automatem...tak směšnou prodlevu mezi zatáhnutím za pádlo a přeřazením jsem zažil naposled v 7-G Tronicu (tenkrát ještě tlačítka).
24. 3. 2015 14:17
Re: Dvouspojky
Taky bych byl pro HDM, jenže to tu pak budou nářky nad nedopovídající dynamikou - viz test Mondea s 2l EB kterej má právě HDM.

Hlavně ať už tu je, to je fakt specialita fordu nalákat na novej model, kterej bude až za rok 8-s , chci ho srovnat s espacem, protože z těch dvou bych rád vybral další dostavník
Avatar - Ozzman
24. 3. 2015 14:16
Re: Dvouspojky
No, to by mě zajímalo jak to bude fungovat... kdyby to rozeznalo auto a vyplo dálkové, tak je to fajn, ale tohle.... to jako přestane třeba i chvíli svítit nebo co? >:D
24. 3. 2015 14:13
Re: iAWD
A není to technicky jedno, jestli je odpojitelný přední nebo zadní pohon? Záleží jenom na uspořádaní hnacích hřídelů a spojek, a jak si s tím poradí počítač.
Avatar - simply never
24. 3. 2015 21:23
Re: Zvenku dobry.
Mea culpa, ospravedlnujem sa. Ja som bol za volantom sandera 0.9 tce a Lodgy dci 79 kw. Najma s tým Sanderom bola sranda. Pridem do autosalonu, diler hned tu máš kluce a chod. Doslova som onemel! Ja, niekde sa aspoň podpisem, tu máte moje doklady a kluce od mojho auta... On - nic nepotrebujem, tu su kluce, pridte do 16:00 (bol som tam o 11:00!). Ved ma nepoznáte, hovorim, miesto odpovede mi vtlacil kluce a povedal, doklady su v palubnej doske. Neskutocne som si to užil (sam!), ale s ucty k takemu pristupu som to nedusil, naopak som sa choval ako k vlastnemu. Spotreba od 4.9 do 6.4. Dialnica horsie, okresky a mesto lepsie. To Ford mi dal najavo, že buď Focus (na testovanie), alebo nic (pritom S-Max bol) a nech cakam.
Avatar - simply never
24. 3. 2015 20:27
Re: Zvenku dobry.
Ak som pochybil, ospravedlnujem sa, ale reakcia >:-[] na predchadzajuci koment Lodgy ;-) tomu napoveda viac ako jednoznacne. Tiez mam drahsie, ale s Dacie si srandu nerobim a to hlavne (ale nielen) kvoli ludom, ktorí si nemozu dovolit ani ju.
24. 3. 2015 15:35
Re: Dvouspojky
Já myslím, že pro tebe by mohla být uklidňující zpráva, že to samozřejmě jde vypnout a používat dálková světla jen když chceš ty...
24. 3. 2015 13:54
iAWD
To by mě zajímalo, jak to u Fordu udělali, že odpojí přední nápravu a pošlou 100%TM jen na zadní kola...Nebo je S-Max zadokolka s připojením předku, že umí poslat 100 toč.momentu na zadní kola?

A dokonce ani výkon nepůjde poslat jen na zadní kola, protože mezinápravový diferenciál je uzavřený a bude se točit nejméně jedno zadní a jedno přední kolo...ne?

Nebo se zase s tím TM a výkonem pletu? :-!
24. 3. 2015 16:56
Re: Zvenku dobry.
Hmmm...jak to jen...co třeba základní Sandero? ;-)
Avatar - _Karel_
24. 3. 2015 14:10
Re: Dvouspojky
Výběr HDM by byl určitě dost širokej. Mě přijde , že v těchto autech nemá dvouspojka co dělat. V Porsche nebo RS4 budiž.

P.S. Když koukám do galerie- to opravdu budou tak šetřit, že budíky budou mít stupnice v mílích i km?