za možnost 4x4 a že odolal a nenacpal do tak velkého auta 1.0 EB nebo 1.6 TDCi a strčil tam jen solidní motorizace. Pokud se moc nezpozdí, tak s takto širokou nabídkou dá Sharanu a Alhambře asi pěkně pokouřit.
Hlavně jsem asi zbytečně konzerva, ale vidím to do pár let jako potenciální problém za třeba 30tis. A když máš takových srand v autě víc....Účinný světlomety jsou super, ale přepínat dálkový rád zvládnu sám.
S-Max byl výbornej tah, naštěstí nikdo neměl tendence strkat pracky do něčeho, co funguje. Ne vždy se to podaří.
Slušná paleta, nových Mondeí jsem moc zatím venku neviděl, S-Max podle mě naopak zaboduje.
Uměl bych si ho doma představit, ve všech směrech zajímavý auto. Jen všem úžasným serepetičkám typu neoslňující světlomety bych se vyhnul obloukem.
A co vidím jako problém- automaty. Všude možně se dá dočíst, že dvojspojky houby vydrží. Sakra- americká automobilka sem neumí poslat normální automat?
Tak už jsem si myslel že se od Fordu nedočkám moderního ale přitom civilizovaného interiéru. A ejhle ono se to nakonec přeci jen povedlo. Tedy aspoň na obrázku.
No tak nový S-Max se povedl, zevnitř i zvenčí. Navíc dostane i 4kolku, tak to je fajn. Sharan a Alhambra konečně dostanou konkurenta a já mám o důvod navíc o něm přemýšlet. 2.0TDCi 132kW + iAWD :yes:
S max je auto které bych opravdu chtěl, jen cenově je ještě nahoře, už abych nějaký příhodný kousek zahlídl třeba v áčkách, docela rád bych obměnil vozový park :-)
No, to jsou ale dve veci, ze jo?
Auto muze byt prostorny, bytelny, kvalitne zpracovane... muze mit dokonce e i slusnou vybavu - aniz by melo prilis mnoho elektronickych "k-urvitek". ;-)
Myslím, že Sharan i Alhambra v S-Maxu měli konkurenta vždy. Snad i prodeje výběhovýho vozu s oválem byly lepší ;-) . Čtyřkolka bude podle mě minoritní, ale jednoznačně za ní :yes:
Tajně jsem doufal, že Ford u S-Maxu nabídne pohon 4x4 také s benzínovým motorem 2.0 Ecoboost. Bohužel jsem se nedočkal. Takže nejžhavější kandidát na následující auto vypadl ještě před svým uvedením na trh. Ach jo.
Já chápu, že v EU takových zákazníků jako já asi moc nebude.
Jsem docela zvědav, jak si nový s-max, jako mpv klasik povede proti espace, resp. naopak, jak s to s tím crossoverovým pojetím espace zvládne právě proti s-maxu, který evidentně posílil obě silné stránky, jak mpvitost (je větší), tak řidičskou stránku (motorizace nedegradují auto čistě na úroveň přesunovadla).
To už je potřetí v řadě, co je tu nějaký looser (což by se snad dalo vyložit jako člověk uvolněných mravů; minule jsem si dělal z Barrichella legraci a napsal jsem prostopášník, ale asi to nepochopil :-) ). Pamatuj si, loser jako tosser (nebo Dokker, když jsme u toho). ;-)
Nene, to bylo spíš kvůli sešupu z S-Maxu a doporučení co nejmíň Hi-tech neelektronickýho modelu. Lodgy i Logan MCV jsem řídil a je to pro mě upřímný auto. Notabene výběr auta je každýho věc a nikomu nepřísluší do toho remcat ;-)
Rychloměr ocejchovaný v obou jednotkách není v Severní Americe nic nového a na obrázku, který máš na mysli, může být americká verze. Dělají to myslím kvůli Kanadě (a i Mexiko používá kilometry). Tady to vypadá, že je sekundární stupnice na displayi.
V obou jsem seděl u focusu bych ten posun nazval mírný posun od pouťové atrakce k něčemu co se sice vzdáleně ale aspoň se blíží modernímu ergonomickému interiéru. No a mondeo to je pravda, přes všeobecnou kritiku o fádnosti a málo kvalitních materiálech bych s tím interiérem dovedl žít. Teda až na ty sedadla s krátkými sedáky. Tam se inspirovali octávií ale o 2 generace starším modelem.
Mám úplně stejnou zkušenost! U Insignie: 130k je mnohem pružnější, než silnější varianty, i když u Opela mají všechny stejný objem. Ale pružnost a rychlost reakce je lepši na straně "prostřední" varianty.
Velice chválím Ford za možnost mít boční airbagy také u zadních modulových sedadel! To zatím nikdo jiný (Yeti, Touran, Picasso...) nenabízí! Vlastně ani C-Max ne.... Ale u S-Maxe se jedná o velmi chvályhodné opatření!
Vidíš, já myslel, že Insignie má taky Getrag. nejvíc je rozdíl poznat u 2,0TDCi a 2,2TDCi...přišlo mi, že 163HP dvoulitr je obecně svižnější, reaguje líp a podstatně rychleji. Obojí jeto shodou okolností v S-Max.
Ano, Ford odebírá od Getragu, ale jen dvojspojky. HDM odebírá od ZF.
Mám v Insignii také ZF a funguje famózně, rychle, přesně v ten okamžik, co bych řadil já sám. Vše se totiž odvíjí od naprogramování, a zdá se mi, že Ford upřednostnil nízkou spotřebu více, než by bylo zdrávo (na úkor dynamiky). Nebo neumí tak dobře programovat...
Dvojspojky Getragu měly problémy s životností i s cukáním, v posledních 2 letech se tyto zprávy vypařily... Snad to bylo v softwaru, snad v kvalitě slovenské práce (Getrag vyrábí dvojspojky na Slovensku), snad to bylo v tom, že jako první přišel se suchou dvojspojkou, ale situace se zlepšila.
To s tím Slovenskem a kvalitou práce je vtip! Takové malé polechtání....
Když jsem si to jednou projel při plným rejdu a přidání plynu se občas ozvaly nepříjemný zvuky, proto jsem neriskoval, že by to mohl být právě Multitronic a šla pryč.
To je obecný problém všeho, co se permanentně nevyvíjí a hromadně nevyrábí - nejistota. Podobný problém mají elektromobily - zmeškaný vývoj a tím pádem není vše na úrovni, jakou si přejeme a taky nejsou informace o provozu, není praxe a není s čím srovnávat.
Postupně je to lepší a lepší, to co mám na firemních Leonech funguje perfektně a je friendly vůči ostatním, o pár let starší systém v XF byl trochu necitlivější a reagoval o zlomek vteřiny později než člověk.
Neskor si dam tu namahu a posnazim sa tieto informacie zistit na zahranicnych weboch.
Zatial mosem spekulovat nasledovne:
BMW kedysi, ked zacalo uvazovat o aute s pohonom prednych kolies ukazalo nakresy ich systemu pohonu na predok a to pomocou 2 nezavislych spojek v mokrej "lazni".
Defakto by to fungovalo ako medzikolesovy Haldex - ze zopne len tu spojku, na ktoru ma ist toc. moment, s tym, ze sa da pekne korigovat % momentu medzi jednotlive kolesa.
No a ked si taketo nieco predstavim na prednej naprave S-Maxu, potom v pripade rozopnutia obidvoch spojek na prednej naprave by isiel teda cely toc. moment len na zadok.
Toto riesenie ale nepredpokladam, skor sa obavam zleho prekladu textu, kedze vieme, ako podobne systemy funguju.
Haldex totiz tiez je schopny preniest 100% vykonu na 1 napravu, v pripade ze ta druha nema adheziu. To ale znamena len tolko, ze sice vykon ide do celeho systemu, len z tych 4 kolies ho pouzivaju len 2.
O to viac sa bojim, ako to Ford zvladne, ked zrovna on dost kruto obmedzuje poskytovany vykon na kolesa ( neviem ci pouzivaju poddimenzovane poloosy alebo co ) kedze vsetky aut. prevodovky co pre nich robi 1 nemenovana firma ( a potvrdil mi to clovek co pre nu robi ) su nastavene tak, ze 1., 2., ale aj 3. prevodovy stupen neprenasa max. vykon motora - ten je elektronikou priskrteny !
Preto sa uz ani nepozastavujem nad papierovymi a realnymi udajmi Fordov v ich zrychleni z 0-100. Jednak motor nepodava koli prevodovke / diferaku / poloosiam - proste niecomu z toho alebo vsetkym tym, ten vykon ktory ma v papieroch, a tkatiez ako sme tu uz mali moznost zistit, nove Fordy trpia znacnou nadpapierovou nadvahou. ;-\
Ked zistim o tomto ich systeme viac, dopisem to tu...
Variátor v autě mám, provozně zatím spokojenost, ale životnost? Toť obecný problém. Jestli mi ještě pár let vydrží (zatím pravidelné výměny oleje po 50tkm a funguje bez chyby při 165tkm) tak budu moct chválit.
Mě se nejvíce líbí variátor, škoda, že ho po DAFu nikdo dál nevyvíjel.
Ad to šetření - šetřit třeba. A nejenom na budících. Proto taky s autem dostanete devítikilový balík návodů ve třiceti jazycích, aby ušetřili na selekci a hlavně na přebalování, když auto původně určené pro Afganistan pošlou do Prahy. Holt šetření musí být, ať to stojí co to stojí. A ekologie taky. I když kvůli ní vykácíme i poslední strom.
Bohužel jejich obstarožní HDM je možná plynulej, ale o rychlosti slyšel jen vyprávět. A propós...najeď si na videotest tuším Motortrendu s Vette s novým 8° automatem...tak směšnou prodlevu mezi zatáhnutím za pádlo a přeřazením jsem zažil naposled v 7-G Tronicu (tenkrát ještě tlačítka).
Taky bych byl pro HDM, jenže to tu pak budou nářky nad nedopovídající dynamikou - viz test Mondea s 2l EB kterej má právě HDM.
Hlavně ať už tu je, to je fakt specialita fordu nalákat na novej model, kterej bude až za rok 8-s , chci ho srovnat s espacem, protože z těch dvou bych rád vybral další dostavník
No, to by mě zajímalo jak to bude fungovat... kdyby to rozeznalo auto a vyplo dálkové, tak je to fajn, ale tohle.... to jako přestane třeba i chvíli svítit nebo co? >:D
A není to technicky jedno, jestli je odpojitelný přední nebo zadní pohon? Záleží jenom na uspořádaní hnacích hřídelů a spojek, a jak si s tím poradí počítač.
Mea culpa, ospravedlnujem sa. Ja som bol za volantom sandera 0.9 tce a Lodgy dci 79 kw. Najma s tým Sanderom bola sranda. Pridem do autosalonu, diler hned tu máš kluce a chod. Doslova som onemel! Ja, niekde sa aspoň podpisem, tu máte moje doklady a kluce od mojho auta... On - nic nepotrebujem, tu su kluce, pridte do 16:00 (bol som tam o 11:00!). Ved ma nepoznáte, hovorim, miesto odpovede mi vtlacil kluce a povedal, doklady su v palubnej doske. Neskutocne som si to užil (sam!), ale s ucty k takemu pristupu som to nedusil, naopak som sa choval ako k vlastnemu. Spotreba od 4.9 do 6.4. Dialnica horsie, okresky a mesto lepsie. To Ford mi dal najavo, že buď Focus (na testovanie), alebo nic (pritom S-Max bol) a nech cakam.
Ak som pochybil, ospravedlnujem sa, ale reakcia >:-[] na predchadzajuci koment Lodgy ;-) tomu napoveda viac ako jednoznacne. Tiez mam drahsie, ale s Dacie si srandu nerobim a to hlavne (ale nielen) kvoli ludom, ktorí si nemozu dovolit ani ju.
To by mě zajímalo, jak to u Fordu udělali, že odpojí přední nápravu a pošlou 100%TM jen na zadní kola...Nebo je S-Max zadokolka s připojením předku, že umí poslat 100 toč.momentu na zadní kola?
A dokonce ani výkon nepůjde poslat jen na zadní kola, protože mezinápravový diferenciál je uzavřený a bude se točit nejméně jedno zadní a jedno přední kolo...ne?