Ford odhaluje moderní techniku nového S-Maxu
Nová generace velkého MPV Ford S-Max se představila již na pařížském autosalonu loni na podzim. Na český trh však automobil ještě nevstoupil, před zahájením jeho prodeje automobilka připomíná některé jeho detaily.
Nabídka motorů nového S-Maxu bude zahrnovat čtyři přeplňované jednotky. Zážehové zastoupí 1.5 EcoBoost (118 kW) a 2.0 EcoBoost (177 kW). Patnáctistovka bude spolupracovat manuálem, dvoulitr bude nabídnut se šestistupňovým automatem.
Z turbodieselů budou nabídnuty dva dvoulitry. Motor 2.0 TDCi bude k dispozici ve třech výkonových variantách s 88 kW, 110 kW a 132 kW, které budou spolupracovat se šestistupňovým manuálem. Vznětovým vrcholem bude 2.0 TDCi biturbo o výkonu 154 kW a točivém momentu 450 N.m, který bude nabízen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Dvě silnější varianty 2.0 TDCi (se 110 kW a 132 kW) bude možné objednat i s pohonem všech kol, který zatím pro S-Max dostupný nebyl. Systém iAWD umí v případě potřeby během pouhých 100 milisekund poslat až všechen točivý moment jen na zadní kola.
Druhá generace S-Maxu bude dostupná s více než 20 novými technickými prvky. Úplnými novinkami v nabídce Fordu jsou inteligentní omezovač rychlosti, nová generace variabilního posilovače řízení nebo dálkové světlomety, které nebudou oslňovat protijedoucí řidiče. Aktivní parkovací asistent nově zvládne i příčné parkování.
Intelligent Speed Limiter používá data systému sledování dopravních značek a případně i data z navigace o omezené rychlosti. Na základě těchto informací umí udržet povolenou rychlost, a to až v toleranci 8 km/h. Systém vůz nebrzdí pomocí brzdového systému, ale regulací točivého momentu pomocí snížení dodávek paliva.
Dálkové světlomety Glare-Free Highbeam pak nemají oslňovat protijedoucí řidiče díky žaluziím, které zakryjí specifickou část světlometů. Systém spolupracující s dynamickými diodovými a adaptivními světlomety umí pomocí kamery rozeznat vozidla až na vzdálenost 800 metrů. Samotná adaptivní světla mění sklon a intenzitu osvětlení ze sedmi nastavení, a to na základě rychlosti, venkovního světla, úhlu natočení volantu nebo odstupu od vozidla vpředu.