Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

iAWD
| 24. 3. 2015 13:54
To by mě zajímalo, jak to u Fordu udělali, že odpojí přední nápravu a pošlou 100%TM jen na zadní kola...Nebo je S-Max zadokolka s připojením předku, že umí poslat 100 toč.momentu na zadní kola?

A dokonce ani výkon nepůjde poslat jen na zadní kola, protože mezinápravový diferenciál je uzavřený a bude se točit nejméně jedno zadní a jedno přední kolo...ne?

Nebo se zase s tím TM a výkonem pletu? :-!
iAWD
| 24. 3. 2015 14:13
A není to technicky jedno, jestli je odpojitelný přední nebo zadní pohon? Záleží jenom na uspořádaní hnacích hřídelů a spojek, a jak si s tím poradí počítač.
Avatar - AUDIRS6
iAWD
| 24. 3. 2015 15:11
Neskor si dam tu namahu a posnazim sa tieto informacie zistit na zahranicnych weboch.
Zatial mosem spekulovat nasledovne:
BMW kedysi, ked zacalo uvazovat o aute s pohonom prednych kolies ukazalo nakresy ich systemu pohonu na predok a to pomocou 2 nezavislych spojek v mokrej "lazni".
Defakto by to fungovalo ako medzikolesovy Haldex - ze zopne len tu spojku, na ktoru ma ist toc. moment, s tym, ze sa da pekne korigovat % momentu medzi jednotlive kolesa.
No a ked si taketo nieco predstavim na prednej naprave S-Maxu, potom v pripade rozopnutia obidvoch spojek na prednej naprave by isiel teda cely toc. moment len na zadok.
Toto riesenie ale nepredpokladam, skor sa obavam zleho prekladu textu, kedze vieme, ako podobne systemy funguju.
Haldex totiz tiez je schopny preniest 100% vykonu na 1 napravu, v pripade ze ta druha nema adheziu. To ale znamena len tolko, ze sice vykon ide do celeho systemu, len z tych 4 kolies ho pouzivaju len 2.
O to viac sa bojim, ako to Ford zvladne, ked zrovna on dost kruto obmedzuje poskytovany vykon na kolesa ( neviem ci pouzivaju poddimenzovane poloosy alebo co ) kedze vsetky aut. prevodovky co pre nich robi 1 nemenovana firma ( a potvrdil mi to clovek co pre nu robi ) su nastavene tak, ze 1., 2., ale aj 3. prevodovy stupen neprenasa max. vykon motora - ten je elektronikou priskrteny !
Preto sa uz ani nepozastavujem nad papierovymi a realnymi udajmi Fordov v ich zrychleni z 0-100. Jednak motor nepodava koli prevodovke / diferaku / poloosiam - proste niecomu z toho alebo vsetkym tym, ten vykon ktory ma v papieroch, a tkatiez ako sme tu uz mali moznost zistit, nove Fordy trpia znacnou nadpapierovou nadvahou. ;-\
Ked zistim o tomto ich systeme viac, dopisem to tu...
Avatar - _Karel_
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:05
Uměl bych si ho doma představit, ve všech směrech zajímavý auto. Jen všem úžasným serepetičkám typu neoslňující světlomety bych se vyhnul obloukem.
A co vidím jako problém- automaty. Všude možně se dá dočíst, že dvojspojky houby vydrží. Sakra- americká automobilka sem neumí poslat normální automat?
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:07
Nevím justly power shift houby vydrží, ale je příjemnější než Fordi klasickej automat ;-)
Avatar - _Karel_
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:10
Výběr HDM by byl určitě dost širokej. Mě přijde , že v těchto autech nemá dvouspojka co dělat. V Porsche nebo RS4 budiž.

P.S. Když koukám do galerie- to opravdu budou tak šetřit, že budíky budou mít stupnice v mílích i km?
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:17
Taky bych byl pro HDM, jenže to tu pak budou nářky nad nedopovídající dynamikou - viz test Mondea s 2l EB kterej má právě HDM.

Hlavně ať už tu je, to je fakt specialita fordu nalákat na novej model, kterej bude až za rok 8-s , chci ho srovnat s espacem, protože z těch dvou bych rád vybral další dostavník
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 18:26
v DE uz jsou ceniky...tak ze objednavky budou coby dup i v cr :-)
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:24
Bohužel jejich obstarožní HDM je možná plynulej, ale o rychlosti slyšel jen vyprávět. A propós...najeď si na videotest tuším Motortrendu s Vette s novým 8° automatem...tak směšnou prodlevu mezi zatáhnutím za pádlo a přeřazením jsem zažil naposled v 7-G Tronicu (tenkrát ještě tlačítka).
Avatar - _Karel_
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:26
Ale sám víš, že to je chyba konkrétní špatné převodovky, ne princip HDM. Nový ZF je všude chválený.
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 15:10
Jasně, 8°ZF mám v autě...není problém, ale Ford spolupracuje s Getragem a GM si myslím vyvíjí převodovky samo.
Avatar - Bubáq
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 16:25
Ano, Ford odebírá od Getragu, ale jen dvojspojky. HDM odebírá od ZF.
Mám v Insignii také ZF a funguje famózně, rychle, přesně v ten okamžik, co bych řadil já sám. Vše se totiž odvíjí od naprogramování, a zdá se mi, že Ford upřednostnil nízkou spotřebu více, než by bylo zdrávo (na úkor dynamiky). Nebo neumí tak dobře programovat...
Dvojspojky Getragu měly problémy s životností i s cukáním, v posledních 2 letech se tyto zprávy vypařily... Snad to bylo v softwaru, snad v kvalitě slovenské práce (Getrag vyrábí dvojspojky na Slovensku), snad to bylo v tom, že jako první přišel se suchou dvojspojkou, ale situace se zlepšila.
To s tím Slovenskem a kvalitou práce je vtip! Takové malé polechtání....
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 16:29
Vidíš, já myslel, že Insignie má taky Getrag. nejvíc je rozdíl poznat u 2,0TDCi a 2,2TDCi...přišlo mi, že 163HP dvoulitr je obecně svižnější, reaguje líp a podstatně rychleji. Obojí jeto shodou okolností v S-Max.
Avatar - Bubáq
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 16:36
Mám úplně stejnou zkušenost! U Insignie: 130k je mnohem pružnější, než silnější varianty, i když u Opela mají všechny stejný objem. Ale pružnost a rychlost reakce je lepši na straně "prostřední" varianty.
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:40
Mě se nejvíce líbí variátor, škoda, že ho po DAFu nikdo dál nevyvíjel.

Ad to šetření - šetřit třeba. A nejenom na budících. Proto taky s autem dostanete devítikilový balík návodů ve třiceti jazycích, aby ušetřili na selekci a hlavně na přebalování, když auto původně určené pro Afganistan pošlou do Prahy. Holt šetření musí být, ať to stojí co to stojí. A ekologie taky. I když kvůli ní vykácíme i poslední strom.
Avatar - _Karel_
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:59
Variátor v autě mám, provozně zatím spokojenost, ale životnost? Toť obecný problém. Jestli mi ještě pár let vydrží (zatím pravidelné výměny oleje po 50tkm a funguje bez chyby při 165tkm) tak budu moct chválit.
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 15:37
To je obecný problém všeho, co se permanentně nevyvíjí a hromadně nevyrábí - nejistota. Podobný problém mají elektromobily - zmeškaný vývoj a tím pádem není vše na úrovni, jakou si přejeme a taky nejsou informace o provozu, není praxe a není s čím srovnávat.
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 15:13
Variátor jsem měl u jedný A4 s 2,0TDI a přiznám se, že ačkoliv bez problémů, na 180kkm jsem auto radši prodal.
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 15:34
Proč?
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 16:00
Když jsem si to jednou projel při plným rejdu a přidání plynu se občas ozvaly nepříjemný zvuky, proto jsem neriskoval, že by to mohl být právě Multitronic a šla pryč.
Avatar - AUDIRS6
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 15:23
off-topic:
uz som ti odpisal k tomu A2 ;-)
Avatar - Bubáq
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 16:27
... já poctivě recykluji (nejen papír).
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 19:01
Ad stupnice: [odkaz]

Rychloměr ocejchovaný v obou jednotkách není v Severní Americe nic nového a na obrázku, který máš na mysli, může být americká verze. Dělají to myslím kvůli Kanadě (a i Mexiko používá kilometry). Tady to vypadá, že je sekundární stupnice na displayi.
Avatar - Ozzman
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:16
No, to by mě zajímalo jak to bude fungovat... kdyby to rozeznalo auto a vyplo dálkové, tak je to fajn, ale tohle.... to jako přestane třeba i chvíli svítit nebo co? >:D
Avatar - KANKUNEN
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:16
Asi to znáš, mi to světla přepíná spoustu krát špatně, auto za svodidly to nevidí, ale nasvícené reklamy se to bojí.
Avatar - _Karel_
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 14:24
Hlavně jsem asi zbytečně konzerva, ale vidím to do pár let jako potenciální problém za třeba 30tis. A když máš takových srand v autě víc....Účinný světlomety jsou super, ale přepínat dálkový rád zvládnu sám.
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 15:12
Postupně je to lepší a lepší, to co mám na firemních Leonech funguje perfektně a je friendly vůči ostatním, o pár let starší systém v XF byl trochu necitlivější a reagoval o zlomek vteřiny později než člověk.
Dvouspojky
| 24. 3. 2015 15:35
Já myslím, že pro tebe by mohla být uklidňující zpráva, že to samozřejmě jde vypnout a používat dálková světla jen když chceš ty...
Avatar - Verny_2013
interiér
| 24. 3. 2015 15:03
Tak už jsem si myslel že se od Fordu nedočkám moderního ale přitom civilizovaného interiéru. A ejhle ono se to nakonec přeci jen povedlo. Tedy aspoň na obrázku.
interiér
| 24. 3. 2015 15:29
Tem má i FL Focus a nové Mondeo. :-)
Avatar - Verny_2013
interiér
| 24. 3. 2015 17:50
V obou jsem seděl u focusu bych ten posun nazval mírný posun od pouťové atrakce k něčemu co se sice vzdáleně ale aspoň se blíží modernímu ergonomickému interiéru. No a mondeo to je pravda, přes všeobecnou kritiku o fádnosti a málo kvalitních materiálech bych s tím interiérem dovedl žít. Teda až na ty sedadla s krátkými sedáky. Tam se inspirovali octávií ale o 2 generace starším modelem.
Avatar - Ham.
Sláva Fordu
| 24. 3. 2015 16:29
za možnost 4x4 a že odolal a nenacpal do tak velkého auta 1.0 EB nebo 1.6 TDCi a strčil tam jen solidní motorizace. Pokud se moc nezpozdí, tak s takto širokou nabídkou dá Sharanu a Alhambře asi pěkně pokouřit.
Avatar - Bubáq
Sláva Fordu
| 24. 3. 2015 16:32
Ano! Motorová nabídka je skvělá.
Sláva Fordu
| 24. 3. 2015 16:55
S-Max byl výbornej tah, naštěstí nikdo neměl tendence strkat pracky do něčeho, co funguje. Ne vždy se to podaří.
Slušná paleta, nových Mondeí jsem moc zatím venku neviděl, S-Max podle mě naopak zaboduje.
Avatar - Emel
Sláva Fordu
| 24. 3. 2015 17:27
S ohledem na motorizace se úplně dere na jazyk ...narozdíl od... :-)
Sláva Fordu
| 24. 3. 2015 17:42
;-) Snad s novým modelovým rokem.
Avatar - Emel
Sláva Fordu
| 24. 3. 2015 18:27
PS: jedna momentka bez komentáře...
[odkaz]
Sláva Fordu
| 24. 3. 2015 19:23
Pohřebák a stříbrnej Aston...viď? >:-[]
Avatar - Dinar
Sláva Fordu
| 25. 3. 2015 08:07
Jsem docela zvědav, jak si nový s-max, jako mpv klasik povede proti espace, resp. naopak, jak s to s tím crossoverovým pojetím espace zvládne právě proti s-maxu, který evidentně posílil obě silné stránky, jak mpvitost (je větší), tak řidičskou stránku (motorizace nedegradují auto čistě na úroveň přesunovadla).
Avatar - Emel
Sláva Fordu
| 25. 3. 2015 08:51
:yes:
Držím palce (Fordu).
Avatar - Bubáq
Airbagy
| 24. 3. 2015 16:30
Velice chválím Ford za možnost mít boční airbagy také u zadních modulových sedadel! To zatím nikdo jiný (Yeti, Touran, Picasso...) nenabízí! Vlastně ani C-Max ne.... Ale u S-Maxe se jedná o velmi chvályhodné opatření!
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 16:35
Trochu se bojim toho mraku elektroniky - ale takova je doba.
:-(
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 16:56
Hmmm...jak to jen...co třeba základní Sandero? ;-)
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 17:21
No, to jsou ale dve veci, ze jo?
Auto muze byt prostorny, bytelny, kvalitne zpracovane... muze mit dokonce e i slusnou vybavu - aniz by melo prilis mnoho elektronickych "k-urvitek".
;-)
Avatar - Emel
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 17:26
Lodgy ;-)
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 17:27
>:-[]
Avatar - simply never
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 19:42
No milionari, vysmievate sa tak 90% Cechom a Slovakom, ktorí poctivo pracuju a často si nemozu dovolit ani nové Lodgy.
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 19:50
Můžeš mi někde ukázat, že se někomu vysmívám kvůli autu?
Avatar - simply never
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 20:27
Ak som pochybil, ospravedlnujem sa, ale reakcia >:-[] na predchadzajuci koment Lodgy ;-) tomu napoveda viac ako jednoznacne. Tiez mam drahsie, ale s Dacie si srandu nerobim a to hlavne (ale nielen) kvoli ludom, ktorí si nemozu dovolit ani ju.
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 20:36
Nene, to bylo spíš kvůli sešupu z S-Maxu a doporučení co nejmíň Hi-tech neelektronickýho modelu. Lodgy i Logan MCV jsem řídil a je to pro mě upřímný auto. Notabene výběr auta je každýho věc a nikomu nepřísluší do toho remcat ;-)
Avatar - simply never
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 21:23
Mea culpa, ospravedlnujem sa. Ja som bol za volantom sandera 0.9 tce a Lodgy dci 79 kw. Najma s tým Sanderom bola sranda. Pridem do autosalonu, diler hned tu máš kluce a chod. Doslova som onemel! Ja, niekde sa aspoň podpisem, tu máte moje doklady a kluce od mojho auta... On - nic nepotrebujem, tu su kluce, pridte do 16:00 (bol som tam o 11:00!). Ved ma nepoznáte, hovorim, miesto odpovede mi vtlacil kluce a povedal, doklady su v palubnej doske. Neskutocne som si to užil (sam!), ale s ucty k takemu pristupu som to nedusil, naopak som sa choval ako k vlastnemu. Spotreba od 4.9 do 6.4. Dialnica horsie, okresky a mesto lepsie. To Ford mi dal najavo, že buď Focus (na testovanie), alebo nic (pritom S-Max bol) a nech cakam.
Avatar - Emel
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 20:11
A největší looser je woody, protože koupil dokonce Dokker >:D
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 20:25
>:-[] >:-[] >:-[] Dnes jsem ho viděl ;-) A Dokker vypadal velmi schopně :-! :-)
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 21:37
To už je potřetí v řadě, co je tu nějaký looser (což by se snad dalo vyložit jako člověk uvolněných mravů; minule jsem si dělal z Barrichella legraci a napsal jsem prostopášník, ale asi to nepochopil :-) ). Pamatuj si, loser jako tosser (nebo Dokker, když jsme u toho). ;-)
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 17:27
Vše je poplatný době ;-). Bohužel ne všechny věci jsou vždy k lepšímu, to souhlasím.
Zvenku dobry.
| 24. 3. 2015 18:29
Tak ono vse bude za priplatek >:D tak ze urcite zakladni verze...te elektroniky zas tolik mit nebude...tedy v ramci moznosti :-)
Ford odhaluje moderní techniku nového S-Maxu
| 24. 3. 2015 19:26
S max je auto které bych opravdu chtěl, jen cenově je ještě nahoře, už abych nějaký příhodný kousek zahlídl třeba v áčkách, docela rád bych obměnil vozový park :-)
Paráda
| 24. 3. 2015 19:40
No tak nový S-Max se povedl, zevnitř i zvenčí. Navíc dostane i 4kolku, tak to je fajn. Sharan a Alhambra konečně dostanou konkurenta a já mám o důvod navíc o něm přemýšlet. 2.0TDCi 132kW + iAWD :yes:
Paráda
| 24. 3. 2015 19:56
Myslím, že Sharan i Alhambra v S-Maxu měli konkurenta vždy. Snad i prodeje výběhovýho vozu s oválem byly lepší ;-) . Čtyřkolka bude podle mě minoritní, ale jednoznačně za ní :yes:
Paráda
| 24. 3. 2015 20:14
jj myslel jsem to tak, že bude plnohodnotný konkurent, tedy včetně verze 4x4 ;-)
Paráda
| 24. 3. 2015 20:26
;-) :yes:
Avatar - ladsla
Paráda
| 24. 3. 2015 20:51
Sharan byl spíš proti Galaxy, S max je přece jen menší stěhovadlo, v 7mi místu utrpení. Jízdně je ale S max někde úplně jinde.
Avatar - Jaros71
Paráda
| 25. 3. 2015 00:24
AUTO VYPADÁ ZAJÍMAVĚ , POKUD BUDE MÍT KONEČNĚ REZERVU , BUDE TO OK.
;-)
Na ceny jsem také moc zvědavý..
Paráda
| 25. 3. 2015 13:41
Mám pro tebe dobrou zprávu, nový S-Max bude mít možnost rezervy - https://www.youtube.com/watch?…… (čas kolem 26:45)
Avatar - DoubleSix
Zklamání
| 25. 3. 2015 09:46
Tajně jsem doufal, že Ford u S-Maxu nabídne pohon 4x4 také s benzínovým motorem 2.0 Ecoboost. Bohužel jsem se nedočkal. Takže nejžhavější kandidát na následující auto vypadl ještě před svým uvedením na trh. Ach jo.
Já chápu, že v EU takových zákazníků jako já asi moc nebude.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku