Ekonomika
...že budu kadit 2x denně, a taky nikoho neotravuju... kde to jsme... polovina zpráv posledních měsíců je "VW chce být nejlepší na světě"... "Toyota by ráda taky"... až se rozhoupou... až sníží rating, tak nechť všichni píšou o106... do té doby jsou to jen řečičky nahrávající spekulacím a líným novinářům, kteří neví, co jiného by napsali... dobrou noc...
.... taky mi přijde že těch negativních domněnek kolem Fiatu je tady poslední dobou až moc.... Možná to souvisí s tím, že Fiat jako první zveřejnil hospodářské výsledky.... Ono až odkryjou karty ostatní, tak asi taky moc trumfů neuvidíme...
Každopádne nechápu, proč by zrovna Fiat na tom měl být hůř než ostatní, tady je meziroční vývoj registrací v Evropě (2008 vs. 2007)😒br />
VW Group -4,4%
Ford Group -5,2%
Fiat Gr. -5,5%
Daimler -5,9% (z toho MB -7,5😖
Renault Gr. -6,9%
KIA -7,3%
PSA -9,1%
Hyundai -11,3%
Toyota -12,4%
GM - 13,9%
****************
Celý trh -7,8%
Nevím, ale zrovna Fiat mi z toho jako loser nevychází, jako jeden z mála dokázal v roce 08 zvýšit svůj tržní podíl.
Zdroj: [odkaz]
Každopádne nechápu, proč by zrovna Fiat na tom měl být hůř než ostatní, tady je meziroční vývoj registrací v Evropě (2008 vs. 2007)😒br />
VW Group -4,4%
Ford Group -5,2%
Fiat Gr. -5,5%
Daimler -5,9% (z toho MB -7,5😖
Renault Gr. -6,9%
KIA -7,3%
PSA -9,1%
Hyundai -11,3%
Toyota -12,4%
GM - 13,9%
****************
Celý trh -7,8%
Nevím, ale zrovna Fiat mi z toho jako loser nevychází, jako jeden z mála dokázal v roce 08 zvýšit svůj tržní podíl.
Zdroj: [odkaz]
Jenže tady nejde o nějaké směšné procentíčka (nejen Fiatu) a tedy podílů na trhu. Tímto si zcela mimo.
Tady jde o investice a výhled, který způsobují. A Fiat se teď chová jako velký boss, který má (nemá) na rozhazování.
Zatím kroky, které udělal, nepřináší tolik potřebné okamžité finance, ale pouze nějaký nejistý příslib do budoucna.
Že Zastava se uchytne a začne vydělávat, možná ano, ale až po značné finanční dotaci. Nebo, že se spojením s Chryslerem dostane (asi) na americký trh. Což s sebou opět přináší obrovské náklady a hooodně času, který teď není.
Fiat nyní předvádí to, že umí rozhazovat a "plánovat" do budoucna. Možná se mu to vyplatí, jenže mu to taky může zlomit vaz. Příští rok nebude pro automobilky nijak růžový, Fiat má na krku Alfu a Lancii, které nejsou zrovna soběstačné a přibírá si další.
Vzhledem k nedávné době, kdy manažeři předváděli, že umí Fiat pohřbít, mu nyní nikdo moc nevěří, proto ten rating.
Tady jde o investice a výhled, který způsobují. A Fiat se teď chová jako velký boss, který má (nemá) na rozhazování.
Zatím kroky, které udělal, nepřináší tolik potřebné okamžité finance, ale pouze nějaký nejistý příslib do budoucna.
Že Zastava se uchytne a začne vydělávat, možná ano, ale až po značné finanční dotaci. Nebo, že se spojením s Chryslerem dostane (asi) na americký trh. Což s sebou opět přináší obrovské náklady a hooodně času, který teď není.
Fiat nyní předvádí to, že umí rozhazovat a "plánovat" do budoucna. Možná se mu to vyplatí, jenže mu to taky může zlomit vaz. Příští rok nebude pro automobilky nijak růžový, Fiat má na krku Alfu a Lancii, které nejsou zrovna soběstačné a přibírá si další.
Vzhledem k nedávné době, kdy manažeři předváděli, že umí Fiat pohřbít, mu nyní nikdo moc nevěří, proto ten rating.
Pohřívání Fiatu předváděli manažeři tak možná v 90. letech, v novém tisíciletí naopak předvádí velice rychlý růst prodejů a zisků....
Spojení s Chryslerem má určitě svoje rizika, nicméně nečinnost by byla možná ještě riskantnější....
Spojení s Chryslerem má určitě svoje rizika, nicméně nečinnost by byla možná ještě riskantnější....
Na tom jste všichni fiatomilci stejně. Vy vidíte jen "jakože zisk", jenže ty dluhy, které si Fiat nadělal v devadesátých, ty si nese s sebou. Jestli si myslíš, že vrátit mnohamilionovou/miliardovou půjčku bance jde jen tak z ruky a třeba za rok, co udělám zisk, pleteš se.
Ty budeš platit pěkně postupně a s pěkně tučnými úroky. Žádná banka nestojí o to, aby ti v době krize půjčila a ty ji to pak hned zase vrátil. Oni z tebe žijí, oni jsou rádi a dělají to tak, že jim to vracíš postupně a s pěkným navýšením. Tolik k nezpochybnitelnému Fiatímu dluhu.
Co se týče nečinnosti nesouhlasím. Teď se hlavně Fiat musí soustředit na stabilizaci sebe sama. Pořád má dost svých problémů, do kterých musí pumpovat peníze. Přibírání si dlaších černých děr na peníze mu zrovna teď nemusí vyjít. Přestávají mu věřit.
PS: Porovnávat růst prodejů Fiatu? Opět zavádějící. Z "nuly" se roste rychle a pěkně vypadají procenta. Ale...
Ty budeš platit pěkně postupně a s pěkně tučnými úroky. Žádná banka nestojí o to, aby ti v době krize půjčila a ty ji to pak hned zase vrátil. Oni z tebe žijí, oni jsou rádi a dělají to tak, že jim to vracíš postupně a s pěkným navýšením. Tolik k nezpochybnitelnému Fiatímu dluhu.
Co se týče nečinnosti nesouhlasím. Teď se hlavně Fiat musí soustředit na stabilizaci sebe sama. Pořád má dost svých problémů, do kterých musí pumpovat peníze. Přibírání si dlaších černých děr na peníze mu zrovna teď nemusí vyjít. Přestávají mu věřit.
PS: Porovnávat růst prodejů Fiatu? Opět zavádějící. Z "nuly" se roste rychle a pěkně vypadají procenta. Ale...
k těm prodejům: absolutní čísla taky nejsou vůbec špatné, ostatně jsou na tom odkazu výše (ale opisovat to se nechce dokonce ani mě).
Jinak já nepopírám že Fiat může mít problémy, spíš mi šlo o to říct, že ty problémy budou asi mít všichni...
Jinak já nepopírám že Fiat může mít problémy, spíš mi šlo o to říct, že ty problémy budou asi mít všichni...
Obecně vzato ano. Všichni budou mít problémy.
Jenže menší dopad budou mít ti, kteří jsou v dobré kondici - např. koncern VW.
A naopak ti, co nejsou zcela stabilizování a ještě rozhazují, tak na to můžou dost šeredně doplatit.
Jenže menší dopad budou mít ti, kteří jsou v dobré kondici - např. koncern VW.
A naopak ti, co nejsou zcela stabilizování a ještě rozhazují, tak na to můžou dost šeredně doplatit.
První půjde pravděpodobně z větších evropských automobilek do háje Fiat, následovat by měl zcela logicky rendlík a spol. Vyrábět ošklivá a/nebo nekvalitní auta se nedá věčně. Bohužel tímto směrem míří i Škoda, která počínaje Fabií II a Rumunsterem také nepředvádí žádné designové ani kvalitativní skvosty. Což je určitě škoda. ;-\
...keď sa "formovala" svetová finančná kríza? neznášam analytické posudky úbožiakov, ktorí svojimi keckami silou mocou niečo ovplyvňujú a pritom sami nevedia krom tých hlúpych posudkov urobiť absolútne nič...brrr :no: :no:
Když kouknu třeba na zadluženost VW je na tom ten Fiat velmi krásně.....viz.😒odkaz]
No to jsou odkazy o ničem. Samozřejmě, že každá automobilka má úvěry. Rozdíl je zda😒br />
a) úvěry bez problémů splácí a ještě tvoří zisk
b) úvěry ještě s vypětí všech sil splácí a ziske je kolem nuly
c) úvery nesplácí, tvoří ztrátu a žebrá o státní dotace
Příklad a) je Toyta, VW, BMW, Daimler
Příklad b) je třeba zmíněný Fiat
Příklad c) GM nebo Chrysler
a) úvěry bez problémů splácí a ještě tvoří zisk
b) úvěry ještě s vypětí všech sil splácí a ziske je kolem nuly
c) úvery nesplácí, tvoří ztrátu a žebrá o státní dotace
Příklad a) je Toyta, VW, BMW, Daimler
Příklad b) je třeba zmíněný Fiat
Příklad c) GM nebo Chrysler
V problémoch s neistým výhľadom do budúcnosti sú však de facto všetci.