Sesuv na D8 je tématem, o němž nechce nikdo moc mluvit. A když už, slyšíme jásavý optimismus. To nás varuje. Proto se na skutečný stav věcí na závalu u Dobkoviček vyrážíme podívat.
Tunel bylo nesmyslne reseni od pocatku. Strasidelne drahe jak investicne, tak provozne, rizikove a neresici geologickou situaci v oblasti, protoze stavet tunel v takovem prostoru je mnohem rizikovejsi nez silnice.
Duvodem zpozdeni stavby neni zadny sesuv jak se mluvi v clanku, ale duvod je ciste politicky. Ano, po extremnich zaplavach doslo k masivnimu sesuvu zpusobenemu ne ani tak geologickymi pomery jako spatnym rizenim blizkeho lomu, nicmene to nebyl tak zasadni problem, protoze sesuvy se stavaji a umime je resit. Problemem bylo ze nas pan prezident nedlouho predtim vlastnorucne vyrobil urednickou vladu, kde byl na post ministra dopravy nanominovan clovek, jehoz jedinou kvalifikaci byl fakt, ze jde o prezidentova kamarada, az grotestkne neschopna figurka jmenem Zdenek Zak.
Situaci se sesuvem bylo mozne okamzite zacit resit na zaklade paragrafu, ktery umoznuje pri likvidaci nasledku zivelne pohromy nevypisovat vyberova rizeni, ale resit nasledky formou prime zakazky jedne firme. Kdyby k tomuto doslo, mohla dneska dalnice uz jezdit.
Jenze to by nesmel byt na ministerstvu pan Zak, ktery za dobu sveho panovani neudelal vubec, ale vubec nic. Je naprosto nepochopitelne, ze tenhle uber blbec nenechal provest ani geologicky pruzkum, ktery zacal az po jeho odchodu z funkce s rocnim zpozdenim. Dalsim problemem je, ze tim ze se nezacalo hned, tak uz neni mozne argumentovat zivelnou pohromou, takze ted se bude delat standardni vyberove rizeni coz je kombinaci blbe legislativy a neschopnych soudu zalezitost na dlouha leta. Realne se tedy pravdepodobne nebude jezdit po nove dalnici ani za pet let. Ale hlavne ze mame na Hrade razovitou figurku.
P.S. Ponekud ironicke je, ze zminovany paragraf umoznujici neprovadet vyberova rizeni ta sama razovita figurka na Hrade jeste jako premier masivne zneuzivala k obchazeni zakonu v pripade zakazek zadavanych za jeho vlady a zadnou zivelnou pohromu k tomu tehdy nepotreboval.
Podceňuješ ty geologický poměry. Všechny průzkumy za posledních 40 let řekly stavbě silnice jasný ne! Tim nezpochybňuju politický kraviny * z hradu ale tudy vést dálnice prostě neměla
Dalnice nemohla fakticky vest nikudy jinudy a neni pravda ze by vsechny pruzkumy byly proti dalnici. Mimochodem ony za tu situaci nemohou ani tak ty geologicke pomery jako spise mizerny management dolu nad silnici, kde sice firma spokojene tezila, ale neresila odvod vody, ktery nasledne narusil cely kopec. Bohuzel dnes uz neni moc komu predlozit ucet. Ze to s tou geologii neni az tak horke je patrne uz z toho, ze tam pres sto let vedla zeleznice a zadne problemy nemela.
Aha, takze tam nemuzeme postavit dalnici, protoze pred "mnoha tisici lety" uz se tam neco sesunulo. Dobry, ale s timto pristupem moc dalnic nepostavime. :-!
Tipnul bych na Blanku, tam sice ted vypukne pravnicina a pak se teprve zacne makat, ale i tak je sance do dvou let tim tunelem jezdit. Oproti tomu D8 je zabita na pet az deset let podle toho jak pujdou vyberova rizeni a nasledne soudy.
Až se projedu metrem na trase D na konečnou, tak vy ještě budete čekat na otevření tunelu Blanky a kompletní D8. Možná se ještě přitom stihnu projet rychlodráhou na letiště >:D ... Ono je to vlastně dost smutné...