Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Že budou Toyoty "ještě atraktivnější"? ;-\ Nevšiml jsem si, že by nějaká Toyota v poslední době byla "atraktivní". Určitě tedy ne s tím zoufalým designem, co v posledních letech předvádějí...(snad s výjímkou GT86). Hybridy rozhodně nepovažuju za něco, co by učinilo auto "atraktivní", je to jen z (emisní) nouze ctnost....
Nuz, design je subjektivna zalezitost. Ale sudiac podla Tvojho nazoru, urcite jazdis na niecom talianskom, ze? 😄
Z emisnej nudze cnost? To tvrdim ja o 1.0TSI... K tej atraktivite - uz aj EU znacky zistili, ze hybridy asi maju nieco do seba a bude ich tu cochvila na mraky.
Z emisnej nudze cnost? To tvrdim ja o 1.0TSI... K tej atraktivite - uz aj EU znacky zistili, ze hybridy asi maju nieco do seba a bude ich tu cochvila na mraky.
Jo, to jsi trefil 😄 Jednoho Itala mám doma. A Toyota je pro mě přímo prototyp designérské zoufalosti a naprosté jízdní i charakterové nudy. Prostě typická značka automobilových konzumentů, takže spojení "ještě ataktivnější" mě docela pobavilo 😄 Když se řekne Toyota, vybaví se mi kvalita (i když i s tou má tato značka v posledních letech obrovské potíže, hl. v USA), ale určitě ne "atraktivita" :-!
Ja som to aj tipoval 😄 Taliani maju pekny design a tiez sa mi paci. Bohuzial (triezvo a bez predsudkov), to je asi tak vsetko. Mam vo svojom okoli majitelov Fiatov (Bravo i 500L), ale ani jeden z nich nie je nadseny. Kolega ma Alfu 156 a ziadal ma o preklad nazvov nahradnych dielov (z EN do CZ), lebo potreboval nieco objednat.
Niekto to nazyva zufalost, niekto osobitost. Je to aziat kazdym "coulem" i filozofiou. Ze je iny, nez kaze europsky "diktat", beriem osobne ako plus. Neviem, ako Teba, ale to, ze sa vsetci opicia po VW (napr. Peugeot 308, Renault Megane,Citroen C4...), mi prijde velmi smutne. Takze vitam kazdu odlisnost.
Ked nad tym premyslam, ako vlastne definujes pojem "atraktivita"?
Niekto to nazyva zufalost, niekto osobitost. Je to aziat kazdym "coulem" i filozofiou. Ze je iny, nez kaze europsky "diktat", beriem osobne ako plus. Neviem, ako Teba, ale to, ze sa vsetci opicia po VW (napr. Peugeot 308, Renault Megane,Citroen C4...), mi prijde velmi smutne. Takze vitam kazdu odlisnost.
Ked nad tym premyslam, ako vlastne definujes pojem "atraktivita"?
To, že "kolega u AR 156 žádal o překlad některých názvů ND" přece nic neznamená, to může potřebovat klidně i majitel Fordu nebo třeba Peugeotu 😄 Odlišnost beru, ale ne za každou cenu (viz. např. současná Honda Civic). Když se ale někomu takoví Japonci libí, proč ne, je to jeho názor. Mě se třeba velice zamlouvá současné Suzuki Swift (hlavně sportovní verze) a klidně to přiznám 😉 Co se týče pojmu "atraktivita", tak požaduju, aby mě to auto chytlo za srdíčko (designem, charakterem, jízdním projevem, zvukem motoru), aby nebylo jenom spotřební bezduchý produkt jako třeba lednička, tedy jen užitkový předmět bez emocí, kterým se majitel jen chvíli nechá bez emocí vozit a pak ho po pár letech vymění za něco podobně bezduchého...
Boli to suciastky do motora a pomahal som mu asi 3x, ale inak mas samozrejme pravdu. Neber to ako nutna snaha si kopnut. Len konstatujem.
Ale taki Japonci su. Su odlisni ako v pouzitej technike, tak designu. Nie kazdemu je to po chuti. Kazdy ma pravo na nazor, ale ja sobne by som nikdy nijaky design nenazval zufaly, skaredy, ci akokolvek inak negativne. Mozno nemusi byt atraktivny, ale ked je funkcny, preco nie.
Nuz a preto mam Japonca 😊))
Ale taki Japonci su. Su odlisni ako v pouzitej technike, tak designu. Nie kazdemu je to po chuti. Kazdy ma pravo na nazor, ale ja sobne by som nikdy nijaky design nenazval zufaly, skaredy, ci akokolvek inak negativne. Mozno nemusi byt atraktivny, ale ked je funkcny, preco nie.
Nuz a preto mam Japonca 😊))
1.0TSI no, jen počkej do května na 1.2T. >😒]
Nie som z toho osobne nadseny. Myslim, ze vacsia atmosfera, kombinovana s HSD, odvedie lepsiu pracu. Ale chapem, ze fleetove emisie nepustia 😐
Fleetové emise jdou přece daleko lépe splnit s pomocí hybridů než přeplňováním, už dnes řada hybridů vykazuje spotřebu pod 2 litry na sto a pokud bude potřeba, tak pár baterek navíc a spotřeba půjde ještě dál k nule. Takže fleetové emise určitě nejsou důvodem pro vývoj turbobenzínů u Toyoty.
Podla statistik, co som videl, je Toyota 2. v celkovom poradi. Prvy je Fiat. A kedze do roku 2020 musi dostat emisie este nizsie, nema inu moznost. Elektromobily Toyota skrtla, plugin hybridy tiez, no velkolitrazne motory v Land Cruisery a Lexuse zostali. Vodikove auta zatial nebudu tvorit vyznamne percento, takze ako inak to dosiahnut...
Navíc modularita platforem není nic nového, platformy, které podporují víc modelů jedné značky nebo i více značek najednou jsou zde už několik desetiletí, rozdíl je snad jenom ten, že dnes tyto platformy podporují nebývalé široký počet kombinací od elekter, přes hybridy až po klasické spalováky, což dříve nebylo potřeba.
Automobilka usetri peniaze na nakladoch na vyrobu. Peniaze, co usetri, vrazi do vyvoja novych systemov, elektroniky, designu, marketingu... Ale v konecnom dosledku auto nebude lacnejsie, pretoze to, do coho investovala, sa jej musi vratit. Preto stoji vodikove, hybridne auto na zaciatku tolko a tym ze sa preda viac kusov sa zaplati vyvoj a cena klesa. A tak stale dokola.
Je to v principe ako s platom. Tiez mas nejaky objem penazi, ktory prerozdelujes. Samozrejme, ak si optimalizujes naklady, mozes usetrit. Automobilky sa spravaju rovnako. Peniaze, co usetria na A, investuju do B.
JA HOVORIM ZE AUTO KOLI TOMU LACNEJSIE NEBUDE.
A teraz si precitajte co a na co mi odpisujete ...
Chapem, je piatok a weekend sa blizi ... 😉
Obecně v autoprůmyslu platí, že modulární platformy, které se používají už řadu let praktický všemi masovými výrobci (jedním s velkých průkopníků bylo svého času BMW), snižují výrobní náklady a umožňují automobilkám cenu pro zákazníky mírně snižovat i přes každoroční růst nákladů jako je lidská práce (jejíž cena roste prakticky s inflací), přes růst ceny materiálů, nemovitostí a celé další řady vstupů, které také rostou s inflací. Prostě dnešní ceny 3er, Passatu, Avensisu jsou o něco nižší než před 15 roky u podobného auta dokonce hůře vybaveného a se slabším motorem a to přes to, že BMW, Toyotě nebo VW za těch 15 let vzrostla cena lidské práce, materiálů a celé další řady položek. Jedním z hlavních faktorů kterým toho dosáhly jsou modulární platformy.