Novinky
Nemci si musi v prve rade vyresit legislativni stranku veci. Nikde totiz neplati jenom cizinci, tohle vsechno zase slusne odsune. A jak jsem psal uz v predchozi diskuzi na tohle tema- vsichni sousedi Nemecka krome CR a Rakouska naopak zadne plosne poplatky za pouzivani dalnic nevybiraji ( F, B, L, NL, PL). Takze 1/ nejde o zadny "trend" a 2/ i kdyz to Nemecko v buducnu nakrasne nejak pravne vyresi, ve finale to povede k odpovedi ostatnich zemi a nejenom tech, co sousedi s Nemeckem: zavedeni poplatku uplne vsude a pak uz to bude skutecne "trendy" 😄 , vsichni budeme zdimani jak hadr. Krize uz odezniva, ropa je na minimu, ale ceny vseho stoupaji porad vzhuru a vybira se porad vic a vic ruznych dani a poplatku. Od tech, kde je to nejjednodussi a kdo se nebude moct branit. Princip vareni zive zaby v hrnci se studenou vodou.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mýto zaplatí všichni včetně Němců, dál nemá cenu ani reagovat...
De iure zaplati vsichni, de facto zaplati jen cizinci a jde jenom o pravni klicku. Jinak samozrejme nejde o myto, to musi platit i v Nemecku na urcitych usecich VSICHNI uz dnes, i ti Nemci a nikdo jim to zpetne neproplaci 😉
NIKDO netvrdi, ze by Nemecko nemelo pravo zpoplatnit svoje dalnice/vsechny silnice/detske kolotoce/vzduch na dychani,/... , ale uvidis, ze dokud to nebude v ramci platneho pravniho systemu (obvykleho pro civilizovanou Evropu), nebude to vubec.
NIKDO netvrdi, ze by Nemecko nemelo pravo zpoplatnit svoje dalnice/vsechny silnice/detske kolotoce/vzduch na dychani,/... , ale uvidis, ze dokud to nebude v ramci platneho pravniho systemu (obvykleho pro civilizovanou Evropu), nebude to vubec.
Jaká právní klička? Mýtné zaplatí všichni. To, že Němci dostanou slevu na jiné dani je věc druhá. Je sice trochu nešťastné, že tu slevu dostanou přesně ve výši mýtného. Ale není nic jednoduššího než v případě nějakých problémů nechat zaplatit mýtné všechny a Němcům daň z vlastnictví aut úplně osvobodit, popř. daň zrušit. V tom případě by ale nejvíc prodělali cizinci, protože by byla výše mýtného mnohem vyšší, aby nahradila výpadek zaplacené daně u Němců a příjmy od cizinců by byly navíc. Ti by tak zaplatili mnohem více než dle současného návrhu.
Jinak ti u těch sousedů vypadlo Švýcarsko. Tam ti nepřijde diskriminační, že třeba za ujetí 10 km dálnice zaplatím stejně jako Švýcar za ujetí 40 000 km?
Jinak ti u těch sousedů vypadlo Švýcarsko. Tam ti nepřijde diskriminační, že třeba za ujetí 10 km dálnice zaplatím stejně jako Švýcar za ujetí 40 000 km?
To neni zadne "nestesti", ze to stat Nemcum vrati v jine forme. To je prave ta pravni klicka. Jak se s tim poperou je na nemeckych pravnicich, klidne jim muzes nejake svoje navrhy predlozit- me nezajimaji.
Na Svycarsko jsem pozapomnel, ale to si zarad do kategorie CR a Rakouska, vybirani poplatku za pouzivani dalnic je i u nich PLOSNE. Klidne se ti muze nelibit jeho nastaveni (existence pouze rocni znamky), ale tu samou castku zaplati jak ten cizinec, tak i ten Svycar . Bez toho, aby mu to pak stat jakymkoli zpusobem kompenzoval a tim obchazel zakon. Takze i ten Svycar je na tom uplne stejne a zaplati stejne jako ty to stejne, at ujede tech tvych 10 km, nebo 40 000. Stejne jako v CR nebo v Rakousku. Porad ti neni jasny ten rozdil?
BTW kolik kdo na dalnici ujede a kolik za to v pomeru zaplati je otazkou volby systemu mytne vs. pausalni poplatek. Nektery stat dava prednost prvni, jiny druhe variante. Navic neni Svycarsko clenem EU a do jiste miry si muze "pravidla hry" pro svoje uzemi urcovat samo. Do jiste miry proto, ze by stejne jako Nemecko celilo odvetnym krokum, kdyby prijalo nejaky diskriminacni zakon. Coz by zvlast jako stat ekonomicky zavisly na toku penez ze zahranici nechtelo.
Na Svycarsko jsem pozapomnel, ale to si zarad do kategorie CR a Rakouska, vybirani poplatku za pouzivani dalnic je i u nich PLOSNE. Klidne se ti muze nelibit jeho nastaveni (existence pouze rocni znamky), ale tu samou castku zaplati jak ten cizinec, tak i ten Svycar . Bez toho, aby mu to pak stat jakymkoli zpusobem kompenzoval a tim obchazel zakon. Takze i ten Svycar je na tom uplne stejne a zaplati stejne jako ty to stejne, at ujede tech tvych 10 km, nebo 40 000. Stejne jako v CR nebo v Rakousku. Porad ti neni jasny ten rozdil?
BTW kolik kdo na dalnici ujede a kolik za to v pomeru zaplati je otazkou volby systemu mytne vs. pausalni poplatek. Nektery stat dava prednost prvni, jiny druhe variante. Navic neni Svycarsko clenem EU a do jiste miry si muze "pravidla hry" pro svoje uzemi urcovat samo. Do jiste miry proto, ze by stejne jako Nemecko celilo odvetnym krokum, kdyby prijalo nejaky diskriminacni zakon. Coz by zvlast jako stat ekonomicky zavisly na toku penez ze zahranici nechtelo.
A jaký zákon to Němci obcházejí?
Němcům se nic vracet nebude, zaplatí stejně jako cizinci. Jen si tu zaplacenou část odečtou z jiné daně a pokud tu daň tam bude platit třeba Čech, tak si ji odečte taky (tudíž to znamená, že ta sleva není jen pro Němce!!!). Slevy na dani mají snad všechny státy EU.
Úplně stejný je to i v Česku, kdy si podnikatel odečte dálniční známky od základu daně z příjmů, kdežto zaměstnanec si ji neodečte. Princip je úplně stejný, kdy na slevu taky nedosáhne každý, ale jen nějaká skupina obyvatel ČR nebo cizinců.
Německým právníkům radit nemusím, mají svých právních a daňových specialistů dost. Bude jen záležet, jestli se nechají zastrašit ze strany EU. Čemuž moc nevěřím Merklová není Sobotka >😁 A jestli náhodou ano, tak můžou zvolit jinou bezproblémovou variantu pro zavedení mýtného (viz předchozí příspěvek).
Němcům se nic vracet nebude, zaplatí stejně jako cizinci. Jen si tu zaplacenou část odečtou z jiné daně a pokud tu daň tam bude platit třeba Čech, tak si ji odečte taky (tudíž to znamená, že ta sleva není jen pro Němce!!!). Slevy na dani mají snad všechny státy EU.
Úplně stejný je to i v Česku, kdy si podnikatel odečte dálniční známky od základu daně z příjmů, kdežto zaměstnanec si ji neodečte. Princip je úplně stejný, kdy na slevu taky nedosáhne každý, ale jen nějaká skupina obyvatel ČR nebo cizinců.
Německým právníkům radit nemusím, mají svých právních a daňových specialistů dost. Bude jen záležet, jestli se nechají zastrašit ze strany EU. Čemuž moc nevěřím Merklová není Sobotka >😁 A jestli náhodou ano, tak můžou zvolit jinou bezproblémovou variantu pro zavedení mýtného (viz předchozí příspěvek).
Podla objemu motora? V dnesnej dobe, ked dvojliter moze mat od 70 po 300 koni a moze byt v malom aute ako aj v aute vyssej strednej triedy? Keby zohladnili hmotnost auta, vykon, emisie CO2... budiz, ale toto je blbost.
Dph 10%, dan z prijmu 10% a ekonomika bude slapat.
Já bych zavedl denní či dvoudenní známky pro takové kloboukáře, co vyjedou jednou za rok, jako jsi ty. Vyšlo by tě to jako mýto a my ostatní bychom nebyli omezeni na úkor výletníků..
Jsem pro zavedení jednodenních dálničních známek pro Petrumry a další, kteří si jednou za čas potřebují vyjet do města 😄 Nám ostatním nechte celoroční... Se stavem dálnic... tam se ani vyjadřovat snad nemusím >😁 Po opravě úseků D1 sem nepoznal, které že to jsou opravené >😁
Ano, je to svým způsobem nespravedlivé (jako každý paušální poplatek), lze však předpokládat, že známka bude i pro lidi s celkem malým nájezdem levnější. Sváteční jezdce by mohla pokrýt kratší známka (řekněme jednodenní za 40 korun, kdybych měl střelit od boku). A dal by se zvětšit odstup mezi známkami, aby ty kratší dávaly větší smysl.