Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německo zpoplatní dálnice, následuje evropský trend

Ve většině evropských států se za užití dálnic musí platit. Mezi tyto země v roce 2016 přibude i Německo.
Zpět na článek
29. 3. 2015 09:29
29. 3. 2015 09:54
29. 3. 2015 10:01
29. 3. 2015 09:57
29. 3. 2015 10:07
29. 3. 2015 10:14
29. 3. 2015 11:38
29. 3. 2015 12:04
29. 3. 2015 17:07
29. 3. 2015 10:31
29. 3. 2015 11:43
29. 3. 2015 20:19
29. 3. 2015 21:25
29. 3. 2015 13:49
29. 3. 2015 18:34
29. 3. 2015 11:16
29. 3. 2015 11:39
29. 3. 2015 12:01
29. 3. 2015 12:33
29. 3. 2015 12:59
29. 3. 2015 13:19
29. 3. 2015 13:39
Avatar - petrumr
29. 3. 2015 09:29
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Jenik3
29. 3. 2015 09:54
Re: ok
Zavede-li jeden myto, mel by minfin snizit dane, protoze se penize vybiraji jinou cestou. Netreba platit dvakrat za to same.
Dph 10%, dan z prijmu 10% a ekonomika bude slapat.
29. 3. 2015 10:01
Re: ok
Přesně tak,,a navíc,pokud je to dálniční poplatek,chtěl bych jezdit po dálnicích...to,že je plno komunikací,které nemají charakter dálnic,ale jso zpoplatněné,je prasárna...O stavu "dálnic" ani nemluvím...
Avatar - Ozzman
29. 3. 2015 09:57
Re: ok
A proč to nezkombinovat? Já jezdim po dálnici prakticky obden pár kilometrů. Kdybych měl platit za každou jízdu, nevyplatí se mi to a budu zatěžovat okolní vesnice a ucpávat je, protože je to zadarmo. Takhle dám 1500 a jezdim si neomezeně. Kolem Prahy dálniční síť jakž takž funguje a zrychluje podstatně dopravu (vyjma D1).

Já bych zavedl denní či dvoudenní známky pro takové kloboukáře, co vyjedou jednou za rok, jako jsi ty. Vyšlo by tě to jako mýto a my ostatní bychom nebyli omezeni na úkor výletníků..
29. 3. 2015 10:07
Re: ok
Jenže zpoplatněné obchvaty jsou zlodějina,stejně jako zpoplatněné R1... poplatek za DÁLNICI by měl být prostě za každé jednotlivé projetí...ta dálnice by ale měla odpovídat požadavkům 21 století...chtít zaplatit za průjezd,kde se čeká v kolonách z důvodů oprav,zůžení,údržby atd je o5 zlodějina.....
Avatar - Ozzman
29. 3. 2015 10:14
Re: ok
Jak jsem psal výše, tahle situace mne osobně vyhovuje, stejně jako drtivé většině obyvatelstva tady kolem. Obchvat by měl být zdarma, tam souhlasím, ale 10-50km, odkud běžně dojíždějí po všech dálničních příjezdech lidé do města (Praha) už zpoplatněno být musí. Díky tomu se markantně zlepšila situace v přilehlých městečkách a vesnicích v zázemí Prahy ( V jednom takovém bydlím a u hlavní silnicie, tak vím o čem mluvím). Pokud bys těmto lidem, závislým na denní dojíždce do zaměstnání zpoplatníš těch jejich 15km dálnice na okraj Prahy za každou jízdu, nevyplatí se jim to ( pochybuji, že bys platil za těch 15 km 1Kč...). Budou jezdit zase po okrskách. Nehledě na to, že před stavbou dálnice v naší oblasti jsem (busem i autem) měl čas na metro cca 1hodinu a zpět ve špičce i 2, nyní se doba zkrátila na 30-40 minut....

Jsem pro zavedení jednodenních dálničních známek pro Petrumry a další, kteří si jednou za čas potřebují vyjet do města :-) Nám ostatním nechte celoroční... Se stavem dálnic... tam se ani vyjadřovat snad nemusím >:D Po opravě úseků D1 sem nepoznal, které že to jsou opravené >:D
Avatar - petrumr
29. 3. 2015 11:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
29. 3. 2015 12:04
Re: ok
To bys strašně lidí omezil... Kdybys zvýhodnil třeba ty v dosahu Prahy, aby mohli využívat dálnice, tak budou nadávat ti ostatní. Naopak ne všichni v okolí do té Prahy dojíždí, takže ani by to nebylo stoprocentně využetelné... myslím, že řešení je jednodenní známka :-)
Avatar - petrumr
29. 3. 2015 17:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 3. 2015 10:31
Re: ok
Placení za užití dálnic je zvrácená myšlenka, pokud jsou nižší třídy bezplatné. Lidi motivuješ se jim vyhýbat; říkáš, že jde o privilegium. Přitom chceš, aby auta jezdila po dálnici a ne obcemi po okreskách.

Ano, je to svým způsobem nespravedlivé (jako každý paušální poplatek), lze však předpokládat, že známka bude i pro lidi s celkem malým nájezdem levnější. Sváteční jezdce by mohla pokrýt kratší známka (řekněme jednodenní za 40 korun, kdybych měl střelit od boku). A dal by se zvětšit odstup mezi známkami, aby ty kratší dávaly větší smysl.
29. 3. 2015 10:46
Re: ok
Žádné ukvapené názory, vyčkejme na Gilgita >:D bratři.
Avatar - petrumr
29. 3. 2015 11:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
29. 3. 2015 20:19
Re: ok
...ten se maže zrovna balzámem nebo kořalkou asi :-( >:D
Avatar - centrum
29. 3. 2015 21:25
Re: ok
radšej nie, ten mamľas to dá Kórejcom, Číňanom a Rusom zadarmo. Ostatné 1000 Euro :no:
29. 3. 2015 18:34
Re: ok
Už vidím jak ta rodinka využije tu dálnici, když bude za cestu muset zaplatit 500,- stejně po ní nepojede a jako bonus po ní nepojedou ani ti, kteří po ní ted jezdí. Nebudu platit 10 000,- ročně za dálnici jenom, proto aby to bylo "spravedlivé". Ti co po dálnici nejezdí na ni stejně nevjednou a ostatní se jí potom taky raději vyhnou.
Avatar - Bully_
29. 3. 2015 11:16
Trend?
Nemci si musi v prve rade vyresit legislativni stranku veci. Nikde totiz neplati jenom cizinci, tohle vsechno zase slusne odsune. A jak jsem psal uz v predchozi diskuzi na tohle tema- vsichni sousedi Nemecka krome CR a Rakouska naopak zadne plosne poplatky za pouzivani dalnic nevybiraji ( F, B, L, NL, PL). Takze 1/ nejde o zadny "trend" a 2/ i kdyz to Nemecko v buducnu nakrasne nejak pravne vyresi, ve finale to povede k odpovedi ostatnich zemi a nejenom tech, co sousedi s Nemeckem: zavedeni poplatku uplne vsude a pak uz to bude skutecne "trendy" :-) , vsichni budeme zdimani jak hadr. Krize uz odezniva, ropa je na minimu, ale ceny vseho stoupaji porad vzhuru a vybira se porad vic a vic ruznych dani a poplatku. Od tech, kde je to nejjednodussi a kdo se nebude moct branit. Princip vareni zive zaby v hrnci se studenou vodou.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
29. 3. 2015 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 3. 2015 12:01
Re: Trend?
Mýto zaplatí všichni včetně Němců, dál nemá cenu ani reagovat...
Avatar - Bully_
29. 3. 2015 12:33
Re: Trend?
De iure zaplati vsichni, de facto zaplati jen cizinci a jde jenom o pravni klicku. Jinak samozrejme nejde o myto, to musi platit i v Nemecku na urcitych usecich VSICHNI uz dnes, i ti Nemci a nikdo jim to zpetne neproplaci ;-)
NIKDO netvrdi, ze by Nemecko nemelo pravo zpoplatnit svoje dalnice/vsechny silnice/detske kolotoce/vzduch na dychani,/... , ale uvidis, ze dokud to nebude v ramci platneho pravniho systemu (obvykleho pro civilizovanou Evropu), nebude to vubec.
29. 3. 2015 12:59
Re: Trend?
Jaká právní klička? Mýtné zaplatí všichni. To, že Němci dostanou slevu na jiné dani je věc druhá. Je sice trochu nešťastné, že tu slevu dostanou přesně ve výši mýtného. Ale není nic jednoduššího než v případě nějakých problémů nechat zaplatit mýtné všechny a Němcům daň z vlastnictví aut úplně osvobodit, popř. daň zrušit. V tom případě by ale nejvíc prodělali cizinci, protože by byla výše mýtného mnohem vyšší, aby nahradila výpadek zaplacené daně u Němců a příjmy od cizinců by byly navíc. Ti by tak zaplatili mnohem více než dle současného návrhu.

Jinak ti u těch sousedů vypadlo Švýcarsko. Tam ti nepřijde diskriminační, že třeba za ujetí 10 km dálnice zaplatím stejně jako Švýcar za ujetí 40 000 km?
Avatar - Bully_
29. 3. 2015 13:19
Re: Trend?
To neni zadne "nestesti", ze to stat Nemcum vrati v jine forme. To je prave ta pravni klicka. Jak se s tim poperou je na nemeckych pravnicich, klidne jim muzes nejake svoje navrhy predlozit- me nezajimaji.
Na Svycarsko jsem pozapomnel, ale to si zarad do kategorie CR a Rakouska, vybirani poplatku za pouzivani dalnic je i u nich PLOSNE. Klidne se ti muze nelibit jeho nastaveni (existence pouze rocni znamky), ale tu samou castku zaplati jak ten cizinec, tak i ten Svycar . Bez toho, aby mu to pak stat jakymkoli zpusobem kompenzoval a tim obchazel zakon. Takze i ten Svycar je na tom uplne stejne a zaplati stejne jako ty to stejne, at ujede tech tvych 10 km, nebo 40 000. Stejne jako v CR nebo v Rakousku. Porad ti neni jasny ten rozdil?
BTW kolik kdo na dalnici ujede a kolik za to v pomeru zaplati je otazkou volby systemu mytne vs. pausalni poplatek. Nektery stat dava prednost prvni, jiny druhe variante. Navic neni Svycarsko clenem EU a do jiste miry si muze "pravidla hry" pro svoje uzemi urcovat samo. Do jiste miry proto, ze by stejne jako Nemecko celilo odvetnym krokum, kdyby prijalo nejaky diskriminacni zakon. Coz by zvlast jako stat ekonomicky zavisly na toku penez ze zahranici nechtelo.
29. 3. 2015 13:39
Re: Trend?
A jaký zákon to Němci obcházejí?

Němcům se nic vracet nebude, zaplatí stejně jako cizinci. Jen si tu zaplacenou část odečtou z jiné daně a pokud tu daň tam bude platit třeba Čech, tak si ji odečte taky (tudíž to znamená, že ta sleva není jen pro Němce!!!). Slevy na dani mají snad všechny státy EU.
Úplně stejný je to i v Česku, kdy si podnikatel odečte dálniční známky od základu daně z příjmů, kdežto zaměstnanec si ji neodečte. Princip je úplně stejný, kdy na slevu taky nedosáhne každý, ale jen nějaká skupina obyvatel ČR nebo cizinců.

Německým právníkům radit nemusím, mají svých právních a daňových specialistů dost. Bude jen záležet, jestli se nechají zastrašit ze strany EU. Čemuž moc nevěřím Merklová není Sobotka >:D A jestli náhodou ano, tak můžou zvolit jinou bezproblémovou variantu pro zavedení mýtného (viz předchozí příspěvek).
23. 5. 2015 23:15
podla objemu motora?
Podla objemu motora? V dnesnej dobe, ked dvojliter moze mat od 70 po 300 koni a moze byt v malom aute ako aj v aute vyssej strednej triedy? Keby zohladnili hmotnost auta, vykon, emisie CO2... budiz, ale toto je blbost.
Rozbalit vlákno
0