Z Londýna přes Rusko, Kanadu až do New Yorku by podle plánů prezidenta Ruských drah, Vladimíra Yakunina, měla vést „superdálnice“ spojující Evropu s Asií a USA.
Průměrný plat v Rusku je v přepočtu na kč cca 13000,- důchod 6500,-, ceny srovnatelné s cenami u nás...PHM pochopitelně levnější (i AK-47 vyjde lze dostat za lepší cenu..)
Ve městech se bežně vybírají kontejnery (rvačky o "poklady" jsou bežným koloritem), na venkově co si nevypěstuješ, to nejíš....
Všechny ruské úspěchy stály nepočítaně utrpení a lidských životů a stejně je to pořád jen rozvojová země, která kromě ropy/plynu nemá NIC. Ani ty jejich mizerné zbraně - kvalitní jen na papíře-už nikdo nechce..
"Ve městech se bežně vybírají kontejnery (rvačky o "poklady" jsou bežným koloritem), "
nuz a tato veta naburava tvoj koncept chydobneho Ruska, kedze ak sa je o co byt v kontajneroch, niekto ich tym musi naplnit a to znamena ze sa plytva z coho vyplyva, ze nie je az taka chudoba.
mimochodom kontajnery sa vyberaju aj v BA. na sidlisku kde prechodne byvam (je to jednaa z tych lepsich casti), je to denno denny jav. A co viem v USA je to vo velkomestach tiez bezna disciplina. >:D
tento argument sa sice snazi nieco ruske zhodit, ale zial vyznieva vo svetle ostatneho sveta (aspon pre tych co poznaju realitu a nie len turisticke atrakcie), hlupo.
No, problém Ruska spíš spočívá v takřka neexistující střední vrstvě, tj. takové, jak ji chápeme u nás. V Rusku jsou lidé extrémně bohatí a extrémně chudí a mezi nimi úzká skupina obyvatel, kteří sice nedisponují bůhvíjakým majetkem, ale současně nemusí řešit existenční otázky.
Pokud bych měl použít příměr s kontejnery, pak pár lidí naplní popelnice a horda dalších do nich leze hledat poklady. Myslím, že to je podstata příspěvku swiftera. Pokud ne, nechť mě opraví.
No historie lidstva nás učí, že největší a nejrychlejší pokrok a blahobyt vždy vytvoří svobodní a tím pádem vrcholně motivovaní lidé, zatímco u nevolníků to jde mnohem, mnohem pomaleji. No a to vlastně byl (a bohužel stále je) hlavní problém Ruska. :-!
Ty už nechápeš ani humor? Co je s tebou poslední dobou? K autum jako takovým si nenapsal už pěkně dlouho nic a myslím, že samael nenapsal nic špatného, abys ho urážel? Dříve se s tebou dalo občas normálně diskutovat.....
K autum jako takovým, nemyslím k diskutérům, nebo autorům článku, ve většině diskuzích tu jen napadáš lidi, nebudu se dohadovat kdy naposledy si napsal, ale ve většině diskuzích k autům nic nepíšeš, o tom se přít snad nebudeš. Já neurčuji, co je humor, ale to, co si napsal se dá obecně označit za hanlivé, kdyby to napsal někdo tobě, ozval by ses. Chováš se, jako kdyby si měl "krámy", neber to hanlivě, je to stejné jako když si samaelovi napsal, na čem jede ;)
Psal sem, že ve většině diskuzích napadáš lidi, nemyslel jsem opravy chyb :-) Už toho také nechám, nebo se ještě dostanu na černou listinu, neber to ve zlém, ale...... bývala s tebou větší sranda ;)
:-) Nie. Nick som si zalozil hoooodne davno a kedze sa mi zdalo, ze ma niekto vtedy podobny, tak som zvolil CapsLock a spolu, nech som lahsie rozoznatelny ;-)
To jsem prehledl, ale troufam si tvrdit, ze na me schopnosti cist to nic nemeni. Jinak, kdyby ti vadila carka nad ickem, tak by se to dalo brat (predpokaldam, ze v originale ji nema) ale Yakunin je spravny prepis. Tyhle mezinarodni (anglicke) prepisy jsou bezne, jelikoz, zejmena u verejne zname osoby, zabranuji tomu, aby se clovek v kazde zemi jmenoval jinak a pouziva je spousta lidi. A tusim, ze v pasu ma, krome verze napsane azbukou, taky jmeno latinkou prepsanou v mezinarodnim tvaru a ten se vetsinou pouziva i pri styku s cizimi urady.
Stává se zvykem, že cizí (ať už americká, indická, japonská, čínská, ruská nebo arabská) jména se nechávají v anglickém přepisu. Osobně jsem za to docela rád, ulehčuje to práci při pídění se po dalších informacích a nevyrušuje mě to při čtení, což ovšem u některých je zjevně naopak :-)
Muzes psat jak cesky, tak mezinarodne. Ale treba v obcance by mel, pri zadosti o ceske obcanstvi, tu mezinarodni verzi. Taky se mi vic libi cesky prepis, ale nebudu nekoho kritizovat za pouziti mezinarodniho.
Jakkoli Guglítka vě většině věcí nemusím, v tomto názoru s ním souhlasím a dávám palec nahoru. :yes: Používat pro ruská jména a názvy anglický přepis je totiž stejně nesmyslné, jako když Rusové používají fonetický přepis jmen anglických, takže například John přepisují jako Džon. :no: Nebo jako když se pro komunikaci v českém textu používají čárky, ale nikoli háčky :no:
K přepisu azbuky se používá buď transkripce (nahrazování znaků azbuky českými ekvivalenty), nebo transliterace (fonetický přepis). Pokud má žadatel v občance anglický přepis, musí se i v případném úředním překladu použít tvar uvedený v občance, protože v opačném případě by docházelo k rozporům ve jménech uvedených v různých úředních listinách.
Samozřejmě, že to není korektní. Jen říkám, že pro mě a pro většinu lidí pohybujících se v převážně anglicky komunikujícím mezinárodním prostoru je to jednodušší/pohodlnější, nic víc.
No, prozatím Rusáci nebyli schopni postavit ani pořádnou silnici z evropské části své říše do Vladivostoku... Ovšem plánování na pětiletky dopředu, v tom byli vždy mistři! >:-[] >:D >:D
přesně tak už brousí hlavně u tanků , už rozehřívají asfalt , a dokončují plány na obsazení celý planety. ne počkej že by američani vlastnili základny po celým světě a rozvraceli vlády v zemích který jim nejdou na ruku?? pane bože kde jste lidi nechali mozek , rusko je rusko to ať si dělá co chce tam u nich ,nikoho nenapadá , nikoho neomezuje , je rok 2015 a všechno je dávno jinak , naopak.
To vůbec není třeba, stačilo si přečíst sérii cestopisů redaktorů tohoto serveru (s bohatým fotografickým doporovem), kteří Mazdami 3 nedávno jelí z Vladivostoku až do Frankfurtu (či Paříže, už si nepamatuju přesně). ;-)
Za týždeň prejdeš tak polovicu tej trasy, pre borcov, ktorí dávajú Chorvátsko na jeden šup by som priblížil - je to cca 10x dlhšia cesta (len z Moskvy, samozrejme) ;-)
Na Aresove vyjadrenie - jasné, nie sú tam diaľnice ako v USA... Váčšina sú rovné cesty, občas mierna zákruta, s odstupom ju lemujú stromy po stranách, prirovnal by som ich k našim cestám 1. triedy s tým, že cesta má navyše cca 2m spevnený pás z každej strany. Len táto jedna cesta je cca ako súčet všetkých diaľnic a ciest 1. triedy v ČR a SR, vedie prevažne mimo civilizáciu a udržiavať to v tých klimatických podmienkach tiež asi nebude najľahšie. A keď už som začal porovnaním s USA - na dvojnásobnej rozlohe žije v Rusku polovica obyvateľov, HDP je neporovnateľne nižšie, na to všetko by som tie ich cesty považoval za malý zázrak ;-)
To mi pripomina ten vtip, ktory sa ale mojmu kamosovi kamionistovi ozaj stal:
na 1 useku ( v utorok ) sa pytal, ze ako sa dostane "tam a tam..." Babuska pozrela, ukazala smer - ze rovno, a v piatok dolava ! >:D
Pred mnohými rokmi som videl dokument, ako projektanti reálne riešili projekt mosta / tunela cez Beringovo more. Dodnes to vo mne zanechalo silný dojem z vecí, ktoré tí chlapíci museli vyriešiť, aby sa priblížili na dostrel realizovateľnosti. A vracajú sa k tomu znova a znova, mimochodom nejaký doktor Cooper je US autoritou jedného z novších projektov - nie, nejde o Sheldona ;-)
Čoby zástanca globalizácie som za, jednoduchšia preprava ľudí, nákladu či transport ropy a plynu by zahýbali svetovými ekonomikami a celkom si viem predstaviť, že by som si tú trasu autom dal :-) Ale nalejme si čistého vína, ďaleko väčší problém ako most sú oblasti na Sibíri a Aljaške, takže zrejme nikto z nás sa toho nedožije :-)
Treba nam ted vozi matros vlakem, misto lodi. Je to o tri tydny rychlejsi a to se pocita.
A po zeleznici to driv, nebo pozdeji, dorazi az k branam fabriky. Kurnik, ale jak ta cesta bude, tak bych asi nechtel byt kamionakem :-)
By som vsadil svoje gate, že v preprave (hlavne tovaru) si ešte užijeme srandy, len z trochu inej strany. Čína buduje trate rýchlovlakov neuveriteľným tempom a ak som dobre zachytil, tak jednajú o možnosti potiahnuť ich až do Bulharska. Takže od výroby a naloženia budeme mať tovar u seba už cca do týždňa. Nechaj číňanovi 15 rokov a je to tu - máme sa báť? Možno výroba u nás fakt prestane dávať zmysel... :-)
Tuším, že ten spomínaný dokument som videl aj ja. A odhliadnuc od technickýh problémov s mostami (na Britské ostrovy by tiež musel byť jeden) si myslím, že sa zrejme v dohľadnom horizonte nenájde politická vôľa na podobný projekt. Proste jak Američania, tak Briti si svojím spôsobom potrpia na svoju určitú "izolovanosť" od ostatného sveta. A ak už by sa to realizovalo vidím to skôr na vysokorýchlostnú železnicu ako diaľnicu. Železnica má aspoň akú takú šancu zarobiť vynaložené prostriedky za kratšiu dobu a relatívne jednoduchšie stavebné nároky.
čo máš stále proti rusom?ty si tam asi v živote nebol a veríš miestny plátkom čo ta krmia o rusku.Rusy nie su o nič horší ako banda židovská(americká).
Mám tusenie, že on v skutočnosti nie je proti Rusku, on má strach, že sa vrati režim. Ako vieme, v rezime sa muselo pracovat. A pet-rum a jemu blizky majú k práci nasledovny vztah: není pravda vážený soude, že se vyhýbám poctivé práci, já ji pouze nevyhledávám.
podle meho soudu to nedava smysl, vozit neco mezi usa a evropou po silnici pres rusko mi neprijde smysluplne. Pro dopravu lidi to neni, pokud bych chtel tudy vozit zbozi, tak udelam paralelne tri koleje pro nejaky rychlejsi vlak (kolej sem, tam a zalozni). je to otazka spise na rusko, jestli je pro ne zajimave nejake kapacitnejsi propojeni vychodu se zapadem (myslim geograficky - pouze uvnitr ruska).
Podle mě by to dávalo smysl jako železniční euro-asijská tepna (hlavně spojení Čína-EU). Ale propojení se Severní Amerikou mi už v kontextu lodní a letecké dopravy smysl nedává.
Taky by mi na tu dálku připadla kvalitní železnice stavěná na vyšší rychlosti (nemuselo by to být zrovna TGV) smysluplnější. Už jen z hlediska údržby v tamních klimatických podminkách.
Ať se můžeš věnovat zítra opět čmuchání a udávání, ke kterému ses uz dvakrát tady veřejně přiznal . Tak si hlidej hladinku a ráno umýt zuby...vis proc ;)
Gilčo, taky se přidávám. Je na čase, abys začal se socializací. Samozřejmě nemyslím tu v hospodě, ale jinak opravdu není normální, když mluvíš dlouhou dobu sám se sebou, nebo nechodíš mezi lidi.
kolik ti platí ruská ambasáda v ČR, že tu neustále vytváříš "ruskou agitaci" a neustále meleš lži, jak se tam mají dobře? >:-[] Tady nejsi na novinkách.cz, nebo jinde, lidi co mají rádi auta, mají většinou rozum!
když má někdo jiný názor musí ho hned platí ambasáda? když někdo říká o nějaké zemi něco jiného než se dočte na novinkách platí ho hned ambasáda?? Člověk který má rozum dokáže rozeznat lež od pravdy což ty nedokážeš takže to vyvrací tvoji teorii o lidech co mají rádi auta a mají rozum.
Jistě.
/a pokud se také vnímáš jako hňup, tak se hned nemusíš hlásit, to bylo adresováno jen tomu jednomu, o detailech mého "poselství" je zbytečné diskutovat/
nejsem jeho mluvčí , kde se dá koupit rudé právo?? nevím že by se prodávalo a opravdu nevím proč by ho měla platit ruská ambasáda .Možná by jsi si měl nějaký ty noviny přečíst aby si zjistil že sovětský svaz už neexistuje a komunismus v rusku taky ne.
no dobře , tak ať poprosí někoho v rodině kdo absolvoval alespoň první stupeň ať mu z těch novin předčítá , bývá tam i dost obrázků a barevnejch to ve škole tenkrát neměli .
kluci, nechci se do vas nijak navazet, ale jestlize petrumrovi mlatite o hlavu komoleni novinky.cz na rude pravo, stejne tak byste meli vystavit posmechu gilgituv autoblesk.cz. ja jen, ze mam trochu pocit, ze si tu vzajemne nadavate za to, co sami delate. ;-)
Nepochopil jsem ze tim rudym pravem mysli novinky.cz nepripada me ze by novinky.cz byli prorusky spis naopak . Ja na jine diskuze nez tady nechodim ani nepisu.
no abych pravdu rekl, tak nevim, jestli to tim myslel, faktem zustava, ze server novinky je webovy portal prava, coz je nastupce rudeho prava a cely tento portal je proste nazorove dosti narudly a tamni diskuteri, to je vetsinove opravdu material, s kterym by se v pripade nucene kolektivizace dalo vyborne pracovat ;-). ale to je relativne fuk, prijde mi, ze jsou tady ty jednotlive prispevky zbytecne vyhrocene, myslim, ze to zbytecne hroti oba (gilgit i petrumr), nebudu se za nikoho stavet, rad si obcas prectu, jak se masti, ale jednim jsem si jist: gilgit neni zadny placeny komunista a petrumr neni zadny nacista z nsdap. co dela gilgit nevim, evidentne je to vzdelany clovek, co dela petrumr vime - pracuje na vrakovisti a je to zcela v poradku a zaslouzi to uznani (protoze pracuje) a ne posmech.
no, ma to v hlave trochu popleteny, on je jednim z tech, co by byl v lepsim pripade vysidlen na sibir, v horsim zlikvidovan, kdyby nackove v evrope vyhrali, to je preci jasne, ale myslim, ze sam dobre vis, ze ho k podobnym vyplodum ponoukas ;-), pusobis na nej jak hadr na byka, ne? v dobe miru a pohody se vedou nekorektni hospodske kecy na kdejake tema, myslim, ze tomu zbytecne prikladas velky vyznam. ale je to tvoje vec, kecat ti do toho nebudu, kdyz odeberu z tvych prispevku vatu, tak s tebou v principu vetsinou souhlasim.
mě je celkem jedno, kdo to vymyslel:) Tohle by asi žádná jednotlivá entita (národ, firma..) sama nedala, bylo by to o spolupráci..s tím ten, kdo to navrhuje musí počítat, takže žádnej psychopat to snad nebude;)
A já bych si to projel rád! :-) Přiznám se, že v poslední době začínám ztrácet důvěru k létání, takže pro mě varianta č.1. A snad ani ty silnice na sibiři/aljašce nebudou horší než to, co si tady dáváme běžně třeba na R7;)
Nediv se lidem, že zuří. Někdo se snaží ze země, kde je právo vymahatelné podle šrajtofle a svoboda slova znamená pouze přitakat, představovat jako nejsvobodnější místo na světě. Zemi ovládá pár oligarchů, kteří drancují nerostné bohatství, ale průmysl nedokáže vyprodukovat bez cizí pomoci ani průměrné auto.
.
k cemu vest silnici oblastmi, kde nic není a kde chcipnul pes?
jedna se o silnici z velke casti napric ruskem. co by to prineslo ostatním krome ruska??
jaky dopravni vyznam by to mělo?
jde o skoro 10tis km přes cele rusko, kde nic není.
když by neco takoveho mělo byt, proc vynechat cinu, kde je radove vic obchodnich prilezitosti?
a co by sis predstavoval, ze se tam bude prevazet? smejdy z ameriky do evropy a naopak, když to cele jde levneji, bezpečněji a mozna i rychleji zvladnout lodi?
tenhle projekt moh napadnout jenom rusaka, protože resi rusky problém.
mozna by se cas od casu naslo par silencu, kteří by to cele projeli autem, na motorce, na kole, ubehli ... ale vyznam?
Taková stavba je reálně zatím neprovediltelná.
Možná nějaký hybrid.. dálnice-železnice , by měl šanci na realizaci.
Čáastečně jet po dálnici , pak s autem na vlak , Sibiř a Aljašku překonat , a zpět do USA po dálnici. ;-)
Nevidim prinos vubec pro nikoho. Putin zacina Rusko izolovat jak od EU tak od USA tak nevim kdo by tama jezdil? Leda ze by se tam ruska armada presouvala z vychodu na zapad ze cviceni na cviceni a k tomu jim asi lip slouzi transibirska magistrala...
protože až dojde ropa, nepoletí letadla a lodí na elektřinu moc neznám, průšvih jsou ale ty družice na oběžné dráze kolem země, které přenášejí signál z kontinentu na kontinent, když za nimi nevyletí raketa, těžko říct jestli se dřív pokazí, nebo shoří v ochranné atmosféře Země, prostě vědci z Nasa spočítali , že civilizace to má spočítaný, otázkou je kdy se to začne nejdříve projevovat