Alfa Romeo se neustále snaží udržet model 159 v konkurence schopné formě a po loňské modernizaci, která představovala především odtučňovací kůru, chce nabídnout i novou pohonnou jednotku.
Údaje nového motora vyzerajú vskutku pôsobivo: dvojité preplňovanie, priamy vstrek, 200 koní z jedna-osmičky a pritom Euro5. Otázka spoľahlivosti je však úplne legitímna, najmä pre toho, kto má skúsenosti so "spoľahlivosťou" Twin Sparkov predchádzajúcej 156-ky; tie si teda dlhého bezúdržbového života neužívali.
Spolehlivost bych zatím neřešil, to je spekulace, ale z toho co se o tom motoru vesměs píše, vypadá velmi dobře. Dlouho jsem se 159kou nejel,teď jsem měl možnost projet 2,2 a 3,2 po fl, a musím říct, že na mě udělala 159 mnohem větší dojem, než když přišla na trh. Verze 3,2 sice nestojí za to (myšleno jako dobrá nabídka) přesto, že je to čtyřkolka, tak moc obratnosti nepobrala, auto působí těžkopádně, ani motor samotný není víc než průměrný. Za ty peníze je dost lepších aut. Ale 2,2 je jiné kafe, skvělá točivá atmosféra s perfektním zvukem, vůbec bych řekl, že jsem snad neslyšel tak dobře znějící čtyřválec, jede i dole, má špičku, fakt povedený motor, který je sice na tu alfu (výkonově) tak na hraně, musí se točit a pak si pápne, ale určitě jsem z něj měl lepší pocit než např. z tolik opěvované 2,4 v accordu. Auto bylo o řád agilnější než s 3,2kou, na sedmnáctkách skvěle komfortní, dost mě tahle verze překvapila, vč. slušné převodovky. Ta nová 1,8t by mohla 159ce dost pomoct, a navíc teď i ty rozumější ceny, nakonec se do auto snad začne i trochu prodávat. ;-)
Ackoliv Alfe preju, u 159-tky si myslim uz k zadnemu prevratu nedojde. Auto je hezke, dnes uz ale trochu okoukane a nevyuzilo moznost nastupu, ktery by postupne opadal. V zasade nikdy nemelo spatne reference, presto se nechytlo. Jestli stejne dopadne 149-tka je podle me po AR. Ta navic prijde v setsakra spatnem obdobi. Prave v teto chvili vsichni obchodni reditele budou zhavit linky a pucovat koberecky u firem, at si vezmou jejich skladovky. Tech soukromych aut se u nas, stejne jako v Evrope (brana stredni a vyssi trida) zase tolik neproda.
Jinak jsem jel 159SW 2,4JTD pred cca rokem a pusobila pevneji a jisteji nez tehdy vybehove A4 B7.
Celkem souhlas...az na to, ze mne 159 rozhodne okoukana neprijde. Asi ti nejaka parkuje pod oknama, nebo nevim ;-) Jo 149 bude rozhodujici...bohuzel mam stejnej pocit jako ty. Taky by alfa mela jit dolu s cenama
Ja jich vidam pomerne dost, ale souvisi to zrejme s nakupy v zahranici, kde se da v plne s navi koupit do 30kEUR. Jedna fialova parkuje na firemnim parkovisti a nejznamejsi dverage firma jich ma taky par ve flotile, ktera tu parkuje ;-)
je to tak ako píšeš, pretože 3,2 + pohon Q4 ešte zvýšia hmotnosť už i tak dosť ťažkej 159-ky, takže 2,2 príde i mne v súčasnosti ako lepšia voľba...159-ka celkovo v porovnaní s predchodkyňou 156 "trošku" pribrala a to jej ubralo na agilnosti...napriek všetkému táto nová 1,8 vyzerá veľmi slušne a bude to určite zaujímavé zvezenie...musím uznať, že "Taliani" sú mojou srdcovou záležitosťou a dúfam, že alfíkovské cuore sportivo prežije, lebo inak sa z automobilového sveta skutočne začne vytrácať srdce a zostane iba rozum, ktorý je síce fajn, ale nie vždy očarí ;-)
...že NEjen "příjemnější", ale hlavně "lepší"
PS: Dnes jsem viděla novou Alfa Giulia a docela "sehr gut" vypadala (a malé "Milano" také - dle obrázků tedy, řekla bych já) ;-)
2.2 jts nie je zla, ale nema ani na starsiu 2.4 v mojom acco... Ma slabsi vykon, za to ale aspon viacej zerie :) Aj ked keby svojho casu dealeri u nas ponukali testovacku 2.2, mozno idem do nej
3.2 som isiel pred FL a je to nic moc, neobratne, motor nemastny neslany, suhlasim.
Nesuhlasim s komfortom (ale teda po F/L som nesiel), je to dost tvrde a nerovnosti tiez neberie moc dobre. Po F/L sa to mohlo zlepsit. Skoda, ze tam nedavaju Q2, ale len ten E-Q2. Celkovo oni snad Q2 davaju len do diesel verzii :no::no: Je mi jasne, ze diesel to potrebuje viac, ale dobry benzinak to moze zmenit vo velmi zaujimavu hracku.. Snad aspon MiTo GTA porusi tradiciu :):)
Twin-Sparky se speciálně v našich končinách kazily především z důvodu, že jenom málokdo z českej spořílků do nich lil poměrně drahej, ale striktně předepsanej olej Selénia 20k 10W40, kterej obsahoval speciální dekarbonizační složky, díky kterým nedocházelo k zanesení elektrohydraulického variátoru vačky sacích ventilů. Mně TS fungoval jak hodinky. Mimochodem, nebudou ta dvě turba jenom u verze se 169kW? Nejsem si jist.
Ještě nutno dodat, že se přidíraly kliky velkou měrou díky tomu, že když na palubce svítila kontrolka mazání - nízká hladina oleje, bylo už pozdě (většinou). Všechno to bylo dáno taky tím jak se kdo k autu choval a jestli se opravdu pod tu kapotu podíval přímo na měrku oleje. Při větší zátěži si TS toho oleje trochu vzaly a pak to dopadlo jak je známo.
Myslím že tahle 1,8 bude idelání benzínová motorizace pro 159. Ve 200k verzi má opravdu 2 Turba. Ostatně bude představená i v modelu MiTo v ostrý verzi GTA taktéž v Ženevě.
presne tak..jha osobne mám 1,6 twinspark 120cv v 147 auto mám od novoty r.v. 2006 a pri pravidelných kontrolách hladiny oleja a samozrejme doievania je to všetko ok...a ináč to auto má teraz tri roky a zatial bez poruchy..:-))) na druhej strane tak živú 1,6 a s takým zvukom si myslím, že nikto nerobí...kamarát má Fabiu 16V 100CV a tá mu papaá olej:-((( ja som si zatial nejakú vyššiu spotrebu nevšimol...1,8 turbo by mala byť aj v Mite GTA údajne so 230CV...som zvedavý ako potom bude už archaické MINI samozrejeme v tej silnejšej verzii S v nemeckých médiach "porážať" tuto verziu >:-[] lebo doteraz ju porovnávali s MITOm 155CV >:-[] >:-[]
No kdyz vezmeme v úvahu že MiTo GTA bude mít Q2 na předku, podle dostupnych informaci pujde i vaha dolu diky pouziti hlinikovych prvku, tak je na co se tesit, ale rad se necham prekvapit s cim se predvedou v Ženevě. Kařdopádně souboj Mini Alfa MiTo bude přiostřovat >:-[]:yes:
otazka je, ci 1.8 motor s turbo (relativne tazky) bude v malom aute dobre fungovat. Kazdopadne Clio 197 ci samozrejme MIni ukazuju, ze to zrejme ide :yes: A ten mechanicky Q2 :yes: dobry tak, ze neddostane len elektronicku nahradu vo forme E-Q2
Twin Sparky jsou dobrý motory... za problémy se spolehlivostí si můžou lidi většinou sami tim, že do nich lejou jinej olej, než Selénii, nebo ho nemění včas, příp. nemění všas rozvody.. pak se nesměj divit, že ve 100tis. Alfu zadřou... kdo se o Alfu stará, jak má, tak mu motor slouží a nemůže si vynachválit živost T.S. motorů.. :yes:;-)
Twin Sparky jsou "motory" k ničemu.
Parametry pěkný, ale servisní náklady a interval? NEPOUŽITELNÝ.
Kdyby se jednalo o nějakou čistě sportovní mutaci, tak bych to snad překousl, ale pro běžný použití? K smíchu.
Pokud nevíš, co je to běžný servisní interval, tak vůbec nereaguj.
Argumenty jsou v příspěvku eura89. Alfa potřebuje pěkně drahý oleje, často je měnit a ještě se na tom autě kazí kde co. Doporučuju přečíst recenze majitelů.
Vesměs všechny AR vyžadovaly velkou toleranci od vlastníků.
Nicméně tohle dokáže pochopit asi jen ten člověk, který servisuje auto tak jednou do roka na výměnu filtrů a olejů. Tohle se u AR TS nemůže prakticky stát.
ved práveže viem a preto sa ťa pýtam, či ty poznáš iné itervaly a náklady u TS, lebo ja ako majitel nie, preto sa velmi rád od teba ako nemajitela nechám poučiť.... ja osobne TS mám 1,6 16V 120CV v 147 r.v. 2006 od novoty, olej je rovnako "drahý" ako každý iný selenia 20K, mení sa pravidelne bud 1x za rok alebo po 20 000 km, auto má teraz 3 roky a nemal som žiadnu poruchu, servisujem ho tak ako píšeš jeden krát do roka, tak nerozumiem tvojim "argumentom", ktorým naozaj uverí, len človek, ktorý Alfu naozaj nikdy nemal...je to smiešne, že človek, ktorý sa v tom absolútne nevyzná tu poučuje...typický príklad dalšieho "odborníka" a ako môžeš napísať, že u AR TS sa to nemôže stať, ked u mna sa to "stáva" už tretí rok....??? >:-[] >:-[]
Nepotřebuju si přidělávat starosti tím, abych si takový střep, jako je TS sám koupil. Na trhu je dostatek spolehlivějších motorů - potažmo vozů, které odvedou svoji službu s minimem pozornosti. Alfu měl kamarád a po jeho zkušenostech o ni prostě nestojím a vím proč.
Máš na mysli TS 8V verzi nebo 16V verzi? Ono obecně napsat že TS je střep a stojí za starou belu je trochu zcestný, tak nám odborníku napiš proč je TS střep? Tys ten motor neviděl ani z rychlíku, natož v reálu tak tu nedělej znalce, takovej JPP je tu spousta...
Hele, chytraku, co se na Alfe tak kazi?
Moje 166ka slape jako hodinky a to ma uz pet let?
A k tem drahym olejum, predpokledam, ze do vetsiny modernich motoru se davaji oleje s podobnymi charakteristikami, tady i cenou. Jo a TS nepotrebuje primo Selenii, ale muzes s klidnym svedomim pouzit treba Agip, ktery je cca o 20% levnejsi, napr Agip Tecsint SL 5W-40.
Vlastnil si někdy auto s motorem, který tady nazíváš nepoužitelný? Tak na to bych si nic nevsadil, Ty "odborníku"! Snad až moc silná slova, nemyslíš? :no:
Promiňte pane učiteli, já myslel, že je tady jiná
diskuze... Za to tvoje odpověď je konečně nějaký "argument" k mé otázce. Jinak můžeš dále reagovat, aspoň se něčenu přiučím. Možná tě překvapím, ale pro mě je důležitější si pamatovat, že po otázce má následovat odpověď a ne dětinská otázka. Ještě, že jsem do titulku nenapsal jelito :no:
otec vlastní 156 1,8ts od 1998 s cca 60000km a bez jediné závady! Jestli si někdo dotáhl starou plečku za 1000euro a pak nadává, že je nespolehlivá, tak to je jiný problém