eRko sa bez pochýb stalo českou ikonou a v mnohých zrejme evokuje čosi výnimočné čo nemohol mať každý, ale po čom väčšina skutočne túžila, narozdiel od papaláškych tatroviek, ktoré si ľudia spájali s vtedajšími funkcionármi. Toto je len taká moja úvaha, ale podľa mňa je eRko preceňované a čo sa krásy týka, radšej by som na piedestáli videl Tatru. Ideálne T87-ku. Bolo by zaujímavé spraviť rovnakú anketu niekde v Amerike, kde k nominovaným autám nemajú žiaden vzťah a že ako by rozhodli.
...sa bohuzial narodila v nespravnom roku a s neprajnickym vedenim automobiloveho priemyslu voci osobnym vozidlam Tatra ako takym, nemala sancu... :-!
Pritom znalci urcite vedia v ktorom roku vznikala a kedy vznikol legendarny McLaren F1... - ano, Tatra bola skor a preto je az nepochopitelne, ako dokazala sokovat svojim supersportovym stvarnenim ! :yes:
Holt, technika bola k dispozicii len doslova typu ČKD - čo kto dá...takze motor spociatku moc "nastegleny" nebol, napravy, tlmice, brzdy - vsetko len maximalne priemer doby... :-!
Pritom zaujem hlavne v USA bol slusny, len to nebol schopny nikto vziat za ten spravny koniec a dopriat tomuto autu karieru, aku by si zasluzilo... :-!
Ze aktualni produkce, zejmena z pera umastenyho Kabane, jsou zrudy. Tvrda rana pro hujery co placaj, ze yetik je roztomilej a zbytek zrud je nadcasovej. Tohle je nadcasovy vzhled.
Však současný Superb 2015 vejde do historie a historie od kdy do kdy se počítá?, pro vývojové dizajnové centrum škody je současný Superb historie a už začaly pracovat na novém Superbu který příjde v roce 2020 nebo příjde později 2025 klidně, protože ten nový bude podle mě nejúspěšnější,ale pracovat na tom můžou klidně už teď
Mylis sa. Kupe UVMV 1100 GT je jedno auto a Skoda Ferat vznikla prerobenim studie Skoda Super Sport 724, alebo 110 GT. Takze tie auta maju spolocny len motor. Bola to vlastne odpoved Skodovky na 1100 GT z UVMV. Takze doucit svoju automobilovu historiu :-(
Skoda 1100 GT ( Skoda Super Sport 724 )
[odkaz]
[odkaz]
UVMV 1100 GT original
[odkaz]
[odkaz]
Osobne mi tam chyba uz spomenuty nadherny JK2500 od slovenskeho konstruktera Julujusa Kubinskeho a honosne kupe Tatra 613 Coupe Vignale
Tak (méně známých) závodních a sportovních prototypů, co by mohli aspirovat na podobné ocenění tu bylo více. Například nádherný JK2500, možná i taková Baghira nebo Magda
Chápu že vyhrála Škoda 110r a druhá byla Felicia... vždyť pro spoustu současných hlasujících to byl dětský sen. Já bych osobně byl nejraději za prvenství Tatry (a je mi jedno jestli 603 nebo jedné z jejích předchůdkyň). To bylo sice drahé, ale zároveň elegantní, noblesní a moderní auto. Zkrátka král silnic a ukázka toho, že i tady může vzniknout špičkový vůz. To se o silničním erku (a částečně i Felicii), se vší úctou, v době jeho vzniku tvrdit nedalo...
Myslím, že by do ankety měly být zařazeny jen vozy, které se, alespoň v malých sériích, vyráběly. Kusové prototypy nikoliv. To je k těm sériovým trochu nefér.
suhlas... tiez by som to prehodil... felicia cabrio u mna tiez jasny vitaz :yes:
auta uz dospeli do isteho stadia kde uz nie je moc co zlepsovat... preto sa auta z generacie na generaciu v buducnosti uz budu viac podobat... bez ohladu na znacku triedu a postavenie .....
zoberme si priklad: medzi G3 a G4 je vcelku neskutocny rozdiel jak v bezpecnosti tak vo vybave aj dizajne a el. systemoch ... ale medzi G7 a G8 uz taky skok iste nebude... sme uz na istej urovni od ktorej sa uz neposuvame skokmi dalej ale ideme uz len po krocikoch.... uz sme dosiahli fakticky strop...
v minulosti bol iny dizajn a proporcie aut ako dnes..... tazko to zrovnavat s novym superbom.... mne sa naopak stare auta pacia... ale osobne na prve miesto by som dal jednoznacne staru feliciu cabrio ;-) .. tu nie je o com
Jo stara Felicie by u me taky vyhrala 1. misto. Novodobe Felicie a Favority sice nejsou tak krasne, ale Metalexu patri dik, ze se vubec o neco takoveho pokousel :yes: Dnes uz nikdo takovou odvahu nema a diky ruznym evropskym smernicim uz asi ani mit nebude.
Nevite nekdo, co je s Kaipanem? Vyrabi se to jeste?
Musím říci, že všechna auta v top10 jsou parádní :yes: (i když já bych minimálně prohodil první a druhé místo). Bohužel o dnešní produkci se to říci úplně nedá. A to u Škody i jiných automobilek (a ano, nový Superb je nádherný). Auta jsou dnes ryze spotřební zboží, jedna generace vydrží na trhu 5 let a už je stará a out. Ale vždyť každá nová generace vypadá vlastně (v kontextu s historií) úplně stejně, jako ta odcházející. Ano, nová auta mají navíc pár elektronických pomocníků a prolisů a zpravidla jsou o něco větší, ale když se odprostíme od detailů, tak třeba Octavia III je úplně stejná jako II. A teď mě nechytejte za slovo, že Golf je stejný už čtyřicet let...spíše chci poukázat na to, že dnes (i z důvodu velmi rychlé generační obměny) jsou vlastně všechna nová auta úplně stejná. Přijde mi, že dříve, i podle modelů, které se umístily, to byl co kus (model) to originál
Co takhle nedávno zrekonstruovana Škoda 440 Karosa ze Sodomkovy dílny, nalezena a zrekonstruovana ve Východních Čechách??? Podle mě absolutní porno na kolech...
Na předních místech škodovky... lidi asi nepochopili, že to není anketa o tom, čím dříve jezdili či čím jezdili jejich rodiče. Jiné vysvětlení pro to nemám. Né že by Š110R bylo ošklivé auto, ale nejhezčí není ani omylem. A taková Tatra T80 s motorem V12 tam chybí úplně, přitom by si tam zasloužila být v každé karosářské verzi, která vznikla(vím minimálně o třech)! To samé původní 613 od studia Vignale. Jinak o anketě jako takové jsem ani nevěděl, takže nevím, jaká byla její pravidla. Zda se mohlo hlasovat jen o vyloženě českých značkách, nebo i o zahraniční vozech s českou karoserií? Pokud platí i to druhé, pak by u mě první místo zasloužila Lancia Astura s karoserií Sodomka. Ale o tomhle autě asi většina lidí ani netuší, že někdy vzniklo.
Byl to můj sen,,mít červené Erko s blatníkama ze Š1000...
Jak jsem si ho pak mohl klidně koupit,neudělal jsem to,jelikož se tady začaly vozit auta z německa a teď bych zase jedno Erko chtěl mít,nebo Š Felicii cabrio....JJ..to tak v životě je..
Kralovnou silnic je jednoznacne Tatra 603...!!!
Aerodynamicka a krasna karoserie a motor se spravnym poctem valcu u ktereho beha mraz po zadech, to je poctive ceskoslovenske AUTO !
Na to, že to dělali na koleně, to byl pozoruhodný kousek. Ale snad každému, logicky uvažujícímu, bylo jasné, že dál, než k prototypům, se to nedostane. Bohužel.