Nabídka nové generace Audi Q7 se v příštím roce rozšíří o ostrý model S. Příznivci zážehových motorů přijdou zkrátka, ale milovníci nafty se mají na co těšit.
Přemýšlím, kdy se mi líbilo nějaké auto podle vizualizace na webovém konfigurátoru...fakt si nemůžu vzpomenout. Naživo to bude jistě lepší a nabídka barev bude také určitě širší, respektive místo hnědé a modré bych raději tmavší kovové odstíny, ať ty hranky vyniknou. A také už zmínili terénní verzi...no mně by stačil optický offroad paket, plasty kolem dokola a plechy zespodu...prostě allroad. Perlička na závěr: u XC90 chtějí za plasty místo laku 120 litrů :-)
No vidíš a já budu nucen přesedlat do SUV i proto, že se nechci (výškově) čelně potkat s nějakým umělcem v ojeté octávce, který to kalí na okresce v protisměru 190...svítí přece sluníčko...a pohled na pohyby jeho karoserie evokuje jízdu kachny z Fantomase, anóbrž tlumiče jsou starší než řidič... Chci být maximálně svědek a za nemajetkovou újmu (vzniklou shlédnutím jeho mozku na mé kapotě) vyfasovat od pojišťovny tučné odškodné.
Není vůbec zač. A ke tvému:
"Je však třeba i uvážit vývoj jazyka spolu s obecný používáním konkrétního termínu v souvislostech a v čase."
Přesně na tohle téma je i má reakce tady ze 14:20. ;-)
Ano, velmi dobrá úvaha, pohlédnout ke kořenům. I z této strany lze na tento problém nahlížet. Je však třeba i uvážit vývoj jazyka spolu s obecným používáním konkrétního termínu v souvislostech a v čase.
Myslím ale, že prvotní rozpor je zde dnes v tom, že kuny odmítá název turbo, pokud jde o pohon elektromotorem.
Líbí se mi, že se zde ještě dá občas i normálně diskutovat, resp. že ještě existuje někdo, kdo chápe výraz diskuze a uznává její obecná pravidla. Dík.
Není to první "nekonečná" diskuze na tohle téma.
Zásadní problém vidím v tom, že "technici" trpí dogmatem, že výraz turbo = turbína, tedy mechanický rotační stroj skládající se z jednoho nebo více pohyblivých lopatkových kol umístěných na společné hřídeli, mezi nimiž aktivně prochází kapalina nebo plyn.
Jenže lingvisté budou logicky oponovat, výraz turbo pochází z latiny a znamená "bouře" a výraz "turben" (taky z latiny) znamená "káča". Z toho je jasné, že turbo nerovná se turbine/turbína, a že slovo turbine/turbína vzniklo na základě výrazů turbo/turben, turbo tedy není původně/primárně jednoznačný výraz (ani zkrácený) pro výše definovanou turbínu.
Záleží, ale mám pocit, že tě těžko přesvědčím. V podstatě jde jen o terminologii nebo lépe o její správný výklad. Vždycky se nechám zlákat do této diskuze, už jenom proto, že ne nepodstatnou část života jsem věnoval měření a regulaci velkých turbokompresorů. Nikdo jim nikdy neřekl jinak než turbokompresory i když byly mnohdy poháněny elektromotory. A to ať už mezi kolegy nebo i zahraničními partnery. Dnes lze najít xy odkazů i na internetu. [odkaz] [odkaz] nebo publikace o el. pohonech zde [odkaz]
Pravda, s automobily mají tyto turbokompresory, kromě principu, hodně málo společného.
Že by to mohlo být obráceně si pro jistotu vůbec nepřipouští, viz shazování druhých a samochvála k tomu v případě, kdy je slušnou formou zatlačen do kouta. Jenže, jak známo, samochvála smrdí, navíc logicky mnohem víc v případech, kdy sebechválou trpí někdo, kdo je v anonymitě. To se pak i masový vrah může vydávat za Papeže.
Ale to platí obecně.... ;-)
Tohle se tu už (minimálně jednou) nekonečně řešilo. Jde o to, že samotný výraz "turbo" nemusí mít nic společného nejen s turbínou, ale ani s přeplňováním jako takovým. Slovo turbo je dnes běžně "synonynem" pro nadstandardní rychlost (nebo jiné schopnosti) a už tě vidím jak někomu vysvětluješ, že třeba takový turbo internet, nebo WC turbo čistič je totální nesmysl jen proto, že nemá vůbec nic společného nejen s turbínou, ale ani s přeplňováním. ;-)
ja bych ani nerekl, ze je to o jinych predstavach, vubec nezpochybnuju Tve vedomosti, pouze poukazuju na to, odkud se vzalo to slovo turbo a ze prave toto turbo v elektrickem bazmeku od audi chybi. slovo turbo neni ani vnemeckem originalu, proto se domnivam, ze to neni 50:50, protoze by to mohl byt zcista jasna turbokompresor (jak pises), ale je to proste uplne jasne. je to elektricky kompresor. odborne periodikum je proste podle meho soudu zodpovedne za to, ze primarne publikuje vecne spravne informace v danem oboru. proto nesouhlasim s tim, ze je to jedno, proto jsem to vypichl zde v diskuzi. zcela respektuju tvuj pohled na vec, ze ti na tom nijak moc nezalezi.
Tak s tím se nedá nesouhlasit..., akorát (naštěstí) ne vždy je to tady čtvrtá cenová, jako obvykle je to o (konkrétních) lidech...
Osobně tu chodím hlavně k vůli nickům vyšších cenových skupin, kterých tu není až tak málo.
no jestli te ti vsichni plati, tak jsi ve vate, ne ;-)... ja bych ty pomluvy tady na mistni diskuzi nehrotil (urcite ne z hlediska prava, apod.), malo platne, je to ctvrta cenova a ja sem proste chodim do ctvrte cenove :-). jeste mam na vyber sem nechodit. chapu snahy poukazovat na chyby v clancich, ne uplne uz pak nekonecne diskuze na tema kdo je vetsi hnuj, protoze mi to neprijde podstatne, ale to je kazdeho vec ;-). kritizovat to nebudu...
edit: jo, ale i kdyz je to ctvrta cenova, nemam rad pseudointelektualy, kteri se snazi ostatni povyhazovat oknem ven, ze tu nemaji co delat, to fakt nemam rad.
áno tá modrá čo je na fotke je prekrásna farba,aj kolá môžu byť,ale karoseria mi nereže. V takom počasí ako je v tieto dni mi prídu najpomalší na cestách vodiči na SUV,to je niekedy des ako idú
Proč se tady dohadujete, jak se Vám nelíbí, když z ní stejně uvidíte jen koncový světla :-)
SQ7 s dieselovým osmihrnkem dává naději, že do běžné Q7 přibude časem V6 biturbo.
Q7 bude ve správné konfiguraci (motor, kola, barva, doplňky) diamantem cest...já volím black diamonds. :yes:
Máme o stroji s názvem turbo, chceš-li turbodmychadlo či turbokompresor každý jiné představy. Tím bych skončil, protože se nedohodneme a mně na tom zase až tak moc nezáleží.
hele, proc si myslis, ze mit vlastni nazor, znamena apriori byt za to nekym placen,? obzvlaste na mistnich, z globalniho hlediska zcela nulidnich, diskuzich?? Mne tu obcas napadaji za to, ze jsem placen stavebnimi firmami, protoze nesdilim obecne rozsireny nazor, ze jsou u nas vsechny stavebni prace pouze nekvalitni a drazsi nez v nemecku. pritom ve skutecnosti delam podrztasku v automotive a muj nejvetsi stavebni pocin je operna zidka vedle baraku. no a z verejne cinnosti muzu jeste rici, ze jsem si jednou stezoval emailem na krajske sprave reditelstvi silnic a dalnic na prubeh opravy povrchu na jedne hlavni silnici (bez odpovedi)... ja jen z ceho soudis, ze je tady na diskuzi gilgit "pracovne"?
hele, jeste jednou cesky: turbodmychadlo je komponenta kde turbina pohani dmychadlo (jsou spojeny hridelem). V tomto novem vyrobku od audi zustava dmychadlo a turbo nahrazuje zrejme elektromotor. nehledej v tom slozitosti, v obecne rovine ti MT krasne vysvetlil, ze je to elektricky pohaneny kompresor. takze jestli tomu chces rikat turbokompresor, tak si tomu tak klidne rikej, ale nemuzes tim preci obhajovat diletantstvi toho novinare, ktery to tu napsal blbe.
tak to nesouhlasim. kdyz to napise laik, je to fuk, mas pravdu. ale jestlize bludy siri odborne periodikum, pak je to zasadne spatne. a jeste ten blud fouknou do nadpisu!... to uz tu pak klidne kazdy blbec muze delat reditel! ... ten vyraz (turbo) neni ani preneseny, presne to napsal MT a v automobilovem svete se pouziva vyhradne ve spojeni se spalinami pohanenym preplnovanim. urcite j si si vsiml, ze mercedes bezne pouziva kompresor, kde pohon je resen mechanicky z motoru a nikdo tomu nerika turbo. ad absurdum rovnez medium v klimatizaci stlacuje kompresor a ne turbo. takze podle meho soudu je to chyba zasadni.
No a ještě bych možná doplnil, že když někdo řekne nebo napíše "elektrické turbo" v souvislosti s přeplňováním automobilového motoru, tak přestože termín není asi lingvisticky zcela korektní, tak normální člověk pochopí o co jde a myslím, že není až tak nutné se nad tím termínem příliš pozastavovat či dokonce pohoršovat.
ja som ju bol "opáčiť" v Ženeve na živo,exterier pre mňa nič-moc ani jedno Q-ečko mi ale nepadlo do noty.Mám rád keď je v každom aute pár koní naviac,ale v SUV.... no každý chceme niečo iné.
Na novou Q7 podle mě nepasuje aktuální jazyk Audi. Nesedí mi a na jízdních videích to křičí ještě víc. Potřebuji ji vidět naživo, nicméně se nedomnívám, že se můj názor výrazně změní.
V interiéru a technicky nemám výhrad.
Proč se snažíš za každou cenu na sebe strhávat pozornost? Proč na autoblesku, webu, jímž opovrhuješ se snažíš být "zajímavý"? O co ti jde? Nebo jen trollíš web, který je, o tom žádná, velmi často a jasně orientován na domácí či mateřskou značku té domácí? Pracuješ pro hlavního konkurenta Škoda Auto, že? Za kolik si tě koupili? Protože prodaný jsi a ty přesně víš, o čem mluvím.
Jsi křivák a udavač. A to se nikoho nezastávám. Jsi pod úrovní umra i ady. Ale je to tvůj rybník. Tvá snaha se zviditelnit za každou cenu na webu, kterým ty opovrhuješ je docela schizofrenní stav. Brzy budeš sklízet plody své snahy. Tady jsi "hrdina", ale ve skutečnosti máš hnědo až za uši. Toť vše. Dříve jsi aspoň bavil. Pokřikuješ tu jen. Tváří v tvář s umrem bys měl v kalhotách. Asi závist nebo jiný mindrák. Měj se fajn. A nepij už.
Tady je třeba odlišit automobilový kontext od strojního/ energetického. U automobilů jsme ovlivněni americkou terminologií a tam došlo k postupnému zkracování turbosupercharger na turbocharger a následně turbo (kde supercharger = kompresor, tedy turbosupercharger = turbokompresor ve smyslu turbínou poháněný kompresor).
Jinak kompresor by měl být obecný pojem pro stroj sloužící ke stlačení plynu. Jednotlivé stroje používané jako kompresory mají i jiné aplikace.
jo, oproti suchej 4.2 FSi z napr. R8 ( 195 kg ) to nieje nic prekvapujuce + 2 slimaky... ;-)
No a mna hlavne zaujima, ci to bude 4.0 a vyfukova strana vnutri po vzore TFSi ;-)
nová Q7 mi príde ako FL ten starej,interier ten je pekný to je pravda..Pri SUV-čkach sa mnoho ludí ohána lepším nastupovaním,ja taký pocit ale nemám.Jedinné SUV kde sa dobre nastupovalo bol RR s výsuvnými nášlapmi. Pre mna má takéto auto pri tahaní vlekov,to vravím ako ex-majjitel X5.No ale akaždý chce niečo iné.
diky za uznanie :-)
Kazdy, kto s tebou absolvuje min. 3 nasledne komenty je priklad kludu a rozvahy >:-[]
a s tym poloostrovom... 8-s co tím chtěl básnik říci...? 8-s
To jsem zvědavý na to klubko hadů (sací a výfuková potrubí). Jinak dnes je už pod 250 kg. Mělo by to být kolem 240, ale nevzpomenu si na přesnější číslo. Překvapila mě ale váha TFSI. Opravdu 220 kg?
Hele, kámo, nemám s tebou žádný spory a naprosto chápu, že občas vidíš rudě kvůli Kylie- každej normální chlap by nechtěl poslouchat urážky svojí matky nebo ženy(nevím v jakým vztahu jsi s Kylie). Ale občas to nějak nezvládáš, ani tady ani v SZ ;-)
Zkus občas počítat do desíti, i když to není lehký.
Lopatkové stroje na výrobu zvýšeného tlaku se nazývají ventilátory, dmychadla a kompresory. A to podle výsledného tlaku, který dokáží vyrobit. Pokud je kompresor lopatkový, nazývá se dle některých pramenů turbokompresor, zkráceně a ne úplně správně turbo.
To celé platí pouze o polovině soustrojí skládající se ze dvou samostatných strojů. Pohon těchto strojů na výrobu zvýšeného tlaku může opět různý. Od elektromotoru, mechanického pohonu třeba od klikového hřídele (použití u lopatkových strojů nevhodné) až po turbínu poháněnou horkými výfukovými plyny.
V původním smyslu má vlastní slovo turbo vztah k slovu turbína, přeneseně se vžilo i tzv. turbokompresoru a to zřejmě z důvodu výrazné podobnosti jak vizuální tak i funkční (s opačným účinkem resp. funkcí).
Je to suchá teorie, ale myslí si, že asi tak nějak to je.
Ja som zacal srandou, ze fuuuuuuuj na tvoj "novy XICHT" >:D
to neznamena, ze by som s tym mal problem, ale prislo mi to smiesne - keby si tam dal fotku svojeho Versa, aspon by si tym ziskal "svoju vlastnu tvar" - za koho "kopes" ;-)
a Toyota mi rincipialne absolutne nevadi. Proste respektoval by som tvoju obhajobu tvojej oblubenej znacky a obcas by som sa mozno aj od teba nieco o nej pre mna nove dozvedel...
Tvoja reakcia ale bola:
"Chlapi s tym xichtom problém nemaju, ***i ano."
Takze mi to skus nejako objasnit, ci fakt neviem citat, alebo ako si to mam vylozit...
Evidentne si ma dal na ***a a to by si zoci-voci mne nedovolil nikto. :-!
Takze este raz:
Nebudes pre mna "Simplino", pokial to das na spravnu mieru, a nebudes sa tu stavat do pozicie placka ukrivdeneho a podobne...
Ja ked nieco obhajujem, musim to mat nejako podlozene, ked na nieco nadavam, musim to mat DUPLOM podlozene ! Lebo ako moj starsi, mudrejsi znamy hovori - zla sprava sa siri najrychlejsie, opravuje sa najtazsie... ;-)
Takze mas co robit...
Aha, takže to bude mít vlastně jedno sání pro celý motor a ne pro každou řadu zvlášť. Takže celý předpňování bude jakoby jedno, ostatně podobně to má V6tdi ne, tam je taky jedno turbo na celej motor.
Jinak pokud se dobře pamatuju, tak v kompresorový 55amg byl odběr kompresoru při plným výkonu kolem 60kw:-). Ale je jasný, že při jinejch otáčkách a úplně jiným systému.
Jinak tuším, že systém hybridního pohonu pro T8 XC90 váží přes 300kg, něco podobnýho má vážit i "twin-drive" od koncernu. Ale to nahrazuje 4x4, která sama váží kolem 100kg. Nárůst je tedy kolem 200kg. Jak je na tom s hmotností systém v Q7phev, ale tipnul bych si kolem 250kg. Sice má jen jeden elektromotor, ale zase větší baterku. Takže váhy se přidá určitě hodně, ale láká mě projev, je to prostě něco jinýho..
Jenže nechci to s R4, jednak kvůli zvuku ale hlavně si nejsem jistej životností a chováním při větších rychlostech. Ta PHEV Q7 bude s 2,0i vážit kolem 2,1-2,2 tuny prázná. Dáš za to plaťák s 2,5t autem potáhneš to do kopce na dálnici. Nemluvě o naloženým autě a vyšší rychlosti na dálnici. Krom toho, že to bude žrát při tomdle použití stejně jako V6. A ve městě to stejnak pojede na baterky. Další je pak zrychlení mezi 120-180km/h, to je hodně vidět na testech XC90 T8, do 120 to jede fakt hezky, pak tomu silně dochází dech. Ne, že bych s tím chtěl někde závodit, ale zrychlovat takhle je v Německu docela "potřeba" a pokud bych to za takovýhle auto dal, tak proč si to neužít. Ale je to jen otázka času, od VW má být v příštích letech konkurence pro X6 postavená na MQB a tam dají určitě VR6 a elektomotory.
Nechcem s tebou fungovat v tomto stave, nechapes,ze som ta neoznacil a ta nepovazujem za to, co si povedal ty. To si si celé dokreslil. To máš za to sorry. Co samozrejme budem respektovat, že (ak si na to citlivý), budem vyhýbat tomu, co nemáš rád. Co takto reciprocne, kedy ma prestanes volat simplino, kedy ma nebudes napadat, to, že to ty tak nevnimas, neznamená, že to tak nevnimam ja v tomto duchu sorry. Ak bude posun, mozme si navzajom menit názory, dovtedy nebudem na teba reagovat.
Simplino neplac :-)
Ono by stacilo uplne malinko: keby vsetci pisali pravdu... :-!
a hadam si si uz precital moju reakciu, kde si sa bal, ze sa chcem s tebou stretnut... >:-[]
ak ano, a pochopil si, tak uz cakam iba jedno male jednoduche sorry...nic viac, nic menej a mozeme fungovat.
Toto fórum je najhnusnejsie co som kedy zažil. Vyberie sa jedna osoba a všetci do nej. Urážky, zosmiesnovanie, vyhrazanie za iný názor, prekrucanie reality, urazlivost, vkladanie nikdy nepovedených slov, vulgarizmy, zázračná identifikacia úmyslu druhého a.p. Vinný je vzdy ten druhý, co mozem ja, nemozes ty. Je mi uplne jedno, že zase tu niekto povie, že sa stazujem, vyplakavam či ine nezmysly. Vadí vám co tu hovorim, ukazujem vám totiž zkkadlo vašej nizkosti. Bufet pri jazere je vyššia cenová ako toto. Este som nevidel jednu radu, ktorá by v sebe neniesla zosmiesnenie. Každý tu je riaditel, každý vie vsetko lepsie. Pripadne mi to ako v ordinacii. Pomaly 50% pacientov pride a povie aky chce liek, lebo oni si to našli na forach. Ak si dovolí mať doktor iný nápad, pacient sa okamzite uraza a mení doktora. Tak vám na zaver prajem zmenu pristupu, lebo nakoniec sa rozhadate, pourazate a poobvinujete všetci navzajom.
Vo vacsine suhlas ;-) ale...:
El. kompresor bude stacit 1 na to nadychnutie sa motora kym nezacne fungovat 1.stupen preplnovania klas. turbom, ktore by ale samo o sebe malo mat plny pln. tlak uz od cca 1500 rpm. Nasledne ako budu ot. stupat, zapoji sa v cca 2200-2500 aj 2. klas. turbo.
Totiz - tento motor uz bude mat turba "za sebou" - teda register aufladung a nie klasicke 1 turbo na 1 radu valcov ako klasicka V8 TDi. Keby si si precital mnou postnuty dokument cely, aj toto by ti z toho vyplynulo ;-) ( tie otacky a sposob preplnovania tam uvedene niesu ale : vykon el.motora v kompresore je 7 kW a generator ktory bude sluzit aj ako starter pri start-stope, ma generovat dobijaci vykon 10 kW.)
Takze motor to bude jo-sakra ze zaujimavy, o nejaku tu jeho prefukanost by som sa nebal, ked si zoberes, ze parametricky bude na tom podobne ako ta 2,9 od MB, tak ti je jasne, ze do neho to mnozstvo vzduchu ktore ma vyprodukovat tie Nm musis tlacit pod mensim tlakom ako do toho MB 2,9 ;-)
A na ten "tri-turbo diesel" od MB si spominam !!! >:D - basnili o nom hadam fakt pred 8 rokmi co si spominam...a nic... :-!
Este k tvojej PHEV teorii:
To je o niecom inom: BATERKY ! a tie vazia peknych par kg.
Motor V8 4.2 TDi vazi podla Audi "circa 250kg" no a V8 TFSi cca 220 kg...Takze tych 30 kg navyse by som uz nejako neriesil, plus, je sanca ze ak to bude 4.0 TDi tak nejake to kilo zhodi...
Inac - ak chces Plug-ina, tak V6 TDi je pre EU a 2.0 TFSi je pre US a Činu ... ;-)
Předpokládám, že V8 tdi dostane na každou řadu válců Ekompresor a jedno turbo. Tipnul bych si, že z toho vytlučou cca 360kw a přes 1000Nm. Tedy podobný výkon co měla v12. Mimochodem, kolem 400hp a 1000Nm má mít i novej R6 2,9 cdi v Ečku, ale zase víceturbovej (3) tehdy V6cdi slibovali snad před 10 lety v tehdejším sl r230. Diesel to nakonec nedostalo, naštěstí.
Já V8 tdi docela obdivuju, jel jsem s tím v tuaregu a v a8 a je to hezký svezení. Ale poslední 4,0tfsi je něco úplně jinýho, ten motor dokáže jet dost úsporně a přitom má krásně lineární tah s gradací nahoře.
Krom toho v jedno motoru 2 turba, 2 e-kompressory, 8 vstřikovačů, možná dvě palivový pumpy a do toho elektro management schopnej roztočit ty E kompressory dost rychle není úplně málo. Nemluvě o plnícím tlaku. Ikdyž stávající V8 tdi je dost spolehlivej motor.
Podle mýho to už není daleko od nějakýho PHEV. Myslím si, že dobře udělaná benzínová V6 s cca 250kw v kombinaci s cca 120kw elektomotorem by mohla dát sice menší systémovej výkon ale v reálu stejný svezení. Do cca 120km/h by to jelo stejnak podobně a pro svezení se nad 140km/h si nekoupím Q7.
Já bych před V8 tdi dal přednost pohoný jednotce z Cayenne S-E. Stejnak každej, kdo si kupuje takovýhe auto má garáž s přípojkou a proč smrdět ve městě. Krom toho jízda s RX450h jenom na baterky je docela zážitek.
Takže za mě ne, ale chápu kupce, co si to koupí.
Mig má pravdu, meleš se v tom zase jako vždy. Víš kulový, někdo ti tvůj nesmysl vyvrátí a ty budeš pořád dokola opakovat nesmysl. I kdyby jsi Kylie nebyla, tak argumentační podoba je naprosto shodná.
Neutíkej vod podstaty. Navážíš se trvale do reálný osoby která ti nic neudělala. Před lety do ní a teď do mě protože tvuj dementní mozek asi nedovede pochopit co to sou to různý IP adresy.
Co ti vlastně jako udělala že po x letech předvádíš tohle ;-)
Tych chyb je tam kopec, nechce sa mi uz ani nad tym pozastavovat. Odpisat nieco od Anglanov je tu asi bezna prax. Prelozit z Nemciny "Der elektrische Verdichter" by rozhodne neviedlo k pouzitiu slova turbo...
Takisto pan pisatel pozabudol na studiu Audi A6 TDI concept, kde pracuje V6 TDi s 1 turbom a 1 elektrisch angetriebenem Verdichter (EAV). Takze by bolo vhodne doplnit si vedomosti z minulosti a mozno zacat pouzivat novozavedene skratky - EAV - el. kompresor.
ja im na to dam aj odkaz na nastudovanie - volne pristupny dokument z jula 2014 :-)
[odkaz]
Tak som zvedavy, co si z toho zoberu za svoje a ako si to tu doopravuju... :-!
Plus - varianty minulej Q7: ze vykon upravovat u ABT-a >:D , to ako keby neexistoval MTM, alebo neexistovala verzia V12 TDi s 500 PS / 1000 Nm... - pre tych, co chceli vacsi vykon...No ja proste neviem, ale som toho nazoru, ze o niektorych autach by mal pisat clovek, ktory sa danej problematike lepsie rozumie - v tomto pripade urcite napr. p. Tomáš Dusil, ktorý mal osobnu skusenost s A6 TDi Conceptom !
Takze poprosim napravu, dakujem... :-!
Tobě Kylie nebo já někdy napsala SZ kde tě jen tak z rozmaru urážela? Sorry ale fakt nevěřim. Viděl sem cos teď předved s naší sobotní diskuzí. A takovejhle křivák bude hrát jako postižený neviňátko? No bude, tak to chodí
Jj jasně a ta časová posloupnost ti furt dělá problém :-)
To přepisování SZ ti s jossalitem de :yes: >:-[]
Komplet celý v chronologickym uspořádní to nevopíšeš žejo ;-)
"Do minulýho RR se dávaly tři nádrže pokud se pamatuju a samozřejmě CNG se dělá i do toho Land Cruiseru, X5 atd. a jo zabere to ca 30 cm a zakreje se to další podlahou. Nejsem toho fanda jednoznačně preferuju benzín ale dělá se to dlouho a funguje to"
z čehož mi vyplývá, že ty přestavby jsou naprosto běžné a funkční, ale tak to bohužel není:)
jak se říká, jedna vlaštovka jaro nedělá, a jeden blázen, co si nechal přestavět X5ku na CNG taky neznamená, že je to běžná praxe.
No znám jednoho Miga co řikal že diskutuje z dovolený vod bazénu v Thajsku :-)
Zajímavý jak pár bystroňů 2 roky ani nenapadlo a sotva sem vodkejv to spojení účtů tak maj absolutně jasno >:-[]
Seš cvok nebo co? Řek sem to už dvakrát tak teď se hodně soustřeď ať to už nemusim vopakovat: Mě to taky nebere. Mám na to stejnej názor
Ale to nic nemění na tom že se to roky dělá a ten blábol že si pletu CNG a LPG ani nebudu komentovat. Zkus zapojit tu *** co máš v hlavě a podívej se vo čem vod první chvíle píšu a na co vod první chvíle dávám vodkazy. Je to LPG nebo CNG? >:-[]
Já ti to spočítám, abys to pochopila i ty:
4 větší nádrže = 60 tisíc
další materiál + práce = 20 tisíc
za to všechno dostaneš dojezd u tak velkého auta cca 200 km, budeš táhnout 300 kg nádrží a nebudeš mít žádný kufr.
LPG, které se skutečně roky dělá, je na toto daleko vhodnější.
Pleteš si CNG a LPG, to je celé.
Neber meno Bozie nadarmo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ak chces nadavat, pi(ka)če, kuvwy, koko(t/s)y vyj€bane myslim ze stale stacia... :-!
A vidim len jedno - fakt nevies, alebo nechces citat :-!:no::no::no::no:
pocuvaj ma sem, zase vidim napisanych milion blbosti !!!! na keru pi(ka)ču som ti daval odkaz na tie motory ??? to fakt nevies citat, alebo ti staci len to co som ti tu odcitoval ???
Dnes si zase v razi... 8-s8-s8-s8-s
Ano, máš pravdu, přestavět se skutečně dá, jenom poměr dojezd/velikost nádrží je tak tristní, že by do toho nikdo nešel. Proto se taky od výroby nenabízí do jiného auta, než
je kombi střední třídy /a tam má dojezd 250 km/.
Skutečně rád bych viděl ten "minulý RR", do kterého se dávaly tři nádrže a zabraly 30 cm místa:) nebo tu Toyotu Land Cruiser.
Ne, LPG opravdu není CNG, a po dnešku už si to asi budeš doufám, pamatovat.
Tliachat do vetra, na to by vas tu vsetkych bolo... 8-s
Uz si sa viezol v nejakej V8 TDi ? - stavim sa ze nie, lebo by si takuto debilitu nemohol napisat.
Ak sa chces nieco dozvediet, kukni sem:
[odkaz]
a rozklikni si kapitolu "e-diesel", a ak chces nieco o motoroch vediet, doporucujem stiahnut cele a precitat komplet. Ale niesom si isty, ci ti to pomoze... :-!
Z principu veci, pani pisatele, elektromotorem hnane dmychadlo neni turbo a uz vubec ne elektricke turbo. Mate v tom trochu hokej, tak si zkuste nekde tu terminologii trochu ujasnit.
Nejen ty bys asi čuměl kdybych jí ukecal aby se zase zapojila. Myslim že by stačilo pár příspěvků a spadla by ti brada jak rychle by vám došel ten rozdíl ;-)
Kylie je s novym cabriem na výletě v Benátkách. Prej na letních :-)
Jo malá holka. Vidim vás asi takhle [odkaz] a jestlis to neviděl tak to naprav. Ať víš co tě čeká >:-[]
Je to povedný a lepší než ta americká verze i když ani ta neni špatná a je to přesně vo takovejch debilech jako seš ty [odkaz] ;-)
Ano, byla tam X5 se dvěma 70 l nádržema, které tomu nebohému autu zajistí dojezd
200 km, protože s sebou poveze ještě navíc, stabilně 200 kg zátěže, v kufru. A to se
vyplatí. Koho by nebavilo tankovat každých 200 km?
Proto jsem už na začátku psal, že do tak velkého a výkonného auta je CNG nonsens.
Dík za potvrzení. Že seš machista vim dávno ale když se snažíš pomlouvat nauč se aspoň lhát >:D
To "sme jí řekli" je dobrý. To si onikáš nebo jako v tlupě se nebojíme vlka nic, dokonce ani malý holky ne? >:D
Tohle si určitě psal ty [odkaz] žejo >:-[]
Ne, jsi totálně vedle. Pamatuju si jednu ženskou, co sem chodila, ta pokládala přímé vstřikování za atmosférické plnění:) a jak se čertila, když jsme jí to řekli >:-[]
Zkusím ti to vysvětlit, třeba to pojmeš:)
Volvo V70, od výroby na CNG, má kapacitu nádrží 117 litrů, což je 18 kg, a to stačí na dojezd cca 250-300 km, protože motor 2,5T bere normálně okolo 9-10 litrů. S tím autem jsem jel, nebylo to špatné, ale ten dojezd je vysloveně slabý. Kufr byl zaskládaný do výšky 40 cm, takže tam zbylo místo tak na tašku do fitka.
Kolosy jako Toyota nebo Range Rover /na mobile.de mimochodem nenajdeš ani jeden,
z oficiální výroby se určitě nedělal/ budou mít spotřebu ještě minimálně o pět litrů větší.
Nádrže o velikosti 70 l, budou vážit 140 kg, zaberou celý kufr a zajistí autu dojezd cca
200 km, při velmi šetrném používání plynového pedálu. A co takhle dát do kufru ty nádrže čtyři? budou vážit 280 kg, zaberou celý kufr, po natankování 320 kg, když se rozjedeš, budeš vypadat jak rumunské hordy, s kombíkama naloženýma tak, že výfuk drncá o cestu. Dobrý, ne?
Mimochodem, moc bych za to nedal, že si pleteš CNG a LPG, tím by se to vysvětlovalo:)
Do minulýho RR se dávaly tři nádrže pokud se pamatuju a samozřejmě CNG se dělá i do toho Land Cruiseru, X5 atd. a jo zabere to ca 30 cm a zakreje se to další podlahou. Nejsem toho fanda jednoznačně preferuju benzín ale dělá se to dlouho a funguje to
Jinak, kdysi jsem to poptával u toho pána, na kterého dáváš odkaz a komentoval to slovy:
"To byste musel mít přívěsný vozík s lahvema na CNG
Takový dojezd nemají ani originální přestavby se čtyřmi nádržemi
Dělali jsme H2 a ta měla problém i váhově to uvést měla dvě nádrže 90L v kufru a měchy měly co dělat uzvednout a dofouknout se" ;-)
Ty dvě nádrže váží 140 kg, prázdné:) Na obrázku je vidět, že zabraly celý kufr:) ale v RR zaberou asi jenom 30 cm, protože RR je nadauto a fyzikální zákony tam neplatí :yes:
Co blbneš dyť má víceméně pravdu. Konečně sme tenhle známej fakt vobjevili i v Evropě a Němci to dali najevo dálničníma poplatkama za benzín a naftu ;-)
Ty mínusový :no: na tom nic nezměněj. Prostě to tak je :-)
Proč se víc nesoustředí na CNG nebo elektromotory (hybridy) to nepochopím. Q7 byl vždycky hnusný mastodont a nová generace to nijak nezměnila, ale i ten mastodont by nemusel obtěžovat okolí hlukem a smradem. Servisní náklady budou proti přeplňovanému šestiválci na CNG vyšší, kultura chodu u chrochtáka horší, pořizovací cena vyšší a díky větší hmotnosti bude minimálně přední náprava více trpět. Diesel je výhodný jen pro lidi, co neumějí počítat.