Novinky
_MT_
1
Pokud počítáš Boxster a Cayman dohromady (stejně jako 911 Coupé a Cabriolet), tak je Panamera nejhůře prodávaný model (řada?) Porsche po 918 (duo B/C na tom není o tolik lépe, ale lépe na tom je).
Přejít do diskuze
Pokud bych u tohoto výrobce uvažoval o SUV,tak určitě Range-Rover,jaguárovskou strategii v tomto ohledu nechápu.
...se nemůžu zbavit dojmu, jak Callum účelově dokáže fantastickej koncept občas účelově "pokazit" nějakou chybou (koncept původního XF a následná původní seriová verze), snad proto, aby následně obhájil svou výplatu při faceliftu, stále neříkám hurá.
Zadní světla podle teaseru mají to, co chybí XE a XF...tedy návaznost na F-Type. Jasně, bylo by to neoriginální, ale podpis by tam byl jasnej a hlavně by to působilo mnohem líp.
Tudíž očekávám nějakou drobnou "zradu" v přední části. Pokud tomu tak nebude, budu jedině rád.
A drátenická verze s dojezdem kolem 400km? Sakra proč ne? Pokud nebude realita poloviční, sem s ním.
Zadní světla podle teaseru mají to, co chybí XE a XF...tedy návaznost na F-Type. Jasně, bylo by to neoriginální, ale podpis by tam byl jasnej a hlavně by to působilo mnohem líp.
Tudíž očekávám nějakou drobnou "zradu" v přední části. Pokud tomu tak nebude, budu jedině rád.
A drátenická verze s dojezdem kolem 400km? Sakra proč ne? Pokud nebude realita poloviční, sem s ním.
Promiň, ale to jsou úplné nesmysly.
...podivné výtvory od Porsche, které fandové značky nikdy za Porsche považovat nebudou. Fandové porsche nikdy za Porsche nebudou považovat ani aktuální 911, protože nemá vzduchem chlazený motor, je velká, má elektrický posilovač a... Fanoušci možná něco za něco nepovažují, ale panamera a cayenne jsou nejprodávanější modely značky aniž by jakkoliv (naopak prodává se víc) utrpěl prodej carrery.
Co se jaguaru týče, jeho pověst je pověstí možná mezi námi na autowebech, reální kupci tříd, v nichž má jaguar dnes zastoupení, mají image jaguaru za dostatečnou tak, že může stavět cenově svá auta na roveň D3, ale pokud se jich na podstatu té image zeptáš, garantuju ti, že se nedozvíš nic víc než, že to byly dycky drahý auta. Jestli si myslíš, že lidé, kteří v minulé dekádě kupovali x-typa, protože s ním dostali odkaz na E-type, pak se pleteš, a dnes jsme zase o dekádu dál. To, že jag neprodává tolik co D3 má podstatu právě v tom, že dlouho neměl pořádné dýzly, pak neuměl dýzl zkombinovat s awd, jinými slovy, nové generace tohle umět budou, a přijde-li pohledný f-pace, který naředí davy designem "sportovně" pojatých suv či crossoverů typu X4 nebo macanů, bude mít jednoznačně úspěch, tedy bude-li to pravý jaguar této doby, tj. podvozkově nejlepší auto třídy.
Alfa romeo kombi není paskvil, alfy byly už v dobách alfasudu velmi praktická, při sport pojetí, auta, a taková 159 kombi je vyloženě krasavice. Problém alfy je jinde.
😉 😉 😉
...podivné výtvory od Porsche, které fandové značky nikdy za Porsche považovat nebudou. Fandové porsche nikdy za Porsche nebudou považovat ani aktuální 911, protože nemá vzduchem chlazený motor, je velká, má elektrický posilovač a... Fanoušci možná něco za něco nepovažují, ale panamera a cayenne jsou nejprodávanější modely značky aniž by jakkoliv (naopak prodává se víc) utrpěl prodej carrery.
Co se jaguaru týče, jeho pověst je pověstí možná mezi námi na autowebech, reální kupci tříd, v nichž má jaguar dnes zastoupení, mají image jaguaru za dostatečnou tak, že může stavět cenově svá auta na roveň D3, ale pokud se jich na podstatu té image zeptáš, garantuju ti, že se nedozvíš nic víc než, že to byly dycky drahý auta. Jestli si myslíš, že lidé, kteří v minulé dekádě kupovali x-typa, protože s ním dostali odkaz na E-type, pak se pleteš, a dnes jsme zase o dekádu dál. To, že jag neprodává tolik co D3 má podstatu právě v tom, že dlouho neměl pořádné dýzly, pak neuměl dýzl zkombinovat s awd, jinými slovy, nové generace tohle umět budou, a přijde-li pohledný f-pace, který naředí davy designem "sportovně" pojatých suv či crossoverů typu X4 nebo macanů, bude mít jednoznačně úspěch, tedy bude-li to pravý jaguar této doby, tj. podvozkově nejlepší auto třídy.
Alfa romeo kombi není paskvil, alfy byly už v dobách alfasudu velmi praktická, při sport pojetí, auta, a taková 159 kombi je vyloženě krasavice. Problém alfy je jinde.
😉 😉 😉
Nechtěl jsem tím říct, že je neúspěšná, jen bych ji neoznačil za jeden z nejprodávanějších modelů. Jinak s tebou souhlasím, prodeje neukazují, že by ji trh nepřijal.
co Mercedes činí, dobře činí!
Hříšníku kaj se!
Jaguar svými kroky jen svou značku špiní!
Kaj se kaj!
Musíš Cherokeeho pochopit. Jasně ti řekl, že Jag je mnohem více, než-li Mercedes. Mercedes si prostě může dělat co chce, ale Jag.. to je prostě výsada jej mít a vlastnit jej. Nóbl třída pro nóbl lidi >😒]
Hříšníku kaj se!
Jaguar svými kroky jen svou značku špiní!
Kaj se kaj!
Musíš Cherokeeho pochopit. Jasně ti řekl, že Jag je mnohem více, než-li Mercedes. Mercedes si prostě může dělat co chce, ale Jag.. to je prostě výsada jej mít a vlastnit jej. Nóbl třída pro nóbl lidi >😒]
Četl jsem nedávno članek o porsche na us trhu, kde to za nějaký kvartál loňského roku bylo pro panameru, ale pravda, celkově za rok je až za cayman/boxsterem, i když to není velký rozdíl. Každopádně, při prodejích cayenne a panamery je tvrzení o tom, že zákazníci tyto obludy nepřijali, nesmysl, viz. také prodejně velmi úspěšný nástup macanu.
No ano, Mercedes šel o plebejských segmentů už dříve, a po dvaceti letech tu stále je, a silný. Pokud by to Jaguar neudělal, za dvacet let bys na něj mohl max. vzpomínat. Já myslím, že to dobře chápeš, a to cos tu kolem napsal jsou jen takové ty póza pindy "milovníka vozů a tradic". 😉
Myslíš současné XJ? Problém je, že jak píšeš, auta narostla. Nevím, jestli by štíhlé XJ bylo úspěšné. Navíc, a to byl podle mě hlavní důvod, Jaguar chtěl opustit evoluční design XJ, který byl do velké míry vyčerpaný, to si netřeba nic nalhávat. Na druhou stranu, nemůžu říct, že by mi nechyběl. Byl charakteristický a hodně kočičí, snad až na poslední generaci (X350) ta už byla trochu méně (asi kvůli větší výšce).
Jo s tím souhlas. Jag měl image exota. Když o ni přijde a bude "jen" obyčejnou prémií, pro něj jen dobře.
Jasná páka, ale v osobních autech šlápnul s Ačkem mimo svůj obvyklej rank. A evidentně to i tradice vyznávajícím zákazníkům nevadí.
A Jag? Ten měl v posledních letech spíš auru drahých, zastaralých, páprdovských a nespolehlivých aut. Takže celková změna snad ku prospěchu 😉
A Jag? Ten měl v posledních letech spíš auru drahých, zastaralých, páprdovských a nespolehlivých aut. Takže celková změna snad ku prospěchu 😉
No zas na druhou stranu, MB dělal vždycky náklaďáky a dodávky, takže jeho image byla trochu jiná než u Jagu.
Mercedes vyráběl a vyrábí rodinné vozy a už dávno šel i do menších sedanů. Třída A vznikla v roce 1996, tedy skoro před 20 lety.
Potřeba zaparkovat, stejně jako potřeba vyššího posazu...je to úplně stejný. Proto píšu, že jen z tradic ještě nikdo nepřežil.
Nesouhlasím s tebou a vzhledem k tomu, jaký je mezi námi rozdíl - pojetí Alfy Romeo nebo Jaguaru či Porsche, tak další diskuse na toto téma nemá ani cenu.
Ghibli není cenově oproti XF zase tak jinde. Q-Porte oproti XJ v podobných výkonových specifikacích taky ne.
To ale není podstatný...podstatný je, že na crossoverech se momentálně vydělává, proto není důvod je nenabídnout.
To ale není podstatný...podstatný je, že na crossoverech se momentálně vydělává, proto není důvod je nenabídnout.
Maserati ale nabízí zastaralé GT (a to tak že fest, seděl jsem v něm vloni ve Švýcarsku) a Quatroporte úplně technicky na špici.
Navíc to jsou cenově vozy jinde než XE a XF.
Navíc to jsou cenově vozy jinde než XE a XF.
No a proč ne, když člověk pracuje v centru města, kde je největší boj zaparkovat. Navíc to současné je od těch předchozích jízdně zajímavé.
😄 :yes: Málem bych zapomněl, ještě XK, u toho jsem také neměl výhrady (až na první XKR), ale nejsem si jistý jestli už spadá pod Calluma.
U této značky a v tomto segmentu se nabízí jednoduché přirovnání: někdo si koupí Fidorku, někdo Tatranku... je to o životním stylu a postoji
Tradice? Jak vypadá nabídka třeba Coca-Coly nebo Marlbora? Kdyby jeli jen na tradičním produktu bez další omáčky kolem...stačilo by to?
Úzký světla věřím přežijí, už kvůli aplikaci LED techniky nemusí být nijak větší. Navíc to skvěle vytváří nový face Jagu.
Se zadky souhlasím, byť spíš v tý druhý variantě.
Se zadky souhlasím, byť spíš v tý druhý variantě.
F-Pace má šanci Jagu přitáhnout zákazníky, kteří by o něm nikdy předtím neuvažovali. Jednoduchá a podle mě správná kalkulace 😉
Jestli se nepletu, celá produkce Jaguaru je menší než jen produkce RRS. Nemůžou si zrovna vyskakovat.
Jo, jo, takovej mercedes vždycky znamenal automobilovou šlechtu, lux kočáry, velký auta, výkon, luxus, ale co začali dělat, áčka, béčka... anebo céčka s motorem z renaultu! ó hrůzo, tak to šlo s nima z kopce, kdo by si to koupil, nikdo kdo ctí tradice, Když Mercedes, pak jedině S500. Jsem přece fanda do aut a tradice jsou pro mě důležité.
No možná právě tu dravost tam tolik (zpočátku) nechtěli. Ten koncept měl ukázat celkové, tehdy nové směřování designu a byl společný i pro XJ (např. světlomety). Špatně jsem se vyjádřil. Myšlenkou bylo, že buď F-Type světla neměly (sedany) připomínat vůbec, nebo téměř zcela. Malý, ale podstatný rozdíl tam je, C-X17 má ten oblouk (odkazující na E-Type) jen naznačen, stylizovaný. To by se mi u sedanů líbilo víc.
BTW Když si na titulní fotce odmyslíš světlou výšku a provedení těch bočních otvorů, tak to působí takové celkem placaté. V něco podobného doufám u příští generace XJ. Hodně dělá to provedení světel, mimo to že jsou úzká. To bych také rád viděl v sériové produkci.
BTW Když si na titulní fotce odmyslíš světlou výšku a provedení těch bočních otvorů, tak to působí takové celkem placaté. V něco podobného doufám u příští generace XJ. Hodně dělá to provedení světel, mimo to že jsou úzká. To bych také rád viděl v sériové produkci.
U zadků sedanů mi vadí tvarová jednoduchost a možná i bezduchost. Nedávno jsme s Dinarem stáli před původním XF a vedle stojícím S-Type. Asi to měla být reminiscence, souhlasím...nicméně poFL model vypadá o tolik líp a dravěji, že mělo zůstat u řešení konceptu. Btw, rozdíl mezi C-X17 a F-Type u zadku moc nevidím 😉
Já jsem naopak rád za Callumovu tvarovou revoluci. XJ je mi teď bližší než předtím, nová tvář Jagu je pro mě jako pro klienta přijatelnější. Tradiční by měly zůstat jízdní vlastnosti a nabídka vysokovýkonných motorů. Šestiválcová nafta mi nevadí vůbec, R4 si naopak představit ve svým Jagu neumím.
XJ právě představovalo odklonění od tradic - a tradiční klientely a podle toho to taky dopadlo. Ono to asi vydělávat bude, teď je hlad po obludách (rozuměj zbytečně velké auto se zbytečně velkým kufrem). Nicméně jsem fanda do aut a tradice jsou pro mě důležité.
Ani u Porsche a ani u Jaguaru to není nutnost.
Jaguar sám o sobě po investicích (TATA) vydělává a má nové modely. Ještě lépe je na tom sním spojený Rover, který pokrývá právě zmíněná SUV dostatečně a má v tom dlouholeté zkušenosti.
U Porsche to byl jen obchodní trik koncernu - plácnem na Audi nebo VW znáček Porsche, trochu poladíme a ono se to prodá samo podstatně dráž.
Ctím tradice. Proto bych si nekoupil SUV od Porsche nebo Jaguaru, ale naopak obdivuji jejich sportovní vozy. Na druhé straně bych si nekoupil "sporťák" Range.
Jaguar sám o sobě po investicích (TATA) vydělává a má nové modely. Ještě lépe je na tom sním spojený Rover, který pokrývá právě zmíněná SUV dostatečně a má v tom dlouholeté zkušenosti.
U Porsche to byl jen obchodní trik koncernu - plácnem na Audi nebo VW znáček Porsche, trochu poladíme a ono se to prodá samo podstatně dráž.
Ctím tradice. Proto bych si nekoupil SUV od Porsche nebo Jaguaru, ale naopak obdivuji jejich sportovní vozy. Na druhé straně bych si nekoupil "sporťák" Range.
Fajn, beru to stejně jako u Porsche, jestli může crossover pomoci zachovat, nebo rozšířit tradiční sportovně-luxusní orientaci a nevzdálí se příliš image značky, jsem pro.
Dokonce tak, že kdyby šel koncept do výroby tak jak je a jezdil podobně jako kombík, nemám problém si ho vzít.
Lpění na tradicích pohřbilo už nejednoho výrobce.
Btw.: jakou protiváhu jako k luxusní značce Mercedes má například M-B A nebo B? Je to ta samá story.
Dokonce tak, že kdyby šel koncept do výroby tak jak je a jezdil podobně jako kombík, nemám problém si ho vzít.
Lpění na tradicích pohřbilo už nejednoho výrobce.
Btw.: jakou protiváhu jako k luxusní značce Mercedes má například M-B A nebo B? Je to ta samá story.
Znovu, půjde spíš o vyšší kombík s dikcí na schopnosti na silnici. Z ekonomickýho hlediska to bude dávat smysl. Minimálně pro udržení dalších modelových řad (speciáoně XJ a XK). Relativně malý JLR potřebuje využít poptávky na trhu v segmentech kde zastoupený není.
Rozumím tvým obavám. Snad to tentokrát vyjde. Jak jsem již psal, C-X17 je zatím jediný novější (Callumův) Jag s vyjímkou dalšího páru konceptů, který se mi bez výhrad líbí, pokud jde o vnější design. U prvního XF byla prý podoba předku daná tím, že prý nebyl dostatek času. Podle mě tam byl spíš tlak nějakým způsobem tam trochu zoohlednit S-Type a ono to až tak dobře nešlo.
Pokud jde o sedany, já si nemyslím, že by musely mít zadní světla řešeny s odkazem na F-Type a pokud ano, tak souhlasím, že to mělo být v podobě jako má právě C-X17.
Pokud jde o sedany, já si nemyslím, že by musely mít zadní světla řešeny s odkazem na F-Type a pokud ano, tak souhlasím, že to mělo být v podobě jako má právě C-X17.
Porsche patří do koncernu a to bylo koncernové rozhodnutí. Ony to jsou spíše VW a Audi než Porscháky.
Protože Mercedes nemá image sportovní elegantní značky. Navíc má v 4x4 velkou tradici - G.
To je stejně jako Cayenne a Panamera... podivné výtvory od Porsche, které fandové značky nikdy za Porsche považovat nebudou.
Pokud ctím tradice (a Jaguar je tradiční značkou na trhu), tak Jaguar mám rád pro jiné hodnoty než SUV+diesel. To pak je podobný paskvil jako Alfa Romeo + kombi.
To je stejně jako Cayenne a Panamera... podivné výtvory od Porsche, které fandové značky nikdy za Porsche považovat nebudou.
Pokud ctím tradice (a Jaguar je tradiční značkou na trhu), tak Jaguar mám rád pro jiné hodnoty než SUV+diesel. To pak je podobný paskvil jako Alfa Romeo + kombi.
Jistě, stačí se projet Range Roverem a přesednout do Cayenne. Pak je jasné, že i v tabulkově stejné kategorii existují diametrálně odlišná auta. Že z hlediska pojetí půjde F-Pace cestou Macanu a ne disca sport nebo evogue je jasné.
Pominu-li že F-Pace není čistokrevné SUV, spíše crossover, proč se jaguar+diesel+SUV k sobě opravdu nehodí? To "proč" myslím v kontextu, jestli se diesel+SUV hodí např. k Mercedesu?
U Porsche ji taky nikdo zpočátku nechápal. Přes vnitřnosti má Jag možnost udělat crossover po svém. Takže chápu.
Všechno je to o profitabilitě...asi jim stávající situace nevyhovuje a potřebují se posunout do dalších tříd...podívej se na Porsche...taky by nikdo nikdy neočekával SUV a šup...Cayenne je nejprodávanější Porsche...
Já osobně si myslím, že své kupce si to najde a pro automobilku tento model zcela jistě opodstatnění má...oproti RR to bude levnější varianta.
Já osobně si myslím, že své kupce si to najde a pro automobilku tento model zcela jistě opodstatnění má...oproti RR to bude levnější varianta.