Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Praga Grand [odkaz] ; [odkaz]
Praga Alfa [odkaz]
Praga Golden [odkaz]
Praga UV80 [odkaz]
Liaz 400
Xena a Fox
[odkaz]
Praga Alfa [odkaz]
Praga Golden [odkaz]
Praga UV80 [odkaz]
Liaz 400
Xena a Fox
[odkaz]
Zajímavostí je, že jak Xeny a Foxy tak poslední Pragy měly velmi podobnou kostrukci kabiny. Nevím to na 100%, ale někde jsem něco takového četl.
Liaz se svojí SKL (Stavebnicová Kabina Liaz) přišel rozhodně jako první, jestli to podle něj v Čáslavi opajcli netuším....
Každopádně poslední dva liazy pro komeční zákazníky byly smontovány právě v Čáslavi, to už bylo pod Sipoxem.
Každopádně poslední dva liazy pro komeční zákazníky byly smontovány právě v Čáslavi, to už bylo pod Sipoxem.
Potom to ještě vyráběl Tedom, ne?
Jo, ale krom prototypů udělali jen asi 10 ks + předělali asi 7 původních foxů na Tedom vč. renovace.
Nejvíc jich maj v Sedlčanech, tuším 3 ks.
Nejvíc jich maj v Sedlčanech, tuším 3 ks.
Alex deLarge
nevím ani proč, ale připomnělo mi autíčko z autodráhy, kterou jsem dostal snad před třiceti lety lety...Čímž nenaznačuji, že je něco špatně. Naopak. Moc se mi líbí.
Uváděný výkon je parádnický, určitě bych se za volantem usmíval jako *** (do první ostré zatáčky)
Uváděný výkon je parádnický, určitě bych se za volantem usmíval jako *** (do první ostré zatáčky)
Tady ma clanek jiny obsah, jinde uvadi ten pomer 550 k. na tunu u zavodniho modelu Pragy. Vuz s homologaci ma pry mit 2.0 T od Renaultu, takze nepredpokladam, ze by byl vykon vyssi nez 300 k. i po vyladeni a hmotnost kdyz moc dobre, tak 900 kg.
Kazdopadne i to by byla naprosta pecka a fandim necemu takovemu, zvlast, kdyz se to ma vyrabet v CR. Ted jeste kolik to bude stat, aby dali lidi prednost vozu Praga treba pred britskou legendou Lotus (asi jediny primy seriove vyrabeny konkurent). BTW ktery rozhodne neni nejakym komercnim uspechem.
Nechci byt spatny vizionar, ale spis to vidim na par vyrobenych kusu pro nekolik nadsencu, co za auto budou ochotni zaplatit podle me hodne vysokou cenu. Pri tech par vozech.
Kazdopadne i to by byla naprosta pecka a fandim necemu takovemu, zvlast, kdyz se to ma vyrabet v CR. Ted jeste kolik to bude stat, aby dali lidi prednost vozu Praga treba pred britskou legendou Lotus (asi jediny primy seriove vyrabeny konkurent). BTW ktery rozhodne neni nejakym komercnim uspechem.
Nechci byt spatny vizionar, ale spis to vidim na par vyrobenych kusu pro nekolik nadsencu, co za auto budou ochotni zaplatit podle me hodne vysokou cenu. Pri tech par vozech.
Bully sorry, Praga sice znie Cesky, ale vyrabat sa ma u nas 😉
A co sa vykonov a hmotnosti tyka, maju byt 2 verzie: Atmo 210 PS a Turbo cca 300 PS, ale na tom turbe sa vraj este pracuje a presne cisla este niesu ofiko... 😉
Co sa kom. uspechu tyka, zase to chces porovnavat s "velkoseriovym" Lotusom, pritom aj hmotnostou aj zemeranim a aj celou filozofiou firmy, je to skor konkurent pre Radical 😉
A co sa vykonov a hmotnosti tyka, maju byt 2 verzie: Atmo 210 PS a Turbo cca 300 PS, ale na tom turbe sa vraj este pracuje a presne cisla este niesu ofiko... 😉
Co sa kom. uspechu tyka, zase to chces porovnavat s "velkoseriovym" Lotusom, pritom aj hmotnostou aj zemeranim a aj celou filozofiou firmy, je to skor konkurent pre Radical 😉
Vidis, jak je to ode me takovy kus na vychod, tak se mne to spojilo v Cesk👋-s Slovensko >😁 (vtip).
Jestli ma jit o seriovy silnicni vuz (jak je vsude uvadeno), pak Pragu logicky porovnavam s konkurencnimi seriovymi silnicnimi vozy, teda jedinou znackou.
Pokud ale chces, abych to rekl naplno, tak spis nez nez na ten Radical to po komercni strance vidim na uroven Attacku. Draha garazova vyroba pro par nadsencu.
Jestli ma jit o seriovy silnicni vuz (jak je vsude uvadeno), pak Pragu logicky porovnavam s konkurencnimi seriovymi silnicnimi vozy, teda jedinou znackou.
Pokud ale chces, abych to rekl naplno, tak spis nez nez na ten Radical to po komercni strance vidim na uroven Attacku. Draha garazova vyroba pro par nadsencu.
>😁
ale porovnam nalady ludi na SK v 92-om a teraz, tak spolocny stat si vie predstavit ovela vacsie %... 😄 Len hlavne mesto by musela byt bud Ostrava, alebo Brno >😒]
A to by sa zase moravaci handrkovali...takze bez sance... >😁
Praga R1 ma byt v malych seriach vyrabana tak pre sukromne zavodne tymy, ako v homologizacii pre cestnu premavku. Ci ju prirovnavat k Attacku to neviem, ja som Attack mal k dispozicii este s motorom R4 VTEC ( hadam 12 ci kolko rokov nazad...) No a jazdne vsetko ok, ale co sa pomeru value for money tyka, tak jasne NIE.
Celobakelitova raroha - tot moj nazor.
Chalani s Pragou maju väzby priamo na Renault-Sport, takze uroven by mala byt vyssia, komponenty podvozku - vlastny vyvoj, atd...
Mna skor stve, ze sa nespojili s Dickom Kvetnanskym a nenarvali tam ten RTE ( modifikovany Audi ) R5 2.5 TFSi s >700 PS... >😒] To by bola raketa, ze Pagani, Radical a Koenigsegg by mohli zavriet kram... >😁
A specialne pre mna este quattro a podpisujem objednavku 😉 :yes:
(...aj ked v hlave mam ja vymysleny "plne mechanicky variabilny pohon 4x4"...len to dat do kompu na simulaciu, potom na nejaky model, ci by to fungovalo podla mojich predstav... ... ... a potoooom, potom by sa diali veci ! >😒] )
ale porovnam nalady ludi na SK v 92-om a teraz, tak spolocny stat si vie predstavit ovela vacsie %... 😄 Len hlavne mesto by musela byt bud Ostrava, alebo Brno >😒]
A to by sa zase moravaci handrkovali...takze bez sance... >😁
Praga R1 ma byt v malych seriach vyrabana tak pre sukromne zavodne tymy, ako v homologizacii pre cestnu premavku. Ci ju prirovnavat k Attacku to neviem, ja som Attack mal k dispozicii este s motorom R4 VTEC ( hadam 12 ci kolko rokov nazad...) No a jazdne vsetko ok, ale co sa pomeru value for money tyka, tak jasne NIE.
Celobakelitova raroha - tot moj nazor.
Chalani s Pragou maju väzby priamo na Renault-Sport, takze uroven by mala byt vyssia, komponenty podvozku - vlastny vyvoj, atd...
Mna skor stve, ze sa nespojili s Dickom Kvetnanskym a nenarvali tam ten RTE ( modifikovany Audi ) R5 2.5 TFSi s >700 PS... >😒] To by bola raketa, ze Pagani, Radical a Koenigsegg by mohli zavriet kram... >😁
A specialne pre mna este quattro a podpisujem objednavku 😉 :yes:
(...aj ked v hlave mam ja vymysleny "plne mechanicky variabilny pohon 4x4"...len to dat do kompu na simulaciu, potom na nejaky model, ci by to fungovalo podla mojich predstav... ... ... a potoooom, potom by sa diali veci ! >😒] )
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
>😁
a mne je zase Ostrava aj blizsie aj blizsia 😉
a pařby na Stodolní... :yes:
joooo, noooo...keby, keby...ale nechajme tak, lebo zacat tu zase tahat politiku, tak sa to zase zvrhne nepatricnym smerom a to by som nebol rad... 😉
a mne je zase Ostrava aj blizsie aj blizsia 😉
a pařby na Stodolní... :yes:
joooo, noooo...keby, keby...ale nechajme tak, lebo zacat tu zase tahat politiku, tak sa to zase zvrhne nepatricnym smerom a to by som nebol rad... 😉
zlysoused
Včera jsem se díval na opakovaní Top Gearu, kde přivezli do Londýna všechny silniční vozidla, která se v Británii vyrábí (včetně závodních speciálů F1, traktorů, autobusů, atd.,).
Při té příležitosti mě napadlo, jak by podobná akce dopadla u nás. Myslím si, že bychom se taky určitě neměli za co stydět. Mohl by se podobné akce někdo chopit. Třeba Pepa z Autosalonu. >😁
Při té příležitosti mě napadlo, jak by podobná akce dopadla u nás. Myslím si, že bychom se taky určitě neměli za co stydět. Mohl by se podobné akce někdo chopit. Třeba Pepa z Autosalonu. >😁
Jo, ten díl se mi líbil. Ale když si snažím v hlavě vytvořit seznam veškerých českých pojízdností, tak mne napadají více méně již mrtvé značky... a to je škoda
No oni v tom TG započítali i cizí, v Británii vyrábějící, značky (Toyota, atd).
Pokud by se to udělalo u nás, tak mě napadá😒br />
Škoda
H/K
TPCA
Tatra
Zetor
Iveco
SOR
Kaipan
Praga
Jawa
Gordon
Pokud by se to udělalo u nás, tak mě napadá😒br />
Škoda
H/K
TPCA
Tatra
Zetor
Iveco
SOR
Kaipan
Praga
Jawa
Gordon
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tu je výpis z obchodného registra - bude to auto vyrábané slovenskou spoločnosťou podobne ako K1 attack
[odkaz] 😉
[odkaz] 😉
v cz a na sk vyraba nove auta zo starych snad kazdy bazarista, to by v Londyne cumeli, kolko vyrobcov tu mame
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To je pak těžké uspět, když Vás nepodopoří vlastní země.
Hlavně, že obyčejný lid má podporovat němci vlastněnou škodovku, to je dobrý paradox, že.
O tom co napáchal do roku 1996 stát v Liazu taky není potřeba moc dlouho mluvit, to byla také samá genální rozhodnutí >😁
Místo preferování Xeny měl být první Fox a teprve až potom Xena, nedotažené jednání s výrobci motorů, skoro žádné investice do modernizace a opět žádné státní zakázky napč. na komunální techniku.
A prodejem Soudkově škoda Plzeň to dorazili, následný prodej Sipoxu už byl jen ten pověstný hrebíček....
Jenže je třeba přiznat, že důvodů je víc. Konkurence je značná a výrazně multifunkční.
No ono je těžké budovat hustou serivsiní sít, když ty auta nikdo nekupuje a nemáš jistotu že je i po dobudování sítě bude kupovat.
Vzhledem k tomu, že Praga používala většinou motory Deutz nebo jiné renomované výrobce a převodovky Praga v té době umělo opravit víc firem, nebyl by tom zas tkaový problém.
Jen kdyby byla vůle a nerozhodvaly se státní zakázky se podle tlouštky obálky....
Jinak Praga samozřejmě neměla jen UV80, což byla hvězda truck trialu, ale i větší Alfu, Grand atd.
prakticky si potřeboval cisternu - kropička, valník a sklápeč, bedna jako motážní vůz či bednobus na převoz dělníků do terénu, sypač, hasičský speciály hotový měli, ještě udělat něco pro armádu a nějaký ten zametač nebo sekačku s hydraulickou rukou na sekání svahů atd.
Jinak mě nic moc nenapadá.
Jasně, mohlo by se začít s omezenou nabídkou nebo postavit podvozek tak, aby na to šel třeba MAN nebo MB... Ale je to obrovské omezení. Podobně jako válčí japonské automobilky nabízí jen výbavu přes kterou vlak nejede a proto v Evropě těžce bojují. Na tohle omezení by naráželi taky. Veřejná správa funguje naprd a tohle by byl jednoduchý argument prč nekoupit... - nenabídli to, co jsme poptávali...
A kam se vejde Tatra 815 nebo 148, tam by se vešla i hasičská Praga.
Navíc by asi nebyl problém uzpůsobit rozměry nově budovaných hasičárnách a dalším zařízením.
Se státním hospodařením souhlas, bohužel ani tak (by) nikdo Liazákům nerval za jejich prodkci ruce. Nová řada vozidel přišla přiliš pozdě a ro rozjetého vlaku se špatně nastupuje...
Xena mohla přijít později. Ono prodávat tahač někomu stylem, pane, zaplatte si zálohu skoro v plné výši, mz vám to pak vyrobíme.....to nezní moc lákavě.
Pár desítek?
Spíš pár stovek.
Kdyby stát a jemu podrízené organizace odebraly ročně aspon 40 hasičksých speciálů, 100 aut komunálu (kropičky,sypače, zametače) a ještě něco armáda, lesy , tak spolu s tím, co Praga prodala sam by jim těch 300-400 aut stačilo a mohli se věnovat budování servisní sítě a snažit se proniknout na trhy slovenska, polska, madarska, ruska, buhlarksa, rumunska, bývalé jugoslávie a zkusit ěnco udat v asii, arábii a africe. Myslím že tak 1500 aut by Pragu uživilo.
Avii stačilo na zisk 3000 ks, Praga s mnohem dražšími speciály, kde je větší zisk na kuse by podle mě potřeboval tak polovinu.
A že se dá prodat venku Avie ukázala, když dokázali prodat asi 75 aut v británi, asi 45 v rusku, a dalších cca 300-500 aut ročně v zemích bývalého rvhp.
A to byly tuctové nákladáky, které dělá kekdo, to co dělala Praga krom Unimogu a ještě snad Bremachu skoro nikdo nedělá.
A Unimog stojí trošku jiný prachy.
Je fakt, že začít z ničeho a probít se mezi konkurenci i den jde. i když jsem si vždy malel že ne. Např. Solaris nebo SOR také začli z ničeho. Je to ale asi především o lidech co v těch firmách jsou.
Jkao první se měl dělat fox, po etablování na trzích čr, sr a bývalých zemí rvph měla následovat snada proniknout do ruska, asie a jižní ameriky + afrika a pak teprve měla přijít Xena, opět tyto země a pak snah proniknout na západní trhy.
Se schopným managementem to mohlo dopadnout jinak.
Ideální by bývalo spojit Liaz a Pragu do jednoho Holdingu, kde by mohli sdílet technologie a techniku a snížit náklady + využívat společné dealery. No ale to chtělo jinou koncepci.
Ano to by nebylo vůbec špatné, navíc by se eliminovalo dědictví z dob socialismu (což platí i pro Tatru) a to to, že to byly fabriky na výrobu jedné typové a hmotnostní řady náklaďáků navíc ve velmi hromadném množství. Prakticky všichni západní výrobci mají min. 2, většinou však 3 hmotnostní řady. Navíc SKL kabina Liazu k takovým úpravám byla prakticky předurčena.
Prostě nevzájem si nekonkurovat.
Např. bych vůbec nedělal 4x4 Liaz, to by obstarala Praga, Liaz maximálně jako 6x4 nebo 6x6.
Keby bola doba trochu ina a Tatra mala financie na pokracovanie v os. vozoch, kludne si viem predstavit, ze po 4ks T 613 by som neskor jazdil na T 623 a dnes na jeho nastupkyni. 😄
Nechcem menovat ludi, ktorych v Tatre poznam osobne, mal som par debat s clovekom, ktory sa staral o vyvoj motorov pre vsetky osobne Tatry od T 613 dalej...
Pred 15 rokmi pocas 1 debaty si ma zavolal bokom do 1 dielne, a odkryl 1 plachtu😒br /> Toto je motor V8 3,5 s priamym vstrekovanim paliva, variabilnym casovanim ventilov, variabilnou dlzkou sac. potrubia, vodne chladenie...Vykon 270 PS / 370 Nm...
Sanka na zemi, v ociach slzy... 😒
T 623 malo byt auto s diametralne odlisnou koncepciou😒br /> Motor vpredu, s vodnym chladenim, pohon zadnej napravy...
Tvarovo mala sice pripominat T 613, ale vsetky karosarske diely mali byt ine, auto malo mat sucasnu elektroniku, atd... Malo byt este ine, nez T 700 / 2.
to co je na Wiki je specialna verzia s hlinikovou kasnou, ktora okrem ineho sluzila ako asistencny voz pocas F1 v Madarsku a sundala tam 1 tratoveho "marshala" >😁
tato prerobena T 613 mala vsetky konstrukcne prvky klasickej T 613 / 3, akurat narazniky a prahy boli z verzie 4.
Inac - takych T 613 / 3 s naraznikmi 4-ky po CSFR behalo asi najviac ( skoro kazdy totiz chcel mat svoju 3-ojku krajsiu a dokupoval na nu tieto 4-kove narazniky 😉 )
S Lotusom Esprit V8 ! >😁
Mimochodem auto luxusní třídy které v roce 1996 ani nikdy předtím a potom nemělo ABS ani airbagy opravdu nemělo šanci přežít. Felicia je nabízela od roku 1995. Nemluvě o antikorozní ochraně atd.
Mám rád všechna česká auta a výrobky a nijak nechci snižovat náš um, ale je třeba na věci nahlížet trochu reálně.