Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na silnicích by se mohlo po 68 letech objevit osobní auto Praga

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 8. 4. 2015
58
Osobní silniční auto vychází ze závodních prototypů, kterými se Praga v posledních letech intenzivně zabývá.

Na českých silnicích by se mohl po 68 letech objevit nový osobní automobil legendární značky Praga, která získala v polovině března pro chystaný supersportovní automobil povolení k silničnímu provozu. Vyplývá to z informací firmy Praga Cars, která značku Praga vlastní.

Jediným zveřejněným detailem chystaného vozu je poměr výkonu a hmotnosti 550 koní na tunu. To je více, než u Ferrari Enzo a srovnatelný údaj s Bugatti Veyron. "První oficiální fotografie budou k dispozici koncem dubna a oficiální představení plánujeme v horizontu tří až pěti měsíců," řekl ČTK zástupce Pragy Tadeáš Marek.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce zbraní Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata ovládá společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Praga vznikla v roce 1907 a proslula produkcí osobních vozů mezi dvěma světovými válkami, kdy byla největším tuzemským výrobcem automobilů. Zprvu továrna vyráběla vozy podle zahraničního vzoru, například v licenci francouzské firmy Renault. V prosinci 1909 se poprvé objevilo jméno Praga a čeští konstruktéři začali pracovat na prvních vlastních automobilech.

Například v roce 1930 Praga vyrobila stejně aut, jako všichni ostatní výrobci v Československu dohromady. Po konci druhé světové války dostala Praga za úkol produkci nákladních automobilů. Po typech RN, RND a ND přišel odolný vojenský automobil Praga V3S. Ten se ale od půlky 60. let vyráběl v letňanské Avii a ve Vysočanech, kde sídlila Praga, zůstala výroba převodovek. Ta už je ale nyní minulostí, stejně jako pokusy o oživení značky výrobou univerzálního automobilu UV80 nebo terénních motocyklů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ty pokusy
ryccardo
| 9. 4. 2015
No klidně můžeš. Kupříkladu takhle skončilo několik cukrovarů, který koupila zahraniční konkurence a okamžitě je nechala srovnat se zemí. A kupříkladu Tatra přišla po revoluci o spoustu zakázek jen kvůli tomu, že nám to západ zatrhnul. Liaz a Tatra měly velkou devízu v tom, že vyráběly levný, spolehlivý a vysoce mechanicky odolný náklaďáky s vysokou variabilitou a levným jednoduchým servisem. Podívej se kolik jich pořád ještě teď jezdí.
Výroba u nás.
1georgio
| 9. 4. 2015
Tu je výpis z obchodného registra - bude to auto vyrábané slovenskou spoločnosťou podobne ako K1 attack
[odkaz] ;-)
Avatar - Stejsn
Výroba u nás.
Stejsn
| 8. 4. 2015
chybí ti tam žacléřský Ocelot
Avatar - Barrichello
Ty pokusy
Barrichello
| 8. 4. 2015
Mel - sikovny lidi, velky areal a levnou pracovni silu. Chtelo to jen dovry management a penize a rozjeti vyroby Foxu a Xeny
Avatar - Barrichello
Ty pokusy
Barrichello
| 8. 4. 2015
O te co mela byt a nebyla. Konkurence je fajn, ale nesmis si konkurovat navzajem vlastnimi vyrobky. Kazdy mel delat neco a to konkretne to, v cem byl nejlepsi