Kompaktní Toyota je od nynějška k mání v Japonsku s novým přeplňovaným čtyřválcem objemu 1,2 litru a výkonu 84 kW. První informace jsme přinesli již v průběhu ženevského autosalonu.
A je to tady, to, čeho jsem se obával. Vypadá to, že se rychle blíží konec doby, kdy si člověk bude moci koupit kvalitní japonské auto s atmosférickým motorem. :no:
Tak šup šup pre Auris s tou atmosférou, kým je čas. ;-)
Ja by som si radšej počkal na ten turbobenzín, vysokootáčková 1,6ka nemá napriek nominálne vysokému výkonu moc dobré ohlasy a pre bežné rodinné auto bez akejkoľvek štipky športovosti je podstatne vhodnejší "spodový" turbomotor, než atmosféra s výkonom v nebeských výškach.
To je typický japonský přístup - novinku šupnou na domácí trh, a až když vychytají mouchy, pošlou ho i do světa. Tak se dělá kvalita. Později, ale tutově.
Tak oni hlavne nemaji asi prostory pro vyrobu. Vychytavat mouchy na domacim velmi narocnem trhu je nesmysl. To by tu znacku odrovnalo. Motor uvedly na trh prave tam, protoze ho tam zakaznici zaplati
Škoda, že se do Aurisu nemontuje žádná pořádná atmosféra (ideálně aspoň 1,8ka). Takhle bych šel spíše taky do turba, a to mi obvykle více vyhovují atmosféry. Musí mít ale objem.
1,6 ma maly kroutak a chybi ji ten Atkinson, tudiz usporny provoz. Motor se mi zdal taky docela slaby bez kroutaku, protoze ma vykon i kroutak az ve vysokoych otackach. Lepsi volba by byla 1,8, 2,0 s Atkinsonem. Jelo by to lepe a zralo podobne, v te 1,8 i mene.
Jsou uživatelsky příjemnější. Žádná zvláštní péče...běžnej doporučenej servis, pružný, úsporný, tichý. Žádná výkonová špička, trochu naftovej zátah od nízkých otáček, točit přes 6k nemá smysl ;-)
A to si predstav, ze tyhle novy motory od Toyoty nebudou mit problemy s rozvody(budou s vysokou pravdepodobnosti spolehlivejsi) a budou uspornejsi diky Atkinsonu. No neni to krasa? ;-)
No, třeba naftové SkyD zřejmě vzor vychytaného motoru nejsou... o Renesis ani nemluvě. Sem tam se objeví nějaké zvěsti o 2.0d od Subaru třeba, nakonec ani Imprezy STI nebyly neprůstřelné... ale to už jsou takové historky z podsvětí.
Prave ze je zajimave, ze kdyz se zeptas majitele, ktery po 2 a znovu po 3 letech jel na vymenu rozvodu a buhvi ceho jineho, tak je spokojen ;-)
Tuhle mi kamarad, rikal jak se mu objevily po 3 letech na Skode problemy s rozvody a Skoda dava ruce pryc. Prej maji zkusenost, ze za to muze neznackovy servis, protoze tam nedal znackovy olej jako ve Skodovce. Takova je prej zkusenost vyrobce Skoda a duvod proc se objevuji tyto problemy >:D
Dvě Toyotí atmošky jsem měl na firmě. S oběma se bez problémů najelo cca 100kkm, ale s přeplňovanýma jednotkama jiných výrobců taky. Takže o co jde? Snad jen o to, že i u Aurisu s výkonem +130HP bylo nutný v dálničních stoupáních zařadit 5° jelikož to na šestku jednoduše nejelo a pokud se motor honil, měl spotebu vyšší než foukaná koncernová 1,4!
Nevěřím že 1,6 v Auris žere stejně a nebo víc než koncernová foukaná 1,4. Mám ve firmě 3 Toyoty z toho je jeden Auris 1,6 kupovaný v březnu letošního roku. Teď má najeto cca 3500 km, takže syrový motor. S každým autem jezdí jen jeden člověk. Kluk co jezdí s Aurisem cca 40 letý člověk má průměrnou spotřebu 5,4 litru/ 100km. Podotýkám, že ten člověk není žádný louda. Nikdy si nestěžoval, že by auto nejelo a bylo líný. Pravda jezdí většinou dálky, ale auto je plný. Jo a měnit Toyoty po sto tisících??? Pokud je někdo nezboří při nehodě ,tak je neměním dřív než po 300 tisících a to se pořád ještě nesypou.
Kolega z branže má TSi 1,4, vlastně měl. Vždy po 20 tisících se mu vysypal motor, už jsme si z něj dělali srandu, že až bude auto prodávat, tak bude mít motor v záruce. No jemu to nežralo míň jak 6,5 - 7 litrů/100km a když se blížilo 20 tisíc tak + 4l oleje/100km.
Presne, zazvonil zvonec pohadce o kvalite foukanych TSI ;-)
Spotreba bude cca stejna, rozdil bych tu nevidel.
Nic si z toho nedelej a jdi radsi radit se servisem na vw klub >:-[]
No tak na foru skodahome a vw-club se vesele probiraji rozvody.
No a mit po 2 letech na Golfu nefunkcni klimu, no nevim. Francouz to asi neni, ale japonec urcite ne. Tam treba nechybi napln uz z vyroby ;-)
Jako ze vyrobce pousti do prodeje auta, ktera nejsou 100% funkcni a take ze musis za 2 roky do servisu na opravu, protoze ti nefunguje klima a nevis co tomu je. Ze se z toho vyklube unik je ta lepsi zprava a neni to zrovna druhy casty problem nefunkcni kompresor.
Tak pokuzd mluviš o Francouzich tak je to možne. Jinak když se podivam co mi Toyota nabizi tak nevim jestli se mam smat nebo brečet. Hodně velka bida a navic nevzhladněji už to snad nikdo jiny neumi.
To jsme ti v diskuzi pod testem C4/FF šlápli na kuří oko, že ty francouze taháš i sem - pod článek o novém motoru Toyoty?
Mohu se zeptat, kolik francouzů jsi reálně vlastnil?Já jen tedy, že můj Megane neměl za pět let a 115tkm žádný, opakuji žádný problém. Ale ty se v tom asi vyznáš líp...
Koncern s první generací TSi problém měl-to je prostě fakt. Patrně daň za to, že s malými turby přišel mezi prvními, což je pro koncern nezvyklý přístup. Fiat, Renault, Ford, PSA, nikdo z nich tak velký problém se spolehlivostí malých turb neměl a nemá.
V rámci objektivity je samozřejmě nutné zdůraznit, že v současné generaci je problém rozvodů vyřešen a vše je OK. Což nemění nic na tom, že přístup koncernu k tomuto problému se mi hrubě nelíbí (měla být svolávačka) a pro mě osobně je to jeden z důvodů, proč auto od VW group nechci. Ale je fakt, že proti problému s airbagy u Roomstera je to prkotina...
Tak podľa anglických webov tento motor má prísť aj do Európy. A bolo by to ostatne logické, veď malý downsizovaný turbomotor je presne to, čo EU vyžaduje, takže by bolo zvláštne, keby to Toyota neurobila. Skôr to bude typický japonský prístup, že najskôr uspokoja domáci trh, kde sa aj motor fakticky otestuje a do EU príde v podstate s vychytanými prípadnými počiatočnými muchami.
Z ceho prameni tvuj pocit ze je treba neco vychytavat? Kdyz Toyota uvadela na trh drive motory tak si mel take pocit, ze je treba neco vychytavat? Nebo ten pocit mas az po zkusenostech co predvedl koncern VW. Toyota ma ve svete jmeno vyrobce spolehlivych aut a nemuze si dovolit neco testovat na lidech, kor na tak narocnem trhu jako je Japonsko. Problem bude spise v kapacite tovaren a klidne by si novy motor v EU mohl pockat i na novy Auris.
Skor je tu diskusia typu JAP vs GER ako o toyotackom motore. Je to na dlhsiu diskusiu ... a zamerne nepisem Azia vs EU, to je este inak natocena story.
Mame vela aspektov (vyvoja, obchodu, pristupu atd.). Ja by som to tak jednoznacne nevidel, ovsem ako majitel oboch taborov ... ak chces jazdit bez velkych priekakov, tak JAP.
Uz v salooone je ti jasne, ze ten japonec nema toto a tamto ma na figu vymyslene, ale to funguje viac menej stale rovnako. Aj ked aj tu uz cosi pokryvkava a cisty stit vyzera inac. Od nemca cakas nalestenu bomba karu a ... fakt je to bomba - tikajuca, po zaruke vybuchne. Zvalit vsetko na spotrebak ci majitela je neskutocna svinarna.
BMW dodnes nema plnu garanciu ani 2 roky. Recicky tipu, ze si mozem doplatit ma neberu. Bud na to mam alebo nemam ! Mne je z toho smutno. Pretoze EU produkcia mi bola vzdy blizsia.
webpaja ma uz asi "nove" 1,4 TSI so 16V potichu v katalogu znacene rovnako ako prve TSI. Je to neskutocne prekvapko, ze na Aurise 1,6 si musel podradit do kopca ... ked na 6ke ti teoreticky (bez urcenia vykonu) vychadzala aka MAX speed ???
Teoretická MAX speed je na 6 kvaltu kolem 280 km/h, takže už asi chápeš, proč je nutné si podřadit. Ono 3000 rpm točící 1,6 opravdu žádný tavič není, menší stoupání (takové to, že jedeš proti toku řeky) suše zvládne, ale jak se objeví stoupací pruh pro kamiony (a ani to není podmínkou), tak musíš 5 nebo míň.