Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na českých dálnicích by se mohlo jezdit rychlostí až 150 km/h, ovšem ne všude

Spousta českých řidičů volá po zvýšení maximální povolené rychlosti na dálnici. Možnost je to reálná, ale pouze v některých úsecích.
Zpět na článek
9. 4. 2015 15:48
9. 4. 2015 17:24
10. 4. 2015 00:00
10. 4. 2015 19:28
9. 4. 2015 18:00
9. 4. 2015 18:12
9. 4. 2015 18:22
9. 4. 2015 18:42
9. 4. 2015 18:48
9. 4. 2015 18:54
9. 4. 2015 19:03
9. 4. 2015 22:05
9. 4. 2015 22:36
9. 4. 2015 22:54
10. 4. 2015 07:32
9. 4. 2015 23:30
10. 4. 2015 07:31
10. 4. 2015 09:55
10. 4. 2015 10:41
10. 4. 2015 11:59
10. 4. 2015 17:32
9. 4. 2015 18:45
9. 4. 2015 19:39
9. 4. 2015 19:56
10. 4. 2015 11:41
9. 4. 2015 18:45
9. 4. 2015 22:50
10. 4. 2015 00:52
9. 4. 2015 19:14
9. 4. 2015 20:00
9. 4. 2015 20:19
9. 4. 2015 20:20
9. 4. 2015 20:28
9. 4. 2015 21:04
9. 4. 2015 21:32
10. 4. 2015 11:43
9. 4. 2015 21:28
9. 4. 2015 20:14
9. 4. 2015 20:28
9. 4. 2015 20:17
9. 4. 2015 20:22
9. 4. 2015 21:11
9. 4. 2015 22:37
9. 4. 2015 23:46
9. 4. 2015 20:18
10. 4. 2015 07:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 4. 2015 22:14
9. 4. 2015 22:47
10. 4. 2015 21:34
10. 4. 2015 23:14
11. 4. 2015 19:56
9. 4. 2015 23:11
10. 4. 2015 07:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 4. 2015 09:09
10. 4. 2015 09:13
10. 4. 2015 12:58
10. 4. 2015 14:11
10. 4. 2015 16:29
10. 4. 2015 17:39
10. 4. 2015 17:38
10. 4. 2015 18:09
10. 4. 2015 23:21
10. 4. 2015 23:20
12. 4. 2015 10:13
9. 4. 2015 15:41
Zásadně nesouhlasím s návrhem soudruha Stanjury
Jsem naprosto zásadně proti zvýšení rychlosti ze současných 130 km/hod. Naopak uvítal bych snížení ze 130 na původních 110 km/hod. Populistický návrh soudruha Stanjury zaplatí životy nevinní řidiči. Pan Stanjura by měl být vděčný osudu, že ho zatím nevyšetřovala Policie ČR, a že ani neskončil ve vazbě. Starosti o dopravu ať nechá na odbornících.
Rozbalit vlákno
72
9. 4. 2015 15:49
Re: Zásadně nesouhlasím s návrhem soudruha Stanjury
Z jakýho důvodu tak míníš? Bavíme se o nejvyšší povolený rychlosti, ne povinný pro všechna auta. 150km/h mi přijde jako povedenej kompromis.
9. 4. 2015 16:44
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
jj
TO JE HROZNÝ V TÝDLE ZEMI, NENÍ KDE PROTÁHNOUT ELEKTROMOTORY [odkaz] NEJLEPŠÍM Z NEJLEPŠÍCH [odkaz] s maximálkou 250km/h [odkaz] [odkaz] jako prd A POŘÁDNĚ ZKALIBROVAT JEJICH BATERKY [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
9. 4. 2015 16:54
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
To bys hodně rychle vybil baterky. >:D
9. 4. 2015 20:54
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
1) V zemích jako USA, Kanada, Japonsko ... kde jsou lidé kultivovanější a mají větší respekt k právnímu řádu + jsou kvalitnější silnice i většina aut, je maximální rychlost na dálnicích 100 km/hod (USA ± několik kilometrů)

2) V západní Evropě je maximálka zhruba od 110 do 130 km/hod (asi jsou i vyjímky, ale v naprosté většině je to těch 110 až 130 km/hod)

3) Nevím, kde je povolená maximálka 150 km/hodinu, tipnul bych, že v nějaké rozvojové zemi slonovinové Afriky, nebo něco podobného

4) Takže věřím zkušenostem z vyspělejších, bohatších, civilizovanějších západních zemí, věřím tomu, že nejvíc nebezpečných situací vyvolávají řidiči, kteří nedodržují předpisy, a maximální rychlost. Řeči o tom, že ta vyšší rychlost je dobrá proti únavě, mikrospánku, jsou nesmysl (vlastní zkušenost).

5) V ČR je povolená maximálka na dálnicích 130, jezdí se 150, když bude povolených 150, bude se nakonec jezdit 180 km/hod.

6) Lidé typu Stanjury a spol. nás, ze svých osobních pohnutek, stále směřují někam na Balkán, kde místo zákonů a předpisů platí právo "silnějšího".

7) Žádný reálný skutečný důvod pro neustálé zvyšování maximální rychlosti není. I trend ve světě je opačný.Časová úspora bude dělat pár minut a zvýšenému riziku absolutně neodpovídá. Kdo má nějaké vnitřní svrbění a pocit uspokojení z rychlosti, ať si jde na okruh.
10. 4. 2015 06:52
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Shrnul bych to...svět ovládá zlovůle a přizdis.áčství lidí, kteří dostali mandát od nás...voličů. Neumí pojmenovat věci pravými jmény, lžou a domnívám se, že následně i svým lžím věří.
Problém na nejbezpečnějších druzích silnic, tedy dálnicích není rychlost jako taková, problém je nesprávná jízda, omezování, či ohrožování ostatních.
Není to tedy o rychlosti, ale o schopnosti používat mozek, posuzovat situace a umět řídit.
Celá koncepce výuky řidičů je již špatně. Autoškoly opouštějí lidé, kteří jsou sotva schopni koordinovat základní řidičský požadavky. Pakliže se dostanou na úroveň, kdy bez většího vnímají obládají volant, brzdu, spojku, řazení...přichází pocit neohrozitelnosti.
Poked by se voucher zkvalitnila, znásobil se počet hdin za volantem, policie bude vidět a přestane postihovat pouze tzv. "piráty" za rychlost, ale i další nebezpečný chování...pak není důvod zvednout limity i nad 150km/h. Na dálnici samosebou.
10. 4. 2015 08:12
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
1) co dělají v USA, Kanadě a Japonsku je jejich věc.

2) V západní Evropě je ale taky možno jezdit i neomezenou rychlostí na dálnicích a nevšiml jsem si, že by na Německých dálnicích umíralo ročně nějak větší procento řidičů než jinde.

3) To že 150 nikde jinde povolených není nic neznamená. Přijde mi to jako slušný kompromis mezi 130 a neomezeně.

5) Představa, že když je povolených 130 a jezdí se 150 tudíž když povolím 150 bude se jezdit víc je dost úsměvná. Já jezdím do 160 ti, protože nad tuhle rychlost už auto dost výrazně žere. Držet trvalou rychlost 180 představuje velice významný zvýšení spotřeby. Čili podle mě by se nezměnilo nic. Lidi budou jezdit DÁL 150 160 podle stavu silnice a provozu a procento pospíchačů, který jedou 200 bude podobný. Za mě můžu říct, že bych jezdil pořád stejně tak jak jezdím teď.
Avatar - wakantanka
10. 4. 2015 13:11
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Ja by som ťa ešte doplnil. V austrálii mali na najdhšej highway neobmedzenú rýchlosť. Potom tam nejaký mozgog alebo kto zaviedol obmedzenie. Výsledok počet vážnych nehôd narastal geometrickým radom a rýchlo to obmedzenie zrušili. Jasne naše diaľnice nie sú austrálske, ale rýchlosť nie je na vine nehodám. Konieckoncov písal o tom vyššie aj webpaja a tvrdí to už dávno aj Jeremy Clarksson :d
10. 4. 2015 12:47
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
V Polsku je to bez keců, značkou, zvednuto na 140km/h. A jak krásné a hladké 3-proudové dálnice mají - můžeme jen závidět. V Itálii se zase jezdí plnou i v tunelech. A nemá to vliv na nic. V Rakousku je 90, protože spí králici, 90v tunelech a tak se tam pořád dokola nebezpečně předjíždí, ti co maji strach jezdí 90/130 podle předpisů a šetřilci (+autobusy a kamióny) jedou furt 110! Kdyby ti úřednící vzali ty značky a předpisy do sběru a potom šli na pracák, tak nám je všem nejlépe.
9. 4. 2015 15:56
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
zkušenosti ze světa spíš mluví přesně opačně než si myslíte, a to že tam kde se rychlost zvýšila se zvýšila i bezpečnost, naopak ve státech kde rychlosti snížili se bezpečnost také snižila, pokud to bude rozumně řízeno tak 150 na dálnici rozhodně není žádný problém, ještě by to chtělo vytlačit pomalé kamiony na koleje a bylo by to ideální
9. 4. 2015 16:00
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Velmi těžko se postihuje nesprávný způsob jízdy a omezení ostatních účastníků silničního provozu, což je nešvar právě kamioňáků...
Soustředit se na to by znamenalo zvýšený úsilí a asi i náklady pro PČR. Přesto si myslím, že by se to v konečným důsledku vyplatilo.
To je jedna z primárních věcí k řešení, pokud chceme zvýšit dálniční limity.
Avatar - Covenant
9. 4. 2015 16:16
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Zkus si jed delší trasu např. z Moravy do Prahy 130 nedej bože 110.....mě taková jízda spíš uspává, jsem víc nepozorný a naopak trochu svižnější mě udržuje pořád ve střehu...nelepím se nikomu na kufr, neproblikávám když dojedu někoho kdo striktně dodržuje a počkám až dopředjíždí třeba kamion, ale když to provoz umožňuje tak to přišlápnu.
Avatar - AUDIRS6
9. 4. 2015 17:19
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
opisal si moj jazdny styl ! :yes:
Pre mna je standard nieco medzi 160-180, podla okolnosti, hustoty premavky, kvality cesty atd...Tiez nehovorim ze toto je moj jediny interval od 1.1. do 31.12., nakolko obcas vieme ako tie cesty vyzeraju, ze... ;-\
Raz, vdaka mojej "zaspavavosti", kedze som isiel v noci s kamaratom pre jeho sestru na letisko a po dialnici som isiel striktne 130, a kamarat si vsimol ze je to pre mna mucenie, tak sa ma spytal, ze co by mi pomohlo - ja ze trosku muziky a plynu... >:-[]
No a zrazu vsetko bolo v poradecku...az kym sa mi v spätnom zrkadle nezablyskalo >:D
neskoro som si vsimol toho Passata zamaskovaneho v krikoch ( cierny, v tme na vyjazde z odpocivadla ) tak som ubrzdil co to bolo mozne, zmenil pruh na lavy nech mu to meranie este ztazim...tak pomohlo ciastocne...
Cakal som, kedy pani prijdu, ale asi sa moc neponahlali, spomalil som az na 90 a potom som ich konecne uvidel v spätnom, automaticky dal vystrazne, zastavil a isiel "na debatu". A tento dovod - ze aby som sa neunudil k smrti a nezaspal, som pouzil ako vysvetlenie - ved polisom sa nema klamat, vsak ? Ze vraj mam stastie, ze mam kvalitny voz a hovorim pravdu, aj ked taky dovod este nepoculi >:D
Navrhol som "dobru cenu", oni prikyvli a islo sa dalej ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2015 17:47
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Těch 160-180 je rozumnej standard pro každýho. Když máš trochu použitelný auto je to přesně rychlost kdy se eště nemusíš nějak extrémně soustředit a přitom to docela vodsejpá :yes:
9. 4. 2015 18:00
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Ano, 160km/h je příjemná cestovní rychlost, kdy cesta odsýpá. Řekl bych tak akorát ;-)
Avatar - Ozzman2
9. 4. 2015 18:05
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Ale ne na české přecpané D1..... V noci za dobré viditelnosti ok, 180 je už docela fofr, když potkáváš kamiony a to nemluvím o špatně přehledném úseku, kde se přiřítíš 180 za dva předjíždějící se kamiony či kloboukáře...

Nejsem proti zvýšení na 150km/h na určitých úsecích, ale řeči majitelů silných aut, že jezdit 180 je proti únavě je kec... když jsi unaven, tak pospáváš i ve 180 (vlastní zkušenost a mimo prudkého brzdění při vjezdu nějakého experta do levého mne nic neprobere). Je zajímavé, že je normální vysoká rychlost pro každého takového, kdo sedlá silný stroj. Proč to nehlásí majitelé slabších vozů? 180 dnes jede každé auto a nemá problém kdejaká Oktávka udržet i do kopce... Diskriminace dle finanční situace je opravdu nepřijatelná, proto kdo jezdí rychle, ať je tvrdě potrestán... není to totiž jen o něm a jeho autě n silnici..... a rychlost do 150-160km/h na rovných úsecích zvýšit.
9. 4. 2015 18:37
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Počkej Ozzy, nepíšu nic o 180, ale o 160km/h. To zvládne dneska kdejaký auto s rozumným motorem a to i v malých autech... Tj jak píšeš v poslední větě, povolit 150km/h na přehledných úsecích - jsem pro ;-)
Avatar - Ozzman2
9. 4. 2015 18:45
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Jo ja reagoval na to vlákno :-) Nemyslel jsem to na tebe konkrétně :-) Jen sem nechtěl zakládat vlastní vlákno >:D
9. 4. 2015 18:49
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
OK, v pohodě ;-)
10. 4. 2015 08:15
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Taky tak jezdím. Ve chvíli kdy je ale hustý provoz nebo prší to nicméně nejde praktikovat a je potřeba jet tak rychle, aby člověk nebyl výrazně rychlejší než auta kolem a zároveň si byl schopný před sebou nechávat volný prostor na případné nouzové brzdění.
10. 4. 2015 06:55
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Asi jak kdy ne?
Avatar - Bazalt
9. 4. 2015 19:53
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
160-180 jako standart? Tohle je v UK hodnocené jako trestný čin nebezpečné řízení. kromě obrovské pokuty, zabavením řidičáku na několik let je běžné i vězení. A to jsou v Anglii většinou lepší dálnice a rozhodně větší vzdálenosti. Počítal jsi někdy jaké je bezpečná vzdálenost na zastavení tvého úžasně kvalitního auta?
10. 4. 2015 08:18
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
V UK ať si dělají co chtějí. To mě celkem nezajímá. Nicméně na to aby mohl člověk letět 180 musí mít rozhodně prázdnou dálnici. Není možný takhle jet ve chvíli kdy v pravým pruhu jedou auta u kterých hrozí, že se budou předjíždět. Jelikož z takový rychlosti se už špatně brzdí.
10. 4. 2015 12:50
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Zkoušel, je to asi 3x méně než podle Besipu a dalších kecálistů. Ono pokud má někdo reakci 1s na sešlapnuti brzdy a 1s, aby brzda zabrala naplno, tak patří do Bohnic a ne na cestu. Ostatní řidiči, když dávají pozor maji reakční dobu od 0,2 do 0,4s ;-)
Avatar - Bazalt
9. 4. 2015 19:55
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
160-180 jako standart? Tohle je v UK hodnocené jako trestný čin nebezpečné řízení. kromě obrovské pokuty, zabavením řidičáku na několik let je běžné i vězení. A to jsou v Anglii většinou lepší dálnice a rozhodně větší vzdálenosti. Počítal jsi někdy jaké je bezpečná vzdálenost na zastavení tvého úžasně kvalitního auta?
Avatar - AUDIRS6
9. 4. 2015 20:13
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Brzdna draha - aj to mas v mojom dalsiom prispevku - treba citat vsetko... ;-)
Este raz aj pre teba osobitne - nech mojich 160-180 teba netrapi a ani nech to nikto nebere ako priklad pre svoju jazdu.Cestne ti tu hovorim, ze moja rychlost nebude pre teba nikde na ceste dovod, tvojej fyzickej alebo majetkovej ujmy. Mozno len psychickej - ale pokial toto niesi schopny akceptovat, potom by si nemal jazdit do Nemecka. Tam ta kludne na dialnici obehnu 2-nasobnou rychlostou. A teraz co...? Nakladies do gati a pojdes sa sudit za sposobenu materialnu a psychicku ujmu ? >:-[]
Avatar - Bazalt
9. 4. 2015 20:30
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Řekl jsi to naprosto přesně, v Německu jsou na to zvyklí. Jinde ne. Přes Německo jezdím. A nikdy jsem si nevšiml že by někdo porušoval limit na silnicích kde je uveden.
9. 4. 2015 20:36
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Niektori nemci v lepsich autach s radarovym tempomatom jazdia v noci a aj v hmle az po maximalku pri ktorej to este funguje. Na Lexuse LS600H v hmle 170 kmh ( vraj mal este 10 kmh rezervu do limitu ) . Ani s talianom, ktory mal v sebe 4 vodky, som sa na jeho XC70 te tak nebal. Pravdu mal nemcur vtom, ze to auto prekazku uvidi skor a zareguje rychlejse a hlavne poriadne ( brzdilo dobre ). Odvtedy mam trosku bavu, aby ten radar tym za mnou fungoval...
Avatar - Bully_
9. 4. 2015 23:15
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
To je s prominutim dost nebezpecna zabava. Kdyz ti v te mlze vjede nekdo pred auto pri 80 km/h, tak i kdyz to do nej mozna narves, stacis aspon zbrzdit na nejaky slusny rozdil vasich vzajemnych rychlosti. Ve 170 mozna zacne radarovy tempomat reagovat rychleji nez clovek, ale fyziku neprekeca. Brzdna draha s rychlosti neroste linearne, ale exponencialne.
10. 4. 2015 11:38
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Radarový tempomat nemám, takže tento druh adrenalínu nemôžem pestovať a ani by som to nerobil , ale toto využitie niektorí šoféri objavili a používajú ho.
Strach mám z toho zázraku aj preto, lebo po prvom majiteľovi , ktorý dal za auto plnú cenu, to potom kúpi ďalší, a ešte ďalší až to skončí u niekoho, kto si bude istý, že to v aute má, ale už nebude mať prachy nato, aby išiel do servisu, kde by mu skontrolovali, či to funguje. Pred takým by som sa nechcel s autom ocitnúť...
Avatar - Bazalt
9. 4. 2015 20:37
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
K brzdné dráze. Máš opět pravdu. Pokud jezdíš tak že máš při své rychlosti před sebou 100-200 m volného prostoru (plus předvídáš že ten kamion fakt může vybočit jak to s oblibou dělají) tak není žádný problém. To co ale vidím na českých (nejen) dálnicích je levý pruh plný aut s rychlostí víc jak 160 km/h s rozestupy sotva tři až pět metrů.
10. 4. 2015 08:21
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
To znám. Když v takovým pruhu jedu já, tak vidíš řadu aut nalepených jedno na druhým pak 100-150 metrů díru následovanou mnou a za mnou nalepený hejno aut, který supí proč ten idiot nejede a nechává tam takovou mezeru. >:D
10. 4. 2015 08:13
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Chválím :yes:
9. 4. 2015 16:20
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Já myslím,že soudruh jsi ty a jezdíš v nějaké popelnici,která víc jak 130 nejede.
Avatar - Ozzman2
9. 4. 2015 18:06
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Každé auto dnes jede víc, jak 130.....
10. 4. 2015 08:22
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
No to si ještě nejel Roomsterem 1,2 HTP nebo novou Fabií 1,0 >:-[]
Avatar - twistedTSD
9. 4. 2015 16:21
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Rychlost zabíjí?
Avatar - Dinar
9. 4. 2015 16:31
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
>:D >:D Máš to v té hlavičce ale polepené. Soudruzi se zaklínají heslem rovnosti, v jejíž jménu regulují, omezují, protože oni nejlépe vědí, jak má kdo žít a kolik může jet. Takže jakýkoliv návrh na zvětšení prostoru pro vlastní rozhodnutí, jímž zvýšení limitu bezpochyby je, nemůže vzniknout v hlavě soudruha. Z toho, co píšeš, je zřejmé, kdo je tady soudruh, i když možná zatím spíš svázák.
Avatar - Falco
9. 4. 2015 23:34
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
:yes:
Avatar - JDM
10. 4. 2015 11:51
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
:yes: :yes:
9. 4. 2015 16:53
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Jak jsi přišel na to, že je to nebezpečné a že to stojí (bude stát) životy? projdi si černou kroniku a koukni se, co nejčastěji zabíjí lidi na silnicích...
9. 4. 2015 17:17
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Soudruhu raději se podívej kolik lidí na těch dálnicích umřelo, takže tou statistikou asi dost zahýbal ten co uhořel, když ho honil Passat :-! O Velikonocích bylo nejvíc mrtvých v 2hodiny ráno zakáže noc a Velikonoce >:D čímž ušetřítme určitě víc životů než, když pojedeme po dálnici 110 :no:

150km/h je podle mě dobrý kompromis a ti co se bojí, že se v té rychlosti zabijou můžou jet pomaleji v PRAVÉM pruhu a pokud se bojíte těch ostatních tak nikdo nikoho nenutí jet po dálnici, ale můžete klidně po okresce on je nikdo nesboural.
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2015 17:43
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Odborníci vědi že na světě proběhlo už mraky zkoušek vyšší rychlosti a všechny dopadly paradoxně přesně vobráceně než si troubové představujou = vyšší rychlost přinesla nižší nehodovost ;-)
A radši nejezdi do rychlostně neomezenýho Německa kde se rychlejš jezdí i na okrskách, je tam výrazně nižší nehodovost než u nás >:-[]
9. 4. 2015 17:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2015 17:51
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Nevnucuj se
9. 4. 2015 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2015 17:57
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Vtipnej a nápaditej jako vždy :yes: >:-[]
Avatar - Ozzman2
9. 4. 2015 18:09
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Nehodovost a úmrtnost na silnicích jsem studoval.... přečetl jsem dost studií a vždy se uvádělo, že viníkem nehod je nepřizpůsobení rychlosti společně s dalším faktorem (provoz, stav vozovky, viditelnost).... něco na tom bude, nemyslíš? Na té dálnici totiž nejsi jen ty se svou prémiovkou...
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2015 18:18
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Nevim co si studoval ale rychlost nemá s nehodovostí moc společnýho. Teda krom toho že to u nás policajti rádi píšou jako příčinu. Nebavíme se vo mládeži co jede v neděli nad ránem ze zábavy ale o jízdě po tříproudejch dálnicích. A na tohle téma proběhly v mnoha státech praktický studie a při dočasně povolenym vyššim limitu většinou šlo vo 160 km/h se nehodovost snížila. Sousední Německo kde sme asi všichni párkrát byli jasně ukazuje že vo rychlosti to neni. Co pamatuju vždycky tam byla nižší nehodovost než u nás. Na dálnici i na okreskách. Že se tam jezdí rychlejš je prostě fakt. Takže v rychlosti to neni
Britskej fór co je realita že v místech kde snížili rychlost se nehodovost dokonce zvýšila [odkaz] možná znáš sám :-)
Avatar - Ozzman2
9. 4. 2015 18:31
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Četl jsem studie z USA i EU, vyšší rychlost není nebezpečná, pokud máš adekvántní auto a adekvátní silnici a hlavně! hlavně vychované řidiče! Německo je na tom lépe, ale podívej se také na jejich infrastrukturu, na druhou stranu, Velká Británie má velké omezení a úmrtnost je tam ještě nižší, dlouhodobě i nižší než v Německu...

Je přeci logické, že při vyšší rychlosti je brzdná dráha větší, doba nutná k reakci se snižuje. Do toho už rozdíl mezi tebou a jedoucím kamionem není 30km/h, ale 60, co je 2x tolik.. Tvrdit, že rychlost nemá s nehodovostí moc společného je asi stejné jako říct, že cigarety nepomáhají vzniku rakoviny....

A to nemluvím o faktoru, který níže napsal Futurista, že dnes, když je 130, tak každý jezdí 140-150.. Když bude 160, tak budou jezdit také lehce nad limit... 180 a podobně. Musels někdy i ze 140ti na brzdy, kdyz ti tam vjel řidič v nějakém větším provozu, třeba z řady kamionu? Pak možná pochopíš o čem mluvím... na silnici nejsi jen ty.
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2015 18:46
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
No už tou první větou řikáš to je hlavně a předevšim vo blbci za volantem. Nikdo nechce povolovat vyšší rychlost na děsivejch nezrenovovanejch trasách jako je děsný brambořiště někde u Vyškova jestli teda už neni vopravený atd. I u nás sou ale dálnice kde by vyšší rychlost nebyla problém a adekvátnim autem je myslim klidně už Okta ;-)

Brzdná dráha je dobrá připomínka ale to zase neni vo rychlosti ale odstupu. Tuhle sem viděl v bedně že konečně i u nás se na to policajti zaměřej. Je smutnou realitou že když si nechám odstup kterej je spíš kriticky malej i ten 9 z 10 řidičů za mnou vyhodnotí jako pokyn k předjetí - když se do tý díry vejdou žejo >:-[]
To že v městskym provozu při poskakování v koloně si ten samej chytrák před sebou nechává větší díru než ve 130km/h na dálnici je už jen třešnička na debilnosti jeho řízení. Ale to taky nemá co dělat s rychlostí. Malej odstup si tenhle blb nechá v jakýkoli rychlosti. Je možný že v těch 150-160 by ho zvětšil :-)
Avatar - Ozzman2
9. 4. 2015 19:01
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Hezkej příspěvek, ale vůbec nereaguje na to, co jsem psal >:-[]
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2015 19:25
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Nojo no :-)

Kamiony sou fakt problém a blby co přes striktní zákaz vjížděj i na 3proudovejch dálnicích do levýho bych za jízdy vytahoval. Už to tu padlo ale zdůraznim: V úsecích kde se zkoušelo 160km/h byl vždycky zákaz předjíždění kamionů

Nemyslim že by se při povolenejch 150 km/h jezdilo automaticky o 20 km víc. To je ta věc co tu zmínil AUDIRS6. I se slušnym autem je limit pro pohodovou jízdu nějakejch 160 maximálně 180 km/h. A jak vobčas rád zdůrazní je to auto s V8. Pro průměrný český auto bude tak pohodová rychlost nižší. Na tohle nemám praktický zkušenosti ale myslim že pro běžný auto jezdících po českejch dálnicích je těch 150 km/h až dost a proto ani dneska nejezděj nějak zásadně rychlejš. Rozhodně nevěřim že by automaticky začali jezdit třeba 180km/h

Jo samozřejmě co to je jít na brzdy vim, jednu z mála pokut za rychlost mám vod poldy co si za Plzní stoupnul v levym doprosřed vozovky a narušil mý poklidný brouzdání 160ti kilometrovou rychlostí :-)
Ne vážně to sem bohužel zažil mockrát a v Německu i z vyšších rychlostí. To podle mě taky neni až tak o rychlosti ale soustředění. Prostě když jedu 160 a víc tak je nutný se soustředit. Pokud tuhle problematiku sleduješ víš že zásadní problém začíná bejt to čemu všemu se řidiči za jízdy věnujou. Zdaleka to neni jen telefonování a psaní sms dneska neni výjímkou ani koukání na filmy. Jídlo a pití je taky zdroj slušnýho rozptýlení. Paradoxně tohle dohromady v reálu nadělá víc problémů než na kvalitní dálnici o 20 km vyšší rychlost
Avatar - Ozzman2
9. 4. 2015 19:34
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Jistě že je to tím, jak se tomu věnují a tím se vrátím k mému prapůvodnímu příspěvku, že nehoda je způsobena kombinací nepřizpůsobením stylu a rychlosti jídy a dalšího faktoru (mezi které patří především to, že nedavaji pozor, nebo to, jak vypadá vozovka, mráz, déšť).

Četl jsem i studii, že zavedení GPS v USA zvýšilo nehodovost, pro nedbání pozornosti.

Rychlost 160-180 je v normálním dnešním voze nižší střední a střední třídy neni problém.
Avatar - Blue Sun
9. 4. 2015 19:49
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Zákaz předjíždění kamiónů je u nás zbytečný kus plechu u silnice. I v úsecích, kde je daný, na to kašlou a předjíždí zvesela sem a zase tam. A čím větší Maďar, tím častěji. Takže u nás máš výsledek takového zvýšení zcela jasný...
S rychlostí spíš bude problém u těch, kteří mají pocit, že je všichni a všechno zdržuje, takže kde se jezdilo cca 150 při dnešních limitech, pojede se 180 při zvýšeném...Budou to spíš extrémisti, jenže o to nebezpečnější budou pro ty pomalejší.
Avatar - AUDIRS6
9. 4. 2015 18:50
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Vies aka je brzdna draha kvalitneho auta z 200 na 0 Km.h-1 ? cca 150 et+ metrov.
Odratas si brzdnu drahu z 100 na 0 ( dajme tomu 33 metrov ) a vyjde ti cca 120 metrov.
K tomu reakcny cas vodica ( moj cca 0,23 - 0,34 sek. ) a vyjde ti pri 200ke potrebny rozhlad na cca 150 metrov pred tebou, v pripade, ze ides 200 a hrozi riziko, ze niekto sa v 100 km/h rozhodne objehat kamion iduci cca 90.
Myslis si, ze by som bol taky dement, nemat prehlad aspon tych 150 metrov dopredu ?????
A to sa neidem rozpisovat o tom, ze 200 povazujem uz fakt za malo realne aj v nasich podmienkach, ale v Nemecku je to normalne mozna rychlost, a aj tam musim byt na podobne situacie pripraveny.
Otazka znie - tam som pripraveny, tu nemam byt ? Zato ze som Slovak ?!
Rad s kamaratmi robime testovacie jazdy, nacvik krizovych situacii na ceste, ktore ja sam davam ako prikladove a potom ich trenujeme, ze ktora varianta na jej zvladnutie je lepsia ( napr. ci plne brzdy, alebo pokus o vyhybaci manever ...) plus reakcne casy ( v pripade ze ti vbehne chodec na cestu mimo prechod na 4-prudovke v meste kde je 80-ka ... !!!
A ako som uz pisal v prvom komente: 160-180 podla okolnosti: kvalita cesty, jej profil, premavka, svetelne podmienky...XY dalsich faktorov...
Takze prosim ta nepausalizovat. ;-)
PS: Ten Passat co ma v noci "capil" ...vtedy som bol na C´eede 1.G 1.6 CRDi 85 kW.... :-) ( a v Nemecku som z neho vymackol 205 GPS ;-) )
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2015 18:53
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Rozumná minimální brzdná dráha je asi 2 s vod auta před tebou. Nedodržuje to skoro nikdo. Jednou za čas projíždim Blavou takže co vim ani u vás ;-)
Avatar - Ozzman2
9. 4. 2015 18:59
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Chápeš že nejde o tebe? Ale o ty zbylé stovky tisíc motoristů? Řetěz je stejně silný, jako jeho nejslabší článek, sorry, můžeš si myslet o sobě, jak jsi dobrý řidič (a třeba jsi), ale to si může myslet každý, kdo má silné auto, ale i ten, kdo má slabé.... a proto tu jsou nějaké limity :-) To je celé... zákony a omezení nejsou nastaveny na jednoho jedince, ale na celou společnost, snad mi rozumíš a to, že se snažíš svá rizika omezit tě jen šlěchtí :-) Taky jezdim občas rychleji 160-180, nemyslím, že mam plečku co nebrzdí, ale jsem si vědom, že tak činím nelegálně a že se to nemá a kdyby to dělali všichni, tak to bohužel vypadá na dálnicích hůře.
9. 4. 2015 19:06
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
reakcni cas 0.23sec??? plácáš nesmysly, tolik nemá ani pilot formule 1.
mozna na kompu to dosahnes, ale v realnym provozu ani nahodou. když se budes 100% soustředit jen na to kdo ti před auto vlitne, tak budes rad za 0.5sec a takhle to moc dlouho nevydrzis.
brzdna draha z 200km na nulu při zpomaleni 10m/s2 je 154m, k tomu draha ujeta za reakcni dobu 1sec 55 metru (1s je v beznem provozu kdy neocekavas pruser hodne dobra hodnota) .
takze jsi minimalne na 210 metrech + technicka prodleva brzd 0.1sec, tedy 215 metru. budes rad když zastavis na 250 metrech se slusnym autem.
10m/s2 zpomaleni - to musíš mit hodne dobry brzdy a je otázka, kolik aut takovy brzdy ba aby vydrzely brzdit s timhle zpomalenim do zastaveni z 200km/h
Avatar - AUDIRS6
9. 4. 2015 19:20
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
bl som aj testovaci jazdec aut kategorie GT3... ;-) a tie casi boli realne odmerane ;-)
Mechanicka "prodleva" serioveho auta moze byt a je nepatrne vacsia nez u auta zavodneho, to mi je tiez jasne...
Ale nezaratal si fakt, ze za dobu mojho brzdenia, ti predomnou prejdu tiez nejaky ten usek cesty ;-) Takze aj tych 150 m je viac ako v pohode, ale moja rezerva zvykne byt vacsia.
A bavime sa o brzdeni z 200 na 100, nie na 0. Pritom realne situacie vyzadovali u mna povacsinou zo 180 na 120 a to bolo absolutne v poriadku a ani to neboli "plne brzdy".
A piloti F1 maju realny "mechanicky" reakcny cas s prehladom pod 0,3 s hadam vsetci. ;-)
9. 4. 2015 19:25
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
psal jsi brzdna draha, tedy brzdna draha.
navíc nemuzes si byt 100% jistej, ze ten před tebou nenarazi do stojici prekazky, tady mas na to jen tech 150 resp 250 metru. to mam s vlastní zkusenosti.
a po 10 hodinách nudny jizdy po dalnici kdy budes ladit radyjo, koukat na navigaci a kricet na deti aby byly sticha budes rad za tu 1 sec.

psal jsi z 200km/h na 0, tak to neokecávej
"Vies aka je brzdna draha kvalitneho auta z 200 na 0 Km.h-1 ? cca 150 et+ metrov"
Avatar - AUDIRS6
9. 4. 2015 19:52
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
takze este raz a naposledy, lebo mi pripadas ako ti nasi madari v Komarnanskych obchodoch, ze ked si nieco po Slovensky pytam, tak je to same "nemtudom", ale v momente ked sa vytiahne preukaz ŠOI ( štátna obchodná inšpekcia ), alebo hocijaky podobny, tak zrazu sa aj dohovorite >:-[]
Z 200 na 0 som pisal, odratal zo 100 na 0, priratal reakcny cas...uz si v reale ? alebo NEMTUDOM ? >:-[]
...10 hodin za volantom bez prestavky ? alebo ako...? Lebo sice som uz za den odjazdil aj 1350 km, ale aj prestavky boli. ;-)
Co sa rezervy na dialnici tyka: Zase vypichovanie z kontextu - kde mas moje "specificke okolnosti" uz ich ani vypisovat neidem, pokial si tak inteligentny, ze si trufas ma kritizovat, najdes si ich sam.
Zaver:
Nemienim obhajovat svoju "sviznu" jazdu pred zakonom - boli situacie, za ktore som si niesol plnu zodpovednost ( cca 4 pokuty za rychlost za celu dobu ;-) ), samozrejme, ze najvacsia chyba sa stava uz pri vychove vodicov v autoskolach. Sposob ich treningu tu ani neidem rozpisovat, bol by sice poucny, ale dlhsi nez Sochorove clanky o dizajne >:-[] Tiez nechcem, aby moj priklad niekto nasledoval v domneni, ze aj on ma podobne kvalitne auto a "domnene" podobne reakcne casy a jazdecke schopnosti... Preto prajem vam a vasim cestam vela uvedomelych soferov a vasmu ale i nasmu ministrovi dopravy dostatok odvahy zmenit vychovu v autoskolach, nech to, co z nich vychadza niesu len taki "auto-premiestnovaci" ale ludia, ktori vedia vsetko to, co treba vediet, aby bolo na cestach bezpecnejsie.
K tomu nam dopomahaj Pan... ;-)
Avatar - Bully_
9. 4. 2015 23:34
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
AUDIRS6:
vtip je v tom, ze i kdybys byl takhle dokonale nachystany, cerstve odpocaty, s nohou na brzdovem pedalu a s dokonalym autem,
1/ nejsi na silnici sam. Nikdy nevis, kdo ti co provede a nemusi jit o zadneho polovodice. Na celodenni ceste z dovolene udela kazdy hned nekolik kravin, co muzou shodou nestastnych nahod typu "testovaci jezdec kategorie GT3 na kufru" skoncit hodne spatne.
2/ krome veci, co predpokladat muzes, urcite na silnicich potkavas i situace, ktere predvidat proste nejdou. Typu zver prebihajici pres cestu, znecisteni vozovky (olej, pisek, ..) apod. . Ta pravdepodobnost je sice nizka, ale at se pak nezaradis mezi ty, co by chteli vratit cas zpatky a bohuzel nemuzou.
Ad bod 2/- od tehle nedele jezdim v normalnim provozu taky jako clovek. Tahle spatna vyhra v loterii padla tentokrat na me a nastesti to skoncilo jenom opravitelnou skodou na mem aute, i kdyz v cene asi vyssi, nez ma vetsina vozu tady na MACZ.
Avatar - AUDIRS6
9. 4. 2015 23:46
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
ved joooo, berem... ;-)
bod 2 - zver ? ak ano, tak uprimnu sustrast, ja som takto pred asi 15 rokmi na vasej D1 z Prahy do Brna asi 50 km pred Brnom trafil este vtedy na T 613 srnu ! V rychlosti cca 130 km/h ( dobrzdene z rychlosti mnou preferovanej...)
Doteraz dakujem Najvyssiemu, ze to bolo v T 613, a ze to pre mna s kamaratom neznamenalo nic, nez par otlcenych plechov, rozbita predna plastova maska a vnutorny reflektor, ktory je do hmly/pridavne dialkove svetlo. Takze co sa funkcnosti auta tykalo, nijako nebola obmedzena - lebo ostatne riesil kufor v predu !!!
Takmer hocico ine, s motorom ( vodou chladenym ) v predu, by tam cakalo na odtahovku - o tom som presvedceny. Tatra mi teda zachranila kopec casu vdaka svojej genialnej konstrukcii. To, ze kym prisiel vas polis a spisal 1 papier A4 ako potvrdenie, tak to cele mi zabilo 2 hodiny, to je uz druha vec...
Odvtedy sa mi este viac vyvinulo "radarove" vnimanie okolia a nezrazil som uz ani macku :-)
Avatar - Bully_
9. 4. 2015 23:55
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Zver za volantem. Pilot v protismeru si zkracoval zatacku jizdou stredem silnice v zatacce, do ktere nebylo videt. S predokolkou, nebo aspon s autem s motorem vpredu by to snad i pri te me rychlosti (nijak vyrazne nepresahujici povoleny limit) uridit slo, ale v nicem takovem jsem bohuzel nesedel.
Avatar - AUDIRS6
10. 4. 2015 00:02
Re: JSEM PRO ZAVEDENÍ : DÁLNIČNÍ LEVÝ PRUH 200km/h / PRAVÝ 1
Tak to je horsie ako smutne... :-( ked asi aj viem o aku lasocku a este k tomu cerstvu v tvojom pripade sa jedna... :'-(
A aspon ty si fyzicky OK ?
Na takuto situaciu by ti bola vhodna tiez T 613, jej oprava by ta vysla uplny zlomok, nehovoriac o tom, ze typek v aute oproti by asi tiez nebol nadseny z takeho stretu >:-[]
Avatar - Bully_
10. 4. 2015 00:11