Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia Combi 1.0 MPI (55 kW) – Modrá a bílá, v litru je síla

Litrový tříválec se pro kombi zdá slabý. Škoda Fabia Combi ale dokazuje, že takový motor klidně stačí.
Zpět na článek
10. 4. 2015 09:41
10. 4. 2015 09:47
10. 4. 2015 10:02
10. 4. 2015 11:14
10. 4. 2015 19:08
13. 4. 2015 10:44
10. 4. 2015 11:31
10. 4. 2015 12:36
10. 4. 2015 10:04
10. 4. 2015 10:09
10. 4. 2015 10:11
10. 4. 2015 10:19
10. 4. 2015 10:54
10. 4. 2015 11:02
10. 4. 2015 11:20
10. 4. 2015 12:45
10. 4. 2015 11:03
10. 4. 2015 11:02
10. 4. 2015 12:40
10. 4. 2015 13:17
10. 4. 2015 12:26
10. 4. 2015 12:32
10. 4. 2015 14:31
10. 4. 2015 14:57
10. 4. 2015 10:07
10. 4. 2015 10:12
10. 4. 2015 10:22
10. 4. 2015 11:14
10. 4. 2015 11:52
10. 4. 2015 12:36
10. 4. 2015 15:32
10. 4. 2015 17:10
13. 4. 2015 08:49
12. 4. 2015 00:23
10. 4. 2015 11:35
10. 4. 2015 10:40
10. 4. 2015 10:14
10. 4. 2015 11:45
10. 4. 2015 12:34
10. 4. 2015 13:39
10. 4. 2015 10:15
12. 4. 2015 00:27
10. 4. 2015 10:20
10. 4. 2015 10:22
10. 4. 2015 10:32
10. 4. 2015 10:50
10. 4. 2015 10:58
10. 4. 2015 11:03
10. 4. 2015 11:09
10. 4. 2015 11:24
10. 4. 2015 11:43
10. 4. 2015 17:49
10. 4. 2015 13:38
10. 4. 2015 11:28
10. 4. 2015 13:44
10. 4. 2015 19:32
10. 4. 2015 22:48
11. 4. 2015 06:29
11. 4. 2015 14:50
11. 4. 2015 17:31
11. 4. 2015 01:52
11. 4. 2015 17:21
11. 4. 2015 17:26
11. 4. 2015 17:40
11. 4. 2015 17:51
11. 4. 2015 18:23
10. 4. 2015 11:34
10. 4. 2015 11:43
10. 4. 2015 11:15
10. 4. 2015 11:33
10. 4. 2015 13:41
10. 4. 2015 11:57
10. 4. 2015 12:32
10. 4. 2015 12:01
10. 4. 2015 10:25
10. 4. 2015 10:27
10. 4. 2015 10:31
10. 4. 2015 14:04
10. 4. 2015 10:26
10. 4. 2015 10:44
10. 4. 2015 10:47
10. 4. 2015 11:36
10. 4. 2015 14:03
10. 4. 2015 14:40
10. 4. 2015 10:51
10. 4. 2015 10:53
10. 4. 2015 10:58
10. 4. 2015 11:28
10. 4. 2015 11:44
10. 4. 2015 12:36
10. 4. 2015 13:27
10. 4. 2015 15:59
11. 4. 2015 17:59
10. 4. 2015 12:26
10. 4. 2015 14:32
10. 4. 2015 16:11
10. 4. 2015 10:36
10. 4. 2015 10:38
10. 4. 2015 21:01
10. 4. 2015 11:05
10. 4. 2015 11:08
10. 4. 2015 11:19
10. 4. 2015 12:57
10. 4. 2015 11:09
10. 4. 2015 22:42
10. 4. 2015 11:11
10. 4. 2015 14:04
10. 4. 2015 11:14
10. 4. 2015 12:19
10. 4. 2015 12:53
10. 4. 2015 21:04
10. 4. 2015 11:16
10. 4. 2015 11:21
10. 4. 2015 22:41
10. 4. 2015 11:38
10. 4. 2015 12:35
10. 4. 2015 12:37
10. 4. 2015 12:47
10. 4. 2015 12:50
10. 4. 2015 14:35
10. 4. 2015 16:19
10. 4. 2015 16:30
10. 4. 2015 16:36
10. 4. 2015 16:41
10. 4. 2015 21:53
10. 4. 2015 22:03
10. 4. 2015 16:44
11. 4. 2015 19:50
12. 4. 2015 11:10
13. 4. 2015 08:55
10. 4. 2015 17:01
11. 4. 2015 02:09
10. 4. 2015 19:27
10. 4. 2015 19:45
10. 4. 2015 21:52
10. 4. 2015 22:01
10. 4. 2015 22:43
10. 4. 2015 22:59
11. 4. 2015 20:01
10. 4. 2015 23:02
10. 4. 2015 23:27
11. 4. 2015 01:18
11. 4. 2015 09:02
11. 4. 2015 15:33
11. 4. 2015 08:23
11. 4. 2015 15:27
11. 4. 2015 08:41
11. 4. 2015 11:31
11. 4. 2015 12:06
11. 4. 2015 15:18
11. 4. 2015 20:01
neregistrovaný "SR20"
11. 4. 2015 20:42
11. 4. 2015 22:13
12. 4. 2015 19:23
15. 4. 2015 23:51
Avatar - donPedro
10. 4. 2015 09:41
8-D
Sto bodov, kytičku a tuš za krásný reklamní slogan z nadpisu tohoto. Neb co jest lepšího nežli se při pátku po ránu úpřímně a od srdce zasmát. Děkuji >:D :yes:
Rozbalit vlákno
7
10. 4. 2015 09:47
Re: 8-D
Beru to taky jako takovej pěknej páteční žertík :-) Nevidím jedinej důvod, proč není 5* >:-[]

P.S.: V litru je síla...bravo redakce! >:D
Avatar - Iv8
10. 4. 2015 10:02
Re: 8-D
Ano, zrychlení bez pořádného nákladu (je to kombík a tam se to předpokládá) za 15 vteřin je skutečně síla. Jestli je v nějakém litru síla, tak v litru 60% slivovice.
Jak píší kolegové výše, je dobré se v pátek od srdce zasmát. ;-)
Avatar - Barrichello
10. 4. 2015 11:14
Re: 8-D
Počkej, víš jaký je to rychlík proti Oktávce SDI a Faábce SDI?
19 vteřin to byl vtip století, tomu napřáší i Moskvič Aleko, Lada 110 a další posmívané káry od soudruha Putina, které aspon měly normální motor místo motorku do sekačky popř. zdechlou naftu pro šetřílky >:D >:D
10. 4. 2015 19:08
Re: 8-D
Jenže 1,9SDI táhla pěkně vocpodu....když jí táhla na laně Felda 1,6MPI.
;-)

„Až na slabší agregát nemá testovaná Fabia Combi zásadních chyb."

Pane paciente, až na srdce v háji máte ostatní orgány bez zásadních chyb a můžete žít plnohodnotný život. Doufám, že se nechystáte chodit moc rychle nebo dokonce jezdit na kole...
Avatar - fOE
10. 4. 2015 11:31
Re: 8-D
Souhlasim. Made my day. Ja ten test puvodne prechazel jen zbezne, ale co veta na ktere jsem se zastavil, to perla, tak jsme to musel precist cele. A nezklamalo.

Slovem flajbojedu, legenda, tento silny, ba az sportovni, atmo litr je proste legenda. :yes: >:D
10. 4. 2015 10:00
Chceš-li si užít pohody,
osedlej litr od Škody :-!
Rozbalit vlákno
1
10. 4. 2015 10:12
Re: Chceš-li si užít pohody,
litr vítr
Avatar - leone
10. 4. 2015 10:02
síla to tedy je,...
síla to tedy je,....Felicie 50 KW před cca. 20 lety měla krouťák 106 Nm,..to jsme pokročili !!!!!!!!! :no: :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jenik3
10. 4. 2015 10:10
Re: síla to tedy je,...
clanek bez komentare.
K technice asi tolik, ze 1289ccm ve felde dalo peknych 106Nm (90.leta). Nyni jsme se degradovali na 999ccm a bez foukadla tech 95Nm je OK. Objem nicim nenahradis a kdyz, tak jedine foukanim. (foukane motory: corsa 1.0 170Nm, fabie 1.2 175Nm)
Vsiml jsem si jak autor pise o vykonu, protoze jine cislo v ruce nema.
10. 4. 2015 12:11
Re: síla to tedy je,...
Spomenut krutiaci moment bez udaju pri akych otackach sa dosahuje je prejav totalnej neznalosti problematiky spalovacich motorov.
11. 4. 2015 19:53
Re: síla to tedy je,...
Důležitý je hlavně celý průběh, samotné maximum s otáčkami taky nic moc neřekne. Ty otáčky, při kterých se dosahuje maximum, je údaj docela nedůležitý. Protože to neřekne, co se děje kdekoli jinde než v tom maximu. Krásnou ukázkou, proč to není až tak důležité, je např. dvoulitr v Primeře P11. Točivý moment měl maximum ve 4800 rpm dle výrobce. Řekl by sis, že ten motor musíš točit jak blázen, když má maximum tak vysoko. Jenže on sice tady měl maximum, ale při 3000 otáčkách měl druhé lokální maximum, které bylo nižší jen o nějaké 2-3Nm. Takže zatímco na papíře bylo 181/4800, motor měl takový průběh, že dával cca 178/3000.

Na kolech to pak (se započtením ztrát hnacího ústrojí) vypadalo takhle:
[odkaz]
Avatar - Emel
11. 4. 2015 20:09
Re: síla to tedy je,...
Maximum krouťáku je často vypovídající u turba... pokud je k dispozici údaj 250Nm od 1750 do 4500 nebo něco takového, tak si člověk obrázek udělá. V tom je výhoda krouťáku pro popis motoru... bývá víc konstantní.
11. 4. 2015 20:19
Re: síla to tedy je,...
Jj, to budu souhlasit. U turba ano, ale u atmosféry člověk nikdy neví.
10. 4. 2015 11:06
Re: síla to tedy je,...
To máš pravdu a chlastala úplně stejně. Tomu se říká pokrok >:D
Avatar - Barrichello
10. 4. 2015 11:12
Re: síla to tedy je,...
To víš no, náskok díky technice. Hlavně že se EU nažrala a výrobce ušetřil >:D
Avatar - Emel
10. 4. 2015 10:04
Výbava
Hm, vezmete Active, a pak ji nabušíte výbavou na 320t, což jste zpátky na ceně Style i s metalízou :-) ?

V testu samotném je to popsáno celkem přijatelně, ale hodnotit dynamiku jako průměrnou je celkem optimistické, docela by mě zajímalo, jaká auta jsou v tom podprůměru... 0-100 za 15s je dostatečně vypovídající údaj.

Paráda jsou sedačky a volant... kvůli tomu bych to auto dokázal mít rád :-)

PS: z některých úhlů to úplně ideálně nevypadá... [odkaz]
Rozbalit vlákno
15
10. 4. 2015 10:09
Re: Výbava
V tom uhlu ridic svou zbesilou jizdou odlehcil vnitrni zadni kolo v zatacce...a to je duvod, proc vzit tento litranek, protoze v nem se to jednoduse...nepovede. A auto tak vypada dustojne za vsech okolnosti :-)
10. 4. 2015 10:11
Re: Výbava
Ano, problém s vizualitou naživo mám i já. Škoda je jedna z těch značek, kdy obrázky vypadají líp než skutečnost.

Taky mě zarazilo zpracování zadních sedaček při pohledu z kufru...žádná sláva.
Avatar - Emel
10. 4. 2015 10:19
Re: Výbava
Tak kategoricky bych to nenapsal, celkově se mi i ta Fabia líbí, jen na téhle fotce vynikla trošku přehnaná světla a nízko položená maska na relativně vysokém autě.

Myslíš tohle?
[odkaz]
Hm, tam problém nevidím... naopak mi to optikou třídy přijde jako nadstandard.
10. 4. 2015 10:54
Re: Výbava
Nadstandartně se svírající spára? Jo, beru! :-) Krátká Fabie vypadá přirozeněji, z malých kombíků to asi dokázalo nejlíp tvarově odladit Clio, tam mě zase vadí interiér a nevím co nabízí za motory.
Avatar - Emel
10. 4. 2015 11:02
Re: Výbava
Ta spára je zřejmě schválně, dole je místo na ten kloub, nahoře to jde na dotek... hele, je to B segment, tam bych překousl i plechy v kufru, tohle je pro mě naprosto ok.

Clio má hezký zadek, ale ten čumák s velkými světly a těmi LED pro denní svícení v masce se mi nelíbí. Další věc co nemusím je řešení zadních bočních oken, kdy pozornější pohled odhalí, že subtilní sloupky jsou jen na oko.
[odkaz]
Celkově ale taky ok.

A nakonec i ta Ibiza ST se mi líbí :-)
10. 4. 2015 11:20
Re: Výbava
Nevím, jestli to odpovídá B segmentu, ale pěkný to není. Pozeptám se u výrobce sedaček co je příčinou.

Ty jsi už škodovkář, s tebou se hádat o designu nedá >:D
Avatar - Emel
10. 4. 2015 12:45
Re: Výbava
Počkej, spáru v kufru považuješ za diskusi o designu :-) ? Nebo mluvíš o tom hodnocení Clia? Ke Cliu klidně něco napiš... třeba co říkáš na přední světla a to zadní okénko... je to Renault, tak to nebudu brát osobně ;-)

PS: ještě jsem zapomněl, že zadní klika ukrytá v rámu se mi u kombíku taky moc nezdá ;-)
Avatar - Ozzman
10. 4. 2015 11:03
Re: Výbava
A co Ibiza? Mne se celkem líbí a navíc ještě pořád lze pořídit HTP, které ač přeš všechen výsměch jede na tak malé auto dobře :-)
Avatar - Ozzman
10. 4. 2015 11:02
Re: Výbava
Takhle nakonfigurovanou Fabku kombi jsem už párkrát viděl a řekl jsem si... ta modrá jí sluší, hezké auto, nedávno jsme se tu bavili o té bílé v základu, vypada pak jako s velkym zadkem >:D
10. 4. 2015 12:40
Re: Výbava
Napisat toto ja, som ukamenovany palcami dole >:D
Ano obrazky su daleko lepsie, nez stretnutie na ulici.
Ako porekadlo - nice from far, far from nice.

Sedacky prekvapuju skor zadnym vykrojenim; je sice super, ze je tam vdaka tomu virtualne vela miesta, no pozerat 40cm pred hlavou na operadlo nie je bohvieco.
Avatar - iudex
10. 4. 2015 13:17
Re: Výbava
K tomu porekadlu máme aj slovenský ekvivalent: Fabia je čím ďalej, tým krajšia; čím bližšia, tým škaredšia. >:D
10. 4. 2015 12:26
Re: Výbava
Zaráží mě že ani prostřední výbava nemá klimatizaci.
Avatar - Emel
10. 4. 2015 12:32
Re: Výbava
No je v paketu Plus, pro Ambition za 5.000 spolu s koženým paketem... je to zvláštní, ale vzhledem k ceně není problém. Spíš mě zaráží příplatek 12t za 15" litá kola... a pak to, že tempomat je za příplatek 9t jen pro Style.
Avatar - dal
10. 4. 2015 14:31
Re: Výbava
Corsa se základní 1,2 dá 100 za 16s.
10. 4. 2015 14:57
Re: Výbava
dacia logan mcv s renault motorm o objeme 1149 cm3 (aj ked si ten motor renault oznacuje za 1,2 , je to skor viac menej 1,1) na lpg da z 0 na 100 za papierovych 15,1 , ale tam aspon vidim, ako mi neubudaju tak rychlo penaze z penazenky pri tankovani, ... jo a kufor pre kufromilov cca 573l, ale na druhej strane nema skrabku pod vyckom, co je podla mna dost velky handycap...
10. 4. 2015 10:07
Tak nevím..
.. další z řady pseudo testů s výsledkem dopředu úplně jasným. Když se napíše že klidným řidičům bude motor vyhovovat a nenapíše se že auto prostě rychleji nejede. Když se vychválí velký kufr, který když se naloží, tak auto zase nejede už ani v malých rychlostech. Vychváli se možnosti výbavy a pak za auto se slabým motorem a "obyčejnou" výbavou zaplatí majitel 320 tis. Takže pak nevím... za tuto částku se dá najít i auto o třídu výš. Pro koho je test, nebo reklama určena?? Pro koho je toto auto určeno??
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Emel
10. 4. 2015 10:12
Re: Tak nevím..
Naopak zákazníci, kteří budou chtít plně využívat objemný zavazadelník Fabie Combi, by měli spíše zapřemýšlet nad silnějším agregátem. To samé platí pro ty, kteří s vozem budou chtít často brázdit dálnice a jezdit rychlejším tempem. Pro ty má větší smysl turbomotor 1.2 TSI (66 kW), který je jenom o 16.000 korun dražší než základní litr. Až na slabší agregát nemá testovaná Fabia Combi zásadních chyb.

Asi to šlo říct víc bez obalu, ale to po čem voláš v testu v zásadě je - auto s litrem je určeno do města, kamkoli jinam si připlaťte za TSI.
10. 4. 2015 10:18
Re: Tak nevím..
Pak nechápu titulku článku... ;-) . Nemá smyslu to tu rozebírat, bavme se tak, jak redakce očekávala, že se bavit nebudeme a berme celej test s nadhledem. Jinak se brát ani nedá :-)
Avatar - Emel
10. 4. 2015 10:22
Re: Tak nevím..
Kdyby autora napadlo to otočit, třeba "bílá a modrá, do města dobrá", bylo by to asi lepší. To víš, je jaro a občas to na redaktora přijde... třeba M3 MPS tu byla s titulkem "Milujte Privátní Sport", když musíš tak musíš.

Věta "Až na slabší agregát nemá testovaná Fabia Combi zásadních chyb." je jasná - litr je zásadní chyba.
Avatar - Ozzman
10. 4. 2015 11:05
Re: Tak nevím..
A co teprve v plusech ten sportovní zvuk motoru? :D:D:D Jako do města to beru, pokud to reálně nebude jezdit za 10, když to bude Venca tady od nás z údržby vytáčet, až pojede pro toaleťáky, tak do města super (ten kombik). Do hatche litr do práce... dejte ho sem :-)
10. 4. 2015 11:09
Re: Tak nevím..
Průser je že i ta 1,2 TSI 66 kW je slabá. Ten slabej motor prostě za chvíli utaháš, uženeš a půjde do kytek.
Avatar - Emel
10. 4. 2015 11:14
Re: Tak nevím..
66kW na 1.2 turbo je hodně konzervativní výkon, což by naopak mělo být zárukou slušné životnosti - obvykle je to tak, že při více výkonových variantách stejného motoru jsou spolehlivější ty slabší specifikace. Ale 81kW stojí jen +14t a máš v tom i šestikvalt...
10. 4. 2015 11:24
Re: Tak nevím..
Myslíš, že ten slabej nafoukanej motor vydrží aspoň 200 tisíc?
Avatar - Emel
10. 4. 2015 11:52
Re: Tak nevím..
Jo... rozhodně neberu tvou premisu že menší výkon = větší problémy, podle mě je to obráceně.
10. 4. 2015 12:29
Re: Tak nevím..
Jenže slabej motor musíš honit. Silnej se jen převaluje tudíž míň mechanicky a tepelně namáhá ;-\
Avatar - Emel
10. 4. 2015 12:36
Re: Tak nevím..
Tohle může platit pokud srovnáváš různé objemy, ale ne při srovnání 1.2TSI 66kW s jinou foukanou 1.2. Pokud ždímáš třeba z 1.2TCe těch 97kW nebo kolik to má, tak je ten motor mnohem víc namáhaný, než když ždímáš slabší TSI.

PS: jak bytelně je ten motor postavený je samozřejmě úplně jiná diskuse.
10. 4. 2015 13:36
Re: Tak nevím..
No nevím možná jsou to jen moje předsudky. ;-\
Avatar - CommonUser
10. 4. 2015 15:21
Re: Tak nevím..
To tvoje PS je dolezitejsie ako predpoklad zdimania/nezdimania toho ktoreho motora.
Avatar - Emel
10. 4. 2015 15:32
Re: Tak nevím..
Tak to ostatně bylo vždycky, i před downsizingem. Starším TSI bych se radši vyhnul, jinak ale nemám pocit, že by byl na trhu nějaký benzín, ze kterého by měl mít člověk obavy.
Avatar - CommonUser
10. 4. 2015 17:07
Re: Tak nevím..
Tak s tymto nesuhlasim. Nemusim predsa riskovat motor, ktory plni stranky na forach a dufat, ze ten moj kus "pojede", ked mam na vyber.
Avatar - Emel
10. 4. 2015 17:10
Re: Tak nevím..
Jasně, ale to se týká jen starých TSI. Pár vadných kousků se najde všude samozřejmě a záleží spíš na objemu prodeje, kolik se toho najde na těch fórech.
Avatar - CommonUser
10. 4. 2015 17:27
Re: Tak nevím..
Ani nie, pozri moje dolne odkazy, to su "nove" TSI - EA211. Mas tam hned TPI pre 1,2 TSI s remenom. To sa objavilo cca pol roka po zaciatku predaja (proble s WG).
13. 4. 2015 08:15
Re: Tak nevím..
Ne to se netýká žádných starých TSI. Ten motor s řetězem se ,pokud vím, pořád dává do Rapida a nová Fabka běží teprv půl roku.
Avatar - Emel
13. 4. 2015 08:49
Re: Tak nevím..
No a? Nová Fabia prostě dostává motory, které už nějakou dobu slouží v Octavii, Golfu, Leonu... a pokud vím tak bez zvláštních problémů. Rapida se starým TSI bych asi nechtěl, až se tam s Euro6 dostane nová generace tak klidně.
Avatar - miromen
10. 4. 2015 12:02
Re: Tak nevím..
Koukam že maš v hlavě nějakou blokadu.
Avatar - CommonUser
10. 4. 2015 12:20
Re: Tak nevím..
Hovorite o tomto motore ?
[odkaz]
[odkaz]
Turbo WG problemy (TPI 2030791/1. Vykon 21E6)
Avatar - miromen
10. 4. 2015 12:23
Re: Tak nevím..
Nejen o tomhle ale všeobecně. Protože myslet si že motor nenajede 200tkm jen proto že je malolitražni a ma turbo je docela blbost. Co si pak asi tak muže myslet člověk o turbomotorech ktere nemaji ani ten litr ?
10. 4. 2015 13:22
Re: Tak nevím..
Mas pravdu, kolega nemel zminovat malolitrazni motor, ale jen nekvalitni a nespolehlive vyrobce a jejich vyrobky jako je TSI. TSI je davno synonymem pro podprumerne spolehlivy motor s nekvalitnim navrhem. U nove rady se ocekavalo ze se to zlepsi zpatky na prumer a ono asi ne. Proste nizke naklady na vyvoj a vyrobu se zase projevuji.
Avatar - miromen
10. 4. 2015 13:59
Re: Tak nevím..
Koukam mindrak maš velikej což je mi už delši dobu znamo ale s tim ti opravdu nepomužu.
Avatar - CommonUser
10. 4. 2015 15:18
Re: Tak nevím..
Ked zacnu vo velkom vyvazat TSI do sveta a nie len 1,8 TSI do USA od minuleho roku a nebudu pokadeni davat plnu garanciu 3 roky, potom sa mozme bavit o nejakej kvalite.
Avatar - miromen
11. 4. 2015 09:09
Re: Tak nevím..
To je možna tvuj nahled. Mě třeba u auta nezajima jestli ma zaruku 2r nebo 10r. Mě předevšim zajima samotne auto.
</