Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak vymoci odškodnění za rozbité sklo: Okno lacinější, a ještě za své

Posíláte nám rozhořčené příběhy s útrapami, které vás postihují. V první části třídílného miniseriálu se podíváme na rozbitá čelní okna, která nechtějí pojišťovny proplácet. Poradíme, jak se domoci svých práv.
Zpět na článek
10. 4. 2015 10:07
10. 4. 2015 11:47
10. 4. 2015 11:53
10. 4. 2015 11:30
11. 4. 2015 07:43
10. 4. 2015 17:43
10. 4. 2015 18:05
10. 4. 2015 20:02
10. 4. 2015 18:58
12. 4. 2015 00:49
12. 4. 2015 01:47
6. 4. 2018 15:34
Avatar - Barrichello
10. 4. 2015 09:55
Rada je jednoduchá
zaplatit si připojištění čelního skla, já měl takhle zadarmo okno na Sebringa. >:D
Jinak by mě s prací stálo 14 táců >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
10. 4. 2015 19:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
10. 4. 2015 10:07
500kč
Zrovna teď řešim POV a k tomu připojištěni skel. A např. připojištěni na 10 000kč stoji snad všude stejně a to 1 500kč. Za 500kč to snad ani nejde možna tak do vyše 5 000kč ale to jsem nezjišťoval.
Rozbalit vlákno
2
10. 4. 2015 11:47
Re: 500kč
včera mi prislo pojisteni od CP na oct 1.8tsi:
povinne ruceni 3156
havarijni a ostatní 3150
loni to bylo 2922 a 3300

havarijni = sklo + pojisteni proti kradezi
proti kradezi je s nejvyšší ucasti (tusim 10%)
to zas není tak spatny
Avatar - miromen
10. 4. 2015 11:53
Re: 500kč
Tak tohle bude dost individualni a taky zaleži jakou knk. variantu maš. Ja mam třeba u ČP nabidku Exclusive za 1670kč na Golf 1.2TSI a k tomu HAV vice variant v rozmezi od 2565kč až po 7990kč při 1% nebo 5% spoluučasti.
Avatar - Atomas
10. 4. 2015 10:12
Hloupý článek
Osobně se divím, že škody na čelním skle nejsou dávno ve výlukách v pojištění odpovědnosti. Mohl by to řešit např. zákon č. 168/1999. Problém je, že z 90% se u nahlášených skel z povinného ručení z principu vždy jedná o "nepravdu" (nechci napsat podvod, neboť je to neprokazatelné). V uvedeném případě většinou svědek nic neřeší, neboť pouze slyší náraz kamínku na sklo, ale téměř nikdy nemůže se 100% jistotou určit, od jakého vozidla kámen odlétl. To by se mohlo stát pouze na silnici, kde jsou pouze dvě zúčastněná auta - škůdce a poškozený. V normálním provozu může odlétnout kámen i od protijedoucího vozidla a může se zdát, že kámen odlétl od před Vámi jedoucího auta. Z pohledu pojištěného je samozřejmě dobře, že pojišťovny čelní skla odmítají proplácet se samozřejmostí, protože komu by se chtělo přicházet automaticky o najezděný bonus za bezeškodní průběh? PS: pomíjím chyby v článku jako čekání na pojistné ( patrně mělo být uvedeno pojistné plnění).
Rozbalit vlákno
23
Avatar - miromen
10. 4. 2015 10:34
Re: Hloupý článek
Pravě tyto "podvody" bohužel prodražily doplňkove připojištěni skel.
Avatar - Atomas
10. 4. 2015 10:44
Re: Hloupý článek
Nechápu. Můžeš tvůj názor nějak vysvětlit? Připojištění zdražuje vlivem vyššího rozšíření a tím vzrůstajícím celkovým nárůstem škod, které musí pojišťovna vyplácet. Prostě se objem vyplacených peněz přesouvá z POV do připojištění, u kterého ovšem pojišťovny navíc vyberou něco málo na pojistném...
Avatar - miromen
10. 4. 2015 10:53
Re: Hloupý článek
No však pravě to mam na mysly. Ještě před par lety stalo připojištěni skel cca 500kč což je dnes utopie. A je to pravě dusledek zneuživani teto pojistky a taky mi to bylo nepřimo naznačeno několika lidma z pojišťoven. A ceny samotneho POV jsou prakticky na stejne urovni takže ke zdraženi určitě došlo.
Avatar - Barrichello
10. 4. 2015 11:04
Re: Hloupý článek
povinné spíš po určitém propadu před pár lety zas každoročně stoupá
Avatar - miromen
10. 4. 2015 11:09
Re: Hloupý článek
Tak po nabidkach ktere jsem před par dny dostal ten dojem nemam. Jen jsem zjistil že osobni kontakt na pobočce vyjde cenově vyhodněji než nabidky přes ruzne internetove porovnavače i včetně kontaktovani.
Avatar - Atomas
10. 4. 2015 11:13
Re: Hloupý článek
Nechápu, čemu říkáš zneužívání pojistky? Pokud máš poškozené čelní sklo, tak o žádné zneužití nejde a řádně si ho uplatníš... To je princip pojištění. Pochop, že zdražování pojistného u tohoto připojištění je důsledek většího rozšíření pojištění mezi motoristy a logickým navýšením výplat plnění. Toto pojištění logicky nikdo nemůže "zneužít"...
Avatar - JohnyRnR
10. 4. 2015 11:26
Re: Hloupý článek
To mi stejně připadá trochu zvláštní, většinou s větším rozšířením dané věci, technologie nebo služby její cena naopak klesá díky konkurenci. Výplaty plnění samozřejmě s vyšším počtem připojištění vzrostou, zároveň ale vzroste i výběr paušálu za toto připojištění. A vzhledem k tomu, že pojištění je sázka, která se statisticky nemůže pojištěnému vyplatit, tak se mi to odůvodnění zdražování vyšším počtem připojištění nějak nezdá :-)
Avatar - miromen
10. 4. 2015 11:29
Re: Hloupý článek
Přesně tak to byva když se něco komerčněji prosadi tak se automaticky dana věc slevni. V tomhle připadě tomu tak bohužel neni a upřimně se ani nedivim.
Avatar - Atomas
10. 4. 2015 12:12
Re: Hloupý článek
Jak můžeš porovnávat cenu výrobku s finanční službou? Sám uvádíš, že s větším rozšířením dané věci její cena klesá díky konkurenci. Polož si otázku proč? Odpovědí je snížení výrobních nákladů, z důvodu konkurence klesající marže a tak i konečná cena. U finanční služby jako je pojištění cenu určuje pojistná matematika, která stanoví, za kolik peněz je možné pokrýt určitá rizika. A pokud jsou rizika velká a rozšířená, tak samozřejmě roste i cena pojistného.
Avatar - JohnyRnR
10. 4. 2015 13:42
Re: Hloupý článek
To je samozřejmě všechno jasné, přestože pojistnou matematiku neovládám, jen mi pořád trochu uniká ta logika s velikostí a rozšířením rizik.
Čím víc je připojištěných skel, tím větší je šance, že k úhoně přijde právě to pojištěné, to je zřejmé, ale předpokládám (a proto mi to možná nesedí), že připojištění skel se "uživí" samo, tedy že paušál za připojištění jednoho skla statisticky pokryje náklady na jeho výměnu s případnou spoluúčastí sám o sobě a připojištění skel se tak nemusí dotovat z obyčejného povinného ručení.
Pokud to tak ale není a pojišťovny se snaží cenu tohoto paušálu za připojištění nastavit tak, aby to tak bylo, pak je samozřejmě zdražování naprosto logické.
Avatar - miromen
10. 4. 2015 11:27
Re: Hloupý článek
Tak v tom se rozhodně neshodneme. Zdraženi pravě vidim v dusledku ne rozšiřeni ale pravě ve zneužiti. To si jako važně mysliš že každy kdo ma připojištěni skel ho využije jen tehdy kdy je to opravdu potřeba ?
Avatar - _Karel_
10. 4. 2015 18:28
Re: Hloupý článek
Jak se dá zneužít připojištění skel? Že si ho schválně na dvorku rozbiju?
Avatar - petrumr
11. 4. 2015 07:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
11. 4. 2015 08:13
Re: Hloupý článek
Jo jo, většina mých sousedů ráno vstane a jde si rozbít čelní sklo. Snobové i boční a zadní. A máme tu jednoho, ten si občas dá i panoramatický střešní.
Avatar - petrumr
11. 4. 2015 08:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
11. 4. 2015 08:46
Re: Hloupý článek
Vzpamatuj se, inteligente. Debata byla o tom, že časté zneužívání má prodražovat připojištění skel. Kolik procent řidičů si rozbije poškrábaný sklo, aby dostalo nový? Většina připojištění má spoluúčast, takže levnější většinou je nechat si čočku od kamínku zalepit.
Nepokládej mi otázky určené tvojí manželce.
Avatar - petrumr
11. 4. 2015 08:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
11. 4. 2015 13:29
Re: Hloupý článek
Právě ti kleslo IQ ze 40 na 35.
Je prima, že se přiznáváš, že v dílně rozbíjíte skla.
Avatar - petrumr
11. 4. 2015 08:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
11. 4. 2015 09:00
Re: Hloupý článek
Tak zrovna největši pojišťovna tedy ČP spoluučast nema a neni jedina. Myslim si že vic netřeba psat. Navic jak už jsem psal na toto tema jsem se s lidmi od pojišťovny bavil a ti nepřimo potvrzovali že se to prostě zneuživa. Což mě bylo už delši dobu znamo...lidi se tim radi chlubi. Jen tak pro nic za nic se ty připojištěni nezdražuji.
11. 4. 2015 13:00
Re: Hloupý článek
To je přeci nesmysl. Velký počet není problém, naopak malý by byl (je větší šance, že budeš mít smůlu). Nárůst plnění díky většímu rozšíření je automaticky kompenzovaný větším výběrem na pojistném. Jde o průměrnou výši plnění a relativní četnost plnění (ne absolutní).
Avatar - Barrichello
10. 4. 2015 11:03
Re: Hloupý článek
ta tisícovka ročně nikoho nevytrhne a pokud jo, tak to může dělat stylem "jezdím 10 let a nic se nestalo a co ušetřím, tak za to si pak jednou to okno koupím sám, kdyby náhodou"

Taky sou tací. Pro co se kdo rozhodně - to si musí každý zvážit sám
10. 4. 2015 11:30
pro zasmani
asi před mesicem jsme se vraceli z dovoleny v madarsku a před nejakou obci jsme dojeli nakladak z kterého cas od casu odlitavaly kaminky. tak jsem nasadil na predjeti a najednou lup! a s manželkou koukáme na dubku ve skle. rikal jsem si ze se s madarem dohadovat nebudu, protože umim jen 3 slovicka, a stejne mu nic nedokazu, a stejne to pujde na pojišťovnu, tak jsme jeli dal. když jsme pak zastavili v rakousku na jidlo, tak jsem se na to sel podivat - a ono to nebylo na pojišťovnu, ale - na hajzlpapir. na okno se nam vys.. nejakej holub a zevnitř to vypadalo jako dubka ve skle a predtim jsme si toho nevsimli .... a prohlizeli jsme to zevnitř hodne dukladne a byla to jasna dubka od kaminku.
ještě ze jsem s tim nejel do servisu >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2015 07:43
Re: pro zasmani
Jestli to má vůbec smysl někoho stavět. Stalo se mi to cca 5krát, ve čtyřech případech řidič řekl: "to nebylo od mojeho auta" a bylo to vyřešený. Jenom jednou, když jsme jeli s kolegou na tirákem, a on mi to dosvědčil, tak se řidič nechal přemluvit a "přiznal" se k tomu. Přiznal, protože člověk nikdy nemůže vědět, jestli jo, nebo ne...
10. 4. 2015 12:05
Ošklivé pojišťovny...
Že se s tím podvádělo jak na běžícím pásu, že se servisy předháněly v nabídce bonusů při výměně čelního skla z POV (dálniční známka, poukázky na benzín...), to autorovi samozřejmě nevadí. A když se pojišťovny začnou bránit, tak těm hodným poctivým motoristům ubližují, co? Dost zvláštní představy o morálce...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Atomas
10. 4. 2015 12:08
Re: Ošklivé pojišťovny...
Souhlas... :yes:
10. 4. 2015 17:43
rychle plneni
Nadavno jsem resil rozbite sklo na Superb 2006, mam pripojisteni skel k povinemu ruceni do 20tis., protoze je vyhrivane se senzorem deste a od navstevy likvidatora k pripsani na ucet ubehlo ani ne 14dni a z celkove ceny 15500,- si pojistovna strhla 1000,- spoluucast. cili naprosta spokojenos s pojistovnou.
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2015 18:05
hezkaholka
hezka holka
Rozbalit vlákno
2
10. 4. 2015 18:32
Re: hezkaholka
myslis tu vokerovanou vobludu?
Avatar - petrumr
10. 4. 2015 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eXp10it
10. 4. 2015 18:58
absurdni
Tohle mi od jak živa přišlo absurdní. Řidič auta od kterého kamínek odlétne je ten poslední důvod proč to okno prasklo a jeho míru zavinění bych viděl tak na 5 max 10% a to ještě ve zvláštních případech.

Viníci jsou jednoznačně ti kdo tam ten kamínek odhodili, dále ti co cestu nevyčistili, viník může být i výrobce skla poškozeného auta, viník je i řidič toho auta s prasklým sklem, protože kdyby jel metr blíž nebo o metr dál tak by ke střetnutí s kamínekm nedošlo atd atd.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bully_
12. 4. 2015 00:49
Princip
Jadro problemu je v nepomeru cen pojistneho v CR vs. vyse nakladu na ev. pojistne plneni. Motoristi se budou porad hadat o co nejnizsi ceny, za ktere ale zadna pojistovna nemuze garantovat bezproblemove plneni v plne vysi vznikle skody. Jinymi slovy- za malo penez malo muziky, za nizke PR a dalsi pojistne necekejte zazraky. Dokud se neodstrani tenhle nepomer, budou porad spory o vysi plneni na jedne strane a pojistne podvody na te druhe.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bully_
12. 4. 2015 01:47
double
kde je nejaky IT? Je to tu hrozne vyresene :no:
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2018 15:34
Pojišťovna
Člověk si hold musí už při uzavírání pojistky zjistit, jak se v takových situacích postupuje, aby pak nebyl nemile překvapen - asi tak jako já. Úhradu opravy mi i po domáhání a volání neuznali, takže jsem si na nové sklo musela vypůjčit, konkrétně odtud -> [odkaz] . Po této zkušenosti jsem nakonec po poradě s pojišťovákem přešla k jiné společnosti, ale zatím se mi (naštěstí) nic takového nestalo, takže nevím, jestli to v praxi nebude to stejné.
Rozbalit vlákno
0