Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru Outback 2.0D-S Lineartronic – Testováno na lidech

Mimořádně pohodlný crossover Subaru Outback jsme vyzkoušeli se vznětovým motorem boxer a převodovkou Lineartronic.
Zpět na článek
13. 4. 2015 10:03
13. 4. 2015 10:10
13. 4. 2015 10:15
13. 4. 2015 10:24
13. 4. 2015 10:39
13. 4. 2015 11:15
13. 4. 2015 10:38
13. 4. 2015 12:05
13. 4. 2015 16:03
13. 4. 2015 10:34
13. 4. 2015 10:45
13. 4. 2015 12:08
13. 4. 2015 12:08
13. 4. 2015 11:15
13. 4. 2015 14:01
13. 4. 2015 14:21
13. 4. 2015 17:35
13. 4. 2015 20:20
14. 4. 2015 07:06
14. 4. 2015 09:14
13. 4. 2015 09:27
"testováno na lidech" - okamžitě se mi vybavily
motory TSI od slavného koncernu, "Škoda Octávia 1.2 TSI - testováno na lidech". To by ale chtělo mít koule..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2015 09:35
Pár postřehů
Apetit nekrotí start/stop >:D - cip/stop nenávidím, hlavně to zdechání na 1sek, Podvozek umí být komfortní - VW koncerne - jde to, auto nemusí být na 18kách kostitřas , nechápu ale lineartronic, není lepší normální automat než simulovat stupně.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Emel
13. 4. 2015 09:59
Re: Pár postřehů
S tím CVT mě to taky napadlo... když už CVT, tak ji nechat dělat to co umí... radši ale klasiku.

2.0d nevím, slyšel jsem rozporuplné názory na první generaci, zřejmě to taky mělo své dětské nemoci, tak uvidíme co druhá verze. Každopádně do takhle velkého a drahého auta je to asi spíš pro klidné řidiče.

PS: prosím netahejme do toho Fabii ;-)
13. 4. 2015 10:11
Re: Pár postřehů
Jaká Fabie? Jestli Subaru poskytuje nadprůměrnej komfort a ještě navíc jistotu se stáčením zadku v zatáčce, pak kdo to takhle namixovaný umí dál?
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:13
Re: Pár postřehů
Myslím do diskusí o "motorizaci pro klidnější řidiče"... a dost už! :-)
13. 4. 2015 10:17
Re: Pár postřehů
Jo tohle... Ale ano, konkurence je výkonově citelně dál. To je potřeba vnímat, chybí mi nějaká varianta s výkonem kolem +200HP. Ale ne s vyšší cenou, už tato je na kombík s podprůměrnými dynamickými vlastnostmi víc než dost.
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:25
Re: Pár postřehů
Máš v tom fůru výbavy. Pokud by byl naftový šestiválec, tak by to podle mě klidně dalších 100t uneslo... stačí mrknout na Allroad :-)
13. 4. 2015 10:28
Re: Pár postřehů
Myslím, že by stačilo vyladit stávající naftu, stejně jako nasadit přeplňovanej benzín, když už do EU nechtějí dávat šestiválec ;-)
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:36
Re: Pár postřehů
Koupil bys Allroada s R4 naftou? Jen s velkým sebezapřením. Jasně, asi není problém nahnat nahoře třeba 20kW, ale v reálu sotva poznáš rozdíl.
13. 4. 2015 10:39
Re: Pár postřehů
No 20kw mít nebo nemít je celkem rozdíl ;-) . A4 Allroad s R4 funguje, ale tvrdit, že bych si ho koupil nebudu :-)
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:42
Re: Pár postřehů
Tohle je velikostně spíš k A6 Allroad, ne?

Je a není. Už jsem parkrát psal, že třeba +25kW u OIII RS TDI není pocitově až takový rozdíl... podobně Mondeo 120kW vs. 103kW (ale ok, tam jsem jel 120kW jen s automatem a 103 jen s manuálem).
13. 4. 2015 11:11
Re: Pár postřehů
Délkou i rozvorem je to střední třída jako vyšitá. Víc bych od toho ani neočekával. Každopádně s o 20% větším výkonem by byl solidním přibližovadlem.
Avatar - white label
13. 4. 2015 12:12
Re: Pár postřehů
U A6 Allroadu dilema mezi R4 a V6 ani řešit nemusíš/nemůžeš...
To víš, to není S-klasa s 250 CDI. ;-)
13. 4. 2015 12:46
Re: Pár postřehů
To je fakt, A8 má jen R4 s baterkama ;-)
Avatar - white label
13. 4. 2015 12:54
Re: Pár postřehů
Jo, to je bateriový hybrid, navíc s benzínem..., čili jiný příběh. :-)
Avatar - AUDIRS6
13. 4. 2015 14:11
Re: Pár postřehů
A vsetko nasvedcuje tomu, ze dalsia A8 sa uz k nejakej "podradnej" R4 "neznizi" ani pri hybride. ;-)
Minimalne V6 a quattro serienmäsig ;-)
Avatar - AUDIRS6
13. 4. 2015 14:09
Re: Pár postřehů
Joooo !!!! >:-[] :yes:
Avatar - Dinar
13. 4. 2015 10:41
Re: Pár postřehů
Je otázka, s kým se chce, potažmo může outback srovnávat. Býval řazen k autům vyšší střední, resp. jeho konkurence byla z této třídy, ale těžko říct, jestli to ještě platí. Proti A6 allroad toho nemá moc co nabídnout, viděl bych ho spíš jako komfortnější a projevem dospělejší alternativu scoutu resp. auto srovnatelné s alltrackem. V tomto srovnání mu i ta technika tak nějak stačí. ;-)
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:45
Re: Pár postřehů
Myslíš? Co standardně konfigurovaná A6 umí a Subaru ne - tedy, pokud bys tu měl třílitrový šestiválec s nějakým ZF?
Avatar - Dinar
13. 4. 2015 10:48
Re: Pár postřehů
No právě ten "standardní" šestiválec a aktuálně nejlepší převodovku. Nemluvě o vnitřku, možnostech a rozsahu výbavy, jinými slovy, jiná třída.
13. 4. 2015 11:04
Re: Pár postřehů
S tím jak narostla střední třída podle mě Outback perfektně zapadl...jen výběr motorů je tristní. Prostě chybí něco navíc. Předpokládám, že nejrpodávanější varianta Alltracku bude se 190HP, Octa spíš 150... Někde mezi ně by se měl Outback pasovat.
Nicméně za všech okolností pohodlný a přitom jistý auto je trefa.
Avatar - Emel
13. 4. 2015 11:48
Re: Pár postřehů
Octa má 135kW s DSG a 110kW s manuálem, skoro bych tipoval, že těch 135kW bude dost... příplatek 52t za DSG + 25kW je vstřícný.
13. 4. 2015 11:54
Re: Pár postřehů
Ano, to souhlasím ;-)
Avatar - Emel
13. 4. 2015 14:23
Re: Pár postřehů
Sám bych byl na vážkách... hele, v tomhle případě bych dal 50 za silnější naftu a k naftě bych si za to DSG i 2t připlatil ;-)
15. 4. 2015 12:18
Re: Pár postřehů
Většina A6 allroadů má S tronic, tiptronic má jen 235 kW TDI. Bohužel.
15. 4. 2015 12:18
Re: Pár postřehů
A6 allroad si nemůžeš se čtyřválcem koupit, ani kdybys chtěl. ;-) Nabízí výhradně šestiválce, TDI od 160 kW, TFSI je jen jedno a to 245 kW.
13. 4. 2015 10:22
Re: Pár postřehů
Subaru vytěžilo z CVT maximum - lineárně řadí do 60 km/h pokud se nepletu a pak už má předvolené stupně. Takže klidné rozjezdy, pohodka v kolonách a ve městě. Možná by mohli vyladit nějakou 7 a více stupňovou převodovku, jenže CVT je kompaktnější a lehčí.
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:37
Re: Pár postřehů
Vytěžit z CVT maximum třeba znamená, že při potřebě maximálního zrychlení např. 80-120 nechám motor pracovat konstantně při maximálním výkonu... uším to zrovna nelahodí, ale funguje to.
13. 4. 2015 11:52
Re: Pár postřehů
No to sice jo, ale já beru v potaz právě komfort jízdy.
Avatar - _Karel_
13. 4. 2015 12:13
Re: Pár postřehů
Je pro mě překvapením, že test CVT v podstatě opomíjí, přitom je to celkem netypická převodovka a zasloužila by si víc prostoru.
Avatar - lamal
13. 4. 2015 10:32
Re: Pár postřehů
2,0D prekonal vacsinu problemov uz po roku 2010, je pravda, ze na uplne prvych kusoch od r 2008 sa toho vychytalo fakt vela... tato generacia je uz v klude podla mna
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:36
Re: Pár postřehů
Ok, dík za info :yes:
13. 4. 2015 11:55
Re: Pár postřehů
Nemáš náhodou info o aktuálních dieslech v Mazdě? Je to pořád ten samý motor a nebo došlo už k nějakým úpravám?
Avatar - _Karel_
13. 4. 2015 12:12
Re: Pár postřehů
Pokud vím, pouze udělali vačky z odolnějšího materiálu. Podle Vaculíka- zatím nebrat.
Avatar - lamal
14. 4. 2015 10:08
Re: Pár postřehů
O nove jednotky zatial nejde... poznam servis kde riesili zopar zadretych 2,2 skyactiv d a podla mechanika to je dobry motor, problem vidi v servisnych intervaloch vymeny oleja, su dlhe ten motor to zabija... podla neho pri vymenach po 10 - 15 000 by tie problemy nemali, vravel ze je podobne /mechanicky/ konstruovany ako hondacky 2.2 idtec
Avatar - Ozzman
13. 4. 2015 11:12
Re: Pár postřehů
Jezdil jsem ještě s tím prvním dvoulitrem, který měl stejný výkon.

Neznám generace, ale ta první, co ho dostala byla do 2009. Tohle bylo dle mne nejlepší Subaru kombi, skvěle jezdilo, motor naprosto dostatečný, auto i dobře vypadalo, bylo celkem agilní.

Dále jsem jel tou následující generací (2010+) a motoricky také dostatečný, ale už né tak zábavné.

Projel jsem všechny motorizace té doby (Outback, Legacy), (včetně třílitrů) a nemohu říct, že by nějaký motor byl vyloženě pro klidné řidiče. Dokonce i v klasické Legacy jezdila dobře ta dvoulitrová atmosféra :).

Nejlepší byl 3.0R, což snad ani není divu. Auto bych ale spíše rovnal k středním kombikům typu Passat/Mondeo, jak interiérem, tak i velikostně.... vyjma 4x4.

edit: Bratranec měl toho Outbacka 2010 2.0D a po 2 letech ho dal pryč, každou chvíli v servisu, hlavně motoricky, detaily nevím.
13. 4. 2015 17:32
Re: Pár postřehů
Ideovým nástupcem Legacy do r. 2009 bude Levorg. Velikostně by na tom měl být podobně a snad bude i stejně jezdit.
13. 4. 2015 10:03
Out is Back
Ačkoliv se Subaru nesnažilo přijít s nějakou tvarovou revolucí (což je v případě Outbacku snad jedině dobře), vypadá to, že nový model bude mít jednu zásadní chybu.
Málo výkonnej motor bude srážet zbytečně prodeje, když už vše ostatní funguje jak má.
Nijak mě nelákalo novej Outback vyzkoušet, nicméně je čas tento status přehodnotit. Dobře jezdících zároveň a komfortních aut v současný době až zase tolik nejezdí a Subaru bych přál vyhma BRZ další povedenej model.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:10
Re: Out is Back
Mně se vždycky líbil Forester... tam je ta velikost tak akorát, tohle už je trošku monstrum.
13. 4. 2015 10:12
Re: Out is Back
Velkej kombík, není to stejně velký jako Ma6? ;-)
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:15
Re: Out is Back
To je fakt... však mně by taky stačila Mazda 3 Wagon :-) . Mazda prostě nepůsobí tak zavalitě. Nic, jen říkám, že pro mě je těch povedených Subaru víc... a bedna je asi STI - BRZ - Forester.
13. 4. 2015 10:20
Re: Out is Back
Mě Outback přijde jaksi nejdotaženější...teď se bavím o vjemu z obrázků. Prostě dospělý auto kterýmu skoro nic nechybí (až na motor). Forester si umím představit na stavbu nebo do lesa, jezdit normálně určitě umí, ale není to auto, se kterým bych já osobně chtěl fungovat. ;-) STi bude zajisté fajn, ale na silnice je ho snad až škoda a šotolinový rychlostky nevymetám :-)
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:24
Re: Out is Back
Motor a převodovka je u mě tak podstatná část dojmu z auta, že bych to Outbacku neodpustil. Jinak to ale zní dobře - pohodlnej koráb s precizním interiérem a moderní technikou...
13. 4. 2015 10:32
Re: Out is Back
Myslím, že Tomík to trefil přesně, druhý auto... ;-)
Avatar - Emel
13. 4. 2015 10:39
Re: Out is Back
Na druhé auto je to poněkud drahé a velké... ale každému dle jeho zásluh a gusta :-)
Avatar - Ozzman
13. 4. 2015 11:15
Re: Out is Back
Forester mne bavil, když byl ještě hranatej... s motorem s STI Imprezy naprosto ultimátní záležitost, měl jsem i tu čest >:D
13. 4. 2015 10:26
Re: Out is Back
Tohle outo nemá konkurenci i přes "smutný" motory. Zkusme poskládat cokoliv a nemyslím si, že bychom našli něco srovnatelného. I cena tomu odpovídá. Je v podstatě výborná.

A jestli se v pátek (jdu testovat) ukáže, že hluk a muzika je uvnitř oukej, tak to ať se jdou např. v BMW ;-) vymalovat. Je to ideálně druhej kočár do rodiny. Otázkou pak zůstane, jestli to dokáže být pro celou řadu uživatelů univerzál.
13. 4. 2015 10:31
Re: Out is Back
Tam nějak jsem OB v mysli směřoval, druhý auto v rodině... :yes: ;-) To většinou najezdí víc cukaček, takže bych to viděl spíš na benzín, ale s automatem, proč ne?! :-)
13. 4. 2015 10:34
Re: Out is Back
:yes: Právě proto jdu na test 2.5i, kterýho se zcela upřímně děsím. 8-s
Avatar - Dinar
13. 4. 2015 10:38
Re: Out is Back
Jen otázka, proč to druhé auto v rodině musí být přizdvižený kombík? Na cukačky po městě nebo to je tak, že to "druhé" auto v rodině vlastně plní funkci rodinného povozu a tvoje "první" může být něco řidičtějšího, ale míň praktického?
13. 4. 2015 10:57
Re: Out is Back
Druhá verze je přijatelnější :-)
13. 4. 2015 11:02
Re: Out is Back
První je alespoň průměrně řidičský. Tzn. moje. To druhý je už z rozežranosti, že můžu mít něco, co využiju jinak, víc outdorově. A ano, je otázka jen, jestli to je skutečně nutný...to už si musí umět každej z nás odpovědět sám.
13. 4. 2015 11:07
Re: Out is Back
Ke skutečný nutnosti musí ještě fungovat faktor nějaký přidaný radosti a jestli jí vytvoří Outback nebo Duster je šumák ;-)
Avatar - Dinar
13. 4. 2015 12:05
Re: Out is Back
Jasně, záleží, jestli hlava rodiny potřebuje auto nebo jí stačí, když jí to svoje občas půjčíš. :-) Pokud potřebuje, tak je lepší, když ona má to auto, které zastane rodinné ježdění a ty můžeš mít něco, co umí poskytnout i nějaké to řidičské potěšení, tomu rozumím, mám to stejně. A jestli má být ouback tím autem, které zastává rodinné ježdění, pak je to určitě praktická volba. ;-)
13. 4. 2015 10:56
Re: Out is Back
Princeznám to obvykle tolik nevadí ;-)
Avatar - AnGeor
13. 4. 2015 16:03
Re: Out is Back
muzu se zeptat ceho se desis? :-) ze bude 180 koni malo?
Avatar - lamal
13. 4. 2015 10:34
Re: Out is Back
potlacenie hluku a komfort je spickovy hlavne ak sa to ozaj o tolko zlepsilo oproti poslednej genracii... na tej som jazdil s 2,0D CVT a prenos vibracii a odhlucnenie na nerovnostiach bolo skvele...
13. 4. 2015 10:41
Re: Out is Back
Outback je skvělý, motory podle mne plně dostačují, tohle není auto na závodění a dynamika vcelku ujde. Výbava je opravdu bohatá a design se povedl, interiér hlavně volant a budíky jsou bezchybné, jedině ten středový panel je taková slátanina. Hlavní problém bych viděl v ceně. Outback by měl stát v základu tak 850 a s max výbavou 1 milión. Raději bych volil Volvo XC70.
Avatar - Dinar
13. 4. 2015 10:45
Re: Out is Back
Outback je hezký příklad toho, jak se může měnit vnímání modelu trhem. Pár generací zpátky byl outback prezentován jako supersport v pohorkách, mantra nízkého těžiště a jízdy "jako po kolejích" byla přežvýkávána v každém testu. Když jsem si outbacka projel (nejednu generaci), nikdy jsem tuto prezentaci nechápal, to, co zní teď, je dle mého mnohem více odpovídající. Takové jisté auto do každého počasí, průměrný motor a převodovka, rodinný kočár pro aktivní lidi.
13. 4. 2015 11:01
Re: Out is Back
Když jsem tu četl o Volvu, možná by se nedostatek výkonu dal řešit u Subaru stejně jako ve Svédsku...hybrid.
13. 4. 2015 11:14
Re: Out is Back
to jsi asi neprojížděl H6ku, ale spíše 2,5ku lenocha...ne?
13. 4. 2015 11:19
Re: Out is Back
Myslím, že Dinar narážel spíš na všeobecně roznášený klišé o supersportovním kombíku v pohorkách než na výkon motorů.
13. 4. 2015 11:20
Re: Out is Back
no měl jsem H6ku s SI drive a musím říci, že u tohoto auta to byla pravda. Ale 2,5ka byla proti tomu neskutečný lenoch. Ta supremacy se projevovala u 2,5ky až v terénu. Ale nikoliv na normální silnici...
13. 4. 2015 11:46
Re: Out is Back
To měla H6 úplně jinej podvozek? Já měl 2,5 a byla to ukolébaná kačena. Na druhou stranu fungoval na rozbitých cestách a polňačkách výborně. Jen se jaksi nikdy nedostavil ten dojem úžasných jízdních vlastností ;-)
Avatar - Dinar
13. 4. 2015 12:08
Re: Out is Back
H6 jsem jel jen v legacy, ale ani tam mě výkonem moc nezaujal. Určitě mu škodil ten AT, každopádně ani optikou doby to nebylo nic extra, dynamicky průměr, spotřebou nadprůměr. Hezký zvuk. ;-)
Avatar - Ozzman
13. 4. 2015 11:15
Re: Out is Back
Mne ta maska této generace dost evokuje....... a nerad to řikam, protože k Subaru mam kladný vztah a všeobecný respekt...... Hyundai! >:D
13. 4. 2015 11:01
Dotaz na eye-sight
Ad "U něj si klasicky nastavujete vzdálenost od automobilu jedoucího před vámi, rozdíl je ovšem v reakcích na jeho náhlé zpomalení. Kamery totiž zaznamenávají aktivitu brzdových světel a dokážou se změně rychlosti přizpůsobit mnohem rychleji a ladněji."

Jak jsem pochopil z detailních popisů tak eye-sight, protože není dovybaven radarem, vzdálenost od překážek vepředu nezná. Jak je zmíněno, je uzpůsobený na co nejrychlejší reakci na brzdová světla (primární vyčítání červených subpixelů ze snímačů), jak tedy reaguje, pokud auto zpomaluje bez brzdění? Jakým způsobem pozná, že auto jen svítí, nebo brzdí, pokud se bavíme o tom, že některým autům (např. 508 po FL) svítí červeně zadní světla větší intenzitou, než starším autům brzdová?

Druhou věcí, která by mě z praxe zajímala je, jak eye-sight funguje v situacích, kde jsou klasické radary k nezaplacení - typicky jízda v mlze (radar "dohlédne" mnohem dál než oko) a jak identifikuje překážky ve tmě?
Rozbalit vlákno
10
13. 4. 2015 13:09
Re: Dotaz na eye-sight
Jak funguje Eyesight? Blbe, to je z principu optickeho systemu. Uplne stejny nesmysl je system BLIS ve Volvech, ktery ma hlidat slepy uhel, ale u ktereho mate v manualu dve stranky povidani na tema: "v zadnem pripade se na nej nespolehejte, pokud je spatne pocasi, prsi, je mlha nebo ma auto nevhodnou barvu, tak ho system nemusi zaznamenat". K cemu je mi bezpecnostni system, ktery funguje jen nekdy a ma mraky vyjimek? Ruskou ruletu s autem nehraji. Radar je jedina volba, vsechno ostatni jsou zbytecna siditka. Zajimave je, ze Mazda do auta co stoji 800k dokaze dat plnohodnotny radarovy tempomat, zatimco o skoro tretinu drazsi Subu se zmuze jenom na kameru.
Avatar - AnGeor
13. 4. 2015 16:01
Re: Dotaz na eye-sight
Uz jsi s tim jel? Ja mam s timto autem uz najeto prez 30t km a eyesight funguje vyborne, takze nevim kde jsi ty prisel na to ze funguje blbe. A jestli jsem si vsimnul tak stereo kamery zacal do Ska montovat i MB takze asi az tak spatny system to nebude, navic na rozdil od radaru vidi i cestu, takze vi kde je zatacka atd....
15. 4. 2015 13:08
Re: Dotaz na eye-sight
S-klasse nemá jen kamery. Nechce se mi hledat, jakou konfiguraci má konkrétně S, ale tahle auta mají dnes běžně vícero radarů (jen vpředu mají dva, nebo i tři, další může být vzadu, nebo po stranách), LIDAR, milimetrovou kameru pro vidění v noci či skrz déšť/ mlhu, nebo alespoň infračervenou, celou baterii kamer, ultrazvukové, nebo elektromagnetické senzory, které dnes už neslouží jen k parkování atd.

PS: Tak jsem se na to podíval a S-klasse má šest radarů.
13. 4. 2015 17:29
Re: Dotaz na eye-sight
A co umí ten radarový tempomat v Mazdě? Udržovat vzdálenost od vpředu jedoucího auta a možná zabrzdit do nějaké městské rychlosti za autem. Kamery umí rozeznávat druhy překážek, brzdová světla, číst pruhy na silnici a v dohledné době snad i barvy na semaforu. Viz. tenhle nedávný článek konkurence: [odkaz]
13. 4. 2015 21:01
Re: Dotaz na eye-sight
Mazda ma samozrejme i kameru na pruhy na silnici. Problem neni, ze to auto ma kameru, to ma dneska skoro kazde nove auto, ale to ze ma jenom kameru. Treba Volvo ma kombinaci optickeho systemu, radaru a la*** prave proto, ze pro kazdy ucel je vhodnejsi jiny system. Tohle je proste cost cutting rozhodnuti, protoze software je levny a stejne tak opticky hw proti radarovemu. Jenze opticky system proste v principu neni spolehlivy, coz se muze presvedcit kazdy kdo nekdy jel autem za zhorsenych podminek viditelnosti. Radar oproti tomu ma dosah takrka nezavisly na povetrnostnich podminkach.
V tom clanku to ostatne i pisi:
" Myslím teď CMOS kamery a omezení podobná lidskému oku. Kupříkladu nízké ostré slunce, zašpiněné okno, mlha, husté sněžení nebo tma. Takové podmínky systém identifikuje a vyhodnotí-li, že není schopen řidiči poskytnout relevantní informace, deaktivuje se."

Super, takze system, ktery mimo jine ma za cil zabranit kolizi se vypne v podminkach, kdy je nejvetsi sance, ze k te kolizi dojde.
Avatar - _Karel_
14. 4. 2015 06:40
Re: Dotaz na eye-sight
>:D :yes: :yes:
15. 4. 2015 13:07
Re: Dotaz na eye-sight
Na žádný asistent se nemáš spoléhat. Když se podíváš do manuálu na povídání o adaptivním tempomatu, tak se také typicky dozvíš, že ho nemáš používat v zácpách, v hustém provozu, na klikatých silnicích, že může za špatného počasí přestat fungovat atp. Pořád je za bezpečnost zodpovědný řidič. Automobilka si tímhle jen kryje zadek.
Avatar - Mrakoplas
13. 4. 2015 14:54
Re: Dotaz na eye-sight
Vzdálenost od auta před sebou zná. Funguje to stejně jako lidské oči. Proto tam jsou dvě kamery. Vzdálenost si systém vypočítá porovnáním obrazu z obou kamer a z jeho vzájemného posunu. Na stejném principu fungovali dálkoměry na starých válečných lodích.
15. 4. 2015 09:49
Re: Dotaz na eye-sight
Ad. Vzdálenost: Tak to jsi právě špatně pochopil. Díky stereo kamerám zná vzdálenost od překážky, aniž by k tomu potřeboval na ťukanec náchylný radar v předním nárazníku.

Ad. Světla - neboj, mají to vychytaný, vyvíjí se od roku 1989... To co přišlo s velkou slávou do Evropy je již 3. generace.

Ad. Radar v mlze sice dohlédne dál než oko, ale přitom ví p*d, zda je před ním auto, kolo, motorka nebo jen obyčejná svodidla v zatáčce...

Ad. Tma - pokud ti na autě svítí světla, tak "vidí" stejně jako ty. Pokud ti světla nesvítí, tak snad ani na radar nebudeš bezmezně jezdit nebo snad ano? ;-)
15. 4. 2015 11:25
Re: Dotaz na eye-sight
To auto ma kamery ne oci, coz je stale zatracene velky rozdil.

ad Radar: Radar vidi mnohem lepe nez jakakoliv kamera, jeho zasadni vyhodou je, ze naprosto spolehlive takrka bez vlivu povetrnostnich podminek dokaze plne zmerit geometrii sceny v rozsahu senzoru, coz kamera ktera funguje fakticky na porovnavani rozdilu barev nikdy nedokaze. Kamera samozrejme nerozezna auto od svodidel, vsechny snahy o zjistovani situace na silnici pomoci optickych zarizeni nedopadly dobre, proto vsechna autonomni auta i za dokonalych povetrnostnich podminek pouzivaji i jine senzory zejmena radar, pripadne laserove dalkomery.

Ad Tma: Kamera samozrejme nevidi jako clovek. Nejlepsi opticky system s vyhodnocovanim obrazu stale vidi tak, ze kdyby stejne videl clovek tak je prohlasen za slepeho a nikdo ho za volant nepusti. Lidske oko je se svymi schopnostmi uplne nekde jinde oproti dnesnim umelym optickym systemum.
Avatar - Jaros71
13. 4. 2015 14:01
Dobré auto
Vypadá fakt výborně a jistě se jedná a dobré auto.
V sedmentu crossoverů asi bezkonkurenční v terénu.
Na mne je moc dlouhé a Forester zase moc krátký..něco mezi by byl ideál ;-)
Jinak SUBARU jde i interierem nahoru..konečně!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - AUDIRS6
13. 4. 2015 14:15
Re: Dobré auto
jo, aj ja som si to vsimol. pokial mam fandit nejakemu japoncovi, tak je to prave Subaru ! :yes:
Mam len trosku obavy z tych "šuškánd", ktore hovoria o tom, ze maju prejst komplet na Haldex v ramci pohonu 4x4. Teda nie ze by bol Haldex este stale moc podradny...ale uz to nebude nikdy to, za co som si ich odjakziva tak vazil... :-!
13. 4. 2015 14:20
Re: Dobré auto
Dtto jako Audi s Torsenem...myslím, že postupně vše najede na systém á la Haldex.
Avatar - AUDIRS6
13. 4. 2015 14:40
Re: Dobré auto
Pokial mame MLB a teraz uz aj MLB-evo, tak o nas Krönungsraddiferncial strach nemam ;-)
13. 4. 2015 14:19
Re: Dobré auto
Forester: 4595mm
Outback: 4815mm

Suma sumárum rozdíl 220mm...nebo-li 22cm. Tak ti nevím, jestli by se měla auta lišit do 10-ti cenťáků ;-) . Je-li však překážkou rozdíl mezi naximálně rozevřeným palcem a ukázovákem na ruce dospělýho chlapa, tak prosím ;-)
Avatar - Emel
13. 4. 2015 14:21
Re: Dobré auto
A to jsi mohl najít mnohem zajímavější příměr...
13. 4. 2015 14:37
Re: Dobré auto
To mohl, ale jsme na serveru o autech :-)
Avatar - Jaros71
13. 4. 2015 19:33
Re: Dobré auto
:-)
Na parkování ve městě je ideální auto s max.délkou 4.6 m..do 4.7 m bych se kousnul.
Forester by mohl mít vpředu kratší kapotu o 10 cm a větší kufr vzadu.
Pak bych to viděl skvěle! ;-)
Objem zavazadelníku kolem 600l potřebuju.
S rezervou pochopitelně!
13. 4. 2015 14:48
Možná za rok, za dva - chce to doladit
Měl jsem tu možnost se v novém Outbacku svézt a to v naftovém 2.0 i benzínovém 2,5 provedení. Auto dobře drží na silnici a je komfortní (nikde nic nedrncá, nehrká), nerovnosti silnice téměř necítíte. Eyesight funguje dobře a jeho zvuková upozornění nejsou tak nepříjemná, jako u jiných aut. Největší slabinou jsou fakt motory, které neposkytnou přijemný pocit při sešlápnutí pedálu a hodně bych přemýšlel o předjetí aut před sebou, zda je dost prostoru a času. I přes toto negativum jsem o koupi uvažoval ještě minulý týden, protože auto je opravdu komfortní na svezení, tiché a současný design je alespoň pro mě mnohem vydařenejší, než ten předchozí. Přes víkend jsem se však začetl v amerických forech, zjišťoval zkušenosti majitelů Outbacku 2,5 a zarazila mě negativní zkušenost s tím, že Outback 2015 má problémy se zasekáváním zedních dveří a s baterií, vybíjí se a odchází do věčných lovišť při kratších cestách (tuším že psali do 12 mil/den), nebo pokud ho necháte stát delší dobu (1 týden) v garáži. Těch případů tam bylo více, takže mě to odradilo.
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2015 17:35
4vál vs cena
Subaru mám hodně rád,ale kvůli 4 válcovému dieselu s dost vysokou spotřebou bych do něj nešel....určitě ne za ty peníze...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
13. 4. 2015 19:34
Re: 4vál vs cena
Je to velké auto , ve Forestru to žere o litr méně ;-)
A to je dost dobrý na výšku jeich podvozku.
Snad jen SKYACTIVE od Mazdy je konkurent dieslu SUBARU BOXER.
13. 4. 2015 20:20
Yebeti
Chybí mi tu srovnání se špičkou SUV Škodou Yetti,která dokáže v testech Světa motoru porazit i Tiguan :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
14. 4. 2015 09:14
Re: Yebeti
Některé nicky (čti nyky) jsou překvapivě výstižné... dodnes lituju, že se Fiasko přejmenoval :-)
Avatar - Cejsi Mpower
17. 4. 2015 09:49
Kvalita a provedení interiéru
Dobrý vtip, včera jsem v tom autě seděl a to zpracování je k smíchu. Už jen při zavírání dveří jsem se lekl, že mi v ruce zůstane tapecirung, celý se prohnul a hýbal, když jsem vzal za madlo. To samé plasty okolo vnitřní kliky, ostré hrany, mezery, že je vidět vnitřní plech dveří, materiál látkových sedaček vysoce umělý a nepříjemný a mohl bych pokračovat. Proti schopnostem vozu a jeho technice neříkám půl slova, ale to zpracování je pořád velice špatné :-(
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2016 13:12
www.reklamace-subaru.cz
Chtěl bych se podělit o moje zkušenosti s koupí Subaru v ČR: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku