Auto na baterky tu už bylo dávno před spalovacím, je to prostě evoluční cesta zpět. Lidstvo se nikdy nevracelo ve vývoji směrem nazpátek. Budoucnost je podle mě ve vodíku.
Trošku lituju ty, co si to pořídí a pak jenom budou sledovat, jak jim auto do čtyř let ztratí 90 procent ceny.
Auto na baterky tu už bylo dávno před spalovacím:
Benz Patent Motorwagen číslo 1 vyrobený v roce 1886 Carlem Benzem, je považován za první automobil poháněný spalovacím motorem.
Lithium-iontový akumulátor:
První experimenty prováděl G. N. Lewis v roce 1912. Návrh proběhl roku 1960, poté byla baterie vyvíjena hlavně v Bellových laboratořích. První prodejní verzi vyrobila firma Sony v roce 1991.
I kdyby chytráku, tak je to krok zpět. Jako by jsi se chtěl vráti od automatické pračky k valše. Auto na baterky svoji šanci už dostalo a bohužel prohrálo. Navíc všechny důvody, proč auto na baterky ne, stále přetrvávají.
Jestli el auto, tak na palivové články. Nevím, proč se do toho automobilky dávno nepustili a místo toho tady vytahujou takové technologické fosílie.
Maros ty si myslíš, že výrobci automobilů před tím než začali vrážet miliony a miliardy do vývoje elektromobilů si neudělali technologický průzkum o tom zda se jim to vyplatí, nebo jestli náhodou cesta nevede přes vodík nebo napájet auto palivovým článkem ???
Vytahuješ tady nějaký pokus SlovakoMaďara z 19 století jako promarněnou šanci elektromobilu ???
Všechno závisí na technologii dané doby.
Nokie taky měla dotykový telefon dávno před Applem a podívej se kde je Nokia teď a kde Apple.
Přeháníš. Mě je to osobně jedno. Jezdím denně do práce tak 20km tam a pak zpět. Mě by el. auto vyhovovalo. Kdyby to stálo do 300tis, velikostně Fabie, tak do toho jdu.
Jenže, to se nestane. Budou to pořád drahé, těžké, zastaralé. Nakonec se to stejně přehoupne na vodík. Hlavně mě přesvětšil Elon Musk, když prohlásil, že ve vodíku není budoucnot. Hned jsem věděl, že je. On je totiž mimoň největší 8-s
nekolik analitickych spolecnosti, typu JPR se nezavisle shoduje na scenari ze do 5-10 let budou elektricka auta na obdobne cene jako jejich varianty se spalovacima/zazehovejma motorama, cena elektromobilu je totiz dana jen 2 faktory, zaprve cena baterii, a zadruhe jisty punc eksklusivity kde automobilka proste chce vydelat i na necem co davno ma jiz zaplacene (viz dnesni mestske alektromobily, kde pokud se odectou baterky, tak clovek zjisti ze za obycejne podprumerne mestske auto vyrobcum plati tak jako tak silene penize, s konkurenci si to ale nebudou moci dovolit) mimochodem na to spoleha i Toyota s Priusem, kdy jeho cena musi s casem take klesat, proste jak se mu zacina objevovat konkurence, tak jiz ono vysadnu hybridni "pravo" take pomalu ztraci
a pote by cena elektromobilu mela dokonce sve soky predstihnout a bejt levnejsi, protoze zazehove/spalovaci motory se naupak budou stale vyce prodrazovat s tim jak narustaji limity na emise, a jen tak do placu, EU davno neni trhem kde by byli na oko nejprisnejsi emise
Pokud by to tak bylo, tak fajn. Často jsou ale tyhle predikce, mírně řečeno, optimistické. Nedávno jsem četl nějaký článek o vodíkových bateriích. V solárním panelu ti vzníká přímo vodík, ten se již dá levně a ve velkém uchovat v nádržích. Z nich jenom přečerpáš do auta.
Jasně, taky trochu optimistické, ale rozhodně mě to přijde reálnější, než velké chemické akumulátory v autě a zároveň v domě.
pred 8-10 lety staly baterky do auta za 1kWh cca $1000, dnes je tato kapacita v dnesnich elektromobilech cca za $260-300, do roku 2020 se odhaduje cena pod $200 (tak masivne jako v minulosti cena klesat jiz nebude)
puvodne mela bejt cena elektromobilů konkurenceschopna na cca $230, ale ono je to vpodstate jen diky tomu, ze elektromobily byvaji maximalne vybavene, ovsem ne kazdy chce plne vybavene auto s cenovkou na konci ceniku, takze ta konkurenceschopna cena nastane az nekde u $150 za 1kWh baterii
zajimave to vypada i s dojezdy [odkaz] a to je od VW