Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW i5: Čtyřdveřový sportovní plug-in hybrid přijde v roce 2018

Spekulace se potvrzují, BMW skutečně chystá rozšíření nabídky divize i. Třetím zástupcem se stane i5. Nepůjde ovšem o MPV...
Zpět na článek
Avatar - flyboyeda
13. 4. 2015 17:04
A co já stím mám si z toho sednout na zadek ?
:no: >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2015 06:48
Re: A co já stím mám si z toho sednout na zadek ?
Ne, přeleštit plakát se čtyřmi kroužky ;-)
Avatar - maros
13. 4. 2015 17:16
Škoda energie na vývoj.
Auto na baterky tu už bylo dávno před spalovacím, je to prostě evoluční cesta zpět. Lidstvo se nikdy nevracelo ve vývoji směrem nazpátek. Budoucnost je podle mě ve vodíku.
Trošku lituju ty, co si to pořídí a pak jenom budou sledovat, jak jim auto do čtyř let ztratí 90 procent ceny.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - flyboyeda
13. 4. 2015 17:32
Re: Škoda energie na vývoj.
i za těch 10% z původní ceny to nikdo nebude chtít >:D
13. 4. 2015 17:35
Re: Škoda energie na vývoj.
Auto na baterky tu už bylo dávno před spalovacím:
Benz Patent Motorwagen číslo 1 vyrobený v roce 1886 Carlem Benzem, je považován za první automobil poháněný spalovacím motorem.
Lithium-iontový akumulátor:
První experimenty prováděl G. N. Lewis v roce 1912. Návrh proběhl roku 1960, poté byla baterie vyvíjena hlavně v Bellových laboratořích. První prodejní verzi vyrobila firma Sony v roce 1991.

Někdy je lepši držet hubu. ;-)
13. 4. 2015 17:43
Re: Škoda energie na vývoj.
Auto na baterky tu ale opravdu bylo před spalovacím motorem. Minimálně o 50 let.
[odkaz]
Avatar - maros
13. 4. 2015 17:50
Re: Škoda energie na vývoj.
I kdyby chytráku, tak je to krok zpět. Jako by jsi se chtěl vráti od automatické pračky k valše. Auto na baterky svoji šanci už dostalo a bohužel prohrálo. Navíc všechny důvody, proč auto na baterky ne, stále přetrvávají.

Jestli el auto, tak na palivové články. Nevím, proč se do toho automobilky dávno nepustili a místo toho tady vytahujou takové technologické fosílie.
13. 4. 2015 18:47
Re: Škoda energie na vývoj.
Maros ty si myslíš, že výrobci automobilů před tím než začali vrážet miliony a miliardy do vývoje elektromobilů si neudělali technologický průzkum o tom zda se jim to vyplatí, nebo jestli náhodou cesta nevede přes vodík nebo napájet auto palivovým článkem ???
Vytahuješ tady nějaký pokus SlovakoMaďara z 19 století jako promarněnou šanci elektromobilu ???
Všechno závisí na technologii dané doby.
Nokie taky měla dotykový telefon dávno před Applem a podívej se kde je Nokia teď a kde Apple.
13. 4. 2015 18:16
Re: Škoda energie na vývoj.
auta na baterky byli driv, ale s olovenyma baterkama
Avatar - eXp10it
13. 4. 2015 19:26
Re: Škoda energie na vývoj.
Maroš, uveď z čeho čerpáš ten matroš >:D
13. 4. 2015 18:13
jak by rekl klasik
maros s fryboyedou nastesti nic neovlivni a tak to vse zustane jen u jejich rekneme "stupidnich" postu :-)

uplne se tesim na chvili kdy Audi odprezentuje ze Nanuk bude jen s elektrickym pohonem, frayboyeda v tu chvili dostane infarkt >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - maros
13. 4. 2015 18:22
Re: jak by rekl klasik
:-)

Přeháníš. Mě je to osobně jedno. Jezdím denně do práce tak 20km tam a pak zpět. Mě by el. auto vyhovovalo. Kdyby to stálo do 300tis, velikostně Fabie, tak do toho jdu.

Jenže, to se nestane. Budou to pořád drahé, těžké, zastaralé. Nakonec se to stejně přehoupne na vodík. Hlavně mě přesvětšil Elon Musk, když prohlásil, že ve vodíku není budoucnot. Hned jsem věděl, že je. On je totiž mimoň největší 8-s
13. 4. 2015 18:39
Re: jak by rekl klasik
nekolik analitickych spolecnosti, typu JPR se nezavisle shoduje na scenari ze do 5-10 let budou elektricka auta na obdobne cene jako jejich varianty se spalovacima/zazehovejma motorama, cena elektromobilu je totiz dana jen 2 faktory, zaprve cena baterii, a zadruhe jisty punc eksklusivity kde automobilka proste chce vydelat i na necem co davno ma jiz zaplacene (viz dnesni mestske alektromobily, kde pokud se odectou baterky, tak clovek zjisti ze za obycejne podprumerne mestske auto vyrobcum plati tak jako tak silene penize, s konkurenci si to ale nebudou moci dovolit) mimochodem na to spoleha i Toyota s Priusem, kdy jeho cena musi s casem take klesat, proste jak se mu zacina objevovat konkurence, tak jiz ono vysadnu hybridni "pravo" take pomalu ztraci

a pote by cena elektromobilu mela dokonce sve soky predstihnout a bejt levnejsi, protoze zazehove/spalovaci motory se naupak budou stale vyce prodrazovat s tim jak narustaji limity na emise, a jen tak do placu, EU davno neni trhem kde by byli na oko nejprisnejsi emise
Avatar - maros
13. 4. 2015 18:58
Re: jak by rekl klasik
Pokud by to tak bylo, tak fajn. Často jsou ale tyhle predikce, mírně řečeno, optimistické. Nedávno jsem četl nějaký článek o vodíkových bateriích. V solárním panelu ti vzníká přímo vodík, ten se již dá levně a ve velkém uchovat v nádržích. Z nich jenom přečerpáš do auta.

Jasně, taky trochu optimistické, ale rozhodně mě to přijde reálnější, než velké chemické akumulátory v autě a zároveň v domě.
13. 4. 2015 20:02
Re: jak by rekl klasik
pred 8-10 lety staly baterky do auta za 1kWh cca $1000, dnes je tato kapacita v dnesnich elektromobilech cca za $260-300, do roku 2020 se odhaduje cena pod $200 (tak masivne jako v minulosti cena klesat jiz nebude)

puvodne mela bejt cena elektromobilů konkurenceschopna na cca $230, ale ono je to vpodstate jen diky tomu, ze elektromobily byvaji maximalne vybavene, ovsem ne kazdy chce plne vybavene auto s cenovkou na konci ceniku, takze ta konkurenceschopna cena nastane az nekde u $150 za 1kWh baterii

zajimave to vypada i s dojezdy [odkaz] a to je od VW