BMW i5: Čtyřdveřový sportovní plug-in hybrid přijde v roce 2018
BMW má registrovanou celou paletu „íček“ s čísly od 1 do 9. Automobilka zatím využila pouze dvě z nich. Malý hatchback i3 existuje v elektrické verzi nebo s navíc s motocyklovým dvouválcem v roli prodlužovače celkového dojezdu. Třešničkou na dortu je pak hybridní supersport i8 s tříválcem objemu 1,5 l a elektromotorem. Ale to se pochopitelně změní, o příchodu i5 se spekuluje už delší dobu a nyní se zdají být zvěsti pravdivé. Jakákoli data od samotného výrobce ovšem pochopitelně stále chybějí.
Třetí model bavorské „ekologické“ řady i si vezme platformu z pětkové série. Jako základ mu poslouží čínská verze s prodlouženým rozvorem. Bude se ovšem už jednat s největší pravděpodobností o příští generaci, nikoli tu současnou. Že by BMW přestalo Číňanům toto lokálně vyráběné provedení nabízet, se nedá očekávat, v Říši středu je velmi oblíbené.
Německý Auto Bild v posledním tištěném čísle tvrdí, že i5 bude poháněna podobnou soustavou jako v listopadu 2014 představený hybridní koncept 5 GT. Zážehový agregát se 160 kW doplní dvojice elektromotorů, jeden stokilowattový, druhý s dvojnásobnou porcí výkonu. To znamená celkových 470 kW, číslo vypadá na papíře velmi působivě. Zprávy z konce loňského roku, které hovořily o napájení pomocí palivových článků z vývojových dílen Toyoty, zatím potvrzeny nejsou, počítá se spíše s plug-in hybridem. Dojezd 125 km na jedno nabití zní uvěřitelně.
Třetí „ekologický“ bavorák se představí za tři roky. Mnichov se jistě bude chválit tím, že jeho i5 není jen „elektrifikovanou“ verzí nějaké stávající modelové řady, nýbrž svébytným autem. Na rozdíl od konkurence... Tvarově se inspiruje příští sedmičkou, kterou uvidíme již letos na podzim ve Frankfurtu.
Nebude ovšem patřit do luxusní třídy svými rozměry, délka má zůstat někde pod hranicí 4,9 m jako u současné řady 6. Dříve se mluvilo o zvýšené karoserii typu MPV, vizualizace Auto Bildu však nasvědčuje pravý opak - čtyřdveřový sportovní sedan. Skici se vzhůru výklopnými dveřmi jsou přece jen asi příliš futuristické. O patřičně luxusní cenovku kolem 100 tisíc eur (přes 2,7 milionu korun) si nemusíme dělat starosti, modely BMW i představují výkladní skříň toho, co jsou Bavoři aktuálně schopni vyrobit. Optimistické plány odbytu ale hovoří o 30.000 kusech ročně, hlavní trhy mají představovat ten americký a čínský.