Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i5: Čtyřdveřový sportovní plug-in hybrid přijde v roce 2018

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Spekulace se potvrzují, BMW skutečně chystá rozšíření nabídky divize i. Třetím zástupcem se stane i5. Nepůjde ovšem o MPV...

BMW má registrovanou celou paletu „íček“ s čísly od 1 do 9. Automobilka zatím využila pouze dvě z nich. Malý hatchback i3 existuje v elektrické verzi nebo s navíc s motocyklovým dvouválcem v roli prodlužovače celkového dojezdu. Třešničkou na dortu je pak hybridní supersport i8 s tříválcem objemu 1,5 l a elektromotorem. Ale to se pochopitelně změní, o příchodu i5 se spekuluje už delší dobu a nyní se zdají být zvěsti pravdivé. Jakákoli data od samotného výrobce ovšem pochopitelně stále chybějí.

Třetí model bavorské „ekologické“ řady i si vezme platformu z pětkové série. Jako základ mu poslouží čínská verze s prodlouženým rozvorem. Bude se ovšem už jednat s největší pravděpodobností o příští generaci, nikoli tu současnou. Že by BMW přestalo Číňanům toto lokálně vyráběné provedení nabízet, se nedá očekávat, v Říši středu je velmi oblíbené.

Německý Auto Bild v posledním tištěném čísle tvrdí, že i5 bude poháněna podobnou soustavou jako v listopadu 2014 představený hybridní koncept 5 GT. Zážehový agregát se 160 kW doplní dvojice elektromotorů, jeden stokilowattový, druhý s dvojnásobnou porcí výkonu. To znamená celkových 470 kW, číslo vypadá na papíře velmi působivě. Zprávy z konce loňského roku, které hovořily o napájení pomocí palivových článků z vývojových dílen Toyoty, zatím potvrzeny nejsou, počítá se spíše s plug-in hybridem. Dojezd 125 km na jedno nabití zní uvěřitelně.

Třetí „ekologický“ bavorák se představí za tři roky. Mnichov se jistě bude chválit tím, že jeho i5 není jen „elektrifikovanou“ verzí nějaké stávající modelové řady, nýbrž svébytným autem. Na rozdíl od konkurence... Tvarově se inspiruje příští sedmičkou, kterou uvidíme již letos na podzim ve Frankfurtu.

Nebude ovšem patřit do luxusní třídy svými rozměry, délka má zůstat někde pod hranicí 4,9 m jako u současné řady 6. Dříve se mluvilo o zvýšené karoserii typu MPV, vizualizace Auto Bildu však nasvědčuje pravý opak - čtyřdveřový sportovní sedan. Skici se vzhůru výklopnými dveřmi jsou přece jen asi příliš futuristické. O patřičně luxusní cenovku kolem 100 tisíc eur (přes 2,7 milionu korun) si nemusíme dělat starosti, modely BMW i představují výkladní skříň toho, co jsou Bavoři aktuálně schopni vyrobit. Optimistické plány odbytu ale hovoří o 30.000 kusech ročně, hlavní trhy mají představovat ten americký a čínský.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
14. 4. 2015 06:48
Re: A co já stím mám si z toho sednout na zadek ?
Ne, přeleštit plakát se čtyřmi kroužky ;-)
13. 4. 2015 20:02
Re: jak by rekl klasik
pred 8-10 lety staly baterky do auta za 1kWh cca $1000, dnes je tato kapacita v dnesnich elektromobilech cca za $260-300, do roku 2020 se odhaduje cena pod $200 (tak masivne jako v minulosti cena klesat jiz nebude)

puvodne mela bejt cena elektromobilů konkurenceschopna na cca $230, ale ono je to vpodstate jen diky tomu, ze elektromobily byvaji maximalne vybavene, ovsem ne kazdy chce plne vybavene auto s cenovkou na konci ceniku, takze ta konkurenceschopna cena nastane az nekde u $150 za 1kWh baterii

zajimave to vypada i s dojezdy [odkaz] a to je od VW
Avatar - eXp10it
13. 4. 2015 19:26
Re: Škoda energie na vývoj.
Maroš, uveď z čeho čerpáš ten matroš >:D
Avatar - maros
13. 4. 2015 18:58
Re: jak by rekl klasik
Pokud by to tak bylo, tak fajn. Často jsou ale tyhle predikce, mírně řečeno, optimistické. Nedávno jsem četl nějaký článek o vodíkových bateriích. V solárním panelu ti vzníká přímo vodík, ten se již dá levně a ve velkém uchovat v nádržích. Z nich jenom přečerpáš do auta.

Jasně, taky trochu optimistické, ale rozhodně mě to přijde reálnější, než velké chemické akumulátory v autě a zároveň v domě.
13. 4. 2015 18:47
Re: Škoda energie na vývoj.
Maros ty si myslíš, že výrobci automobilů před tím než začali vrážet miliony a miliardy do vývoje elektromobilů si neudělali technologický průzkum o tom zda se jim to vyplatí, nebo jestli náhodou cesta nevede přes vodík nebo napájet auto palivovým článkem ???
Vytahuješ tady nějaký pokus SlovakoMaďara z 19 století jako promarněnou šanci elektromobilu ???
Všechno závisí na technologii dané doby.
Nokie taky měla dotykový telefon dávno před Applem a podívej se kde je Nokia teď a kde Apple.