Mnichov připravuje svět na příchod nové generace řady 7. Po vzoru konkurenčního Mercedesu a dalších značek přináší fotky zamaskovaných prototypů a první oficiální informace o technice.
ze po dvoch generaciach "tankoidnych" 7miciek sa BMW vracia k stihlemu sportovemu vzhladu. Uvidime ako to bude vyzerat, ale za mna zatial jednoznacne. :yes:
Pravdaze hovorim o svojich dojmoch, design je subjektivny. A F01 minimalne spredu mi pride ako riadny mamut (to neznamena ze ju beriem ako skarede auto). ;-)
F-ko bolo pre mna z predu / predoboku neznesitelne, chvalabohu FL tomu znacne pomohol. Co som ale nikdy neprehryzol, boli jej predne narazniky - proste take moc obycajne - malo dynamicke, a to budilo vo mne ten tankoidny dojem tiez.
Podla uniknutych fotiek odhaleneho auta ( odmaskovaneho ) to vypada ako posun na taky medzistupen. Nebude to uz vyslovene T-54, ale dajme tomu len BVP >:D
V kazdom pripade, tymto a pravdepodobne aj novou A4-ou, nastava uz aj v D3 doba "touchsrceenova"... :-! ( na jej spy-fotkach chyba pri ovladani MMI ploska touch... 8-s )
Technika ok, ved je to BMW, odlahcenie a pouzitie CFRP chvalim, tam nieje o com. :yes:
To je E38 po faceliftu (od 09/1998).
Akorát ta výška prosklení z boku, to už je (na dnešní poměry) trošku "Papamobil", bez pořádně zatmavených skel bych sis v tom dnes připadal, jako kdyby mě (mobilně) "vystavovali". ;-)
Mně F01 jako tank nepřijde. V M paketu stále pěkné auto. Na fotkách vypadá o nová generace o něco lehčeji, ale zase komplikovaněji jako tomu bohužel u nových BMW bývá.
Díky němu by se nejlehčí varianta nové sedmičky (740i, 730d) mohla dostat na úroveň obdobné verze stávající pětkové řady pokud tedy BMW mluví pravdu a není příliš optimistické jako tomu bylo u F8x M3/4.
Nechce se mi to zpětně hledat, ale včera jsem četl, že vzduch bude jen na zadní nápravě jako u ostatních modelů...
iDrive s Gesture Control se mi líbí. Už samotný ovládání a rozhraní od roku 2008, kdy přišli s CIC je naprosto v pohodě, hlavně vypínání displeje jednoduchým gestem je pro mě jako dělané, neboť v noci jezdím s vypnutým displejem. Touch displej trochu nechápu, nevidím v tom přínos, když na zadávání čísel například je od verze NBT touchpad.
750i by měl zůstat bez větších změn motor převzatý z F01/2 pokud si pamatuji; 760i dostane verzi z RR Wraith. Šestiválce budou pochopitelně ty nové z řady B. Samozřejmě bude také hybrid, 740(L)e.
Jinak už před dávnou dobou už někdo nafotil celé auto vč. interiéru, takže tady přišlo bmw s křížkem po funuse. :-)
Finta v hmotnosti bude nasledovna:
Aktualne 730i, alebo proste nieco co ma R6 benzin, bude nahradene R4-kou, a to mas hned podla mojho skromneho odhadu cca 30-40kg len na motore a prislusenstve ( mensi chladic, menej vody, oleja...)
Uz to v niecom pouzili - tuto fintu, len si neviem spomenut v com.
ono - aj tych realnych 100 kg s podobnym motorom bude ok, to sa nehadam, aj ked mi prijde, ze pri pomerne slusnom pouziti CFRP som cakal tu usporu este vyssiu.
Prvotne hlasky z pred roka boli v zmysle, ze DIN hmotnost zakladnej 7er by mala byt cca 1,5 tony. Ty mas lepsi prehlad, tak skus tu hodit cisla aktualnej zakladnej motorizacie ( a aj vykon a pod.) a jej DIN/EU hmotnost, nech mam predstavu. ;-)
"Leergewicht EU in kg: Im angegebenen Wert sind 90 Prozent Tankfüllung sowie 68 kg für den Fahrer und 7 kg für Gepäck berücksichtigt. Das Leergewicht gilt für Fahrzeuge in serienmäßiger Ausstattung. Sonderausstattungen können diesen Wert erhöhen."
F01 730d: 1915 kg
F02 730Ld: 1950 kg
F01 740i: 1900 kg
F01 760Li: 2270 kg
F10 530d: 1785 kg
F10 535iA: 1765 kg
F10 550xi: 1955 kg
Pro zajímavost jsem vytáhl data z BMW USA, kde se myslím udávají hmotnosti s výbavou, která podle BMW bude u většiny prodaných aut. Četl jsem to na BMW fóru, takže nevím, zda-li to je true. :)
Aj tak velke diky !!!! :yes:
Hmmm...tak to mi tych 1,5 tony o ktorych spekulovali pre 730i aj ked len so 4-valcom aj tak nevychadza nikdy nijako... ;-\
No co uz, skoda...Ale aj tak pekne uspory, noooo.