Na autosalonu v Detroitu uvedla automobilka Honda ve světové premiéře model Insight, který je přímým konkurentem Toyoty Prius a nyní jej doplňuje továrním příslušenstvím.
Vše se asi probralo včera v článku o Insightu bez aerokitu. ;-) Rypákům došly nápady, konstruktivním kritikům argumenty a zbytku se to prostě líbí. Jako mně :yes::-)
Mně ne. Je to taková obluda. "Ekologický" hybrid s neekologickou výrobou. Jinak to bohužel ani vyrobit nejde. Ale je fakt, že tahle auta tu moc lidí nezajímají. Jestli se to vůbec dostane na náš trh, cena bude příšerná stejně jako design. A ten optický paket to nezachrání.
S názorem, že tahle auta tu moc lidí nezajímají se podle mě pleteš, naopak bych řekl, že většina tenhle vývoj sleduje, ať se zájmem nebo odporem, jen se ne vždycky potřebují vyjádřit pod článkem.
Pro mě; být to v kombíku, tak po něm sáhnu radši než po dieselu. Zajímalo by mě například, jak moc by právě "kombíkoidní" karoserie ovlivnila součinitel odporu vzduchu a následně i spotřebu, na to tady ale odpověď bude znát málokdo....
Kombi karoserie je aerodynamická smrt. 8-s Ne náhodou mají kombíky horší spotřeby a zrychlení. Jinak já jako zapřisáhlý odpůrce turbodieselů - nikdy jsem ho neměl a určitě mít nebudu - v benzinoelektrických hybridech vidím jedinou šanci, jak v Evropě nechcípnout na rakovinu a smrad. :yes:
Jak jsi přišel na neekologickou výrobu? Která výroba je ekologická? Použiju svůj příspěvek na toto téma odjinud:
"Dopad každého konkrétního auta se nedá ekologicky vyčíslit. Co myslíš, že bude ekologicky náročnější - vyrobit auto komplet v Japonsku a dovézt ho sem nebo do Ameriky, nebo dovézt komponenty pro Jettu z Německa do mexické továrny VW, tam je smontovat a pak je přivézt zpátky do Evropy? A to je jen malý příklad globalizovaného autoprůmyslu. Recyklace celkem neškodných NiMH článků je proti tomu sranda."
Pak bych ještě doporučil podívat se na produkci CO2 při výrobě a z provozu: [odkaz]
Proč by se Insight neměl dostat na náš trh? Do června ho tu máme, ať se ti (to) líbí nebo ne - a prý za cenu dost pod 500 000 korun. ;-)
Právě že ekologická výroba není žádná. Ale osobně věřím tomu, že produkce jednoho "ekologického" auta zatíží životní prostředí víc než výroba běžného auta.
A pak třeba přijde verze s koženým interiérem (jako u Toyoty Prius), čímž jde celé to ekologické zamýšlení úplně do háje. Kdyby přišel Insight skutečně na tuzemský trh, a to s cenou hodně pod půl mega (jak říkáš), asi by to smysl mělo. Ale hodně o takové částce pochybuji.
Co je na kůži neekologického? Stejně někdo musí tu krávu zabít, aby sis mohl dát pěkně medium entrecote. :-) A kůže, místo aby skončila v kafilérce, skončí na sedadle - víš, co se ušetří umělých vláken na tkaniny sedadel?