Nemám ponětí, jak to mají u Haldexu rozdělené. Tím pádem ani nevím, co VW používá a jaké mají rezervy. Vzhledem k tomu, jak je to velký zákazník, předpokládám, že jim dodávají provedení optimalizovaná na aplikace VW. Těžko říct, kde udělali účetní s inženýry kompromis.
Někdy dají k Haldexu místo DQ200 (7 stupňové suché) DQ250 (6 stupňovou mokrou) a o něco větší točivý moment (typicky 280 místo 250 Nm). Nejsem si teď z hlavy jistý limitem u DQ500, ale jinak souhlasím s tím, co píše iudex.
Co se limitů u Haldexu týče, určitě má. Ale jsou schopni dodat řešení snad na cokoli, co by mohli u VW/ Audi pustit do výroby.
V mých očích je to víc stylovka než sportovní auto. A na běžné dojíždění z A do B ta čísla vypadají dostatečně dobře. Není to kapesní raketa, ale ani louda.
Mimochodem, spotřeba v tabulce je nějaká zvláštní. :-)
Tak malo by to by takto:
DQ200 7st max. 250 Nm suchá
DQ250 6st max. 350 Nm mokrá
DQ500 7st max. 650 Nm mokrá
Zrejme sú i nejaké iné, resp. evolučné verzie, presne neviem (napr. Golf R má 380 Nm a 6st DSG, takže to musí byť nejaká iná verzia než DQ250).
Predpokladám že pôjde o mokrú 6-stupňovú DSG ako v technicky príbuznom GTI a spol. Tá je pomerne spoľahlivá a osvedčená. 7-stupňová DSG je buď vo verzii do 250 Nm pre malé autá (Fabia a spol.), alebo potom vo výkonnejších Audi novšia verzia tuším do 650(?) Nm. MT nech ma prípadne opraví. ;-)
Nebal bych se, ze by u Audi nevedeli, co delaj. TT nikdy nebyl zavodak, je to pekna imidzovka, pojede to i s timhle motorem slusne, "cena od" se samozrejme hodi.. Jeste vic mi teda tenhle motor sedne ke kabriu.
Ja by som každopádne tých pár KW a reálne tak 40Nm, točivého momentu za DSG7 nevymenil, DSG7 má kratšie prevody, nižší odpor kvoli suchej skrini a preto sa do toho môže oprieť lepšie, preto si myslím, že ten motor v priškrtenej konfigurácii s DSG7 ide reálne lepšie, ako keby tam boli hodnoty z pola (nie je to novšia verzia, iba iné nastavenie) a DSG6. Skôr by bolo dobré, keby ponúkali možnosť mať vyšší výkon a točivý moment s manuálom.
naposledy pri novom Passate BiTDi som cital, a nielen tu, ze po novom je DQ500 limitovana 600 Nm-ami. To zvysovanie toc. momentu k 1.8 TFSi pri Hladexoch na 280 Nm som si tiez vsimol, a tiez mi to bolo cudne, ze ich pustali k DQ200-ke, ktora "ma limit" 250 Nm. Dufam teda, ze medzicasom ju trosku "zkvalitnili" aby tie Nm zvladala aj po zaruke, inac by to znamenalo pre predmetne modely znacne riziko. plus, ako tu niekto pise - hlavne pri motoroch ako je napr. tento 1.8 TFSi nieje problem motor čipovať na o dost viac Nm, a vacsina slusnych firiem potom prebera zaruku za takuto upravu, co ma vedie k zaveru, ze ta prevodovka asi vydrzi predsalen o cosi viac..
Logicky je rozdíl, když je 1.8 T(F)SI vrcholnou motorizací (Polo GTI), a když je naopak motorizací základní (TT), tam nemá smysl konkurovat objemnějším, výkonnějším a dražším motorizacím nad ním.
Presne to mi tiež napadlo, aby tam bol jasný odstup od dvojlitra.
Inak keď už sme pri tej 1,8TSI, fakt by ma zaujímalo, ako sa správa v Pole GTI. Ten motor by mal pozdvihnúť malé GTI do prvej ligy malých HH (doterajšia 1,4TSI na to ašpirovať nemohla).
Jeste trosku odbocim, mel uz nekdo moznost se v nove TT projet? Jak je na tom s hlukeem? Vim ze tady Onrda moc nadsenej nebyl, resp. vubec, ale auto mel na zimnich gumach a ve vetsine jinych platku auto spis za odhlucneni chvalili. Jenze to je (jako vsechno) dost relativni. Jde o maly sportak, takze je dobre odhlucneny znamena ze tlumi jako A6, A4, A3, nebo ani jako ta A3?
Jde mi o hluk v dalnicnich rychlostech.
Verim ze by mohli dodat reseni na cokoliv, otazka je jestli jej dodaji, resp jestli si jej VW vyzada. Proc platit za reseni co snese vic Nm kdyz tu muzeme usetrit par ojro a dat tam neco slabsiho?
Treba BMW paruje 8hp k motorum pokud jde o N55 naprosto presne na max Nm a jakakoliv uprava pak uz je s rizikem, ze ne motor samotny, ale nektery z dalsich komponentu to uz treba nerozdycha. Proto me zajima na kolik Nm je staveny haldex davany do TT, davany do Golfu R atd. Vim ze toto uz je hodne specificka otazka kterou nemusi znat ani vetsina mechaniku v autorizaku, ale za zeptani nic nedam, takze? :-)
Tak jsem v rychlosti proletel nejake fora jako motor-talk.de atd. a spis to vypada ze ta prevodovka je i nadale stavena na 350Nm, jen tech 20-30Nm navic je v 10% toleranci co by mela zvladnout. Coz mi prijde jako bud 1) vim ze ta prevodovka vazne zvladne o dost vic Nm, pak ale netusim proc ji radit jen do 350Nm, anebo za 2) VW vsazi na to ze to vydrzi aspon do doby nez bude po zaruce. Coz by byl teda o dost smutnejsi pristup.
Vzhledem k tomu kolik firem ale nabizi precipovani TSI motoru na daleko vyssi Nm a ti vetsi/lepsi i prebiraji zodpovednost za zaruku tak snad to bude ten prvni scenar.
Možná se stačí podívat jaké základní motory má hlavní konkurence a bude ti hned jasné, co tím chce Audi říci.
SLK 200, 135kW, 0-100 7,3 sec
Z4 18i 115kW 0-100 7,9 sec
Dekuji ti dobra vilo. :-)
A lisi se nejak verze FWD a AWD pokud jde o prevodovku?
Btw. kdyz zabehneme do technickych specifikaci, pro jake max Nm je ta mokra 6 stupnova DSG nasazovana v TT (golfu GTI atd) stavena?
Ma nejake Nm omezeni haldex?
MT? >:D
Přišla asi dva roky po uvedení na trh, tedy většinu ano. Bylo to v Německu a měl tam mít zhruba 40 %, nebyla to však oficiální čísla. Věřím, že v UK a pár dalších zemích má TDI silnější pozici, to je však dané prostředím (daně, poplatky atp.). Nakonec v testu nové generace jednoho z britských magazínů řekli něco v tom smyslu, že TDI je nejlepší volba pro TT. >:D
Také jsem nad tím přemýšlel, ale i předchozí generace byla lehká a pořád jde o 250 Nm verzi, nebude o tolik rychlejší než v minulé generaci (na druhou stranu, nebude o moc pomalejší než starý 147 kW dvoulitr). A pak záleží, kolik lidí chce Haldex. I pro mne by byla základní motorizace dostatečná a to se pod dvěma miliony moc často nestává.
Máš pravdu, tá 132 kW verzia má priškrtený moment na 250 Nm práve kvôli tomu, aby sa mohla kombinovať so 7-st DSG dimenzovanou do 250 Nm. Otázkou skôr básnickou je, prečo tam nedali novšiu verziu 1,8TSI z Pola GTI, ktoré má 141 kW a 320 Nm pre manuál (a 141 kW a 250 Nm pre DSG).
jestliže ma zakladni dvoulitr 169kW a 370Nm, 1.8 by mela mit aspoň 152kW a 333Nm.
v porovnani s 1.4TSI se 110kW a 250Nm by mela mit 141kW a 321Nm.
skoda hlavne toho uskrcenyho tocivyho momentu, 1.8 by byla mnohem zajimavejsi volbou nez je.
zrejme to je kvůli převodovce, jiny důvod nevidim
Jaky automat se dava k TT? Konkretne k 2.0tfsi? Je to prevodovka co na neco trpi nebo jde o tu odolnejsi / neprehrivajici se verzi?
Predpokladam ze k 2.0tdi casem automat taky bude k dispozici, jaka bude, kdyz bude, situace tam? Stejna prevodovka jako k benzinu?
Diky
Na vsech trzich celkem? Vim ze v UK i jinde vladla nafta.
1.8tsi v minule generaci byla k dispozici po vetsinu zivota?
Kazdopadne i pokud odpovedi jsou ano, tak tato 1.8tsi ma precijen o 20k vic v lehcim aute => dynamikou by mohla uspokojit vic lidi takze osobne bych si na vitezstvi dvoulitru i v teto generaci spis nevsadil.
Kazdopadne jak uz tu zaznelo, zatim vsechny motorizace jsou vice nez dustojne. :yes:
Jeste to chce automat k dieslu.
Chudobní nie, ale ani pre tých, ktorí nemajú až tak hlboko do vrecka nie je 100000 korún zanedbateľných a práve to môže byť rozdiel medzi rozhodnutím kúpiť a nekúpiť TT.
Presne tak, i základné TT s jedna-osmičkou dá stovku pod 7 sekúnd, to nedajú mnohé autá považované za pomerne silné. Je jasné, že image športiaku si pýta aj určitú dynamiku, ale jednak TT nie je superšport a jednak dynamika nechýba ani základnému motoru.
Trojkový Jeníku, je přece naprosto běžné, že ne všechny motorizace nové generace modelu přicházejí hned s jeho startem na trhu. To jsi dosud vážně nevěděl?
Nehledě na to, že benzín o objemu 1.8 je u TT tradiční. 1.8 TFSI byl i v minulé druhé g. TT a dvacetiventilový 1.8 T u první generace byl (kromě VR6 3.2) jediným motorem pro TT, i když v šesti výkonových verzích (110 - 176 kW).
A navíc jako základní benzínová jednotka tento 132 kW motor TTéčku ostudu určitě nedělá.
Co by tím chtěli říct? Na začátku typicky nejsou k dispozici všechny motorizace (na kompletní nabídku si musíš tak rok až dva počkat, nemluvě o RS modelu) a 1,8 měly i předchozí generace (v druhé 118 kW, jestli si dobře pamatuji). Chudí si je sice nekupují, ale ne každý je ochoten za ten výkon zaplatit, když má na výběr. I tahle nejslabší verze bude dynamicky někde na úrovni Octavie RS (té zážehové). To není na kabelku na kolech špatné.
Proč by tím něco museli chtít říct? Prostě rozšířili nabídku motorizací pro TT, kdo o ni bude mít zájem, má možnost, kdo o ni naopak zájem mít nebude bude volit jinak.