Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT: Nabídku rozšiřuje základní motor 1.8 TFSI

David Bureš
Diskuze (41)
Sportovní kupé a roadster se čtyřmi kruhy v masce se doposud prodávají výhradně s dvoulitrovými motory. V létě se to změní.

Třetí generace Audi TT debutovala s motory 2.0 TFSI a 2.0 TDI. Od července nabídku rozšíří nový základní motor, přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.8 TFSI. Dostupný bude pro obě karosářské varianty ttéčka, kupé i roadster.

Motor o objemu 1798 cm3 je naladěn na výkon 132 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 250 N.m v širokém rozmezí 1250-5000 otáček. Agregát je známý i z ostatních koncernových vozů, např. z Volkswagenu Golf nebo Škody Octavia.

Přeplňovanou osmnáctistovku je v TT možné kombinovat se šestistupňovým manuálem, nebo s dvouspojkovou převodovkou S tronic o stejném počtu převodů.

Součástí techniky motoru je přímé vstřikování pro snížení emisí, variabilní zdvih ventilů zase zlepšuje reakce agregátu na pokyn řidiče. Výfukové potrubí je pak integrováno do hlavy válců.

České ceny modelu TT zatím zveřejněny nebyly. V Německu však kupé s osmnáctistovkou pod kapotou stojí 32.100 eur (cca 883.000 Kč), Roadster je o 2.400 eur dražší. Současná základní verze s 2.0 TFSI (169 kW) dnes na českém trhu stojí 999.900 korun. TT Roadster s tímto agregátem přijde na 1.047.900 korun.

Příchodem 1.8 TFSI se počet nabízených motorů pro TT zastavuje na čtyřech. K dispozici je dále 2.0 TFSI (169 kW a 370 N.m) a 2.0 TDI (135 kW a 380 N.m). Vrcholné TTS je poháněno silnějším 2.0 TFSI o výkonu 228 kW a točivém momentu 380 N.m.

Audi TT Coupé: Technické údaje a ceny
ModelTTTTTTTTSTT
Motor1.8 TFSI2.0 TFSI2.0 TFSI quattro
S tronic
2.0 TFSI quattro
S tronic
2.0 TDI ultra
Zdvihový objem [cm3]17981984198419841968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]132/-169/
4500-6200
169/
4500-6200
228/
5800-6200
135/
3500-4000
Točivý moment [N.m/min]250/1250-5000370/
1600-4300
370/
1600-4300
380/
1800-5700
380/
1750-3250
Převodovka6M (7DS)6M (7DS)7DS6M (7DS)6M
Max. rychlost [km/h]237 (237)250250250 (250)241
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,9 (7,0)6,05,34,9 (4,6)7,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,0-7,65,96,47,1 (6,8)4,2
Cena [Kč]-999.9001.129.9001.389.9001.059.900

David Bureš
Diskuze (41)
24. 4. 2015 12:08
Re: DSG
Co si pamatuji, 280 Nm verze měly šestistupňovou převodovku (= ne DQ200).
Avatar - Spartan
24. 4. 2015 11:38
Re: proc je ta 1.8 tak priskrcena??
Ja by som každopádne tých pár KW a reálne tak 40Nm, točivého momentu za DSG7 nevymenil, DSG7 má kratšie prevody, nižší odpor kvoli suchej skrini a preto sa do toho môže oprieť lepšie, preto si myslím, že ten motor v priškrtenej konfigurácii s DSG7 ide reálne lepšie, ako keby tam boli hodnoty z pola (nie je to novšia verzia, iba iné nastavenie) a DSG6. Skôr by bolo dobré, keby ponúkali možnosť mať vyšší výkon a točivý moment s manuálom.
Avatar - AUDIRS6
24. 4. 2015 11:24
Re: DSG
naposledy pri novom Passate BiTDi som cital, a nielen tu, ze po novom je DQ500 limitovana 600 Nm-ami. To zvysovanie toc. momentu k 1.8 TFSi pri Hladexoch na 280 Nm som si tiez vsimol, a tiez mi to bolo cudne, ze ich pustali k DQ200-ke, ktora "ma limit" 250 Nm. Dufam teda, ze medzicasom ju trosku "zkvalitnili" aby tie Nm zvladala aj po zaruke, inac by to znamenalo pre predmetne modely znacne riziko. plus, ako tu niekto pise - hlavne pri motoroch ako je napr. tento 1.8 TFSi nieje problem motor čipovať na o dost viac Nm, a vacsina slusnych firiem potom prebera zaruku za takuto upravu, co ma vedie k zaveru, ze ta prevodovka asi vydrzi predsalen o cosi viac..
Avatar - white label
24. 4. 2015 11:05
Re: proc je ta 1.8 tak priskrcena??
Logicky je rozdíl, když je 1.8 T(F)SI vrcholnou motorizací (Polo GTI), a když je naopak motorizací základní (TT), tam nemá smysl konkurovat objemnějším, výkonnějším a dražším motorizacím nad ním.
Avatar - iudex
24. 4. 2015 11:01
Re: proc je ta 1.8 tak priskrcena??
Presne to mi tiež napadlo, aby tam bol jasný odstup od dvojlitra.
Inak keď už sme pri tej 1,8TSI, fakt by ma zaujímalo, ako sa správa v Pole GTI. Ten motor by mal pozdvihnúť malé GTI do prvej ligy malých HH (doterajšia 1,4TSI na to ašpirovať nemohla).