Předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch neusiluje o odvolání generálního ředitele Martina Winterkorna. Piëch to dnes řekl v rozhovoru s německým listem Bild.
Dědula Piech kontaktoval rodinu a ti mu řekli, "dědo vyměň si plínku a čum na televizi", a tak se žádná "většina" nekonala a pan Piech zakopal válečnou sekyru... ;-)
Kdybys věděl, jak to v rodině Porsche funguje, tohle bys nenapsal. Od dob Ferdinanda má hlavní slovo vždy nejstarší generace, dokud sama nepředá otěže. Momentálně je to stále generace vnuků a v ní má Piech, také díky svému prakticky celoživotnímu angažmá mimo firmu Porsche, právě u audi/vw, jednoznačně hlavní slovo. Pořád je to don Piech, a až přijde jeho doba, budou mu mladší z rodiny tu plínku s úctou měnit. ;-)
Ale ano, může to být přesně tak jak píšeš. Máš tedy nějaké racionální vysvětlení pro "ústup", jak píšeš don Piecha? Jak to, že ho rodina nepodržela? S těma mladýma bych moc nepočítal, je jiná doba a mladí už patriarchy nectí tak jak tomu bylo v minulém a předminulém století ani v Německu. A pramálo jim záleží na tom, jak velkým "balíkem" stařeček disponuje. Povětšinou mají již svůj vlastní... ;-)
Jasný, "all options are on the table".....bude velmi zajímavé tento "příběh" (s početnými kudrlinkami) dál sledovat. Ale již nyní je jisté, že to neskončí plichtou. Budou tu winners a loosers. Já to vidím tak, že kdyby Piecha rodina podržela, tak Winterkorn by měl již "sbaleno". Ale protože tomu tak není, tak "nepodržela" možnost má navrch. Stay tuned... ;-)
Sám si děda. Piech to v rodině řídí pevnou rukou, tam platí princip hierarchie. Naštuduj si o tom něco dřív než vypustíš do klávesnice takovouhle hloupost.
Ono je hezky spiklenecké spekulovat jaké je rozložení sil... ale důležitější je podívat se na to, proč celá tahle "krize vedení" vůbec nastala!
Ty drby, co jsem stihl zachytit, tvrdí, že Winterkorn není úspěšný v Americe. To je, co se VW i Audi týká, určitě pravda. A taky je pravda, že klesající prodeje obou značek v USA a CND nepomáhají příliš dosažení vytýčeného cíle v podobě světovládné jedničky VAG.
Pokud je tato stopa žhavá, docela by mě zajímalo, jak si pan Piëch představuje, že by to mohlo být na uvedených trzích lepší? Jakým způsobem se dá pozice VW vylepšit, a jak by měla Audi reagovat na klesající popularitu? Zdá se, že Američtí zákazníci tradiční hodnoty těchto značek neoceňují a nějaká úprava produktové i obchodní politiky je velmi nutná.
Tyto otázky a odpovědi na ně mi přijdou mnohem zajímavější, než spekulace o tom, co rodina, co dozorčí rady, kolik času se navzájem přemlouvali...
Jasný. To nás samozřejmě také zajímá. Ale to co tu píšeš, to už je old news. My jsme už dál. Celá situace se nezadržitelně posunula do fáze, kde budou padat hlavy.
Ale klidně nastartuj další thread, který bude analyzovat příčiny relativně chabých prodejů v US. Začal jsi tím, že se ti zdá, že američtí zákazníci neoceňují tradiční hodnoty VW koncernu. Dále navrhuješ, že by se měla změnit produktová a obchodní politika koncernu.