Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW Golf R 400: Vrcholná verze vznikne, bude mít minimálně 400 koní

38 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
na lidový vozík pro masy. 😄
Avatar - iudex
iudex
Ono všetko posúva konkurencia. Do príchodu A45 AMG bolo 300k parádna hodnota, dnes už tú hranicu presahuje kdekto.
Btw. podľa aktuálnych info: [odkaz] má mať Focus RS 345 hp, t.j. 257 kW. Teda v mainstreamovom kompakte za odhadom 35t eur výkon 911 Carrery.
Avatar - fOE
fOE
Zijeme to v zajimave dobe. Na jedne strane sice spousta fanousku aut place nad vecma co jiz nejsou (atmosfery, manualni prevodovky uz jen nekde...), ale ja vidim dnesni dobu jako tu na kterou masy dost mozna budou vzpominat jako na zlatou.

Vemu li jako zakladni supersport Audi R8, ktera s V8 mela z 0 na 100 i za 4,6s tak kdy jindy byli podobne vykony, vykony aktualnich supersportu ne supersportu z pred triceti let, takto dostupne masam? A to jak v HB tak i malych coupe s cenou i pod milion Kc za nove auto. :yes😒br />
Tak a ted uz se jen v praci snazit abych si jednou mohl podobne vozitko taky dovolit. 😄 Anebo se obratit na odbory jestli mi to nevydupou i bez prace a toho otravneho snazeni se. >😁
XTad
Mne to prijde, jako zavody ve zbrojeni a nic dobreho to neprinasi. Akorat se tim znehodnocuje vykon aut.
Avatar - white label
white label
Jak to myslíš s tím "znehodnocováním" výkonu aut?
XTad
Tak, ze ctyrista koni nebude zachvili zadne cislo, supersporty ztrati cast sve aury a vubec cele zvysovani vykonu nebude provadeno za ucelem zlepseni zazitku z jizdy, ale jenom pro deklasovani konkurence.
Avatar - Ham.
Ham.
Závody "ve zbrojení" tu byly odjakživa. Co svět světem stojí a vyrábí auta, tak se automobilky snaží trumfovat ve výkonu a dosahované dynamice. Nevidím na tom nic špatného, podle hesla výkonu není nikdy dost vzhůru k metě 500 hp v rodinném HB.
A komu se to nelíbí ať si koupí základní motor, nikdo mu nebrání. 😉
Mig_35
Já se spíš obávám toho, jakou bude mít životnost dvoulitr s 400 hp. Zkušenosti s Rezou a Evem ukazují, že obvykle nevalnou. to se toho tak moc změnilo ve vývoji?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
vcelku dost 😉
Mig_35
No. Přeplňované motory od BMW, a to jsou ukázkoví motoráři, mají velké problémy dožít se sto tisíc km. Zkušenosti VW na tomto poli jsou řekl bych, mnohem menší. Co ti dává naději, že budou lepší, než tradiční výrobci výkonných turbo-benzínů jako Subaru nebo Mitsubishi?
Avatar - fOE
fOE
Fandovstvi ke znacce. >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že životnost je pouze funkce nákladů, když se nebude nemístně šetřit, tak životnost lze zajistit. Nakonec problémy s životností mají i některé motory s malým litrovým výkonem. Porovnávat nepřímovstřiková stará turba a přímovstřiky nemá cenu, jsou to hodně rozdílné konstrukce s hodně rozdílnými požadavky na konstrukci.
Avatar - praděda7
praděda7
Svého času jsem dost podrobně studoval, co všechno musela Honda změnit a vylepšit na motoru, aby z něj dostala extra 15kW. Šlo o motor 1.8 DOHC VTEC, který ve verzi VTiR dával 125kW a v TYPE R verzi 140kW. K dosažení zvýšeného výkonu, musel motor točit cca 8500ot/min. Těch vylepšených součástek tam byl pěkný hafel a povětšině kované drahé věci. Dovedu si proto docela dobře představit, co všechno museli vývojáři VW adresovat, aby dostali těch extra 100 koní a z motoru ještě rozumnou životnost. :-!
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, ten motor je komplet překopaný a s "normálním" 2.0 TSI toho moc společného vyjma vrtání a zdvihu nemá.
Mig_35
Čas nám napoví. ale moc tomu nevěřím😊
Avatar - praděda7
praděda7
Jen jsem si vzpomněl na 80tá léta minulého století, když F-1 používaly 1.5lt motory s turbem. BMW z něj "krátkodobě" dostala až 1200koní. V US dnes z 2.3lt Mazda motorů dostávají v dragsterech 1000koni. Takže on ten TSI dvoulitr s 400 koňmi má asi ještě určité rezervy. Je jasné, že za 30 roků udělaly technologie pořádný skok vpřed a těch 400 koní z dvoulitru budou schopny dlouhodobě ukočírovat. :-!
Avatar - Ham.
Ham.
Umění dnes není 400hp ani spolehlivost. Hlavní problém jsou emise, dostat se do eura 6 a udržet slušnou spotřebu tak aby motor nebyl likvidační pro automobilku při měření CO2 v normovaném cyklu. Emise jsou také hlavní důvod, proč stará nepřímovstřiková turba musela všechna v EU skončit. Jinak samozřejmě zkušenosti v koncernu s 2 litrovými turby jsou doslova staleté, za všechny lze jmenovat současné přeplňované dvoulitry ve WEC, kde musí vydržet plnou zátěž 24 h v LeMans. Ovšem u závodního motoru emise nikoho nezajímají, tam je jenom výkon omezený restriktorem a emisí může vypouštět dva vagóny na km, takže konstruovat motor, který splní homologace pro provoz v EU je hlavně o emisích, nikoliv o výkonu nebo spolehlivosti.
XTad
Jeden dvojkovy golf (myslim ze i tady o nem byl clanek) ma 1000 koni z 1.8, ale o tom by to prece byt nemelo...
IPace
drtiva vetsina prvnich majitelu tohle resit nebude, beztak tyhle auta vetsinou slouzi rok dva a pak putuji do bazaru s najezdy 20-30 tisic

alfou a omegou zivotnosti je take to, jak s tim autem dany majitel jezdi a jak tomu doprava servis, rekl bych ze pro bezne jezdeni kde sotva vyuzijes 20-30% potencialu toho motoru to auto vydrzi asi i vice nez bezne verze daneho modelu (Golf), ale samo pokud s tim vikend co vikend budes tocit zatacky nekde na okruhu, tak to asi bude "starnout" sakra rychle, kolik lidi ale dnes jezdi na okruh, jednotky procent? 😄
Avatar - Machýrek
Machýrek
Vidim to jinak: drtiva vetsina prvnich majitelu se toho tak rychle zbavovat nebude a uz vubec s tim nenajezdi 30k za prvni dva roky. Tohle je kontext, ve kterem prikupujes dalsi kus do stada. Jasne ze budou i taci, o nichz pises, ale nebude jich vetsina.
XTad
Jasne ze byly, ale ted mi to prijde nejak moc skokove, navic je to predevsim o tom, jak moc komu fouka turbo (ted trochu krivdim, ale stejne...). Proste 400 konovy dvoulitr v golfu podle me neni kdovijak pritazlivy milnik. Dalsi vec je, ze pokud se budou cpat penize do vyvoje zbesilych dvoulitru, tak se na nejake sestivalce a vetsi motory kazdy vykasle, protoze ten dvoulitr tu praci zastane. Volvo to tak dela, VW pomalu taky, u MB je to jenom otazka casu. Akorat ten bavor zatim drzi dekorum. Vsichni sice ohrnuji nos nad trivalci, sice uz zapominaji na to, ze zvukem strci do kapsy vsechny ctyrvalcove vysavace a mensi objem nez 1.5 litru si taky nedovoli, ale hlavne jejich nejsilnejsi dvoulitr ma 250 koni (kdyztak me nekdo opravte) a sestivalce davaji i do nizsi stredni.
Avatar - Ham.
Ham.
Neviděl bych to tak špatně, jsme ve třídě Golfu a ten až na poměrně krátkou episodu s VR6 (což už byl dost těžký motor na danou třídu) vždy končil na čtyřválcích a to objemově ani ne dvoulitrech, ale níž. To že jsou dnes tyto čtyřválce výkonnější není žádná závada. A jinak si v rámci VW pořád můžeš vybrat od šestnáctiválců, přes dvanáctiválce , osmiválce, šestiválce a pětiválce co hrdlo ráčí a kapsa dovolí. Samozřejmě, že čtyřválce a tříválce je nouzovka určená pro nejchudší, ale tak tomu bylo vždycky a u Golfu jako nejmasovějšího auta Evropy asi těžko očekávat nějaké víceválce, od toho jsou tu jiné modely. To, že Volvo zdrhlo od více válců je jeho problém a podle mě to jasně zařazuje tuto značku pod D3. Nicméně její cílová skupina, která se neorientuje na nějaký sportovnější projev z toho asi nebude nijak rozčarovaná.
XTad
Ten golf minimalne "znehodnoti" vsechny sportaky s vykonem pod 400 koni, ale jak rikam, kdyz maji 400 konovy dvoulitr, tak je otazka casu, kdy s nim nahradi vetsinu objemnejsich motoru v ostatnich modelech. Vem si, ze sestivalece byly jeste nedavno v temer kazdem aute stredni tridy a premie na nich defacto zacinala. Dnes jsou (pokud vubec) vysadou nejdrazsich a nejsilnejsich modelu a vlastne normalni sestivalec nikdo nenabizi, jsou to pouze downsizovane osmivalce obrane o dva valce.
Avatar - white label
white label
V každém autě střední třídy určitě ne, to by (tehdy) muselo mít vrcholnou motorizaci každé auto střední třídy. Kdy prémie (konkrétně střední, ale i vyšší střední třída) začínala na šestiválci?
A kolikpak válců měla první M3?
V roce 1989 se objevil Golf II Limited (také 4x4 a za cenu 68.500,- DM!) ) s přeplňovanou 1.8 s výkonem 210 PS..., na tehdejší dobu něco podobného, jako dnes GR 400. Myslíš , že tehdy "znehodnotil" všechny sporťáky s výkonem pod 210 PS?
A pokud GR 400/420 nakonec bude, kolik jich asi tak potkáš za rok?
Avatar - Ham.
Ham.
Nemyslím si. Uvedení RS6 nebo E AMG také neznehodnotilo všechny sporťáky pod 600hp. Kdo chce sporťák koupí si Cayman, Elise, 911, 458 a ani si nevzpomena na nějaké přemotorované HB, sedany, kombíky nebo SUV bez ohledu jestli mají 400, 600 nebo 800 koní. Naopak ten kdo hledá nějakou univerzalitu (počínaje 4 místy na palubě a konče 500 litrovým kufrem) holt musí dělat kompromisy a vzdát se sportovního auta a ten uvítá alespoň slušný výkon.
ThomasVFR
😄 😄 😄 Kde je to superTT s pětiválcem 2,5 a stejným výkonem ? To jsou výkonnostní závody v rámci jednoho koncernu . Oproti tomu je Škodovka ,SEAT opravdu jako mooooooooooc chudý příbuzný .
Avatar - Jaros71
Jaros71
Vypadá fakt super , ale ten výkon není zadarmo a asi i servisní náklady na motor nebudou malé.. 😄
Avatar - white label
white label
Ale takto vypadat nemá, měl by být víc ve stylu běžného eRka.
Avatar - beibej
beibej
pro tento motor? třeba je jeho hlavní cíl víše. Nástupce Phaetonu? Passat? Touareg?
Avatar - Ham.
Ham.
Neočekával bych, že takto vyšponovaný sportovní motor dají do cestovní limošky. Turbomotor točící 7200 ot., zesílené písty, kované ojnice, speciální klikovka, speciální vnitřní povrch válců, dvojité sekvenční přeplňování to nejsou zrovna parametry cestovního motoru.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
hmm...ono niektore veci co si vymenoval uz v normalnych motoroch obcas aj byvali.
Plus - dvojite sekvencne preplnovanie - zatial o tom nikde nieje ani slovo 😲
Da sa sice ocakavat, ze po tom, ako bude debutovat e-lader v TDi-cku, casom sa nastahuje aj do benzinov - tento trend vyvoja uz potvrdilo Ferrari a aj Mercedes.
Problem ale bude pre nich to, ze budu musiet implementovat 48V rozvod do MQB-cka skor nez planovali.
Toreticky to mozu skusit aj 2 klasickymi turbami, ale to by isli trochu aj proti dobe 😉
A tretia cesta - asi najlahsia - 1 turbo. Pred par rokmi, ked som videl motory typu Lancer EVO X, WRX STi s cca 300 PS z 2 litra, a mal sa predstavit G VII R s 300 PS, bal som sa, ako to bude s jeho "priatelskostou" v kazdodennom zivote.
Dnes vidime, ze za tych par rokov vo VW urobili milovy krok v tom, ako naladit motor, ktory ma 150 PS / liter. Motor, ktory sa fakt sprava slusne aj v normalnych civilnych podmienkach.
Aky zazrak sa ale da cakat pri 200 PS / liter ? - za tak kratku dobu asi moc velky nie, ak dosiahnu charakteristiku +/- A 45 AMG, bude to uspech. Predsalen, to 1 turbo bude musiet natlacit aj viac, aj pod vacsim tlakom. na tuto svoju robotu bude potrebovat viac vyfukovych plynov, ktore proste do (moj odhad) cca 2200-2400 rpm jednoducho nebudu stacit.
Ak sa teda rozhodu pre 1. variantu - s E-laderom, potom by som sa vobec necudoval, keby mal byt toto ich downsizing "ad-absurdum" co do buducnosti aj pre o dost vacsie modely, ak by sa na poslednu chvilu rozhodli, ze na tu VR6-ku 3.0 TFSi kaslu. ;-\
Avatar - beibej
beibej
No na tom něco bude, ale takovej Passat R?
Avatar - Ham.
Ham.
V tom bude nová generace VR6. 😄
sokar6666
+
výkon v kompaktním balení
rodinný sporťák

-
cena
spolehlivost nad 100000km
značka
vzhled

Za tu cenu seženu camaro,mustang,challenger,370z,TT a jiné a i když výkonem a praktičností je golf poráží tak je to furt jen golf. Vzhled a charakter auta ostatních aut je jinde.

Podle mě tohle auto koupí jen někdo, kdo chce 2v1, má rodinu a manželka prudí, že nechce nepraktický sporťák. V tomto případě je to zlatý kauf. :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... uz obycajna mala stara barchetta s par konikmi vyzera viac sportovejsie ako tento 1000 konovy golfik.... nehovoriac o emociach .... a o tom ze golf ostane stale golfom aj ked bude vykonnejsi ako porsche.... 😉 paci sa mi tvoj pohlad na vec.... takze docela suhlas :yes😒br />
ak chcem sportove auto vezmem si genesis coupe s originalnou sportovou DNA alebo 370Z od nissana a nie vytuneneho rodinneho golfa hrajuceho sa na sportiak.... 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
Jenže Toppere , Hyundai si zákazník VW nikdy nekoupí !! >😁
Nissan 370Z je dobrá volba , nebo co třeba Alfa Romeo?
Ale pro fandy VW toto bude TO TOP AUTO ! :yes:
Když je na výběr je to dobře , ne?
Avatar - CHerokee
CHerokee
No hlavně podle odhadů 1,3 milionu a za to je třeba Mercedes A 45 AMG...s 6letým servisem a garančkama...což se hodí, protože tyhle motory jsou žrouty drahých olejů.
Avatar - Ham.
Ham.
Tohle auto si koupí kdo chce, kdo nechce tak si ho jistě nekoupí. Nicméně vzhledem k nebývale vysokým prodejům současných GTI a R verzí lze očekávat, že se jich prodá hodně.
Koncern si s G420 nemusí na nic hrát, sportovních modelů nabízí tolik, že těžko hledá v pestrosti nabídky sportovních modelů konkurenci. Takže G420 není nějaká náhrada nebo alternativa sporťáku, ale prostě nejsilnější HB.