Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na českém trhu. Automatickou volbou se u něj stává turbodiesel, jenže jeho používání se může pěkně prodražit.
mal som 3.2fsi individual,ale tam snáď vymenili celú elektriku,ACC bol poruchový,potom rozvodvá reťaz aby nakoniec motor zaklepal na kľuke.....pri 230.000km
na druhej strane spotreba bola fajn a zvuk návykový :yes:
Pravda, ale asi ti ještě nikdo neukázal kolik emisí a dalších s**ček se vyprodukuje při likvidaci akumulátorů. >:-[] nekde jsem dokonce četl, že likvidace elektromobilu je daleko horší, než celoživotní provoz dieslové neekologické plečky. Elektromobil je sám o sobě dobrá věc, ale existuje víc možností pohonů. :-)
"Motorům 1.6 FSI a 2.0 FSI s přímým vstřikováním se vyhněte. Mají hrubý běh, žerou olej a nerozumí si s dlouhodobým provozem na natural.".
Co to je za nesmyslnou větu?
Jojo, dlouhodobě je třeba do toho nelejt Natural. Na krátké vzdálenosti je to OK.
tak ten ani v Passate nieje - z logickych a o to smutnejsich dovodov... :-!
Keby mi niketo drzal gun pri hlave, ze kup si takyto Passat, tak asi by som hladal medzi 1.8 TFSi a 2.0 TFSi... ;-) u toho 2 litra uz bolo mozne Hladexovy 4 motion, takze by som s tym nejako prezil, noooo :-!
Ano, existuje jediná spolehlivá motorizace a to 1,6MPI, která se tam tam také dávala, sice 102koní není nic extra, ale pokud auto nepřetěžuji, tak to klidnému řidiči stačí a je to i spolehlivé. Bohužel TDI i TSI jsou dost mizerné. Nejméně problémů je od FL 2010 s 2.0 TDI.
Používá se její modifikovaná verze u VW a jiných značek koncenru, bohužel eko normy zakázaly její prodej v rámci buzerbloku EU. Dále prý i prvotní 1,6 TDI byla celkem OK, i když na tak úderná jako 1,9TDI - nevím, zda někdo měřil skužený výkon u 1,6TDI, jaký vlastně je...
No když nad tím tak člověk přemýšlí tak zjistí, že ho nic nenapadne. Je úplně děsivý jak se situace změnila. Zatímco 10 let zpátky zákazník neudělal chybu ať si vybral od VW kterýkoliv motor, tak teď je to úplně opačně. Zákazník si prostě nemá co vybrat. Možná to změní nově nastoupivší TSI motory.
Tenhle popis "pašíka" zní docela realisticky... nebývalé.
Jen dodám, že i "mokrý" šestikvalt je v provozu dost drahej. Nesype se celej, ale třeba mě teď budou měnit spojky... po 90tis km.
Prý "asi 30tisíc" peněz... tak uvidíme.
Mám 2.0 FSI a tak dramaticky bych to neviděl. S ubýváním oleje problém nemám. Chod je "hrubší", ale zní hezky, sirově, neobtěžuje. Proti TDI projevu naprostá pohádka.
Taky to tak vidím, mám 2.0 FSI a spokojenost, spotřeba v pohodičce do 8litrů, těch 110 kw jede hezky svižně, hrubší chod není vůbec tak hrozný při porovnání s TDI krása. A jak autor píše nekupovat už jenom proto že Natural 98 nemá každá benzínka je k smíchu, Natural 98 mají na každým rohu
Pokud vyměním díly, co se vysypou, což u Passatu představuje pouze motor a DSG, tak je spolehlivý?
No, díky, ale konkurence mimo VAG zdaleka není tak problematická, a to, světe div se, ani ta francouzská >:-[] Takže díky, raději zvolím C5 nebo 407, než tenhle německý zázrak...
A pokud už Passat, tak raději zůstat u B5.5, kde byly nepřekonatelné 1.9 TDI 66/81/96 kW a kde až na problém s přední nápravou, která stejně v dnešní době v původní verzi musí být dávno po smrti, nebyly žádné zásadní problémy.
Passat B6 je bohužel z nové generace, kde se začalo šetřit ve výrobě. Ne že by nedokázali udělat trvanlivější a spolehlivější wágen. Jenže oni to nechtěli...
Myslím, že na 1.6 HDI jsem po fórech četl také nemálo stížností (ačkoli v souvislosti s jinými vozy)...A když teď jen v rychlosti proletím články na ACZ, zmiňují se tam o více či méně fatálních závadách...Např. "Malé „hádéíčko“ se dnes těší jen málokdy dobrému zdraví. Je mu vlastní nadměrná tvorba karbonu, což následně odnese jako první turbodmychadlo. Kdyby byl problém jenom v něm…"
otázkou je, jestli vůbec existuje v dnešní době diesel o objemu 1.6 v autě střední třídy, který by nebyl "utahaný". Co naplat, i fyzika má své zákony...
Fyzikou to není, já se o jeho problémech poprvé dočetl u vozů z B segmentu. ;-) ...Ať jen nehaním - tam je zase špičkový 1.4 HDI. A věřím, že dvoulitr je na tom také dobře.
Já to tu už před roky říkal, že passar z roku 2003 s 1,9TDI 96 kW a 6ti kvaltem byl tehdy mazec, jediný, co mi odešlo po najetí 100 tis km, byla hadice od turba za cenu 5tis. Ložisko a dvě ramena nepočítám, to bylo za pusu a ten konfort se s další generací (měl jsem 125kW a DSG) nedalo srovnat, ta byla vytřepana, sportovní či jaké to byly sedáky úzké a nepohodlné, atd. Škoda toho, že ty auta začali tak ojebávat (všichni a nejen auta - ledničky, pračky).
Nebyl, měl najeto téměř 50tis. Ramena dvě (cenu přesně nevím, ale za to bylo pár tisíc) a ložisko je cenová prkotina. Nehledě na to, že v té době to auto plulo po D1 jako po polštáři, prostě pohodlné auto a né jako dnes ty pseudo sportovní kostitřasi... >:-[]
... Ani se to tu neodvažuj říkat, Passat B5,5 ve verzi 4Motion měl jak vpředu tak vzadu propracovanější nápravu než jakýkoliv novější Passat a ten pohon 4x4 jakbysmet... Také jsem jednoho takového měl. Jízda s ním to byl samet. Kazil to akorát ten chrochták 1,9 TDI 96kW, ale od 120 km výše už motor slyšet nebyl vůbec.
tak, tak :-)
Do neho ale ako optimum - šup - 2.8 V6 30V s quattrom a pohoda lahoda. :yes:
To bol asi jediny Passat, ktory by som si nemusel kupovat z donutenia... ;-)
njn, to vis, tak kazdej jezdi karu na kterou ma nebo kterou mu daji... momentalne mi v praci pristalo schvaleni sluzebniho auta do vlastniho uzivani, mohl jsem si i celkem vybrat, ale audi s 3,0 tdi to fakt neni. je to passat 2,0 tdi, 140 kW, manual, LED, regulace tlumicu a nejake dalsi serepeticky. Myslim, ze jestli TOHLE je za trest, tak se rad necham jeste nejakou dobu trestat ;-)...
predohrab... haldexa uz doma mam, tohle je ted to druhe auto do me pocetne rodiny ;-)... haldexa jsem mohl mit jen v provedeni 110 kW. Bral jsem vykon... Mame tudiz takovou stupidni podminku na emise - max. 125 g/km...
edit: jo a taky jsem nechtel dsg, to bylo jedine spojeni 4x4 s 140kW. podle me je to omyl prirody (ne tedy princip, ale ucel v rodinnem aute - tam ma byt hdm). Ja jsem navic jeste celkem mlady, rad si delam veci sam, coz plati i o razeni - automat vi prd, co ja chci udelat ;-)
no krasa :-! Tieto (tipujem) EU nadnarodne firmy s opicenim sa po vsetkom ako u nich na zapade - to je cisty d€bilizmus - mylsim tie CO2 limity :-!
A uz som aj zabudol co za "Haldexa" to mas doma, ale nevadi - hlavne ze je nieco do horsieho pocasia, ked vieme, akych "uspesnych" cestarov mame... 8-s
Co sa radenia tyka - sice sa tiez citim byt duchom mlady, aj tu sa necham casto uniest a niektore moje debaty a hadky s niektorymi trntalmi mozu o tom nasvedcovat, pravda je ale kruta, polku zivota uz mam asi za sebou, ale radit si sam mi uz moc nechyba - teda fofrklackom >:D "motyliky" pod volantom beriem za lepsiu a uz dlho preferovanu moznost... ;-)
Tebe - ako mlademu cloveku prajem uspech ! :yes: Vypadas byt rozumny a aspon co sa auto-moto sveta tyka, som rad ze v podobe teba je tu pre mna dalsia oooo spriaznena dusa, ktora v mojej nepritomnosti riesi tych nevzdelanych vandrakov. >:-[]
V praci nech sa ti dari, nech postupis za par rokov vyssie, nech potom pri vybere dalsieho sluzobaka budes moct ist aj napr. do tohoto:
[odkaz]
Ak je ten text pravdivy ( co ale hlavne pri motorizaciach nezvykne byt pravidlo ), tak tomuto hovorim antidownsizing v tom najkrajsom slova zmysle !!!! :yes:
Takuto naftovu "S6" som cakal uz tuto gen. Len tam sa vyhovarali, ze ten motor je moc tazky, a ze by tym pochovali inac dobre jazdne vlastnosti... ;-\
hehe, no diky, ja te take rad ctu ;-)... mam doma tiguana a sharana - oboji 103 kW haldex... chudak tiguan zrejme pujde z domu. to vis tri holcicky ve veku od 0,9 do 3,7 roku se v podstate do niceho mensiho nez do sharanu nevejdou (musis pripocitat jeste manzelku a kocar na dvojcatka ;-))... No a MPV nebo SUV byla dalsi slovicka na ban listu pri vyberu auta - jinak bych vzal tiguana - sedet trochu vys, to je take navykove a je to idealni auto do mesta, kam se hrabe citigo :-)). To vis, no, nemuze kazdy delat hned reditel, ze jo ;-). Ale tak v praci to mam fajn, musim se dost ohanet, ale je to proste vzdy neco za neco. momentalne nemam moc ambici svou pozici vylepsovat, ted bych to chtel na par let (tak tri ;-) ) postabilizovat a pak se uvidi. Preci jen zivot neni jen o praci a aute, strasne rad travim cas s temi svymi zabkami, ted zrovna uspavam dvojcatka, aby si manzelka trosku odpocinula (jo, tablet, to je vynalez :-))). Jinak teda ja zase nejsem moc audinar, mne se moc libi mercedes, takove mlko, kdyby mi jednou rikalo pane, to bych bral ;-). Audinou bych pochopitelne take nepohrdl, ono je to kolikrat o tom, co muzeme, ne az tak o tom, co chceme. A fakt intenzivne vnimam, ze mam v zivote zatim dvojnasobnou kliku - jednak jsem se narodil v te bohate a klidne casti sveta (ano, cr tam 100% patri, to uz jsem take ledasco videl) a pak jsem momentalne velmi solidne zamestnany a zaplaceny (na pomery cr ;-) ). takze i kdyz si clovek mysli treba vyhledove na nejakeho mercedesa, ve skrytu duse pouze doufam, ze to co mame, nam zustane (teda krom prezidenta ;-) ) a zdravi nas neopusti. vse ostatni uz je jenom takovy bonus...
fuuuuuha :-O
Tak to gratulacia k dvojnasobnym radostiam ( ale isto aj starostiam ;-) ), tomu hovorim teda riadny babinec - sam proti štyrom !!!! >:D:yes:
OK chlape, za toho medveda ta kamenovat nebudem, ja som mal tu cest vdaka "chalanom z vychodu" par hodin stravit jak v 1.g, tak v 2.g, tato 3etia je defakto taka pol generacia - defakto zaklad je stale 2.g, a to proste nieje ono. Interier mal sice cosi do seba, ale mne tie MB interiery akosi nie a nie sa zapacit... :-! Ono - auto by sice malo byt pekne - co ML je - z vonku, na dobrych kolach, v nejakom tom pakete AMG...Lenze: Ako majitel - vodic - travis vacsinu casu vnutri. A pozerat sa na ten interier, obsluhovat ho a stotoznit sa s tym, ze tu som investoval moje peniaze a toto za ne dostal, tak to nie - tam by som sa citil trosku podvedeny. :-! To ostatne aj v minulej X5-ke ! - taku rarohu ze BMW dokazalo zbastlit vnutri som si anilen nepripustal !!! Potom test Q7 - vsetko ako ma byt, len tie rocky...a ta vaha... :-(
No a potom prisla ponuka od znameho, ktory na moje odporucenie poriesil A8 4.2 TDi ( potreboval sa trochu odSUVatit >:D - a zacal mat na programe vela dlhych jazd ) no a zrazu jeho Cayenne S ostal bez vyuzitia...1.g, po FL...V8, atmo, :-) - proste vsetko to, na co som bol zvyknuty len zrazu to nemalo oooo na maske a ma to vacsiu svetlu vysku. Ale zvykol som si az expresne rychlo >:-[]:yes:
I ked je pravda, ze vnutri mu musim odpustat viac nez tomu MB, ale pokial je dobra ponuka...a teda bola. Je to defakto clovek, s ktorym robime spolu vela veci a obcas ma tak podpichne, ze uz mu je za nou smutno...Hned mu kontrujem: tak vymenme !!!! >:D No ale ako tusis, o tom zase on nechce ani pocut ... >:D >:D >:D >:D
Tak teda dufam, ze uz si svoje ratolesti uspal, a neidem ta ani ja uz nejako extra pretazovat, nech sa na zajtra do roboty dobre vyspis.
A co sa vasej situacie (ČR a prezident) tyka - nikto nieje večný ;-) A bud rad za tu ČR.
Ja dost casto jazdim na UA.... :-! ...bolo by to na dlhe a smutne pisanie... 8-s
tak deticky uz spi... no vidis, to mas pekne, cayenne urcite neni spatne auto ;-), dela se to ve stuttgartu jako mercedes (jasne, ty mas plagiat z Blavy ;-) ), ale to vis mercedes to neni, to je auto s kreslem a interierem, kde je presne to, co v aute ma byt, ne jak v audine milion volovin, ktere te akorat rozptyluji - to vis, to je o filosofii, tam to neni o tom, co je lepsi, ale co koho vice oslovuje :-). jinak ml prvni generace, facelift a druhou generaci znam pomerne dobre... ale jak rikam, o to vubec nejde, to se casem uvidi, ja kdyz nalozim rodinu do sharanu a smazime si to po dalnici 160, tak mam takovy premiovy pocit i tak :-). jinak jasne, ja jsem za cr moc rad (a moje manzelka puvodem ze slovenska take :-))), ale toho naseho prezidenta si na ukrajinu vem prosim nekdy s sebou, on by si tam treba pustil hubu na spacir, pak by dostal pres hubu a treba by se mu ta jeho nevymachana huba trochu polepsila :-).
p.s. jeste tady nekoho zajima olitany passat?? :-)
edit: jinak teda ocekavam, ze zvladnout ctyri zenske je snazsi nez dve. to totiz nikdy nebude jeden proti ctyrem. uz jsi nekdy videl, aby se vice nez tri baby sjednotily? ty budou bojovat mezi sebou navzajem a ja si budu v klidu v garazi lestit auto :-). aspon doufam :-)))
:-) tak plagiat z Blavy... >:-[] no pekne si mi nalozil takto na dobru noc >:-[]:yes:
A kreslo v MB a vsetko ako ma byt...hmm... 8-s - ok, nechcem pokracovat vo flame ( mysleno v AJ - teda "flejme" >:D ) - to uz je teda vec tvojho vkusu. Mne sa praveze ten technicisticky a do detailov prepracovany interier Audi paci jednoducho absolutne najviac. Akt. A8 - to je proste defakto Bentley kvalita za Audi cenu. Ale kazdemu podla jeho vkusu ;-)
No a toho vasho najvysssieho ( pre niektorych najvacsieho >:-[] ) zobrat na vylet ... >:D
Hmmm, keby chcel...Len co ak by sa mi tam niekde stratil, este by ma obvinili, ze som ho tam naschval nechal >:-[] A to by bol potom trosku problem, a to ja nerad... ;-)
hehe, no to ja jenom tak popichuju, jako flame bych to uplne neklasifikoval ;-) . Hele, ono ztratit (nebo rovnou utratit ;-) ) naseho prezidenta na ukrajine, ja myslim, ze by Ti to proslo :-)... v kazdem pripade preju dobrou noc a spousty stastnych kilometru ;-).
Tento passat konečně ohlašuje pomalý konec ojetých aut. V mém okolí dramaticky přibývá lidí, kteří ho koupili. Dostal se totiž do příznivé cenové hladinky 150 klacků po 5 litrech na 3 ročky. Lidi totiž ještě stále mají v paměti celkem uspokojivý starý passat s 1.9TDI. Neberte mě ale zle, já totiž tvrdím, že jen velmi málo naftových/turbobenzínových moderních aut bude provozuschopná tak jako jejich předchůdci po překonání hranice 200 - 250tkm. Tedy každá bazarovka u nás. A teď moc nesejde na značce. Dávám tomu 5 let než klasický bazarový lízingář pochopí, že tohle jeho peněženka prostě už neunese a začne radši pokukovat po malém autě od novoty.
Hýčkám si svou A6 z roku 2007 ;-) Docela mě šoklo, jak mi v Audi řekli, jak majitelé Q5 s 2,0TDI s močovinou jsou z častých návštěv servisu nešťasntí...
:-) len tak dalej :yes: Podla vyjadrenia 2 mechanikov ktori sa na Audi specializuju, je to asi najspolahlivejsie a asi aj celkovo najlepsie Audi, ake sa kedy vyrobilo ! ...ked zacnu pribudat skusenosti s aktualnou generaciou za par rokov, mozno sa to posunie, ale zatial ma tato rada u mna plnu doveru ! :yes:
lebo si sa este nepochvalil. Motorizaciu a pohon si pamätam ;-)
Skoda ze sa ti nepodarilo zohnat 3 -liter, spotreba cca +/- to iste, ale koniky a Nm navyse by ti urobili radost ;-)
tj. tehdy nic v cena / stav nebylo, takže jsem to bral. Ale spokojenost, příští bude 3,0TDI 200kW, ale až za páááár let, dokut tuto neodrovnám tak, že už nebude mít smysl do ní vrážet.
>:D nechcem byt sprosty, ale to sa teda budes musiet riadne "snazit", alebo sa este pri normalnom slusnom zaobchadzani a slusnom servise nieco nacakas... ;-)
Nacákám, ale do tohoto auto to budu dělat rád. Jinak mám i vcelku dobrý servis s velmi ochotným perzonálem. Dokonce i šéf, když zaskakoval za nemocného kolegu (to jsem nevěděl, dokud mi to na rozloušenou pak neprozradil, že je šéf), se rozpovídal, co který motor v jakém autě trápí atd. Pak se člověk dozví drbů.... >:-[]
v tej diskusii kde bola o tom reč som to pochopil tak, že sa jedná o tvoje auto. Ak to tak nie je prijmi moje ospravedlnie a všetka česť tej spotrebe na tvojom aute.
"myslete na to, že dostupnost vysokooktanového benzinu je u nás velmi omezená"
To myslíte jak? Že u vás na vesnici Lojza v JZD super plus neprodává? Nevím, ale zdá se mi, že k nejbližší benzince, která prodává benzín 98 nebo 100, není skoro nikdy víc než 30 km.
30 km? Vzhľadom na to, že dnes je benzínka na každom rohu, často aj dve na tom istom rohu, tak mi tá naznačená ponuka zhruba každých 30 km príde naozaj dosť obmedzená.
teraz ojety passat.... uz chyba snad len ojety phaeton v dobrom stave z ciny alebo fox z brazilie .... bazarovy koncern to tu docela vali.... teda fakt neviem koho zaujimaju tieto bazarovky na najlepsej jizde na webu..... no jo vikend ... uz nech je tu pondelok .... a nejaky normalny test ;-):yes: ... dam tip... co tak nova vitara? :yes:
Hele, tento týden v auto7 nebo svět motoru test první ceeda, nevynechej to, já tu stránku přeskočil, za chvíli tam budou dávat optimu či něco podobnýho.. >:-[]
Je s podivem, jak se mění názory. 6.6.2005 se tu objevil test Passatu s dvoulitrem FSI, který o autě uvádí spoustu informací, ale určitě tam není napsáno utíkejte, nekupujte, spíše naopak. [odkaz]
Doplním - jeden takový mám. Není to závoďák, ale normálně se s tím docela pěkně klidně jezdí. Vyměnil jsem řemen, řetěz a související hejblátka a normálně to funguje. Žraní oleje nepozoruju, měním po 15 tisících a nemusím dolívat.
Zo strednej triedy je pri ojazdených autách asi najlepšou voľbou Avensiska s benzínovou jedna osmičkou - 95 kW. Dokáže bez problémov jazdiť pod 7 litrov benzínu, je komfortná, spoľahlivá a priestranná. Známy si ju tento mesiac doviezol z Nemecka vo verzii na LPG. Má síce 9 rokov, ale vyzerá veľmi slušne a zachovalo. Ani náznak ho hrdzi - ako to často vidieť napr. na šestkových mazdách.
Ak by som teraz kupoval ojazdené auto, voľba by bola - matematicky povedané - jedno jednoznačná. :-)
Re: Asi najlepšou voľbou je benzínová Avensiska...
Hlavně to tvrzeni že je to oproti koncernu nesmrtelne auto. Však předce jednoho sedlal tak to tak je. >:D
Ale jedno se musi Avensisi T25 nechat a to že jako celek nudnějši auto v tehle třidě těžko hledat. Mě se nějakym zpusobem libil takže jsem o něm uvažoval. No po jizdě v něm už mě chuť na tohle auto uplně přešla. Pro ty co ale auta nějak neřeši a stači jim přemisťovadlo z bodu A do bodu B tak proč ne.
Re: Asi najlepšou voľbou je benzínová Avensiska...
Mas naprostou pravdu, je to naprosto nudny vuz. Jezdi a nekazi se. To s koncernem si clovek uzije jinou "zabavu" a adrenalin. Je to o prioritach. Ja radsi jezdim. :-!
Re: Asi najlepšou voľbou je benzínová Avensiska...
To ti jenom tak pripada. Ve skutecnosti je to tak, ze Toyota jezdi dokud nezrezne a nerozpadne se. Koncernovy vuz zreznout nestihne, protoze mu chcipne motor.
Re: Asi najlepšou voľbou je benzínová Avensiska...
Jediný velký problém jsem měl s passatem 125kW dsg rok 2007, kde zlobila DSG, rychle jsem ho prodal, takže ostatní problémy se mne nedotkly, naštěstí, jinak na koncernu jezdím 10 let a jsem celkem spokojený, je to o přístupu k autu, servisu, atd.
Re: Asi najlepšou voľbou je benzínová Avensiska...
Jediná možnost byla výměna převodovky, a to byl drahý špás (tehdy), takže jsem to prodal borcovi, který samozřejmě o problému věděl (nešlo to ani zatajit).
Re: Asi najlepšou voľbou je benzínová Avensiska...
Ja jsem o T25 shaněl všelijake info ale na našich webech moc info v te době o tomhle modelu nebylo. Tak jsem zkusil PL stranky a tam jsem ztratil zřejmě posledni iluze o neprustřelnosti Toyoty co se spolehlivosti tyče. Navic 2 Toyoty byly i v rodině. Až časem mi došlo že lest na net se neoplati protože to by si člověk pak žadne auto nepořidil. Jinak co si pamatuji tak zrovna u 1.8i se probirala vyměna polomotoru ale z jakeho duvodu už si nepamatuji. Snad špatne mazani či co. Udajně byl problem uplně odstraněn až 6/2005.
Re: Asi najlepšou voľbou je benzínová Avensiska...
Přesně. Před nedávnej jsem už jsem byl rozhodnut jít do tohoto pašíka, abych si omladil modelovou řadu. (Mám B5.5 1.9tdi tiptr).Jen co jsem si jich pár projel, tak jsem od toho ustoupil. Musím pochválit design o tom žadna... Ale nějak mě nenadchl ten pocit z auta. V mém 14 let starém pašíku si sednu, a jen si jízdu užívám, protože mi příjde, že to auto pěkně tlumí nerovnosti. Sedašky jsou i po těchto letech super. Dávám celkem pravidelně Anglie - Čechy na jeden zátah a uplně v pohodě. Když jsem si šel projet těch pár kousků jak v bazarech, tak u soukromníků, tak jsem měl pocit, že nejedu na gauči v obyváku, ale na lavičce v čekárně, jestli mě chápete... Teď mě neukamenujte, ale raději jsem vrazil 35k do obnovy všeho co šlo na tom co mám, než si kupovat tohle...
lulz, jak jsem ten článek otevíral, tak jsem si říkal "o co, že bude mít najeto mezi 150000-170000 km". Bingo. Všechny bazarový auta maj najeto buď 150 tisíc, nebo ty starší někdy i 300 tisíc. Jaká to náhodička. :-)
Možná je to tím,že firmy auta prodávají po 3 letech,kdy končí leasingy či operáky a průměrně má naftové firemní auto roční 30 - 50 000km....takže čemu se divit?
Passat je navíc kategorie aut,které si fyzická osoba nekupuje pro soukromé potřeby,málokdo disponující částkou 600-800 000kč by zvolil takové nic neříkající auto...a investoval by už do něčeho ať již jízdně,spolehlivější či technologicky lepšího (Mazda6,Subaru Outback,Avensis..)
Já se přiznám bez mučené, že po pěkné B6tce sem kdysi taky koukal, několik jich projel..... stav bazarových (2-3letých) vozů byl tragický (120 000km, jako obvykle) neodpovídal nájezdu, ale našel sem i pár zachovalých kousků, které měly reálný nájezd (i 2x takový) a byly v lepším stavu. Pak jsem se svezl v Mondeu za stejné peníze a bylo jasno.... nechci si chválit svou garáž, ale jízda a komfort i s odhlučněním byl o řád jinde. Jel sem i více vozy při tehdejším výběru auta a o problémech B6 sem celkem věděl už tehdy, ale to auto má své kouzlo, dle mne je to nejhezčí Passat a i když kvalita šla rapidně dolu, tak dizajn se v tomto období koncernu velmi podařil.
Pořád se občas za hezkým kouskem rád otočím a v hlavě si říkám... mohls ho mít, jak by asi vypadal teď po 4 letech? A pak si přečtu něco takového a i když se mi ten vůz opravdu líbí... jsem rád, že jsem šel o dům dál. I přesto...... za mne má B6 :yes: za dizajn..... a taky za to, že vrátil VW zpět mezi normální vozy a nemusíme už tu tak často poslouchat básně o nedostižitelném koncernu :-)
P.S. Ta 1.6 byla jakž takž na Jettu, na Passat to musí být mrtvola.. hlavně na kombik. Spolehlivostí ji ale nelze nic vytknout.
tu 1,6tku jsem naposledy jezdil v exeu z pujcovny. Jelo to dobre, od peti do sesti tisic ;-). musis holt radit a drzet motor v otackach. takhle jsem jel opakovane z cr do madarska... Jinac na passat B5 byl solidnim zakladem 2,0 85 kW. to uz jelo pekne, navic nesmrtelny motor s litinovym blokem. Jo ale to uz je dneska minulost, solidni motory byly obetovany urednickemu simlu... Kdyz prichazel Rapid (co by levny model) celkem jsem se na nej tesil. cekal jsem tam prave tu 1,6tku (zvazoval jsem ho jako druhe auto do rodiny za starsi astru g (take s 1,6tkou). jenze pak se objevil ten truvalec a nebo turbobenziny a to uz jsem kupovat nechtel... proste s motory to jde od deseti k peti, a jak tady nekdo spravne uvedl - soucasna auta budou za deset let v bazarech neprodejna, protoze nebude mozne je se skromnym rozpoctem udrzet v chodu.
Passat 7 generace přišel až v r.2010, ne 2007, jak se píše v článku :no:
16-ti ventilový motor 2.0TDI PD měl problémy od r.2006 do r.2007. Od konce roku 2007 s motory 2.0TDI PD už žádné závažné problémy nejsou, problematická hlava, která u některých 16ti ventilových motorů praskala, byla rekonstruována, stejně tak byl rekonstruován náhon olejového čerpadla. U motorů 2.0TDI PD od počátku roku 2008 už zlobí jen turbo (de facto stejné jako u dieselů jiných výrobců), jenž bude mít předpokládanou životnost 150 tis km. Vstřiky bývá zapotřebí repasovat po 240 tis km, což je termín druhé výměny rozvodového řemene, napínací kladky a vodního čerpadla. Tento motor se bez problému dožívá proběhu cca 450 až 500 tis km, zatímco obdobné motory jiných výrobců to mají v té době už dávno za sebou... Celkově lze tedy článek hodnotit jako neseriózní, protože vzbuzuje ve čtenáři dojem, že všechny Passaty 6 generace s motorem 2.0TDI jsou nekvalitní, což není pravda. Je ovšem třeba zdůraznit, že vůz, který má za sebou 360 tis km a na tachometru se mu skví číslo 120 tis km, asi opravdu nebude nejlepší příležitostí ke koupi... :no:
Konečně nějaký rozumný příšpěvek k věci a né jen hýkání antikoncernových fanatiků :yes: Ještě bych k tomu dodal že na ty problematické vstřiky Siemens má koncern svolávací akci, takže je zdarma vymění bez ohledu na stáří a počet ujetých km, dokonce nemusí být ani serviska. Vyměnují je za bezproblémové Continentaly.
Ahoj. Přesně tohoto passata mám a stěžovat si na něj tedy rozhodně nemohu. Koupil jsem ho ojetého v super stavu na [odkaz] a koupě nelituji. S vyšší spotřebou se při koupi určitě musí počítat, přecejen se nejedná o nijak úsporné auto.