Novinky

Zpět na článek

BMW 2 Coupe dostane novou verzi 225d s výkonem 165 kW

20 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
sto ku jedné, že reálná spotřeba 225d bude v reálu vyšší (i při nižší dynamice) než spotřeba 330d, nemluvě o tom, kdyby existovala verze 230d. Jinými slovy, jestli něco z downsizingu nedává absolutně žádný smysl, pak jsou to výkonově vyhoněné xturbové verze dýzlových čtyřválců.
Avatar - fOE
fOE
No zrovna pokud jde o 2er bych s tebou do te sazky snad i sel. Precijen jestli nekde aktualni 25d dava smysl tak je to prave v relativne male/lehke 2er.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, v 2er je to jistě logičtější než v 5er, ale kdybys do té lehké 2er dal 30d, nebude spotřeba vyšší, dynamika rozhodně. A čím víc budeš dynamiku vyžadovat, což se dá od vrcholné motorizace očekávat, tím víc se budou nůžky ve prospěch 30d rozevírat.
Avatar - Hittman
Hittman
Tady je to složité, lehké auto a lehký motor, R6 by tam přidal kila, těžko říci, zase snadněji bez velké zátěže překonává odpory vzduchu a pod.
Avatar - Dinar
Dinar
Rozdíl ve váze těch motorů je 50 kg, při daném výkonu je to naprosto zanedbatelné.

Chtěl jsem jen podotknout, že ve výkonovém teritoriu šestiválců naráží dýzlové čtyřválce na své limity, jedinou "výhodou", a hlavně důvodem jejich existence, je nižší normovaná spotřeba.
Avatar - Emel
Emel
Normovaná spotřeba Audi A6 3.0TDI 160kW je 4.7. Pokud se má BMW 225d "udržet na 4.5"...
Avatar - fOE
fOE
Co proti tomu v nizsi stredni stoji? Vzdyt ta 225d ma vykon skoro jako TT s 2.0 TFSI benzinem, Naftou se tomu v te tride nic ani nepriblizi, tak proc pretezovat predek, udelat z auta co ma rozlozeni 50:50 auto s rozlozenim horsim? Ne, do 2er fakt neni potreba, ja si myslim ze by z toho r6 naopak udelal celkove horsi auto. I 20d s tim autem nebude mit problem a 25d tam rozhodne nebude utahana. V 5er samozrejme 25d mel zustat s 6 hrnky a v 3er asi taky ale do mensich bmw aktualni 25d proc ne.
Avatar - Dinar
Dinar
2er je na tom váhově stejně jako bývala E46, přišla ti s R6 dýzlem nějak nedotáčivá? Nemluvě o tom, že i 235i je přesně o těch 50kg těžší než 225d.
Avatar - fOE
fOE
Uprimne, ano. Nehlede na to ze ikdyz je 2er coupe pro mne osobne ideovym nastupcem e46 tak velikosti je prece jen furt mensi, rozvorem furt kratsi a vahou (diky za to) furt lehci.
Rikas 50kg, ale to mas 50kg na velice spatnem miste, tech usetrenych 50kg z 2er dela lepsi auto. Tam kde byla dieslova e46 uz 1,6 tunove auto (a s vykonem i po FL furt o 15kw mensim nez 225d) tam 225d zustava 1,5t autem. Za me, v teto a jen teto tride, je to proste spravna cesta, mozna taky proto ze kvuli naproste absenci konkurence v teto tride nestojis pred volbou jestli mit 225d s r4 nebo s r6, ale pred volbou mit 225d alespon s r4, nebo taky zadnou (tech par prodanych kusu je naprosto okrajova zalezitost, implantovat dieslovy r6 pro par stovek klientu rocne se nemuze vyplatit).
Avatar - Dinar
Dinar
Zbytečně to ženeš někam na limit, R6 v žádném bmw neznamená zhoršení jízdních vlastností, proto jsou ty motory umístěny tak jak jsou, a rozložení 50 na 50 je standard. Šestiválcová 1er nebo 2er nejezdí hůř než 225d. Důvod nedát do dvojky dýzlový R6 samo není v ohrožení jízdních vlastností, ale je hierarchický, i trojka může být ráda, že ho vůbec má, a hlavně je ten důvod flotilověemisní. K tomu směřovala moje původní poznámka, která se ani tolik netýkala 2er jako takové, ale motoru 25d, který je z důvodů, které jsem nahoře napsal, demonstrátorem odvrácené strany downsizingu.
gil54
Bohužel.
Smysl hledej v uměle vytvořeném tlaku na výrobce prostřednictvím nesmyslných emisních limitů, které nutí k neustálým konstrukčním změnám, ne vždy k lepšímu stavu věci. Že emisní stopa všech automobilových motorů ne starších cca 10-12 let je kapka v moři oproti ostatním odvětvím, víme všichni.

Výklad slova "spotřeba" za posledních právě těch 10 - 15 let změnil úplně smysl. Nelze použít udávané spotřeby ani jako orientační údaj a ani v testech mnohdy nepíšou pravdu. Jak říkáš "reálná spotřeba" se dá zjistit - podle mě - pouze vlastním měřením konkrétního auta. Já už nevěřím prakticky žádným zdrojům. Snad kromě údajů od lidí, o kterých vím, že mi nebudou lhát.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj dneska je to fakt komedie. Za rohem sou ale už nový způsoby měření [odkaz]
Avatar - praděda7
praděda7
Ještě před 15 lety, kdyby někdo navrhl takový krásný sporťák v dieselu, tak by ho poslali na vyšetření na neurologii. Ano, je jiná doba! Bohužel... :-!
Gvick2
Sázet se nemusíš, praktická spotřeba 25d vs šestiválec je otestovaná v praxi a je skutečně větší.
[odkaz]
MrBeranek
...kdy jsem měl šestiválec s těmito hodnotami. (330xd - 170 kW a 500 Nm). Kde budou ty čtyřválce třeba za deset let? 😄
Avatar - Dinar
Dinar
V muzeu. 😉
free78
Pokud se jedná o motor N47D vyladěný na 165kW, tak bych měl zásadní obavy o trvanlivost tohoto řešení. Kdo kdy viděl blok toho motoru, tak takovému člověku musí být na první pohled jasné že stěna mezi jednotlivými válci je velmi tenká. Počítač to jistě konstruktérům spočítal, že to stačí, tomu bych věřil, ale počítač jaksi nebere v úvahu vady v materiálu a degradaci v čase. A ono také (kdo by to byl řekl) dochází v míře častější než by bylo majitelům milé k prasknutí bloku tohoto motoru. Stejná konstrukce naladěná na vyšší výkon (tím bude i více tepla a vyšší zátěž bloku) nedopadne dobře.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne je to novej B47 [odkaz] a tohle je jeho premiéra. Vod podzimu bude i v X5
free78
Ano, jak zjišťuji, je to nový motor a více info je třeba zde😒br /> [odkaz]
_MT_
Teplota souvisí s tím, co motor spaluje. Ne přímo s výkonem. A při konstrukci se samozřejmě bere v potaz i to, co jsou schopni vyrobit, a vliv stárnutí a opotřebení.