Pod kapotu malého kupé BMW 2 se nově dostane také dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel. Verze označená jako 225d bude disponovat výkonem 165 kW.
sto ku jedné, že reálná spotřeba 225d bude v reálu vyšší (i při nižší dynamice) než spotřeba 330d, nemluvě o tom, kdyby existovala verze 230d. Jinými slovy, jestli něco z downsizingu nedává absolutně žádný smysl, pak jsou to výkonově vyhoněné xturbové verze dýzlových čtyřválců.
No zrovna pokud jde o 2er bych s tebou do te sazky snad i sel. Precijen jestli nekde aktualni 25d dava smysl tak je to prave v relativne male/lehke 2er.
Ano, v 2er je to jistě logičtější než v 5er, ale kdybys do té lehké 2er dal 30d, nebude spotřeba vyšší, dynamika rozhodně. A čím víc budeš dynamiku vyžadovat, což se dá od vrcholné motorizace očekávat, tím víc se budou nůžky ve prospěch 30d rozevírat.
Rozdíl ve váze těch motorů je 50 kg, při daném výkonu je to naprosto zanedbatelné.
Chtěl jsem jen podotknout, že ve výkonovém teritoriu šestiválců naráží dýzlové čtyřválce na své limity, jedinou "výhodou", a hlavně důvodem jejich existence, je nižší normovaná spotřeba.
Co proti tomu v nizsi stredni stoji? Vzdyt ta 225d ma vykon skoro jako TT s 2.0 TFSI benzinem, Naftou se tomu v te tride nic ani nepriblizi, tak proc pretezovat predek, udelat z auta co ma rozlozeni 50:50 auto s rozlozenim horsim? Ne, do 2er fakt neni potreba, ja si myslim ze by z toho r6 naopak udelal celkove horsi auto. I 20d s tim autem nebude mit problem a 25d tam rozhodne nebude utahana. V 5er samozrejme 25d mel zustat s 6 hrnky a v 3er asi taky ale do mensich bmw aktualni 25d proc ne.
Uprimne, ano. Nehlede na to ze ikdyz je 2er coupe pro mne osobne ideovym nastupcem e46 tak velikosti je prece jen furt mensi, rozvorem furt kratsi a vahou (diky za to) furt lehci.
Rikas 50kg, ale to mas 50kg na velice spatnem miste, tech usetrenych 50kg z 2er dela lepsi auto. Tam kde byla dieslova e46 uz 1,6 tunove auto (a s vykonem i po FL furt o 15kw mensim nez 225d) tam 225d zustava 1,5t autem. Za me, v teto a jen teto tride, je to proste spravna cesta, mozna taky proto ze kvuli naproste absenci konkurence v teto tride nestojis pred volbou jestli mit 225d s r4 nebo s r6, ale pred volbou mit 225d alespon s r4, nebo taky zadnou (tech par prodanych kusu je naprosto okrajova zalezitost, implantovat dieslovy r6 pro par stovek klientu rocne se nemuze vyplatit).
Zbytečně to ženeš někam na limit, R6 v žádném bmw neznamená zhoršení jízdních vlastností, proto jsou ty motory umístěny tak jak jsou, a rozložení 50 na 50 je standard. Šestiválcová 1er nebo 2er nejezdí hůř než 225d. Důvod nedát do dvojky dýzlový R6 samo není v ohrožení jízdních vlastností, ale je hierarchický, i trojka může být ráda, že ho vůbec má, a hlavně je ten důvod flotilověemisní. K tomu směřovala moje původní poznámka, která se ani tolik netýkala 2er jako takové, ale motoru 25d, který je z důvodů, které jsem nahoře napsal, demonstrátorem odvrácené strany downsizingu.
Bohužel.
Smysl hledej v uměle vytvořeném tlaku na výrobce prostřednictvím nesmyslných emisních limitů, které nutí k neustálým konstrukčním změnám, ne vždy k lepšímu stavu věci. Že emisní stopa všech automobilových motorů ne starších cca 10-12 let je kapka v moři oproti ostatním odvětvím, víme všichni.
Výklad slova "spotřeba" za posledních právě těch 10 - 15 let změnil úplně smysl. Nelze použít udávané spotřeby ani jako orientační údaj a ani v testech mnohdy nepíšou pravdu. Jak říkáš "reálná spotřeba" se dá zjistit - podle mě - pouze vlastním měřením konkrétního auta. Já už nevěřím prakticky žádným zdrojům. Snad kromě údajů od lidí, o kterých vím, že mi nebudou lhát.
Ještě před 15 lety, kdyby někdo navrhl takový krásný sporťák v dieselu, tak by ho poslali na vyšetření na neurologii. Ano, je jiná doba! Bohužel... :-!
Pokud se jedná o motor N47D vyladěný na 165kW, tak bych měl zásadní obavy o trvanlivost tohoto řešení. Kdo kdy viděl blok toho motoru, tak takovému člověku musí být na první pohled jasné že stěna mezi jednotlivými válci je velmi tenká. Počítač to jistě konstruktérům spočítal, že to stačí, tomu bych věřil, ale počítač jaksi nebere v úvahu vady v materiálu a degradaci v čase. A ono také (kdo by to byl řekl) dochází v míře častější než by bylo majitelům milé k prasknutí bloku tohoto motoru. Stejná konstrukce naladěná na vyšší výkon (tím bude i více tepla a vyšší zátěž bloku) nedopadne dobře.
Teplota souvisí s tím, co motor spaluje. Ne přímo s výkonem. A při konstrukci se samozřejmě bere v potaz i to, co jsou schopni vyrobit, a vliv stárnutí a opotřebení.