je pro mne Das Auto...... Závan starých dobrých časů do panoptika audiomultimedialů, byť i Jimny už je díky Eurostánu zasažen elektronickymi fíčurami. Proto dnes nemá už přímou konkurenci.... Protože je to zkrátka Auto...
Ale aj tak si dovolim tvrdit, ze pokial ho vyslovene nepotrebujes, nema v nasich koncinach vyznam. A z vlastnej skusenosti viem, ze koli kratkemu razvoru sa lahko dostane na strechu, Ale aj lahko na kolesa :). Takze skor hracka, pre skromnych a zarytych. Potom to vidim ako fajn kara pre napr. agronoma na druzstve, ktory vezie iba seba niekde po poli, aby zhodnotil ako sa tento rok urodilo/neurodilo. Neurazam, neznevazujem, konstatujem
suhlas... je to svojim sposobom uzkospecializovane auticko - teda iste nebude pre kazdeho a pre rodinu kvoli trom dveram uz vobec nie ...... ale na druhej strane ako auto na pracu alebo pre radost kdesi na chatu na vidiek.. to by slo.... a urcite by aj nejeden z nas privital na dvore chalupy takeho jimnyho aj ked by s nim nenajazdil desattisice rocne.... ;-) a som si isty ze aj v meste by sa so svojimi rozmermi miniauta nemal svojou praktickostou jimny za co hanbit.... ;-)
Možná Tě to překvapí, ale ja s Tebou souhlasím. Ale koukám se na to tak, že jestli ziju na vesnici, občas vyrazim do lesa a jezdim převážně sam, tak, pokud chci neco s klasickým pohonem 4*4 a nekomplikovane, tak tohle je ono. Jasně, že jako primární rodinný vůz to fungovat nemůže. Tedy pokud nejsme sami dva a mladí, nebo sami dva s již odrostlymi detmi, které prijedou, jen když dorazi duchod. S tim prevrzenim s Esp už to nebude tak horké (tedy na silnici a pokud Tě někdo nenabere).
Takže sleduji-li linku... Něco do lesa, abych furt nehuntoval Forestera, ale na pickup, který by stal 300 dni na dvore, je mi lito 700klaciku,tak tohle za 13000 ojro s taznym a vlekem za par šupů, je to pravé ořechové. Toť můj lohled na věc....
Jo a v lese to vyklepne auta jako Q7,reihe X.. jako malinu.. Tedy jestli budou mít majitelé odvahu...
Jasne, pohoda. Nam sa to prevratilo pri prudkom stupani :))))) s Hiluxom som to chodil ako nic ...., ale jasne, jasne. Q7 do terenu ani bohovi a uz vobec nie tu po facelifte. Na vlastne oci je fakt, fakt krasna.
po akom FL myslis ty expert ? :-!
Je pravda, ze Q7 do terenu nieje to prave orechove, ale ked pocas predvadzaciek BMW x-drivu sme sa boli pozriet, ze ako sa x-drive polepsil, tak nasa Q7 tam zohrala slusnu ulohu v roli vyprostovacieho vozidla >:D ( zimne testy zamerane na vystup do kopca, pricom v cca 2/3 sa zvykli tie bavore vzpriecit, a potom smykom bokom do hlbsieho snehu >:-[] )
hoci som fanúšik BMW, musím uznať že Quattro je o niečo ďalej než ten xDrive ktorý nie je najhorší ale povedal by som že to Quattro je v krízovejších situáciach lepšie... :-)
a ono ja osobne som zástancom toho že sa má porovnávať porovnatelné takže v diskusii o Jimnym spomínať autá ako Q7 alebo X5 napr. je blbosť kedže tieto autá sú inde ako účelovo tak aj cenovo...to je asi ako keby som napísal že pri cestovaní 800km trasou je Q7 lepším autom než Jimny, čo je síce pravda ale od Jimnyho to nikto nečaká tak ako nikto nečaká od Q7 že bude brázdiť lesy...
ani jedno SUV - Q7 a X3,5,6 nejsou auty do terénu - tím myslím všechno výše, než klasická polní cesta - nerozbitá Lakatošem nebo svážnice z lesa. Na tom není nic špatného - protože to od nich ani nikdo se zdravým rozumem čekat nemůže. Z jednoduchého důvodu - nájezdové úhly - světlá výška - zranitelnost spodních skupin, dimenzovaných spíš na normální cestu, kde nepotkají větev či kámen. Navíc hraje roli jejich hmotnost - at chceš či ne, at máš x-drive nebo quattro - jsou chvíle, kdy ta hmotnost je to, co tě zastaví - plus rozměr. Troufám si tvrdit, že i s Foresterem dám jakoukoliv X a Q u nás na cestách či v lese - natož pak s lehkonohým Jimnym. To není o dehonestaci těch aut. Protože mi to nandají na dálnici - na okresce už by to tak asi nebylo - ale svět není o závodění a záchodcích na základní škole ;-) . Navíc - X-drive - pokud by se nepřehřál a nedala mu stopku čidla, mohl by quattru zavařit - záleží na tom, jak je nastavená elektronika a "uzávěrky" diferenciálů. Není to už prostě čirá mechanika....
:-):yes:
Vo vsetkom trafeny klinec po hlavicke !!!!
ani neviem, ci to treba viac rozvadzat. Len pre doplnenie uvediem, ze to bolo cca pred 6 rokmi, a vtedy bolo take verejne tajomstvo, ze x-drive, pokial musi prerozdelovat ( zapinat a vypinat tu spojku ) 5 a viac krat za minutu, ze sa prehreje a od toho momentu to uz je len zadokolka. To len aby nedochadzalo k mylnej domnienke, ze aktualne x-drivy hanim, alebo co... ;-) Aktualnu situaciu nepoznam, ale kedze BMW je spolu s Audi extremne flexibilna a ucenliva automobilka, predpokladam, ze sa z toho uz poucili, a to chladenie oleja maju vyriesene uz lepsie.
No a Forester... :-) - tam je to hadam jasne. Je kompaktnejsi, lahsi, s nizsim taziskom...Keby bol patricne motorizovany, nemusel by si hanbu urobit ani na asfaltovej zakrutenej ceste.
Jimni a spol, to je uz ale uplne ina kategoria. Blbe je, ze ich asi moc stretavat nebudeme, nakolko pri jeho uzkej specializacii nedava vela kupcom nejaky extra zmysel...Ale svoju klientelu si isto najde.
no o problémoch s xDrivom som počul a čítal aj ja ale pri starších modeloch X5 a pod. Ked som bol ale po 3ku, krúžil som tam aj okolo novej X5 a X6, dokonca mi predajca aj ukazoval snímky a videá z jednej akcie v Rakúsku kde tieto autá testovali a môžem povedať že v jednotlivých situáciach dostávali tie autá fakt zabrať a podla jeho slov na trojdňovej akcii kde boli X-ká stále v pohotovosti nemali problém ani s jedným...ja si myslím že xDrive si proste musel prejsť istým vývojom v praxi aby boli odhalené jeho nedostatky...a môj názor je že tak ako pre mňa osobne Audi by sa malo napr inšpirovať u BMW riadením a ovládaním, BMW by sa malo u Audi inšpirovať Quattrom ktoré je predsa len v praxi o niečo dlhšie než xDrive.. :-)
mám ted forestera se 130kW - turbínu - je tedy zvedlý o 3 čísla - takže trošku čahoun, ale do 160 - potrápím každou standardní motorizaci Q7 a X... nad to už nejsem schopen se jich držet - zvláště na dálnici. Na okresce - se zatáčkami je to jinak a v zimě už úplně:-)
ano samozrejme ze je ich viac... ;-) ... aj taky rexton s tuhym ramom je dnes uz svojim sposobom jedinecny robustny ( pritom kedysi bezne terenne auto ) a v terene ma uz tiez cim dalej tym menej superov kedze klasicke offroady akosi zanikaju... co ma dost netesi
Vlastně jsem ho vůbec nepotřeboval. Ale (jak se říká u Hjondéé ;-) ) neodolal jsem. A jestliže se dnes se svým autem vracím domů oklikou a zajíždím si, abych si trochu spravil chuť z běžného provozu, pak totéž platilo tenkrát s Jimníkem. Jen s tím rozdílem, že jsem nehledal kvalitní asfalt a ostré zatáčky, ale nějakou terénní vložku. Parkování ve městech v haldách nahrnutého sněhu, kam se většina aut vůbec neodvážila, vymetání rozbahněných polňaček, výlety do nedalekého zrušeného lomu.....jak dětinské, ale jak zábavné. :yes: Na silnici Jimny skákal, drnčel, vibroval, šaltpáka vám roztřásla všechny kůstky v ruce, jet s ním víc než 120-130 tacho jsem se neodvážil....jenže pak sjíždíte prudký namrzlý svah, dlážděnou uličkou, kde se dá s protijedoucím vyhnout jenom na speciálně k tomu určených místech, a proti vám jede důstojný a jistě pohodlný střednětřídní kombík. Řidič bezradně zastaví a nejspíš řeší, jestli to ještě znovu rozjede. Vy tam hezky postaru druhou pákou přiřadíte přední pohon, dáte zpátečku a vyfrčíte až nahoru, aniž byste zpomalili u těch dvou zbržďujících retardérů. Jo, jo, má to svoje kouzlo. :-)
Jimníka jsem měl opravdu rád a těší mě, že ho po mě do ruky dostal člověk, který ho dokáže náležitě využít. Občas ho potkávám a vypadá pořád dobře. Nezmar, dříč, auto s velkým A. :yes:
[odkaz]
Taky už jsem se smířil s tím, že to bude "vaše další auto", jak hlásají ty nápisy >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] To mne přivádí na myšlenku....... myslíte, že někdy bude ten test i20tky? >:-[]
;-) Může být. Však kdo mě zná, ví, že z mojí strany je to jen sranda. Nicméně svoje skutečný pocity ventiluju pod svými alter ego nicky - Áda, maros, Strýček Bob atd. >:D
A co si teprve pomyslí člověk, který takový reklamní Hyundai předjíždí v Bentely a čte... "Vozy prémiové kvality" :D:D Ten si musí vzteky trhat vlasy >:D
Je celkem jednoduché říct, že jsem měl tu čest s aktuální generací, když se vyrábí déle, než mám řidičák >:D Takže sice to byla verze před tímto faceliftem, možná ještě před nějakým (2008). Schopnosti auta jsou neskutečné, nezkoušel sem nájezdy do kopců, ale velmi rozbahněný terén. Tam, kde první Sorenta zůstavaly stát, Jimny srdnatě jel dál a dál. Mimo velikost kabiny pro osoby většího vzrůstu (188cm mám já) mi dost vadil trochu rychlejší přejezd přes nerovnosti, kdy jsem v autě nadskakoval a mlátil hlavou o dveře a strop >:D Rychlejší znamená trochu rychleji, než krokem :D.
Nedal bych to autu jako mínus, spíš je to vlastnost a daň za velmi dobré a jednoduché auto do terénu. I ta jednatrojka mu naprosto stačí. Pro jednoho či dva lidi, kteří potřebují jezdit do lesa je tohle ideální přibližovadlo. Na dálnici sem s tim nikdy nejel, na to tohle auto fakt neni :-)
ono niekedy je to tak.. ze tam kde prejdes s malym jimnym tak s velkym s hummerom uz neprejdes... v terene je niekedy mala vaha male rozmery.... male previsy.. silna zbran .. ved z toho tazi aj lada niva.... ;-)
Nivu? Sice je to nezmar, ale co tak slyším od známých okolo, co to auto mají, nebo měli, tak i dost poruchový a reznoucí... Radši bych za tu cenu hledal jetého Jimnyho, nebo když už, tak něco ve stylu Navarry/Hilluxu a tak.
hillux a navara sa mi pacia ale budu dost drahe a napriklad pre mna samotneho uz nezmyselne velke auta.... mne sa pozdava presne nieco male sikovne ako jimny alebo niva.... dokonca vidiet na ceste este aj tie starsie modely samurai ... este predchodcu jimnyho .. a videl som aj staru kiu retona... dokonca s cz znackou u nas... asi nejaky fanusik starych offroadov ;-) ... proste nieco taketo mensie sa mi paci... skoda ze na trhu uz taketo auta dnes moc nemame...
A k čemu bys to využil? Mluvíš často o tom, že jezdíš i s kolama a do Jimnyho by to mohl být dost problém, nemyslíš? >:D Myslím, že pro tebe by byl spíše nějaký crossover, který zvládne i delší přejezd po okrsce a dálnici. Auto velikosti 2008 či Capturu. Jo nebo teď v reklamách nejlepší SUV IX25 :D:D
Niva moc dobra není, jako když jede tak projede dost, ale jezdi jen občas a hlavně nemá rám takže se to poměrně dost kroutí nehledě na to jak to rezne. Myslim ze jimny/samurai jsou lepší volbou, ale jsou o něco menší.
je to kostitras, malinko lenivejší ked sadnú doň 4 ľudia a celkovo maličké auto ale sme s ním spokojní
... vlastníme verziu 2001 už 5 rokov ale nemôžem povedať naň jediné zlé slovo
... síce sme menili zadné tlmiče a pred týždnom spojku (normálna vec u týchto aut) ale inak sme s ním nemali jediný problém (98 t km)
... problém býva aj korozia čiže podvozok je najlepšie ošetriť po 5-10 rokoch ak sa s ním jazdí v zime resp. v soli
... v ľahkom teréne sme pár razy skúšali a bola s ním sranda ... na poriadný teréna máme Land Cruisery :-)
... ako bolo poznamenané tak je to jedno z mála posledných pravých terénnych automobilov čo sa ešte predávajú v EU
... ak by som mal kupovať malé terénne auto tak bud jimny alebo ,,dvojkové,, pajero, nivu určite nie, duster nie je offroad a defender je trochu ťažkopádny ... do úvahy by sa dala eštebrať krátka LC 70tka ale to je rovnako ako defender raz tak veľké auto v porovnaní s jimnym
aj mne sa jimny paci... len ono trojdverove pajero je cenou asi kusok inde ako jimny aj ked ide tiez o trojdveracik...... a kedysi davno sme mali v byvalej robote aj trodverovu malu sikovnu RAVku od toyoty ....ale to je uz hodne davno snad aspon 7 rokov dozadu ( siel som v nej len parkrat ked ma zviezol kolega, ktory ju vyfasoval ) ... ale pamatam si na nu - benzin 2.0ka 4x4 .. nestratila sa v beznom terene a pritom stovku dala za 10s.... tmavomodra nadherna bugina .. jednoduche auto.... krasne... prakticke.... ano ta ravka-este z 90tych rokov - taku by som zobral aj dnes.... ... velmi som sklamany ze v sucasnosti uz taketo auta moc nemame... a miesto toho sa nam snazia vyrobcovia vsugerovat kdejake crossovery a ine nechutnosti... vid taky juke a podobne... no ale to uz odbocujem .. pre peniaze dnes kazdy spravi cokolvek a aj legendy nie je problem pochovat ked ide o tie hnusne prachy...... na trhu chybaju male sikovne terenne 4kolky a aj trojdveraky.... kde su casy patrolu ravky pajera.... jimnyho alebo teranna ? to bola skutocna parada.... dnes uz len spominame ;-\
prisaham ze ma v tedy v minulosti v tych casoch teranna a patrola a samuraja nenapadlo ako raz tieto trojdverove offroady a vobec offroady ako take ako skoncia a ... ake raz budu ohrozene prave tymi dnes uz komercnymi kadejakymi crossovermi ... a vobec... dnes uz cokolvek prakticke a kvalitne je problem kupit..... nie je to len o autach... nic uz dnes nie je ako kedysi ..