Ekonomika
slaví a sušnej člověk pláče nad zmařenými životy. >😁
...tolik kilometrů, kde bude o strach vyjet s autem na dálnici!
No, až tam vjede děda s HTP, který už dnes valí po dálnici sotva 110, to bude mazat a brzdných čár přibude 😉
Lidi to budou vnímat jako novum a domnívám se, že začnou alespoň na jistých úsecích používat zpětný zrcátka. Málokdy je příčinou nehody na dálnici za běžnýho počasí rychlost, ale právě ohrožující chování řidičů měnících jízdní pruhy.
Jj průměrnej spíš slušnej českej řidič má naučenej postup: začít vodbočovat do levýho, dát blinkr kouknout do zrcátka. Bohužel fakt v tomhle pořadí
Naopak, Češi vycvičení D1kou jsou v tomhle dnes už lepší než většina Západoevropanů, a čím nižší rychlostní limity v té které zemi mají, tím jsou horší. A když tihle piloti, spec. seveřané nebo Holanďané drandí přes Dojčland, je to o strach, jak vidím takovou reg. značku hned coveruju brake pedal. >😁 😉
Preto vcelku chápem tých, ktorí zvýšenie maximálky kritizujú. 150 km/h nemusí byť zásadne vražedná rýchlosť, ak pôjdu 130-150 km/h všetci. Ale rozdiel medzi tých 80 a 150 je už priepastný, a povedal by som, že práve to môže byť kameň úrazu. Dnes je maximálka 130, niektorí rýchlici jazdia aj tak 150-160, a jak si všímam, nájde sa občas aj vypatlanec, čo potrebuje ísť 200 aby uspokojil svoje chute. Ak stúpne počet áut, čo prekročia aj tých 150, a potom sa už naozaj bojím, aby ma nejaký hero v ľavom pruhu neodstrelil, keď si dovolím v 120-kilometrovej rýchlosti predbiehať kamión...
Jak to asi dělaj v tom Německu že tam maj nižší nehodovost než my? 😉
Ale ne...všiml jste si někdy, jak ohleduplní jsou ti naši dálniční drzouni jakmile překročí západní hranici?
Asi už pár generácií vychovávajú lepších vodičov. U nás sme s tým ešte ani nezačali. Zvyšovať maximálku, aj keď to cesta a autá dovoľujú nepovažujem za dobrý nápad, väčšina našich vodičov na to nemá, alebo naopak ignorujú akékoľvek pravidlá. A tých pár schopných a solídnych to nevyrieši. A aj teraz pri predbiehaní na diaľnici často spomalím - obchádzať kolónu idúcu 80-90 km/h hoci predpisovou stotridsiatkou je u nás koľkokrát adrenalín - nevieš, kto a kedy sa z tej kolóny vystrčí...
Vtip je v tom, že i ta HTP umí jet 150, když je to nutný.
Ale jak...toť otázka 😉 150 uměl i Favorit
No těžce, těžce to je jasný, ale rozhodně tě HTP nenutí plížit se stovkou. >😁
Jojo, hromadné breky už v nejrůznějších vláknech počaly.. Hlavně mě fascinuje argumentace, že teď když všichni jezdí 150 (což nejezdí), budou v případě schválení novely všichni jezdit 170 >😒]
Ale budou.... To je lidská mentalita.... 😄 I přesto zvýšení rychlosti vítám 😄
Budou, ale jen zlomek řidičů,stejně jako nyní zlomek řidičů jezdí 150+. Já většinou jezdím 140-150 tacho a na 150 km úseku mě předjedou průměrně 2-3 auta, zatímco sám jich předjedu několik desítek.
Také jezdím tak 140, ale spíš jde také o ostatní příslušníky provozu, třeba kamiony, které budou blokovat, hned musíš brzdít z vyšší rychlosti.
To je to, co PČR dlouhodobě přehlíží, přitom je o omezení stejně jako ohrožení jednoznačně psáno ve vyhlášce. Až je bude mastit, naučí je jezdit...
A do kdy myslíš bude tahle úpměrnost platit? Podle mě to takhle vůbec nebude. 150 je rychlost akorát, kterou většinou jezdím i když jedu v Německu. Taky tam nejedu furt co dá auto i když můžu.
Myslím, že ten, kdo teď jezdí 140-150 a má na to trochu auto, bude jezdit trochu rychleji nad limit i ve 150ti.... a to pořád.
Taky jde o styl jízdy, dneska hodně lidi jezdí v tomhle rozmezí, stejně jako já třeba a je to taková pohoda (pokud je rozumný provoz). Nijak to měnit nehodlám, ani když to bude povolené. Na dálnici mi ta 140-150 přijde tak akorát, odsypá to, je to relativně bezpečné a policajti za to nestaví, tak proč to měnit 😉
Pokud zákon schválí Senát a prezident Zeman, bude se na vybraných úsecích jezdit rychlostí až 150 km/h.
„Neznamená to automatické zvýšení, je to pouze možnost," zdůraznil Adamec.
Hmm... ok 8-s
„Neznamená to automatické zvýšení, je to pouze možnost," zdůraznil Adamec.
Hmm... ok 8-s
No vzhledem k tomu, jak obvykle po dálnici jezdím, bych z toho měl mít radost - ale dokud neuvidím definitivní seznam úseků, nevím nevím.
I na 😱 jsou místy schody, které s autem umí ve 150 dost slušně zamávat. 😄
I na 😱 jsou místy schody, které s autem umí ve 150 dost slušně zamávat. 😄
No pokud někde neni vozovka v pořádku tak tam je rychlostní omezení. Tak to je i v neomezenym Německu
To jo, ale kdo to respektuje... 😄
Třeba já. Normálně jezdím nad limit, ale když je omezení tak zpomalím. Neříkám, že přesně na tu rychlost, ale zpomalím. Takže když je na dálnici 80, já jedu 90 a 90% řidičů mě předjíždí 130, čímž mě ser... páč je budu hned za omezením zase předjíždět.
To jsem zvědavý, co budou na toto navýšení rychlosti říkat ti, kteří tady donekonečna obhajovali 130 km/h protože zákon káže 130 a víc se jezdit nesmí a navíc je to nebezpečné a silné auto s tím nemá nic společného.
Teď najednou přejdou na 150 km/h a na 130 zapomenou?
Teď najednou přejdou na 150 km/h a na 130 zapomenou?
Kdyby sis to přečetl, bude to jen úsekově a za dobrého počasí a provozu.... myslím, že by prospělo v některých úsecích v závislosti na provozu a počasí dokonce snížení i na 110 či 90 km/h Protože pak ti bezmozci za sněhové vánice letí 130, protože prostě můžou....
pokud je někdo dement a neuvědomí si že za špatnýho počasí nemůže valit po dálnici 130km\h když mu to nikdo nezakázal tak nemá za volantem co dělat . Zachvilku budou u silnic vyset obří cedule s manuálem jak na daném úseku za určitého počasí jezdit ??? Před prudkým stoupáním značka "podřaďte si , za deště zapnout stěrače , pokud v protisměru nejede vozidlo rozsviťte dálková světla" atd...
Prosím o vytvoření jednotky specialistů doktorů přes srdce a cévky, kteří budou pravidelně křižovat na úsecích s povolenou sto padesáti kilometrovou rychlostí. Nevěřím, že by v pátečním intenzivním provozu na D1 zavládla slušnost a spousta nervózních řidičů měla pochopení pro to, že řidič, který veze děti, nebude předjíždět stopadesátkou řadu deseti kamionů. Tak všichni nervoňové… pozor na své srdce a aby vám nerupla cévka 😄
D1 je nesmysl, je natolik přeplněná, že to na ní nelze vůbec aplikovat.
tak o tom žádná .o) Osobně si myslím, že vlk se nažral a koza zůstala celá a 150 nebude nikde
P.S. pozor pozor, D1 prochází modernizací, všechno bude jinak a klucíí, na D1 to pojede samo 😄
P.S. pozor pozor, D1 prochází modernizací, všechno bude jinak a klucíí, na D1 to pojede samo 😄
Na D1 to samo nepojede eště hodně dlouho 😉
Zatim mě pobavili že důvodem pro opětnovný vyřazení nejlevnější nabídky může bejt: Nejnižší cena [odkaz] >😁
Zatim mě pobavili že důvodem pro opětnovný vyřazení nejlevnější nabídky může bejt: Nejnižší cena [odkaz] >😁
Neznám jednotkový ceny, ale pakliže jsou tyto pod úrovní alespoň minimálního zisku, tak vyřazuju i já.
Takže bez zveřejnění detailů těžko hovořit.
Takže bez zveřejnění detailů těžko hovořit.
Když by sis nechal postavit barák a někdo přijde s tím, že to udělá v podstatě za cenu cihel, tak by sis s takovým plácl?
Ono to ale neni za cenu cihel a pod cenou ŘSD to sou dva hodně rozdílný pojmy >😒]
A vyřadili je 2x kvůli chybějícímu papíru a jednou kvůli nejnižší ceně. Což vůbec nepřekvapí vem si ten průser kdyby to postavili za nižší cenu >😁
A vyřadili je 2x kvůli chybějícímu papíru a jednou kvůli nejnižší ceně. Což vůbec nepřekvapí vem si ten průser kdyby to postavili za nižší cenu >😁
No a čemu se divíš? Když ani neumí dodat všechno potřebné k tendru, co pak chtějí takové nemehla stavět? :-!
To snad nemyslíš vážně? 8-s
Kamarád dělá v hodně vysoké funkci ve větší stavební firmě. Jejich nabídku stát vyřadil kvůli jednomu papíru nepřeloženému z angličtiny. Stát by ze zakázky za pár set milionů ušetřil 30 mil., kdyby úředník zvedl pr.del a telefon, a zavolal- dodejte nám překlad toho a toho. Ale nejspíš se jen hledal zástupnej důvod jak upřednostnit jinýho "favorita".
Kamarád dělá v hodně vysoké funkci ve větší stavební firmě. Jejich nabídku stát vyřadil kvůli jednomu papíru nepřeloženému z angličtiny. Stát by ze zakázky za pár set milionů ušetřil 30 mil., kdyby úředník zvedl pr.del a telefon, a zavolal- dodejte nám překlad toho a toho. Ale nejspíš se jen hledal zástupnej důvod jak upřednostnit jinýho "favorita".
Tak to asi klidně i bylo. Pro tebe a tvého kamaráda to byla určitě banalita, ale když se na to budeš koukat jinak, splnil podmínky tendru? Dodal všechno potřebné? Ne, nesplnil, nedodal. A divil by ses, kvůli jakým věcem tě z tendru vyškrtnou.
Nejde o mě, nejde o kamaráda. Jsou to státní peníze. Účelem tendru je snad i ušetřit, ne?
Když někdo ani není schopen dodat požadovanou dokumentaci (jsem si zcela jist, že v požadavcích byl i jazyk, v jakém má být dokumentace odevzdána), můžeš tady šermovat vyššími principy, jak jenom chceš. Hlavně neboj, poučen z nezdaru tvůj kamarád s hodně vysokou funkcí ve větší stavební firmě ušetří státu desítky milionů na jiné zakázce 😉
Tady seš úplně mimo. De vo něco úplně jinýho
Je to jednoduchý. Kdybys stavěl dům, a jedna z firem by ti v jinak nejlepší nabídce např. místo tebou požadované černé záchodové mísy započítala jen bílou, automaticky bys vzal o 300tis. dražší nabídku, protože když prostě neumí číst, a tys měl jasný požadavek na záchodovou mísu......... Jo, jo, už to vidím. Ale z cizího krev neteče. Ale MOŽNÁ pak budeš nejhlasitěji křičet, že je v pořádku trochu šulit stát na daních, protože je stejně neefektivně rozfofrujou.
Na jedné straně 30 miliónů, na druhé straně jeden telefon- poslali jste nám špatněj papír (kterej nás stejně nezajímá a nebudeme ho číst).
Nepochopím, jak můžeš tohle obhajovat.
Na jedné straně 30 miliónů, na druhé straně jeden telefon- poslali jste nám špatněj papír (kterej nás stejně nezajímá a nebudeme ho číst).
Nepochopím, jak můžeš tohle obhajovat.
No to by ještě k tý modernizovaný D1 museli rychle dodělat paralelu R35 a pak to půjde samo. Ty mraky aut se rozdělí a bude klid
😉
😉
Vo naprostý nutnosti dostavět R35 sme se učili už na základce a tam už nechodim hodně dlouho 😄
Jo tak to jsme na tom stejně, nicméně jak tak často jezdím na HK/PB, tak koukám jak rychle se staví přemostění přes tu spojku mezi HK/PB, tak než se dostanou do Mohlelnice, bude rok 2050 >😁 😉
Já tam naštěstí moc nejezdim zato bych ocenil kdyby během mýho života dodělali okruh Prahy. Pro začátek aspoň ten vnější 😄
Okruh kolem Prahy je never ending story, stejně jako R35, D3 případně dálnice na Karlovy Vary. všude se o tom mluví, píše a ještě se ani neudělali přípravy, natož aby se koplo >😁
Něco pro pobavení😒br /> [odkaz]
Něco pro pobavení😒br /> [odkaz]
Bohužel je to tak 😐
Proto sem taky napsal do konce mýho života. Přijde mi fakt brutální že třeba okruh Prahy plánovali před 50ti lety jako prioritu a dneska nejsou schopný říct ani desetiletí kdy by moh bejt dokončenej
Sem zvědavej co to udělá až se jednou konečně otevře Blanka [odkaz]
Třeba se jednou povede dostavět 😱 a část D3 před Budějovicema se snad už začala i stavět. S částí před Prahou a s R35 to nevidim vůbec růžově. R6 na Karlovy Vary radši nekomentovat aspoň že po tom kousku vod Prahy po Nové Strašecí se jezdí dobře a je v nečesky dobrym stavu
Jo to je fakt pro pobavení, obávám se že zlý vtipy že to vod plánu po dokončení bude trvat 100 let nemusej bejt jen vtipy 😄
Proto sem taky napsal do konce mýho života. Přijde mi fakt brutální že třeba okruh Prahy plánovali před 50ti lety jako prioritu a dneska nejsou schopný říct ani desetiletí kdy by moh bejt dokončenej
Sem zvědavej co to udělá až se jednou konečně otevře Blanka [odkaz]
Třeba se jednou povede dostavět 😱 a část D3 před Budějovicema se snad už začala i stavět. S částí před Prahou a s R35 to nevidim vůbec růžově. R6 na Karlovy Vary radši nekomentovat aspoň že po tom kousku vod Prahy po Nové Strašecí se jezdí dobře a je v nečesky dobrym stavu
Jo to je fakt pro pobavení, obávám se že zlý vtipy že to vod plánu po dokončení bude trvat 100 let nemusej bejt jen vtipy 😄
Ještě jeden pro zasmání😒br />
[odkaz]
2019 zbožný začátek >😁
[odkaz]
2019 zbožný začátek >😁
No rakušáci maj mít svou stranu definitivně hotovou příští rok, bohužel bude končit kus před hranicema protože nejsme celý ty roky schopný říct kam povede naše část
Dokončení týhle části před Prahou a pak Budějovice-Kaplice nebo kam to povede bych optimisticky viděl tak na rok 2030
Dokončení týhle části před Prahou a pak Budějovice-Kaplice nebo kam to povede bych optimisticky viděl tak na rok 2030
No hele, upřímně mě to štve, že D3 se staví od prostředka a navíc šnečím tempem. Jak rád bych jezdil na chalupu po dálnici až do Tábora, nicméně to vypadá až na důchod 😉
Keby bolo, ako pises, tak by tam nebola prakticky kazdy den buracka.
To, co zaziva Praha je absolutne ***ovno proti tomu, co v spicke zazivaju mesta ako Londyn ci Pariz.
Ale tolko, s prepacenim, xoxotov ako na vypadovkach z Prahy som nezazil nikde.
To, co zaziva Praha je absolutne ***ovno proti tomu, co v spicke zazivaju mesta ako Londyn ci Pariz.
Ale tolko, s prepacenim, xoxotov ako na vypadovkach z Prahy som nezazil nikde.
Co je v Londyne tak strasnyho? Tady jezdí daleko víc lidí metrem a na kole či pěšky, než v ČR >😁
Určitě? Já nevidím v chování řidičů v Praze a třeba v Blavě žádnej rozdíl. A třeba radši chování pražáků opouštějících město než mnichovanů. Tam mi přijde, že kdyby měli 10 pruhů v jednom směru vyjde to nastejno.
Jo, všichni spěchaj ven.. co nejrychleji a co nejvíc bezohledně >😁 Taky mi to přijde lepší, než někde na západě, kdy vjedeš do křižovatky na oranžovou a všichni na tebe čumí, že si nebyl tak laskav a nepočkal si dvě hodiny, aby chudák z prava měl volnej průjezd
Nemas pravo vojst do krizovatky ak ju nebudes moct opustit.
Co ti na zneni zakona nie je jasne?
Alebo aj ty patris medzi tych egoistickych kretenov, ktori sposobuju dopravne zapchy a ignoruju tak svetelnu signalizaciu ako aj zakon?
Co ti na zneni zakona nie je jasne?
Alebo aj ty patris medzi tych egoistickych kretenov, ktori sposobuju dopravne zapchy a ignoruju tak svetelnu signalizaciu ako aj zakon?
To by bylo něco, co by opravdu pomohlo.
V závislosti na počasí a úseku namontovat místo předražených tunelů Blanka elektronické tabule a měnit rychlost dle počasí/provozu. Někde 150, někde zase klidně 110 či 90 v závislosti na podmínkách.
Například v hustém dešti či chumelenici to často dost lidí valí hlava nehlava 130 i když je to krajně nebezpečné jen proto, že mohou. Snížením rychlosti by se tohle mohlo zlepšít, protože v těchto situací vzniká velká část dopravních nehod. Řidič má povinnost přizpůsobit rychlost jízdy vnějším podmínkám, ale není postižitelný za to, když to neudělá.... Takhle by to alespoň trochu mohlo fungovat.
V závislosti na počasí a úseku namontovat místo předražených tunelů Blanka elektronické tabule a měnit rychlost dle počasí/provozu. Někde 150, někde zase klidně 110 či 90 v závislosti na podmínkách.
Například v hustém dešti či chumelenici to často dost lidí valí hlava nehlava 130 i když je to krajně nebezpečné jen proto, že mohou. Snížením rychlosti by se tohle mohlo zlepšít, protože v těchto situací vzniká velká část dopravních nehod. Řidič má povinnost přizpůsobit rychlost jízdy vnějším podmínkám, ale není postižitelný za to, když to neudělá.... Takhle by to alespoň trochu mohlo fungovat.
A nebo by si lidi s sebou mohli vozit mozek a když je extrémní chumelenice a náledí nebo průtrž mračen tak jet prostě trochu pomalejš 😄
A kdo bude určovat jestli v tomhle deštíku je 120 bezpečných a nebo raději dáme jenom 110? A to nemluvím o tom, že pak plno lidí pojede podle cedule, ale na těch čínských skoro sjetých gumách se stejně rozflákají a příště na té ceduli bude svítit 30 :no:
Kdo? No, máme tu stovky úředníků a výzkumníků, kteří se dopravou zabývají, tak když mohou fungovat různé predikční dynamické modely v jiných oblastech, proč ne v dopravě? Navíc to lze měnit dynamicky, určitě je stovky studií, kdy a kde je vysoký provoz, tak prostě v pátek večer na D1 v nejee😜onovanějším úseku za námrazy a sněhové vánice mohou rozsvítit stovku.....
No, to bude krása na dvoupruhových silnicích se motat mezi auty s rozdílem rychlostí 60km/h místo 40, což už tak je dost. Nehledě na to, že si samozřejmě dost řidičů řekne "ve 130 jsem jezdil 160, tak ve 160 pojedu 200, no, to dá rozum" >😁 . A tady se začnou objevovat argumenty "Když tamhle mají 150, tak já onde taky můžu jet 150". No ne? A výsledek toho všeho bude ještě méně plynulý provoz než by doteď.
No nic, nejsa netrpělivý spěchavec, radši se budu v takovém provozu držet mezi kamiony 😄
No nic, nejsa netrpělivý spěchavec, radši se budu v takovém provozu držet mezi kamiony 😄
Já doufám, že to budou povolovat jen za objektivně přípustných vnějších podmínek. Pak se vyhneš problémům, které popisuješ 😄
Heh, to by bylo samozřejmě hezké, jenže s tím by pořád byly dva problémy: Ten dynamický systém, o kterém se článek zmiňuje, by musel brát v potaz spoustu věcí, včetně hustoty dopravy, která se v ČR v potaz nebere, dokud nezačne sama o sobě zpomalovat provoz. Druhý problém je, že řidiči dynamické snížení rychlosti dost často neberou v potaz, ať už vědomě nebo ne.
Mé přesvědčení plyne z mnoha zkušeností z městského okruhu cestou z pražského letiště, a to i když pominu prasata FIX. 😄
Mé přesvědčení plyne z mnoha zkušeností z městského okruhu cestou z pražského letiště, a to i když pominu prasata FIX. 😄
Myslíš tu slavnou 50tku? Tam už mam 3 pokuty >😒] >😒] >😒] Ale právě o tom to je... dal bych do těchto úseků statické radary, jako u toho letiště.... lidé se to naučí respektovat.... bohužel je to drsné, ale je to tak. Kdo pojede 160, už to má za pětikilo.
Hustota provozu se dá logicky vydedukovat, podívej, kolik se dělá studí o vytížení, tak to nebude tak tezke dovodit.
Hustota provozu se dá logicky vydedukovat, podívej, kolik se dělá studí o vytížení, tak to nebude tak tezke dovodit.
Ne tu ne, ta je stupidní, stejně jako každá jiná padesátka, která je umístěná kvůli přechodu SE SEMAFORY. Pro to prostě neexistuje logické zdůvodnění.
Myslím až pak na "dálnici", co je normálně 130.
Měření je sice hezké, ale (viz Evropská) řidiči o nich ví a prostě na těch pár metrů zpomalí.
Myslím až pak na "dálnici", co je normálně 130.
Měření je sice hezké, ale (viz Evropská) řidiči o nich ví a prostě na těch pár metrů zpomalí.
Když dáš ten radar na několikakilometrový úsek dálnice... zpomalí také... a pak ať si jedou těch 150.... kdo chce závodit, zplatí, ostatní si pojedou v klidu a rozhodně né pomalu.
No, taky by mě zajímalo, proč to úsekové měření mívá 50 metrů a ne 5 kilomerů. Nebo klidně 50, nebyl by to technicky vůbec žádný problem.
jj, to bych bral take, prodlouzit treba na 50 km. ono na takto dlouhe trase prekrocit prumernou rychlost nejakych 140 km/h (aby to bylo na pokutu) je prakticky nemozne 😃)))))))
Ale nikoliv. Na vám podobné živly by mohlo být těch 50 km rozkouskovaných třeba po kilometru i s celkovým měřením na těch 50 km. Prosté. Člověk by čekal, že to někomu, kdo si myslí, že je nad zákonem, dojde.
jj, presne tak, je potreba me zavrit, az zcernam, hele, budeme tam ale sedet spolu, ty porusujes zakon take a vracet papiry dobrovolne se ti nechce.
A zas to jasnovidectví >😁
Tak schválně, jak porušuji zákon? Ať se zasměji na dobrou noc.
Tak schválně, jak porušuji zákon? Ať se zasměji na dobrou noc.
kontrolujes pred kazdou jizdou utazeni sroubu kol? tlak v pneumatikach? vsechna svetla? stav provoznich kapalin? to jsou jenom zcela zrejme cernobile hodnotitelne zalezitosti. Nikdy jsi nikoho pred sebe nepustil pri vyjezdu z vedlejsi? co zip? vzdy jsi se zazipoval spravne? nikdy jsi nezapomnel vyhodit blinkr pri odbocovani? a co ty rychlosti? nikdy nic? ani tricitku na opustenem pracovisti? kazdy ridic, ktery ma neco najezdeno a premysli u toho, tak vi, ze tato pravidla jsou jistym voditkem jak na silnici spolupracovat, ale z ruznych duvodu v rozlicnych situacich je nelze bezezbytku uplatnovat, resp. je zcela vhodne a spravne je prekrocit, prave kvuli bezpecnosti, kvuli ohleduplnosti, proste kvuli tomu, ze nejsem pupek sveta a nejsem na svete sam. takze by bylo vhodne, kdyby ses nad tou svou cernobilou optikou alespon trochu zamyslel, treba prave na dobrou noc.
Ne, tyhle věci kontroluji pravidelně (světla denně, pneu/kola týdně, na provozní kapaliny mám kontrolky). Zip přirozeně dodržuji, pokud je značka nebo si to vyžadují okolnosti. Pouštění není proti předpisům. Ne, nejsem blb, blikám vždy. Rychlost porušuji jízdou 35 ve třicítce, jinak ne.
Ano, moje optika je černobílá ve smyslu že buď je někdo bezohledný nevychovanec argumentující nesmyslně že "v rámci zvýšení bezpečnosti poruším zákon a překročí rychlost" a ještě má tu drzost mluvit o ohleduplnosti, nebo ve skutečnosti jezdí ohleduplně a podle předpisů. Takže by bylo vhodné nebýt co? Ano, správně. Dobrou noc 👋
Ano, moje optika je černobílá ve smyslu že buď je někdo bezohledný nevychovanec argumentující nesmyslně že "v rámci zvýšení bezpečnosti poruším zákon a překročí rychlost" a ještě má tu drzost mluvit o ohleduplnosti, nebo ve skutečnosti jezdí ohleduplně a podle předpisů. Takže by bylo vhodné nebýt co? Ano, správně. Dobrou noc 👋
I když to schválí, nic moc to prakticky nezmění. Teoreticky bude možné zvýšit maximální rychlost, ale v praxi takový úkon bude dost problematický.
Na tej ilustracnej fotke su 2-3 auta, ktore porusuju predpisy, pokial je teda ta fotka fotena mimo mesta/obce... >😁
To je len 1 z x sposobov, ako zamestnat vasich pomahacov a chranicov - nech inkasuju aj vodicov, ktori proste nespravne vedu svoje vozidlo. Potom sa cudujete ze mate plne dialnice, ked v kazdom pruhu to blokuje nejaky trtko, ktory sa nevie spravne zaradit... :-!
Zrazu by ste zistili, ze 2 pruhy 1 smerom stacia, ti, ktori tak jazdili, by si rozmysleli, ci maju na pokuty, a bolo by aj viac chechtakov na rekonstrukciu a aj na variabilne dopravne znacenie, ktore by tak ako Ozman pise, urcovalo MPR podla stavu a povahy vozovky !
To je len 1 z x sposobov, ako zamestnat vasich pomahacov a chranicov - nech inkasuju aj vodicov, ktori proste nespravne vedu svoje vozidlo. Potom sa cudujete ze mate plne dialnice, ked v kazdom pruhu to blokuje nejaky trtko, ktory sa nevie spravne zaradit... :-!
Zrazu by ste zistili, ze 2 pruhy 1 smerom stacia, ti, ktori tak jazdili, by si rozmysleli, ci maju na pokuty, a bolo by aj viac chechtakov na rekonstrukciu a aj na variabilne dopravne znacenie, ktore by tak ako Ozman pise, urcovalo MPR podla stavu a povahy vozovky !
Upřímně řečeno úplně moc nechápu ten oslavný hýkot (pomiňme to, že s tím zvýšením tak jako tak nesouhlasim).
Stejně se rychlost nakonec zvyšuje na popud ŘSD a pak to musí schválit ministerstvo. Takže je opravdu pouze teoreticky schválená možnost, nicméně k reálnýmu zvýšení se zatim urazila tak pětina cesty. Jinými slovy, nezměnilo a nestalo se ale lautr nic😊
EDIT: No, jak už vlastně píše spousta ostatních. Chtěl jsem bejt chytrej, ale pozdě. Du zas na pivo😊
Stejně se rychlost nakonec zvyšuje na popud ŘSD a pak to musí schválit ministerstvo. Takže je opravdu pouze teoreticky schválená možnost, nicméně k reálnýmu zvýšení se zatim urazila tak pětina cesty. Jinými slovy, nezměnilo a nestalo se ale lautr nic😊
EDIT: No, jak už vlastně píše spousta ostatních. Chtěl jsem bejt chytrej, ale pozdě. Du zas na pivo😊
Oslavný hýkot zde nevidím. A něco se změnilo...místo občasnýho plácnutí do vody jde návrh z parlamentu dál.
Já jsem si ho představoval, jste dneska všichni nějaký moc rozumný, sakra.
No jo, už tu chybí řeči typu: Musim jezdit rychle, protože pomalu mě to nebaví, nebo ja jezdit rychle mužu, protože mam silný auto >😁 Ale už alespoň přišel Maroš se svou antifrancouzskou ofenzívou 😄
>😁 [odkaz]
A ovce békají naštváním, protože někdo posunul plot až za potok a oni do něho spadly, protože šly automaticky bez přemýšlení až k plotu a ted jsou mokré což se jim vůbec nelíbí. Takže by se jim nejvíc líbilo, kdyby měly prostor tak 1x1m, aby nemusely přemýšlet a náhodou se jim něco nestalo tím, že šlápnou třeba na klacek.
Dříve, když se tu objevil článek o záměru ODS zvýšit na některých úsecích dálnic rychlost na 150km/h, tak tu skoro všichni říkali, že jde jen o snahu zviditelnit se a že to vlastně nemyslí vážně. Světe div se - návrh poslance za ODS, Adamce - populárního starosty Trutnova -, prošel.
Viditelně to bylo myšleno vážně a tady je konkrétní výsledek.
Viditelně to bylo myšleno vážně a tady je konkrétní výsledek.
Vseobecny trend je snizovani rychlosti. Cesko s jednou z nejhorsich siti dalnicnich cest v ramci evropy zapadni/stredni opet dela presny opak... Maximalni povolena rychlost chrani predevsim ty ostatni, a ne samotneho dalnicniho strelce.
No co, tvrdim to stale - bananova stredoevropska republika... Mimochodem - odbornici zvseni nedoporuci, presto to poslanci schvali. Opravdu priznacne ceske ;-\
No co, tvrdim to stale - bananova stredoevropska republika... Mimochodem - odbornici zvseni nedoporuci, presto to poslanci schvali. Opravdu priznacne ceske ;-\
Tak ti nevim, jestli je zrovna správné reagovat na každý (vše omezující) trend? 😉
Rychlost a bezpečnost evidentně nemaj co společnýho. Banáni sice sme ale povolit 150 km/h na pár vybranejch úsecích fakt neni problém. Teď sem jel po D3 a i ráno i večer tam bylo ne poloprázdno ale prázdno. Celou dobu sem jel nějakejch 140 km/h a při takovym provozu máš pocit že můžeš vystoupit a rychlejš bys i běžel. Bez sebemenšího problému by tam šlo jet o 20 km/h rychlejš
A co hluk, emise, riziko srazky se zveri atp.? Neni to jen o tom ja si tady jedu a v ostatni si polibte...
Jj tohle všechno je vyzkoušený testama v Rakousku, Dánsku i jinde a při rychlosti 160 km/h se snížila nehodovost a bacha i emise! V takovejch úsecích bylo totiž zakázaný předjíždění kamionů a tenhle častej špunt a následný rozjíždění zpomalenejch osobáků je hlavnim zdrojem emisí. Když jedeš plynule 150-160 km/h tak neni problém. Tentokrát poslanci který překvapivou většinou byli pro zaslužej výjímečně potlesk
[odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
Jj, článek z druhého odkazu mi mluví z duše, jde o plynulost a pohodu za volantem :yes:
Plynulost a pohoda, jo? Všechna auta na dálnici pojedou 150? To chci vidět.
V jinejch státech to prokazatelně šlo 😄
Byl si někdy autem v Německu? 😉
Byl si někdy autem v Německu? 😉
I v tom tolikrát zmi%novaném Německu je trend naprosto opačný - tj. snižování rychlosti.
A jen tak naokraj - myslet si, že co funguje v zahraničí bude i u nás, je naprostý omyl. Čech je totiž zvláštní druh člověka :-! :-!
A jen tak naokraj - myslet si, že co funguje v zahraničí bude i u nás, je naprostý omyl. Čech je totiž zvláštní druh člověka :-! :-!
Čech je stejnej homo sapiens jako Němec. I čech zvládne před změnou pruhu mrknout do zrcátka a dát blinkr
Čech v Česku nerespektuje pravidla. Němec v Německu ano.
Na to existuje jednoduche riesenie😒br />
Zavedte si ich dopravne predpisy, s ich limitmi ( podla kvality cesty dovolit MPRky na takych ako su u nich ), nasadte policajtov tak vykonnych ako su ti ich, so sadzbami pokut ako u nich.......treba dalej ???
A uvidel by si, ze podla mna by u vas za takychto okolnosti bola mozno nehodovost mensia ako v DE !!!!!! Preco ? Lebo takych, co lietaju po dialniciach 200et+ je aj u vas malo ! 100ka mimo mesta by tiez nikomu neuskodila a nehody by nepribudli ( na podobne kvalitnych cestach 1. triedy ako v DE ! - inde nechat 90, pripadne aj obmedzit, ak je treba...) Vdaka tomu, ze policajtov by ste vidali castejsie, tak by aj ti vodici boli viac "v strehu" - a o toto mne ide - BYT V STREHU !!! a nie ze vsetci maju reakcie ako nafetovani !!! :-! 8-s
A uvidel by si, ze podla mna by u vas za takychto okolnosti bola mozno nehodovost mensia ako v DE !!!!!! Preco ? Lebo takych, co lietaju po dialniciach 200et+ je aj u vas malo ! 100ka mimo mesta by tiez nikomu neuskodila a nehody by nepribudli ( na podobne kvalitnych cestach 1. triedy ako v DE ! - inde nechat 90, pripadne aj obmedzit, ak je treba...) Vdaka tomu, ze policajtov by ste vidali castejsie, tak by aj ti vodici boli viac "v strehu" - a o toto mne ide - BYT V STREHU !!! a nie ze vsetci maju reakcie ako nafetovani !!! :-! 8-s
hele a nemelo by se to napred vyzkouset? zatim jen banda omezovacu brani nam ostatnim se legalne svezt trochu rychleji s pseudoargumenty bezpecnosti, plynulosti hluku a emisi - bez jakehokoliv dokladu, ze to tak bude, aps patentem na rozum. nikdo te nenuti jezdit 150, proc mi v tom chces branit??
no ked sa pozeram na tvoj avatar, tak by som si v tvojom pripade tou clovecinou fakt nebol taky isty >😒] a este ten nick k tomu... 8-s
Ok, hadam si sa trosku zasmial, lebo z toho co pises neviem, ci sa mam smiat, alebo plakat. Vy by ste sa mali ked uz nie podla Nemecka orientovat podla Rakuska ( a to ale aj my ) : Tiez tam najskor pokusne zaviedli na vybranych usekoch 160-ku, a ked sa za sledovane obdobie osvedcila, tak ju tam nechali. A takto dalej, na kazdy zrekonstruovany a na danu rychlost prepocitany usek dialnice, kusok za kuskom...
Aj ty by si si zvykol, len netreba pouzivat tie tabletky... >😒]
Ok, hadam si sa trosku zasmial, lebo z toho co pises neviem, ci sa mam smiat, alebo plakat. Vy by ste sa mali ked uz nie podla Nemecka orientovat podla Rakuska ( a to ale aj my ) : Tiez tam najskor pokusne zaviedli na vybranych usekoch 160-ku, a ked sa za sledovane obdobie osvedcila, tak ju tam nechali. A takto dalej, na kazdy zrekonstruovany a na danu rychlost prepocitany usek dialnice, kusok za kuskom...
Aj ty by si si zvykol, len netreba pouzivat tie tabletky... >😒]
v Německu jsou zcela jinak nastavená pravidla. Můžeš jet rychleji než 130 kmh, ale pokud způsobíš nehodu, jde to k tvé tíži. To vše platí v zemi, kde jsou lidé ochotní a zvyklí respektovat pravidla a kde ve srovnání s námi funguje vymáhání práva.
My jsme jiný svět, takže pro nás musí platit jiný metr :-!
My jsme jiný svět, takže pro nás musí platit jiný metr :-!
Máme 25 let stejný svět. Je načase zahodit ostalgii a bejt spíš jako ty Němci. Teda aspoň podle mě
nemáme. Historie národa je úplně odlišná, 50 let "na věčné časy" znamenalo celé dvě generace. Tohle nezměníš mávnutím kouzelného proutku :-! :-!
25 let je hodně dlouhá doba a dneska se jezdí hodně jinejma autama a tu a tam i po dost jinejch dálnicích
Souhlasím, u nás jsou pravidla pořád ještě od toho, aby se obcházeli.
Ale tím pádem je celkem jedno, kolik povolí na dálnici. Protože ty, o kterých píšeš, nezajímá, kolik je dovolený.
Ale tím pádem je celkem jedno, kolik povolí na dálnici. Protože ty, o kterých píšeš, nezajímá, kolik je dovolený.
Jestliže se u nás poorušuje max. rychlost 130 o +20, tak to znamená, že se jezdí 150. Kdyby bylo povoleno 150, pak by +20 znamenalo, že se reálně pojede 170 8-s
No, to je tvůj názor. Můj zase je, že tihle lidi jezdí tak rychle, jak se jim chce, na policajta totiž nenarazíš. Takže ať povolí co povolí, pojedou, jak rychle budou chtít.
Snad se jim bude chtít zrovna těch 150.
Jak už tu někdo psal, já vidím největší problém 150kmh v rozdílných rychlostech . Rozdíl mezi kamiony a spol. a řidiči jezdícími 150 bude 60kmh a to už není málo.
Snad se jim bude chtít zrovna těch 150.
Jak už tu někdo psal, já vidím největší problém 150kmh v rozdílných rychlostech . Rozdíl mezi kamiony a spol. a řidiči jezdícími 150 bude 60kmh a to už není málo.
ale prosimte, v rakousku je to take jiny svet, ze tam nemohou mit vic jak 130? tyhle pseudoduvody mam fakt rad.
jediný, kdo tu tvrdí, že v Rakousku nemůžou mít víc jak 130, jsi tady jen ty.
A i přesto, že Rakousko patří mezi vychované a disciplinované země, i přesto si drží 130. Zvláštní, že >😒] :-!
A i přesto, že Rakousko patří mezi vychované a disciplinované země, i přesto si drží 130. Zvláštní, že >😒] :-!
Jakej hluk? Dálnice většinou nevede centrem města a tam, kde jo je snižená rychlost a pokud myslíš hluk v HTP tak to je problém majitele měl si koupit něco normálního!
A co srážka s asteroidem? Neměli by jsme se schovat 50km pod zem?
Emise záleží na provozu ono není problém mít při 170 menší spotřebu než při pokusu udržovat 120...
A co srážka s asteroidem? Neměli by jsme se schovat 50km pod zem?
Emise záleží na provozu ono není problém mít při 170 menší spotřebu než při pokusu udržovat 120...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
bydlím možná 5 km od dálnice, a když jde vítr k nám, tak je dost silně slyšet. Každý ví, že jízdní odpor neroste lineárně a ani aerodynamický hluk neporoste lineárně. Dálnice výrazně ovlivňuje hluk v krajině.
HTP? Nějakej mindrák?
Ukaž mi auto, které bude mít při 170 kmh menší spotřebu než při 120 kmh. Jestli takové najdeš, tak gratuluji, protože jsi popřel veškeré fyzikální zákony >😒] 8-s :no:
HTP? Nějakej mindrák?
Ukaž mi auto, které bude mít při 170 kmh menší spotřebu než při 120 kmh. Jestli takové najdeš, tak gratuluji, protože jsi popřel veškeré fyzikální zákony >😒] 8-s :no:
Pozor, někteří omezenci si myslí, že nejhlučnější je na autě motor, ne rvaní vzduchu nebo valení pneumatik.
hele, to je nejaky novy fyzikalni zakon? hluk se siri po vetru? ... jestlize ti nevadi kamion jedouci 90 km/h jiste ti z hlediska hluku nebude vadit osobni auto jedouci 150 km/h
samozřejmě že po větru. Nemáš pravdu, vím jak vypadá hluk vedle dálnice např. když je snížená rychlost na 80 kmh (aktuální rekonstrukce) a když je plných 130 kmh. Ten rozdíl je propastný. A jak říkám, hluk neporoste lineárně, takže rozdíl 130 vs. 150 je značný.
hluk je v tomto pripade slysitelna cast (20hz - 20khz) podelneho vlneni, ktere se ve vzduchu siri vsemi smery rychlosti cca 340 m/s a s vetrem (chces-li vicemene konstantnim proudenim vzduchu) se tento fakt nijak nemeni. a ze vydava kamion pri 50 km/h menis randal nez pri 90 km/h s tim nijak nesouvisi!
Když je u nás vítr tak ho taky slyším a to je dálnice o dost dál než 5km >😁
Těch 170 je na tempomat na prázdné dálnici a 120 průměr v odpolední špičce to znamená, že se jede 60-160 a v tom případě ta spotřeba poněkud roste...
Těch 170 je na tempomat na prázdné dálnici a 120 průměr v odpolední špičce to znamená, že se jede 60-160 a v tom případě ta spotřeba poněkud roste...
zrona ty zvirata spise naberese, kdyz pojedes pomalu a budes za volantem chrapat a ne ridit.
ale houby. Už při 130 máš na nenadálou překážku hodně málo času na reakci. Ve 150 kmh ani raději nehovořit :-!
Doufám, že podobně funguješ i s hmyzem při chůzi...jak zařídíš, aby jsi při dejme tomu rychlejší chůzi či běhu nezašlápl živého tvora?
Rohypnole, začínáš se motat v dosti absurdním kruhu 😉
Rohypnole, začínáš se motat v dosti absurdním kruhu 😉
Tak že se dnes v západní Evropě mluví o snižování rychlosti skrz ekoterorismus, to je trochu něco jiného. Zvýšení má i svá pozitiva, člověk lépe udržuje pozornost...Ale je to samozřejmě o tom, zvolit vhodný úsek...
No, nevím jestli pozitivem rychlejší jízdy je vyšší pozornost řidiče. Pamatuju havárku na Znojmo, kdy řidič Alfy na státní usnul při 200kmh s plným autem lidí.
Tím bych neoperoval, pravda je, že auta jsou mnohem dál než v době kdy se zvyšovalo ze 110 na 130.
Navíc se pořád bavíme o možnosti jet na vybraných! úsecích až 150, ne povinně držet tuto rychlost.
Pakliže ji někteří neshledají jako vhodnou, pojedou si rychlostí nižší a plivači viz dole budou nadále vychovávat ty rychlejší pomocí blokace levých pruhů 😉 , což je reálně mnohem nebezpečnější.
Navíc se pořád bavíme o možnosti jet na vybraných! úsecích až 150, ne povinně držet tuto rychlost.
Pakliže ji někteří neshledají jako vhodnou, pojedou si rychlostí nižší a plivači viz dole budou nadále vychovávat ty rychlejší pomocí blokace levých pruhů 😉 , což je reálně mnohem nebezpečnější.
O tom se nijak nehádám. Jen bych asi nedával do souvislosti- když jedu rychle, je to bezpečnější, protože dávám větší pozor.
Mě řidiči jezdící slušně (např. dodržující přiměřené rozestupy) rychlostí 150kmh nijak zvlášť netrápí.
Mě řidiči jezdící slušně (např. dodržující přiměřené rozestupy) rychlostí 150kmh nijak zvlášť netrápí.
Rád bych zopakoval to, že se u nás nejezdí nijak hůř než v okolních zemích. Leckterými zmiňovaný skandinávský země vynikají spíše řidším provozem, ale že by se po nich neproháněli řidiči vyšší než povolenou rychlostí rozhodně pravda není.
Agresivní hovada pak potkáš všude. A opět platí, že vysoká rychlost je jen jedním z projevů, zdaleka ne tak nebezpečným jako styl jízdy.
Věřím, že pokud vůbec ke zvýšení dojde, budou vybrány takový úseky, kde to bude reálně možný a nedělám si iluze, že celková kilometráž přesáhne významně délkou 50km v rámci celý ČR.
Agresivní hovada pak potkáš všude. A opět platí, že vysoká rychlost je jen jedním z projevů, zdaleka ne tak nebezpečným jako styl jízdy.
Věřím, že pokud vůbec ke zvýšení dojde, budou vybrány takový úseky, kde to bude reálně možný a nedělám si iluze, že celková kilometráž přesáhne významně délkou 50km v rámci celý ČR.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jestli píšeš o dálnici, tak by sis měl umýt sklo, protože jestli tam vidíš ostrý zatáčky, tak máš opravdu špatnou viditelnost.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Úsek vyškov- kroměříž je úplně v pohodě, na rozdíl od vyškov-olomouc. Pokud píšeš, že je tam špatná viditelnost, asi máš špinavý okna. Napodruhé jsi to pochopil ? Kdyby ne, napíšu to ještě jednodušeji.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Brzdná dráha ze 150kmh je okolo 110m. O jaké zatáčce na dálnici mluvíš? Ty za vyškovem ke kroměříži mají poloměr kolem kilometru.
Zásadní rozdíl v brzdný dráze dělá reakce řidiče a samozřejmě auto a jeho stav. 911 s špičkovejma pneu a řidičem zastaví z jakýkoli rychlosti možná až o desítky metrů dřív než třeba pán v důchodu s klobouku s platem vajec vzadu ve starý škodovce. Nebo někdo kdo zrovna jí nebo něco hledá v telefonu což poslední dobou vidim až neuvěřitelně často. Zřejmě smskujou což mi hlava fakt nebere 😄
tak ak ma ten jeho parnik obratnost ako Titanic... >😁 >😁 >😁 >😁
Jo, na zaoceánský lodě jsem zapoměl. >😁
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Málokdy jedu po dálnici 150, už vůbec ne v mlze a už vůbec ne při sněhu.
Kdybych si ale měl vybrat rychlý úsek dálnice, byl by to vyškov- ostrava.
Dělám mezery mezi větama, aby se ti to líp četlo a chápalo.
Raději víc krátkých než jedna dlouhá.
Kdybych si ale měl vybrat rychlý úsek dálnice, byl by to vyškov- ostrava.
Dělám mezery mezi větama, aby se ti to líp četlo a chápalo.
Raději víc krátkých než jedna dlouhá.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Teda projíždim si tu dálnici a fakt netušim vo kterejch zatáčkách mluvíš [odkaz] 😄
zbytečně sis dával práci. Když řeknu já, že tam můžeš jet 150, tak tam ty můžeš 200. >😁
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Už se uklidni. Zase chlastáš?
co cakas od petkyRumu ... >😒]
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Víš že větší rozdíl v brzdný dráze než rychlost má součet ostatních faktorů? 😉
Zajímavý je že v různejch státech proběhlo víc testů rychlosti 160 km/h všechny dopadly stejně a lidi z nějakýho důvodu stejně furt tíhnou k tý 130
Jakou rychlostí jezdíš po Německu?
Zajímavý je že v různejch státech proběhlo víc testů rychlosti 160 km/h všechny dopadly stejně a lidi z nějakýho důvodu stejně furt tíhnou k tý 130
Jakou rychlostí jezdíš po Německu?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No tak co se trápíš 80 km/h můžeš jezdit po všech dálnicích světa ať maj maximálku jakoukoli 😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Podle toho jak tady vystupuje zrovna karel nebude silniční střelec 😉
Holt to chce před vjezdem do levýho mrknout do zrcátka. Je faktem že to se v česku moc nedělá a skoro nepamatuju že by někdo nejdřív začal blikat a až potom měnit pruh
Holt to chce před vjezdem do levýho mrknout do zrcátka. Je faktem že to se v česku moc nedělá a skoro nepamatuju že by někdo nejdřív začal blikat a až potom měnit pruh
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
170 v noci není totéž co 150 ve dne.
Ještě jednou- zatáčky za vyškovem mají poloměr kolem kilometru.
Nebo chceš-li jsou to výseky kruhu o průměru 2kilometry.
Ještě jednou- zatáčky za vyškovem mají poloměr kolem kilometru.
Nebo chceš-li jsou to výseky kruhu o průměru 2kilometry.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pocuj ty byvaly instruktor autoskoly nakladnych aut😒br />
Bavime sa tu o sobobnych autach, ktorych priemerna brzdna draha s gumami v priemernom stave a s vodicom s priemernymi reakciami nepresiahni pri 150 kmh tych cca 150m. Ak sa ti zda toto cislo pre teba nedosiahnutelne na tvojom aute, s tvojimi gumami, tvojimi brzdami a tvojimi reflexami, nemas na ceste co robit !!!!
Amen ! :-!
Amen ! :-!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V té nejostřejší hned za vyškovem asi 300metrů. To je asi 7 sekund jízdy rychlostí 150kmh. Pořád málo?
To je tahle [odkaz] tam se 150 km/h dá jet hodně v klidu 😉
Dyk more to je diskriminacia! >😁
Když jsem jezdil v Porsche, tak všude stála benga a všude samá omezení na 80 a teď 150?!
Tolik Prius nejede ani z kopce!!! >😁
Když jsem jezdil v Porsche, tak všude stála benga a všude samá omezení na 80 a teď 150?!
Tolik Prius nejede ani z kopce!!! >😁
Od toho by se měly odvíjet podmínky pro provoz. Jak asi vypadá průměrný řidič? Co zvládne? Vždyť se podívejte, za co dnes dostanete řidičák!
A takovýmto lidem chcete povolit 150 kmh??
Vždyť teď byly aktuálně přívalové srážky a když jsem viděl, jak převážně firemní řidiči jezdí v takovém počasí.... Naprostí bezmozci, a to je slabé slovo. A někdo tady ještě uvažuje o 150 kmh...
Jste se zbláznili?
A takovýmto lidem chcete povolit 150 kmh??
Vždyť teď byly aktuálně přívalové srážky a když jsem viděl, jak převážně firemní řidiči jezdí v takovém počasí.... Naprostí bezmozci, a to je slabé slovo. A někdo tady ještě uvažuje o 150 kmh...
Jste se zbláznili?
Blb pojede jak blb ať má povolenejch 110 nebo 150 km/h vo tom to fakt neni
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
130 dává mmnohem víc prostoru pro lidskou chybu než 150. O tohle jde, ne o chování psychopatů za volantem :-!
Mnohem víc? To si fakt nemyslim a zkoušky který proběhly ve 160 km/h mi dávaj za pravdu. Trvale nižší nehodovost v Německu než u nás taky. Vo rychlosti to neni
1) kde máš nějakou studii která to potvrzuje?
2) co je to nehodovost? Četnost výskytu nehod. Ale jsou nižší i následky nehod??? To jsou dvě zcela odlišné věci :-!
3) proč i v tom Německu naopak je trend v omezení a snížení TOP speed?
2) co je to nehodovost? Četnost výskytu nehod. Ale jsou nižší i následky nehod??? To jsou dvě zcela odlišné věci :-!
3) proč i v tom Německu naopak je trend v omezení a snížení TOP speed?
Několik v Rakousku naposledy myslim v Dánsku. Všechno vždy se stejnym výsledkem
Ouha v Německu maj nižší nehodovost i počet mrtvých 😉
Ouha v Německu maj nižší nehodovost i počet mrtvých 😉
a proč asi? Žeby tím, že jejich vozový park je úplně jinde? Že by tím, že jejich dopravní infrastruktura je úplně jinde?
Proč to omezuješ jen na max. rychlost? Vždyť to je naprostá nepravda :-!
Proč to omezuješ jen na max. rychlost? Vždyť to je naprostá nepravda :-!
Nic proti 150, nebo i 180kmph na 3 proudové dálnici. Na dvouproudovce je to ruleta s lidskými životy. :no: Naštěstí to neprojde senátem a parlament senát nepřehlasuje. Je to jen předvolební agitka ODS. Nikdo vám nedá tolik, co vám oni slíbi... :-!
Kolikrát jen já potkal kamion co vyrazil do 3. levýho
Vy máte řidičský průkaz? Nevěřím !!!
Nebudeš ty kamioňák? >😁
Bacha vozim s sebou kameru a v HD nahrávám. Vobčas bohužel i ten kamion v 3. levym nebo 2 kamiony co se na běžný silnici předjížděj celý stoupání kde sou dva pruhy a ten vláček osobáků se za nima vleče dál. A jestli jen trochu častějš jezdíš nevěřim ti žes ani jedno z toho eště nezažil 😉
Bacha vozim s sebou kameru a v HD nahrávám. Vobčas bohužel i ten kamion v 3. levym nebo 2 kamiony co se na běžný silnici předjížděj celý stoupání kde sou dva pruhy a ten vláček osobáků se za nima vleče dál. A jestli jen trochu častějš jezdíš nevěřim ti žes ani jedno z toho eště nezažil 😉
Cesi na takovou rychlost nejsou zrali. Cestaci uz ted nedodrzuji nejvyssi povolenou rychlost. Co potom pri 150! Staci, kdyz predjizdim radu kamionu pri predpisove 130km/h, a az prilis casto se mi na zadni naraznik nalepi cholericky magor, ktery by ,blikajici a troubici, nejradeji preskocil svodidla.
Dale, dalnice, na kterych je pouzitelny jen jeden pruh, kdyz druhy jede "kamionackou" 95, neni bezpecna pro takovou rychlost. Jednoduse rozdil rychlosti mezi dalnicnimi pruhy je timto moc vysoky.
Nemam nic proti flexibilnimu oznaceni rychlosti na dalnicich. Urcite se najde usek, ktery by se dal i pouzit na rychlejsi presun. Nejdriv by vsak melo jit o dalnici se 3-4 pruhy, peclive strezenou Passaty, postihy za prekroceni rychlosti na techto usecich by se mely minimalne ztrojnasobit a pri snizene viditelnosti, mrazu a naledi by nejvyssi povolena rychlost mela byt snizena na 110km/h. Zimni 110km/h by vubec nebyla na skodu plosne.
Dale, dalnice, na kterych je pouzitelny jen jeden pruh, kdyz druhy jede "kamionackou" 95, neni bezpecna pro takovou rychlost. Jednoduse rozdil rychlosti mezi dalnicnimi pruhy je timto moc vysoky.
Nemam nic proti flexibilnimu oznaceni rychlosti na dalnicich. Urcite se najde usek, ktery by se dal i pouzit na rychlejsi presun. Nejdriv by vsak melo jit o dalnici se 3-4 pruhy, peclive strezenou Passaty, postihy za prekroceni rychlosti na techto usecich by se mely minimalne ztrojnasobit a pri snizene viditelnosti, mrazu a naledi by nejvyssi povolena rychlost mela byt snizena na 110km/h. Zimni 110km/h by vubec nebyla na skodu plosne.
Tak se nám zase v různých médijích rozproudila jako diskuze o tom, že zvýšení rychlosti přinese spoustu mrtvých navíc a že to je vlastně anachronismus a že se nám zvýší emise a hluk a ..........A prostě zase spousta a spousta užitečných informací.
Nevím jak Vy, ale já jezdím denně. Nejen po dálnicích. Za svůj dosavadní automobilový život, jsem najezdil skoro mega a půl kilometrů - a překvapení - po těch letech a porci, se nepovažuji ani za e😜erta, ani za bůhvíjak dobrého řidiče. A po té době jen asi k tomu tolik😒br /> Kdo chce jezdit rychle - jezdí rychle bez ohledu na to, kolik je schváleno od poslanců - všimněte si toho ekšperti právě na dálnicích - Ti kteří spoří, jezdí tak 110-120, páč to je u dost aut hranice, kdy se láme spotřeba a spořílci hypnotizují palubní počítače a zvednutí čísla za desetinnou čárkou jim navozuje srdeční slabost. Ti, kteří na spotřebu pečou, páč mají firemní CCSku nebo prostě vatu na účtě, mají normální přechodovou rychlost mezi 140-160km za hodinu. No jistě se denně setkáváte na dálnici i s těmi, kteří to sviští i razantně výše. A že by razantně vzrostla míra nehodovosti - jsem si nějak nevšiml. Záleží totiž na místě, podmínkách, autě, řidiči a spoustě dalších faktorů - jestli to zúžíme jen a jen na rychlost - nejde o e😜ertizu, ale zástupný zviditelňovací problém.
Maximálka 150 je pro mne ok - stejně už většinou rychleji nejezdím. Hlídejte Vy e😜erti prasata za volantem, kteří - BEZ OHLEDU NA TO,JAK RYCHLE JEDOU - stávají nebezpečím pro ostatní - vybržďovače, nerváky, co předjíždějí "na krátko", na normální silnici valí přes dvojitou plnou, kam nevidí apod..
Zase se hledá problém tam, kde není.......... Tak dobrý dolet 😉
Nevím jak Vy, ale já jezdím denně. Nejen po dálnicích. Za svůj dosavadní automobilový život, jsem najezdil skoro mega a půl kilometrů - a překvapení - po těch letech a porci, se nepovažuji ani za e😜erta, ani za bůhvíjak dobrého řidiče. A po té době jen asi k tomu tolik😒br /> Kdo chce jezdit rychle - jezdí rychle bez ohledu na to, kolik je schváleno od poslanců - všimněte si toho ekšperti právě na dálnicích - Ti kteří spoří, jezdí tak 110-120, páč to je u dost aut hranice, kdy se láme spotřeba a spořílci hypnotizují palubní počítače a zvednutí čísla za desetinnou čárkou jim navozuje srdeční slabost. Ti, kteří na spotřebu pečou, páč mají firemní CCSku nebo prostě vatu na účtě, mají normální přechodovou rychlost mezi 140-160km za hodinu. No jistě se denně setkáváte na dálnici i s těmi, kteří to sviští i razantně výše. A že by razantně vzrostla míra nehodovosti - jsem si nějak nevšiml. Záleží totiž na místě, podmínkách, autě, řidiči a spoustě dalších faktorů - jestli to zúžíme jen a jen na rychlost - nejde o e😜ertizu, ale zástupný zviditelňovací problém.
Maximálka 150 je pro mne ok - stejně už většinou rychleji nejezdím. Hlídejte Vy e😜erti prasata za volantem, kteří - BEZ OHLEDU NA TO,JAK RYCHLE JEDOU - stávají nebezpečím pro ostatní - vybržďovače, nerváky, co předjíždějí "na krátko", na normální silnici valí přes dvojitou plnou, kam nevidí apod..
Zase se hledá problém tam, kde není.......... Tak dobrý dolet 😉
Vtip je v tom, že rychlost je nejsnáze identifikovatelná a postižitelná. Celý systém dopravní policie se točí hlavně kolem ní. Proto je potřeba nakoupit další a další civilní auta...
Přitom bezpečí se tvoří jasně viditelnými a identifikovatelnými policejními vozy, který jezdí a monitorují chování účastníků provozu. Proč jich tolik vídáme v A, D, I, S, N, DK? Proč na Slovensku potřebu označených aut na silnicích pochopili a u nás jde jen a pouze o fízláctví v neoznačených autech?
Toto opravdu nic neřeší a je to zdaleka nejnebezpečnější způsob jak se snažit udržet pořádek na silnicích.
Policejní prezidenti ČR jsou jedněmi z nejvíce exotických zvířat mezi státními úředníky. zabedněnost, neschopnost vlastního úsudku a ovlivnitelnost krvežíznivými reportéry masmédií jim pod černý brýle ještě přidala klapky na oči.
Přitom bezpečí se tvoří jasně viditelnými a identifikovatelnými policejními vozy, který jezdí a monitorují chování účastníků provozu. Proč jich tolik vídáme v A, D, I, S, N, DK? Proč na Slovensku potřebu označených aut na silnicích pochopili a u nás jde jen a pouze o fízláctví v neoznačených autech?
Toto opravdu nic neřeší a je to zdaleka nejnebezpečnější způsob jak se snažit udržet pořádek na silnicích.
Policejní prezidenti ČR jsou jedněmi z nejvíce exotických zvířat mezi státními úředníky. zabedněnost, neschopnost vlastního úsudku a ovlivnitelnost krvežíznivými reportéry masmédií jim pod černý brýle ještě přidala klapky na oči.
to mi dost připomíná scénku, kdy mne zastavili - asi jako třetího v řadě - za rychlost - pane řidiči - po odečtení odchylky - jel jste o čtyři kilometry více, než byla povolená sedmdesátka na jakémsi stavebním úseku, kde se opravdu o víkendu nepracovalo - jednalo se o rovný - cca dvoukilometrový úsek.... v lese byla trojnožka a dál to vybírali.. No a zatímco mne pan péchá řešil, přes horizont a dvojitou plnou tam předjížděl v protisměru týpek kamion.... zcela evidentně jel tak přes kilo dvacet..... Když jsem se orgána dotázal, zda by nebylo vhodnější vydat se za tímhle závodníkem, tak se na mne jen podíval " na toho taky jednou dojde" - a pokračovali jsme v řešení mých 74km za hodinu........Inu tak.......
Zdá se že celá diskuze je zbytečná. Sněmovna to sice překvapivou většinou odhlasovala ale úseky kde bude povolená stopadesátka má určit Ministerstvo dopravy. A jeho Skanska ANO šéf už řek že na poslance sere a nedovolí to ani na jednom kilometru
Takže šmidlec fidlec dál zůstane všechno při starym ;-\
Takže šmidlec fidlec dál zůstane všechno při starym ;-\
No jo, taky to teď četl na iděsu... Ti uniformáci a ministr by mohli jít na čerstvý vzduch.
Asi by jim klesl počet pokutovaných; pohoda v inkognito Superbu za keříkem se jim líbí.
Asi by jim klesl počet pokutovaných; pohoda v inkognito Superbu za keříkem se jim líbí.
Pan Ťok se hlavně musí vůči politickými soupeřit vymezit. Názorová opozice ja pak tím nejlepším způsobem. To, že pindá nesmysly mu musí být jako chytrému člověku (byť se chová jako hlupák a s jeho umístěním na pozici ministra absolutně nesouhlasím) jasný.
Tady nejde samozřejmě o diskuzi o limitech, ale o princip politiky. Názorová opozice i kdyby to co plácne byla sebevětší hoadina!
Tady nejde samozřejmě o diskuzi o limitech, ale o princip politiky. Názorová opozice i kdyby to co plácne byla sebevětší hoadina!
Jo dneska sem začal já přiznávám ale fakt sem to nemoh udržet >😒]
alebo ani netreba >😒] >😒] >😒] >😒]
A to že je nějaká maximálka neznamená že zrovna tou musíš jet. Na českejch dálnicích můžeš jet cokoli mezi 80 km/h a povolenym maximem 😉
Podle toho co píšete usuzuji, že mluvíte o rovných silnicích s dobrým povrchem, takže druhý bod patrně odpad jako splněný i v nějakém trojhrnku.
Btw. mě to u jednoho auta ve 150-ti točí pod 2000rpm.
To je co za auto? Ptám se opravdu ze zvědavosti, ne protože bych měl potřebu dokazovat, že jízda ve 150 musí být nepohodlná.
Nicméně ne, nemám žádný zdravotní problém. Jen vím, co je to pohodlné auto, takže vím, že Superb není pohodlné auto, zvlášť jestli se chce honosit přídomky jako "vyšší střední" nebo dokonce "luxusní".
Len ma nezabi odpovedou typu, ze vlak >😁 >😁 >😁 >😁
Každopádně ne žádne R, M, V nebo jakékoli jiné performance pakety.
Ale SAMOZŘEJMĚ že někteří lidé jsou zvyklí na něco jiného, snesou víc hluku a nevadí jim trápený motor, tak je pro ně ve 160 pohodlný třeba v Peugeotu 206.
Ale tu sa bavime o V-max.150, nie 250 😉 Pri takejto rychlosti je dostatocne stabilny aj Golf V, a hadam vsetko podobne, od neho vacsie a novsie. Dnes aj auto s razvorom 2,47m a 4m na dlzku dokaze byt stabilne aj pri rychlostiach od 160 hore a nic sa nedeje.
Ak to ale myslis tak, ze koli slabej kvalite soferov, by si im to neumoznil koli ich slabej technike jazdy a plus pochny stav vozidla, potom to berem - proti tomu nemam namietky.
Pokial ale dany vodic nieje vyslovene dochodca a reflexy a auto ma v poriadku a navyky spravne, vedz, ze takemu nerobi problem 150 ani v tebou uvedenom P206 😉
Nebo lépe, když máte zdravotní problémy, tak prostě nejezděte, jste nebezpečí pro ostatní. Aspoň se uvolní silnice pro slušné lidi.
Kolikrát nevím, neb si nevedu deníček. Nicméně jsa civilizovaný člověk, snažím se zákony neporušovat. Pokud mi to zdravotní nebo jiné okolnosti nedovolí, tak prostě neřídím. Nevymýšlím si stupidní výmluvy a jsem ochoten čelit následkům, když udělám nějaký průšvih.
Ale komu to tady vykládám, podle vašich argumentů by si pro jistotu neposední řidiči měli dát před cestou pár panáků nebo nějaké to brko, aby se náhodou chudinky nenudily. >😁 . Nebo pro jistotu amfetamin, aby byl řidič vždy ve střehu! Když už, on chudinka, není schopen udržet pozornost a přesto má řidičský průkaz.
ale kdyz teda ty radis mne, ja poradim tobe: zkus zvazit, ze bys preci jen dosel vratit ty papiry, preci jen, pak bys jezdil jeste bezpecneji, navic s tim kukucem, co mas na fotce, bys mohl nekoho na te silnici i vystrasit 😉
A ještě by mě zajímalo, jestli na nějakém úseku s povolenou 150 km/h těch 150 km/h pojedeš a budeš se u toho cítit slušně. Protože z minulé diskuze jsem pochopil, že nyní by ses musel cítit zcela neslušně a bylo by to nepřípustné 😄
Proč bych se měl cítit neslušně? 😜 . Ale těch 150 budu jezdit leda když budu spěchat, jinak se budu ploužit "jen" 110-120, v hustém provozu 90.
Jel jsem jich nekolik jel a najezdil s nimi hodne od prvni generace po dnesni posledni 3,6 a 150 je rychlost, ve ktere se 3,6 zacina ozyvat prave tak akorat, aby ridic vedel, ze ma pod kapotou neco extra a pritom auto se na normalnim povrchu cesty ani nehne. Ne, neni to jako BMW, nebo jako Mercedes, ale o nejake roztrepani, nebo cemkoliv jinem negativnim se psat neda. Pokud tedy zase neplacas neco o nejake olitane herce na gumach z Ciny.
Oh pardon že urážím vaší oblíbenou značku, jen "plácám" svoje zkušenosti.