? co to bude?
No, evidentně dělají na víc věcech, aktuálně třeba mají alu 17" s pneu 235 45 R18 >:D
No a kromě toho, že jim tam chybí víc benzínových motorů, chybí jim i u konfigurovatelné 1,4TSI možnost DSG. Tak snad se zde za pár týdnů či měsíců dočkáme zprávy: konfigurátor Superbu je kompletně funkční. :no:
Jo tam je chyb jak máku ale vo tom nemluvim. Porsche, Mercedes a koncern dělaj na motorech s proměnnym kompresnim poměrem. Ten koncernovej by snad měl bejt masovej motor s objemem 1,4 částečně nahrazující 1,2 TSI který končí a teď ho nahrazuje pidimotůrek 0,9 kterej bude asi fakt vo ničem. Což by to nový 1,4 bejt nemuselo. Podle optimistickejch odhadů by tady moh bejt do 2 let
V tomhle se vůbec nevyznám, ale mazda má snad vysoký kompresní poměr, ne proměnlivý. A je daný vysokým zdvihem pístu a ne množstvím směsi. Nebo jsem vedle?
Když se kouknu na systém saabu [odkaz] tak mi to dává za pravdu- kompresní poměr se mění rozdílným zdvihem pístu.
V atkinsonovém pracovním cyklu (při nízké zátěži) zůstávají otevřené sací ventily i na začátku kompresního zdvihu válce a část směsi (nebo vzduchu, s přímým vstřikováním paliva nemusíš nutně stlačovat hotovou směs) se vrací zpět do saní. Zkrátíš tak samotné stlačování při zachování standardního expanzního zdvihu. Snižuje to ztráty -> spotřebu. Něco jiného je tedy geometrický kompresní poměr (vycházející z objemů komory v dolní a horní úvrati válce) a skutečný, který můžeš variabilním časováním ventilů měnit.
Kompresních poměrů je ve skutečnosti víc. Tyhle motory mění geometrický kompresní poměr. Kdežto motory pracující ve variacích na Millerův cyklus, jako jednotky Mazdy, Hondy atd., mění efektivní. Nezmění samotný zdvih (geometrii), ale sníží tlak ve válci upuštěním vzduchu/ směsi.
Ještě dodám, že u Atkinsona i Millera šlo o to, abys měl v expanzi větší poměr než v kompresi. I to lze geometricky (kdy má píst vyloženě kratší dráhu v kompresi než expanzi, tedy asymetrický zdvih), viz původní Atkinsonova práce. Motory s proměnlivým geometrickým kompresním poměrem takhle nefungují, při expanzi a kompresi mají stejný kompresní poměr (pokud zároveň neběží ve variantě na Millerův cyklus). Ty se snaží řešit to, že motor může mít při nízké zátěži větší kompresní poměr, čímž by došlo ke zvýšení účinnosti. Jenže motor s pevnou geometrií musí fungovat ve "všech" režimech, musí tedy zohlednit i provoz pod vysokou zátěží.
Tyhle dva koncepty řeší dvě různé věci, byť oba pracují s kompresí, a nevylučují se. Po pravdě, celkem bych chtěl vidět klikový mechanismus, který by umožňoval proměnlivý a asymetrický zdvih. :-) To by byla krása. Asi si něco takového nakreslím.
Existuje hned několik mechanických řešení a právě tuhle cestu zkoumají. Myslí si, že jsme se dostali do bodu, kdy takový motor půjde sériově vyrábět za přijatelné peníze. Což byl v minulosti problém.
Skutečně se tu nebavíme o proměnlivém časování a zdvihu ventilů (Millerově cyklu).
Stejně to bylo u Passatu (jakou dobu trvalo, než se do německého konfigurátoru dostala 1,8 a slabší 2,0, silnější tam dodnes není). Vlastně většiny, ne-li všech modelů skupiny VW s více než jednou motorizací.
Což bude asi souviset s tím, že si Škoda 103 kW bez ACT sama vyrábí. Verzi s ACT snad nevyrábí. Před nějakou dobou VW přešel ze 103 na 110 kW verze. Jak si můžeš všimnout, všechny ACT jsou 110 kW, ale některé bez ACT jsou 103. Spekuluji, že tyhle starší 103 pochází ze Škody. Kdežto 110 pochází od Audi, nebo ještě odněkud jinud.
Takže si myslím, že tu 103 bez ACT ve své výrobě nahradí 110 ACT.
Neřekl bych, že modernizuje výrobní linku, jen ve svém programu nahradí jednu verzi motoru jinou, novější. Změní se některé komponenty, ale montáž by měla být stejná.
92 kW TSI ani 81 kW TGI myslím Škoda nevyrábí, ale bere je odjinud. I kdyby je vyráběli, na tohle by to nemělo vliv.
víte o tom, že je asi tak další milion jiných značek, než jen škoda, za dva dny snad pátej článek, ty tedy musí sponzorovat :no::no::no::no::no::no::no::no:
Jsi v Česku... Tak pro to je tu víc článku o Škodovce.. Mě to třeba nevadí a jsem pyšnej na to že jí tu máme... Jestli Ti to vadí, tak emigruj do jinýho státu ;-) Nebo když Ti to tak vadí...Nemusíš ty články otevírat a už vůbec psát tyhle příspěvky.
A ty blbý Němci za ní zaplatili takový miliardy a další desítky miliard dali do rekonstrukce a rozvoje a vono to neni jejich? No ty budou čumět až se to dozvěděj :-)
Je to stejný jako v Nošovicích Kolíně nebo třeba banky ať dem do jinýho oboru. To ale neni důležitý to podstatný je že tenhle web píš vo škodovkách potažmo koncernu víc než je nutný. Takovej product placement a ten se z lásky k produktu většinou nedělá žejo ;-)
Fakt netušim co mi chceš sdělit tim >:D
No jak bych ti to jen vysvětlil: To už tak bejvá že když si koupíš nějakou firmu nebo třeba jen prodejnu bejvá to proto aby se ti to po čase vrátilo a pak dokonce začalo vydělávat >:-[]
No, vypadalo to, že máš velikou chuť rozjet tu hádku ;-)
Jestli to vypadalo moc osobně tak sorry, jen mě už štvou ty zbytečný hádky úplně mimo téma , kdy jedna půlka je alergická na tu druhou a naopak. Nebo možná skoro všichni jsou alergičtí na Gilgita a proto ho (když je klid) provokují, aby tady bylo "veseleji".
Já jsem střed, rozdělení pravice a levice je podle mne minulost, hodí se pro 20. století, dnes bych lidi dělil spíš na ty, kteří něco chtějí dělat a ty, kteří ne. Třeba se to někomu může jevit zase jako rozdělení na levici a pravici, ale jsou levičáci, kteří opravdu slovo práce myslí vážně a taky jsou pravičáci, kteří moc státu neprospívají.
No, pravičáci- řekl bych z principu nechtějí prospívat státu, ne? Zjednodušeně, nijak negativně myšleno.
Ale Skyactive to evidentně nemyslel politicky, spíš- volíš Losnu nebo Mažňáka? /jestlis teda četl Rychlé šípy.
Mali ho uz na kratkej testovacej jazde, a podla ich vyjadreni v nich zanechal este lepsie pocity nez ich Passat ! :
[odkaz]
Pre tych, ktorym sa to nechce citat cele, tak najpodstatnejsi uryvok:
"... Die Abstimmung ähnelt stark der des VW Passat – kein Wunder, stammt doch die Technik aus Wolfsburg. Weil der Superb aber einen fünf Zentimeter längeren Radstand besitzt, bügelt er vor allem lange Wellen deutlich besser aus..."
V skratke: Jazdi podobne ako Passat, ale vdaka dlhsiemu razvoru, lepsie zehli hlavne dlhe vlny...
A ak to bola nejaka novinarska prezentacia seriovych modelov, tak predpokladam ze ACZ tam mohlo byt tiez a coskoro by sme sa o nom mohli docitat aj tu... ;-)
To, ze podla nemcov moze Sup ukradnut zakaznikov aj z D3, to komntovat neidem...Je pre mna az prekvapujuce, ako honosne sa vyjadruju o jeho vzhlade a elegancii. Tu sa rozplyvaju nad jeho verziou kombi:
[odkaz]
...takze tak... :-)
Co chceš taky od AutoBild. VW jim nosí chlebíčky jako tady ACZ. >:-[]
Já bych počkal, až Němcům, Čechům a jiným vychladne hlava. Vždycky při představení nového modelu panuje všeobecné nadšení, pak přijde mírné vystřízlivění a po té, kdy světlo světa spatří nástupce, se teprve dovíme trochu té pravdy. Ale tím nechci říct, že nový Sup nebude dobré auto! Podle mě má nakročeno velmi dobře; vypadá k světu ([odkaz] ; samozřejmě jsme ještě neviděli Active verzi), DCC to má...
Po OIII RS asi druhá škodovka ever, která se mi zamlouvá.
To uz byli nadseni z minule generace a malem ho tenkrat kvuli tomu chteli prestat vyrabet >:-[] At budou predseriove testy oslavne jak chteji, vzdycky to bude tak, ze passat bude o neco silnejsi, o neco vybavenejsi, o neco hodnotnejsi co se materialu tyce, o neco lepe odhlucneny a o neco pohodlnejsi, za coz zakaznik zaplati o neco vice penez. Superb nabidne vice prostoru, opulentnejsi vzhled a limuzinove vychytavky jako je destnik a dalsi simply luxus ficury.
asi si to necital cele, alebo ti robi Nemciina trosicku vacsi problem ako mne... ;-)
Tento kus uz bol seriovy. A dokonca neveris, ale Sup bol pochvaleny aj za nejaku vybavu, ktoru nema ani Passat ani BMW ani Medo...je to v texte ;-)
Ja tu ale niesom za bojovnika za Superb. Ja len tlmocim co oni napisali, a ze ma to prekvapilo - Supa vychvalit viac ako svoju ikonu - Passata.
sorry, bolo to az v 1 fotogalerii:
[odkaz]
text:
Auch mit an Bord: die "SmartGate"-Schnittstelle. Mit ihr lassen sich alle gängigen Handys unabhängig von deren Betriebssystem mit dem Superb koppeln. Das gibt es zurzeit weder bei Audi, BMW oder Mercedes – und auch nicht bei VW.
Ze vsetky chytre mobily sa mozu pripojit na palubny system auta... ;-) Co nema zatial nikto z horeuvedenych, dokonca ani VW...
Ano - symply clever. Stejne tak nikdo nema skrabku. Ale o desitkach vybavovych prvku, ktere superbu "chybi" nepisou. Stejne tak o omezene nabidce motoru atd. Proste je potreba brat vpotaz, ze tyhle prvni testy jsou na pul cesty mezi seriozni novinarinou a PR textem. Skutecnost je takova, ze passat bude o neco silnejsi, o neco vybavenejsi, o neco hodnotnejsi co se materialu tyce, o neco lepe odhlucneny a o neco pohodlnejsi, za coz zakaznik zaplati o neco vice penez. Superb nabidne vice prostoru, opulentnejsi vzhled a limuzinove vychytavky jako je destnik a dalsi simply luxus ficury, pokud ti to napoprve uniklo. Tim nerikam, ze je superb spatne auto, to urcite ne. Nova generace je podle me sice oskliva az hanba, ale kvality ma.
A které výbavové prvky chybí? Píšeš o desítkách, takže 20 jich určitě vypíšeš? ;-) a tím nemyslím, že uvedeš věci typu kašna, okrasný buxus a jiné nesmysly (takhle bychom přišli na to, že třeba "eskládě" chybí prvků stovky), ale to co chybí ve srovnání s konkurencí.
1. MOTOR
2. Head-up display
3. digitalni budiky
4. vzduchac
5. full-LED svetla
6. elektronicka rucni brzda
7. masazni sedacky
8. vyhrivany volant
9. kuze na palubce
10. nocni videni
11. automaticke couvani s privesem
12. ventilovane sedacky
...
Na tech dvacet bych to mozna i natahnul, ale tohle myslim staci. Vsechno to jsou nesmysly, ktere bych v aute nechtel, ale presne to superbu na ty nejlepsi proste chybi.
Dobry, tak je to seriovka, ale je to exkluzivni test. A stejne tak chvalili druhou generaci pri srovnani s B6 passatem. Predpokladam, ze tu kauzu co kolem toho vznikla jsi taky zaznamenal. A krome skrabky, destniku a mozna nejakeho drzaku na tablet a dalsich, jiz zminenych "simply luxus ficur" rozhodne superb nema nic, co by nemela konkurence. Naopak mu neco, napriklad oproti passatu, chybi. Takze je hezke, ze jsi ocarovan oslavnym textem exkluzivniho testu AutoBildu, ale to je asi tak vsechno. Podobne jsem byl nadseny z minule generace a taky bych se byl schopen hadat do krve, ze je lepsi, nez passat (i kdyz neni a nebyla).
vid moje 22:32 ;-)
Autobild nieje pre mna berna minca. Ale je to paradox, ze si dovolia otvorene napisat o Supe, ze sa im pozdava viac nez Passat.
Ale po 1. ozajstnom teste, pripadne po priamom porovnani mozeme hodnotit triezvejsie, to sa nehadam. ;-)
Superb 2,0 tdi 140 kw, 4x4 dsg, 2 stupeň výbavy + příplatková výbava 45 000,.
cena celkem 944 000,-...
A to nemá asi ani xenony...
Je sice hezký,ale cena je šílená,jelikož je to 4 válec a staré 6q DSG,takže žádný technologický zázrak...
To raději Touareg nebo o 250 000,- levnějšího Scouta..
"Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System) a LED
denním svícením, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, přední mlhové
světlomety s Corner funkcí a Light Assistant (Coming Home, Leaving Home,
Tunnel Light, Day Light)"
Od střední úrovně výbavy, ke které ale zase nekoupíš ani silnou naftu, ani 4x4. K CD175AT AWD musíš vzít Revolution Top, na 19" v kůži. I pokud by ses spokojil se slabší naftou D150, musíš si vybrat - buď automat, nebo 4x4. A kdyby sis vybral 4x4, pak pouze v kombíku.
To jsem zvědav, co budeš říkat na motor, až si nakonfiguruješ třeba xc90 za 2,5 mega. Taky radši pár milionů ušetříš a koupíš Duster? Ten bude mít taky 4válec.
Design, nabídka motorů a převodovek, flexibilní výbava, prostor, dle papíru velmi solidní dynamika i se slabšími motory, karoserie liftback (ale stejně bych si asi počkal na kombík).
Není zač :-) . Tak jako bonus - co se mi naopak moc nezdá: interiér z fotek nevypadá jako velký krok nahoru vzhledem k Octavii. Nejsilnější benzín s manuálem je 1.8TSI. Nabídka kol je slušná, ale hodně mi jich přijde dost obyč - chtělo by to víc antracitu třeba. Jo, ale barvy jsou fajn, vzhledem k tomu, jak má spousta automobilek v poslední době problém nabídnout jiné barvy než odstíny šedé.
Ta šedá je opravdu prapodivnost.
Nějak mi design Škodovky nepadl do oka, ale rozmanitost barev uznávám a domnívám se, že málokterá automobilka nabízí tolik možností individuální volby výbavy.
Interiér nevnímám úplně jako marný, ale exteriér... prostě ne, nemohu přijmout, a to se fakt od příchodu nové Oktávky snažím, seč mi geometrická síla stačí. Jinak po technické stránce přijatelné, přesto však myslím, že mírně předražené vozidlo.
Předražené, to je dost nešťastné označení. Jak to posoudit? Že tobě osobně přijde drahé? Dosavadní prodeje (dosavadní verze) ovšem říkají, že je drahé tak akorát.
Interiér není marný, mně se líbí... ale tu přidanou hodnotu oproti Octavii tam na fotkách úplně nevidím. Ale mně se líbí i ta Octavia.
Předražené - nemyslím, mně to naopak přijde na novinku vcelku vstřícné... se svou konfigurací (1.8TSI MT Style s pár extras) jsem někde kousek přes 800 ceník, to je celkem normální cena za slušně konfigurovanou střední třídu se stovkou za 8s.
Podle toho, co je aktuálně k dispozici je na tom s motorovou paletou Mondeo líp, převodovky dtto. Flexibilní výbava??? Mondeo nemá lift?
Vzhled má minimálně u liftu Sup povedenější, vypadá opticky lehčí a štíhlejší.
Já ale nesrovnávám Superba s Mondeem, píšu co se mi líbí na Superbu... vůči dejme tomu nějakému standardu třídy. Klidně ti podobně zhodnotím jakékoli jiné auto...
Motorovou paletu řeším tu co bude, aktuální nabídka pouze s 1.4TSI je samozřejmě zatím chudá... ale přijde třeba 1.8TSI s manuálem a na to Mondeo odpověď nemá. Kdyby bylo s manuálem i 2.0TSI, třeba i ve čtyřkolce, taky bych se nezlobil... ale holt nebude.
Flexibilní výbava - tohle je zase narážka na japonské konkurenty... xenony ano, jízdní asistenty ne, adaptivní podvozek ano, kůži ne, kola dle svého gusta...
Pajo, vůbec nechápu v čem je problém. Proč bych nemohl napsat, že se mi u Superbu líbí (budoucí) nabídka motorů nebo struktura výbavy? Já přece netvrdím, že v tom je Superb nejlepší... žádnou teorii všeho v tom nehledám.
Ne, to nesrovnával... položil otázku, co se nám na tomhle autě líbí... a poznamenal k tomu, že on by koupil Mondeo Vignale.
Pro tebe srovnání s Mondeem: u Mondea mi chybí silnější benzín v manuálu, ekvivalent 1.8TSI. U všech motorů napříč spektrem má Mondeo horší dynamiku, podezřívám nadváhu. Mondeo má navíc verzi sedan. Víc si k tomu bez osobní zkušenosti napsat netroufnu, cenově nevidím na první pohled žádné propastné rozdíly, ale v detailu jsem to nestudoval.
Musím se "zastat" Emela. Je to tak. Chtěl jsem znát názor na Superb a dodal jsem, že by se mi za ten peníz víc zamlouval Ford Mondeo Vignale. Příště budu zřetelnější a dotaz víc promyslím.
V poho, vysvětleno ;-) . Nadváha je jasná, Mondeo má navíc lepší jízdní vlastnosti napříč celým spektrem a neporovnatelně pohodlnější jízdu. Po pár ujetých km bych ale třeba řekl, že horší sedačky.
Už jsi jel se Superbem? Celým spektrem ;-) ? Povídej... :-)
Já ho teď poprvé okukoval zblízka... no, řekněme že barvy MS v hokeji a kola Zenith mu úplně nesluší, přední světla jsou v té bílé trošku moc agresivní, jinak ale fajn.
Pravda. Až se v Supákovi někdo z nás projede, budeme mít jasno mnohem víc. A Lex? Můj dojem z Lexu... jako by to někdo postavil kolem mě... sedačky, volant, budíky... neváhal jsem před nákupem auta projet i Lexus, i když "pouze" CT 200h. Především ten volant, sedačky a podvozek... jako by mi Lexus někdo ušil na míru.
Ale jak říkáš, až bude možnost projet se Supem, může dojít k mnoha změnám ve "fotogalerijně-konfigurovatelných" názorech, třeba i u mě. Zatím vnímám Mondeo jako prémiovější záležitost... možná i proto, že je v Čechách přeškodováno a Mazdu neprosadím před manželkou :-)
V konfigurátoru mi chybí jaksi benzínové motory. Pro Laurin & Klement jsou k dispozici jen Dieselové? No ještě asi není finální
Minimální varianta ke spokojenosti:
1.4 TSI 110 Kw Ambition s výbavou zahrnující parkovací kameru, Bluetooth, vak na lyže LED, větší litá kola, adaptivní tempomat (+pár dalších věcí) a cena 763 100 Kč.
Vtipné je, že stejný motor, výbava Style, stejně příplatková výbava (nad rámec standartní) a výsledná cena 767 300 Kč.
V L&K byl jen 1,8 TSI, že? A ten vyřadili z nabídky (pravděpodobně kvůli Euro6 a nový tam nedají, možná v příští generaci). Pokud jsi to psal k Superbu (byť je předmět Zmizel Yeti), silnější zážehové motory budou později.
Moc se mi libi vsechny ty vymozenosti konfiguratoru, ale neni tam jeste jedna premiova moznost. A to zpoplatneni nekterych funkci. Za takovy automobilovy skvost, je to nevyuzita sance. Aby mel potencionalni trouba a hejl pocit skutecne vyjimecnosti.
Jenomže tohle je napadání priorit jiných lidí, kteří je mají poskládané jinak, než Barik nebo ty. Použiju Barrichellovu optiku: Proč kupovat nějaký velký americký vergl s 15litrovou spotřebou, hahaha, když za stejnou cenu mám parádní výbavou napěchované evropské auto?
Příspěvek na začátku je hlavně o motorech. Že za cenu čtyřválce 2,0 v Supu se dá koupit.. Už sem psal že já osobně bych taky dal přednost víc válcum konkrétně [odkaz]
Ty si popsedni, vybral sem dvě auta asi z 50 možných co za tu cenu jdou koupit a často sou mnohem zajímavější jak nějaký Superb. Ty sis samozřejmě vypíchnul ameriku no. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Když nemáš smysl pro humor....
Že bych tou velkou amerikou, o které jsem psal, myslel Chargera SRT8, o které si psal ty, a ne dieselového Jaga? :-O Těch 50 aut je zajímavějších třeba pro tebe, já ovšem chápu, že si někdo místo SRT8 nebo skladového XF vybere něco nenápadnějšího, třeba právě toho Superba. A ani se mu nebudu smát.
No a co brání té firmě koupit něco jiného než Supa, Octu a pod? Já se zeptám pár známých (2 mají malou firmu, jeden má na ni Supa, druhý Passata), proč jsou tak hloupí a nekoupili něco jiného třeba z šedého dovozu z USA ;-)
Auto pekné, ale tá cena je nastavená parádne vysoko. Mazda 6, Mondeo a Peugeot 508 sú oveľa lacnejšie a neverím, že je Superb o toľko lepší, že si tú cenu obháji. Napr.
Mazda 6 2.2 Skyactiv-D A/T AWD, 130 kW vs. Škoda Superb 2.0 tdi 4x4 140 kW kľudne 100 000 kč rozdiel a to som napísal aj málo. Jediná nevýhoda Mazdy - nemožnosť vybrať si určité výbavy pri určitých motoroch...Bral by som Mazdu v benzíne
Když vezmu takový ten standard: Mondeo Titanium 2.0TDCI 110kW AT 762990. Přihodím LED (32.8 v sadě), navi (34.8 v sadě), metalízu, 18" kola... vychází mi 855.990.
Superb Style 2.0TDI 110kW AT je za 820, k tomu metalíza za 17 a Amudsen za 9 / Columbus + DAB + sledování značek za 35... jak na to koukám, žádné velké rozdíly se (dle očekávání) nekonají a záleží spíš na vkusu.