ponuka motorov neskutočne široká,snád sa to časom zlepší.
VW aj ked nie som ich prívrženec tak sa mi páčilo,že sa dalo skombivat takmer všetko so všetkým,no teraz....
Přesně tak, ono do Tiguanu se vzhledem k jeho váze nic moc jiného než 2.0 TDI nehodí... 1.4 TSI je slabé a 2.0 TSI má zase vzhledem k hmotnosti trochu vyšší spotřebu. Ono je něco jiného mít 2.0 TSI v relativně lehkém GTI nebo v Tiguanu, navíc 4x4.
Predstav si, ze na moje odporucenie kupil znamy svojej zene Q5 2.0 TFSi quattro S-tronic, a na spotrebu si nestazuje ani on, ani jeho zena... ;-)
Auto zije 2/3 svojich kilometrov v meste - aby si chapal, preco nie TDi... ;-)
Pokud se s autem jezdí hlavně ve městě, tak to chápu - časté startování a krátké trasy to není pro diesel nic moc. Teď ještě k tomu problémy s DPF, Ad Blue apod... No a ženská za volantem tomu může jen dodat ;-) ... i když existují i výjimky... Navíc kdo kupuje pro manželku Q5 (předpokládám že ve slušné výbavě) tak už spotřebu řešit ani nemusí! Takže můj závěr: kdyby se ptali mě, doporučil bych stejný motor jako ty.
Druhá věc je jakýsi "řidičský" pocit, který mě u těhle těžkých aut, navíc 4x4, poměrně jednoznačně směřuje k dieselu (ač u "běžných" aut mám raději benzín). A to i přesto, že turbo-benzín má točivý moment také dost nízko... zvláště pokud třeba teď srovnáváme koncernové motory 2.0 TSI a TDI , tak asi není žádný parametr, v němž by byl diesel lepší, přesto mi pocitově u těžkých aut vyhovuje víc...
S Tiguanem 4x4 2,0TSI/132kW jezdím dlouhodobě v průměru za 12l/100km (1/3 město,2/3 mimo město). Při úsporném stylu jízdy se dá dostat někam k 10,5 l/100km.
Jestli je to hodně, nebo málo posudte sami...
Tazko povedat - to je kazdeho zvlast vec...
Toho znameho zena jazdi s nou mesto za cca 12, ale dlhodoby priemer ma pod 11. A uz bolo aj pod 10 - ked jazdila viac mimo mesta. Plus je to, ze je tam 7°S-Tronic, minus je hmotnost a trosku vacsie odpory...Motor je 211 PS / 350 Nm s valvelifom - proste v tej dobe jeho najnovsia verzia.
Ale na podobne cisla som znameho upozornil dopredu, takze je kludny. V tej dobe ked vysla, tak bola toto 2. najslabsia motorizacia, bola este aj 2.0 TDi so 177(?) PS, no a potom 3.0 TDi a 3.2 FSi, casom sa to rozsirilo aj dole o este slabsi benzin a aj naftu.
Jo, jo pánové, to jsem přesně očekával, město kolem 12 litrů. Já jezdím totiž s lehčím autem 2.0 tsi město za 10,5 - 11 litrů - samozřejmě ne při dynamické jízdě. U té Q5 bych to viděl proti Tiguanu navíc na lehčí nohu oné dámy, protože je ještě těžší... (jako to auto, ne dáma, abych zase nedostal:-).
Závěr ať si každý udělá sám, pro mě tedy do SUV... TDI, jednoznačně!
Nemam rad SUV, protoze to v porovnani s osobakem zbytecne zere. Volitany BMW 5 s atmo V8 a 330 konma pri vyssi vaze, cca 250kg, zere to same, cca 10 až 12 litru ve meste. Rozdil ve vykonu znacny o proti 2,0TSI.
Výběhový model, ale ty ceny rozhodně "výběhový" nejsou. :-( S troškou výbavy jseš na 900tis. a za to už je celá řada novějších modelů, kvalitnějších, lépe vybavených a hlavně levnějších ;-)
je veci vyrobce a zakaznik reaguje svou volbou ANO-NE. Jiste u VW vedi, proc to delaji.
Nabizi se otazka: jsou motory 2.0d dostatecne spolehlive? Vychytaly se vsechny mouchy, ktere dojem kazily?